Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • rhaegar
    dd
  • Uvedom si jednu vec, VR ani zdaleka neni JEN o vizualu. To co se nekdy v roce 93' predvadelo na blahe pameti Invexu, a staly se na to neuveritelny fronty, sice vypadalo "hnusne", jenze si s temi objekty moh primo manipulovat a pres tu rukavici si mel moznost snima mit interakci - citit ze se jich dotykas. To tyhle brejle nezprostredkujou ani nahodou. Maximalne se (v idealnim pripade) docili toho, ze pokrejou cely tvoje zorny pole. Jinak technicky realizovatelnou - nikoli asi prodejnou - variantu si muzes prohlidnout ve filmu travnikar.
  • Tilwaen
    Vše jsi víceméně vyjádřil tak, jak to cítím i já, jen s tím vzhledem bych dodala - mně to sice úplně tak "cool" nepřijde, ale když si představím, jak musím "normálně" vypadat při hraní některých her, tak mi to taky tak strašné nepřijde *15*
  • Ja neviem, ale podla mna OR je 'na trhu' a je tu hra, TF2, ktoru jej vyvojari viac-menej uspesne portovali. Takze bych nebol zas tak skepticky. Urcite nebudeme musiet cakat desiatky rokov..
  • walltar
    No tak zatím se rozvoj pořád zrychluje a pokud se nezničíme do doby, než dosáhneme technologické singularity tak vývoj čehokoliv už bude otázkou celkem krátké doby. A zničení se už dneska není otázka technologie ... na to nám bohatě stačí atomovky co už dneska máme.
  • risa2000
    Pro zájemce o technické detaily, obě přednášky z GDC jsou dostupné na webu valve http://www.valvesoftware.com/company/publications.html

    Joe Ludwig. March 2013. "Lessons learned porting Team Fortress 2 to Virtual Reality." Game Developers Conference.
    Michael Abrash. March 2013. "Why Virtual Reality Is Hard (and where it might be going)." Game Developers Conference.
  • Jen za předpokladu, že počítáme s trvale udržitelným vývojem. Já věčná skeptička si myslím, že se dřív vrátíme do doby kamenné, než bychom dosáhli takové technologické úrovně *5*.
  • walltar
    Já bych řekl, že dřív nebo pozděj to nebude zase tak nebezpečné ... ale je to hudba budoucnosti.
  • Myslím, že se budeme muset smířit s tím, že dokonalého prožitku z virtuální reality můžeme dosáhnout jen přímým stimulováním mozku, kdy obejdeme smyslové orgány, prostě tak jak ukazují filmy Matrix :) Ale to by byla tak nebezpečná technologie, že pochybuju v herní využití :)
  • Ja tomu textu tak trochu nerozumiem. Text je plny vyjadreni a nazorov, aka je VR nedokonala a kolko rokov este potrebuje, aby fungovala.

    A pritom na zaciatku textu sa pise:
    "Rift šlape dobře, hraní s ním je pohodlné, něco to tomu hernímu zážitku přidává a zrovna Team Fortress 2 je na Rift i trochu optimalizovaný."

    Za dalsie, k OR development
  • Ale ty přece nebudeš zaostřovat na těch pár centimetrů, to by se očím opravdu asi nelíbilo *1*. Díky čočkám budeš mít zaostřeno v podstatě do nekonečna, takže to bude vlastně zdravější než se dívat na monitor (+ dioptrická korekce pro obrýlené). A svítit do očí ti to bude, ale těžko víc, než třeba slunce za jasného dne. Jedinými zdravotními problémy bude maximálně tak nevolnost pocházející z určité nedokonalosti přístroje (např. latence) . Ale mozek si podle mě zvykne (bude muset *1* ). A že to vypadá hloupě? Mně to naopak přijde cool *4*.
  • Já naopak souhlasím s kolegou nahoře, pro oči tohle obecně nebude procházka. Už jen při sezení u monitoru není od věci chvílema stočit zrak někam jinam a přeostřit. Mi přijde, že jsou tohle fajn pěkné nápady, ale očím a mozku se to nemusí moc líbit...

    A teda ještě nevím, vždyť to musí svítit rovnou do očí... s pár cenťáků.

    A co se mi na tom taky nelíbí..... vypadá to dost hloupě.
  • MidnighT91
    Btw Je možné že k tomu technologickému skoku dojde hodně brzo najděte si Keshe Foundation...
  • walltar
    Podle mě ty nepříjemné pocity taky budou hodně záležet na hře, kterou člověk hraje .... pokud to bude závodní, letecký, vesmírný sim tak bude částečně míň vjemů, které nebudou souhlasit mezi očima a vnitřním uchem. Já si osobně myslím, že na rychlé FPS tahle hračka nebude vhodná vůbec, na ty to bude chtít ještě hodně zlepšit prakticky všechno.
  • Technické riešenie je len jeden problém. Dôležitý je ale aj zdravotný, alebo inak, ako dobre budú tento systém ľudia znášať. Ak si niekto myslí, že strávi hodiny hraním s VR systémom na očiach, tak nech sa pripraví na nepríjemné pocity ako sú bolesti hlavy, očí, stav podobný kinetóze a celkovú vyčerpanosť. Je to individuálne, ale pôsobí to na každéhi.
    Ak si pozriete video toho chlapíka čo ten OR testoval (bolo tu myslím linka v Bleskovkách), všimnite si, ako vyzerá keď dá prilbu dole. Dezorientovaný, unavený. Oči mali problém zaostriť. K tomu treba pridať aj problém na kognitívnej úrovni pri vnímaní reality.
  • Taky si myslím. Někteří odborníci dokonce říkají, že technologický vývoj resp. rychlost jeho pokroku se dnes pohybuje po exponenciále.
    Vemte si, jak dlouho trvalo, než se lidstvo od nějaké elektřiny dostalo k televizím a jak dlouho mu trvalo, než se zbavilo CRT technologie. A dneska je všechno otázka několika málo let.
    Na mobilech je to krásně vidět. Není to ani tak dlouho (snad 10 let?), kdy jsme měli na nokiích hada a zelené podsvícení a dneska? Samsung už představuje displeje s vysokým rozlišením na ohýbatelné fólii. Technologie budou, toho se nebojím, jen budou drahý.
  • Pokud není rozdíl vzniklého obrazu v pravém oku podstatně odlišný od levého a naopak, pak to nijak nevadí a mozek to spojí. Čím více rozdílů tím hůře se obrazy fúzují. Takže nějaké jednoduché změny by dle mne problém neměli nedělat. Hra jako zabíjení, much co jsem měl na mobilu přez kameru, by měla být v pohodě :-D .
  • MidnighT91
    Máš pravdu ale neviděl bych to tak černě, předpokládáš totiž že se technologie bude pořád vyvíjet jako doposud tedy pomaličku rok za rokem. Pořád je tu ale možnost, že někdo objeví něco co technologický vývoj posune o 100 let dopředu, třeba studevá fůze a podobné věci...
  • Inquisitor
    A těch invalidů co by přibylo :)
  • Jo jo, tohle byl vždycky můj sen. Jenže to by chtělo do tak malého přístroje nacpat technologii, která sonaricky odráží okolní prostředí, aby do něj pak vzdálenostně a polohově mohla zakompovnovat nepřátele tak, aby jsi třeba když se podíváš nahoru neměl nepřátele ve vzduchu nad sebou ale fungovalo to jak v reálu. To by se člověk baterii na zádech asi nevyhnul, alespoň v začátcích ne. A ta cena. Bohužel já v té době už asi budu spíš rád, když udržím moč, ne tak ještě něco na zádech :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit