Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Délka hry mi sedla, hra prostě nezačne nudit, začnete infiltrací, poté načichnete k open worldu, následují kloustrofobické hrobky, úprk a také závěrečná akční jízda. Vše je perfektně vystupňované, má to parádní grafiku, ovládání i hratelnost. Možná jen trochu méně výrazný soundtrack jinak jsem spokojen. Chloe ukázala, že má na to být hrdinka samostatné hry. Chválit lze také absenci rakoviny dnešních her, tj. tím čím trpí nový Tomb Raider, xp body, upgrade schopností a dovedností, sbírání surovin a dalších zbytenčostích, které jen uměle natahují hratelnost nudou. Komentovat Laru Croft s lukem jako rpg hru, lovkyni která přežívá nástrahy divočiny a bojuje jako John Rambo proti armádě, prochází samé vojenské základny, to fakt nemá cenu. Tam kde Tomb Raider své skalní fanoušky svým odklonem zklamal Uncharted LL potěší. Jsem rád, že když to nedokáže Lara, nemusíme tolik truchlit, je tu naštěstí Chloe a moc jí to ve hře sekne.
  • Srovnávat Zaklínače 3 s Uncharted může jen id*ot nebo ignorant. Nebo někdo horší, např. Femto...
  • Dobře, asi jsem zvolil nevhodné slovo. Samozřejmě nejde doslova o porovnávání, jde o hodnocení, které jsi prováděl.
    Stejně tak doufám, že to nebereš jako nějaký osobní útok, normálně diskutujeme.
    To nad čím se pozastavuju, je smysl hodnocení od někoho (obecně), koho daný žánr nezajímá, nebo ho dokonce nemá rád. Pravidelně se podobný typ her kritizuje právě kvůli tunelovitosti a jednoduchým herním mechanikám. Ale pokud ta hra je už z principu takto navržená, tak kritika tohohle typu je naprosto scestná. Stejně tak vím, když si hru kupuju, co je to za žánr. A přeci nebudu hrát něco o čem už dopředu tuším, že to není můj šálek kávy.
  • Já to ale úplně nevidím jako vztah mezi obsahem a formou (pominu-li fakt, že to samotný rozdělení je už desítky let přinejmenším problematický :)), spíš mezi obsahem a... obsahem. Forma by pro mě asi u hry byla hratelnost a částečně grafika. Mluvím jakoby o podsekci obsahu, která se týká jeho předání. Například filmový Star Wars maj skvělej nápad, ale obzvlášť u původní trilogie je mnohdy jeho předání (otřesný dialogy) tak strašný, že kdybych tu sérii nemiloval už z děství, asi bych si k ní dneska cestu nenašel.

    Ale obecně ano, kdybych si měl vybrat mezi velkym nápadem, kterej je špatně/průměrně podanej, nebo průměrnym nápadem, kterej je podanej skvěle, volil bych asi druhou volbu. Neni to tak, že by se mi líbili Bayovi Transformers :), je to tak, že dobře podanej příběh o tom, jak se starej zlej muž naučí znovu milovat (TLOU :)) je pro mě víc, než řekněme Skyrim, kterej má větší záběr, víc nápadů, víc "děje", ale klikáš tam na lidi, který pronášej obecný floskule typu "jdi tam a udělej tohle a bacha". Menší pocit, že jsou to reálný lidi, menší "ponor" do děje.

    Celý je to podle mě o tom nenechat se vytrhnout z toho zážitku. Menší zážitek, ze kterýho nejsem vytrženej, ve mně zůstane víc, než velkej zážitek, ve kterym mi vzadu v mozku bliká "je to jenom jako, protože XY". A tomu "herecký" výkony výrazně dopomůžou, i když chápu, jak to myslíš. Cutscény nejsou součástí hratelnosti, ale JSOU součástí hry. Jinak hraješ soustavu pixelů - nebo jak se dozvíš, ke komu co cejtit a jak si vyložit situaci? To by hru redukovalo na závodky nebo střílečky. Hry jsou pro mě osobně až na čestný výjimky interaktivní PŘÍBĚH, a příběh nejde udělat jenom gameplayem (řek bych). Herní mechanika je příjemnej bonus, ale kupříkladu Bioshock Infinite má stokrát horší akci než Call of Duty, a přesto je pro mě o tisíc let dál. Howgh :)

    A zrovna herní mechaniky lze asi těžko Uncharted vyčíst, čtyřka má řek bych nejelpší 3d person akci na trhu. Jestli lze něco Naughty Dog vyčíst, tak to, že nedělaj revoluci :)
  • Byl jsem ve dvaadvaceti zemích, od Portugalska po Gruzii, a všude jsem (řečeno s Čapkem) potkal lidi. Všude byli také pitomci, a čím ta země byla zaostalejší, tím víc rasistů a xenofobů tam, alespoň myslím, bylo. Jestli se tu chceš ohánět tím, že třeba vyspělí Japonci jsou jedním z nejrasističtějších národů na světě, tak prosím. Na hodnotnou debatu na tohle téma tu není prostor ani nálada. Já zůstanu u toho, že mi u zcela nerealistické akční počítačové hry vůbec žádní černoši nevadí.
  • PanS
    Neporovnával jsem nic, jsou hry, které mě baví, a ty, které mě nebaví. Nepotřebuji porovnání k tomu, abych zjistil, že Uncharted je jako císař, který na sobě ve skutečnosti nic nemá. Na PS3 byla Uncharted neskutečně ozpěvovaná jak recenzenty, tak i hráči, proto jsem si to taky zkusil zahrát a po malé chvíli pochopil, že HRATELNOSTNĚ mi to nemá co nabídnout. Což u videohry vnímám jako zásadní problém. Ale jak říkám, jako jednohubka na dvě odpoledne to nejspíš většině hráčů stačí.
  • Jedna ze sérií, kvůli které zvažuju koupi ps4 místo XB1X.
  • Objeví se hra s bílým chlapem a jedna strana se může po*rat, jak je to rasistické utlačování. Objeví se hra s černou ženskou a druhá strana se může po*rat, jaká je to SJW propaganda a destrukce mužství. Nikoho nenapadne, že vývojářům se prostě nejvíc zamlouval daný typ postavy. Ne ne, všechno musí být zákeřná politická konspirace. Je zajímavé, že před 15 lety se nikdo nepozastavoval nad ženskou postavou v Perfect Dark, Drakan, Resident Evil nebo Beyond Good & Evil, ale dneska dostane půlka diskutérů při každém oznámení nové hrdinky málem infarkt. *1*
  • První 4 hodiny čtyřky jsou absolutní tunel, kde v podstatě jen následuješ NPC a procházíš skriptované koridory. Později se to otevře, ale ten začátek mě v tomhle ohledu dost zklamal. Měli si líp rozvrhnout lokace.
  • To nemas 6000 kc? Si social? Takych ako ty poznam. Na cigarety maju vzdy ale rozok so salamou musia zobrat od spoluziakov.
  • No, mám za to, že pokud něco hodnotím, nevyhnutelně nastupuje nějaká forma porovnávání.
    Svým příspěvkem si dále rozvíjel názor easyho. Takže to pak vyznívá, že hodnotíš žánr, který je pro tebe okrajový, nezajímá tě. To by pak znamenalo určitou předpojatost.
    To co podle mě nabízí série Uncharted navíc jsou postavy. Tady už to přesahuje i do jiných žánrů. V málo které hře jsou postavy, které rozvíjejí svůj vztah přes několik dílů. Obvykle jsou to panáčci, kteří buď zemřou, nebo do dalšího dílu zmizí. A vlastně tak nemá cenu se o ně nějak zajímat.
  • PanS
    V mém příspěvku nic o žádném srovnání nebylo, nevím, kde ses dobral toho, že Uncharted s něčím porovnávám. Já jsem jenom napsal, že Uncharted je podle mě průměrná série, protože kromě líbivého grafického kabátku nenabízí nic moc dalšího. Takže ano, dokážu pochopit, že si někteří takovou jednohubku rádi zahrají. Ale tvrdit, že je to vynikající hra, jak tu někteří píší, s tím prostě nemůžu souhlasit.
  • Nebylo by k Uncharted sérii trochu fér porovnávat ji v rámci žánru. Ta hra si na nic nehraje, od začátku je přeci jasné, že to bude příběhový koridor. Každý ví do čeho jde. Je to jako kdybys porovnával Smrtonosnou past I a co já vím, třeba Tarkovského Solaris. Oba to jsou dobré filmy, ale úplně jiný žánr.
    V dnešní době je super, že si můžu vybrat na co mám chuť. Nějakou akční jízdu pro oddech, třeba zrovna Uncharted, nebo když chci výzvu, tak něco adekvátního, třeba Underrail.
  • Jinak Zaklínače 3 mám rád nejsem hejtr, jen si myslím, že je to přehodnocené stejně tak Uncharted 4(které je ale nejlepší ze série tím že to není tunel). Nakládám stejným metrem...
  • v tom případě je pro tebe určitě i extrémně nudný Zaklínač 3. Kde vlastně výzva neexistuje, prvky jsou casualní a možnost hrát hru je vlastně vždy stejná - hledaní stop. Rozvojový strom je k ničemu - protože vždy se staneš terminátorem, proto přimyšlení padá. V Zaklínači 3 taky vítězí forma nad obsahem. Doufám, že to tedy uznáš.
  • PanS
    Vidím to podobně jako ty. I když to není populární názor, Uncharted je série sázející na pozlátko - grafiku, animace a herce. Naneštěstí se pod tím pozlátkem nachází už jenom průměrná repetitivní hratelnost a příběh, který ač má vysoce nastavené tempo a nikdy by tak neměl nudit, je extrémně předvídatelný a ničím nepřekvapí. Díly na PS3 navíc byly typické koridorové hry (nevím, jak je to teď, na PS4 jsem to nehrál, obecně se tvrdí, že jsou úrovně o něco rozlehlejší). Což není něco, co by z Uncharted dělalo vyloženě špatnou sérii, jen prostě průměrnou a nezasluhující takového hodnocení, kterého se jí dostává. Ale chápu, že na tohle má každý jiný názor.
  • Vidím, že máš na to opačný názor. Pro mě osobně vítězí obsah nad formou.

    Btw, to, že vypichuješ herecký výkony ve hře je minimálně na zamyšlení. Cutscény nejsou součástí hratelnosti. Tady se logicky opět neshodneme. Pro mě je umění a profesionalita v herním designu udělat kvalitní herní mechaniky, který dají hráči výzvu, možnost experimentovat, vyhrát si, přemýšlet a ne kvalita filmových záběrů. Ta je druhořadá.
  • nemůžeš srovnávat poslední Uncharted s CoD, tady už je jasné, že nejsi majitelem hry, protože jak píší nahoře, má to polootevřený svět s možností typu hraní. CoD je naskriptovaný tunel.
  • poslední Uncharted- hlavně tohle DLC má polootevřený svět, kde máš možnost volit jak hru hrát akčně/steatlh. Tunelem bych nazval první tři díly.
  • Nope. On ani já jsme nikde nepoužili slovo "lineární". Mluvil o tunelu. CoD je tunel, 500h komplexní jrpg nazvat tunelem jen proto, že to není nelineární svět/příběh, je blbost. Se slovem lineárním si přišel ty a teď si k tomu ještě přicpal design světa, abys mohl mít jakože pravdu. Bohužel mimo. Každý jouza ví, jaký hry a proč se označujou za tunel a jaký jsou zásadní rozdíly mezi hrama typu CoD / Uncharted a těma ostatníma. Není to jen linearita světa, ale prakticky všechno, komplet herní náplň. 0 možností volby nemluvě o tunách cuscén, které mají pomalu stejně hodin, jako hra. Jsou to hry, kde jsou cutscény důležitější, než hra. Hra je jen výplň na oddechnutí od filmového zážitku.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit