Přejít na výpis diskuzí
Virtuální realita PlayStation VR pro PS4 jde v ČR do prodeje v říjnu za 10 990 Kč
16.3.2016 | Petr Poláček
84 příspěvků
-
Vzdycky kdyz technologicky pokrok stagnuje vymysleji se takovehle ptakoviny. Ale vytvorenemu hypu zrejme plno lidi podlehne, a za nejaky cas se jim to bude valet ve skrini a v zivote na to uz nesahnou.
Virtualni realita v masovem meritku je pri soucasnem stavu technologie a cenach utopie, ale jinak preju hodne stesti:) -
-
U konzolí zcela jasně, u PC nemáš pravdu.
-
-
naivko..
-
-
-
Nejvtipnější je, jak se tu všichni rvete za tu svoji verzi VR a přitom 99,9% z vás nemělo na hlavě ani jednu.
-
-
na tom trochu neco je. :)
-
-
Jo to bude zase zaplava casual sra*ek, stejne jako pro Kinect *11*
Sony se chce za kazdou cenu svest na prvni vlne zaujmu o VR, bez ohledu na fakt, ze soucasne konzole jsou pro to vykonove absolutne nedostatecne. Tohle muze VR odvetvi docela dost uskodit... -
Pokud šikulové z Číny najdou levný způsob, jak to připojit k PC, tak by to byla zajímavá alternativa k OR a HTC
-
rozhodujici bude cena her (k plnohnotnym hram maji zatim vsechny daleko) - pokud budou chtit za ty blbiny stejny ceny jako za normalni AAA hry, tak si muzou celou VR strcit za klobouk
z toho, co jsem videl, bych dal za jednu maximalne tak 400,- az max 500,- u tech lepsich -
-
já bych za ně nedal ani korunu. To nemá žádnou hodnotu a do hodiny tě to nebaví. Zajímá mě spíše, jak bude vypadat Final Fantasy XIV na VR. To je výborná onlinovka, takže jsem hodně zvědavý, jak to bude řešené ve VR.
-
-
To se mi VELMI libi, minimálne do sbirky gadgets, které pouziju jen 2x se mi to hodi :)
Zajimalo by mne, jak je to s unavou uci a vlivem na oci. Jaka je doporucena doba hrani v kuse? -
to jsem taky zvedavej, jaky ocni vady to nakonec bude zpusobovat a tim nemyslim tuhle konkretni, ale celej koncept ohlavkovy VR
-
-
A když už je o tom řeč - je dlouhodobý pobyt očí v takovémhle uzavřeném prostoru vůbec dobrý? Mají VR vyřešený systém nějakého větrání?
-
Zase ban pane N?
Smutná existence taky... -
-
Zrovna v tomhle ma pravdu. Nikdo poradne nevi co dlouhodobe noseni VR udela se zrakem a je to velmi dobra otazka.
-
-
Stačí se pár desítek minut dívat do mobilu a pak chvíli vidíš na dálku h o v n o. Takový 2 dioptrie to budou. Myslím, že u VR to bude podobné, možná ještě horší. Takže otázka spíš je, jestli to nebude trvalé.
-
-
Ve VR zaostřuješ do nekonečna, takže nic takovýho, jako únava očí po čučení do pidi obrazovky mobilu se ti nestane. Takže nemysli, ale raděj čti a až pak dělej závěry.
-
-
Zatímco já se můžu opřít o už známé problémy, vy můžete jenom doufat.
-
Vypada to trochu legracne kdyz tohle napises nekomu kdo ti rika pravu...
-
sni dál
-
-
Naopak si myslím, že to z tohoto úhlu pohledu bude mnohem lepší než civění do mobilu, protože u VR ostříš do dálky, nikoliv na blízko.
-
Myslim ze bys mel zajit na ocni protoze to fakt neni uplne normalni.
Ja s telefonama pracuju a celej den k tomu civim do PC a zatim jsem porad bez bryli a to do monitoru civim pro praci poslednich 15 let a jeste si k tomu pak sednu doma. -
-
milé děti (Mart9 a pod.) zřejmě jste si toho nevšimli ale před tím displejem ve VR brýlích pár cm od očí, jsou jakési průhledné útvary kterým se říká čočky, jejichž úloha je dostat světlo z celého displeje do oka tak aby oko nemuselo ostřit na pár cm ale na podstatně větśí vzdálenost. Problém u VR je spíše "vergence-accommodation conflict" ale o tom příště.
-
O PC nebyla řeč, tam problém není, protože ho máš dál než na dosah ruky a monitor je větší.
-
-
-
já neříkám, že nemá v tomhle pravdu, jen jsem se pozastavil nad využíváním proxy.
-
-
tak jestli tu nekdo veri tomu, ze muze mit neco par centrimetru pred ocima delsi dobu a tem to nic neudela, at se prihlasi, zaradi ho na seznam kuriozit ripleyho muzeii
-
-
Chudáci lidi s brýlema... A co teprve s čočkama? *3*
-
-
ok, tak s necim nepruhlednym par centimetru pred ocima
-
-
Moc se o nich nemluvi protoze se o tom co dela se zrakem dlouhodobe uzivani VR zatim nikdo nevi.
Trochu jsem se o tom zajimal a narazil jsem na nazory odborniku ze to muze oci unavit, oslabit a dokonce i dlouhodobe pokazit ale pak jsem taky cetl ze VR (kdyz je dobre udelane) muze byt lepsi nez monitor. Vsichni se ale zatim shoduji na jedine veci a to ze si tim nejsou jisti. -
budou to dodavat s varovanim, ze se to nema uzivat vic jak 30 minut denne nebo se maj delat dlouhy pauzy a budou z obliga, ale pokud to bude pro nekoho hodne pritazlivy, tak to tezko bude dodrzovat
-
Je zajimave ze ohledne VR se o negativnich ucincich na zark vubec nemluvi, pritom je jasne ze blikajici zdroj obrazu pul centimetru pred ocima dobrotu delat nebude. Mozna by bylo zajimave poslechnout si nazor nejakeho specialisty pres oci, ale to by se soucasnemu hypu moc do kramu asi nehodilo:)
-
-
-
-
-
reakce na jacka z fejsu
-
-
Už se vám to na GDC dostalo na hlavu? Napíšete čerstvé dojmy?
-
-
ja som si psvr vyskusal na minulorocnom gamescome a oproti dk2, ktory mam doma a "par hodin" som ho pouzival, to ma vyrazne lepsi displej. neskusal som vsak CV oculus rift, takze priamo porovnat neviem. kazdopadne build sa zdal dobry, odozva skvela a tracking fungoval a hmotnost prijatelna. co sa obavam, je vykon ps4 -- demo bolo totiz na jednoduchych hrach s jednoduchou grafikou (ja osobne som sa dostal ku 3d klonu tetrisu), nie som si isty, ci uz vyedy mali tu externu jednotku. kazdopadne, za 400 asi kupim.
-
-
Vím, že mě za to co napíšu PC master race asi ukamenuje.
ALE:
PS4 + kamera + VR = 20 000,-
PC+Oculus= 48 000,- až 50 000,-
PC+ Vive = cca 55 000,-
Nikomu neberu, že jak Oculus tak Vive budou asi mírně lepší VR zážitky, mají o trochu lepší hardware a parametry až na obnovovací frekvenci, kde PS VR vítězí. Však samotné Sony připustilo, že konkurence je mírně výkonnější. ALE nemám pochybnosti o tom, že Sony bude VR softwarově zásobit, a je to jednoduché, zapojíte a hrajete. Sám hraji jak na PC tak na konzolích, a ať se na to dívám horem dolem, tak prostě PC co se týče optimalizace na konzole nemá (a je to plně pochopitelné díky diverzifikaci PC hardware), chci tím říci, že když už na ne zcela optimalizovanou platformu naroubujeme ještě VR, myslím si, že se výkonnostní rozdíly rozmělní (nezmizí, ale zmenší se).
Můj hlavní bod argumentu, který se zde snažím přednést je ten že na Sony platformě VR zážitek stojí méně jak polovinu co na PC v případě Vive skoro třetinu. A nemusíte nic rešit, zapojíte a hrajete. Rozhodně ten rozdíl nestojí za dvojnásobek/trojnásobek ceny... -
-
Srr, ale tohle (https://www.youtube.com/watch?v=pN6YCFlS8nU) prostě Sony VR koncept nemůže trumfnout ani náhodou. Nepíšu to proto, že bych snad chtěl konzolím nějak uškodit, ale vzhledem k tomu, co zde značný počet rádoby znalců předvádí v diskusi, tak ať si alespoň trochu uvědomí, jaký drastický rozdíl v herním obsahu mezi PC a konzolovou VR bude. Samozřejmě HW rozdíl (zvuk, display, snímání pohybu) je také značný.
-
-
V drtivé většině jde o hry až s přidanou podporou VR. Proč by něco takového nemohlo udělat časem Sony?
-
-
Jak? Většina her využívá HW PS4 na maximum.
-
-