Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Teda nějak nevim, co chtěl básník říct. Radši jsem si i přečetl originál, abych se ujistil, že to nebylo "ztraceno v překladu", ale ne. Sakra vždyť vývojáři i hráči se pochopitelně zajímaj o tuny dalších věcí. Tady jsem si právě říkal, že to myslí trochu jinak, nicméně v rozhovoru uvádí příklady jako motosport, fotbal, zahrádkářství, kutilství, ochrana kulturního dědictví nebo cokoliv jinýho. Sakra o něco takovýho se přece zajímá většina lidí, to by neexistovaly tisíce nejrůznějších her na nejrůznější témata, kdyby se vývojáři ani hráči nezajímali o další věci.

    Nemůžem ani stírat rozdíl mezi hrou a realitou, naopak právě si uvědomovat, že hra je něco zvláštního. Klidně se do ní ponořit, na tu chvíli zapomenout a hře "uvěřit", to je nakonec hodně důležitá součast spousty her. Ale vymezit její hranice, oddělit jí od reálnýho konání. Rozhodně hru nemůžeme považovat za něco tak běžnýho, jako fotku, hra má svoje speciální místo a čas. Jinak to taky může bejt průšvih. Hra (digitální nebo jiná) pochopitelně zase ovlivňuje hráčovy dovednosti, schopnosti, někdy znalosti, ale pořád je to hra. V ideálním případě z ní čerpáme něco přínosnýho, to se dávno děje, takovej her je mraky (opět nezáleží na tom, jestli je tím míněna videohra).

    Třeba mi něco uniká, ale fakt mi to připadá jako nicneříkající pseudointelektuální blábol bez hlavy a paty, co se na pohled tváří strašně moudře, ale obsahem je velký kulový (abych byl slušnej). A jestli tím fakt myslel jenom to, že jsou všechny hry na jedno brdo, tak může začít na Underdogs. Projít ty hry co dělaj něco jinak a jsou o milionu zájmů a oborů, reflektujou znalosti tvůrců a bez toho zájmu by ani nevznikly, tak to mu zabere čas asi tak do hrobu, to už se ani nedostane k současným hrám. Že zná jenom hry, který jsou si podobný jak vejce vejci a používaj stejný postupy a mechanismy, to na nikoho svalovat nemůže, to jenom věnoval strašně moc málo času hledání a hodně kecání.
    • Zrzzek
      Jojo, naprosto s tebou souhlasím. Jistá repetetivnost se určitě nachází na poli AAA her. V indie scéně se najdou hry s takovými tématy, že by člověk občas nevěřil, že se to vůbec dá.

      K tomu druhému odstavci není co dodat. Dlouze jsem přemýšlel, jak zformulovat a napsat, co si o tom myslím. Tvůj příspěvek to vyjídřil ideálně.
      • napríklad goat simulator *1*
        • *1*

          Ale když jseš u simulátorů, tak zrovna náš českej Euro Truck 2 je dokonalou ukázkou toho, jak hra z niche ranku de facto vstoupila mezi áčkový tituly právě díky zájmu hráčů o jiný věci, díky tomu, že dotlačili vývojáře, aby se o téma zajímali podstatně hlouběji a ti se v tom konečně našli - a nakonec se o spojení s hrou začli zajímat i samotní výrobci reálných tahačů, některý pro SCS udělali podstatně víc, než svolení s použitím značky. A to je příklad, co mě teď tak napadl, těch her kde už to ani nejde propojit víc je fakt dost v historii i současnosti.

          Jak zmiňuje Zrzzek, v dnešní době je to především indie segment, kde najít hry co jdou do hloubky tématu, indie z těch her nedělá hry o nic míň, pořád je musíme počítat (a rádi tak činíme). Ale mezi áčkovými tituly je toho taky slušný množství. Vývoj Kingdom Come taky čerpá z obrovskýho zájmu o téma, jak vývojářů, tak hráčů, konzultuje se s historiky kdejaká zdánlivá maličkost, která pak může mít fajn dopad na hráčskou zkušenost - třeba i podvědomě. Je toho dost.
    • přesně plácá kraviny evidentně jen díky tomu, že má minimální rozhled o herní scéně, pro něj jsou hry jen konzole kde běží mário nebo cod
  • Souhlas, ani lidé nechtějí hry, které nejsou "high-tech".
    Recenze Fallout 4 a komentáře to dokazují. No a co, že můžete dělat co vás napadne, a po 100 hodinách budete stále nacházet něco nového? Vždyť "blé, pořád stejný engine a stejné bugy".
    Koho zajímá, že to má potenciál stát se RPG/FPS/RTS/Life-simulator hrou? Prostě to "vypadá hnusně" a tím je hra pro spoustu lidí nehratelná...

    Co chtěl autor říci? Dnes máme technologické možnosti udělat, řekněme mafii 1, tak komplexní, rozsáhlou a zábavnou, že by si každý našel svůj kousek. Jenže hráči chtějí, aby to nějak vypadalo... a po osmi hodinách mají dohráno. A další hra? Na lepším enginu. A ta po ní? Opět něco lepšího. Technologická stránka jde nahoru, herní kvalita... když budu mírnej, tak neroste...
    • no trochu jsem se divil, když jsem si jí včera koupil, nainstaloval a zjistil že na ultra to vypadá mnohem lépe, než bych čekal u sandboxu, ale ne o moc GTA 5 vypadá pořád líp. Ve hře se teprv rozkoukávám, ale asi takhle - už teď vím že mě bude bavit minimálně desítky hodin, pokud mě omrzí po sto hodinách, tak splní svůj účel víc než dostatečně hratelnost mi příjde úplně v pohodě, jsou tam prvky navíc, ne něco co brzdí hru, nikdo nikoho nenutí stavět vesnice, já mám takový dojem, že největší problém mají lidi s tím, jak se to jmenuje, vadí mi drobnosti, jako interface perků, ale to není nic co by ovlivňovalo hraní a zatím jsem nenarazil na vážnější bug, neříkám že tam nejsou mám nahráno jenom pár hodin, herní kvalita obecně u her neroste, ale fallout dostává takovou vlnu zaslepenýho hejtu že mám dojem u spousty kritiků že to hráli na youtube
    • Jestli fallout neco dokazuje, tak pravy opak toho co rikas, je o nej obrovsky zajem.
      • Vím, že je, ale schválně si pročti komentáře u recenze tady na tiscali...
        90% lidí se nelíbí hra kvůli technický stránce (hlavně grafika)...
        • A myslis ze zbylych 10 procent jsou lide, kteri v plnem poctu reprezentuji ty, kterym se grafika libi, potazmo ji neresi?
          Je to treba muj pripad. A do te diskuze jsem nepsal. :)
    • Fallout 4 mozna nevypada jako posledni COD, ale designove je to proti tomu tezkej hightech ;-) ver, ze mesto, kde muzes svobodne chodit kazdou ulici, kde je kazdy roh unikatni a mas tam zaroven tolik questu, by bez novych technologii (jako nove konzole) nedelali.
  • Zayl
    Kéž by Bethesda byla alepoň trochu posedlá technologickou inovací, možná by Diamond city nebyl jen glorifikovaný Megaton a bežný "settlement" měl víc jak dva obyvatele. *15*
  • Neskutecne blbej argument! Je to asi tak hloupe jako kdybych tvrdil, ze ridici auto jsou neustale posedli vykonem a proto dodnes kroutime volantem. Jiste, touha po technologicke inovaci nas tak brzdi, ze kazdy rok hrajem jedny a ty same hry porad dokola cody, assasin, zombi hovadiny, sportovni seriie atd. a proto PC hraci s highend hw podporuji kickstartery, greenlighty a male zajimave hw nenarocne tituly, moby atp... zatim co nejvetsi prodeje trhaji zastarele nevykonne konzole v cele s hovadinama OMFG!
  • archie777
    S technologickou inovací se dá minimálně částečně souhlasit (faktorů je tam ale víc). Hry se pořád ženou dopředu po vizuální stránce, ale herní principy se příliš nemění nebo neinovují. Typicky třeba takové AC. Nádherné, rozmáchlé hry, tvořené v gigantických týmech po celém světe, ale že by se uvnitř herních mechanik skrývalo něco dříve nemožného, se říct nedá. Neustále měnící se technologie hry zdražují a odvádí pozornost pozlátkem. Byť občas jde technologie ruku v ruce s designem a navzájem se doplňují, což pak stojí za to. Half-Life se Source enginem, příchod starého Dooma, vanilla WoW nebo třeba i ten Witcher 3.. :-)
    • Zrovna Witchera 3 bych nebral jako příklad skvělého skloubení technologie a designu. Ta hra je sice super, ale nedělá nic nového, převratného nebo dříve nemožného, spíš jen míchá úspěšné prvky ze starších her.
      • archie777
        Já sem nepsal o žádné revoluci. Pokročilejší engine ale třeba Witcherovi umožňuje dodat další rozměr postavám. Porovnej postavy ze Skyrimu s Witcherem. Nebo dynamický změny počasí, nasvětlení, SpeedTree.. Technologie využitá smysluplně je pěkná věc. Blbý je, když se technologie staví na první místo. Witcher má prostě skvěle vyprávěnej příbeh a questy. Rise má jen tu technologii..
  • Prilis mu, abych rekl pravdu, nerozumim. Za jeho nazorem se skryva bud ekonom, nebo umelec. Jak si vlastne predstavuje vyspele medium? Je film jen proto, ze je vsudypritomny, vyspelym mediem? Po ekonomicke strance ano. Po umelecke uz to neni tak lehke urcit.

    Trochu mimo misu tak na me pusobi nazor, ze hry brzdi posedlost inovacemi - na urovni graficke. Je to vsak pravda. Je takrka kacirske, ze nejvetsi energii (soudime-li dle velikosti vyvojarskych tymu) dostavaji AAA tituly, ktere nevylepsuji herni mechaniky (ignoruju pri tom japonsky trh), ale jdou na ruku tzv. PC master race, kdyz to prezenu... bez urazky, ale kvalitni hra zabavi v low detailech stejne, jako v 4K na ultra detaily. :)) A kdo dela ty kvalitny HRY? Dela je vubec nekdo? No jasne, ale vynalozene energie je podstatne mene a je to skoda. Cloveka to az deprimuje, kdyz se nad tim zamysli. Ovsem vnima-li to ten citovany chlapek stejne je mi zahadou.
    • Kvalitni hry se delaji, ale zpravidla nejde o masovou produkci, byt se nektere tituly masivnimi stanou, treba dark souls.
    • del0
      "dostavaji AAA tituly, ktere nevylepsuji herni mechaniky"
      "jdou na ruku tzv. PC master race"
      "ale kvalitni hra zabavi v low detailech stejne"

      Tady si někdo kálí do úst. Vzhledem k tomu, že za:
      a) na PC lze narozdíl od konzole snížit grafika pro plynulejší hru.
      b) s obětováním gameplaye na úkor grafiky přišly konzole (trend 30fps).
      c) AAA hry se vyvýjí primárně na konzole.

      Co se týče vylepšování herních mechanik (cough), tak to máš určitě na mysli komplexní konzolové mechaniky jako třeba "press X to pay respect". *15*
      • Zajimavou mechaniku ovladani meli treba Brothers. A, hell yeah, s typickym konzolovym ovladacem prinaseli nejsmyslupnejsi zazitek, ty trumpeto.

        Jde mi ale ale o problem grafickeho honimirstvi obecne. Fakt, ze se i na konzole "remastruji" hry, je dukazem tomu, ze ta honba za lepsi grafikou je prolezla do vsech koutu hracske obce. Neni to ale vzdy spatne, treba Monkey Island to ma udelane dobre.
    • archie777
      " bez urazky, ale kvalitni hra zabavi v low detailech stejne, jako v 4K na ultra detaily" - to je takový to "old skůl" pozérství. Jestli jsem někdy řešil grafiku u her, pak to bylo právě v dobách, kdy se psala ona zlatá léta. Na grafice záleží, záleželo a záležet bude. A grafika JE důležitou součást celýho zážitku. Jasně, bomberman je zábavnej 2D a je to super. The last of us prostě nebude dobrá hra, pokud poběží na enginu Spyro the Dragon.. Grafika je součást prožitku a je to jeden z prvků hratelnosti, není někde mimo.
      • Fakt dobře vypadající hra bude vždycky vítaným a potěšujícím prvkem, který minimálně přibližuje k tomu realistickému a uvěřitelněji působícímu obrazu. To nikdo nepopírá. Ale že by to musel být tak důležitý prvek pro celý zážitek? Ani náhodou. Zůstává stále jen a pouhým individuálním a v konečném důsledku ne nutně celou hru ovlivňujícím požadavkem. Nedávno jsem si například prošel už postarší střílečku Iron storm. Na dnešní, ale i tehdejší standardy je to co do grafiky naprostý výblitek, ale po stránce hratelnosti, atmosféry a zábavnosti je to naprosto vynikající záležitost. Možná že by této hře klidně slušel nějaký ten mocný cryengine a podobný, kdy by třeba takové počáteční pasáže zákopové války zněly a vypadaly mnohem "epic" a realističtěji, ale ve finále se to může pořád dobře hrát a na hráče působit i s hranatýma ksichtama a zážitek zůstává.

        Samozřejmě, ne všem podobná grafika musí pořád tak vonět a znovu lze naprosto souhlasit s tím, že když se na nějaký virtuální svět dobře dívá, je to radost. Pochybuji však o tom, že když to hra nemá, přichází tím o celkové body "dobré hry".
        • Realisticky se nerovna automaticky uveritelnejsi
      • Ja pisu o rozliseni a urovnich detailu a ty mi tady davas vedle sebe engine last of js s archaickym Spyrem. :( Vim ze je to od tebe nadsazka, ale vem na vedomi, ze ja to jako nadsazku nemyslel. Spis si dovolim toto prirovnani: GTAV je stejne zabavne na PS3 jako na PS4.
    • archie777
      "PC master race" jsou ale základkové děti, kterým rodiče místo konzole koupili herní PC.. Normální člověk může dle legislativy ČR vlastnit dokonce více než 1 kus elektroniky.
  • Je to blbost a trochu si protireci uz s tou virtualni realitou. Ta nema ted prijit na radu. Ta uz prisla na radu davno a zjistilo se, ze to chce jeste cas a tech. Moznosti nebyli takove jako dnes. Pak, po rocich, prisel Oculus s kickstarterem.
    Stejne tak i napr. kinect. Dokonalej nebyl. I leap motion brzdi technologicka nedokonalost. Se proste pocka a postupne se vse bude zdokonalovat. Nikdo na to nezapomel. Doklada to i ps move, ovladace na Oculus a Steam VR.

    Konecna platforma nikdy nebude existovat. Lide nikdy hry nebudou povazovat za neco, co by mohli opomijet a brat jako kazdodenni samozrejmost. Ukaji si tim sve psychologicke potreby.

    PS3 a Xbox 360 byla stala platforma 8 let a ted aby se cekaly dalsi tri roky, nez vyvojari vyjdou ze stereotypu, zacnou vyrabet nove nastroje, pouzivat nove postupy a prestanou se na chvili omezovat hardwarem a davat vic prostor fantasii. Vyvoj na ps3 byl ke konci strasnej stredovek.

    Shrnuto? Nikdo neprohrava, jdeme kupredu. To co by chtel on by byl krok zpet...
    • Stredovek? Och ano, vice stredoveku do vyvoje! Pozdni hry na PS3 jsou me oblibene.
      Neznate nahodou nekdo nejake ctivo/film o technologii PS3 a uskalich tvorby softwaru na ni?
    • A bylo by dobry si uvedomit, ze nove technologie = nove nastroje = lepsi design. Neni to jen o grafice.
  • Vyvoj her jako media brzdi prece konzole!!!
  • co to plácá za nesmysly vždyť dnes spousta lidí se zajímá o věci co s hraním her nesouvisejících proto hrajou různé simulátory, logické puzzle, šachy, prostě dělají hromadu věcí pramenících z jejich zájmů nehrajou jen mária, myslím, že už dávno dochází k tomu že dříve "nehráči" se hluboce zajímají o věci a témata, která s hrami absolutně nijak nesouvisí. Své zájmy si pak všichni následně spojují s hrami a obráceně....

    *3*
    • Kámo neviem ktorým otvorom tvojho tela si toto vyprodukoval ale mal si to radšej spláchnuť kam to patrí. Veď to nedáva zmysel
      • táhni čoboláku na sk servery, když nerozumíš českému textu...
  • To muze napsat jen clovek, kterej to poradne nehral ;-)
    • Sry. Reakce dole na Zayl
      • taky by to tlacitko reagovat uz mohli opravit, mi to taky hodilo novej prispevek *5*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit