Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nechápu co furt řešíte, zda původní byla beta apod. není to snad jedno? Podle toho co se v článku píše, tak ti co si hru dříve zakoupili ji dostanou v Enhanced Edici, tedy ještě jednou, takže o nic nepřijdou :)
  • K cemu? Vzdyt ti hlupaci jako GGG a Hnisavec stejne neumi cist, jen mackat jeden button. Tohle si moc neuzijou. *1*
    • Rozšíření potenciálního trhu? Na PC už tolik kopií zase tak neprodají, tak proč to nezkusit na konzolích, stejně jako s Wastelandem 2? Pár kopií navíc se minimálně na pokrytí portu určitě prodá a takovýchto her je tam málo, takže zájemci o takováto RPG mají výběr celkem jasný.
  • Morraw
    Jaká beta ? Jaká nedodělaná hra ? Chápu, že to je jeden z možných pohledů, ale tak to přece vůbec není. Neříkám, že všechny věci byly 100% (např. crafting), ale D:OS je tak kompletní, jak jen hra může být. Běžte si třeba přečíst důvody na Swenův blog ať tu neplácáte blbosti.
    Zatímco běžná praxe je fixnout největší problémy a po půlroce na hru ani nesáhnout, tak Lariani očividně chcou něco víc. Port na konzole, tak nebude pouze hloupý HD remaster, ale kompletně nová hra.
    A jinak, když je ta PC mrtvá platforma, tak doufám, že na konzolích se toho prodá aspoň dvakrát tolik.
    • D:OS je tak kompletní, jak jen hra může být - ja jsem ji dohral pred mesicem a rozhodne hra neni kompletni a ani odladena. Napr. finalni souboj - nikdo z druzininy mi nezemrel, ani vyrazneji nebyl zranen. V soubojich jsou chyby - to ze jsou postavy a protivnici animovane je hezke, ale neni nad to, kdyz zamerite protivnika s tim, ze na nej chcete poslat urcite kouzlo/vystrelit a on se v tu chvili sehne, ohne ci udela jinou blbinu - Vas mag/lucistnik se tak vyda na spacir tesne vedle nepritele, coz znamena load, kdyz si vyberete kouzlo z quickbaru, pak pro zruseni musite zmacknou ESC, nelze si proste vybrat jine, jinak se Vam stane, ze si hodite fireball pod nohy, v dialozich jsou chyby - napr. cela rada postav nereaguje na vyvoj v questech a porad melou to same, i kdyz mate splneno, crafting je nesmyslny, hloupe je nahodne generovani truhel pred kazdym otevrenim, nahnacanost na lokaci na mape atd. Presto hra patri mezi nadprumer toho, co v posledni dobe vyslo.
      • Presto ze je hra plna nedodelku, je to nejelspi RPG za poslednich 10 let.
        Ovsem ve srovnani s EOB, IShar, Wizardy, BaldursGate je to silne nedokoncene.
        Takova je soucasna doba.
        Lariani se rozhodli dat 10 mesicu prace 30 lidi na dopilovani projektu. Myslim ze to je ojedinele.
        Zaplati konzolisti a zaroven se rozsiri povedomi o tom, co to je kvalitni hra.
        Jen dobre.
  • Ked uvidia tie predaje na konzolkach...dvojka bude minimalne aspon casova konzolova exkluzivitka ako vinko ;)
    • Priznejme si - konzole jsou masy a masy jsou prinejlepsim prumerne inteligentni. Prave rozsireni konzoli muze za zjednodusovani hernich mechanismu, protoze konzolove hrace by proste slozite mechanismy nebavily.
      • Hnisavec
        zvláštne najmasovejšia platforma je predsa PC....asi preto tam majú najväčší úspech facebook hry, sims a primitívne repetitívne MMO, kde človek 10000 hodín mačká jedno tlačidlo na myši. Jediné konzoly zachraňujú ešte veľké hardcore hry, ktoré sú náročné pre široké publikum....na PC to vymrelo pre slabé predaje
        • del0
          Prej hardcore hry... *15*
        • Drahy muj, ja chapu, ze historie ti nic nerika a schopnost si neco zapamatovat, je u Tebe velice slaba. Ale kdysi hry nemohly oslovit primarne grafikou, takze musely oslovit predevsim hratelnosti. PC patrilo mezi nadstandard, ktery si mohla dovolit pomerne mala cast populace - vetsinou se jednalo o inteligentnejsi a bohatsi lidi napr. v roce 91 stala 286 cca 200 000 CZK, pokud si to dobre pamatuji. Tak jak se zvysovala penetrace PC a konzoli s klesajici cenou, tak se hry zjednodusovaly, aby byly pristupnejsi masam. Konzole se hodily pro masy, protoze jsou unifikovane a clovek nic se nemusi resit. Jak nainstalovat OS, kde sehnat ovladace ke zvukovce ci grafice, jak vytunit hru, aby behala co nejlepe. Na konzoli neni treba premyslet = je to pohodlne, proste pustis a hrajes, hlavne nic neresis. A k tem slabym prodejum:
          http://www.pcper.com/news/Editorial/PC-Gaming-Surpass-Console-Gaming-Revenue-2015
          http://www.extremetech.com/gaming/97047-thank-you-farmville-pc-gaming-will-soon-overtake-consoles
          Je videt, ze na PC se zacinaji prosazovat stejne stupidni hry jako na konzolich. Proc? Protoze levne nevykonne PC ma dnes kazdy = masy. Diky konzolim jsem 4 roky nemusel sahnout na hardware. A k dominantni platforme, ta je skutecne PC, protoze PC se pouziva i na praci. A nejlepsi je, ze s tisicovkami hodin stravenych ve hre se chlubi clovek, ktery se kasal, ze v DS serii stravil hodne pres 1 000 hodin.
          • Historie je trapny argument. Jedna vec je co bylo (arabove jako nositele vyspele kultury, umneni a vedy od kterych se evropani meli co ucit - dodnes pouzivas arabske cislice) a druha vec je, co je ted. Dnes je pc spotrebni zalezitost, hraje na nem sto ky miliony lidi, ale naprosta vetsina to jsou casualove. Konzole je proti tomu vyhrazene herni zarizeni s relativne drahymi hrami, ktere si porizuji lide, jenz o hrani projevuji hlubsi zajem.

            Herni prumysl jde rozdelit na ruzne oblasti a v nekterych urcite dominuje pc. V oblasti AAA her, tedy nejnakladnejsiherni oblasti ale dominuji konzole a pc hraci mohou byt radi alespon za porty her z konzoli. Nevedome to potvrzujes i svym tvrzenim, ze jsi diky konzolim nemusel roky sahnout na pc hardware, pc totiz prakticky prislo o veskerou vlastni tvorbu v AAA produkci. Konzole jsou tahouni herniho prumyslu velkonakladovych titulu a pc se na nich jen veze, proto nedokaze prekrocit vlastni stin a vyuzit kvalitativne vyssi vykon, ktery se na pc nabizi.

            Vyhoda konzoli je nejen ze jsou robustni a spolehlive, ale i to, ze jsou spolecenske, jsou urcene do obyvaku, do spolecenske mistnosti. PC jsou proti tomu zamereny individualne, nejsou designovany na to, aby se u nich sesla cela rodina. I to je duvod, proc mnozi o nicem jinem nez konzoli neuvazuji. Konzole poskytuji jinou formu zabavy. I to je pricinou mensiho uspechu her typu divinity na konzolich, rada jejich hracu ocekava jinou zabavu a o tyhle hry nejevi zajem.
            • konzole si porizuje druhej nejvyssi stupen causalu (nejvyssi jedou free to play hricky)

              kterej si za poslednich par centu predplati ps+ a pak uz nema ani na ty cenove prestreleny prumerny hry, co konzole nabizi, takze jenom cekaj az za rok prijdou v akci zadarmo
            • Trololololololo ololololol olololol

              0/10
          • Jo..tak nejak..jen s malym doplnkem ze dominantni platforma na hrani jsou v soucasnosti konzole..a neudelas nic..
    • Iste, nieco ako ked tam vysiel XCOM, normalne padali do bezvedomia z tych predajov..a to nebolo po roku od povodnej hry. Ako to bolo, hra po roku je vlastne dar nie? Nevydrzal by si ju nehrat ked vies, ze je tam niekde vonku a cakat rok a nieco na vydanie ;-)
  • Tenhle trend se mi vůbec nelíbí. Autoři by měli vytvořit dílo a pak za ním stát, ne že ho jako vydají, shrábnou devítková hodnocení a pak řeknou, že se to vlastně musí předělat a znova. Hra by měla vyjít hotová, jinak se nedá poznat, jestli hraju nějakou greenlight-early-placenou-betu nebo teda tu hru, na kterou jsem se těšil.
    • Zayl
      Stěžovat si na free upgrade hry, to můžou fakt jen odborníci na games. *7*

      A pokud tu hru nemáš, tak ti může být tuplem jedno, že to chtějí vylepšit.
      • Tahle blbost začala pomalu a nenápadně s DLC. Na začátku se zdálo, že jsou to prima přídavky ve stylu brnění na koně, quest navíc, nový dům do Oblivionu atd. Další krok byl, že k oficiálnímu datu vydání vyšlo 60% obsahu hry a zbytek se dodělával ve formě DLC - kdo hrál Fallout 3 hned po vydání, zahrál si něco málo přes polovinu obsahu, který ve hře byl po vydání všech DLC. To už nejsou přídavky a bonusy - to je chybějící obsah a pokud si člověk chtěl zahrát Fallout 3 "hotový", musel si odložit datum vydání o dva roky.

        Další fáze byla MMO "proměnlivý" obsah v single player hrách. V MMO jsou změny pravidel celkem pochopitelné - autoři zjistí, že špatně vymysleli systém, tak ho změní, nerfnou, boostnou atd. Ale teď se totéž děje v prakticky single-player hrách typu Dark Souls 2. Udělal jsem si build na holy a blesky, naučil jsem se s ním hrát, vyvinul jsem strategie, ale pak mi patch blesky vzal, protože jééé ony byly v mulťáku moc silné, sorry. Multiplayer jsem nehrál ani jednou (pokud mě někdo neinvadnul). Autoři prostě za hry změnili pravidla - CO je teda Dark Souls 2? Kamarád dohrál hru před patchem, já po patchi. Kdo z nás hrál "opravdickou" Dark Souls 2? Existuje vůbec Dark Souls 2 nebo je to jakési "kontinuum" měnící se podle nálady a ranní stolice tvůrců?

        A teď tu máme finální blbost, že autoři upravují hry podle ohlasu fanoušků (což je vůbec špatně - podívejte se na shitovou trilogii Hobit, dělanou údajně "pro fanoušky"). Bioware se konec Mass Effectu 3 moc nepovedl, tak ho honem předělali podle ohlasu fanoušků. To je nebezpečný precedent, který teď ve výsledku znamená, že vyjde hra, pak se rok čeká a pak se řekne, že to bylo špatně a hra se vydá znova. Kdy je teda oficiální vydání? Znamená to, že nemám hrát Pillars of Eternity, protože tohle je vlastně pořád testování a "hotová" verze bude až za rok, až autoři hru dodělají? Wasteland a Divinity jsou odstrašující příklady (Divinity má měnit i příběh - čili nejen formální, ale materiální změna hry). Úplně se rozplývá koncept hry jako uměleckého díla - mění se na službu, projekt, komunitu a další blbosti.

        Tohle se stává ústředním tématem dnešních her, tohle by se mělo řešit na herních webech a v podcastech - že se redefinuje pojem hry jako takové (+ různé early accessy, greenlighty atd.). Štěstí, že Zaklínač 3 vychází na všechny platformy, nemusím rok čekat, jestli se autoři po roce dloubání v nose nerozhodnou, to celé nějak předělat, protože to vlastně bylo špatně.
        • Hrat cokoli dirve nez rok od oficialniho releasu znamena se stat betatesterem.
          TO je skutecnost.
          Online distirbuce umoznuje komunikaci se zakazniky po celem svete. Pokud zakaznici rvou ze je to moc lehle/tezke pak tvurce program upravi tak by byl tezsi/lehci. Zakaznici jsou pak spokojeni dvakrat. Jednou pro to ze je loosery nekdo posloucha, druhak proto ze si mohou zahrat svoji hru tak jak chteji.

          Tvorba her crowd-fundingem s sebou nutne nese i crowd-vyvoj.
          Mrknete se jak se vyvyji novy Unreal tournament. fanousci komentuji a ovlivnuji tvar pusky, textury, umisteni menu ...
          • A to je jako dobře? By me zajímalo jak by třeba vypadaly filmy od Spielberga kdyby mu do nej při tvorbe kecali diváci. Rozumis, ja nepotrebuju mit ve hre pusku co vymyslel nejakej reetard z pakistanu nebo Ohia, ja tam chci pusku co vymyslel clovek kterého za to plati a je na to odbornik a jeho práce je vyvoj her. Komunita vymejsli sra*cky, tak 1% komunitních napadu/modifikaci za něco stoji. Howg
        • No já si nemyslím že je to špatně zvlášť proto že to vylepšují zadarmo ... koukni na zaklínače 2 o kolik ho vylepšili ... máš 2 možnosti buď si počkáš rok .. což je v mnoha případech ta nejlepší věc co můžeš udělat .. protože si můžeš počkat na nějakou pěknou slevu a dostaneš hru už opatchovanou a bez bugů ... či si to zahraješ hned .. a po roce ti tento upgrade bude motivací zahrát si to ještě jednou ..
  • takze do ted to byla takova beta, jak byva v poslední době zvykem. To same udelal Wasteland. Proste se vyda hra zjisti se co hracum vadi, je jedno ze nekteri ji uz třeba 3x dohrali, a pak se oznami verze nova. Taky by se dalo rict ze PC hraci slouží jako testeri budoucích portu na konzole. chápu ze na to nemeli předtím peníze a diky prodejum te nedodelane verze je ziskali a ze to cele pekne funguje, ale nedej boze aby se tohohle všichni chytli, to by pak nebyli ty vylepsene upgrady zdarma ale jako DLC za peníze. Viz třeba Deus Ex (chvili byl pro majitele puvodni vrze zdarma, vim). Divinity dostaval bezne 9/10, jako uplne bozi hra...asi nebyla když ji ted celou budou predlevat, na tom je aspoň videt jak je plno lidi mimo misu když si mysli ze hraji něco jedinečného. No nic..herni svet se chova divne..co nadelam.

    PS: navíc jsem odsouzenej cekat az..ZASE něco dodělají, třeba Wasteland bych uz zrejme davno dohral, ale proste proc se s tim ted zabývat když v lete vyjde mnohem lepsi verze..a tak to je porad dokola.Holt když v nejake hre sviti zlute slunce, klidne se muze stat ze za pul roku tam bude samoobsluha, pac to slunce bylo asi spatne. porad si clovek říká..tak uz..uz hraju tu finalni verzi?..nebo za pul roku to predelaj..je to bordel k zbliti..nastesti mam Lariany a Vinckeho rad, takze jim budiz odpusteno..prachy holt potrebujou..
    • Jack1947
      Tak jasný jíst se prostě musí. *4*

      Ovšem kdo to čekal a hlavně takhle rychle, já tedy ne... opravdu mne to zaráží proč za rok výjde hra která měla být hlavně jen a pouze na pcv na konzoli. Už tu někdo psal o něčem shnilém v herní branži nebo tak... no a já bych se k tomu přiklonil no.
    • Proč ti tak záleží na tom, jestli hraješ nebo nehraješ tu "finální" verzi? *3*
      • protože je nejlepší, nejhezci, ma nejvic obsahu a nejmíň bugu? A protože me vadi ze bych dohral něco co bylo daleko horsi? A taky proto ze se mi klidne muze stat ze si proste uz tu hru nezahraju, pac zapadne, za tu dobu vyjde x dalších her co budu mit v poradniku a mila original Sin se v dulezitosti zacne propadat ke dnu az zapadne tak daleko ze ji uz nikdy nepustim.
        • uz jsi videl kompletni remake bez chyb? never tomu, ze hned v lete bude ten wasteland neco bez zadrhelu hratelnyho
          • Predstav si ze videl, třeba Final Fantasy X/X-2
            • to prave neni, remaster je past na konzollovy joudy, kdy pri prechodu mezi generacema se jen drobne vylepsi grafika

              remake je predelani hry do novyho enginu
            • jen slovickareni PR joudu..je to vylepseni stavajici hry? je..tak neprud:)
            • remaster neni remake
  • Prečo nie je preklad do Slovenčiny? Česky nerozumiem ani slovo lol.
    • Pro tech 7 slovaku co by 300E z platu dovedli usetrit na hru se to nevyplati delat.
      Pockej si na madarskou verzi.
    • je do Česky ani slovo ... :) vidíš znáš jich alespoň 5
    • Ked cestine rozumie moja 8 rocna sestra tak ty uz musis byt fakt dilino so vzdelanim nejakej pomocnej skoly ked nerozumies cestine.
    • to proto, ze jses madar a ne slovak...
  • Morraw
    Aaaa Lariani jsou borci!!! Poslední Divinity me hodně nadchlo a pro mě osobne je to nejlepší pokus převést oldschool rpg do moderní podoby za nekolik poslednich let.
    Normálně tak velká rpg znovu nehraju, ale tohle bude stát za to.
    Netrpělivě ocekavam oznámení jejich nových her. Co je pro některé CDP, to jsou pro mě Lariani. Diky !
    • lariani delali super hry vždycky, ne jen od poslední Divinity. osobne povazuju Original Sin za takového levobočka a doufam ze tim vydělají na plnohodnotnou Divinity 3 která vsem vytre zrak, pac oni na to mají..jen ty prachy nemaj:)

      jinak mi tohle vecne vylepsovani her co byli uz jednou vydane leze krkem, ale to je jina pohádka..
      • Prečo ťa to trápi vlastne? Však majitelia pôvodnej verzie dostanú všetky vylepšenia zadarmo a hráči na XboxOne a PS4 dostanú Original Sin po 1x možnosť hrať
  • ripper
    na PC, SteamOS, Mac, Linux

    Adam Homola: Kdy už se naučíme říkat Windows? Není to sprosté slovo.
    • Právěže je :D
  • Nejsem fanoušek že chtějí v budoucnu vydávat hry i na konzole protože to mívá negativní dopad na pc gameplay ... na konzole vydává drtivá většina firem proto že to je stále větší trh ... opravdu jsem doufal že tohle studio zůstane věrné pc ..
    • vydat puvodem pc hru na konzole neni problem, hra na pc uz je a funguje bez jakyhokoliv podrizovani UI/gameplay/grafika/ovladani, dodatecne at si s hrou delaji, co chteji
      • Presne tak , nevidim, ziadny problem hra na PC vysla , bez kompromisov s ovladanim a teraz urobia port na konzoly. Nech si ju konzolisti uziju je paradna.
        • jak jsem psal .. hry v budoucnu ... opravdu nemam problém s tím že udělají konzolový port vydané pc hry ... problém nastává když tvoří hru s myšlenkou že to bude i na konzole ... třeba když řeší interface ... tak vždy udělají takový který je optimalizován pro gamepad a řeknou si že lidi na pc si s tím poradí přesto že to bude dost kostrbaté ... a naopak to nefunguje ... když budou vymýšlet ability počet slotů počet hrdinů tak budou svoji fantasii limitovat tím aby to šlo hrát na konzolích ... a to je jen pár případů jak negativně ovlivňují konzole pc gaming
        • Teoreticky ano, v praxi blbost.. .viz jak dopadl SupCom 2..
          • jenze supcom 2 byl odzacatku zamyslenej pro konzole, to je prave ten spatnej pripad...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit