-
A já myslel, že Astro Bot je jako reklama na PSko a ne seriózní hra. Marketingový produkt jako hra roku proč ne. 😀
-
-
To je zajímavá představa, ale je to plnohodnotná hra čerpající z PS minulosti. Ale primárně je to naprosto famózní hra, ať už to čerpá, z čeho chce. Moje první PSko byla až ctyřka, takže nejsem nějaký historický PS fanatik. :-) Od Rayman Legends jsem si ale neužil žádnou "hopsačku" tak moc. Nepočítám metroidvania-like hry jako Ori apod.
-
-
chcel si povedat velmi masivne čerpajúca z nintendo hier.
-
-
ako to co bol astro bot/boy na PS5ke ako "hra" pri vydani je nieco ine ako tato hra.
-
-
ale pořád je to hra, která využívá postavy z historie PSka a hratelnost N her. Vlastních nápadu je tam minimum.
-
-
"Vlastních nápadu je tam minimum"
"klidně té hře přiznám hratelnost, ale i ta hratelnost je taky vykradená"
Jestli chceš hodnotit hry jenom podle originality, tak to by jsi nikdy žádné hře nemohl dát ocenění. Prakticky všichni odněkud kopírují. Někdo víc, někdo míň.
Ani Dark Souls nebylo nic originálního. FromSoftware prostě jenom namíchali různé herní prvky, které se dřív objevili v jiných hrách.
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=mhToluDuofE&t=6s
ale ty brepto...
Hlavně to srovnávej s hrou, která založila vlastní sub-žánr.
-
-
To je sice hezké, že to založilo vlastní sub-žánr.... ale pořád jde o to, že to nebylo nic originálního. Prostě jenom mix herních mechanik z dřívějších her.
Jak jsem řekl, originalitu najdeš ve hrách jenom velmi těžce. Jestli si chceš na něco stěžovat, tak stěžovat si na "nedostatek originality" je pokrytectví.
-
-
Reakce na příspěvek:
ty si pleteš dojmy a pojmy. Ono je rozdíl vybrakovat a inspirovat se. Tolkien se taky inspiroval první světovou válkou, severskou mytologíí, Antlantidou a dalšími věcmi v historii, přitom se dá považovat za zakladatele fantasy žánru. Taky ho chceš nazývat neoriginálním? Protože s touhle myšlenkou, originalitu najdeš někde v Antice. Prosím pěkně, přemýšlej.
-
-
Reakce na příspěvek:
"Ono je rozdíl vybrakovat a inspirovat se"
Je jedno, jak tomu budeš říkat. Ale na tom nezáleží. Pointou je pořád to, že najít skutečnou originalitu je velmi vzácné.
A zrovna to tvé prohlášení o tom, že Tolkien je považován za "zakladatele fantasy žánru" je trochu mimo. Základy žánru byly položeny mnohem dřív. Jedním z prvních fantasy spisovatelů byl George MacDonald (napsal např. Princezna a Goblin). A Tolkien "se inspiroval" od George MacDonalda.
-
-
Reakce na příspěvek:
ok, takže Tolkien není originální, to tvrdíš? Pokud ano ,tak s tvým názorem nemám problém, pak budeš v konzistenci s tvrzením o Dark Souls.
Ještě upozorním, že hru nedělá jenom herní prvek, dělá ji audio-vizuál, narace, příběh, filozofie a x dalších aspektů, proto já osobně tvrdím, že Dark Souls je originální hra, která se inspirovala spousty zajímavými věci od alchymie až po mytologii. Samozřejmě Tolkiena považuji taky za originálního spisovatele, i když se inspiroval na x frontách.
-
-
Reakce na příspěvek:
Takže shrnu tvůj názor: Máš v oblibě Dark Souls a nedokážeš snést jakoukoliv kritiku. Stejně tak máš v oblibě Tolkiena a nedokážeš snést jakokouliv kritiku. I když je ta kritika pravdivá.
Když ty kritizuješ (ne)originalitu u jiných děl, tak je vše v pořádku. Ale když někdo zmíní (ne)originalitu u tvých oblíbených děl, tak to je sodoma gomora. Děkujeme za tvůj zbytečný názor a posíláme klíčenku.
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Ale ty brepto. Nedokážeš už napsat ani jeden rozumný proti argument, tak se pouštíš do osobních útoků. Jsi trapný troll.
-
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Ne, opravdu nemusí jít až tak daleko. Většina moderních her je prostě inspirována nějakou hrou, sadou her, herních prvků, mechanismů z minulosti. Je to normální a vlastně to neplatí jenom pro hry. Navíc celek není jen prostý výčet jednotlivých dílů. Tebe prostě štve, že je to zrovna Astro Bot. Mě to obecně neštve, když se s tím umí pracovat. Tam, kde se to nehodí, bys to prostě jen přešel. A tím nemyslím Tolkiena. Ten originální je až až. Když poukáže u Dark Souls, že je to mix herních mechanik z minulých her, kde je ta Antika? To je trošku tvůj diskuzní defenzivní konstrukt.
-
-
Reakce na příspěvek:
absolutně nechápeš psaný text.
Pokud se inspiruješ RPG, Monster Hunterem, krokovacími dungeony, Castlevanii, Starými řeckými legendami, Berserkem a vytvoříš mix, který je svěží a ještě u to stvoříš vlastní sub žánr, tak je to na úplně na jiné stupnici než Astro Bot, který vykradl všechny plošinovky od Nintenda a jen převzal jejich hratelnost, k tomu přidal postavy z PSka. Chápeš ten rozdíl?
Tolkien se inspiroval taky vším možným a vytvořil originální mix a přitom vytvořil žánr fantasy. Pokud nechceš dělat mentální gymnastiku, tak v tom případě Tolkiena nemůžeme považovat za originálního spisovatele.
Kde je Antika? V Antice bylo položeno spousty věci, které se přejímají do teď viz ten Tolkien a jeho Númeron, který byl napsán dle Atlantidy. Takže pokud chceš aplikovat, že nic není originální, že vše jen přejímáme, v tom případě bychom originalitu našli v dávno historii v rámci spousty věci. Z her by byl originální tak možná Tetris...
-
-
Reakce na příspěvek:
Ale já se s tebou o to nepřu. Já s tebou navíc souhlasím, že "soulsovky" jsou vlastní sub-žánr a je to velmi kreativně namíchaný mix. Nikdy jsem netvrdil opak. Můj point byl někde jinde. Já ani neporovnavám míru inspirace Astro Bota a Dark Souls. Dark Souls jsem zmínil jen jako reakci na kolegu výše, který už ho použil. Můj point je někde jinde. Asi tolik k nechápání textu, respektive bojům, které nikdo nebojuje a nějaké stupnici.
-
-
Reakce na příspěvek:
v tom případě to nechápu já, co ses snažil tím říci před tím.
Mě neštve Astro Bot, mě štve, že to vyhrála hra, která absolutně kašle na nějakou přiměřenou míru vlastních nápadů.
Derp napsal ptákovinu, snažil jsem se mu vystětlit na případu s Tolkienem, jakou ptákovinu napsal. I ta antika byla příklad, aby to pochopil, co se snažím říci.
-
-
Reakce na příspěvek:
Rád ti v zachování konstruktivní diskuze svůj příspěvek objasním.
1) Souhlasím s derpem, že většina her se někde již inspiruje, a tím myslím primárně v jiných hrách, herních žánrech nebo herních mechanismech, tak jak je známe. Platí to jak pro Dark Souls, tak pro Astro Bota. To neznamená, že jsem s tebou v rozporu, protože samozřejmě inspirace, a to jak ji využiješ a namícháš, vede k různým výstupům. Tedy, že Dark Souls ty herní mechanismy míchají tak, že z toho vznikl originální koktejl (dokonce vlastní svébytný sub-žánr, který už inspiruje další) a u Astro Bota naopak jde vidět mnoho té inspirace tak, že na tebe prakticky řve.
2) I přes onu zjevnou inspiraci a herní mechanismy konkrétně u Astro Bota to neznamená, že celek není dostatečně kvalitní a nemá svou hodnotu. Tedy, že celek není jen prostým výčtem jednotlivých prvků. Takových inspirací, kde na tebe vyloženě řve, ze už to taky někdy bylo, je hodně a stejně i takové hry vyhrávaly "velké" ceny, protože jako ten celek to prostě pořád fungovalo skvěle a mělo to něco svého, minimálně samotnou herní kvalitu. To má nakonec i Astro Bot.
3) Ta Antika mi do toho nesedí, protože na to nikdo přímo nenarážel. Chápu onu demonstraci, ale přišla mi zbytečná se snahou "debilizovat" oponenta. Z derpova komentu bylo jasné, že jde o herní inspirace, respektive prvky z her. Podsouvat to ad absurdum nemělo žádnou váhu ani smysl. A pořád si myslím, co je v bodu jedna, že ten "statement" platí a všichni opisují od všech, jde jen o to s jakou mírou kvality a vlastního zásahu.
4) Tohle už jsem v nepsal, ale jen doplním, k čemu to mělo z mé strany vést. Nevidím problém v tom, že nejlepší hru roku vyhraje hra, která není originální, když je to kvalitní zážitek, který baví, má svou hodnotu a nedělá z tebe hlupáka. K tomu to zabalí do atraktivního kabátu a skvěle se hraje. Ano, kdyby to byla cena "nejoriginálnější hra roku", Astro Bot by to vyhrát nemohl, Dark Souls třeba ano, abych ilustroval ten rozdíl.
5) Oceňuji, že jsi zase "nezahorizonoval" mým směrem. Už z toho důvodu, že jsem fanoušek všech herních ekosystémů, všechny mám doma a mám rád prakticky všechny herní žánry.
Budu rád za tvé další zamyšlení. ;-)
-
-
Reakce na příspěvek:
1) Souhlasím. Ale to neplatí jen o hrách, tohle se dá říci o každém médiu.
2) Opět souhlasím, jen se zamysli nad tím, co by Hra roku měla být, nebo k čemu by se měla blížit. Opravdu si nemyslím, že by daná hra měla v excelovat v jedné rovině a v ostatních být průměrná či podprůměrná. Také si nemyslím, že by tam měly být deriváty a neoriginály. Od toho jsou dané kategorie, stejně jak měla být kategorie DLC roku. Nikde jsem nerozporoval kvality dané hry, alespoň doufám.
3) Jak jsem psal, beru herní tvorbu na úrovni filmové či knižní, nechtěl jsem z něho dělat vola, ale pokud si zvolil jednu z nejoriginálnějších her posledních dvou dekád, tak si o to koledoval, pokud to chce brát tak ortodoxně, tak je fajn mít stejné názory skrz média.
4) Tady nastupuje subjektivita, co člověk má ve své představě, co by mělo splňovat podmínky pro hru roku. Pokud tam máš čistě hratelnost, tak jsem to schopen akceptovat, ovšem jako člověk od hry očekávám více, tak mi to hlava nebere.
-
-
Reakce na příspěvek:
2) Myslíš, že Astro Bot exceluje jen v jedné rovině? Je to samozřejmě individuální, ale ta hra má řadu kvalit a není to jen samotná chytlavá hratelnost. Třeba level design je skvělý (budu kacíř a sám trochu proti sobě, ale možná i lepší než top Mariovky), grafika, zvuk a hudba taky. Respektive v čem ve svém žánru je Astro Bot podprůměrný? Nenapadá mě nic, pokud jako jeden rozměr nebereme tu samotnou originalitu (a nevykročíme z žánru). Protože v tom je podprůměrný.
3) Samozřejmě, že Dark Souls bylo vytaženo jako udice na tebe a byly lepší příklady na první dobrou. :-) Z hlavy bych jich dal hromadu v mnoha žánrech. Asi bych nepoužil Dark Souls jako prvotní ilustraci kopírování/inspirace.
4) Jako bod 2. Nemyslím si, že je to jen hratelnost (ačkoliv ve svém žánru je to naprosto klíčová vlastnost, co říkáš?). Nebo si myslíš, že hry tohoto žánru obecně nemůžou aspirovat na hru roku? Kvality samozřejmě nebudou v dialozích nebo příběhu. Pokud jsou tohle (jen příklad) vlastnosti, které by měla každá hra roku mít, není to trochu šedé a žánrově diskriminující? Já si dokážu totiž hru roku představit úplně v jakémkoliv žánru, a ten žánr sám o sobě staví mantinely svých možných předností.
-
-
Reakce na příspěvek:
2) art design, game design, narace, příběh, přesah, postavy, dialogy, kamera, hudba..., - vše je průměrné či podprůměrné , nebo vůbec neexistuje. Astro Bot je jako fajn oddechovka s děckami u PSka, nemusíš o tom přemýšlet, zapneš, chvilku hraješ, vypneš, v tom exceluje, kredit té hře neberu. Jestli by oddychovky měly být hrou roku je na diskuzi. Otázka je, jestli by ta hra měla vůbec nominaci, kdyby to vyšlo od kohokoliv jiného bez těch ostatních Sony postav. Nemyslím si.
3) Ne, nebylo, Depr si totiž opravdu myslí, prvně plácne nesmysl, někdo mu ten nesmysl vráti, místo aby přišla sebereflexe, tak začne jen svůj názor dál podporovat. To už je klasika s ním.
4) Tyhle ankety ti dávají za pravdu, jelikož tam máš nominované Balatro v game design a ve hře roku. Ta hra snad ani game design nemá, přesto má nominaci, takže tuhle debatu nemůžu vyhrát, máš podporu všech těchto anket.
"Pokud jsou tohle (jen příklad) vlastnosti, které by měla každá hra roku mít, není to trochu šedé a žánrově diskriminující?"
Za mě ne, není, ne každý film může vyhrát Oscara, většina filmu už kvůli svému žánru nemůže získat ani nominaci, takhle by to mělo být i v herním světě, snad se to jednou stane.
-
Reakce na příspěvek:
Díky za rozumný názor. Souhlasím s tebou.
A uznávám, že jsem měl asi vybrat lepší příklad než Dark Souls. Bohužel DS vytrigerovalo fanboye Lito ke slepé křížové výpravě a neochotě akceptovat jakékoliv argumenty.
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Ale ty brepto. Ty jsi jak slováci, co se nevěří, že Země je kulatá (přesněji rotační elipsoid). A neustále dokola opakují "neukázali jste mi žádné důkazy, že Země je kulatá". 😉
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Myslim ze nejde o to kolko tam je oruginalnych prvkov, ale o hratelnost.
Zaroven vsak netvrdim ze je to typ hry pre mna a tiez by som zvolil inu hru.
-
-
jasně, klidně té hře přiznám hratelnost, ale i ta hratelnost je taky vykradená :D.
Ale tak pro zasmáti dobré. Sony má další GOTY, prodají zase nějaké PSKo navíc, markering a reklama se valí dal. Nechme to být, začínám znít zatrpkle.
-
-
-
-
-
Astro Bot v suchým triku a naprosto zaslouženě. S přítelkyní jsme to vyždímali do sucha a nepříblížilo se tomu nic. A to hraju skoro všechno. :-)
-
-
a pak šupky hupky do Lego Horizon. Sony tě strašně rozmazluje.😉
-
-
Závidíš ? Nebo jsi jenom omezenej ?
-
-
skor je realista..sony hracom stacia "vykradacky" inych hier, ktore chvalia do nebies, zatial co hry z ktorych sa masivne "inšpirovali" hatuju alebo sa tvaria ze neexistuju.
-
-
Ne ne, nyní běží Indy a Stalker 2.
-
-
-
Docela škoda, že Silent Hill 2 nevyhrál nic. Přál sem jim to.
-
-
Já ani ne. Na PC odvedli klasicky mizerný výkon a skoro to vypadá, že jakoukoliv další podporu neplánují (viz data ze SteamDB).
-
-
Minimálně za herce v roli Jamese, ale přiznám se že jsem druhou Senuu ještě nezkoušel. Takže třeba to vyhrála zaslouženě.
-
-
-
Proslov Swena Vinckeho byl naprosto fenomenální, během krátké doby si namazal na chleba všechny ty studia praktikující mikrotransakce, studia upřednostňující politiku namísto naslouchání hráčské komunity která má zájem o danou hru, ale se špatně zvoleným přístupem se taková komunita ztenčí, apod.
Jednoznačný důkaz toho že si zaslouží být na výsluní, Sven je názorově podobně založený jako GabeN. Podobné lidi potřebujeme na herní scéně, ne pijavice hledící na co největší profit.
-
-
Za mě je Vincek slušný populista a pokrytec v jednom, ale každý to vnímá jinak.
-
Asi jsme slyšeli jiný proslov, protože mluvil o přepracování zaměstnanců a naplňování zisků, že dobrá hra potřebuje čas, o některých věcech kterých píšeš nebyla řeč viz politika, naopak Larian politiku jede na maximum a bg3 je plná sexuálních a rasových menšin a milrotransakce, ke které se vůbec nevyjádřil, Vzhledem k tomu že vydali rozbitý bordel a pak po vydání crunchovali aby to dali do pořádku tak jsem měl z jeho proslovu smíšený pocit, možná si to pusť ještě jednou až nebudeš unavený, jestli si to sledoval naživo. Jediné s čím souhlasím, že naslouchají komunitě akorát ta komunita se skládá převážně z mladší generace genZ se kterou si moc nerozumím, humor v DoS mi vždycky přišel trapný a pátá edice DnD příliš zjednodušená a příliš stírající rozdíly mezi povoláními, jasně, je to víc realistické, ale to u her nehledám. Přesto bych jim dal šanci udělat si "jejich" baldur's gate 2, tedy čtyřku s importem postav včetně některých rozhodnutí od levelu 12 až 20, ale tentokrát si nekálet do úst a vydat to, až to bude opravdu hotové.
-
-
Okej, pokusím se reagovat na konkrétní body.
"...naopak Larian politiku jede na maximum a bg3 je plná sexuálních a rasových menšin a milrotransakce".
- ano, v hrách od Larianů (minimálně v BG3) je DEI politika, rozhodně ale není natolik agresivní jako byla DEI politika BioWare s jejich Veilguardem kde hráče doslova v jedné z dialogových voleb donutí aby se stal trans - resp. proto, že z nabízených "voleb" žádná neumožňuje se nestát trans. Oproti tomu v BG3 lze (alespoň co se do romance týče) dělat takové volby aby člověk intereagoval s postavami opačného pohlaví, apod. - při mém průchodu se mi nestalo že bych nemohl odmítnout nějakou DEI tématiku která by mi byla nepříjemná. Dále také, otravné NPC lze zavraždit např."Vzhledem k tomu že vydali rozbitý bordel a pak po vydání crunchovali aby to dali do pořádku..."
-Ukaž mi za posledních 5-10 let hru která po vydání byla v naprosto top stavu a vývojáři ji nemuseli po dobu dalších 6-12 měsíců záplatovat. Takové určitě budou, ale bude jich jak šafránu."...komunita se skládá převážně z mladší generace genZ se kterou si moc nerozumím, humor v DoS mi vždycky přišel trapný a pátá edice DnD příliš zjednodušená a příliš stírající rozdíly mezi povoláními"
-Tady se s tebou spíše shodnu ohledně toho humoru. DOS měl hodně divný až trapný styl humoru, ale celkově na mě ta hra působila odpočinkovým dojmem, což u žánru cRPG také není úplně obvyklé - resp. cRPG které běžně hraju mají temně laděnou atmosféru, např. famózní W40k Rogue Trader a další nezávislý hry. Takže DOS jsem měl rád právě z toho důvodu že to byl fajn cRPG sandboxový oddech (ačkoliv sandbox je možná silné slovo, tak dalo hráči opravdu hodně volnou ruku v možnostech řešení situací).No a úplně nakonec, osobně jsem spíše rád že přijdou s novou vlastní IP - jakkoliv mám BG3 rád, tak mi prostě přijde že úplně nejlépe nectí odkaz původních BG1 a BG2, hned na to mě ale napadne co si asi budu říkat až po Larianech převezme štafetu zatím neznámé studio a bude tvořit BG4. Dost bych se nedivil kdyby to po nich převzal Obsidian nebo inXile - v případě Obsidianu je mi také dost líto jakým šíleným způsobem se poslední dobou prezentují, ale co už...nakonec si pod sebou řežou větev sami. A jenom doplním že doufám v to aby Lariani i nadále neintegrovali DEI politiku takovým způsobem, jako to udělal BioWare.
-
-
Akorát že Veilguard tě fakt nedonutí být trans :D Je to úplně nepovinná možnost, kde si můžeš vybrat, jestli chceš nějak reflektovat genderovou identitu Rooka, stejně jako se postava místo toho může zamyslet třeba nad významem svých tetování, jizev a dalších prvků. Takže tenhle argument absolutně nefunguje.
-
-
Mno, tento argument možná ne, ale shodneme se na tom že dělat dřepy kvůli přeřeknutí za špatně zvolené pronouns je trochu přes čáru od BioWare? 😄 Podobných na sílu vložených ideologických názorů je tam prostě příliš, takže se upřímně nedivím že hráči nemají problém spíše s BG3.
Nemám nejmenší problém s tím když bude BioWare vydávat podobné hry nadále a určitá cílová komunita bude šťastná, za sebe ale mohu s jistotou říct že si od tohoto studia nic nekoupím. A nejspíš nebudu jediný.
Třeba se díky tomu od nich odtrhne část vývojářů a vznikne nějaké menší nezávislé studio, které bude cílit právě na LGBTQ+ herní publikum. Současné dění kolem Veilguardu a šílenství okolo Avowed mi dává za pravdu že podobné hry nebude jednoduché vydávat pod hlavičkou AAA studia a doufat že prodeje budou kdovíjak dobré. Pro tituly s tématikou LGBTQ+ funguje dobře třeba nezávislá platforma Gamejolt. Tak jako tak to podle mě nebudou mít velká studia jednoduché s implementací DEI a celou dobu pouze poukazuju na to že Lariani ukázali jednu z možností jak do her zakomponovat DEI.
-
-
Ten rozdíl mezi BG3 a Veilguardem je v tom, že Veilguard je mizerná hra s protivnými nebo nezajímavými kompaniony a otřesným vizuálem, který absolutně nerespektuje původní temnou fantasy (pamatuješ třeba na krev, nebo jak Shale rozšlápne kuře?).
Pokud je hra kvalitní, na nějaké DEI komunita kašle
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak teraz si si neskutocne nabehol :D BG 3 je rovnako oproti prvym dvom temnym bgckam jak omalovanka pre deti a rovnako companioni su neporovnatelne horsi. Komunita v prvom rade skace na to co zrovna prezentuju ich oblubeni youtuberi. Pretoze veci ktore sa vacsine hier vycitaju, chvalia v bg3 do nebies(viz aj tu pan vyssie...jak sa snazi v bg3 obhajovat vsetko co sa snazi vycitat veilguardu, ukazkove dvojake meritko). Fakt bola zabava ked sa ma kazdy jeden companion snazil dostat hned do postele bez akejkolvek snahy do postele a ze ziadny z jich nema ziadne preferencie. Totalne rozbity a nedokonceny treti aktsa tiez veselo ignoroval...zjednodusovanie na kazdom kroku oproti predchodcom tiez zjavne nikomu nevadilo(samozrejme vacsina ludi povodne hry nehrala, tak o tom ani netusia)..a mohol by som pokracovat do rana.
"BG3" je stale poctiva hra robena s nejakym srdieckom..ale robi sa z nej nieco ovela viac nez realne je. V ramci AAA produkcie je skvela, v ramci crpg zanru maximalne priemerna. Chapem ale preco je tak vysoko hodnotena kedze vacsina ludi co sa k tomu dostali hra primarne nadhodnotene mainstreamovky ktore su vsetky jak cez kopirak.
-
Reakce na příspěvek:
Ano, v tom se částečně shodneme, příběh a kvalitně napsané postavy jsou důležité - nicméně si myslím že komunitě nebude jedno že k nim bude hra promlouvat jako k nic nechápajícím dětem a snažit se je poučovat o tom co si mají myslet a co ne - to prostě lidem obecně vadí.
Proto píšu že Lariani to umí dobře, BioWare to naprosto nezvládli a mají šanci se poučit jak to pro příště udělat správně, ale když pomineme kázání sociální politiky, tak si prostě nemyslím že by dokázali vydat dobrou hru s kvalitním příběhem a zajímavě napsanými dialogy.Obecně mi přijde jako logické vyústění celé té DEI "války" (války protože pro spoustu streamerů na obou ideových stranách je to "překvapivě" jednoduchá cesta jak zvýšit views) to že některá studia zaniknou kvůli špatným prodejům a následně vzniknou nová nezávislá studia.
Netuším jestli již existují nějaká indie herní studia která se soustředí čistě na LGBTQ+ komunitu, jelikož to prostě vzhledem k četnosti dané komunity asi dává největší smysl. Nyní to zatím působí tak, že se velká studia snaží mermomocí dokázat že jsou schopni implementovat DEI a zároveň si udržet prodeje odpovídající AAA produkci, což nepůjde pokud se nenaučí dělat hry s kvalitním příběhem které nebudou hráčům říkat co si mají myslet, jelikož (alespoň doufám) že většina hráčů dokáže racionálně uvažovat sama za sebe.
-
-
Reakce na příspěvek:
Kdyby příběh a postavy ve hře byla fenomenální, tak by většina hráčů ignorovala politickou omáčku okolo.
Ale když scénář hry je přinejlepším průměrný, tak ty nejapné pokusy o DEI propagandu působí doslova otravně.
Ty kliky ve Veilguardu byl jasný WTF?! moment, kdy to vývojáři fakt přehnali.
-
Reakce na příspěvek:
Rozumím, ale smysl to podle mě nemá, když jich jsou v populaci 4(?) procenta a to ještě kdo ví, kolik z nich skutečně hrají hry. Navíc podle mě už vůbec nedává smysl, proč by se měly dělat hry s touto tematikou. Lidi si IMHO chtějí hrát na hrdiny, vojáky, sword and sorcery a tak. Kdo by si chtěl dobrovolně hrát na někoho s "mental dysphoria" fakt netuším a zjevně to lidi ani nechtějí.
Ty kliky ve Veilguardu (jak jsi vzpomenul) jsem nevěřícně kroutil hlavou a je to přesně to, jak to vypadat nemá.
-
-
Reakce na příspěvek:
zmysel toho preco to tam je ze to vyzaduju investori a velke akciove spolocnosti..bez nich nebude rozpocet ani mnohe velke hry, ktore su na ich investiciach zavisle...je naivne si mysliet ze to tam herne studia davaju len tak dobrovolne...jasne da sa to implementovat menej okato ako to predviedli veilguard a hogwarts legacy(v ktorom to mimochodom zazrakom tolko nevadilo)...ukazkovo ma tieto veci implementovane do hry pathfinder, od ktoreho by si aj lariani mali brat priklad...nic tam nie je nasilu ani do oci bijuce ako conpanioni v bg3 ktori ma chcu doslova vsetci do postele
-
-
-
-
-
-
-
-
Podobnost Swena Vinckeho s Gabem Newellem někde na pozadí je, ale reálně jsou hodně rozdílní. Gabe je víc vizionář, který se snažil prosazovat věci i navzdory názorům komunity (Steam všichni nesnášeli, ze Steam Controlleru a možnosti hrát na Linuxu si dělali srandu). Nakonec mu většina dala za pravdu a má jeho produkty radši než alternativy. Komunitě, která chce zakončení HL série nevyhoví, protože by to byla "jen" normální (a nejspíš dobrá) hra a ne fenomén, který by rád.
Sven má taky vize, ale nejde za nimi po hlavě. Spíš dělá kroky, které jsou obecně přijímané dobře a tím si trpělivě buduje jméno. Taky je mnohem víc komunitní typ, improvizátor a vtipálek, který si rád z komunity v dobrém smyslu i vystřelí (například ta slavná medvědí romance vznikla tak, že překroutili požadavky komunity).
V každém případě souhlasím s tím, že oba dva v herním světě potřebujeme.
-
-
No... Letošní GOTY bylo opravdu kontroverzní, ale aspoň už je to za námi, můžeme se přestat vztekat a zase v klidu hrát to, co každého z nás opravdu baví. :)
-
-
Když pomineme DLC v kategorii kde nemá co dělat, tak IMHO nebyly kontroverzní vůbec. Je skvělé, že ceny nepodlehly politizaci a jasně ukázaly západním studiím kam si můžou podobné nápady strčit
-
Já se nevztekal, Game Awards ocenění mi jsou upřímně ukradené, takže jsem kvůli tomu ani nezůstal vzhůru 😂 spíš mě mrzí trailer s kterým se předvedl nový Zaklínač.
Největší pozitivní "překvapení" tak zůstává další "DLC" k Eldenu 🤣😄 což je zároveň trochu smutné, jelikož je vidět jak se FromSoft snaží tu značku dojit 🥲
-
-
Co je pozitivní na tom, že chtějí dojit Elden Ring.? Tohle mi připadá fest smutné a ne pozitivní vůbec v ničem. Chápu, že to dělá nějaké jejich céčkové studio, ale i tak mě to naštvalo. Jedno DLC mi přišlo tak akorát.
Největší pozitivum je Okami 2. To je skvělá zpráva.
-
-
Je to pozitivní ve smyslu mezi slepými jednooký králem. Okami 2 neznám, kouknu a udělám si názor, třeba to bude fajn.
-
-
-
-
Nominace Balatra v nejlepší herní režii mě pořád baví.
-
Astro bot? Nikdy jsem o tom neslyšel a tolik ocenění, nějaký skrytý drahokam:)
-
Ha a teď se pobijte.
-
Ty kategorie "nejlepší nezávislá hra" a "nejlepší indie debut" jsou divné. V praxi by to mělo znamenat totéž, ne?
-
-
Vzhledem k obvyklé životnosti indie studií to tak často dopadá, ale například cokoliv od Amanity by mohlo patřit jen do první z těch kategorií.
-
-
Jinak háži ještě tady nahoru, jak za znělo na Redditu, gratulace Nintendu :D.