Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pre Manusa:
    Napíšem svoj skromný názor, prečo považujem PC PRE MŇA za lepšiu platformu. Tak predne ovládanie, K+M považujem za pre mňa najlepší spôsob ovládania väčšiny hier. To je niečo, čo mi konzole neumožnia. Samozrejme, pre niektoré hry môže byť lepší gamepad. Nič mi ale nebráni ho použiť, Na konzolách je prakticky jediná možnosť gamepad (až na výnimky - volant na autá), a vznikajú tam tak prakticky len silné arkády prispôsobené na takéto ovládanie. Na PC je množstvo titulov a žánrov, ktoré by na konzole nikdy nemohli vzniknúť, poprípade by museli byť upravené na arkádu, čo mne proste vadí. Príkladom budiž hardcore FPS, ako je napr. Red Orchestra, alebo Insurgency. Toto by s ovládaním na gamepad nikdy nemohlo vzniknúť, resp. hralo by sa to naozaj strašne. Ďalej napríklad letecké simulátory, DCS, Rise of Flight, Sturmovik, chystaný Star Citizen... zase žáner, ktorý na konzolách absolútne neexistuje. A potom sú to naozajstné lahôdky, ako napríklad Kerbal Space Program. A posledná vec, ktorá ma teraz napadá - mody, často geniálna vec, ktorá dokáže hru posunúť na novú úroveň.

    Prosím bez urážky, chcel si objektívny nedementný názor PC hráča, je to naozaj len môj pohľad na vec. Ty tvrdíš že s PC hráčom sa nedá rozumne diskutovať, ja vidím úplne rovnaké správanie konzolistov (mám ťa nazývať konzole fanboy?) voči PC hráčom. Každý má svoje priority a možnosti a podľa toho si vyberá platformu. Ale všetci sme hráči.
    • Klavesnice s mysi se do obyvaku nehodi, tudiz se nehodi ani pro konzoli. Ostatne, uz PS3 K+M podporovala, ale podporovalo to minimum her. Na druhou stranu, hrat s gamepadem je o zvyku a prekonani predsudku, ja s tim zadny problem nemam, ani u fps.
    • Jinak i na konzolich jde taky klavesnice a mys,naposledy to mela hra conter strike global ofenzive na ps3,ale tato hra vysla na storu jen pro USA.Konzole jsou take vpodstate pocitace,ale zalezi na vyvojarich,a na firme,ktera danou konzoli postavila.Rozhodne z herniho systemu nechteji delat pc,z kazdou generaci chteji prinest neco noveho,kinect,xbox,move ps.nintendo dotikovou obrazovku,vzdalene hrani,share play u ps4.pc ma furt jen klavesni a mys,desitky let,stereo tip jak prase,nic co by me mohlo jako u pracovniho nastroje prekvapit.
      • tak napr. oculus rift je take v podstate novy druh inovace.Dale je tu Xtion, pohybovy snimac pro PC. Takze jde jen o to, aby sis zjistil informace.
        Dale tady motah HW a SW dohromady. Konzole jsou dodavany jako celek, uz proto maji v sobe intergrovan SW, ktery ti zajistuje napr ten share play apod. Ale u PC je to skoro stejne. Napr Steam umoznuje sharovani knihoven, broadcasting, a take community hub, kde lze nalezt sekce se screenshoty, videama, navodu, reseni tech problemu apod.
        • Jenze jak rikam,na pc se virtualni brile pro masi nechyti,jsou to veci na ktere potrebujes vetsi prostor kolem sebe,jen sedet na kancelarske zidli a mit helmu na hlave a mavat rukama,na virtualnirealitu nestaci.Treba ta firma si to tak predstavuje,ale sony a microsoft si to predstavuji jinak.
          • prosimtě, jsou to brýle, nikoliv bríle, to fakt trhá oči

            a dneska neni problém přes usb wifi adaptér připojit k televizi v obýváku PC které máš ve sklepě
      • Opravdu nechápu, co jsi chtěl tímto komentářem sdělit.

        U Pc je klávesncie a myš desítky let, protože to je prostě funkční, ověřené a není potřeba to měnit. A ikdyby, tak mít na PC dotykový display nebo si k němu připojit ovladač není žádný problém.

        No a to, že se s každou generací snaží přinést něco nového? PC se taky kontinuálně vyvíjí...
        • Protoze se k pc nic jinyho nehodi,pocitac je bran jako celek z klavesnici a mysi a zvlatnim zobrazovacem.A stim vyvojari pocitaji.Proto veci jako kinect se k pocitaci proste nehodi.Konzole je mala krabicka urcena pro zabavu do obyvaku.U konzole se pocita s velkym prostorem kolem tebe,proto z konzoli mohou vice experimentovat,at to je kinect,virtualni brile.move,ovladac s dotikovou obrazovkou atd.pc muzes dat do obyvaku jako samostatnou pixlu,ale kvuli jeho rozmerum stim vyvojari moc nepocitaji,spis s monitorem.
          • jedine, s cim vyvojari pocitaji, je zisk pro firmu, pro kterou pracuji, protoze jim z toho pak take neco kapne. Nic vic v tom neni. Urcite nepocitaji s tim, zda-li nekdo ma u konzole volne misto. Ja mam v obyvaku kompa, za sebou mam 3 metry volneho mista, kinect bych mohl mit klidne i u kompu. Duvod, proc ho nemam je ten, ze me pohybove hry nebavi a misto pohybu pred telkou radeji vemu bike a jdu si dat naloz km radeji nekde venku.
            A co se tyce experimentu, pohybove senzory ala kinect existuji i ke kompu, virtualni bryle jsou take na obou frontach, ovladac s dotykovymi ploskami existuje take pro obe platformy. A to, jak si zaridis byt, jestli si tam das konzoli nebo pc je jen na tobe, ty jsi koncovy uzivatel. Vyvojarum to je fakt u pozadi.
    • to samé píšu níž, největší problém konzolí (z mého pohledu !) je špatné ovládání pomocí páček a tlačítek a z toho vyplývající specifický design her. Odtud pochází i termín "konzolové hry". To co tyto hry odlišuje je právě způsob ovládání.

      O co by třeba taková hra Dark souls mohla být lepší, kdyby byla primárně koncipovaná pro PC ovládání. Na gamepadu jedna páčka pohybuje panáčkem a druhá páčka rotuje kameru (je to pomalé, neelegantní, neefektivní). Zlatá kombinace myš + WSAD. Myš rotuje kameru asi tak tisíckrát přesněji a tisíckrát efektivněji. V okolí kláves WSAD lze namapovat další klávesy pro různé speciální chvaty v boji atd.

      Největším kladem JRPG her je příběh, hudba, jejich největším záporem je konzolovitý design soubojů atd.

      Prostě PC je lepší než konzole, bohužel většina hráčů v USA nebo Japonsku buď nemá na pořádné PC nebo se ho není schopna naučit ovládat. Sám jsem takovou americkou rodinu zažil.
      • Je videt ze tyto hry jsi na konzoli moc nehral,jak pisi,staci nastavit sensivity,citlivost ovladani,ktere je opocatku nastavene na 30%,coz je opravdu hodne malo,a lidem se to pak zda,ze je to na konzoli nehratelne.Ale pokud das citlivost na max,tak se to vpoho da srovnat s mysi.Me se osobne s babuli hraje lepe,protoze ma pevny bod,a nemusim s mysi litat na podlozce jako silenec!Vono je jina vec s mysi litat na netu,ale ze zacatku sni hrat hry typu fps taky neni zadna prca!Klikacky typu diablo to je jak kdyz serfujes po netu,ale fps je jine kafe!
        • osobne vlastnim kb+mys, volant a i gamepad. zavodni hry jedine na volantu, bojovky zas gamepadu, ale zrovna fps jsou delane na kb+mys, jakekoliv nastaveni sensitivity se nevyrovna presnosti mysi (za predpokladu, ze nevlastnis crapy typu genius, a4 tech a podobnych low endu). navic pokud mas kvalitni mys, tak ti krom nastaveni sensitivity ve hre je umozneno diky SW prave od mysi umozneno menit PDI primo za behu hry, takze napr pri snipovani si prepnes dpi na nizsi rozliseni a mas pohyb mnohem jemnejsi. a take si lze hrat napr s akceleraci mysi. Nastaveni je tak mnohem flexibilnejsi a variabilnejsi nez u packy. Jinak napsat, ze diablo je klikacka svedci o tom, ze dany hrac je totalni lama. jakykoliv utok jde provest tak, ze staci locknout nepritele, tlacitko mysi stale drzet a postava vykonava utoky automaticky, je to dokonce lepsi zpusob utoku, pokud mas postavu delanou na vysoky attack rating. a nebo pomoci shiftu provadet utoky naslepo, napr strilet mimo viditelnou oblast. A jestli mas karpaly, tak to muze pramenit napr z velmi caste autoerotiky. Nauc se cesky, najdi si babu a bude to hned o neco lepsi.
          • Kdyz je zbran udelana realne,jako v BTF4,tak si myslim,ze mas problem i z mysi.Nemas skoro sanci zpravne zamiri,ponevadz tam zbrane dost kopou,takze pochybuje ze lehce zmiris a hned nekoho sundas.To mozna v conter striku,nebo v COd,ale v BTF4 toto neplati!
            • Battlefield 4, vrchol realistického chování zbraní *15* .
        • to co pises je blbost :) packa a mys se neda srovnavat ;) ...... jak sam pises tak si packovaci nastavujes citlivost na max a pak nadavas jak musis litat po podlozce jak blazen (s mysi) co takhle udelat to stejny u mysi (zvysit citlivost ;) )
          lip se ti hraje protoze jsou hry prizpusobene na packy... zkousel si nekdy hrat CS na packovaci ? hodne rychle by jsi presedlal na k+m
          (jsem PC hrac ale mam X360 gamepad na hry ktery se ovladaji lip na nem :) (aby me nekdo nenarknul z toho ze jsem packovac hater :D ))
          • Muj sen je btf cross platform.Nebo,aby ta moznost tam byla.Nevim jak z mysi se muze dobre mirit,me osobne v btf zbrane dost kopou i znadstavbama,mys mozna na cod,ze strilis z tezkeho kulaku a zbran treba nekope smerem na horu a stoji presne tam kam zamiris,to pak jo.
          • Je to jako z micem,proc se zmicem nehraje jen fodbal.Mic je hra a fodbal je pc plus klavesnice a mys.Z micem se da experimentovat,Konzole neni sestava proto se sni da experimentovat,ale pc se bere jako sestava,Monitor,pixla,klavesnice a mys,a stim se pocita.zkuste si hrat hry na move,nebo na kinect na monitoru,to proste nejde.
            • Já všechno vidím a ty houby, které baštíš, bys měl raději nechat na pokoji.
            • Co to k***a meleš? *1* *1* *1*
            • s konzoli se da experimentovat? otevri dekl a vymen tam graficky adapter, procesor apod. Prave ze konzole je jeden celek, ktery jako takovy bude stejny po x let. Ja u pc case otevru, a mohu vymenit skoro jakykoliv dil (zamerne nepisi jakykoliv, z hlediska kompatibility, napr. procesor a ruzne typy patic). A zkus si zahrat pohybove hry na televizi. bez kinectu bys to nedokazal odehrat ani na te televizi. Kinect a spol je jen pouhou periferii, stejne jako gamepad, volant apod.
              Placas uplne nesmysly.
    • Jo ztoho vaseho super ovladani ma kazdy karpaly!Az treba sony vyresi vetsi citlivost prave bambule,tak fps na konzolich no problema.Ja osobne jsem s fps nikdy problem na konzolich nemel,dal jsem si vetsinou sensivity na 80% a pohoda,nevim proc vyvojari nechavaji tento prvek jen na 30%,to je silenost!
  • Takhle se hádat kvůli hrám :D Jste momentálně postižení? :D Skvělej článek totálně zazděný diskuzí o nesmyslech jako "pc vs. konzole". Běžte se radši proběhnout, tlusťoši uhrovatí :D
  • Bylo by supr napsat clanek, ktery by zmapoval Demoscenu v CSSR v 80-90 letech. U nas v Ostrave s nostalgiji vzpominam jak se banda kluku schazela u haviru(ne kazdy valil prachy do pulitru:-)) po bytech a ucila se strojak na c64 a pozdejc na amigu z okopirovanych manualu a casaku v polstine(Bajtek, Komputr). A ze nektere dema predbehli dobu jak graficky tak hudebne.
    https://www.youtube.com/watch?v=cKy57re_6BY
  • super clanek! Asi vytahnu ze sklepa svuj puvodni CM64 a vyzkousim jestli jeste funguje :D
  • když mi bylo asi 10, tak jsem začal chodit do počítačového kroužku a tam jsme měli právě PMD85 a ještě počítače Konzul (tuším slovenská verze pmdček). Ten kroužek vedl takový mladý inženýr (tenkrát student VŠ) a vždycky jsme se trochu učili programovat (ze začátk BASIC, po zvládnutí BASICu assembler, ale to adresování AL, AH atd. registrů nikdo nedával). Pak jsme ale hráli hry :-)
    Jet Set Willi, Manic Miner, Boulder Dash.
    Později se do kroužku přikoupilo jedno Atari 800 XL a to bylo vždycky boje o to, kdo bude moct hrát na Atari užasné pecky jako třeba Bruce Lee nebo Montezuma

    https://www.youtube.com/watch?v=hchotEYCbJ0
    • jo Consul 2717, na EOL klávesu se nedá zapomenout *4*
      • Take pamatuji,zeleno cerny monitor,meli jsme je na zakladni skole.Prvni stroj,kde zaclo moje pareni byl sharp a bojove sachy.Koupil si to soused,vzdy jsem chtel pocitac,hlavne na hry,kdyz jsem poprve osahal amigu1200 a ishar myslim 2,byl jsem ztoho paf,a na amize cd32 microkosm,byla to jen strilecka,ale ty filmace byli neprekonatelny.pocitace meli neprekonatelnou grafiku a zili spolecne skonzolema a nic se nedelo.Me uz pripada,ze grafika nema vic co nabydnout,furt to je kresleny,postav jsou jak gumaci,kde je ta grafika avatara?Chtel bych aby tvurci killzone udelali killzone jak v techdemu v roce myslim 2006,a to same tvurci motorstormu,motorstorm jak v ukazce v roce 2006,a budu spokojen.
        • Ano,kouknete prosim na youtube na trailer killzone 2 E3 2005 a motorstorm E3 2005,tak bych ctel,aby hry v dnesni dobe vypadali,ale to je jen moje zbozne prani.Ale jsem rad,ze jsem ty vsechny generace grafik pocitacu a konzoli mohl projit ,bylo to neco neskutecneho.
    • pmd85 bol piestansky pocitac, consul, ktory z neho konstrukcne vychadzal bol brnensky, ale vyrabat sa zacal az uplne na konci sociku. Ataricko bolo samozrejme o poznanie lepsie, aj ked bolo z tychto troch konstrukcne najstarsie.
  • Super článek, doufám, že ne poslední takový
  • Prednaska samotneho Kissa z 2013 v Prahe o vzniku pmd
    https://www.youtube.com/watch?v=LitYDyvJwjM
  • To je jako co ta homokláda na úvodní fotce?
    • Ta fotka je fakt příšerná... S tím výrazem mi připomíná nějakýho devianta, než počitočaového machra.
      • geek vole. Zadnej 2x exe a ahoj jak dneska
  • Skvělý článek plný vzpomínek na Svazarm, pájení obvodů, Basic G, milimetrový papír, stovky a stovky řádků různých vychytávek a her, pokusy s assemblerem, zahřátý paměťový modul péemdéčka, Manic Miner a taky stejně postižené spřízněné duše.
    • Přesně. Milimetrový papír a tabulka instrukcí (assembler jsme získali až později). Grafika v chemii, příprava kódu během fyziky, o volné hodině (místo oběda) vyzkoušet, v zeměpise opravovat a po vyučování to konečně rozchodit.
  • Moc pěkný článek.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit