Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Lukyz
    Stále nechápu tu výhru RPG roku 2014 *1*
    • Stále nechápu, proč ta hra vůbec existuje.
    • Vidlec
      W:3 > DA:I > Ostatní RPG 2014
      • Vogon
        Jenomže chudák zaklínač vyšel ve stejném roce jako Bloodborne, což je rpg oplývající všemi prvky(čti: dobrou hratelností,dobrým game designem, výborným level designem, vyprávěním využívajícím potenciálu videoher, zajímavým příběhem, Lovecraftem a především základními prvky role-playingu), ve kterých zaklínač stojí za polskou klobásu. Navíc tam nejsou zku*vení pol*ci. Jediným problémem Bloodborne je to, že je pouze pro druhou nejhorší platformu této generace.
        • del0
          "což je rpg oplývající všemi prvky"

          Lol. Bloodborne je RPG asi jako Diablo... *15* To je fakt, na kterém nezmění nic, ani to trapný naklikávání tupých funboyů, jehož stáda si očividně členem. Jak malé děcko na písečku házející kamínky, protože jeho plky nikdo nebere vážně. *15*
          • Vogon
            Místo abys uvedl nějaké pádné argumenty, tak se mě snažíš urazit, ale přehlédnu tento fakt, jelikož se nehodlám snížit na úroveň planktonu.
            Definuj mi prosím tě, co si myslíš pod pojmem RPG, a pokud mi tu chceš napsat něco o deskovkách, tak radši nepiš nic, protože tady se bavíme o videhrách, které se už dávno odlepily od podřadného média. V minulosti možná byly RPG hry pevně spjaty s pravidly deskovek(Z příčiny slabé technologie), ale v dnešní době, to není vůbec pravda, a už vůbec to není pravda u ARPG(Bloodborne, zaklínač, Dark Souls, Gothic), to tvé pravidlo, které tu vždy omíláš, se týká pouze CRPG(Pillars of Eternity, Baldur's Gate, Divinity :original sin) a ani ty se ho už v moderní době skoro vůbec nedrží.
            Jak jistě víš, základním prvkem rpg je tzv. role-playing, což je jev, při kterém se hráč promítne do postavy, za kterou hraje, předpokladem je to, že si hráč vytvoří svou vlastní postavu(A do toho zapadá i její minulost), kterou pak dosadí do příběhu videohry, což Bloodborne splňuje perfektně, nejen že si hráč může vytvořit vlastní postavu, ale v Bloodborne se celá hratelnost od minulosti(pokud ji neignoruješ) tvé postavy odvíjí, díky systému tříd(třídy typu: problémové dětství, násilná minulost, osamělý přeživší, profesionál, atd.), které ti určí začáteční staty, ale také ti dají lehké info o minulosti tvé postavy, tento systém byl jště bohatší v Dark Souls, kde byla nejen třída, ale i původ, a dokonce i například barva tvých vlasů neslo určitou míru infa o tvé minulosti, díky lore, které bylo v popisu barvy napsané. Charakter vytvořené postavy se odvíjí od chování hráče, hráč mlže být důvěřivý, nedůvěřivý, nemusí komunikovat, nebo klidně může všechny pozabíjet.
            Ale když se podíváme k zaklínači, tak ten bohužel nic takového nemá, hrajete za předem určené tzv. kalhoty(Postava, bez jakéhokoliv charakteru, do kterého se dokáže vžít i mentálně postižený autista) a navíc tyto kalhoty, nebyly vždy kalhoty, ale kdysi měly osobnost, a pokud má příběh hry dávat smysl, tak by se hráč měl chovat jako tyto kalhoty v minulosti,. což naprosto odstraňuje tu minimální iluzi volby, kterou hráč má.
            A nezapomínejme, na to že v zaklínači se hratelnost a příběh naprosto rozchází, ukáži na příkladu, lidé si zaklínače najímají na lovení utopenců, což nedává smysl, protože hratelnost říká, že lidé jsou silnější než utopenci, nebo třeba boj s kajranem ze zaklínače 2, což je prý velmi nebezpečná příšera(Viz boj Gerarda s kajranovi podobnou malou příšerou v knihách, která dá Gerardovi hodně zabrat), ale ten bossfight je naprosto jednoduchý.
            • Vogon
              Nemusíš se mě znova snažit urazit, já vím, že je to obtížné se vyrovnat s tím, že jsi podřadný a vůbec nevíš o čem meleš.
              Proč znova píšeš to co jsem napsal já? Ale je pěkné, že si náhodně vybereš odstavce z mého příspěvku a napíšeš k nim, to o čem jsem v nich psal. Možná kdyby sis přečetl celý můj příspěvek. Nehledě na tvé profesionálně vymyšlené pojmy pro kategorie jako "true rpg"(Do které si vedle PoE zařadil zaklínače, což považuji za absolutní výsměch) , které tvému příspěvku dodávají na hodnotě.
              A přehlédnu fakt, že považuješ, to že Bloodborne spojuje role playing s herními mechanikami, za nedostatek, protože to je naprostý výsměch všem videoherním vývojářům. Možná kdybys ty hry hrál, tak bys o nich věděl a nepsal o nich zcestnou kritiku, kterou sis vycucal z prstu. Jelikož všechny prvky, které podle tebe Bloodborne neobsahuje, Bloodborne ve skutečnosti obsahuje a ne ve formě iluze jako zaklínač, ale ve formě úplné. Ty si asi vůbec neuvědomuješ, že hlavním prvkem všech her je hratelnost, od které se všechno vyvíjí a samotné volby by měly vyplývat z hráčového hraní, ne z toho že si vyberu jednu ze tří naprosto stejných možností. Pokud na mě spustíš nějakou debilní pohádku o tom, že příběh má přednost před hratelností, tak to ani nedělej, protože je to holý nesmysl. Jako je hlavní složkou filmu vizuální kvalita(herectví, střih, apod.), jelikož starší média(kniha, hudba) tuto složku nemají, mohou ji jen imitovat(popisné pasáže v knize). Podle tvé logiky je RPG i třeba Fahrenheit, protože hráč má vliv na příběh.
              A nezapomeňme na to, že si neuvědomuješ existenci sub žánrů, víš RPG je velmi široký pojem, do kterého spadají, takové sub žánry jako Action(akční) RPG(Bloodborne, zaklínač), Classic(klasická) RPG(Baldur's Gate, PoE, Planescape: Torment), Japonská JRPG(dvě definice- RPG z Japonska/RPG s tahovým soubojovým systémem jako FF),atd. Takže si je třeba uvědomit, že RPG je velmi široký žánr, do kterého spadá mnoho rozdílných her, u kterých se zdánlivě zdá, že vůbec nemají nic společného.
              To že ty hry neumíš a donutily tě rozplakat se, kvůli tomu, že tvé ego utrpělo, neznamená, že jsou špatné.
              PS. Tady se ale vůbec nebavíme o tom, zda je Bloodborne RPG(je), ale o tom že Bloodborne má daleko víc RPG prvků než zaklínač, nepopírám že zaklínač je RPG.
            • del0
              Když pominu, že kecáš z hladu, protože true RPG se pořád dělají (PoE, W2, D:OS, Torment, Zaklínač 3...), tak je to stejná zhovadilost, jako tvrdit, že Call of Duty je plnohodnotná strategie, protože tam plánuješ postup uličkou, akorát se odlepila od podřadného média, kterým jsou šachy. *7*

              "V minulosti možná byly RPG hry pevně spjaty s pravidly deskovek(Z příčiny slabé technologie)"

              Očividně v tom máš guláš a hraješ na radnom domněnky. Technologie souvisí možná s hody kostkou nebo tahy vs realtime, ale základní principy RPG - možnosti volby hraní role (+ následný VLIV na svět/příběh/ostatní postavy) a důraz na nebojovou interakci pořád platí - to samozřejmě nesouvisí s pravidly (nebo omezením) stolní hry. To je základní koncept. Tvoje zoufalá snaha navodit dojem, že akční mlátička = evoluce RPG, je fakt úsměvná.

              "Jak jistě víš, základním prvkem rpg je tzv. role-playing, což je jev, při kterém se hráč promítne do postavy, za kterou hraje, předpokladem je to, že si hráč vytvoří svou vlastní postavu."

              Jak jistě NEvíš, roleplaying není o tom, že si jen vyberu postavu, naklikám jí bodíky do statů a posbírám equipment. Tím si tudíž potvrdil můj první post. Bloodborne je RPG asi jako Diablo. Tak už přestaň házet ty kamínky, ať ti nepraskne žilka. *15*
      • Keyz
        W:3 > dlouho nic -> DA:I (dejme tomu) > Ostatní RPG 2014 *3*
    • Holt asi nebylo z čeho vybírat :D
  • no konečně.. a teď tu ultimate edici za $10 a maji me
  • Lutujem 45 euro, ktore som dal za tuto hru. Pribeh je super ale to je tak vsetko gameplay a questy su nuda ako vo WoWku.
  • Proč vydávají DLC po roce? Pro mně je ta hra už v zapomnění.
  • Doufám, že to nebude jako poslední DLC, kde byla jen jedna mapa (to mě zase až tak moc nevadilo), po které když se užil fast travel tak hra padala (vícekrát, než během kampaně).
    • Tak jsem to zkusil dnes zapnout a co se nestalo... Spadlo to po prvním fast travelu... dobrý no, hlavně že to stahovalo 1,7 GB update.
  • On to ještě někdo hraje???
    • Keyz
      Jasně, lidé tam skáčou na šutru a dělají další podobné skvělé questy :D Nedávno bylo DLC s nějakými zvířaty nebo co. Nebo to bylo oznámené nevím, ale chtějí za to prachy.
    • težko, Witcher 3 je ve všech směrech lepší hra
  • bude už někdy ta čeština?
    • http://cestinybeta.rpgcitadela.cz/portfolio/dragon-age-inquisition/
      Tolik ke stavu překladu.
      Důvod: Frostbite
  • Sr_Lobo
    Nezájem :-P
    DA:I sem dohraval jenom ze setrvacnosti a uz nikdy vic!
  • na DA:I jsem zvědav, zatím jsem hrál jen Witchera. Když tady čtu ty negativní komenty, tak už jsem se naučil, že se na to nedá ohlížet. Stejně negativní reakce vzbuzoval DA2, tak jsem hraní odkládal, a když jsem si to pak sám zahrál, tak jsem byl velmi mile překvapen, byla to nejlepší hra co jsem hrál v roce 2014.
    • Ristoro
      Špatná hra to nebyla, ale nejlepší hra co jsi hrál v roce 2014? To jsi jich moc asi nehrál.
      • musím chodit do práce a mám další aktivity. Hraju tak 3-4 hry za rok.
    • Vidlec
      Witcher je bezesporu lepší, ale nenech se odradit. Inquisition je výborná hra, kterou stojí za to si zahrát. Jedinou slabinou je pro mne ovládání, ale to už řadou patchů vylepšili.
      • Morraw
        Opravdu vylepšili to ovládání ? Jdou postavy ovládat pouze myší v normálním režimu ? Je tactical view už více použitelný ? Když kliknu na nepřítele, doběhne tam postava a zaútočí na nepřítele nebo pouze udělá útok naprázdno ? Nebo jinak, je to ovládání už aspoň stejné jako ve dvojce ?
        • Keyz
          Ne.

          Navíc to není jediná slabina. RPG = příběh a hrdina. Zde tomu nevěříš nic a děláš generické questy ale to asi znáš. Také svět je mrtvý. NPC stojí a čumí.
          • Morraw
            Škoda no, jsem si to chtěl aspoň časem z nudy zahrát. Takové ty party RPG dělá asi jen Bioware, ale aspoň jsem teď konečně rozehrál poprvé Mass Effect 3. Ono to sci-fi jim jde nějak líp stejně jako KotoR.
            • Keyz
              Jako byl na to mod, ale nevím zda ještě je. Asi ano. Ale jak ten engine nejde modovat, tak to bylo stejně složité na ovládání....

              Já to nakonec hrál akčně. Jako rubačku. Vše je k tomu uzpůsobeno tak proč tam něco řešit... No, dohrál jsem to (po delší době) ale, DA:O to rozhodně přebilo.

              ME si hlavně tolik nehraje na něco extra. Akční RPG a hotovo. Sice tam jsou pořád věci které mě vadí (vtipné romance a vůbec ta epičnost všude) ale bavilo mě to více jako nové DA. Questy tam nejsou tak hloupé atd. I když stále tam je co měnit.
            • dá se říct, že od dob Baldurs Gate jsem hrál všechny RPG od Bioware, které vydali. A Dragon Age rozhodně není jejich nejlepším kouskem.
              Jejich nejlepší hry jsou BG2, KOTOR, Mass Effect a Jade Empire
    • DA:I je velmi kvalitní hra, jen když se to porovná se Zaklínačem 3 tak to nevypadá tak dobře, ale hra jako byl Zaklínač 3 se povede taky jednou za 5-10 let.
      • Witchera právě hraju (na Pochod smrti obtížnost), právě se chystám opustit Velen a jít do Novigradu, tj. vyřešil jsem krvavého barona a čarodějnice, mám lvl 12.
        Je to skvělá hra, ten svět je fakt obrovský, krásná grafika, souboje dobré. Ale tak nějak tomu něco chybí. Asi jsem čekal o něco víc. Ty vedlejší questy mě moc nebaví. Je tu plno repetivitního - vymlať bandity, ulov tady tu nebo onu příšeru, znič hnízdo příšer. Je tam docela málo typů monster.
        Můj dojem třeba je, že Witcher 1 mně bavil o něco víc. Ten svět byl sice mnohem menší, ale mělo to lepší atmosféru - třeba ty užasné questy s tím detektivem, velitel stráží vlkodlak Vincent, kalba u Marigolda atd. To prostředí tam bylo variabilnější. Ten Velen je graficky na jedno brdo. A navíc je ta hra moc lehká, a to i na tu nejtěžší obtížnost. (jakmile člověk pochopí systém a najde si věci co fungují). Asi si to zaslouží titul hry roku, ale nedostane se to asi ani do mé soukromé TOP10. Myslím si že Gothic 2 byl svým způsobem promakanější (svět menší, ale detailnější, postavy žily svým životem, někde bydlely, někde pracovaly atd. Ve Witcherovi stojí na místě).
        A pokud jde o DA, tak budu asi jeden z mála lidí tady, kteří si možná myslí, že DA2 bylo lepší než DA1 - mělo rozhodně hlubší a zajímavější zápletku, i když mělo spoustu chyb (repetivitní dungeony)
        • Tak každý má svoje specifika, ale já se u W:3 bavil více než u Bioshock: Infinite, který jsem považoval za jednu z nejpovedenějších her co jsem kdy hrál.
          • jj, každý má rád něco jiného. Mně třeba v posledních letech docela dost chytl Kingdoms of Amalur a pak Risen.
            Bioshock Infinite jsem nehrál. Bioshock 1 mě tenkrát dost zklamal. Velmi miluju hru System Shock 2, no a Bioshock 1 měl bych duchovní nástupce SS2, i od stejných tvůrců. Bohužel s původním SS2 se nemohl měřit

            ale to je všechno o individuální preferencích, co koho baví.
            • SS jsem nehrál a navíc jsem od Bioshocku nic neočekával (náhodou se ke mě dostala jeho kopie) a moc jsem si ho užil. To stejné od Dragon Age, já jsem tu sérii rozehrál měsíc nebo dva před vydáním DA:I, takže jsem neměl žádné nostalgické zážitky, se kterými bych to srovnával a možná i přehodnocoval předchozí díly.
  • zase všichni jen porovnavaji,(versus Witcher atd) ale skutecne kvality her jim unikaji. Tak snad jednou dojdete do stadia kdy si dokážete udelat názor na hru i bez srovnavani. Pak zjistite ze plno her je vlastne fajn. Jak vždycky rikam je to něco jako když se na vas vykasle holka, vy si najdete jinou a porad ji srovnavate s tou starou, nikdy pak nepoznate jaka ve skutecnosti je a navíc ji velmi brzy naserete:)
    • Magister_Peditum
      Při hodnocení se vždy nevyhnutelně porovnává s něčím jiným. Jak jinak bys to chtěl hodnotit?
      • Na zakladě předem stanoveného žebříčku hodnot, které si stanovíš předem, aby nedošlo k subjektivnímu ovlivnění. Tedy idealně vytvořit kriteria pro danou dobu, a poté aplikovat na hru, resp. na cokoliv, co chceš hodnotit.
        Vytvařet kriteria na základě zjištění je špatné. Srovnání je pouze přibližná informace v mnoha věcech. Tohle to má a tohle ne.
        Kdyby jste srovnavali třeba takto nějaké čínské výrobky a nějaké jiné kvalitní, na základě jen parametrů tak si řeknete, že oba výrobky jsou stejné nebo je čínský lepší. Ale po letech s nimi zjistíte, že ten čínský vám vydržel měsíc a ten druhý několik let.
        • Magister_Peditum
          Ten žebříček hodnot si ale těžko vycucáme jen tak z prstu.
          • jestli si zebřiček hodnot vytváříš srovnavanim tak potes prdel, pak to ma na tom svete nejak vypadat :)
    • Lukyz
      V tomhle případě to zní jak kdybys říkal, zapomeňte na ten Mercedes a naučte se mít rádi i tu Škodovku *1*
      • Ale houby..asi vam to nevysvetlim..hrajte..a proste casem vam to snad dojde..nebo tak něco..nevim..:)
    • Keyz
      Fajn asi ano. Ale to je tak celé. Jestli někdo chce epický pocit kde hraje za borce a řeší osud světa, v DA:I to je, ve Witcherovi není. Proto by měl sáhnou po DA:I

      Srovnává se pořád vše. Když dorazí něco lepšího, tak to srovnáš. Poté je něco dalšího a to lepší je zase horší. Pokrok, změna atd. Nevidím na srovnání nic špatného.
      Navíc zde se to nabízí. Obě velké RPG hry. A snad některé hodnoty, jako třeba ten příběh se dají označit za typické pro RPG a není od věci to nějak porovnat anebo se o tom bavit. Není to zcela mimo.
      • To je prave to ze jsi ještě herne nevyspel natolik aby ti to srovnavani prislo smesne, a porad jsi presvedcen ze to na tom stoji a pada :)
        • Keyz
          "Herně nevyspěl?" Co to jako je? Nějaký filosofický pojem? Nebo snad copy-pasty urážka na debatu které se mi nesedí?

          Srovnává se vše a má to smysl. Poté zruš všechny testy na světě které lidem pomáhají se rozhodnout, zakaž debatu o srovnávání něčeho a vůbec pojem "lepší/horší", protože to vlastně není...
          Jestli jsi tím chtěl říci, že každému se líbí něco jiného, tak to je přeci pravda a nějak se to nevylučuje se srovnáváním. I ve FC srovnávají (hamba!). Když řeknou, že "mě se líbila tahle hra i když byla špatná." a baví se hře kterou takto lidé v recenzích (kde se také srovnává) označili.

          Nic na tom nestojí. Jen něco je lepší, něco horší. O tom lze debatovat ale vůbec nic nesrovnávat je dost nepraktické. Poté nesrovnáš ani dvě podobné hry které jsi hrál.
          Nijak tím nechci shazovat preference lidí, ale opravu to přeci nejde proti sobě. Jestliže někdo označí mojí super hru za horší, tak co? Mě to baví a nemusí mi to vadit. Nebo to budu řešit v debatě (a tedy srovnávat).
          • Srovnavaci testy jsou pro lidi kteří dane věci nerozumi, opravdu si nemyslim ze clovek co dnes a denne spravuje motory třeba bagru potřebuje srovnavaci test na to aby si byl jisty co který motor dela a který je lepsi. Jo jo..chce to vic praxe a herni vzdelanosti..pak nic srovnávat u her nepotrebujes. Ale to je fuk, me osobne to je spis jedno ze lidi srovnavaj, je to nejsnazsi a nejakou tu zakladni informaci to poskytne.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit