Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Taky zapomínají na to, že někdo si hru stáhne, zkusí, smaže, protože je to bulls hit :)
    • XorxoxTalarius
      Ja se priznam ze hry od doby kdy jsem si predobjednal LOTR: Conquest (nebo jak se to jmenavalo, takovej Battlefield ze stredozeme) a dal za to 1100. Prvne stahnu a vyzkousim. Pokud mne bavi, je to jasna koupe. Taky se mi parkrat stalo ze jsem hru stahnul a dohral a od te doby mam doma nerozbalnou krabicku. :D
      Ale uprime musim rict ze jsem delal par let v QA pro 2K Czech a od te doby co mne bavi a mam rad, tak kupuju, jelikoz delat hry je silene psychicky a fyzicky narocna prace a pokud je ta hra dobra, tak ti lide si ty penize zaslouzi.
    • Jn asi si to predstavujou tak ze jim staci vydat stupidni sestrihanej nicnerikajici trailer, zadny demo, mega hype okolo a lidi hned poletej do shopu... mozna tak ti hodne hloupi.
      Takze at si studii sroluji a nacpou druhou stranou zpet :) *14* *14*
      V dobe kdy kvalitni hra je temer zazrak me to fakt rozesmalo *1* *1*
      • ales.smutny
        Musím říct, že občas jde opravdu jednoduše přijít na to, kdo ten článek nečetl (a zasvěceně se k němu vyjadřuje).
        • moc casu jsem tomu nedal priznavam.. vyjadruji se ciste z principu coz prameni z cisteho znechuceni aktualnim stavem. *11*
      • No jo no, a to jsem četl článek, kde nějaký vývojář tvrdil, že vydání dema může snížit prodeje hry až o polovinu. A tak dema nevydávají.

        Ty vole, to jsou důvody. Co takhle dělat dobrý hry a dema, který je dobře představují?

        Ale zase když vidím jaký hry jsou dnes vydávány, hypovány a následně nadšeně glorifikovaný a označovaný za revoluční, tak se nedivím, že se nikomu nechce dělat dobrý hry. Stačí dobře vyhypovat nějakej průměr a 9/10 a prodeje jsou na světě.
        • Jak rikas, je to uz zavedeny standard rekl bych a vylozene se vyplaci... Verim ze ovci kterym jim tohle sezerou je cimdal mene a je to jedine dobre, jinym zpusobem se kvality nedockame ba naopak, dostavi se jeste vetsi vysmechy nez doposud.
          Stduide tedy pozitivni *1*
      • Imho studii delaji lidi co to moc dobre vi.
        • V tom pripade by se nad ni meli zamyslet predevsim vyvojari...
  • fizola
    Klasicky som kedysi silne priátil, ale poslednú dobu ked nie je čas na hranie si radšej vyberám hry ktoré viem že ma bud baviť a tie si už rád zaplatím. Myslím že u každého ide s vekom že upúšťa od pirátstva a začne si kupovať či už hry, alebo hudbu.
    • Souhlasim s tebou. Mám to stejně. Taky mam svou kartu a měsíčně dostatek peněz, takže rád podpořím jak herní vývojáře, tak kapely i filmová studia:)
    • To je jasný, protože málo kdo má v pubertě tolik peněz, aby si to mohl dovolit kupovat zvlášť když nakonec zjistí že ho ta hra ani nebaví. A bohužel v poslední době stojí valná většina her za prd a to i AAA tituly.
      • fizola
        Ved prave kvôli "kvalite" už začínam preberať čo sa mi vôbec oplatí kúpiť, aby nebolo lúto peňazí. Ale zasa si hovorím že týmto aspoň trochu podporím vývojárov čo si to zaslúžia, aj ked v globále jeden zákazník hore dole pre nich nič neznamná, ale ja mám dobrý pocit *1*
  • Jak už tu pár lidí napsalo, tohle téma se nedá brát černobíle...
    1) Jen zlomek lidí, co si hry stahují, by si je koupili, tudíž když se hra stáhne např. přes torrent 1000 000x, neznamená to ztrátu (při ceně 1000kč) 1miliardu, ale třeba jen milion... (jsou to jen onhady)...
    2) Nevšiml jsem si, že by někdy nějak studia zkrachovalo kvůli pirátství (spíše naopak, hlavně těm velkým gigantům se daří velice dobře, když si vezmete, jak vypadají herní veletrhy, jak jsou oblečení manageři, jak přibývá drahých reklam na každém rohu apod) a když už nějaké studio zkrachovalo, tak, jestli si dobře pamatuju, to bylo kvůli nepovedeným projektům nebo hrám, které byly prostě špatné a neprodávali se...
    3) Hodně her (a hlavně od těch největších značek - které si paradoxně nejvíc stěžují) je často předražených, a hráči, kteří už něco za svůj život hráli, do nich prostě investovat nechtěl
    jí... Je to jak s kopírováním filmů - když DVD stojí několik stovek a jedná se o film, který by člověk viděl jednou nebo dvakrát, je to taky nedobrá investice... Tak stejně vzniklo třeba i padělané oblečení - velké firmy si začaly přirážet a mysleli si, že zákazníci (ovečky) jim na to skočí a budou je krmit dál, jen kvůli značce...jenže ne, vznikly padělky značek...Takže pokud chtějí studia nějak reálně snížit pirátství (a teď nemyslím formou zabezpečení hry), měli by hru lépe "ohodnotit", a třeba některé AAA tituly, co jsou jen nastavovaná kaše a vychází rok co rok s minimem inovace, by měly jít rapidně dolu...
    4) Dříve, co si tak pamatuju, sme s kámošema prahli po herních časopisech s CD s demama a těšili se, až si něco vyzkoušíme...a když se nám něco extra líbilo, koupili jsme si to a jako "modlu" si to pak i vychutnávali... a dnes? Je tu tuna her, obecně úroveň klesá dolu (mainstream) (nemyslím teď přirozený grafický vývoj her, ale originalita a snaha o nápad, co znám z mládí) a jen zlomek nabídne hratelnou betu nebo demo (ostatní toto buď nenabízí, nebo jsou tyto bety jen pro předplatitele), taj jak si má zákazník ověřit, za co utrácí svoje peníze? Copak si normální rodina pořídí auto jen proto, že má ve značce určitý znak (nechci teď být konkrétní) a viděli reklamu, kde auto jelo městem a stříleli po něm barvami a ono jim uhýbalo = přeloženo do češtiny, reklama co neřekla o autu nic (narážím tak trochu na neávný článek o teaseru na novou cnačku COD - který o hře nic neřekl a stejně si ho už x lidí předobjednalo), ale pročte si na internetu jeho specifikace, porovná úložný prostor, spotřebu a půjde na testovací jízdu a až pak auto koupí... prostě a jednoduše, je to risk si dneska nějakou hru koupit...

    Podtrženo sečteno, (použiju přímer s jablky, co už se to ubjevil), vývojářské společnosti by se měli trochu zamyslet a než buduou zase kritizovat, že jim někdo krade jablka, tak by si měli nejřív opravit děravý plot k sadu, poté ty jablka reálně ocenit (aby nestáli tolik co mango) a až je budou prodávat na trhu, vyčlenit malou bedýnku, jablka v ní nakrájet a nabízet lidem na ochutnání, než si je budou chtít koupit...asi tak...

    P.S. pro hatery, nechci se zastávat všech pirátů, jsou mezi nimi i opravdový zloději, co by na to měli si hru koupit, ale neudělají to...ale zlodějina je v dnešní době všude...
    • Takze pro tebe je primarni a nejdulezitejsi faktor 'at ty hry delaji lepsi a levnejsi'.

      S tim se samozrejme da souhlasit, to je validni argument. Jenze...

      Ale v jakem to proboha zijeme svete, kdyz jako prvni neprichazi myslenka 'normalni je neporusovat zakon'?

      Az daleko, daleko za ni se muzeme bavit o jinych argumentech, viz nizka kvalita, nespokojenost zakazniku. Pokud bych mel pouzit priklad, tak ano, spravit plot a nemit draha jablka je sice pravda. Ale v zadnem pripade nikdo soudny nemuze prece rict 'oprav si plot, jinak nemas pravo nemit rad zlodeje'?!

      Maximalne muzeme byt v rovine - 'kdybys mel plot, nekradli by tolik'. Ale proboha, nikdy ne 'nekritizuj zlodeje, ze krade, je to tvoje vina, ze nemas plot, ne jeho, ze porusuje zakon'.
      • Já osobně třeba nedodržuji pravidla se kterými nesouhlasím. Takové moje životní přesvědčení.
        Btw, je morální lognout se na nezabezpečenou wi-finu? Je morální se dívat na cizí televizi přes okno? Obojí je pro mě stejně přirozené jako stáhnout si hru, která si nezaslouží abych si ji koupil, stejně tak jako si stáhnu film, který kvalitou neodpovídá tomu abych za něj dal stovku v kině nebo x stovek za DVD.
        Btw her do roka stáhnu tak 3-4 a koupím tak 1-2. Naposledy SC:HotS, předtím GW2, SC:WoL, Portal; letos plánuju koupit TW:Rome II takž rozhodně nejsem chronický zlodějíček.
        • Tak to se ale nema cenu o nicem bavit, kdyz ti chybi takova zakladni lidska slusnost jako je dodrzovani pravidel.

          Akceptovani prava - presneji jednoznacnych, validnich prav ostatnich je proste zakladni hodnotou. Schvalne rikam jednoznacnych, aby se nikdo nechytil a nezacal tady mavat obcanskou neposlusnosti a nemoralnim zakonem napr. nelegitimnich rezimu.

          Neni nic nemoralniho chtit za svou praci odmenu a mit moznost urcit si publikum, cilove zakazniky a uzivatele a tak dale. Nerespektovani toho prava je spatne. Toto a pouze toto je vychozim bodem cele diskuze. Ne 'vzdyt to nikomu nechybi' nebo 'vzdyt je to skvar, ktery tu cenu nema'. Tyhle soudy mohou nest urcite mnozstvi informaci do celeho argumentu, jsou vsak nizko pod vyse zminenym zakladnim pravnim principem.

          Muzeme se bavit o spolecenske (nebo ekonomicke atd.) nebezpecnosti, samozrejme - a konec koncu omilana hlaska o lidech, co by si to nekoupili, plati - ale opet, tohle neni a nemuze byt principem toho problemu. Tim je jednoducha rovnice toho, ze kazdy, kdo chce pouzit autorovo dilo, musi splnit jiste podminky. Neucini-li tak, je to spatne, jakkoliv to autorova penezenka (mozna) nepociti.
          • Abych svuj post doplnil, pirátění tím nechci nijak omlouvat...spíš odůvodnit, proč se děje, a že není pravda, když se řekne, jak tím společnosti "trpí"...jo, možná že v EA si Porsche nemůže dovolit 10 členů představenstva, ale jen 9... ale jinak tím společnosti netrpí... Jeden můj kamarád z gymplu, teď už programátor, dříve pracoval asi 3 roky pro jednu podřazenou pobočku Cryteku a více méně se spoluúčastnil vývoje Crysis 2 a když mi popisoval, jaká tam panuje atmosféra a jak si tam žijí (teď nemyslím "pracovníky" - programátory, na ty to moc velký vliv nemá, ale šéfové), tak jim tyhle AAA tituly dobře nesou...možná proto zatím není žádný velký "hon" na čarodejnice - na piráty, protože se mají společnosti stejně dobře a dokonce, což mi ten kámoš pověděl, se tam párkrát "šušklo", že pirátství je pro ně vlastně jedna z forem reklamy, protože ten (u titulů, co mají SP i MP), kdo si hru stáhne, tak to tak udělá většinou pro SP a stejně by si jí nekoupil...a ten, kdo chce pařit po netu, si ji stejně koupí - proto ty tendence dělat hry jednodušší a s MP...
            Ale zpět k věci, nechci se pirátění zastávat... On je taky trochu morální rozdíl, když pirátíš hru od malé společnosti, která přežívá a potřebuje podporu a nebo od velkých společností, které přetékají penězi? Použil bych teď jedno přirovnání, které mě tak napadlo - když půjdeš kolem malé zahrady s domečkem (třeba důchodců, hodných lidí) a uvidíš u plotu 3 růže, se kterýma se ona babička piplala od cibulky, utrhl bys jednu pro svojí holku? Asi ne... každýho charakterního člověka by svrbělo svědomí...ale co když půjdeš okolo vily, kde bydlí někdo (třeba právník, nebo šéf firmy), kdo si žije v luxusu (který pro něj odmakal stejně někdo jiný) a uvidíš u plotu záhon 100 růží? Bude tě mrzet jednu utrhnout? Asi moc ne... zní to trochu á-la Robin Hood, ale něco na tom bude, i když je to "krádež" v obou případech...
            Je to na dlouhou filozofickou diskuzi... spíš je tohle všechno mířeno na lidi, co tu píší věci typu: "piráti jsou odpad" apod... charakter lidí se totiž posuzuje zdaleka jinak... znám lidi, co si v životě nic nestáhli, jelikož mají luxusní kapasné (lidi na střední/vysoké), ale charakterem nejsou ani po paty jiným co znám, co si už párkrát něco stáhli...
            Věřte tomu nebo ne, kdyby velké společnosti chtěly, už dávno si hry ohlídají... buď permanentním přístupem na internet, nebo mírnější formou - mít podstatné (ale ne moc objemné) soubory na internetu a při každém spuštění by si je hra zkontrolovala, popř. lépe si hlídat CD klíče...
  • Minulé léto jsem si stáhnul možná 10 her. 5 z toho jsem vypnul a smazal po první hodině, u 3 jsem se někde zasekl a pak už se mi nechtělo je znova rozehrávat a 2 zbylé jsem jakž takž dohrál. Některé z těch her jsem si potom koupil na Steamu a protože jsem si je o to víc cenil, dohrál jsem je a bavil se u nich daleko víc. Když má člověk možnost stáhnout cokoliv zdarma za pár hodin, tak stáhne každou blbost, kterou uvidí. Hry, o které by měl skutečný zájem, tvoří jen malou část.
    • S tou první hodinou musím souhlasit - podobným způsobem vybírám hry, za které CHCI utratit své penízky a mít je tak na věky věků. Ačkoliv s rozmachem "úvodních" misí a tutoriálů typu "mačkejte postupně všechna tlačítka" onu dobu často prodlouží. Škoda že to podobně VĚTŠINOU nejde i s filmy (kinorip je pro mé oči i uši peklo), to kolikrát chci po těch výplaších z kina utéct už po hodině a vrátit nejen peníze, ale mozkové buňky *1*
    • walltar
      Já sem na tom podobně ... Letos sem zatím stáhnul Bioshock: Infinite a Cities in motion 2 ... ale ještě sem ani jednu nenaistaloval a zatím to vypadá, že je za měsíc dva smažu protože sem prostě neměl chuť si je zahrát.
    • Bohuzel, podle konzumniho plebsu jsi zlodej a vykonal jsi kradez i kdybys ty hry koupil okamzite po stahnuti. *15*
  • Mně by se líbilo, kdyby třeba všechny tituly měly dostupná dema a klidně i za nějaké drobné peníze (plácnu např. 2-3 $), v případě, že bych se rozhodl si hru pořídit, cenu dema by mi pak odečetli z ceny za plnou hru.
    • calwin
      výhovorky na demá... stačí si pozrieť gameplay video a vidíš celé tie herné mechanizmy... kde hra pokulháva a nemusíš si prakticky nič "ošahávať" jednoznačne vieš či tú hru kúpiš alebo nekúpiš...
      páčili sa mi marketingové ťahy typu... vydáme hru a ty zaplať na koľko si tú hru ceníš... a čuduj sa svete ono aj vážne fungovalo... ak bol titul kvalitný tak bol v balíku... tak by to malo byť :)
    • Menorri
      Platit za dema ? *1* *1* *1* pak by se pirátily i dema a to už by byla těžká ironie *15*
    • kubi-wan
      Kde jsou časy, kdy jsem některý demíčka prošel třeba dvacetkrát, protože i na tak malym prostoru se autorům dařilo mi hru "prodat"?
    • Whoossain
      No to je otázka. Ono i demo se nechá udělat tak, aby vypadalo úplně jinak, než výslednej produkt. Jak ostatně doázali Aliens: Colonial Marines.
    • Taky by se mi to líbilo....ošahat si hru v demíčku......místo PR žvástů jak právě ta jejich gameska je nejcoolovější a způsobuje poluci.... ale když ta hra má 4 slaboučký hodinky tak by se mohlo stát že demo bude 70% hry.....
      • Rhulad
        Platit za dema? :D tobě hodí laso z EA... takový přístup je vždy vítaný
    • A hele, už máš mínus od prvního piráta *1*
  • Spades
    Kdyby hry byly delší, tak si klidně koupím pár doroka, ale doprd€le... Když to projedu za 8 hodin čistého času, což někdy může zabrat asi 2-3 dny, a chcou po mě 500??? To ať jdou někam...

    Radši si koupím hru, která mi vydrží. Například Starcraft 2 sice stál 1000, ale má super multiplayer i dlouhej singleplayer. Na rozdíl od toho, CoD mi připadá jak TV Film - 1 si to projedu, a pak už o to nemám zájem. Za to takové prachy fakt dávat nehodlám...
    • Presne kvôli tomuto dôvodu som za svoj život zatiaľ kúpil len 3 hry v cene okolo 40-50€: BF:BC2, BF3, Guild Wars 2. Hrám ich roky a stále ma bavia, dobrá investícia.
      Inak sa oplatí kupovať len hry vo výpredajoch. Napríklad taký Diablo III za 50€, v ktorom sa kampaň dá prejsť za 6 hodín je fakt zlodejstvo...
      • D3 nebyl vytvoren k tomu aby ho nekdo hral, je to jen feeder pro aukci za prachy. Ten nemuzes srovnavat s normalnima hrama.
        Navic je to konzolovka.
        • jan.pospisil.35
          Konzolovka??? Aukce za prachy??? Co to meles? Diablo bylo vzdy exkluzivne na PC az u trojky se blizzard slitoval nad ubrecenejma konzolistama. A k hraní D3 nemusíš utratit ani korunu. Jde o vylepsování postavy s kamarádama to hraju uz dobu. (Singl hrajes aby sis vylepsil postavy a v multaku skocis do areny a řežeš se mezi sebou) spoustu jednoduchy zabavy na chvilkový hraní za 50€ pohoda
          • Protip draku: Diablo 1 vyšlo pro Playstation 1. Stejnak tak Warcraft 2, kterej vyšel i pro Segu Saturn. A Starcraft vyšel pro Nintendo 64.

            Trochu šok, co? Co to ti tví milovaní Blizzard bozi jen dělali, co?
            • Spades
              Vyšlo na konzole != konzolovka.
              Příklad: Dark Souls vyšlo na PC, ale nikdy bych to nenazval PC hrou.

              Jak D1, tak WC2, SC i D3 byly upraveny pro konzole... Kdyby měli stejné ovládání jak na PC, tak na konzoli, pak by to byla konzolovka.

              Jako další příklad uvedu Dungeon Siege 3, které má na PC konzolové ovládání...
            • Svou pokorou jsi uzemnil mé předchozí použití povýšeného tónu.

              To se ti povedlo. *4*
            • jan.pospisil.35
              Člověk se pořád učí. Dík za doplnění vzdělání.
    • no neviem, ale ten kto si kupuje CoD/BFko kvoli Singlu je asi retardovany. single je tam vzdy ako doplnok
      • Retard***nej seš možná tak ty já hry kupuju hlavně na single a na multiplayer se vrhám po dohrání.To multiplayer je doplněk tak si nech keců,bože jak to člověka vždy vytočí *16*
    • kdyby 500,-
  • Jo to chce, minimalne kazdej tejden jeden clanek o pirateni..to se vzdy chytne. Tipuju 200+ prispevku do vecera..co na tom ze to je porad dokola jen v jinem baleni..
  • Fallon
    Ono ten problém s pirátstvom je v zásade taký ,že i keď ide o viac vrstvový problém na ,ktorý sa pozerá ako niečo veľmi ploché. Teda buďto tu máte "piráti=potomkovia Robina Hooda" alebo "OMFG zlodeja za gule povesiť" prístup, čo samozrejme nikdy nikam nepovedie.

    Napr. absencia dema je u nás oveľa väčší problém ako trebárs v Amerike ,kde minimálny plat je cirka 7,20 $ ,zatiaľ čo u nás je to len slabých 2,5 $. Ak teda Amík omylom minie 60 $ na blbosť bude ho to mrzieť oveľa menej ako priemerného Slováka/Čecha ,kde rovnaká suma už znamená serióznu čiaru cez rozpočet.
    U nás teda treba nato aby sa mi vrátila strata z zlého nákupu musí človek makať zhruba 24h. Zatiaľ čo Američan len 8, teda jeden normálny pracovný deň.
    Pripočítajte si k tomu fakt ,že dnes hry bežne nevydržia cez 10 hodín. Zlúčte to s faktom ,že skoro každá hra už dnes má DLC ,ktorý sa konečná cena hry navyšuje aspoň o tretinu a pochopíte prečo pre priemerného stredo-európana nedáva nakupovanie hier zmysel. Možno v akcií na steam nejakú komplet edíciu ale inak nič.

    A ako to súvisí s tým ,čo som uviedol na začiatku? No, tak ,že zatiaľ ,čo v Amerike je neochota kúpiť novú hru z obchodu viac menej zhovädilosť/lenivosť daného jedinca. U nás je to v zásade ekonomická nevyhnutnosť ak plánujeme hrať viac ako 3 hry na rok(bez toho aby ma to zruinovalo).
    • Trochu doplním údaje. Před 4 lety jsem byl v USA v Ohiu (jeden z nejchudších států USA). Pracoval jsem za minimální mzdu, což bylo 7 dolarů na hodinu hrubého. Po odečtení všech daní (sociální a zdravotní pojištění jsem tam nikde neviděl) mi z oněch 7 dolarů zůstalo 6.30 čistého. Zatím co na Floridě byla minimální mzda na úrovni 10 dolarů za hodinu.

      Jinak se zbytkem příspěvku plně souhlasím. Prostě u nás jsou hry často příliš drahé vzhledem ke kupní síle obyvatelstva a kvalitě her. Nemluvě pak o dosti otřesné zákaznické podpoře jak některých českých obchodů, tak i distributorů.
  • No tak se pirátí a co? Pokud nebudou lidi chtít sami (nebude jim trapně atd.), tak se to prostě nezmění :-). Jděte ven, je hezky.
  • Whoossain
    To je těžký. Já si třeba stáhnul (kromě jinýho) Crysis 3. Než jsem se vůbec dostal k tomu, abych to nainstaloval, tak jsem sehnal na Aukru kód na Hunter edici za 300,-. A tak je to poslední dobou s většinou titulů. Podobně dopadl i RE6 a na Far Cry 3 určitě taky dojde. Lost Expeditions edice je k mání taky za 300,-. Dneska není problém pár týdnů po vydání sehnat téměř cokoliv za pár stovek...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit