Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Veľmi úbohý článok. Prečo by s tým Valve malo niečo robiť? A aká slabina systému? Slabina by bola, keby hráči nemohli dať najavo svoj názor a vydavateľ by si mohol robiť čo chce. Systém funguje úplne správne.
    Rockstar sa v minulosti vyjadril, že singleplayer mody sú v poriadku, ukazalo sa, že hráčom klamal, takže gta si negatívne hodnotenia plne zaslúži. A to nieje práca pár trolov, ale hráčov ktorí maju nahrané často stovky až tisíce hodín. Áno bola to dobrá hra, ale sú ľudia ktorí to hrali hlavne kvôli modom a pre nich práve gta stratilo zmysel hrať. Alebo si myslíte že tí ľudia hrali tisíce hodín gta online a dookola singleplayerovú kampaň? Alebo takíto hráči nemajú právo hodnotiť hru?
    A ten nezmysel že negatívne hodnotenie dalo len 47k hráčov, to je slušná snaha autora o demagógiu. Hra má celkovo 242k hodnotení, z toho 36% negatívnych. To nieje 47k. Autor zjavne myslel že za posledných 30 dní gta dostalo 47k negatívnych hodnotení. Ale prečo takúto informáciu dáva do kontextu s tým, že si hru za 2 roky kúpilo 7 miliónov hráčov? Aby to vyzeralo že nespokojných je len pár bláznov?
    Naozaj veľmi smutný a zaujatý článok snažiaci sa prekrúcať fakty.
    • Black_Hand
      Ja to spis vidim tak, ze lidi vyuzivaji jedne z mala moznosti, jak jim to vratit. Na tom, ze na steamu hodis palec dolu neni nic nelegalniho a je to tak spravne. Al Caponeho taky zavreli za danove uniky a ne za vrazdy atd. V tomto systemu neexistuje cesta jak jinak Rockstar/Take-Two potrestat, tak lidi prirozene pouziji co maji.
      • SalemCZ
        Jako šlo trochu Take-Two s akciema dolů, ale to měli jít už u Mafie 3 :)
  • owny
    "Jde tak o další případ upozorňující na slabinu v systému uživatelského hodnocení her na Steamu."

    Slabina? Co prosím? Zřejmě mnoha lidem vadí boj proti modování, proto to dávají najevo, k čemuž je uživatelské hodnocení určené. Jak jinak dát najevo nespokojenost?
    • Rhulad
      "Slabina? Co prosím? Zřejmě mnoha lidem vadí boj proti modování, proto to dávají najevo, k čemuž je uživatelské hodnocení určené. Jak jinak dát najevo nespokojenost?"

      Co to je za debilní obhajování záměrného poškození hodnocení hry. Pokud jim to vadí, ok, mají diskuze, petice apod. Ale přece nemůžeme hodnotit hru negativně jen na základě toho, že zrušili mody. Pokud uživatelé změní pozitivní hodnocení hry během pár hodin na průměrné jen díky tomu, že tvůrci zrušili neoficiální modifikace, tak je to jasný signál, že to hodnocení nefunguje a je potřeba změna.
      • Ne. Je to jasny signal, ze zakaznik se nastval a je to velmi efektivni signal - recenze ovlivnuje prodeje a vytvari tlak na vyrobce.

        Kdybys nebyl mimo a naivni, tak by ti to nejen doslo, ale neplacal bys nic o forech a peticich, protoze ty jsou na dve veci. Casem, az trochu zmoudris, tak zjistis, ze nejefektivnejsi paka na svete jsou prachy. A v kombinaci se strachem o ne.
  • MickeyMutant
    Rockstar oficiálně zakáže mody do své hry, ok, má na to právo, je to jeho hra. Musí pak samo sebou počítat s negativní reklamou a zvážit, jestli mu za to stojí. Protože právo k vyjádření následně mají i hráči, kteří nejsou spokojení, protože jim takový krok ovlivní zážitek ze hry.

    Co je ovšem nestandardní, nebo spíš přes čáru, je uvádění důvodů vycucaných z prstu. Jestli zmiňované mody opravdu nijak negativně nezasahují do multiplayeru a neobtěžují ostatní hráče, proč tvrdit opak (Unfortunately OpenIV enables recent malicious mods that allow harassment of players and interfere with the GTA Online experience for everybody)? Vždyť si Rockstar přece mohl spočítat, že jim to vyjádření vzápětí všichni omlátí o hlavu. Upozornění na fakt, že jde čistě o singleplayer mod tak určitě není "bezpředmětné, nerelevantní a vlastně směšné", jak píše Adam, ale naopak zcela logické.

    Na závěr taky musím pogratulovat k onomu žonglování se statistikou (7 milionů vs. 47 tisíc), plus k těm "slabinám" Steamu. Bravo Adame!
    • No tohle rozhodnutí nemohlo nikdy být přijato dobře ať by lhali nebo nelhali. Takhle aspoň přesvědčí část hráčů, že to vlastně dělají pro jejich dobro, aby se zbavily cheatrů v onlinu, ačkoli nikdo vlastně nedokázal, že lze za pomoci OpenIV cheatovat.
  • V komentarich na negativni recenze na Steamu se objevuji informace, ze je OpenIV zpatky... ze by si na zaklade "slabiny hodnoceni na Steamu" Rockstar spocital, ze se jim to jaksi nepovedlo? Jinak s tou slabinou se autor clanku opravdu spletl... neni mocnejsiho nastroje nez tohle
    • Už to tak bude, dost dobře PC komunita!

      https://motherboard.vice.com/en_us/article/ywz87k/rockstar-games-talks-publisher-into-leaving-grand-theft-auto-v-modders-alone
    • Nekomu tam zrejme v hlavicce sepla pojistka, kterou odjistil odkutalejici se zlatak z prodeju na steamu a je vymalovano.
  • Proc by to mela byt slabina Steamu? Pro me je GTA V bez OpenIV bezcena. Originalni fizyka je trapna a az s mody to ma pro me stavu. Az budu u kompu, tak se taky pripojim s "negativni recenzi"
    • Přesně, taky jednu napíšu , dík tip, začlo to tim, že Rocstar prodával na konzole hry co běží 15 fps, pak ojeby s exkluzivitou, to že si od nich musíš tu samou hru koupit 2x, aby sis jí vůbec pořadně zahrál, dál ignorace SP obsahu, pay2win multiplayer s cheatery, teď ty mody.. oni si koledují už delší dobu, pohár pomalu přetekl

      *11* *11*
    • Pardon, fyzika :)
      • prodej PC a běž se učit mateřský jazyk...
  • Adam Homola je ředitel zeměkoule a rozhoduje o tom, podle jakých kritérií máte právo dát hře negativní hodnocení. Takže pokud jste si GTA koupili na PC speciálně kvůli modům, i když jste ho už dávno měli na konzolích (a že takových lidí bylo miliony), tak máte smůlu. Adámek Homolů jasně říká, že vaše negativní hodnocení je nerelevantní.

    Já osobně s Rockstarem končím a už si jejich hry nikdy nekoupím. To, jak se chovají k PC zákazníkům (AKA lidem, bez kterých by jejich firma vůbec neexistovala), je prasárna.
    • Rhulad
      Jelikož hodnocení hry by mělo napovídal hlavně zákazníkům, kteří přemýšlí danou hru koupit, tak má autor samozřejmě naprostou pravdu, že hodnocení her na Steamu nefunguje. Milionům lidí(většině hráčům) jsou naprosto šumák nějaké modifikace a běžný uživatel ani nemá potuchy, co je nějaké OpenIV(já to také nevěděl), ale co zákazník vždy vezme v potaz je hodnocení dané hry a procenta. Těžko nějakému tatínkovi od rodiny, co si zahraje jednou za rok, budeš vysvětlovat, co je OpenIV, a proto to má GTA V z posledních 50,000 recenzí 11%
      • takovy tatinek recenze vubec necte, spise veri reklame.
        podle mne ma kazdy hrac pravo recenzi vyjadrit svuj nazor. je to jeho osobni mineni o hre.
        jako rozumny clovek verim, ze spokojeny zakaznik vetsinou recenze nepise. zaporne hodnoceni znamena, ze nekoho hra nejakym zpusobem dohnala k zaporne recenzi. A TAM pak si musim precist co recenzenta tak zabolelo a sam se rozhodnout jestli tento aspekt bude i mne bolet pokud si hru poridim. ze stejneho duvodu mne absolutne nezajimaji minusy zde na foru games.cz, protoze vubec nic nevypovidaji.
        MODIFIKACE umi hru neuveritelne posunout na jinou uroven.
        navic po odehrani obsahu hry, hrac muze najit vice ci mene zabavy v mody zmenenem obsahu hry.
        prikladu je mnoho, ale uvedu jen par:
        - unreal. treba unreal tournament 2004 poskytl ve sve dobe hodne zabavy prave diky modum
        - minecraft. je bez modu relativne prosta hra pro male deticky(redstonove silenosti v vanile nebyly pro kazdeho)
        zato s modama je hra sita hracum na miru. technicke, magicke, soutezni, RPG( napr nezvykly je Wynncraft, doporucuji kouknout) a mnoho dalsich variaci modu ukazuje co vsechno se da v MC delat.
        - Factorio. je to dobra hra i bez modu. ale tvurci jsou chytri lide, vi a sami priznavaji moderum jejich zasluhy. a ze tech modu je poradne mnozstvi. *5*
        • Rhulad
          Recenze čtou všichni, vždycky se četli, je to nejjednodušší obrázek o daném produktu. Navíc se bavíme o několik let staré hře, takže prostředky na reklamu jsou pro tento titul minimální nebo žádné, takže recenze pro tatínka zůstává jako jeden z primárních zdrojů kvality dané hry. Jak už jsem se snažil vysvětlit dole, ta hra je pro 9 z 10 z těch milionů lidí naprosto stejná jako před zrušením modifikací, protože je to nezajímá, nezajímají je mody, zajímá je hra a ta je pořád stejná jako před zrušením modů, takže ti "nasraní mladí muži" se mají vyjádřil jinak než negativním hodnocením, jelikož hodnocení by mělo vypovídat o hře jako celku, čili to negativní hodnocení jen na základě zrušení modů je nesmyslné a samozřejmě i proti logice celého hodnotícího systému recenzí.

          Jinak je zbytečné mi tu vypisovat nějaké hry(promile z trhu), které jsou lepši s mody, o tom řeč vůbec není, takže je to irelevantní v téhle diskuzi, navíc já bych tu mohl vypsat tisíce her, které mody nemají(většina) a na nějaké mody si u nich ani nevzpomeneš.
          • "Jinak je zbytečné mi tu vypisovat nějaké hry(promile z trhu), které jsou lepši s mody, o tom řeč vůbec není, takže je to irelevantní v téhle diskuzi, navíc já bych tu mohl vypsat tisíce her, které mody nemají(většina) a na nějaké mody si u nich ani nevzpomeneš."

            Hmm, to zni jako bys chtel tvrdit, ze je lepsi hra bez modu. Ne pockat... ty obhajujes mnohem vetsi blbost = nemit moznost si vybrat jestli s modem nebo bez je lepsi. Holt deformovane mysleni zpusobene prilis dlouhym hranim na jistych platformach. ;D

            Jinak k tem zavorkam, kde neustale zduraznujes kvantitu. Daval bych si na to bacha. Argument kvantitou nikdy nefungoval a fungovat nebude, protoze je to logicky klam.
          • 1, tatinek co hraje jednou za rok podle mych zkusenosti opravdu recenze necte( vetsinou). spis prijde do obchodu a rekne "dejte mi nejakou hru s autama"
            obcas ani nevi ze existuje nejake gta, nebo o nem od nekoho jen slysel.
            tim netvrdim, ze recezne jsou zbytecne, v zadnem pripade. a cte je hodne lidi, ale ne vsichni co si gta koupili.
            2, To by mne velmi zajimalo.
            jak podle tebe, by se tito rozzlobeni hraci meli ucinne ohradit proti podobnemu jednani jako v pripade OpenIV? . pokud hra ztrati podstatnou cast sve zajimavosti odebranim modu, pak mody by mely patrit do hodnoceni hry jako soucast toho celku.
            ze nejde o banalni vec, ukazuje 50000 recenzi.
            osobne si myslim, ze redakce se recenzim/hodnoceni modu vyhybaji, hlavne protoze mody mohou zmenit hru natolik ze vynalozena prace by se jim proste nevyplatila.
            3, trochu si upravujes pravdu podle svych potreb, kdyz tvrdis ze napsat par prikladu modovanych her nema vztah k tomuto tematu
            kdyz v diskuzi tvrdis, ze mody jsou vlastne zbytecne, je podle mne dobre dokazat, jak mohou byt prospesne.pouze se snazis ovlivnit ostatni tak aby si zacali myslel to co si myslis ty.
            je to tvuj nazor a mas na nej stejne pravo, jako ja mam pravo timto vyjadrit svuj nesouhlas.
          • Paulcz
            To co píšeš postrádá logiku, tak ať si těch 9 milionů lidí napíše pozitivní recenzi. To, že je něco špatně vychází z toho, že se někdo ozve na základě různých okolností a ne, že všichni jsou zticha. Pokud patříš mezi těch 9 mil lidí s nulovými nároky, alespoň si přečteš, že na to má někdo jiný názor. A pokud dotyčný má alespoň základní stupeň inteligence, zjistí jak se věci mají.

            Není rozdíl mezi tím, dát hře negativní recenzi, jelikož autoři zakročili proti modům, které mají zásadní vliv na hratelnost a celý produkt a nebo udělit negativní recenzi, protože parametry hry neodpovídají nárokům uživatelů. Hodnocení šlo dolů, protože kvalita hry je v řadě aspektů pro spoustu lidí špatná a jen mody to opravovaly. To je zcela legitimní.

            Jinak slušná společnost by se vůči zákazníkům takhle nikdy nechovala. A není to o žádném EULA a podobných nesmyslech u kterých si Adam myslí, že přišel na jádro pudla. Stejně jako bojkotuju Opavii za hnusný sušenky tak můžu bojkotovat Rockstar/Take two za debilní produkty a přístup :) Pak si z těch EULA můžou postavit třeba pomník.
          • Fungovalo to tak vzdycky, ze hraci upravuji hodnoceni podle toho jak se hra vyviji a jaka rozhodnuti autori delaji a je to potreba, protoze na forech se pravda maze.
            Kdyby developeri nelhali a nedelali rozhodnuti proti hracum, tak by je to nepostihlo.
  • Lukyz
    Teda Adame, musím říct, že jsi mě tímhle článkem poněkud zklamal.

    Jasně, módy jsou v rozporu s EULA a jde o takovou (do teď) tolerovanou šedou zónu, ale která je win:win pro obě strany, takže bych to rozhodně nenazval " bezpředmětné, nerelevantní a vlastně směšné."

    Stejně tak negativní recenze na Steamu. Jak jinak můžou hráči vyjádřit svůj nesouhlas s jednáním vývojářů / vydavatelů?

    Módy jsou součástí GTA od prvních dílů a myslím si, že se na prodejům na PC se podíleli nemalou měrou. Především je to pitomý krok s ještě pitomějším odůvodněním.
    • Vidlec
      Adamovy názory na tato témata jsou vždycky kontroverzní. Tímto rozhodnutím de facto Rockstar dává precedens, že nechce v GTA žádné mody. A tím pádem je kritika naprosto oprávněná.

      Kdyby se měl každý řídit EULA, tak tu hru doma nemůžeš ani pomalu ukázat kamrádovi.

      EDIT: Hodnocení Totalbiscuita na Steamu k GTA 5: "As of June 2017, this game no longer supports the vast majority of mods due to legal action by Take-Two and Rockstar. Consider this carefully before purchasing. Great game, terrible behavior." Not Recomended

      Dle Adama je hodnocení takové herní autority jako je Totalbiscuit "nerelevantní"
      • Jojo, když jde o pozitivní situaci, tak to "rozhodují hráči svými preferencemi a peněženkami" (např. CoD). Ale když je situace opačná a něco se nám nelíbí, jsme hned nerozumní a hloupí hateři.
        Jinak ještě jak se k tomu postaví Valve? Doufám, že nijak. Tohle není žádné pofidérní hodnocení darovaných klíčů, ti hráči si hru skutečně koupili a hráli. A bylo by to divné i z důvodu, že na modovací komunitě Valve v podstatě rozjelo svůj byznys.
    • No, tak si to precti znova (zvlast tu cast s "bezpredmetne, nerelevantni a vlastne smesne", jelikoz si to zjevne vubec nepochopil a pak zkus napsat novou odpoved.

      Vyjadrovat nesouhlas muzou, ale ne takhle. Bejt steamem tak ty recenze jednoduse smazu, protoze nemaji s kvalitou hry nic spolecneho, coz doufam ze si precte dalsi bezmozek tady z diskuze, kterej zjevne nepochopil onu cast s timto vyrokem.
  • Po pravde z toho hlasovani mam radost. Jiste, s hodnocenim hry to nema nic spolecneho .. ale koho zajima hodnoceni GTA5 ? Je to jedna z nejznamejsich her, jedna z nejlepe hodnocenych her, a navic dnes uz pomerne stara hra. Vsichni vi co to je zac.
    Aktualni vlna je proste jen protest. Takovy pekny .. hracsky. Vsichni taky v recenzich jasne zminuji, ze to je jen kvuli Open IV.
  • Je mi z toho na zvraceni!

    Za cheateri v MP muze jenom Rockstar, meli oddelit SP a MP zakazat modovani MP kompletne, to se da udelat, ale nejak se k tou nemaji...

    Hlavne me stve, ze Take Two plyvou do ksichtu hromade hracu vcetne me, kteri Online nemuzou vystat a hraji jen SP, na ktery totalne kaslou! Jejich ignoraci se snazila vynahradit komunita tvorbou modu a oni zakazou OpenIV! Chapu ze chteji vdelavat (a vydelavaji) hromadu penez na Shark cards, ale proc nemohou alespon neco dat i do SP??!!?? Kdyby dali jedno auto za mesic, tak nezbankrotujou!

    Hlavne se bojim aby GTA V nebylo posledni GTA ze stare skoly - nejlepsi open world hra, protoze proc vrazen stovky milionu dolaru do vyvoje kampane, kdyz muzete delat jenom auta, obleceni a zbrane aby si na jedno auto koupil hrac Shark card v cene cele hry...
    • Pro MP ale modovani je zakazany :D
      • Soubory hry se daji nastavit aby nesli menit. Proto napriklad OW nejde modovat. V pripade GTA Online ten zakaz spociva v tom, ze nam Rockstar rei nedelejte to.
        • Petříku, máš vtěch tvých názorech docela nepořádek a pleteš hrušky s jabkama. Problém hackování v GTAO je hlavně díky peer to peer připojení, které znemožňuje efektivně chránit hru před modifikovanými daty co chodí od uživatele. Opravdu myslíš, že by stím R* nic nedělal, kdyby měl funkční nástroje jak se bránit? Už z pohledu bussinessu je to pitomost :)
          • Paulcz
            Jestliže mají nějakou normální simulaci, právě u peer to peer je hackování jednodušší ošetřit a člověk co posílá odlišný nebo upravený packety by se měl hned dostat mimo synchronizaci.

            Rockstaru na tom MP záleží asi jako u GTA IV, prostě jim to je u řiti :) Jinak daleko víc peněz prodělávají tím ultradlouhým nahráváním.
  • Black_Hand
    To, ze je neco v EULA, neznamena, ze to je zavazne a platne. Pry postupovali podle zakonu Ruska, ktere jsou EULA nadrazene a pokud hru prodavaji v Rusku (prodavaji), tak se jim musi Rockstar/Take-Two podridit. A tento princip plati snad v kazde civilizovane zemi. Cease & Desist, podle autoru OpenIV, je v tomto pripade aplikovany nepravem a soud by vyhrali, ale bojujte si proti takovemu molochu jako Rockstar, tedy vlastne Take-Two, protoze Rockstar je jen znacka, ne jina firma.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit