Přejít na výpis diskuzí
V posledním DLC do Dragon Age: Inquisition se prý postavíte Qunarijcům
24.6.2015 | Adam Homola
58 příspěvků
-
Nemusíš se mě znova snažit urazit, já vím, že je to obtížné se vyrovnat s tím, že jsi podřadný a vůbec nevíš o čem meleš.
Proč znova píšeš to co jsem napsal já? Ale je pěkné, že si náhodně vybereš odstavce z mého příspěvku a napíšeš k nim, to o čem jsem v nich psal. Možná kdyby sis přečetl celý můj příspěvek. Nehledě na tvé profesionálně vymyšlené pojmy pro kategorie jako "true rpg"(Do které si vedle PoE zařadil zaklínače, což považuji za absolutní výsměch) , které tvému příspěvku dodávají na hodnotě.
A přehlédnu fakt, že považuješ, to že Bloodborne spojuje role playing s herními mechanikami, za nedostatek, protože to je naprostý výsměch všem videoherním vývojářům. Možná kdybys ty hry hrál, tak bys o nich věděl a nepsal o nich zcestnou kritiku, kterou sis vycucal z prstu. Jelikož všechny prvky, které podle tebe Bloodborne neobsahuje, Bloodborne ve skutečnosti obsahuje a ne ve formě iluze jako zaklínač, ale ve formě úplné. Ty si asi vůbec neuvědomuješ, že hlavním prvkem všech her je hratelnost, od které se všechno vyvíjí a samotné volby by měly vyplývat z hráčového hraní, ne z toho že si vyberu jednu ze tří naprosto stejných možností. Pokud na mě spustíš nějakou debilní pohádku o tom, že příběh má přednost před hratelností, tak to ani nedělej, protože je to holý nesmysl. Jako je hlavní složkou filmu vizuální kvalita(herectví, střih, apod.), jelikož starší média(kniha, hudba) tuto složku nemají, mohou ji jen imitovat(popisné pasáže v knize). Podle tvé logiky je RPG i třeba Fahrenheit, protože hráč má vliv na příběh.
A nezapomeňme na to, že si neuvědomuješ existenci sub žánrů, víš RPG je velmi široký pojem, do kterého spadají, takové sub žánry jako Action(akční) RPG(Bloodborne, zaklínač), Classic(klasická) RPG(Baldur's Gate, PoE, Planescape: Torment), Japonská JRPG(dvě definice- RPG z Japonska/RPG s tahovým soubojovým systémem jako FF),atd. Takže si je třeba uvědomit, že RPG je velmi široký žánr, do kterého spadá mnoho rozdílných her, u kterých se zdánlivě zdá, že vůbec nemají nic společného.
To že ty hry neumíš a donutily tě rozplakat se, kvůli tomu, že tvé ego utrpělo, neznamená, že jsou špatné.
PS. Tady se ale vůbec nebavíme o tom, zda je Bloodborne RPG(je), ale o tom že Bloodborne má daleko víc RPG prvků než zaklínač, nepopírám že zaklínač je RPG. -
Když pominu, že kecáš z hladu, protože true RPG se pořád dělají (PoE, W2, D:OS, Torment, Zaklínač 3...), tak je to stejná zhovadilost, jako tvrdit, že Call of Duty je plnohodnotná strategie, protože tam plánuješ postup uličkou, akorát se odlepila od podřadného média, kterým jsou šachy. *7*
"V minulosti možná byly RPG hry pevně spjaty s pravidly deskovek(Z příčiny slabé technologie)"
Očividně v tom máš guláš a hraješ na radnom domněnky. Technologie souvisí možná s hody kostkou nebo tahy vs realtime, ale základní principy RPG - možnosti volby hraní role (+ následný VLIV na svět/příběh/ostatní postavy) a důraz na nebojovou interakci pořád platí - to samozřejmě nesouvisí s pravidly (nebo omezením) stolní hry. To je základní koncept. Tvoje zoufalá snaha navodit dojem, že akční mlátička = evoluce RPG, je fakt úsměvná.
"Jak jistě víš, základním prvkem rpg je tzv. role-playing, což je jev, při kterém se hráč promítne do postavy, za kterou hraje, předpokladem je to, že si hráč vytvoří svou vlastní postavu."
Jak jistě NEvíš, roleplaying není o tom, že si jen vyberu postavu, naklikám jí bodíky do statů a posbírám equipment. Tím si tudíž potvrdil můj první post. Bloodborne je RPG asi jako Diablo. Tak už přestaň házet ty kamínky, ať ti nepraskne žilka. *15* -
http://cestinybeta.rpgcitadela.cz/portfolio/dragon-age-inquisition/
Tolik ke stavu překladu.
Důvod: Frostbite -
Tak jsem to zkusil dnes zapnout a co se nestalo... Spadlo to po prvním fast travelu... dobrý no, hlavně že to stahovalo 1,7 GB update.
-
jestli si zebřiček hodnot vytváříš srovnavanim tak potes prdel, pak to ma na tom svete nejak vypadat :)
-
Místo abys uvedl nějaké pádné argumenty, tak se mě snažíš urazit, ale přehlédnu tento fakt, jelikož se nehodlám snížit na úroveň planktonu.
Definuj mi prosím tě, co si myslíš pod pojmem RPG, a pokud mi tu chceš napsat něco o deskovkách, tak radši nepiš nic, protože tady se bavíme o videhrách, které se už dávno odlepily od podřadného média. V minulosti možná byly RPG hry pevně spjaty s pravidly deskovek(Z příčiny slabé technologie), ale v dnešní době, to není vůbec pravda, a už vůbec to není pravda u ARPG(Bloodborne, zaklínač, Dark Souls, Gothic), to tvé pravidlo, které tu vždy omíláš, se týká pouze CRPG(Pillars of Eternity, Baldur's Gate, Divinity :original sin) a ani ty se ho už v moderní době skoro vůbec nedrží.
Jak jistě víš, základním prvkem rpg je tzv. role-playing, což je jev, při kterém se hráč promítne do postavy, za kterou hraje, předpokladem je to, že si hráč vytvoří svou vlastní postavu(A do toho zapadá i její minulost), kterou pak dosadí do příběhu videohry, což Bloodborne splňuje perfektně, nejen že si hráč může vytvořit vlastní postavu, ale v Bloodborne se celá hratelnost od minulosti(pokud ji neignoruješ) tvé postavy odvíjí, díky systému tříd(třídy typu: problémové dětství, násilná minulost, osamělý přeživší, profesionál, atd.), které ti určí začáteční staty, ale také ti dají lehké info o minulosti tvé postavy, tento systém byl jště bohatší v Dark Souls, kde byla nejen třída, ale i původ, a dokonce i například barva tvých vlasů neslo určitou míru infa o tvé minulosti, díky lore, které bylo v popisu barvy napsané. Charakter vytvořené postavy se odvíjí od chování hráče, hráč mlže být důvěřivý, nedůvěřivý, nemusí komunikovat, nebo klidně může všechny pozabíjet.
Ale když se podíváme k zaklínači, tak ten bohužel nic takového nemá, hrajete za předem určené tzv. kalhoty(Postava, bez jakéhokoliv charakteru, do kterého se dokáže vžít i mentálně postižený autista) a navíc tyto kalhoty, nebyly vždy kalhoty, ale kdysi měly osobnost, a pokud má příběh hry dávat smysl, tak by se hráč měl chovat jako tyto kalhoty v minulosti,. což naprosto odstraňuje tu minimální iluzi volby, kterou hráč má.
A nezapomínejme, na to že v zaklínači se hratelnost a příběh naprosto rozchází, ukáži na příkladu, lidé si zaklínače najímají na lovení utopenců, což nedává smysl, protože hratelnost říká, že lidé jsou silnější než utopenci, nebo třeba boj s kajranem ze zaklínače 2, což je prý velmi nebezpečná příšera(Viz boj Gerarda s kajranovi podobnou malou příšerou v knihách, která dá Gerardovi hodně zabrat), ale ten bossfight je naprosto jednoduchý. -
Ten žebříček hodnot si ale těžko vycucáme jen tak z prstu.
-
Na zakladě předem stanoveného žebříčku hodnot, které si stanovíš předem, aby nedošlo k subjektivnímu ovlivnění. Tedy idealně vytvořit kriteria pro danou dobu, a poté aplikovat na hru, resp. na cokoliv, co chceš hodnotit.
Vytvařet kriteria na základě zjištění je špatné. Srovnání je pouze přibližná informace v mnoha věcech. Tohle to má a tohle ne.
Kdyby jste srovnavali třeba takto nějaké čínské výrobky a nějaké jiné kvalitní, na základě jen parametrů tak si řeknete, že oba výrobky jsou stejné nebo je čínský lepší. Ale po letech s nimi zjistíte, že ten čínský vám vydržel měsíc a ten druhý několik let. -
Při hodnocení se vždy nevyhnutelně porovnává s něčím jiným. Jak jinak bys to chtěl hodnotit?
-
"což je rpg oplývající všemi prvky"
Lol. Bloodborne je RPG asi jako Diablo... *15* To je fakt, na kterém nezmění nic, ani to trapný naklikávání tupých funboyů, jehož stáda si očividně členem. Jak malé děcko na písečku házející kamínky, protože jeho plky nikdo nebere vážně. *15* -
Zajímavé, mně přišla Neverwinter Nights o ničem a Dragon Age Inquisiton jakbysmet.
Z datadisků se mi asi nejvíc líbily Shivering Isles pro Oblivion, ty byly super.
Jinak myslím, že není moc dobrý nápad, vydat základní hru jako blábol a příběh slavně dokončit až v datadisku (Neverwinter Nights 2). Proč dávat peníze za datadisk na něco, co bylo slabé? -
Ale houby..asi vam to nevysvetlim..hrajte..a proste casem vam to snad dojde..nebo tak něco..nevim..:)
-
moje řeč *3*
-
Srovnavaci testy jsou pro lidi kteří dane věci nerozumi, opravdu si nemyslim ze clovek co dnes a denne spravuje motory třeba bagru potřebuje srovnavaci test na to aby si byl jisty co který motor dela a který je lepsi. Jo jo..chce to vic praxe a herni vzdelanosti..pak nic srovnávat u her nepotrebujes. Ale to je fuk, me osobne to je spis jedno ze lidi srovnavaj, je to nejsnazsi a nejakou tu zakladni informaci to poskytne.
-
V tomhle případě to zní jak kdybys říkal, zapomeňte na ten Mercedes a naučte se mít rádi i tu Škodovku *1*
-
"Herně nevyspěl?" Co to jako je? Nějaký filosofický pojem? Nebo snad copy-pasty urážka na debatu které se mi nesedí?
Srovnává se vše a má to smysl. Poté zruš všechny testy na světě které lidem pomáhají se rozhodnout, zakaž debatu o srovnávání něčeho a vůbec pojem "lepší/horší", protože to vlastně není...
Jestli jsi tím chtěl říci, že každému se líbí něco jiného, tak to je přeci pravda a nějak se to nevylučuje se srovnáváním. I ve FC srovnávají (hamba!). Když řeknou, že "mě se líbila tahle hra i když byla špatná." a baví se hře kterou takto lidé v recenzích (kde se také srovnává) označili.
Nic na tom nestojí. Jen něco je lepší, něco horší. O tom lze debatovat ale vůbec nic nesrovnávat je dost nepraktické. Poté nesrovnáš ani dvě podobné hry které jsi hrál.
Nijak tím nechci shazovat preference lidí, ale opravu to přeci nejde proti sobě. Jestliže někdo označí mojí super hru za horší, tak co? Mě to baví a nemusí mi to vadit. Nebo to budu řešit v debatě (a tedy srovnávat). -
a na to abys vlezl do diskuze a napsal v ní, jak hrozně tě ta hra nezajímá, ti to stojí?
-
To je prave to ze jsi ještě herne nevyspel natolik aby ti to srovnavani prislo smesne, a porad jsi presvedcen ze to na tom stoji a pada :)
-
Fajn asi ano. Ale to je tak celé. Jestli někdo chce epický pocit kde hraje za borce a řeší osud světa, v DA:I to je, ve Witcherovi není. Proto by měl sáhnou po DA:I
Srovnává se pořád vše. Když dorazí něco lepšího, tak to srovnáš. Poté je něco dalšího a to lepší je zase horší. Pokrok, změna atd. Nevidím na srovnání nic špatného.
Navíc zde se to nabízí. Obě velké RPG hry. A snad některé hodnoty, jako třeba ten příběh se dají označit za typické pro RPG a není od věci to nějak porovnat anebo se o tom bavit. Není to zcela mimo. -
DA 1 jsem si koupil jako sberatelku, DA 2 mi nestala ani za stazeni a tohle ani za precteni recenze/infa