Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tenhle článek by mohl mít velice krátký a přesto výstižný titulek - "Vávrova utopie". *1*

    Ale i tak mu v jeho počínání fandím a jsem moc zvědavý, co z toho jeho titulu nakonec vyleze.
  • Pravda je ale taková, že Dan se jen rád rejpe ve věcech, které ostatní přehlížejí, a přemýšlí, jak je udělat lépe a jinak. A proti tomu se nedá říci ani popel, právě naopak.

    Až to udělá lépe a jinak, ať mele sra*ky ze kterých dobrá polovina byl holej výmysl, no jo hold sem to bral doslovně, ono z psanýho slova se těžko poznává ironickej vtípek, prostě co je psaný to je daný
    • Někdo to poznat umí, někdo ne, co už no *4*
  • ucho
    no chtěl jsem napsat kritický a strašně dlouhý příspěvek plný mouder, ale asi to nemá cenu :D
  • calwin
    čítam blog už hodne dlhú dobu a vždy sa teším na článok :)... často píšem moje postrehy a naozaj som videl málo štúdií kde boli ludia priklonený aj k hráčovi... držím palce a verím že aj z ho*na sa dá upliesť bič... tak ako to spravil mount and blade... tiež to nebola úplná bomba ale podstatné bolo že je zábavná.
    tak ako sa niekto na blogu vyjadril... zložitá ale jednoduchá.
  • Hezky si na zacatku pod maskou pokory honi triko ; D To jsem se po delsi dobe u cteni musel smat nahlas.

    Kazdopadne bych si moc pral, aby to vsechno vylezlo tak, jak si DV predstavuje.
    Nemozny to neni urcite, i to publikum urcite bude, ale zaroven mi samotnej clanek prisel ve vysledku uplne nezajimavej, kapitansky obvijozni, s uvahama, kde A) ani B) neni spravne, nebo je spravne oboji.
    Od Dana se to ale i tak dobre cte, a tu nadhozenou hru si uz ted predstavuju nahou!
  • souhlasim stim ze se autor tohodle clanku obcas snazi umele zvysit rozsah clanku a vnasi do nej tak hromadu cintu, jako kdyz se diteti ve skole rekne ze sloh ma bejt na 2 a4 a ono mu to nevychazi.
  • Vávra je v pohodě, ale ty Poláčkovy novinky už se fakt nedaj číst. Nic proti komentářům, ale to jsou samý prvoplánový myšlenky, který člověka napadnou ještě při psaní předchozí věty. viz: "Nemá snad cenu psát, že to je navzdory všemi rizikům přístup sympatický, protože z toho pro nás hráče kouká potenciálně něco, co jsme ještě nezažili. Ať už v dobrém, nebo ve zlém."
    Ocenil bych profesionálnější přístup a komentování spíš způsobem zasazování do kontextu, ne tou hroznou individualizací.
  • Vidlec
    Vávru mám rád, je to taky jediná osobnost české herní scény, ale neříkejte mi, že je tak výjimečný. Že to co on hlásá skoro jako "revoluci" herních mechanismů nenapadlo už někoho předtím. Určitě napadlo, ale došlo jim, že udělat takhle propracovanou hru by trvalo kruv4 dlouho. Fandím mu, ale jsem spíše skeptik. Moc boží na to, aby to byla pravda.
    To Vávra: Prove it, or didn't happen!
    • Ale kulovy. To ze ty nikoho jineho neznas neznamena, ze nikdo jinej neni. Macura, Matejka, Dvorsky... ti uz neco dokazali. Vavra dokazal akorat picovat do ostatnich. Kazdej z nej dela designera, ale ono ouha, napsat scenar (Mafie 1) je jedna vec, jenze delat design je vec druha a to on neumi a jeho vlezdoprdelka Bocan se taky moc nepredre. V M1 design delali designeri a v M2 ho delali taky, protoze Vavra tam jenom pobihal a picoval jaci sou de*enti a sam nevedel co chce delat. Takze mu preju hodne stesti, protoze jeho utkvela predstava, ze nikdo 100x pred nim nevymyslel vec co ho zrovna napadla, je trochu mylna. Bohuzel tech 100 lidi pred nim davno prislo na to, ze je to hovadina. DV na to teprve musi prijit a pak az se mu posere projekt bude hledat vinu hlavne u druhych...
      • smejki
        pokud vím, tak na M1 dělal design A scénář. Na M2 už dělal jen scénář (a ten se stejně změnil po jeho odchodu)
      • Loony, nerikas pravdu a vylejváš si zlost, protoze te vyhodili. Neni to zbytecny? Nech to bejt a snaz se bejt nad veci.
        • Ale ja sem nad veci. To ze me vyhodili vnimam jako velkou ulevu a jsem naopak rad. Pokud nerikam pravdu, pak se omlouvam. Jen mi to tak bylo prezentovane. Btw na vylejvani zlosti uz je trochu pozde, ne? :) A Hellbovi rozhodne nepreju nic spatnyho
          • Jasne, Loony. Nad veci az to dre vo strop. Ale kdyz uz zacnes rejt do svyho bejvalyho zamestnavatele tak aspon nebud tak blbej a nedavej pod to prezdivku pod kterou te vsichni znaj. Ja si te pamatuju z Disney a moc dobre si vybavuju tvoje pracovni nasazeni a tvoje vysledky. Ve finale uz s tebou nikdo nechtel delat, protoze (a ted bacha) si nezvladl nic nez picovat do ostatnich. Cely studio melo nervy na pochodu z amiku a JR, ale tym na Thorovi byl uplne na prasky protoze meli navic jeste tebe. BTW: jestli se ti tak strasne ulevilo kdyz te vyhodili z WH tak si vůbec nemusel cekat az te vyrazi a mohl si vodejit sam. Zdarec
            • Zajimavy. Ja v Thorim teamu delal az do konce. A z looneyho jsem na prasky nebyl.

              Besides; Looney dokoncil vic jak jednu hru.
          • Loony picuje na Vavru, to je joke.

            Vavra udelal jednu hru a pak nadesignoval sequel tak brilantne ze deset let nevysel, dokud Vavru nevyhodili. I s takovym zivotopisem ale udelal Vavra presne o jednu hru vic nez Loony.

            Co jsem slysel tak Loony je otravny lenoch co cestuje po ceskych studiich od vyhazovu k vyhazovu, protoze nedokonci nejmensi ukol bez toho, aby to po nem nekdo jiny nepredelaval.

            Loony a Vavra by spolu mohli zalozit studio "Palirna penez u dvou prudasu" kde by se od rana do vecera zral bramborovej salat, popijely family packy dietni coly, nadavalo se a reptalo.

            Jo a nekdo jinej by to platil.
            • No tak takhle to opravdu, ale opravdu nebylo. Vávra napsal scénář a pak dělal na úplně jiných věcech a s M2 neměl několik let prakticky nic společného.
          • Podle toho, jak te znam z 2K a co sem slysel o tvem pusobeni v Disney a WH, tak ti preju, abys taky nekdy pracoval. I bohem jako ty by to mohl zkusit, misto vecneho hrani na DSku na zachode. Co se tyka tveho hodnoceni DV, tak ses fakt mimo pokud si myslis, ze kazdy vizionar si kompletne realizuje vsechny sve predstavy sam. Naopak! Pokud ma byt uspesny, musi se obklopit kvalitnima lidma, kteri pro nej jeho myslenku vyjadri. To je uplne normalni ve vsech odvetvich. On je ale dokonce schopny sepsat sve napady/pozadavky do designu a scenare. To se casto nestava. A to nezminuju zajistene financovani, ktere je na samostatnou kapitolu. A ze se obcas s lidma dohaduje a picuje ? Me to prijde dobry. Jeste porad mas sanci vyjadrit svuj nazor a klidne se s nim pohadat. Pokud ma rozumny argumenty, mas sanci sve napady porosadit. Nebo bys chtel radsi verzi, kdyz ses jen otrok a poslouchas na slovo a nebo dokonce ze kdyz se krive podivas, tak letis ? I takove firmy existuji a jejich sefove jsou vehlasni vizionari.
      • DangerousDave
        neviem na čom všetkom ohľadne Mafie pracoval ale iba príbeh to rozhodne nebol, viem, že fušoval do level-dizajnu, videl som aj nejakého jeho náčrty, ktoré ďalej rozpracovávali grafici. Jeho úloha v M1 určite nebola iba okrajová. Ako to bolo v M2 netuším.
        • Tak samozrejme nechci nikomu upirat jeho podil, nicmene informace o vyvoji M1 se lisi clovek od cloveka...
      • Jenom jeste podotknu, ze sem pro Hellboye pracoval jak v 2K tak ve WH a vazim si ho a uznavam ho, ale ta jeho natura kdy se do vseho obouva a sam vlastne nevi jak dotahnout neco do konce je proste problem. Jeho projektu fandim a doufam, ze ho dotahne do konce, protoze uz tu asi moc sanci na zalozeni AAA studia nebude
      • ucho
        jo, po čtení blogu jsem měl naprosto stejný pocit, že je to pro něj poprvé a že si to teprve osahává. což je sice fajn, ale je to asi časově náročné :) takový vnitřní boj realita vs hra :)
    • Má takovej jedovatější jazyk, to mají lidi rádi. Ve skutečnosti je lidem uplně jedno, jestli je to osobnost a co za hry udělal nebo neudělal, stačí jim, že říká věci buransky a jak si to myslí, pěkně bez obalu.
      Proto letí reality show a volí se menší zlo *15*
      • nechápu to menší zlo...když už tak pořádné zlo http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/Alexander%E2%80%94Cthulhu%E2%80%942012.png/220px-Alexander%E2%80%94Cthulhu%E2%80%942012.png :oP
  • Myslím že on nechce přimo realistickou hru ale hru která je postavena na logickych prvcich a to moc her dneska není. Ale to je zpusobeno tím že plno hráču nad hrou nechce ani přemyšlet ale prostě chvilku sednout a hrát. Tedy pro uspěd Danovi hry bude duležité jak se ty jeho prvky budou ve hře prezentovat. Ale myslím že jeho velkym vzorem bude práve Fallout:NW...

    Nejvetší přinost tyhle články ale dávají samotným tvůrcům popřipadně Danovi protože reakce na jeho články jsou opravdu dobré a věřím že mu vnukli plno nápadů co ještě zlepšit....(bohužel v téhle diskuzi zatím není žádný)

    Nejde ani tak o to jestli je to možné ve virtualním světě je v podstatě možné cokoliv jde o to příjit jak to udělat a taky jak optimalizovat kod. Ona Arma jde v podstatě podobnym směrem jako co píše Dan ale její uspěch vždy končí na bugach a na tom že v době vydaní si ji zahrajete jen na těch Hi-tech mašinách...

    Jen to co Dan nastinil v tom článku myslim moc casual hráču nezaujme. Ikdyž jim bude stačit povedeny (efektní) soubojovy system a to ostatní muže byt pro hrače kteří RPG milují...Otazka je je dosta takovych hraču aby hra měla komerční uspěch který bude rozhodovat o další budoucnosti studia? Přece jen ta hra nebude tak silná značka jako je Witcher a pravě reklamu si bude muset dělat kvalitou a recenzemi...nevím jaky mají rozpočet ale pochybuji že si budou moct dovolit světou reklamní kampan...

    Rozhodně držím palce Dan většinou neříka blbosti. Každopadně myslím že mezi programatorama moc kamarádů nemá :D
    • A ještě k té jeho klobáse. To že bude mít vliv na zdraví když se sní myslim pochopí plno hráču duležité je jakym mechanismem se ve hře zkazí. Bude to špatnym skladovaním nebo příliš dlouhou dobou v inventaři a nebo prostě u "řeznika" se jednou vygeneruje dobrá a jednou zkažéná?

      A uplně to nejzakladnější vlastně to co Dana dostalo tam kde je bude příběh a hlavně jeho podaní. U Mafii měl plno inspirace neví kde čerpá zde. Ale pokud to bude tuctovej příběh ale Skyrim tak ho ani klobáska do které mouchy nakladou larvy a bude za tří dny prolezlá červama nezachrání.
    • Ještě k tomu Robinsonovi to nechápu tu jeho kritiku že když se málo oblékl tak dostal rýmu a přitom na začatku článku si stěžuje že barbarky běhají ve sněhu polonahé :) Je pravdou že někdy řeší opravdu blbosti tak jako v kritice na film Batman.
      • janchor
        Řekl bych, že ty barbarky řeší spíš skrze fakt, že taková věc praští do očí. Hra nemusí simulovat nachlazení, aby spoře oděný postavy působily uprostřed zasněžený krajiny hloupě.
        • Záleží na podání. Hoď do placu lektvary vyvolávající válečnou zuřivost a otupují bolest, přidej kulturu, v níž válečníci (a válečnice) vyhledávají smrt a vítají ji, a nahatá divoška je v pohodě. A ještě může hryzat do štítu.
          • janchor
            Může být. Naneštěstí ve valný většině případů na tom má podíl kultura docela jiná, sexistická.

            Viz ostatně Franta a jeho zmínka o prodávání her přes prsa.
            • No a co jen hry:) Stačí si jen vzpomenou kolik naražek zde bylo na Bětku Trojanovou :) Heavy Rain taky scéna ve sprše byl marketingoví tah. Sex je jedno z nejvyužívanějších reklamních taháků.
            • A sexismus řadíme... na stejnou rovinu jako rasismus, homofobii a antisemitismus *4*. Takže tfuj sexisté.
        • Takže jde vlastně jen o vizualní stránku:) Holt třeba mají barbarky hroší kůži. Ikdyž nehledě na to že pohled na barbarku kterou on postl plno barbarů muselo pěkně rozpálit.

          Ale jo hloupě to muže vypadat když neznáme kontext proč je tak oblečená. Ale asi to měla být naražka na Skyrim? Jestli ano tak na tohle moc hráču při hraná nepomyslí ba co dokonce bych si tipl že většina je ráda za spoře oděné děvče ve hrách...

          Japonské hry v se taky prodávají hlavně přes prsa....A v dobách lary se řešilo taky hodně to jestli se už jí budou třepat...Tak jen aby tedy rozhodnutí ji obleknout nebylo kontraproduktivní :)
          • Tak zrovna ve Skyrimu mají Nordi odolnost vůči mrazu, a ještě vypadají celkem bytelně, takže jim to je člověk s trochou snahy schopnej i uvěřit. Horší je to právě u těch japonských útlých děvčátek, co běhají po horských masivech v bikinách. *1*
  • Paulcz
    Nikdo nebrání tvůrci hry nastavit obtížnost nebo udělat různý stupně herní mechaniky. Robinsona bych nezatracoval, ty hra byla špatná díky zpracování, ale nápad je super. Dneska se podobné prvky snaží převést např. do Day Z. Každej nechce hrát hry typu Call of Duty nebo BF kde s americkou vlajkou strčenou v řiti zachraňujete svět :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit