Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • sugyn

    Produkce filmu je taky financne narocna nicmene ten listek porad stoji stejny penize. Nechapu proc by se cena nutne u her musela se zvysovat. Osekejte marketing. Vyvoj CoD Modern Warfare 2 stal 50 mega ale marketing stall 200. To stejny battlefield 5. Jenom pitomy intro stalo 3 mega. Ze s tema penezi neumeji hospodarit neni problem zakazniku. A mimochodem EA vydelalo na mikrotransakcich vic penez nez za hry samotne. Zajimava perlicka vyvoj Battlefield 5 stal 100 milionu pritom vyvoj Witcher 3 46 milionu. Pritom Battlefield 5 je neskutecny sranec.

    • Předpokládám,  že "lístkem" máš na mysli vstupenku do kina. Když pominu to, že vstupenku prodává kino a její cena mnohem víc reflektuje náklady na provoz kina, než na produkci filmu, to že lístek stojí "pořád stejný peníze" může říct leda člověk, který do kina začal chodit minulý rok. V roce 90 sem u nás chodil do kina za 39kč, v roce 00 to bylo za 79kč a dneska stojí lístek 185kč, tolik k tomu, že "lístek stojí pořád stejně". 

      cheers

      • add: Jinak se zdražování her taky víceméně nesouhlasím. Výjimka by byla, kdyby se vrátil ke "starému způsobu", tj. že vydají velkou hru, která bude hotová a šmitec. A ne šaškárny typu "hra jako služba", milion dlc day one a 3 ruzný edice od 60 do 100€. Nehledě na to, že dneska i AAA hry co stojí "jen" 60€ jsou za měsíc k dispozici s min. 30% slevou. 

  • owny

    Je pravda, že vývoj tříáčkových her je čímdál těžší a dražší, ale ne nutně. Protože různé dílčí činnosti jsou jednodušší než byly dřív. Je čímdál jednodušší a levnější distribuce, není už vůbec třeba vyrábět krabičky, vývoj může být pomalejší, snadno lze opravit některé bugy, přidat nové funkce až po vydání. Na trhu už existuje spousta zavedených enginů a knihoven, takže každé studio nemusí tak moc věcí reimplementovat.

    Taky je hráčská základna mnohem větší než kdysi, což by mohlo taky vyvážit vyšší náklady na vývoj.

    • Jack1947

      Já tyhle breky taky nechápu spíše bych se přiklonil k tomu co píšeš už je to jednodušší. Placky nahradili kody a distribuce je převážně internetová ( pár sběratelek 2000k+ nepočítám)

  • Veskoslav

    Jste se se Srpen z Bonuswebu vsadili, kdo to dřív napíše? A desítky let? Zvyšuje na vývoj? No ono taky někdo zapomněl, že jim odpadá distribuce například do obchodů, náklady na lisování fyzických médií, krabičky atd. A nejsou to malé částky. To, že narvou milióny do marketingu, to je jejich problém. Na youtube mě denně otravuje reklama na FAR CRY 6. Asi nebyla zadarmo, když je tak často....


    A teď stojí "základní" edice hry 60 éček. Kolik že stojí různé speciální edice? 70? 80? nebo i 100 €....Takže nevidím jediný důvod ke zdražování, obzvlášť když se základna hráčů za ty "desítky" let rozrostla tisícinásobně. 

    • Jack1947

      BONUSWEB? tam to ani neberu vážně potom co tam autor článku napsal "A je to dobře!" Jako že to pomůže s kvalitou her lmfao😂

  • goyim
  • 1799 Kč je podezřele levná cena za hru? Může toto napsat normální člověk?

    • Jack1947

      Tak nemůžeš srovnávat Autory recenzí, co ani třeba ta hra nebaví ale tak dostali klíč tak uř to napíšou a normální lidi co si ty "levné" hry musí koupit z vlastní kapsy.

  • Jack1947

    Njn, nenažranci jediné co by pomohlo prostě snížit nákup her, kecy typu " Vývoj her je dražší" at si strčí někam.

    Jenže nejvíce na tom budeme byti mi v banánstánu, kde se to nedá přepočítat tak snadno. Takže hry budou stát zachvíly stejně jak na pc tak na konzoli, bravoo. To se zdražilo už asi před  rokem ani ně Breakpoint byl třeba za 1649.  nebo kolik. Uff.

  • TheGGG

    bývaly doby, kdy AAA hra stála 999-1200,- teď člověk dá 1599,- a víc a ještě mu cpou další krámy na dokoupení v herním "storu"...

    • Já dostal krabicovou verzi SIM City 4, která tenkrát stala 1799...

    • ja_nic_nevim

      V roce 1998 bylo běžné, že když PC hra vyšla, dostala cenu 1499kč (a to nepočítáme inflaci). 

    • Jack1947

      Nezažil si konec devadesátek a PSx/PS2 hry běžně stáli do dvou litrů😉 Doufejme že podraží max tak o pár desítek korun.

      • TheGGG

        zažil a pirátil jsem tenkrát na PC, tenkrát bylo vše drahé, na to jaké vycházely šunty

        • Jack1947

          Doufám že Ubisoft hry day1 budou zpírátěný v den vydání at jim to dost zatopí!

        • Jack1947

          Jak zažil vždyt si byl ještě na houbách :D ale jo stálo to tolik no, nicméně já jsem pc neměl a konzoli až PS2 ale i tam ty hry za 1799+ nebylo nic moc.

          • TheGGG

            něco mě říká, že jsem starší jak ty jacku, ale to není moc podstatné. Já za mlada pirátil a když jsem kupoval první hry, tak cena byla často kolem 999-1200 za novinku, přesná leta si napamatuji.

            • Jack1947

              Mlada když si dostal pc spíše definuj mlada ;) Pochybuji že budeš starší než já, to bys začal na PSX a to byl rok 1996, a to jsi nebyl ještě na světě pravděpodobně.

              Není to podstatné, Dobře no tak já měl do činění s pc u táty nevím, který rok možná 95-96? vlastní pc jsem neměl vím že jsou tací co jeli pc už od roku čtyřlet třeba. Pro mě je celé devadesátky jako by pc nebylo.

              U táty jsem hrál na kaneclářském pc Need for speed a to si moc dobře pamatuji protože, tam byla policie co zablokovala volant a byl konec ( předtím dala pokutu) pak samozřejmě Duke nukem to se snad společně s Doomem do těch pc do dávalo nebo co. Já měl bližší kontak s hrami až 98 když jsem měl Game boy a tam pokořil Super mario land2 ( což jsem neveděl  že to je druhej díl) První Achievement. Jasně pak jsem měl Wario aale to uřž taková pecka nebyla... poprvé je to vždy o něčem jiném.

              • TheGGG

                Reakce na příspěvek:

                no já začínal s wolfenstain 3d, ke kterému jsem se dostal tak rok po vydání.... ale máš pravdu, to je jedno.

                • Jack1947

                  Reakce na příspěvek:

                  Já ho viděl až u spolužáka, ( jeho táta se zasekl v nějakých osm-devadesátkách) potom si pořídil lepší pc a hrál jsem tam i Mafia.

                  Wolfenstein3D se narozdíl od Doomu tolik nehrálo, a byla to docela neznámá hra.

                  Jinak řekni více, to je zvláštní já tě typoval na nějakého mileniála spíše rok 2000+. Ono Není divu tím svým mnohaletým výstupem tady.

                  Stejně si ale neměl PSX a PS2 si nehrál nebo až z emulatoru. V tomhle bych řekl že jsem napřed ;)

        • Tak v 90 stála hra podstatnou část výplaty. Originálky u nás byly prakticky rarita. S příchodem plných her u časáků a supermarketových českých re-edicí s cenovkou do 500,- už se to dalo. Ale zlom nastal až s digitální distribucí, bundly a slevama. Do té doby jsem měl 99% her stažených. Teď je to přesně opačně a už mám jen pár imagů CD/DVD někde na záložním externím disku a jedná se o hry, které už nelze sehnat, ale díky GoGu se už i ten začíná vyprazdňovat. Jednu dobu jsem ještě stahoval nové hry, které jsem chtěl vyzkoušet, než je koupím, ale i od toho už jsem výceméne upustil. Mám tolik her, které mám koupené a čekají v pořadníku, že stejně dřív přijdou zase nějaké bundly nebo nabídky, které se za tu cenu nedají nekoupit + navíc dneska už jen stačí hodit název hry na YT s "no commentary" nebo vypnout zvuk a chvíli koukat, je to jednodušší než se babrat s pirátskou verzí a vidím jak se to +/- hraje a můžu si udělat obrázek, jestli do toho půjdu nebo ne.

          • Jack1947

            Tak ono díky DENUVU by sis stejně nezahrál hned tak ale od dob Starforce to je fakt odpad🤮

            Třeba jim dojde že dobrá hra se nemusí znásilnovat debilní ochranou a mrvit tak optimalizaci.

            • Já to taky nekupuju hned, ale z 90% čekám na kompletní/ultimátní edice. Jednak je fajn si zahrát hru se vším všudy + řádně opatchovanou na první dobrou a pak člověk i jako bonus docela dost ušetří.

              • Jack1947

                Reakce na příspěvek:

                Má šanci že to DENUVO odstraní. Takže nezatíží ani systém DENUVo zatěžuje systém strašně a je to vidět na posledních dvou Assassínech at si řiká kdo chce co chce a mrví to optimalizaci. Dost.

  • Hmm, desitky let stejne? At mluvi za sebe, ja si pamatuju ze sem jeste deset let dozadu daval jen litr. Se 70 Eury pujdem nahoru skoro na dvojnasobek. Nemluve o tom ze uz ted za nove hry nekteri tech 1800 chcou, takze co? Pujdem pres dva?

    • Ještě je otázka za co je těch 70e. Stačí se podívat na Assasiny a tam komplet edice stojí většinou minimálně 99e a toho přidaného respektive vykuchaného obsahu není tolik.

      • Par let dozadu sem dal za hru 80 eur.

        Dostal sem vsechny predchozi dily serie, veskera DLC zadarmo, deluxe edici se spoustou fajn veci, a podpora trva vicemene do dnes. Nemluve o tom ze "podpora" znamenalo mnoho mnoho novych veci ktere podstatne vylepsily kvalitu hrani.

        Ne ze mi za 70 eur dneska ustrihnou podporu po roce, daji par DLC ktere tak nejak existuji, a vlastni hra za tu dobu neprojde zadnym zlepsenim.

        • a přitom stačí počkat na Humble Bundle a člověk to má za 15e taky.

          • No, ne, protoze tohle konkretne tehdy slo koupit JEN u vyvojaru :-D

  • Houdini

    Aj tak ide najviac peňazí do marketingu. Teda aspoň u AAA titulov. + predlžovanie vývoja napriek tomu, že hra vychádza koľkokrát aj tak zabugovaná. Mne to pripadá, že v tej cene rátajú už s tým, že časom pôjde do zliav. To, že u nás boli kedysi hry drahšie v pomere k platom je vec našej ekonomiky to sem nepatrí. Nekúpim si hru za 70€ len preto, že chudáci vývojári si s tým dali koľko práce. Tá hra aj musí stáť za to. Jedna vec je opomenutá a to, že aj keď spraviť nabúšenú AAA hru s top marketingom videami atd je nákladnejšie tak vytvoriť hru  je oveľa jednoduchšie ako v minulosti. Nástroje a možnosti sú prístupné ako nikdy predtým, v podstate spravíte hru "doma v obývačke". Aj preto vychádza oveľa viac priemerných a sr****ých hier. Čiže je viac balastu, som zvedavý, či sa bude zdražovať plošne.

    • Jasně že počítají s tím, že se s cenou bude hýbat a z ekonomického hlediska na tom vydělají víc, než kdyby cenu postupně v rámci akcí nesnižovali. Je to ta nejzákladnější mikroekonomická křivka závislosti množství poptávaných kusů na ceně. Vzhledem k prakticky nulovým jednotkovým nákladům můžou využít hodně velký cenový rozptyl a pořád s dalším snížením ceny vydělají, protože si to koupí i ti, pro které byla předchozí cena neakceptovatelná. Je logické, že zkusí i tu prvotní cenu našponovat co to jde a pořád na tom vydělají víc i když to po pár měsících zlevní o 10-15%.

  • Zvyšovat můžou. Já si stejně počkám až to bude za 10-30e. Jediné co jsem nepobral, bylo před pár lety drastické zdražení Rome TW2. Člověk by čekal, že u tak staré hry naopak půjde cena s časem dolů, jak je zvykem, ale evidentně je stále ještě v kurzu, když současné historické TW stojí za prd. Podobně jako Tropico. 4 si taky držela hodnotu daleko dýl než 5, která se velmi rychle po vydání prodávala za pár korun.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit