-
Onimuuuushaaaaaa
-
Proslov Swena Vinckeho byl naprosto fenomenální, během krátké doby si namazal na chleba všechny ty studia praktikující mikrotransakce, studia upřednostňující politiku namísto naslouchání hráčské komunity která má zájem o danou hru, ale se špatně zvoleným přístupem se taková komunita ztenčí, apod.
Jednoznačný důkaz toho že si zaslouží být na výsluní, Sven je názorově podobně založený jako GabeN. Podobné lidi potřebujeme na herní scéně, ne pijavice hledící na co největší profit.
-
-
Za mě je Vincek slušný populista a pokrytec v jednom, ale každý to vnímá jinak.
-
Asi jsme slyšeli jiný proslov, protože mluvil o přepracování zaměstnanců a naplňování zisků, že dobrá hra potřebuje čas, o některých věcech kterých píšeš nebyla řeč viz politika, naopak Larian politiku jede na maximum a bg3 je plná sexuálních a rasových menšin a milrotransakce, ke které se vůbec nevyjádřil, Vzhledem k tomu že vydali rozbitý bordel a pak po vydání crunchovali aby to dali do pořádku tak jsem měl z jeho proslovu smíšený pocit, možná si to pusť ještě jednou až nebudeš unavený, jestli si to sledoval naživo. Jediné s čím souhlasím, že naslouchají komunitě akorát ta komunita se skládá převážně z mladší generace genZ se kterou si moc nerozumím, humor v DoS mi vždycky přišel trapný a pátá edice DnD příliš zjednodušená a příliš stírající rozdíly mezi povoláními, jasně, je to víc realistické, ale to u her nehledám. Přesto bych jim dal šanci udělat si "jejich" baldur's gate 2, tedy čtyřku s importem postav včetně některých rozhodnutí od levelu 12 až 20, ale tentokrát si nekálet do úst a vydat to, až to bude opravdu hotové.
-
-
Okej, pokusím se reagovat na konkrétní body.
"...naopak Larian politiku jede na maximum a bg3 je plná sexuálních a rasových menšin a milrotransakce".
- ano, v hrách od Larianů (minimálně v BG3) je DEI politika, rozhodně ale není natolik agresivní jako byla DEI politika BioWare s jejich Veilguardem kde hráče doslova v jedné z dialogových voleb donutí aby se stal trans - resp. proto, že z nabízených "voleb" žádná neumožňuje se nestát trans. Oproti tomu v BG3 lze (alespoň co se do romance týče) dělat takové volby aby člověk intereagoval s postavami opačného pohlaví, apod. - při mém průchodu se mi nestalo že bych nemohl odmítnout nějakou DEI tématiku která by mi byla nepříjemná. Dále také, otravné NPC lze zavraždit např."Vzhledem k tomu že vydali rozbitý bordel a pak po vydání crunchovali aby to dali do pořádku..."
-Ukaž mi za posledních 5-10 let hru která po vydání byla v naprosto top stavu a vývojáři ji nemuseli po dobu dalších 6-12 měsíců záplatovat. Takové určitě budou, ale bude jich jak šafránu."...komunita se skládá převážně z mladší generace genZ se kterou si moc nerozumím, humor v DoS mi vždycky přišel trapný a pátá edice DnD příliš zjednodušená a příliš stírající rozdíly mezi povoláními"
-Tady se s tebou spíše shodnu ohledně toho humoru. DOS měl hodně divný až trapný styl humoru, ale celkově na mě ta hra působila odpočinkovým dojmem, což u žánru cRPG také není úplně obvyklé - resp. cRPG které běžně hraju mají temně laděnou atmosféru, např. famózní W40k Rogue Trader a další nezávislý hry. Takže DOS jsem měl rád právě z toho důvodu že to byl fajn cRPG sandboxový oddech (ačkoliv sandbox je možná silné slovo, tak dalo hráči opravdu hodně volnou ruku v možnostech řešení situací).No a úplně nakonec, osobně jsem spíše rád že přijdou s novou vlastní IP - jakkoliv mám BG3 rád, tak mi prostě přijde že úplně nejlépe nectí odkaz původních BG1 a BG2, hned na to mě ale napadne co si asi budu říkat až po Larianech převezme štafetu zatím neznámé studio a bude tvořit BG4. Dost bych se nedivil kdyby to po nich převzal Obsidian nebo inXile - v případě Obsidianu je mi také dost líto jakým šíleným způsobem se poslední dobou prezentují, ale co už...nakonec si pod sebou řežou větev sami. A jenom doplním že doufám v to aby Lariani i nadále neintegrovali DEI politiku takovým způsobem, jako to udělal BioWare.
-
-
Akorát že Veilguard tě fakt nedonutí být trans :D Je to úplně nepovinná možnost, kde si můžeš vybrat, jestli chceš nějak reflektovat genderovou identitu Rooka, stejně jako se postava místo toho může zamyslet třeba nad významem svých tetování, jizev a dalších prvků. Takže tenhle argument absolutně nefunguje.
-
-
Mno, tento argument možná ne, ale shodneme se na tom že dělat dřepy kvůli přeřeknutí za špatně zvolené pronouns je trochu přes čáru od BioWare? 😄 Podobných na sílu vložených ideologických názorů je tam prostě příliš, takže se upřímně nedivím že hráči nemají problém spíše s BG3.
Nemám nejmenší problém s tím když bude BioWare vydávat podobné hry nadále a určitá cílová komunita bude šťastná, za sebe ale mohu s jistotou říct že si od tohoto studia nic nekoupím. A nejspíš nebudu jediný.
Třeba se díky tomu od nich odtrhne část vývojářů a vznikne nějaké menší nezávislé studio, které bude cílit právě na LGBTQ+ herní publikum. Současné dění kolem Veilguardu a šílenství okolo Avowed mi dává za pravdu že podobné hry nebude jednoduché vydávat pod hlavičkou AAA studia a doufat že prodeje budou kdovíjak dobré. Pro tituly s tématikou LGBTQ+ funguje dobře třeba nezávislá platforma Gamejolt. Tak jako tak to podle mě nebudou mít velká studia jednoduché s implementací DEI a celou dobu pouze poukazuju na to že Lariani ukázali jednu z možností jak do her zakomponovat DEI.
-
-
Ten rozdíl mezi BG3 a Veilguardem je v tom, že Veilguard je mizerná hra s protivnými nebo nezajímavými kompaniony a otřesným vizuálem, který absolutně nerespektuje původní temnou fantasy (pamatuješ třeba na krev, nebo jak Shale rozšlápne kuře?).
Pokud je hra kvalitní, na nějaké DEI komunita kašle
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak teraz si si neskutocne nabehol :D BG 3 je rovnako oproti prvym dvom temnym bgckam jak omalovanka pre deti a rovnako companioni su neporovnatelne horsi. Komunita v prvom rade skace na to co zrovna prezentuju ich oblubeni youtuberi. Pretoze veci ktore sa vacsine hier vycitaju, chvalia v bg3 do nebies(viz aj tu pan vyssie...jak sa snazi v bg3 obhajovat vsetko co sa snazi vycitat veilguardu, ukazkove dvojake meritko). Fakt bola zabava ked sa ma kazdy jeden companion snazil dostat hned do postele bez akejkolvek snahy do postele a ze ziadny z jich nema ziadne preferencie. Totalne rozbity a nedokonceny treti aktsa tiez veselo ignoroval...zjednodusovanie na kazdom kroku oproti predchodcom tiez zjavne nikomu nevadilo(samozrejme vacsina ludi povodne hry nehrala, tak o tom ani netusia)..a mohol by som pokracovat do rana.
"BG3" je stale poctiva hra robena s nejakym srdieckom..ale robi sa z nej nieco ovela viac nez realne je. V ramci AAA produkcie je skvela, v ramci crpg zanru maximalne priemerna. Chapem ale preco je tak vysoko hodnotena kedze vacsina ludi co sa k tomu dostali hra primarne nadhodnotene mainstreamovky ktore su vsetky jak cez kopirak.
-
Reakce na příspěvek:
Ano, v tom se částečně shodneme, příběh a kvalitně napsané postavy jsou důležité - nicméně si myslím že komunitě nebude jedno že k nim bude hra promlouvat jako k nic nechápajícím dětem a snažit se je poučovat o tom co si mají myslet a co ne - to prostě lidem obecně vadí.
Proto píšu že Lariani to umí dobře, BioWare to naprosto nezvládli a mají šanci se poučit jak to pro příště udělat správně, ale když pomineme kázání sociální politiky, tak si prostě nemyslím že by dokázali vydat dobrou hru s kvalitním příběhem a zajímavě napsanými dialogy.Obecně mi přijde jako logické vyústění celé té DEI "války" (války protože pro spoustu streamerů na obou ideových stranách je to "překvapivě" jednoduchá cesta jak zvýšit views) to že některá studia zaniknou kvůli špatným prodejům a následně vzniknou nová nezávislá studia.
Netuším jestli již existují nějaká indie herní studia která se soustředí čistě na LGBTQ+ komunitu, jelikož to prostě vzhledem k četnosti dané komunity asi dává největší smysl. Nyní to zatím působí tak, že se velká studia snaží mermomocí dokázat že jsou schopni implementovat DEI a zároveň si udržet prodeje odpovídající AAA produkci, což nepůjde pokud se nenaučí dělat hry s kvalitním příběhem které nebudou hráčům říkat co si mají myslet, jelikož (alespoň doufám) že většina hráčů dokáže racionálně uvažovat sama za sebe.
-
-
Reakce na příspěvek:
Kdyby příběh a postavy ve hře byla fenomenální, tak by většina hráčů ignorovala politickou omáčku okolo.
Ale když scénář hry je přinejlepším průměrný, tak ty nejapné pokusy o DEI propagandu působí doslova otravně.
Ty kliky ve Veilguardu byl jasný WTF?! moment, kdy to vývojáři fakt přehnali.
-
Reakce na příspěvek:
Rozumím, ale smysl to podle mě nemá, když jich jsou v populaci 4(?) procenta a to ještě kdo ví, kolik z nich skutečně hrají hry. Navíc podle mě už vůbec nedává smysl, proč by se měly dělat hry s touto tematikou. Lidi si IMHO chtějí hrát na hrdiny, vojáky, sword and sorcery a tak. Kdo by si chtěl dobrovolně hrát na někoho s "mental dysphoria" fakt netuším a zjevně to lidi ani nechtějí.
Ty kliky ve Veilguardu (jak jsi vzpomenul) jsem nevěřícně kroutil hlavou a je to přesně to, jak to vypadat nemá.
-
-
Reakce na příspěvek:
zmysel toho preco to tam je ze to vyzaduju investori a velke akciove spolocnosti..bez nich nebude rozpocet ani mnohe velke hry, ktore su na ich investiciach zavisle...je naivne si mysliet ze to tam herne studia davaju len tak dobrovolne...jasne da sa to implementovat menej okato ako to predviedli veilguard a hogwarts legacy(v ktorom to mimochodom zazrakom tolko nevadilo)...ukazkovo ma tieto veci implementovane do hry pathfinder, od ktoreho by si aj lariani mali brat priklad...nic tam nie je nasilu ani do oci bijuce ako conpanioni v bg3 ktori ma chcu doslova vsetci do postele
-
-
-
-
-
-
-
-
Podobnost Swena Vinckeho s Gabem Newellem někde na pozadí je, ale reálně jsou hodně rozdílní. Gabe je víc vizionář, který se snažil prosazovat věci i navzdory názorům komunity (Steam všichni nesnášeli, ze Steam Controlleru a možnosti hrát na Linuxu si dělali srandu). Nakonec mu většina dala za pravdu a má jeho produkty radši než alternativy. Komunitě, která chce zakončení HL série nevyhoví, protože by to byla "jen" normální (a nejspíš dobrá) hra a ne fenomén, který by rád.
Sven má taky vize, ale nejde za nimi po hlavě. Spíš dělá kroky, které jsou obecně přijímané dobře a tím si trpělivě buduje jméno. Taky je mnohem víc komunitní typ, improvizátor a vtipálek, který si rád z komunity v dobrém smyslu i vystřelí (například ta slavná medvědí romance vznikla tak, že překroutili požadavky komunity).
V každém případě souhlasím s tím, že oba dva v herním světě potřebujeme.
-
-
Hmm, to vyzdvihovaný ASTRO mne zcela jistě minulo, PS nehraji, v tom je nejspíš to opomenutí, ale jest-li že zvítězilo, je mu přáno. Jen si říkám, zda soutěžní kategorie jsou o něčem vypovídající (?), spíš to vypadá na marketingovou manipulaci jako ve všem....
-
Jinak háži ještě tady nahoru, jak za znělo na Redditu, gratulace Nintendu :D.
-
Nominace Balatra v nejlepší herní režii mě pořád baví.
-
Ty kategorie "nejlepší nezávislá hra" a "nejlepší indie debut" jsou divné. V praxi by to mělo znamenat totéž, ne?
-
-
Vzhledem k obvyklé životnosti indie studií to tak často dopadá, ale například cokoliv od Amanity by mohlo patřit jen do první z těch kategorií.
-
-
Astro Bot v suchým triku a naprosto zaslouženě. S přítelkyní jsme to vyždímali do sucha a nepříblížilo se tomu nic. A to hraju skoro všechno. :-)
-
-
a pak šupky hupky do Lego Horizon. Sony tě strašně rozmazluje.😉
-
-
Závidíš ? Nebo jsi jenom omezenej ?
-
-
skor je realista..sony hracom stacia "vykradacky" inych hier, ktore chvalia do nebies, zatial co hry z ktorych sa masivne "inšpirovali" hatuju alebo sa tvaria ze neexistuju.
-
-
Ne ne, nyní běží Indy a Stalker 2.
-
-
-
Astro bot? Nikdy jsem o tom neslyšel a tolik ocenění, nějaký skrytý drahokam:)
-
Docela škoda, že Silent Hill 2 nevyhrál nic. Přál sem jim to.
-
-
Já ani ne. Na PC odvedli klasicky mizerný výkon a skoro to vypadá, že jakoukoliv další podporu neplánují (viz data ze SteamDB).
-
-
Minimálně za herce v roli Jamese, ale přiznám se že jsem druhou Senuu ještě nezkoušel. Takže třeba to vyhrála zaslouženě.
-
-
-
Ha a teď se pobijte.