Ve stínu Half-Life 2: Na jaké střílečky se začátkem tisíciletí pozapomnělo
-
presne som myslel na F.E.A.R., to bola pecka hra
-
A nikomu nevadí, že studio Legend dělá ukecané textové agentury?
-
EKK, de facto neznámý a pro mě jeden z nejlepších záporáků ever. Člověk ji potká až na úplném konci hry a zabije na tři rány s Jackhammerem, přičemž ji uslyší jen dvakrát v cutscénách a jednou o ní dostane info, že je "naprosto jeblá", což sedí, vzhledem k tomu, že chce odpálit v jaderném reaktoru na zemi atomovku o síle několika desítek MT. :D
Jinak první IGI je naprostá super pecka. Jasně, ta hra má jednu z nejhloupějších AI všech dob, NPC chodí po naučených stezkách, místy jsou kolem hráče schopné proběhnout několikrát dokola... Na druhou stranu si toho byli vědomi i vývojáři, takže jim dali velice slušný dohled a vysokou přesnost (třeba ostřelovač je někdy schopný hráče zaměřit přes skoro celou mapu a zastřelit na ránu).
A některé ty mise na hard jsou neuvěřitelné. Tuším šestá, sedmá, desátá, dvanáctá a poslední čtrnáctá, přičemž tu druhou musí člověk projít tak 20×, než se naučí správný postup, čímž se má asi otrkat na pozdější mise. pak narazí na desítku, kde umře tak 40×, načež se dostane do dvanáctky, kde ho z hradeb při křížové palbě opět zabijou tolikrát, že má chuť tu hru smazat, aby následně projel celkem lehkou misi třináctou... A pak se dostal do 14. Upřímně, tuhle misi jsem zvládl dohrát jen na lehko a střední, na těžkou nikdy, i když jsem si stejně jako ty zapamatoval celý postup, kde co je, co udělat, kde jsou přesně nepřátelé a jak se spawnují, ale stejně jsem to nedokázal dát. Párkrát jsem se dostal na konec, tuším jednou mě zabila zrovna EKK a jednou mi zabili tu blondýnu, co chce zrušit odpálení bomby. Ta smrt blondýny byl jeden z mých posledních pokusů, tehdy jsem se naštval a praštil do myši a přestalo mi na ní tehdy fungovat kolečko, to je pár let zpět. :D
Už to mám pár týdnů nainstalovaný zase, vložil jsem si do toho prográmek dgVoodooCpl, který umožní odemknout FPSka a hlavně pomocí virtuální GPU ta hra jede více jako na 20 FPS, což zvyšuje podle mě šanci na dokončení. Aktuálně jsem v misi 12 na hradě a opět jsem umřel už více jak 10× na hard. :D
Celkově mě ta hra děsně chytla, tatík to pařil v době, kdy jsem byl malej, ta hudba a atmosféra postsovětskýho Ruska je naprosto skvělá, super je i používání dalekohledu ke snipování a taktické mapy, kterou ale pravda člověk moc nepotřebuje poté, co v každé misi xkráte umře. :D
Vím, že se dělá nový díl, ale bojím se, aby to nebyla obyčejná FPSka namísto surové hardcore řežby, která v některých misích zavání spíše survivalem... :)
Přál bych si remake, který inovuje určité prvky hry, zlepší AI, zavede možnost pokročilejšího stealth systému, přidá realistický gunplay, ale zachová tu neuvěřitelnou obtížnost.
-
jo jo svýho času... mělo to dobrej příběh, skvělou hratelnost slabší AI a fyzikální model ale žádná tragédie. Geo destruktivní prostředí v té době bezkonkurenčí (a snad první fps?)
Dá se to říct o polovině hrách v seznamu, že jednou stačilo.
-
jj. Ta hra byla naprosto nečekaná pecka. Od té bych klidně snesl remake :-)
-
To byla ta FPS z Marsu? jako jo, tehdy to byl docela Woow efekt. Na druhou stranu "zničitelnost" prostředí se rychle omrzela a rozhodně se nešlo prostřílet skrz skálu někam extra daleko. Rozhodně se nejednalo o titul, který by měl člověk potřebu znovu instalovat.
-
Rozhodně mi tu chybí pecka Red Faction
-
Pro mě byla nezapomenutelná scéna kdy ti uřezali končetiny a udělali z tebe strogga. Jo taky mě to celkem bavilo. Ale nukleární bomba bych zase neřekl.
-
Njn, chyběl vývoj HW. Dekádu se Intel tvářil, že 2c stačí a nVidia jela s DX11 na věčné časy. Dnes už je to naštěstí jinak, ale zase jsou pozadu vývojáři...
-
JO a ještě k Riddickovi. Tu hru jsem si koupil s časopisem...a..... kurwa neskutečněj výmrd mozku! Jak se tak říká. A Dark Athena, čili druhý díl je ještě lepší.
-
HL2 nebyla rozhodně slátanina, ta hra měla svůj jasný koncept, scénář. Prostě dvě důležité věci pro kvalitní hru....no ale nuda to teda tak trochu byla.
-
Tak mě třeba tyto tituly naprosto minuly. Mafii hraju teďka v definitivní verzi.
-
Quake 4 byla naprostá nukleární bomba....neznám nikoho z okolí, kdo by tu hru nevelebil a nedohrál minimálně 2x. Moje origoška tak minimálně 3x obletěla svět, než se někam vypařila.
-
quake 4 za mě jedna z nejlepších military scifi stříleček co jsem kdy hrál. Halo nebylo špatné, ale stroggové a jejich biomechanické obludnosti si barevné covenanty mažou na chleba. Doom 3 byl dobrý, ale to byl taky jediný doom co za něco stál. A jak už jsem psal half life příšerně nudná série, která už nemusí nikdy pokračovat.
-
a většina z nich je lepší než ta overrated slátanina a borefest half life 2
-
Terminator future shock rozhodne nebol plne 3D tak ako quake, hral som tu hru v 96. a pamatam si minimalne zbrane ktore drzal hrac v rukach boli sprity, rovnako ako aj tie co boli na zemi + municia. Dalej rozne predmety v prostredi, mrtvoly ludi a podobne, zrovna v tejto hre bolo vazne dost spritov, aj ked nepriatelia boli komplet “3d” vyzerali tak hrozne (niektori pozostavali asi tak z piatich polygonov) ze by bola lepsia volba keby boli tiez sprity
-
Nebyl špatný, nicméně mnohem raději jsem měl výše zmíněný Project I.G.I, akorát se mi nikdy nepodařilo dostat tu mrchu s jackhammerem na konci, ale ten poslední level jsem zkoušel tolikrát, že jsem ho znal nazpaměť.
-
XIII je jedna z mych oblibenych her (NOLF je ale samo jinde), Unreal 2 jsem nedohral ani demo jak priserne to bylo, Pacific Assault je naprosto priserny, Riddick super atmosfera, neotrely design a kvalitni hratelnost, Quake 4 je prumer ale ja se u nej bavil. Painkiller je druhem strilecky (nazval bych to arenovym designem, zadne kryti, proste jen hop mezi nepratele a strilet), ktery jsem nikdy nemel rad. Ani prvni dva Doomy, ani novodoby Shadow Warrior a jemu podobne. Doom (2016) je v tomto podzanru strilecek v podstate jedinou vyjimkou pro me, jinak davam prednost jinak designovanym strileckam jako je treba Crysis nebo Metro.
Za sebe bych pridal jeste F.E.A.R. nebo Tron 2.0.
-
palec nahoru za Riddicka.. opravdu fps klenot. Ještě bych si přihodil původní Prey (2006) - sice konec nic moc, ale šmrnc to mělo. Z té doby bych taky vyzdvihl Jedi Knight II a z MP soudku bych přihodil Battlefield 2.. Jó to byly časy.. 😀
-
Zajímavé je, že já z Quake 4 měl přesně opačný pocity - příběh mi byl fuk, ale střílení, levely a celkově tempo bylo výborný. Halo 1 a 2 (další jsem nikdy nehrál) naopak dle mého patří k tomu nejnudnějšímu, co kdy v FPS žánru vzniklo.
Když se nad tím zamyslím, tak zjišťuji, že nejvíce mých nejoblíbenějších stříleček pochází právě z doby 2000-2006.
Kromě zmíněných v článku Project IGI, Soldier od Fortune, Max Payne, RTCW, 007 Nightfire, Chaser, Armed And Dangerous, Red Faction, Devastation, King Kong, Fear, Project Snowblind, Pariah, Chameleon, El Matador, Just Cause a určitě jich bude víc, jen po těch letech už na ta jména nevzpomenu.