Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Celkově systém paragon/renegade je hloupost, hrál jsem oba předchozí ME za nevyhraněnou postavu, protože dialogy nabízeli většinou něco ve stylu Mirek Dušín(+paragon), rozumná odpověď a nasilně se chovajicí h*vado(+renegade). Nejde přece ke všem situacím přistupovat stejně, jen proto, že mě k tomu nutí karmický systém hry. Pokud si někdo zaslouží kulku, dostane ji, pokud slitování, taky se ho ode mne dočká. To že mě tento systém nedovolil některé odpovědi v ME2 mě dost mrzelo.. Snad se to tentokrát vyvede lépe
    *4*
  • Další spůsob jak zjednodušit hru aby blbečci nebrečeli že je to moc složitý? *16* Ať z toho rovnou udělaj s*ačku tipu BF nebo CoD kde hráč prostě nemůže udělat chybu. Blbečci budou spokojený, a já to nebudu hrát a nebude mě to tudíž trápit.
    • Nevím, jak pro tebe, ale já si opravdu myslím že promýšlení různých pohledů na nějaký problém není zjednodušení. Zjednodušující je Modrá/Červená, a způsob chování: Sice zachranuju vesmír ale kdyz na me plivou bezdomovci este se jim za to omluvim abych nahodou neztratil karmu...Případně: Sorry brachu je mi tě líto a máš pravdu, ale musim na tebe bejt hnusnej at nedostanu +body.....
    • Jenom 3 mínuska? sem myslel že se tady najde víc blbečků. *5*
    • Cahir
      No vídíš! A máš to vyřešený *1*
  • me v mass effect vadilo ze nemuzu sebrat jakoukoli zbran ale tu co je v moji tride
  • ja sem v me2 konal radsi dobro, za padoucha sem se bal ze to blbe ovlivni dej
  • smejki
    Jakmile podobné systémy stojí na globální černobílé morálce, jde to do pekel, protože vás nehodnotí frakce, ani postavy, ale hodnotí vás hra. Dojel na to Fallout 3 i Mass Effect 2, tak jsem zvědav, jestli z toho konečně udělají funkční systém.
    • Cahir
      Nevím, jestli ti rozumím. To je snad dobře, že tě hodnotí hra, ne??

      Kdyby mi hra dovolovala naprosto protichůdná rozhodování v rámci jednoho zahrání, považoval bych to za designérský fail.
      • smejki
        tvá rozhodnutí a tvé chování má hodnotit postava/frakce, nikoliv globální morální systém. U globálu tě obklopuje aura hajzla nebo dobráka. Nelze být milován jedněmi a nenáviděn druhými. A pokud ano, pak jen v rozmezí hodhot jedné jediné veličiny. Proto mají takové hry nutně černo-bílý morální setting, což je dle mě nevhodné.

        vezmi si karmu z Fallout 3 - na jednom konci mapy jsi ukradl třicet hrnců, které level designer někomu přidělil, i když nikde nikdo nebyl, a na druhém konci mapy tě postava pošle do hajzlu, protože tě prý předchází špatná pověst. Dej 10 umírajícímu cáůkovi před megatunou a jsi zase svatoušek.

        Karma ve FNV - kradeš vlastněné věci? to je bekané, kama lehce klesá. Dopad na hru? Nulový. Zabil jsi několik legionářů? Nemá tě ráda legie, ale republika v tobě naopak vidí potenciálního spojence. Karma zde defacto funguje jen jako statistika, zpětná vazba pro hodnocení vlastního chování.
        • Cahir
          To všechno dává smysl a v případě Falloutu 3 šlo opravdu o designérský fail. Jenže má to všechno i druhou stranu mince. Systém použitý v F:NV totiž začne haprovat ve chvíli, kdy přestaneš tenhle herní systém vnímat jako "vnější", ale jako "vnitřní". V případě ME se totiž Paragon a Renegade vztahují primárně k tobě jako k postavě.

          Pokud mi hra umožní, abych se polovinu hry choval jako rytíř z pohádky a chvíli na to udělal nějakou totální prasárnu, nevidím to pouze jako selhání hráče, který není schopen pojmout svého avatara, ale hlavně jako problém v herních mechanikách. Představ si situaci, při níž by jsi se rád zachoval oportunisticky vůči nějaké křehké dívce v nesnázích a hra by ti to neumožnila: "Smůla kámo, na tuhle činnost jsi byl doposud až moc velkej klaďas." To je stejně výchovný políček od hry, jako v případě dosazení Hardina do čela Bratrstva oceli. Nejen reakce postav na tvoje chování by mělo mít důsledky, ale i tvoje vlastní chování vůči tobě samému.

          ME vnímám jako dobrý kompromis. Paragon a Renegade totiž ovlivňují primárně tebe, méně už svět kolem tebe. Paragon a Renegade jsou totiž dva extrémní psychologické profily, méně už karmické faktory. Téměř vždy máš možnost vyřešit úkol dvěma, maximálně třemi cestami, Paragon a Renegade tato jednání prohlubují, zextrémizují je: místo, aby jsi otrokáře jenom zabil, zabiješ ho fakt hnusně a ještě u toho cynicky zahláškuješ. Nepočítá se přeci jen výsledek, ale i provedení, způsob.

          Jenže v předchozím odstavci jsem použil slova "méně" a téměř", jelikož v ME existují situace, kdy tvoje výtka sedí jako prd*l na hrnec. To jsou ale jednotlivé scénaristické lapsy, které tam nemusely být. Velkou výhodu vidím v tom, že Paragon a Renegade se odemykají postupně - mají určité stupně a právě do určitého stupně můžeš být obojí. Ale jakmile se příliš vyprofiluješ, nemělo by tě překvapit, že ti hra uzamkla druhý extrém (nemáš dost bodů). A oba tyhle extrémy jsou jen "bonusy" k těm třem možným cestám, které platí "téměř" vždy.
          • smejki
            Takhle jsem nad tím nepřemýšlel, protože se sám snažím ve svém chování zachovávat nějakou kontinuitu. Díky, podnětné.
  • Trochu nesouhlasím... v obou prvních masseffectech šlo dosáhnout na první zahrání bez problémů plný stupeň jednoho typu a opravdu dost typu druhého. Jasně, nejvážnější "argumenty" jste získali vždy jen u jednoho, ale bylo tam místo pro roleplaying- já s paragonem na maximum jsem si mohl dovolit často renegádské akce (byť ve dvojce nikoliv renegádské ukecávání) a lépe se tak sžít s postavou, která sice hrdinská, ale ne uboze naivní. Zasloužíš si kulku mezi oči? Dostaneš ji. To v obou mass effectech prostě šlo, bez nějakého velkého omezování se. Nový systém ale taky nevypadá špatně.
  • Black_Hand
    alesi, v tomdle nazoru nejses rozhodne sam :)). jit "rozumnou" cestou se proste tresta, pac pak prijdete o velkou cast lootu/skillu v porovnani s cernobilym videnim sveta. hrat jenom lawfull neutral nebo chaotic evil me neba.

    ja ted hraju dragon age 1 a tam se neexistence spravne, me odpovedi taky semtam povede. nicmene hlaskovat se tam muze temer bez trestne s alistairem nebo s morrigan neni vubec problem, akorat leillana me trochu stve. dobre to taky zvladl zaklinac, at 1 nebo 2. alpha protocol to taky celkem daval.

    nicmene jsem nad timto celym premyslel a dosel jsem k zaveru, ze napsat ty rozhovory tak, aby hlaska byla jenom, jednoznacne hlaskou a ne urazkou je strasne tezky. nemuzeme si v rpg vybirat ton hlasu (asi bychom ani nechteli), tak to castecne chapu. takze ani klasicky rpg system s balikem odpovedi to taky nezvladal perfektne.
  • Amylee.Anderson
    Nechci nic řikat, ale nepřipomíná vám Shepard Rosenberga?:D
    • Mayuri12
      *1* *1* *1*
    • Cahir
      Kterýho? Myslíš toho s tím velkým doutníkem? *1*
      • Black_Hand
        ano, toho uzenare :P.
    • Veskoslav
      Ne....
      • Amylee.Anderson
        http://www.knihy-hudba.cz/data/eshop/43058-knihy-obrazek.jpg Mě teda totál xD
        • jo no, ma vlasy na jezka... to je podoba, ale tak v tom pripade sem mu podobnej i ja a par milionu dalsich lidi.
      • Ja bych rekl, že trochu jo. *1*
  • Tedy body "dobra/zla" neovlivní zadávaní úkolů? Budu moci všechny úkoly pouze postavy budou na hráče reagovat jinak?Tedy nenastane situace,že nemohu učinit rozhodnutí protože nemám prostě dostatek bodů?

    To se pak podobá zaklínači.To je dobře.Tam jsem se taky rozhodoval různě a o žádný úkol jsem nepřišel.
  • trolo
    konecne. cely ten system paragon/renegade je cudny a este ta nutnost aby si mohol presvedcovat ludi(neskor hre na vacsom lvl) potrebujes viac paragon bodov cize ak hrajes podla seba a nie podla vzorca - always 1st answer. tak nemas sancu sa z niektorych situacii dostat.
    nechapem ludi co mozu hrat stale 1 alebo 3tia moznost... ved to je jedno o com su potom tie rozhovory ked len klikate na tu jednu moznost-ked sa objavi modra tak stlacite modru :-D
    ja hrajem paragona tiez - zachranil som radu, usetril som rachni atd ale napr toho krogana co nechcel zavriet hubu a zdrziaval ma od ciela som odpraskol. tak isto som poslal radu do riti ked stale neverili ze smrtaci utocia atd...
    • Jo bylo na debilní.Bohužel v ME2 když jsem odpovídal a jednal jak jsem chtěl tak jsem pak často nemohl použít přesvědčování jak jsme chtěl.Tedy hovadina.Nehrál jsem podle scénáře no...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit