Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Derp_1337

    Jo, v tomhle jednom určitém případě by to nemuselo být ok. 

    Ale stačí jednoduše zkontrolovat, kolik kopií hry se může nainstalovat z jedné licence. Když z jedné prodané hry je najednou 8000 instalací, tak se jedná očividně o pirátství. Easy peasy.

  • Jak se liší instalační soubor stažený z GoGu od toho, který bych následně mohl nahrát na torrenty, kde by si ho stáhly a nainstalovaly tisíce lidí? Jednou je použit legálně, tisícekrát ne. Unity může zkontrolovat, že je platná jejich licence k dané hře (což bude), ale legálnost instalace už ne. Pokud za ty tisíce budou chtít peníze, je to přiživování se na pirátství na úkor vývojářů.

    Problém není to, že piráti mohou zabránit odeslání dat, ale naopak to, že to udělat nemusí.

  • Derp_1337

    "Jak zajistí, že engine bude vědět, že jde o legální kopii?"

    Nebuď naivní. Je hromada způsobů, jak to zkontrolovat. Šmíruje se, kde se dá.

    I před touhle změnou v EULA byl odstavec, v kterém uživatel souhlasil s tím, že Unity runtime bude odesílat zpětnou vazbu s různými daty včetně ověření licence.


    Samozřejmě piráti můžou upravit ty instalační soubory, aby nedocházelo k uploadu dat... ale tak to budeš mít bez aktualizací.

  • Rip offline hry. Taky bych odpojil kabel internetu z PC a nazdar. Je to blbost prostě.

  • Jak zajistí, že engne bude vědět, že jde o legální kopii? Pokud nebude, vývojáři budou nuceni platit za něco, co neprodali. Navíc vývojáři ztratí kontrolu nad tím, kolik toho mají platit, budou jim to určovat jejich zákazníci. Tohle nejspíš není průchozí bez toho, aby sám koncový zákazník platil extra za každou instalaci (třeba jen těch 20 centů) nebo měl omezený počet instalací. Tak to funguje u profi softwaru. Ale Unity podle mého nemá páky na to, aby to prosadili globálně přes všechny platformy od Steamu po obchody s aplikacemi na mobily. A taky by mě zajímalo, jak se k takovéto formě DRM postaví GoG.

  • zx_spektrum

    Já myslím, že se zvedne počet vývojářů na Unreal Engine a taky se otevře prostor pro další engine. A to je vlastně dobře...

  • zx_spektrum

    To nebude v klientech, to bude přímo in-engine, nějaké provolání Unity serverů.

  • Mando byl dělaný v UE pokud se nepletu za pomoci ILM a tzv. Volume.

  • sugyn

    To se tyka ale jen Asset Store. 

    Ja si dokazu predstavit ten model reportovani. Oficialni obchody budou reportovat statistiky instalaci vyvojarum/unity a tak dale. Sedivy veci budou v kolonce prijatelne ztraty. Nebo se jinak rozpocitaji.

    Kdyz jsem si clanek cetl tak se mi vybavil doktor ze simpsonu s hlaskou”ale takhle vas muzu kasirovat”

    Taky je zajimava predstava kdy zhrzeny jedinec podlehne review bombingu naruby napise si scriptik co bude upravovat registry a simulovat instalace, ani na to neni potreba tisic virtualek.

    Dalsi otazka je jak trestny tohle bude a jak se budou vyvojari/obchody branit? Bude renesance starforce?

  • risa2000

    To ale v EULA už je, viz odstavec 5 (https://unity.com/legal/eula)

  • Derp_1337

    Jo, tak samozřejmě se vždycky najdou elegantnější řešení.

    A osobně souhlasím s tím, že s Unity to půjde do háje. Jsou pozadu za konkurencí a teď si to ještě pokazí u současných zákazníků. Tohle je fakt pěkné svinstvo.

  • Derp_1337

    "Windows firewall lze zablokovat komunikace lehce"

    Neříkám, že to nejde před Win Firewall zablokovat. 

    Problém je v tom, že to je děravé jak řešeto. Párkrát jsem zjistil, že nějaká aplikace dostala povolení ke komunikaci bez mého jakéhokoliv souhlasu.

    A když jsem použil nějaký extra firewall, tak ten zachytil komunikaci, která probíhala a Windows Firewall vůbec nereagoval a nijak tu aplikaci neřešil.

  • Do Eula by museli dát přímo, že jde o data potřebná k monetizaci zasílaná společnosti Unity, jinak smůla. Ale jo, to se dá.
    Ale prokázat, že šlo opravdu o instalaci oprávněným uživatelem a ne pirátem, už bude horší. Zajištění, že z kusu té hry nepůjde vyrobit generátor takových monetizačních packetů, je taky určitě velmi jednoduché. Pokud tohle nemají tohle podchycené a omezené třeba na platbu maximálně 10 instalací na uživatele, sežerou je za spolupráci na pirátství. Řekl bych, že pro Unity bude jednodušší a bezpečnější sebrat data od prodejců a provozovatelů launcherů. Tedy pokud jim to při této politice bude ještě někdo používat.

  • Derp_1337

    "Chtěl bych vidět, jak Unity uspěje u soudu... chodí jim nějaké TCP packety, které tajně odesílá"

    LOL, ty jsi naivní.  😂

    V EULA běžně bývá, že vývojáři můžou sbírat nějakou zpětnou vazbu. Když chceš nainstalovat aplikaci, tak musíš souhlasit. Právnicky to mají jednoduše ošéfované.

  • Chtěl bych vidět, jak Unity uspěje u soudu s tím, že jim chodí nějaké TCP packety, které tajně odesílá z her při jejich instalaci a chce za každý přijatý zaplatit $0.20. Šmírovat můžeš, ale jakmile chceš ta data proti někomu legálně použít, tak musíš dokázat, že to bylo legální šmírování.

    BTW, Windows firewall je úplně v pohodě. Jen je potřeba ho nastavit, aby pouštěl a blokoval, co je třeba (nevím, jestli to jde i v Home edici). V základu pouští veškerou komunikaci ven, aby uživatel nemusel potvrzovat povolení pro konkrétní porty u každé aplikace. Směrem dovnitř je to taky v základu řešené tak, že aplikace dostane, skoro cokoliv, o co si požádá. Takže ano, se základním nastavením to k ničemu je.

  • A jak chtějí ověřovat ty počty instalací her např. z GOG-u bez Galaxy clienta? Koupi chápu, ale stejně je to na hlavu.

  • "Opravdu nebude moci zhrzený hráč například nastartovat tisíce virtuálních prostředí a opakovaným instalováním hodit studiu do oken imaginární zápalnou láhev?"

    Toho bohdá nebude aby ti Lariani dělali dobré hry...🥲😅🤣

    Příliš nerozumím tomu proč nastavili hranici takto nízko 😐 co to třeba nechat od 1 mil. USD?

    P.S.: předtím než začnete házet kamením, ano vím že Lariani nevyvíjí v Unity, jednalo se o vtip.

    Je škoda jestli se takto podkopou, přitom to prostředí Unity je opravdu intuitivní a přístupné i lidem kteří mají s vývojem her pramalé zkušenosti. Třeba se jim rozsvítí a přehodnotí tento krok 🥲

  • Windows firewall lze zablokovat komunikace lehce, případně lze za-loopovat dané adresy v hosts. Jak se to dělalo s Photoshopem a Office. Problém ale je, jak se k tomu postaví. Pokud ti například nepovolí hru nainstalovat, či případně spustit když se verifikace nepovede z nějakého důvodu. Tohle prostě nejde rozumně ošetřit.

    Myslím, že se spíše budou spoléhat na data distribučních platforem jako je Steam, Google Play apod.

    Každopádně mi to přijde na hlavu, už tak bylo Unity daleko za konkurencí a tohle by mohl být hřebíček do rakve.

  • Derp_1337

    Jak ty instalace chtějí ověřovat? Nebuď naivní, šmíruje se, kde se dá. Dnes tě program ani nemusí upozornit na to, že posílá nějaká data na internet.


    Jedinou obranou je zablokovat všechnu neschválenou komunikaci přes adekvátní firewall. Ale kolik % lidí má takový firewall? Moc ne. Většina lidí žádný firewall nemá (do toho počítám i Windows Firewall, který je k ničemu).

  • Peca

    Mně osobně ten model Unrealu kdy platím až za překročených 1 milion USD v prodeji, a všechno co vytvořím (třeba rendery, youtube videa, nebo i promo firmy atd.) je zdarma vyhovuje násobně více. Všechny tooly a spoustů assetů zdarma pro libovolný počet lidí je fajn mít. 

    Kromě toho ten engine je opensource takže si jej každý může přizpůsobit dle libosti (což třeba Satisfactory aktivně dělá). 

    Je určitě složitější, ale je to velmi profi nástroj používaný třeba v reklamě nebo i ve filmu (byl v něm dělaný třeba Mandalorian). Jsem rád že ho teď začne používát více studií 🙂

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit