Přejít na výpis diskuzí
Vývoj next-gen her by dle šéfa Take 2 neměl stát více, než nyní
1.11.2012 | Petr Poláček
86 příspěvků
-
Vyvoj her muze zlevnit to, ze se budou flakat, ze se nebudou tak poctive optimalizovat. Tomu by novy hw mohl pomoci, ale na jak dlouho? To by se musel zmenit predevsim pristup hracu a ti by museli snizit sve naroky. A trend bude imho opacny, protoze nenarocni hraci houfne odchazi na mobilni platformu.
-
Právě že grafika níčí dnešní vývoj her viz.EA ti strkají ten svůj Frostbite všude a ta hra není potom nějaká sláva a diví se proč se MoH má malé hodnocení *15*
-
Co sa tyka contentu a assetov tak tie sa generuju hi-poly uz niekolko rokov a vzdy sa potom generuju z nich low poly optimalizovane pre engine hry.Tak isto textury a dalsie data. Ked to prezeniem tak nemusi byt teoreticky problem vydat dnesnu hru na buduce konzoly v lepsej grafike cisto len kliknutim na build v danom engine :-). Tak isto tomu moze napomoc masivne rozsirenie enginov a middlewareov za posledne roky kde je prakticky vecsina neprijemnych problemov a workflowu vyriesena. Co moze zvysit naklady bude skor to ake budu "ine" buduce konzoly po stranke plaformy/hw a programovania a ake budu k nim aj skdcka pre vyvpjarov, resp. vyrobcov enginov/middlewarov.
-
Ono je hlavnou otázkou čo sa pod tým "next-gen" vôbec myslí. Je to viac grafický skok: particle efektov, viac polygonov a ostrejšie textúry alebo viac výpočtovej sily:teda lepšia fyzika, AI, poprípade nejaké nové metódy ovládanie(ovládanie pohybom,zvukom...)? A keď už tak, tak o koľko poskočíme.
Pôjde sa rovno na súčasnú generáciu grafáren alebo sa len vezmú pár rokov staršie kúsky(stále silnejšie ako tie v súčasnej generácií samozrejme), pôjde sa na 1GB ramky alebo sa rovno zamieri k 4GB alebo snáď 8GB. Zakiaľ toto všetko nevieme tak sú podobné vyhlásenia aj úvahy zbytočné, páč sa nie je o čo oprieť. -
Tak si to zrekapitulujeme. Ano konzole brzdí vývoj, ale proč nemít 8 let živou konzoli když lidé nakupujou. Nynější konzole mají malý výpočetní výkon, což souvisí s mizernou grafikou, špatnou AI, špatný fyzikální model, zvuky.. prostě se vším co jsme schopni vnímat! Bohužel tento neduh se potom samozřejmě přenese ve většině případů na počítač, který má 100x větší výkon, ale čirou náhodou běží tak nějak plynule jenom díky cílené, mizerné optimalizaci, aby mohli grafické společnosti pořád být "trendy". Sice je to čistá spekulace, ale kdyby nebyli konzole tak PC hry by nejspíše vypadaly úplně jinak /lépe po všech stránkách/.
Moji správnou myšlenku potvrdí příchod nových konzolí, bude to skok kupředu, ale počítačů se to nijak nedotkne a budou minimálně v začátku srovnatelným partnerem. Tudíž kdyby využili plný potenciál co se v nynějším herním PC skrývá myslím, že by jsme všichni měli huby dokořán.. ale nebudeme protože existuje piráctví a přeci jenom konzole má v dnešní době větší marketingový potenciál...škoda
...
Jinak Dan Vávra dělá "next gen" titul určitě efektivně s novou firmou, tak snad nebude existence nového titulu vyžadovat enormní až nesmyslné sumy. U všech stejně asi sežere reklama nejvíce peněz, nevím. -
-
Konzole brzdi vyvoj ceho? Snad vyvoj pc?
-
videl si tu "mizernú" grafiku napr. v AC3 a to FPS na ktorom to beží? Nie? myslel som si ináč by si takýto blábol nenapísal
-
-
Cože??? :D
Jak někomu málo stačí, aby si nachcal do trenek...né promiň
Jinak souhlasím s tím, že konzole někdy dokážou věci při jejich výkonu až nemyslitelné.
-
-
Hral jsi treba treti Uncharted? Tam na "mizernou grafiku, spatnou AI, spatny fyzikalni model, zvuky.." nenarazis ani omylem.
Proc to vubec pisu, kdyz mam pocit, ze jsi PC hrac only. *7* -
-
Nieco ako http://www.youtube.com/watch?v=LylwfeOM7EI? alebo http://www.youtube.com/watch?v=mQn-cpmp-Wg. Granaty scenou nehybu, a pod. Super fyzikalny model.Nemyl si nascriptovane efekty s fyzikou.
-
-
Jo aha, ty hledas dokonalou hru?! No..... hledej dal. *6*
-
-
Ano viděl jsem, ale ty si nedovedeš představit nic lepšího? Zas až tak těžké to není.
Samozřejmě udělat něco velmi kvalitního vyžaduje dostatek umu a lehké to není, ale kdyby k tomu byli nástroje a chuť vymáčknout s PC plný potenciál tak by se děly věci. Potenciál pc podle mě nastínil už Zaklínač 2. Jsem asi jeden z těch, které už to moc nebaví hrát pořád dokola to samé podle stejného konceptu. Vývoj herního průmyslu rostl raketovým tempem a teď pár let stagnuje a jen lehce kosmeticky vylepšuje. Doufám, že nové konzole ukážou už konečně nový směr a zárověň pozitvně naladí počítač k lepším výkonům... ale moc tomu nevěřím.
-
-
-
To co pohnojilo hry jsou prave konzole. A ted me ukamenujte
-
-
Nikoli, hry "pohnojili" hraci, jejich vyvoj se prizpusobuje vetsinovemu vkusu. Velkou merou se na tom podili vysoke technicke naroky hracu, kvuli kterym je vyvoj nakladny a musi byt cilen na masoveho konzumniho hrace. Ale komu se tento trend nelibi, tak ma z toho cestu ven, indie scenu. Akorat musi prestat ohrnovat nos nad nizsi technologickou urovni indie titulu. A samozrejme musi za hry platit, bez penez ty hry nebudou. Bohuzel pc hraci jsou takove sv1ne, ze okradaji i indie vyvojare, treba u machinaria jeho autori uvedli na pc 85% piratstvi.
-
-
Vývoj PC her je drahý, o tom nikdo nepochybuje. Ovšem proč? Nehodlám tu dělat jakoukoli analýzu, ovšem musím se pozastavit nad tím, jakým způsobem jednotlivé vývojářské společnosti fungují. Když se podívám, jak nedokonalé a až hloupě nedodělané hry (každá taková chyba přitom může naznačovat problematické fungování společnosti) jsou, jak špatná je komunikace vývojářů s komunitou resp. se zákazníky a jak nedokonale se mnohdy tyhle firmy prezentují, musím hledat velké náklady na vývoj také mj. v naprosté neefektivitě vývojářských společností. Když k tomu přidám někdy zvláštní vztahy mezi vývojáři a vydavateli, které efektivitě také neprospívají a zároveň přehnané náklady na platy, pak tu máme minimálně část odhalených zbytečně vysokých nákladů.
A prosím pěkně, netvrďte mi, že nějakou koridorovku s herní dobou 8 hodin musí vyvíjet stovka vývojářů. Kor když engine je hotov. Také náklady na prezentaci mi tu a tam nepříjdou adekvátní. Někdy i obchodní model je neadekvátní resp. neefektivní.
A samozřejmě si nemyslete, že když jde o soukromé společnosti, že se v nich všichni chovají efektivně. To je mýtus a jasný nesmysl. Jednou z příčin příliš vysokých nákladů bych tedy viděl neefektivitu. -
-
Kolik vyvojaru podle tebe a jak dlouho by meli delat treba hru uncharted 3?
-
Ja myslim ze prave ty naklady na reklamu jsou pomerne astronomicke. Vydavatele jsou to co zabiji hry. Uprimne jsem zvedavej na uspech prvnich titulu z kickstarteru. Pokud to vyjde tak bychom se mohli dockat moc peknych her ktere jsou pri vyrobe konzultovany do urcite miry s hraci a ne s bandou kravataku kteri hry stejne nehraji.
-
-
Tak to co brzdi soucasne vyvojare je dle meho nazoru to, ze musi spoustu veci rozchodit na "prehistorickem" HW. V tomhle se da s riditelem T2 souhlasit. De facto vykonejsi HW jim usnadni vyvoj, jelikoz nebudou muset trikrat navrhovat, dvakrat implementovat a desetkrat optimalizovat, aby to fungovalo. Takze ano. Nove konzole urcite usetri cas a tedy i penize.
-
-
Nic nemusi na prehistorickem hardware rozchazet, oni tu hru delaji primo pro nej. Uplne stejne, jako ho delali pred 5 lety, kdyz byl novy. Akorad pred tim nemeli tak dobre zkusenosti a nastroje jako dnes. A to same bude s novou generaci. Nebo si myslis, ze prechodem vyvojaru z prehistoricke ps2 na moderni ps3 se jim snizili naklady na tvorbu her?
-
-
UE4 maj vyvojari uz k dispozici.
-
budu zase za šťourala, ale ta čárka v nadpisu nemá co dělat...