Přejít na výpis diskuzí

Uncharted: The Lost Legacy - recenze

28.8.2017 20:26
Václav Rybář 53 příspěvků

Indiana Jones v sukních, nejočekávanější exkluzivita brzkého podzimu nebo jen marketingovými řečičkami nafouknuté DLC? Pojďte s námi zjistit, jestli i nejnovější Uncharted skrývá nějaký poklad.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Délka hry mi sedla, hra prostě nezačne nudit, začnete infiltrací, poté načichnete k open worldu, následují kloustrofobické hrobky, úprk a také závěrečná akční jízda. Vše je perfektně vystupňované, má to parádní grafiku, ovládání i hratelnost. Možná jen trochu méně výrazný soundtrack jinak jsem spokojen. Chloe ukázala, že má na to být hrdinka samostatné hry. Chválit lze také absenci rakoviny dnešních her, tj. tím čím trpí nový Tomb Raider, xp body, upgrade schopností a dovedností, sbírání surovin a dalších zbytenčostích, které jen uměle natahují hratelnost nudou. Komentovat Laru Croft s lukem jako rpg hru, lovkyni která přežívá nástrahy divočiny a bojuje jako John Rambo proti armádě, prochází samé vojenské základny, to fakt nemá cenu. Tam kde Tomb Raider své skalní fanoušky svým odklonem zklamal Uncharted LL potěší. Jsem rád, že když to nedokáže Lara, nemusíme tolik truchlit, je tu naštěstí Chloe a moc jí to ve hře sekne.
  • Jedna ze sérií, kvůli které zvažuju koupi ps4 místo XB1X.
  • Odpůrci Naughty Dog podle mě přehlíží fakt, že úspěch jejich her tkví především v tom, že jsou na rozdíl od ostatní produkce skutečně profesionální. Prezentace dělá hrozně moc, od hudby po režii, scénář či herecký výkony. Hrám obecně nikdy nechyběl nápad, ale drtivý většině naprosto chybí profesionalita. Kolik her má dobrej příběh? Tuna. Kolik her má dobře napsaný dialogy? Žalostný minimum.

    Jediná dobře napsaná scéna mezi Chloe a Nadine totálně smete třicet cutscén, ve kterjch někdo ve slowmotion seká hlavu Krakenovi, ale tvůrci her si pořád myslí, že hlavní je dělat velký věci. Hlavní je dělat i malý věci, a lineární šplhačky, ale naprosto perfektně. Naughty Dog nikdy nevymysleli nic novýho, ale to, co udělali, udělali s chirurgickou přesností :)
    • Vidím, že máš na to opačný názor. Pro mě osobně vítězí obsah nad formou.

      Btw, to, že vypichuješ herecký výkony ve hře je minimálně na zamyšlení. Cutscény nejsou součástí hratelnosti. Tady se logicky opět neshodneme. Pro mě je umění a profesionalita v herním designu udělat kvalitní herní mechaniky, který dají hráči výzvu, možnost experimentovat, vyhrát si, přemýšlet a ne kvalita filmových záběrů. Ta je druhořadá.
      • Já to ale úplně nevidím jako vztah mezi obsahem a formou (pominu-li fakt, že to samotný rozdělení je už desítky let přinejmenším problematický :)), spíš mezi obsahem a... obsahem. Forma by pro mě asi u hry byla hratelnost a částečně grafika. Mluvím jakoby o podsekci obsahu, která se týká jeho předání. Například filmový Star Wars maj skvělej nápad, ale obzvlášť u původní trilogie je mnohdy jeho předání (otřesný dialogy) tak strašný, že kdybych tu sérii nemiloval už z děství, asi bych si k ní dneska cestu nenašel.

        Ale obecně ano, kdybych si měl vybrat mezi velkym nápadem, kterej je špatně/průměrně podanej, nebo průměrnym nápadem, kterej je podanej skvěle, volil bych asi druhou volbu. Neni to tak, že by se mi líbili Bayovi Transformers :), je to tak, že dobře podanej příběh o tom, jak se starej zlej muž naučí znovu milovat (TLOU :)) je pro mě víc, než řekněme Skyrim, kterej má větší záběr, víc nápadů, víc "děje", ale klikáš tam na lidi, který pronášej obecný floskule typu "jdi tam a udělej tohle a bacha". Menší pocit, že jsou to reálný lidi, menší "ponor" do děje.

        Celý je to podle mě o tom nenechat se vytrhnout z toho zážitku. Menší zážitek, ze kterýho nejsem vytrženej, ve mně zůstane víc, než velkej zážitek, ve kterym mi vzadu v mozku bliká "je to jenom jako, protože XY". A tomu "herecký" výkony výrazně dopomůžou, i když chápu, jak to myslíš. Cutscény nejsou součástí hratelnosti, ale JSOU součástí hry. Jinak hraješ soustavu pixelů - nebo jak se dozvíš, ke komu co cejtit a jak si vyložit situaci? To by hru redukovalo na závodky nebo střílečky. Hry jsou pro mě osobně až na čestný výjimky interaktivní PŘÍBĚH, a příběh nejde udělat jenom gameplayem (řek bych). Herní mechanika je příjemnej bonus, ale kupříkladu Bioshock Infinite má stokrát horší akci než Call of Duty, a přesto je pro mě o tisíc let dál. Howgh :)

        A zrovna herní mechaniky lze asi těžko Uncharted vyčíst, čtyřka má řek bych nejelpší 3d person akci na trhu. Jestli lze něco Naughty Dog vyčíst, tak to, že nedělaj revoluci :)
      • v tom případě je pro tebe určitě i extrémně nudný Zaklínač 3. Kde vlastně výzva neexistuje, prvky jsou casualní a možnost hrát hru je vlastně vždy stejná - hledaní stop. Rozvojový strom je k ničemu - protože vždy se staneš terminátorem, proto přimyšlení padá. V Zaklínači 3 taky vítězí forma nad obsahem. Doufám, že to tedy uznáš.
        • Srovnávat Zaklínače 3 s Uncharted může jen id*ot nebo ignorant. Nebo někdo horší, např. Femto...
        • Jinak Zaklínače 3 mám rád nejsem hejtr, jen si myslím, že je to přehodnocené stejně tak Uncharted 4(které je ale nejlepší ze série tím že to není tunel). Nakládám stejným metrem...
      • PanS
        Vidím to podobně jako ty. I když to není populární názor, Uncharted je série sázející na pozlátko - grafiku, animace a herce. Naneštěstí se pod tím pozlátkem nachází už jenom průměrná repetitivní hratelnost a příběh, který ač má vysoce nastavené tempo a nikdy by tak neměl nudit, je extrémně předvídatelný a ničím nepřekvapí. Díly na PS3 navíc byly typické koridorové hry (nevím, jak je to teď, na PS4 jsem to nehrál, obecně se tvrdí, že jsou úrovně o něco rozlehlejší). Což není něco, co by z Uncharted dělalo vyloženě špatnou sérii, jen prostě průměrnou a nezasluhující takového hodnocení, kterého se jí dostává. Ale chápu, že na tohle má každý jiný názor.
        • Nebylo by k Uncharted sérii trochu fér porovnávat ji v rámci žánru. Ta hra si na nic nehraje, od začátku je přeci jasné, že to bude příběhový koridor. Každý ví do čeho jde. Je to jako kdybys porovnával Smrtonosnou past I a co já vím, třeba Tarkovského Solaris. Oba to jsou dobré filmy, ale úplně jiný žánr.
          V dnešní době je super, že si můžu vybrat na co mám chuť. Nějakou akční jízdu pro oddech, třeba zrovna Uncharted, nebo když chci výzvu, tak něco adekvátního, třeba Underrail.
          • PanS
            V mém příspěvku nic o žádném srovnání nebylo, nevím, kde ses dobral toho, že Uncharted s něčím porovnávám. Já jsem jenom napsal, že Uncharted je podle mě průměrná série, protože kromě líbivého grafického kabátku nenabízí nic moc dalšího. Takže ano, dokážu pochopit, že si někteří takovou jednohubku rádi zahrají. Ale tvrdit, že je to vynikající hra, jak tu někteří píší, s tím prostě nemůžu souhlasit.
            • Dobře, asi jsem zvolil nevhodné slovo. Samozřejmě nejde doslova o porovnávání, jde o hodnocení, které jsi prováděl.
              Stejně tak doufám, že to nebereš jako nějaký osobní útok, normálně diskutujeme.
              To nad čím se pozastavuju, je smysl hodnocení od někoho (obecně), koho daný žánr nezajímá, nebo ho dokonce nemá rád. Pravidelně se podobný typ her kritizuje právě kvůli tunelovitosti a jednoduchým herním mechanikám. Ale pokud ta hra je už z principu takto navržená, tak kritika tohohle typu je naprosto scestná. Stejně tak vím, když si hru kupuju, co je to za žánr. A přeci nebudu hrát něco o čem už dopředu tuším, že to není můj šálek kávy.
            • PanS
              Neporovnával jsem nic, jsou hry, které mě baví, a ty, které mě nebaví. Nepotřebuji porovnání k tomu, abych zjistil, že Uncharted je jako císař, který na sobě ve skutečnosti nic nemá. Na PS3 byla Uncharted neskutečně ozpěvovaná jak recenzenty, tak i hráči, proto jsem si to taky zkusil zahrát a po malé chvíli pochopil, že HRATELNOSTNĚ mi to nemá co nabídnout. Což u videohry vnímám jako zásadní problém. Ale jak říkám, jako jednohubka na dvě odpoledne to nejspíš většině hráčů stačí.
            • No, mám za to, že pokud něco hodnotím, nevyhnutelně nastupuje nějaká forma porovnávání.
              Svým příspěvkem si dále rozvíjel názor easyho. Takže to pak vyznívá, že hodnotíš žánr, který je pro tebe okrajový, nezajímá tě. To by pak znamenalo určitou předpojatost.
              To co podle mě nabízí série Uncharted navíc jsou postavy. Tady už to přesahuje i do jiných žánrů. V málo které hře jsou postavy, které rozvíjejí svůj vztah přes několik dílů. Obvykle jsou to panáčci, kteří buď zemřou, nebo do dalšího dílu zmizí. A vlastně tak nemá cenu se o ně nějak zajímat.
  • Kdyby to bylo na pc tak bych si to s chuti zahral.. nicmene ten cerny vergl od sony si kvuli dvema hram kupovat nebudu.
    • To nemas 6000 kc? Si social? Takych ako ty poznam. Na cigarety maju vzdy ale rozok so salamou musia zobrat od spoluziakov.
    • ucho
      můžeš si koupit bílou edici.
    • bukrr
      Osobně jsem to bral kvůli Uncharted 1-4, Last Of Us a Nioh. Můžeš si říct, 6 blbých her, ale stálo to za to :D
  • Ďalšia slaboducha tunelovica od ND. Už končia s kopirkou Tomb Raidera, ale este majú v zasobe pár časti kópie walking dead .
    • TheGGG
      lepší než nudné open worldy... *6*
    • Lineární vs otevřený svět. Ani jedno z toho není automaticky lepší. Stěžovat si, že Uncharted je lineární hra je naprosto dementní nápad. To je jako stěžovat si, že Skyrim je otevřený svět místo toho aby to byl koridor. Stejně stupidní "logika".
      • Tunel =/= lineární. Lineární může být hra typu jrpg, masivní příběh na desítky hodin se skutečnou výzvou a možnostma ve fightech. Oproti tomu 5 hodinový braindead popcorn s držením jednoho tlačítka. Pod tím si já představuju tunel. Ano, je to žánr, ale pro mě osobně má taková hra nulovou hratelnost, protože od hry čekám zapojení alespoň několika mozkových buněk a obtížnost.
        • poslední Uncharted- hlavně tohle DLC má polootevřený svět, kde máš možnost volit jak hru hrát akčně/steatlh. Tunelem bych nazval první tři díly.
          • První 4 hodiny čtyřky jsou absolutní tunel, kde v podstatě jen následuješ NPC a procházíš skriptované koridory. Později se to otevře, ale ten začátek mě v tomhle ohledu dost zklamal. Měli si líp rozvrhnout lokace.
        • Lineární jako design světa. Jestli je to 500hod JRPG nebo 5 hod call of Duty, ale design světa je v obou lineární, je to tunel tak jako tak. Jestli u toho použiješ mozek nebo ne taky nezmění nic na tom jak je designovaný herní svět.
          • Nope. On ani já jsme nikde nepoužili slovo "lineární". Mluvil o tunelu. CoD je tunel, 500h komplexní jrpg nazvat tunelem jen proto, že to není nelineární svět/příběh, je blbost. Se slovem lineárním si přišel ty a teď si k tomu ještě přicpal design světa, abys mohl mít jakože pravdu. Bohužel mimo. Každý jouza ví, jaký hry a proč se označujou za tunel a jaký jsou zásadní rozdíly mezi hrama typu CoD / Uncharted a těma ostatníma. Není to jen linearita světa, ale prakticky všechno, komplet herní náplň. 0 možností volby nemluvě o tunách cuscén, které mají pomalu stejně hodin, jako hra. Jsou to hry, kde jsou cutscény důležitější, než hra. Hra je jen výplň na oddechnutí od filmového zážitku.
            • nemůžeš srovnávat poslední Uncharted s CoD, tady už je jasné, že nejsi majitelem hry, protože jak píší nahoře, má to polootevřený svět s možností typu hraní. CoD je naskriptovaný tunel.
        • Že se tobě tento typ her nelíbí ještě neznamená, že se nelíbí jiným hráčům. A to co se líbí tobě se nemusí líbit jiným. Každý at si vybere co, co ho baví...
  • Vidím, že Uncharted konečně začíná dostávat hodnocení, které si zaslouží... jen tak dál.
    • tak snad vyjde ještě opravná recenze na Zaklínače 3, kde taky dostane zasloužených 7-8 z 10.
    • TheGGG
      i ty brebto, běž hrát p2w omalovánky
      • i ty brepto, běž hrát px2w (press x to win) tunelovánky
  • Jsem velky fanousek Uncharted a uz parim i The Lost Legacy. Hrat na Chloe namisto Drakea mi vubec nevadi, naopak, je to prijemna zmena a Chloe je mimoradne sexy. Takze za me plna spokojenost.
  • Vynikající hra. Příběh paráda, ale chvilku mi trvalo si zvyknout na Chloe, ikdyž mi ve všech předchozích dílech sedla. Jen prostě Nathan je Nathan. Teď samozřejmě doufám, že se ještě někdy objeví. Hráno na obtížnost Crushing a vysbírány všechny poklady včetně těch "spešl" ve 4 kapitole. Dohráno po 15 hodinách a 20 minutách, tzn. spokojenost i s délkou :)
  • Nelíbí se mi snaha, dělat hry více po chuti SJW.
    Maskulinní běloch se SJW vůbec nelíbil, tak tady máme rovnou dvě drsné ženské hlavní postavy a ještě pro jistotu ani jedna není běloška.

    I když se mi to moc nelíbí, tak nakonec ale asi neodolám, protože Naughty Dog dobré hry prostě umí udělat... o tom není pochyb =)
    • Objeví se hra s bílým chlapem a jedna strana se může po*rat, jak je to rasistické utlačování. Objeví se hra s černou ženskou a druhá strana se může po*rat, jaká je to SJW propaganda a destrukce mužství. Nikoho nenapadne, že vývojářům se prostě nejvíc zamlouval daný typ postavy. Ne ne, všechno musí být zákeřná politická konspirace. Je zajímavé, že před 15 lety se nikdo nepozastavoval nad ženskou postavou v Perfect Dark, Drakan, Resident Evil nebo Beyond Good & Evil, ale dneska dostane půlka diskutérů při každém oznámení nové hrdinky málem infarkt. *1*
    • To je jasný, lepší je přispět k sérii obrázků o tom, že hráči přece chtějí hrát pouze za třicetiletý chlapy s na krátko ostříhanýma hnědejma vlasama (a screenshot asi tisíce a jedný herní postavy).

      Přihlouplá zkratka SWJ a celej koncept odporu k ní je prostě jen metodou vyjádření pro lidi, co skutečně už k umění nemají co říct, takže místo, aby se věnovali obsahu a drželi huby, je pro ně nejzásadnější, jestli někdo náhodou neni holka nebo gay, protože zjevně hra stojí a padá s heterosexuálními muži.

      A vůbec, všechny hry, který měly v poslední době ženský hrdinky, mi přišly mnohem zajímavější, protože jich je historicky míň a je tím pádem mnohem snazší podat novej příběh nebo úhel pohledu ženy. Úhel pohledu cool týpek jde vystřílet barák už byl ve hrách tolikrát, že k němu nemá co říct dneska už skoro nikdo. Ale evidentně ho někteří ještě nemají dost :)
      • Ne, odpor k SJW je zcela oprávněný a zakládající se na současné realitě (především západního světa). Je to militantní vlna, která krom stupidních keců také úspěšně lobbuje za potlačování práv jednotlivce a svobodného názoru.

        Samozřejmě to nemění nic na faktu, že ignorantská nenávist proti (umírněným) sexuálním menšinám a příslušníkům jiných ras je podobně stupidní a nebezpečná jako SJW.

        Prostě dva dementní extrémy, které se ale nesmí zlehčovat.
    • Co je SJW?
      • Slunce jižního Walesu. Netuším, proč se do něj naváží, slunce je tam krásné.
      • jfgi
    • Tak, zrovna Uncharted je série, kde se cestuje po různých exotických lokalitách, takže mě přítomnost černochů, Asiatů atd. v této sérii nijak nerozčiluje. Jasně, ND možná někde naběhnou nějaké SJW bodíky a dostanou někde nějakou cenu od feministek, ale neměl bych jim to v tomto případě za zlé. Ale může to být i tím, že sérii Uncharted nemám moc rád, takže je mi jedno, co se s ní stane.
    • Jsem jediný kdo vidí, že stěžovat si na to, že ve hře je ženská / černoch / gay je v zásadě úplně totéž jako si stěžovat, že tam není? :-D Je pak zajímavé, jak se ty dva tábory vzájemně nemusí, přestože oba dělají totéž :-D
      • ten zasadni rozdil je v tom ze druha cast obce nezaklada neziskovky a medialne neutoci na druhou stranu. Alespon mi to tak prijde, brblani na forech je snad jeste v pohode ne?
    • My k tomu dospějeme, že nám přestanou vadit holky, černoši a homosexuálové. Zatím je to nezvyk, ale díky globalizaci zábavního průmyslu do pár let vytáhneme hlavy z tý naší východoevropský zadnice. Hodně sil na tu cestu!
      • Jediný, kdo je tady zaprděný jsi ty. Je vidět, že jsi nikdy nebyl v Asii nebo jižní Americe. Si tam zajeď a zeptej se jich třeba na černochy, budeš šokovaný co ti řeknou. Pak si uvědomíš, že lidé u nás jsou vlastně jedni z nejtolerantnějších *3* *3*
        • Byl jsem ve dvaadvaceti zemích, od Portugalska po Gruzii, a všude jsem (řečeno s Čapkem) potkal lidi. Všude byli také pitomci, a čím ta země byla zaostalejší, tím víc rasistů a xenofobů tam, alespoň myslím, bylo. Jestli se tu chceš ohánět tím, že třeba vyspělí Japonci jsou jedním z nejrasističtějších národů na světě, tak prosím. Na hodnotnou debatu na tohle téma tu není prostor ani nálada. Já zůstanu u toho, že mi u zcela nerealistické akční počítačové hry vůbec žádní černoši nevadí.
    • Ze SJW vlny mi je zle, ale tady mi to vůbec nepřijde. Prostě hra se dvěmi ženskými hrdinkami a nic víc. Ale nehrál jsem to, tak nemůžu posoudit, jestli mají v dialozích nějaké stupidní kecy.
    • Tady s tím podle mě nemá SJW nic společnýho. Krom toho, že se jeden "maskulinní běloch" do skupiny později připojí , jaké jiné postavy ze série bys tam chtěl dát? Drake s Elenou to pověsili na hřebík, Sullymu je přes šedesát a Cutter na hlavní roli nemá.
    • Zrovna v tomhle pripade to neni takova hruza, ale jo no ten trend tu ne.
  • Hra super, dobře napsaná, zahraná, výpravná... prostě všechno co čekat od Uncharted, ale "skupina hráčů, která se chce těch osm až deset hodin jen kochat" kochal jsem se dost a stejně jsem pak ve statistikách na konci měl čas 5:21 takže fajn jen od toho opravdu nečekat víc než jednohubku.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit