Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Upřímně by mě zajímalo, kolik ze zdejších tzv. puristů a "hardcore" hráčů, by si v roce 1998 zahrálo Fallout 1, kdyby jim zároveň někdo strčil pod nos Fallout 4.

    Mladší lidi, co si názory na herní klasiku dělají zpětně, často nedoceňují, že když vyšel původní Fallout, byla to krásná hra, i technicky když ne na vrcholu, tak rozhodně na výši. Dneska převládá póza, že o vzhledu to není, ale tak to dřív nebylo. Kdo to zažil, ví, jak jsme zírali na Ultimu Underworld nebo Lands of Lore. Fascinace grafikou a technickými možnostmi patřila k hraní odedávna.
    • I kdyz pominou samotnou absurditu takoveho prirovnani a jeho ocividne problemy - jako ze by ta hra byla v 98 nespustitelna, pricemz by vizualne pusobila jako z jine planety (tak dobre nebyly ve hrach ani renderovane animace) a tak by si ji samozrejme kazdy chtel zkusit bez ohledu na kvalitu obsahu - troufnu si tvrdit, ze hraci tehdejsich RPG by v principu stale sahli po F1.
      Nevim jak moc si kdo pamatuje zacatky 3D ery, ale ta byla skutecne dost trnita a platilo to zejmena pro strategie a RPG. Krom toho ze hry byly diky malemu poctu polygonu dosti hnusne a presto hw narocne, nejvetsi problem byl samotnem hledani, jak 3D koncept (u her hranych z nadhledu) vubec uplatnit.
      Kazda nova 3D hra umoznovala samozrejme rotaci a zoomy kamery, jenze casto chybela moznost vratit se do defaultni pozice, nebo byl zoom prilis velky, kamera byla casto blokovana napriklad stenou, ci vlastni postavou atd. dokonce i dnes na to obcas narazime, ale tehdy to bylo prakticky synonum pro 3D. Proste kamera, ovladani a celkova neprehlednost byly ty nejvetsi bolesti a hledani toho co funguje a nefunguje nebylo uplne jednoduche. Velka cast hracu tak 3D zpracovanim u techto typu her dost opovrhovala (u first person her to samozrejme nevadilo).
      Vzpominam si, ze i u prvnich obrazku z Van Burenu jsem zaznamenal negativni reakce "vzdyt je to zatraceny 3D" a to byla pritom hra dodrzujici prehledny nadhled a 3D engine vlastne nicemu nevadil.
    • Jo, to je zajimavy, kolik lidi hraje ten hnusnej a primitivni ... Minecraft. Proc asi ... zeby proto, ze to je dobra ... HRA? F3/4 neni dobra ani hra. Natoz RPG. Jedno druhy i treti (kdyz zahrnu i Vegas) je prostre strilecka, navic extremne tupa (zakladni pistolkou usutujes supermutanta, seberes mu gatling ... a tim okamzikem ses nesmrtelnej).

      A co teprv lidi, ktery stale hrajou genialni ... JA2 ... mno a kdyz pudem do aktualnich veci, takovejch tupcu ktery hrajou neco tak poblityho jako KSP ... zejo.
    • Jo, je pravda, že jsme grafiku hodně žrali... ono je to taky to první, co člověk ze hry vidí. A je asi pravda, že vidět to vedle sebe v roce 98, většina lidí sáhne po Falloutu 4.
      Ale to nic nemění na tom, že Fallout 1 a 2 jsou takřka ve všech ohledech lepší hry. Lepší questy, lepší dialogy, lepší soubojovej systém, lepší systém vylepšování postavy, větší množství možnejch řešení, uvěřitelnější post-apo svět, lepší příběh (i když to v prvních Falloutech taky neni žádnej šlágr), lepší frakce, lepší... no prostě lepší. Čtyřka má navrch jenom v grafice, která mimochodem taky na dnešní poměry neni zrovna špičková, a v určitejch situacích má srovnatelnou atmosféru. Ostatní vychytávky jako crafting a The Sims jsou sice pěkný, ale ve finále tak první 2 hodiny - pak už je to jenom otravný.
    • Tak to se pleteš příteli. Technologická stránka Fallout, byla zastaralá už na svou dobu.
      • to je pravda! graficky to ani v tom roce 98 nebyl žádný zázrak
    • Btw, jinak souhlas s tím, že tenkrát jsme žrali grafiku ještě víc, než dneska (byly tam výraznější skoky v technologiích), nicméně s věkem a zkušeností už ti na vizuálu může přestat záležet. Alespoň někdo to tak má.
      • Ta grafika starejch Falloutů dělá s atmosférou strašně moc, jak je vidět i u Ressurection. Všude bordel, špína, feťáci co žebraj o dávku, hlad, nemoci. Celý to prostředí, tak jak je vykreslený, působí naprosto bezutěšně a depresivně.. když to srovnám s přebarvičkovanym F4, ve kterym to prostředí a celá atmosféra je taková mnohem veselejší, přitom FNV mělo taky pěkně hnusný lokace
    • Jsou mladí hráči, kteří tomu Falloutovi dají přednost, i když v tý době třeba vůbec nebyli na světě. To jen dokazuje, že vizuál u her není na prvním místě. Nikdy nebyl a ani nebude.
    • kazdej, kdo ma radsi poradny rpg nez prumernou akci se survival prvky
    • Řekl bych, že všichni, protože i kdybys jim v roce 1998 strčil pod nos Fallout 4, nikdo by ho na tehdejšim hw nespustil a jen by čuměli na lesklý disk na stole... a pak by šli hrát Fallout 1 *1*
  • Člověk kouká po GTX 1070 a nemá co hrát .... Mno a pak se zasekne x hodin u hry, co je v rozlišení 800x640 :D Strašný peklo.
  • mod super, trailer strasnej..
  • Lukyz
    Jak je možný, že fanouškovská modifikace běžící na enginu 18 let staré hry má 100x lepší atmosféru než AAA post-appo tycoon s mega budgetem a slavným Howardem v čele ?!? *8*
    • Akorat mam rozehranej Tatctics, sice to neni Fallout2, ale i tady je dobra atmosfera. Pomaha tomu taky ten soundtrack (a samozrejme graficke prostredi). Za chvili budu v bunkru Gamma a lup, 30 hodin za mnou :)
    • A to ti rekl kdo? Tvoje babi?
      • Tvoje stará. Stěžovala si, že jí nutíš hrát Fallouta 4.
  • jezis tady se zase slezla banda takzvanych hracu stare skoly co pres ten nanos letiteho prachu na brylich nevidi na krok pred sebe. honem pryc nebo chytnu jeste nejakou plisen:)

    PS: hry tohohle typu jsou uz davno pryc a prekonane, jo taky sem je hral, kdysi, pred 20ti lety, ale to neznamena ze budu tvrdit ze to je spasa nynejsiho hrani. neni, naopak .
    • ja naopak myslím že to spása je co se týče hratelnosti, akorát ten vizuál je out a proto jsem rikal ze to mohli udelat v 3d. alespon by jim nekdo pak mohl nabídnout práci
      • Ty drž taky hubu, maxi.
    • Spíš honem potrollit a pryč, než dojde na argumenty.
    • Flashi? Jsi pičus, vždycky jsi pičusem byl a vždy jím zůstaneš. Ptáš se mě proč? Jsi jako všudypřítomná osina v prdeli, která ve všech fórech musí zaujmout rádobycool postoj arogantního chuje nad věcí. Je to urážlivé, ani trochu zábavné a především, naprosto únavné.
      • Mily Hipsto, presne jsi to vystihl.
        • Jsou 2:59 minut v noci. Co tady proboha ještě děláš? Val spát.
    • Inquisitor
      A v čem jsou překonaný? Je zvláštní, že jsou graficky jednodušší a přece člověka pohltí víc. Sám se tomu někdy divim, ale je to tak.
    • Myslím, že je úplně u **** co kdo hraje, důležité je aby se u toho bavil. A spousty dnešních her, které sice vypadají graficky našláple, ale je to odpad, se třeba s tímto nedají srovnat. Viz. EA, která totálně zničila všechny značky.
  • Jsem dneskad dopoledne to Ressurection stáhnul, jako že to prubnu a jen mrknu jak to vypadá.. o 10 hodin pozdějš si řikám, že bych si asi měl dát něco k jídlu *1*
  • Proc kopat do mrtvoly. Nechte fallout spat. Kdyby alespon pouzili fallout 3 engine
    • bobanku ty to mas v hlave asi hodne pomejchane *2*
    • Proč krmit trolla. Nechte ho umřít.
    • Myslíš Oblivion engine. Fujtajbl
      • Myslíš Gamebryo engine.
  • Fallout 1.5: Resurrection je si myslím z hlediska designu hry skvost. Nedokážu si představit, co víc by se dalo ze světa Fallout 1-2 vymáčknout, tak aby to dávalo smysl a zároveň, když nejste studio, tak aby to šlo nějak vytvořit.

    Je to přesný opak blbých designových rozhodnutí ... z české kotliny např. datadisk Arma 3: Apex. Kdy si nějakej jouda od Bohemky řekl, že neprostupná džungle bude vypadat supr a už nedořešil, že hráči budou asi celkem nasráti, když je bude nepřátelské AI zabíjet na jednu ránu, zkrz neprostupná křoviska a zeleň..... *7*
    • Než vyšel Apex, tak AI zvlášt s mody byla naprosto bezkonkurenční s ohledem na vše, co je dneska na trhu. Apex všechno pokadil.
  • fallanga
    Jo jo, 1.5 je hodně epik. Příběh sice nic moc, ale hratelnost je o dost drsnější než v původních Falloutech. Teda, alespoň ty začátky, potom, stejně jako ve všech Falloutech, je to hračka. Ale začátky jsou drsné.
  • Pro milovníky těchto her bych rád připomenul hru Underrail. Po vydání sice byla trochu divně "vybalancovaná" ale dnes to je již supr a starají se o to skvěle.

    Jen tam není mapa, tak chce dobrou paměť nebo si dělat poznámky :)
    • Inquisitor
      Já bych tam mapu nedával, takhle je to správně hardcore :D. Jenom někdy něco hledat je za trest :)
      • Jenže ono nedává moc smysl, že tam neni. Kdybys prozkoumával neznámý tunely, budeš si cestu zaznamenávat dost svědomitě. A všichni ostatní obyvatelé toho komplexu taky. Čili to neni správně HC, ale kravina. Navíc je spousta lokací vzájemně zaměnitelná a postrádá jakejkoliv orientační bod (což je na druhou stranu celkem realistický).
        • Inquisitor
          Jo máš pravdu, ale mně to moc nevadí, já si to většinou pamatuju. Hodně lidí na to sice nadává, ale v celku je to malá chybka která mi nijak zážitek ze hry nekazí.
          • Ono by to bylo v pohodě, kdyby člověk hrál každej den. Ale když to zapnu jednou za tejden, protože neni čas, zapomenu, v jaký jsem fázi questů a jak na sebe navazujou mapy. Zkrátka si myslim, že by mapa a aktualizující se deník hře jedině prospěly. I tak by to bylo furt těžký jako prase.
            • Inquisitor
              Naštěstí je tady internet. Perfektní návody i mapy. Ale ty úkoly by se mohli aktualizovat, bylo by to přehlednější po delší přestávce.
    • Jj, UnderRail je super. Akorát, už zvýšili level cap nad 25?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit