Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tenurri

    Konečně hra, která (pro mě) zaplní prázdný místo po Dragon Age Origins.
    DA:O byla asi jediná hra, kterou jsem zvládla odehrát za všechny rasy a origin postav a neskutečně mě to bavilo při každém průchodu hrou. Mělo to pro mě zvláštní kouzlo, které do teď nebyla schopná žádná hra zopakovat.

    Už při hraní EA jsem z BG3 měla podobné pocity...to kouzlo se vrátilo a já se nemůžu dočkat, až se zase ponořím do dobrodružství, které budu prožívat stejně, jako kdysi původní dragon age :D

    Myslela jsem si, že už tohle nadšení ze hry nikdy nezažiju. Moc Larianu fandím. Mám pocit, že té hře dali "duši".

    • ty jsi nejspíš nehrála Baldurs Gate, proto, jak správně poznamenáváš, se těšíš na další "Dragon Age". Dragon Age ale není Baldurs Gate. A Laryan není, žel bohu, Black Isle. Měl to dělat raději Beamdog, když už se do toho někdo začal s*át.

      • Ten Beamdog, který dokázal totálně doj*bat i enhanced edice prvních dvou dílů? Ještě že to dělá aspoň Larian, i když Divinity 2 mě vůbec nebavilo, ale objektivně je to asi dobrá hra. U BG3 se spoléhám, že mě strhne DnD a Mečové pobřeží.

      • Jevo83

        BG1 je uz v tejto dobe hlavne zdlhava hra s frustrujucim pathfindingom. Ikonickou hrou ju uz robi asi len dabing, hudba a spomienky...

      • Tenurri

        Hrála, 1 jsem dohrála někdy minulý týden :D
        Ale ano, zahrála jsem si ji jen kvůli 3.

        Pro mě je to prostě D&D a svět Forgotten Realms převedený do hry a ano, asi nikdy mě nenadchlo nic tolik, jako výše zmíněný DA:O.

        A nemyslím si, jak někdo poznamenal výše, že je do další Divinity...Hrála jsem 2, bavila mě hodně, ale ani náhodou neměla tenhle "feel" jako BG3 nebo původní Dragon age.

        • houmrhoumr

          tak ted jdi do bg2. dao je super ale bg2 je TOP

          • Tenurri

            Slyšela jsem, že BG2 je mnohem lepší než 1...snad to bude pravda.
            U tý 1 jsem byla upřímně ráda, že už to mám dohrané. Neříkám, že mě to nebavilo, ale občas to bylo docela frustrující. Ze začátku jsem nevěděla, ani co je THAC0, nejdelší část hry byl pro mě pohyb přes město, jelikož jsem se neustále ztrácela a zapomněla jsem, kde co vlastně je a ve stokách jsem vylezla vždycky jinde, než jsem chtěla :D

            Ale věřím, že kdybych to hrála jako dítě, tak tu hru budu milovat (nostalgie je silná droga), stejně jako staré hry z PS1.

            • DaviTuk84

              Nemůžu se ubránit pocitu, když popisuješ, že jsi se ztrácela ve městě a zapomínala kde co je, že by pro tebe bylo nejlepší řešení aby každá postava měla nad sebou šedý vykřičník pro vedlejší úkol, zlatý vykřičník pro velký/liniový úkol, měšec pokud to je obchodník a podkovu pokud se od ní dá cestovat ...

              Nechci se tě dotknout, ale právě asi nechápeš/nebo si neumíš vychutnat přesně to kouzlo, co ta hra BG/BG2 nabízí oproti jiným hrám ... když zalezeš do jiného baráku, a ted se třeba omluvit, nebo zjistit že tě napadnou místní kterým se nelíbí, že jsi v jejich domě.


              Nebo prostě jen to, že v deníku máš napsat že Regard po mě chce donést šourek z medvěda ... a řešit, kdo to dořitě vlastně je ten Regard, protože jediný co se dozvíš z deníku je, že možná bydlí v Beregostu. Ale vše ostatné si musíš odehrát, a vlést do pěti dveří, než vlezeš k tomu správnému chlápkovi do domu, abys mu ukázala, že neseš eourek, protože v tom deníku nic jiného není! A na mapě, nebo svítící nad hlavami taky ne!

              • Tenurri

                Reakce na příspěvek:

                Jako nebudu lhát, že v dnešní době je to pro mě docela ulehčení a že mě opravdu nebaví hledat hodinu jedno NPC, které potřebuji k dokončení úkolu. Neříkám, že potřebuju všude vykřičníky...Naštěstí v deníku bylo napsané, alespoň v jaké části města se daná postava nachází.
                Já měla problém hlavně  s grafickým znázorněním města a blouděním v kanálech...protože všechny ty chodby vypadaly naprosto stejně a já mám opravdu, ale opravdu příšernej orientační smysl :D Což je samozřejmě můj problém. Jen ty kanály pod městem byly (pro mě) šíleně frustrující zážitek. (Ano, nejsem zvyklá hrát "staré" hry a ty, co jsem byla zvyklá hrát (PS1) byly většinou dost lineární jako Resident evil, tomb raider, crash a podobně)

                Zase si myslím, že je fajn, že se každému líbí něco jiného. Ono bohužel se nikdy hra nezavděčí všem. Mě třeba Pillars i Pathfinder(až na crusade mód a puzzle) bavily...ale jsem moc ráda, že BG3 vypadá tak, jak vypadá a že ho dělají Lariani, kteří se nemusí nikomu podřizovat (krom pravidel a lore D&D) a můžou si do hry dát co chtějí, můžou si vzít času, kolik chtějí a můžou si hru vymazlit, jak chtějí (já jsem člověk, co má rád filmečky, romance, velkou interaktivitu s companiony, různé konce, silné zaměření na příběh a taky hezkou grafiku, takže fakt oceňuju už ze hraní EA, jakej kus s BG3 zvládli ujít). Docela velkou roli hraje to, že si hru vydávají sami a nikdo jim do toho nekecá. Většina studií tuto volnost nemá, což je škoda.


                 

            • houmrhoumr

              zahraj stoji za to uvidis. dvojka snesla zbu casu mnohem lip nez jednicka. 

            • Aha, takže hlavní problém není ve hře. Jenom neznáš pravidla a máš špatnou paměť. S tím ti nepomůže nikdo.

              • Tenurri

                Reakce na příspěvek:

                No, jenže to je právě tím, že mě ta hra nezaujala natolik, abych ji zapla každý den. Byla třeba doba, kdy jsem to týden, dva nehrála a když tě něco nezaujme natolik, abys tomu věnoval čas, tak to tak prostě je.
                S divinity ani s pathfinderem jsem třeba problém neměla.

                Samozřejmě, že jsem si šla najít, co THAC0 znamená a jak ten systém funguje. Jenže pro mě ta hra musí mít něco, co mě donutí tomu ten čas a energii věnovat, což třeba tyhle starý hry, který pro mě nemají kouzlo nostalgie, nejsou.

                Jsem ve věku, kdy mě hra musí bavit jako celek, abych jí věnovala čas, protože toho času nemám zase tolik. Priority. A BG1 v dnešní době podle mě prostě nemá co moc nabídnout. Před 20 lety to samozřejmě bylo něco jiného.

                Mě u té hry drželo prakticky jen to, že jsem chtěla dohrát příběh a poznat companiony - hlavně ty, co budou v BG3.

                • Reakce na příspěvek:

                  Že nemá co nabídnout? Až najdeš jinou hru, která ti nabídne vyřešit quest pomocí schopnosti Najdi zlo nebo Zmam osobu a nebo získání questů prostého poptání v hospodě, jak je to obvyklé v pen&paper, dej mi vědět. 😉

                  • Tenurri

                    Reakce na příspěvek:

                    Já bych jen chtěla zdůraznit, že já tu hru jako takovou nijak nehaním.
                    D&D jsem hrála všeho všudy 2x a BG1 jsem poprvé hrála letos na switchi kvůli 3.
                    Ty mechaniky jsou prostě staré a je to vidět (ano, jsem asi "rozmazlený hráč"). Příběh mě bavil, postavy byly fajn, překlad mě několikrát pobavil.

                    Ty detaily, které zmiňuješ, jsou samozřejmě super a tyhle možnosti by mělo mít více her. Jen ta hra, jako celek, v dnešní době na mě nepůsobilo jako něco, z čeho bych si "sedla na zadek" a spoustu věcí mě štvalo, a ano to je můj subjektivní pohled.

                    • Reakce na příspěvek:

                      Takže ještě kvůli Switchi hraješ bez Ascesion modu, který je reimaginací hry a vedl ho lead designer hry (tedy defakto oficiální mod), protože vývoj dvojky byl poněkud uspěchaný. Say no more.

                      • Derp_1337

                        Reakce na příspěvek:

                        Tak jedna věc je vanilla hra a jedna věc je nějaký mod. Stejné to bylo u TES: Skyrim, omodovaný byl mnohem dál. 

                        Ale není to chyba hráče, že to hrál ve vanilla verzi. Hrál to, tak jak to vyšlo.

  • Mám za sebou opakovaně BG1 + Tales of the Sword Coast a Unfinished Business + fanouškovské addony. BG2 + Thrones of Baal + EE + Siege of Dragonspear a co já vím, co za těch cca 25 let vyšlo. Hrál jsem to postupně asi všechno. Tohle bude věřím dobrá, možná výtečná hra, ale nemyslím si, že na mě dýchne "Black Isle/Bioware" (byť reinkarnovaný a poplatný 20 letům 21. stol).. Dýchne na mě Laryan.....a to prostě není a nikdy nebude "Baldurs Gate".

    • DaviTuk84

      Opakuji se z příspěvku nahoře, ale nedá mi to:

      "K té hře musíš přistupovat jako k DD:0S3 odehrávajícímu se ve Forgotnech. Ne jako k BG3. Tou je to jen jménem/světem"

    • zaléží jak moc znáš Forgotten Realms lore a jak moc mu budou věrní Lariani. Pokud budou věrní lore, tak to může být naprosto plnohodnotná BG3 hra v larianovském hávu. Mně osobně to nijak nevadí.

    • Inquisitor

      Je to Divinity 3 ve svetě Forgotten Realms a Baldurs Gate. Baldurs Gate feeling tam prostě není. Ale hra to bude skvělá, o tom asi žádná.

      • Tomu věřím, že to bude skvělá hra. Možná i desítková, kdo ví. Mě na tom celém dráždí vlastně jen ten název. Až si budu chtít zahrát Dragon Age nebo Divinity, zahraji si to. Já to nehraji, protože mě to nebavilo, takže mě evidentně nebude bavit ani tenhle zprasenec od Laryanů (soudíc na základě cca 2h gamesplayů na YT)

        Prakticky nulová úcta k předloze, pouhé vykradení a zničení trademarku. Takhle se przní legendy.

        • Zato první dvě hodiny gameplayů BG1 budou určitě hrozně zábavné. Tohle jsou hry, které se musí procházet vlastním tempem. Jako materiál pro youtubery je to jen pro otrlé (jako většina tahových her).

          Jak by podle tebe měla vypadat ta správná moderní verze BG3, když ta aktuální je vykradení a zničení trademarku? Co je tam špatně?

          • DaviTuk84

            Tak mě by třeba nevadilo, pokud by BG3 byla udělaná jako PE2 Deatfire ...

            Žádná stupidní videa (popravdě je fakt ve hrách nesnáším) zatímco jak v PE tak PE2 ten oldschoolovej styl obrázek a textovka pod ním, je skvělá!

            Nechal bych tam původní izometrické řešení, jen v novém kabátu (PE/PE2) oproti BG1a2 a myslím, že by mi to i po 20letech od 1a2 vyhovovalo.

            Co bych asi uvítal je ten tahový systém, nemusel by vycházet přímo z Larianů, ale třeba PE2 jsem si na tahovém systému užil mnohem více než v realtime.

          • BG1 neni zadny zazrak a v dnesni dobe cista nostalgie.

            • Před pár lety jsem to hrál a v zásadě souhlasím. Kolega to hraje teď. Tvrdí, že ho to baví (což věřím, mě to taky bavilo), ale do stropu nevyskakuje. Oproti tomu Planescape: Torment má podle mého co říct i dnes. Sice má exploitovatelné a ne moc variablilní souboje, ale ta atmosféra je perfektní.

        • Tenurri

          Mě by docela zajímalo, jak by sis představolal, že by to tedy mělo vypadat, aby to nebylo "prznění legendy" a "nulová úcta k předloze"?
          Mělo by to být spíše jako Solasta?

          A podle čeho soudíš, že to tak je?

  • Já jsem zvědavý. Baldursy mám rád ale ani I ani II jsem nikdy nedohrál (jako 90% her) umořili mě ty mraky textu (a moje OCD prolízt celou lokaci, podívat se do všech šuplat ...). Prakticky jsem od BioWare dohrál asi jen Icewind Dale II a Mass Effect I. D:OS I a II jsem taky nedohrál :D

    Ale bude to muset počkat za chvíli vyjde JA3 

    • 0011

      Tu sra... chci říct Icewind Dale nedělalo Bioware, ale Black Isle Studios, oba díly. Vím že to svádí dávat do stejné škatulky, protože si půjčili od Bioware engine, ale taky nedáš do stejné kategorie wagyu steak a Bic Mac, protože je obojí z hovězího...

      • mně se IWD rozhodně líbilo. Ano, bylo to lineárnější, ano bylo to víc postavené na souboje, kterých tam bylo víc a byly těžší, ale mělo to skvělý setting i artwork, ten příběh byl velice solidní, mělo to výborný soundtrack od Jeremy Soula (doporučuju na youtube pustit). Pro mne kvalitou zcela srovnatelné s BG1. BG2 byla jiná liga

        • 0011

          Black Isle Studios udělali Planescape Torment, to je skvělá hra, ale IWD nesahá BG 1 ani po kotníky, je to doslova BG souboje mínus všechno ostatní, včetně zajímavých sidequestů. Předvytvořit si celou partu uměl i BG1, ale nebyl důvod to dělat, protože hra je plná zajímavých NPC k najmutí s vlastními questy a unikátními schopnostmi/gearem, kdežto v IWD nemáš na výběr. Hudba byla solidní u obou dílů, ale kvůli tomu hry nehraju. "Příběh" mi spíš přišel jako afterthought jako kdyby se soustředili jenom na souboják a prostředí a pak si vzpomněli že by to chtělo i nějakou dějovou linku, zkrátka slovo solidní bych nepoužil.

        • Derp_1337

          Osobně jsem si náramně užil Neverwinter Nights 1 & 2. Přišlo mi to lepší než IWD.

          • Tak NWN byla jiná hra :D tam mě mrzelo, že to nikdo nechtěl hrát v coopu, z dvojky mě bavila ta kampaň kde jsem se volně přesouval po mapě jako obchodník etc etc

          • jo, obě NWN jsou moje srdcovky, zejména dvojka. Měl jsem rád i tu základní kampaň o Stínovém Králi (kterou většina lidí moc dobře nehodnotila), natož tak Mask of the Betrayer. Mělo to vtipné společníky, spoustu namluvených dialogů, a dobrou grafiku.

            • Derp_1337

              Jo, Mask of Betrayer byl super. A taky mě bavila i ta základní kampaň.

      • Tady to je spis KFC vs Mekac

      • Tak dokonce nebyla ani od BioWare ale na stejném enginu a zasazená do stejného světa :)

    • zrovna IWD2 si myslím že byla ze všech těch Bioware her na Infinity Enginu zdaleka nejtěžší. Spíš to bylo pro veterány BG1 a BG2, kteří chtěli trochu těžší výzvu.

      • JJ některé souboje byli hodně těžké, ale myslím, že Temple of elemental Evil byl těžší, ten jsem teda taky dohrál :D

        • DaviTuk84

          Dohraj Lionheard: Legasy Crusader s mele warkou a obě dvě dohrání (WD2 i ToEE) pro tebe budou jak procházka růžovou zahradou i na hard+ :D

          (osobně odzkoušeno)

          • Ty jo to jsem kdysi asi hrál ale nemám na to nějaké vzpomínky :(

            • DaviTuk84

              Jedno z nejhorších RPG (hratelností) které mělo úžasný (a bohužel nevyužitý) potenciál co se týče světa, reálií a lore ...

              Hra za potomka Richarda Lví Srde, v (před)renesančním Španělsku líznutém Disjunkcí, tedy vstupem magie do světa ... potkáváš Willa Šejkspírů, Marca Pola, Cortéze nebo Johanku z Myslivny (pardon, z Arcu) mělo to skvělé lore a reálie i vlastní systém magie/skillů ... a na tom to pohořelo.

              Herně( čti spíš neherně) to bylo nehratelné, protože válečník měl prostě jen jeden útok (žádný AoE nebo máchnutí, nebo zasažení více protivníků naráz) takže celou hru si klikal jak troll 1:1 ve figtu, zatímco 5-10-15 dalších jich stálo vedle tebe a mlátilo tě, a tys po zabití jednoho, šel na 1:1 s dalším zatímco 4-9-14 jich vedle tebe mlátilo, místo abys mohl zasáhnout třeba 5 jedním rozmachem = pro figtera to bylo třeba téměř nehratelné!

              A kromě děje (jenž po první půlce začal dost pokulhávat) byla tragédie i magie, stylem skillů, protože třeba z 1-50 magie ohně tě to stálo 50 bodíků, ale třeba z 110-120 magie ohně tě to stálo asi 800 bojíků. Přitom rozdíl byl 41-43 ve 42-45 dmg ohněm, za což sis mohl koupit léčení, blesk a rychlost na 50-60lvl a ještě ti 100 bodů zbylo do diplomacie ... takže nevyvážené až hrůza!

              A vrcholem tragédie bylo levelování nepřátel podle levelu:Na levelu jedna jdeš do lesa, je tam vlk ... tak se rozhodneš jít do města, udělat pár kecacích úkolů a dát level dva ... jdeš zpátky do lesa, tam tři vlci. Jdeš teda do města, projdeš město, naexpíš se, vrátíš se na první mapu do lesa, tam sedmnáct vlků! Protože to odráželo level tvé postavy. Takže když jsi exportoval postavu třeba na 23lvl. Tak na první mapě na tebe vyběhlo místo 2 třeba 43 goblinů!

              Myslím, že pokud by byly v té době Strem/Gog archivmenty, tak dohrání téhle hry odemklo tak 0,001% hráčů :)

  • Jez3vec

    Mám pocit, že bonusy nebudou fixní podle rasy, ale hráč si je bude moci přiřadit podle sebe, pokud jsem info z posledních dnů pochopil správně.

    • Někde jsem četl, že to bude jako v rozšíření Tasha's Cauldron of Everything. Tedy rasa určí, kolik si můžeš přidat k atributům celkem a ty si pak určíš, ke kterým. Předpokládám, že default bude to, co je v základních pravidlech (tedy silní půlorkové, odolní trpaslíci, obratní půlčíci a tak), ale na dva kliky si uděláš slabého, ale inteligentního půlorka.

    • cms.sarka-tmejova

      Já je chápu tak, že se dá použít nějaký jiný ruleset, ale ne že v tom přiřazení bude úplná svoboda. Ještě na to mrknu 

  • Stephano

    Zakoupeno v den vydání předčásného přístupu. Renesance tohoto druhu RPGček je skvělá. Je dost možné, že jsi před BG dám předkrm v podobě Original Sin II nebo Tyranny :) Tu změnu kamery při rozhovorech a cut scénách chválím.

  • Morraw

    O BG3 vím jediné a to, že to bude D:OS na steroidech a GoTY 😍

    Z logiky věci to původní BG/IWD nemůže připomínat ani náhodou. Jediná hra, která mi dala zavzpomínat na tyhle hry bylo Pillars of Eternity

    • DaviTuk84

      Tak ono je nejlépe k tomu nahlížet jako z Divine Divinity Original SIn 3 - který se odehrává ve Forgotnech (penízky sypte se z Legendárního jména, teď!), ne jako k BG.

      Jinak PE asi podle mě mají v BG blíže právě zpracováním (i když je jiný svět, a ne zrovna špatnej)

      Tohle má sice stejný svět (tedy pokud pominu čas a edici), ale je to prostě technicky DD:OS3 nikoliv BG3 - tou je to jen světem, ne hrou jako takovou.

  • EA jsem hrál pouze dvacet minut, přesto by mě zajímalo jestli bude možné projít BG3 jako barelmancer 😅 Stackování těžkých předmětů byl v DOS2 celkem fajn exploit když hrál člověk podruhé v honor módu. Tak se třeba Lariani poučí, i když tuším že za pár měsíců bude video od Spiffing Brita jak prošel hru pomocí nějakého mad exploitu 🥲

  • Sry, nechci hledat. Víte jestli PS5 verze podporuje myš? Díky 

    • vonTossis

      Najdi si to. 

  • KrPa

    teda cestina 2M slov a desetitisice kombinaci postavy bude docela vyzva

    • Stephano

      Má to více slov než LOTR :) - to už o nečem svědčí. Ale jako grafoman a náruživý čtenář nejsem proti. Samozřejmě, že balast okolo se vždy najde. Numenera nebo staré Fallouty ale fakt nestárnou. Ty některé perly mně vžy dostanou hlavou ná klávesnici. I když zrovna u Falloutu si člověk poradí i s IQ 1 a UGH UGH :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit