• By som este dodal, ze je teraz v akcii na steame:) takze skvela prilezitost kupit, za tych 4.79 euro sa to oplati.
  • Katastrofa ... tiscali nema $10 na koupeni hry ... nj, to se to rozdavaj desitky kdyz se hra doda gratis, k tomu jeste nejaky ty uplatecky jako bonus, objedna se za 1/2M reklama ...
    • Ad hra samotna ... je treba se na to podivat jeste taky optikou amik vs neamik. Pro amiky je tohle neco jako Waterloo pro frantiky, Kursk pro rusaky ... proste narodni poklad, coz je videt i na tom, ze ruzne kvalitnich zpracovani tyhle bitky existuje nekolik desitek. Tohle pak v kazdym pripade patri k tem nejzdarilejsim, byt HC hraci uprednostnujou mozna min "milousky" provedeni na tahy (sou to prevazne lidi, kteri si jako kluci trebas tahali spendlikama po mapach IIWW a ve skole si rikali kdo kam poslal jaky jednotky aby pak misto ukolu premejsleli, co stim).

Samo to zaroven znamena, ze pro evropana je to tema pomerne nezajimavy, i proto, ze mu to nevtloukali ve skole jako duvod narodni hrdosti.

V kazdym pripade to ma pomerne velmi slusnou enemackou AI, coz se jen tak nekde nevidi. Na vyssi obtiznosti umi i bez cheatovani paradne vytocit mozkovy bunky. Co se zminovany odolnosti jednotek tyce, rek bych, ze je to uplne jinak. Jednotky (specielne ty lepsi) neutikaji z boje, ale neni pravda, ze neni mozne je zcela vyhladit, naopak, je to pomerne trivialni, staci je prinutit prave k uprku (coz se da trebas hustou palbou del) a pak do prchajici jednotky pustit kavalerii, ktera ji vpohode dorazi. Coz by recenzent vedel, kdyby si o tom aspon neco precet. Nechat jednotku z bitky zdrhnout a znovu se seskupit je nejvetsi omyl jakyhokoli velitele.
  • Hru doporučuji.Koupil jsem si před 1-2 měsíci ve slevě skoro zadarmo a strávil nad ní cca 40 hodin.Sice je pravda ,že ve hře je jen jeden scénář ,ale každá bitva je vesměs unikátní.Našel jsem jen jedno mínus a to je útok na bodáky nevím jestli to mají nedodělané nebo to je nějaký bug, ale při útoku se většinou jen s nepřátelskou brigádou naháníme po mapě nebo se brigády prolínají a často nikdo nikomu neubírá jednotky a do toho obě strany střílí brigádami ,které jsou blízko fightu a ve výsledku někoho chargovat nemá smysl.Stalo se mi i že jsem zadal pěchotě ukryté v lese útok e na bodáky na nepřátelské dělostřelectvo , když jsem se zpátky po chvíli podíval na tu část bojiště, tak co nevidím?! Moji hoši z konfederace stojí a střílí do děl a ještě přebíjí pušky pár metrů před hlavněmi děl a pár sekund na to přichází kartáč od protivníka, který by nestihl kdyby mě jednotky poslouchali..To se ani nedivím ,že to nakonec Lee u Gettysburgu projel :D Nebýt toho tak by si hra hodnocení 8/10 zasloužila.
  • kdysi snad v 99 byla podobná hra, sever proti jihu na způsob total waru, ale jen tuším ty bitvy conquer generals možná nebo tak podobně, nevybavujete si někdo takovou hru prosím?
  • Hrál jsem betu a trochu mě to zklamalo, asi nejsem hardcore stratég... Total War mám rád ale tohle není můj šálek kafe...
  • Když mi bylo xy, tak tu byla výborná hra Sid meier's gettysburg a tady slavně koukám na velmi omezenou předělávku, trochu trapné, řekl bych
    • rom obdobi ty hry nemaj nic spolecneho
      • No čoveče můj názor je, že jsou si až moc podobné. samozřejmě s odstupem 18 let tu musí být rozdíly, ale zahraj a uvidíš. sakra to mi bylo 17 a měl sem vlasy
  • Když zde již padla řeč na styly boje v ruzných dobách....Můžete mi doporučit něco o řitířích a středověku vůbec? Něco co je možné pujčit v knihovně v Praze (mlp.cz)

děkuji.

Já si pouze pamatuji z nějaké velké encyklopedie kdy bylo všechno možné, že řitíří se moc nebáli bojovat, protože v případě prohry spoléhali, že je zajmou a vykoupí. Asi také součást toho kodexu. Zda byli skutečně dobří v bojí to neutším. Tedy dobří byly díky vybavení a stylu boje jak jste mi řekli ale zda uměli bojovat jeden na jednoho a podobě to nevím. Jestli prostě byly lepší bojovnící než ostatní. Něco jako dnes ty speciální jednoty.
    • Magister_Peditum
      Z knih do začátku bych doporučil sérii Rytířské bitvy a osudy od Jiřího Kovaříka. Provede tě to obdobím rytířství od bitvy u Hastingsu po Pavii.
      • *14*
        To je v knihovně. Skvělé. Dokonce to má 4 díly.
        • Magister_Peditum
          V mlp je podobných knih víc. Rytíři a rytířství ve středověku od Floriho nebo Mečem a ohněm od McGlynna.
    • Tak mali celozivotny trening v boji so zbranami, najlepsie vybavenie a tak, takze dali by sa povazovat za take specialne jednotky. Ci sa bali sa tazko hodnoti, zalezalo urcite aj od povahy atd. ale je pravda, ze mali vyssiu sancu ze ich zajmu a neskor vykupia, kdezto nejaky sedliak sa dostal do zajatia a prinajlepsom skoncil ako otrok. Jeden na jedneho bojovat samozrejme vedeli, tvorilo to pomerne velku cast vycviku, nehovoriac o roznych turnajoch a podobne. A vzhladom k tomu, ze vacsinu armad tvorili naverbovany sedliaci ktory zbran nikdy nedrzali v ruke, tak boli vyrazne lepsi :)

Knihy konkretne neviem, ale mozno nieco od Osprey publishing, su to take skor popularno-naucne knihy, ale maju snad z kazdeho obdobia niekolko, a mohli by byt dostupne aj v knizniciach, tusim nejake vysli aj cesky. Pripadne ak vies kde hladat tak sa dost vela povaluje na nete:) a keby mas moc tuzbu za ne platit tak velku cast maju na svojej stranke dostupne ako ebooky, vacsinou tak za 7-17e podla knihy. A maju tam fakt pekne obrazky:)
      • Dík. Zatím jsem je našel pouze anglicky.

Jinak já myslel, že vojáci v nějakém brnění tvořili většinu ve středověku a ne pouze sedláci.
        Jako v této hře http://www.vojska.net/eng/games/knights-of-honor/unit/ tam je hodně jednotek které mají brnění. Je to sice jen hra ale když to vyšlo tak jse mto hrál a myslel si, že to je nějak podle skutečnosti. To samé medieval total war.

A ty ritíře jsem bral pouze podle toho z jaké země jsou anebo kde se vyskytovali *1* . Přitom jak se dívám, mají různé řády a ty jsou odlišné. Jako Řád německých rytířů a další. (Tyhle mají zrovna pěkné těžké brnění) templáří a snad i nějací další.
        • tak ranny stredovek byl chrakteristicky boji mezi rytiri - pechota to byli sedlaci bez brneni, vybaveni tak akorat sekyrama, nebo nejakym tim kopim (mece byly drahe, protoze na ne bylo potreba hodne zeleza). Pokud nejaka strana mela vetsi prevahu v rytirich, tak casto ani k boji nedoslo - proste ti slabsi opustili bojiste jeste pred bitvou. Rytiri se ani moc nechteli zabyvat bojem s pechotou tvorenou sedlaky, bylo to pod jejich uroven, ale pokud k tomu doslo, tak pechota byla zmasakrovana, protze proti tezke obrnene jizde nemela zadnou sanci. To se postupem casu menilo - rytiri byli neuveritelne drazi, navic slechtici kteri touzili po slave a casto ignorovali rozkazy a bojovali na vlastni pest. Chudsi staty tak hledaly zpusob jak zastavit tezkou jizdu, coz se jim nakonec darilo hlavne vycvikem pechoty, pouzivanim ruznych prikopu, kolovych hradeb, krajiny a dalsich prekazek. S tim jak pechota byla cim dal lip vycvicena, vybavena a schopna bojovat v sevrenych utvarech, zacaly byt prime najezdy tezke jizdy cim dal min ucinne. Postupne tak jizda zustavala v zaloze a cihala na prilezitost zautocit necekane do nepripravenych nebo dezorientovanych utvaru pechoty, kde dal pusobila velke skody. Do toho vseho se jeste pletli lucisnici a kusijnici, kteri zacali byt nasazovani ve velkych poctech a kteri umisteni za provizorni ochranou a defovani oddily pechoty pusobili velke skody vsem v dosahu.
        • No to su uz cirkevne rady, vznikali za kriziackych vyprav a mali za ulohu chranit putnikov, casom prerastli v akesi nadnarodne vojenske organizacie. Rytieri boli az na vynimky vzdy slachtici, vyzbroj a vystroj si zaobstaravali na svoje naklady. Takze je ich nebolo az tak vela, predsalen chudobnych rolnikov bolo dostatok. Dali im nejake zbrane, trochu vycviku a hura na nepriatela.
  • nechce se mi číst recenze ale pry je to jen jedna mapa a za 3 hodky je vymalováno
    • Bych chtel videt jak to za ty 3 hodky odehrajes a vyhrajes ... kupodivu u toho treba premejslet.
    • no je tam len bitka o Gettysburg, mapa je obrovska a rozdelena na viach casti podla toho kde sa bojovalo a kedy. Cela bitka trvala tri dni ak si dobre pamatam, takze kampan za jednu stranu zaberie urcite viac ako len tri hodiny. Navyse je to strategia takze to nieje hra, ktoru dohras len raz a uz sa k tomu nevratis, je tam potencial na skusanie roznej taktiky. Straty v kampani sa prenasaju, takze je pravdepodobne, ze niektore scenare clovek bude hrat aj niekolkokrat.
  • Hrozná recenzia má to asi iba patu keby nebolo toho blábolu na začiatku o tom že vám ju nedali zadara tak by som povedal že je to z goolge prekladača
    Kdyby to někdo hledal na Android, tak si může ušetřit práci. Ještě nevyšlo, i když je to v plánu.