Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Corvus
    Vynikající článek jako všechny dosavadní... Musím napsat, že Danovi a jeho týmu neskutečně držím palce. Z toho, co jsme měli možnost zatím číst, vypadá RPGčko od Warhorse jako adept na hru desetiletí a já doufám, že se hře povede dobře i komerčně. U hardcore publika a RPG pozitivních jedinců o tom nemám žádných pochyb; nicméně doufám v úspěch obecně, aby se vynaložená dřina a peníze vyplatily/vrátily/znásobily a Warhorse nám později přinesly další skvělé gamesy.

    Každý blog mě utrvzuje, že "tohle" bude regulerně HC pecka těžkýho kalibru. Jako hráč hrající prakticky jen RPG a adventure se nemůžu dočkat prvních screenů...

    (dodatek - více minusů, borci) *5*
    • Keyz
      Také si myslím,že to bude více HC než RPG které vychází.HC myslím dobrém.
      Robinson’s Requiem jak píše to snad nebude a tedy extra HC to doufám také nebude.
  • Realistickou hru nikdo nechce, ani ti kteri si mysli ze ji chteji ;-) Staci se trochu zamyslet - cely koncept RPG by nemohl fungovat (jedna postava nebo druzina zabijejici stovky nepratel), kazde zraneni by byl obrovsky problem (potreba nejak to odborne osetrit, nemoznost pouzivat zbran nekolik tydnu / mesicu nebo mozna uz nikdy), atd. Je potreba vymyslet nejaky kompromis, a bohuzel je tez potreba popremyslet jestli to nebude zbytecne pripadne jaky bude pomer cena / vykon (jestli si toho vubec nekdo vsimne). Navrhy ktere ma v clanku vypadaji na ten rozumny kompromis, ale sam uznava ze to nebude sranda. Uvidime.

    P.S. Polonahe barbarky ve snehu muzou byt v pohode, clovek nesmi vsechno porovnavat s podminkami na Zemi. Pokud jsou barbari zvykli zit v -70 stupnich a dostanou se do -5 tak jim bude docela vedro ;-)
    • deridon
      v mém Skyrimu ani ty polonahé barbarky nebyly v pohodě, jelikož jsem to hrával s Frostfallem (dekuji moderum) a musel jsem hledal tepelné zdroje, žrát polívky a mít na sobě kožíšek, abych neumrzl :) jinak souhlasím, nejlepší je kompromis mezi realitou a nerealitou.. všeho moc škodí i v tomto případě
    • No, vzhledem k tomu, že Vávrovo rpg bude zasazené do reálného světa, tak tam polonahé barbarky nepřicházejí samozřejmě v úvahu. A obecně si takový koncept vyžaduje mnohem větší zaměření na "reálnost" herního světa. Zatímco barbaru Conanovi dokážu uvěřit, že sejme 50 chlapů v jediném souboji 50 na 1, tak by bylo docela komické, kdyby takový geroj byl ve středověkém prostředí.
      • Vavra se snazi logiku realneho sveta napasovat na vsechno, v tom vidim jeho slabinu. Nedokaze pristoupit na to, ze v jinem svete plati jine pravidla, a posuzovat to podle nich. Jelikoz mafia i tohle rpg maji zaklad vicemene v realnem svete, nebude to problem. Ale pri posuzovani ostatnich her / filmu ma diky tomu klapky na ocich, vidi jenom urcitym smerem.
    • Realistickou hru nechce nikdo,ale fantasy/scifi rpg s prvky realismu chce hodne hracu. Nutnost jist,pit,spat-vzdyt tohle byvalo drive pomerne bezne(nspr serie Might and magic). Me to chybi. Z novych her(RPG) tohle mel jen Fallout New Vegas a to jen na nejtezsi obtiznost a v omezene mire.
      • Me osobne vic nez potreba jidla vadi ze v nekterych hrach jsem ani jednou nesel spat (ve Skyrimu se mi quest pro dark brotherhood aktivoval az v pulce hry kdy jsem poprve usnul ;-), v jinych (zvlast starsich podle D&D pravidel) jsem kazdych par minut usinal na osm hodin. Treba prvek unavy by nemusel byt tak tezky a docela by prispel k realismu.

        Co se tyka jidla, tak proc ne, ale pak se zase najde nekdo komu vadi ze porad jis a pijes a nikdy jsi nebyl na zachode, a muze to skoncit shanenim toaletniho papiru ;-)
      • problem je v tom, ze u takovych her to pak vypadalo nasledovne...dostal jsi hlad a klikl jsi na 1 jidlo v inventari, kterych jsi tam mel treba 50, to same s pitim a spanek se resil tim, ze jsi nekde rozdelal ohen (tam to byvalo aspon obcas spestrene nejakym tim prepadenim)
        • Ano,ne vzdy to bylo reseno idealne,ale mnohdy to pro staci. Treba ve F:NW jsi asi tezko nosil 50 jidel,protoze byly hodne tezke a nosnost tak mala....
  • Paulcz
    Nikdo nebrání tvůrci hry nastavit obtížnost nebo udělat různý stupně herní mechaniky. Robinsona bych nezatracoval, ty hra byla špatná díky zpracování, ale nápad je super. Dneska se podobné prvky snaží převést např. do Day Z. Každej nechce hrát hry typu Call of Duty nebo BF kde s americkou vlajkou strčenou v řiti zachraňujete svět :)
  • Hezky si na zacatku pod maskou pokory honi triko ; D To jsem se po delsi dobe u cteni musel smat nahlas.

    Kazdopadne bych si moc pral, aby to vsechno vylezlo tak, jak si DV predstavuje.
    Nemozny to neni urcite, i to publikum urcite bude, ale zaroven mi samotnej clanek prisel ve vysledku uplne nezajimavej, kapitansky obvijozni, s uvahama, kde A) ani B) neni spravne, nebo je spravne oboji.
    Od Dana se to ale i tak dobre cte, a tu nadhozenou hru si uz ted predstavuju nahou!
  • Vidlec
    Vávru mám rád, je to taky jediná osobnost české herní scény, ale neříkejte mi, že je tak výjimečný. Že to co on hlásá skoro jako "revoluci" herních mechanismů nenapadlo už někoho předtím. Určitě napadlo, ale došlo jim, že udělat takhle propracovanou hru by trvalo kruv4 dlouho. Fandím mu, ale jsem spíše skeptik. Moc boží na to, aby to byla pravda.
    To Vávra: Prove it, or didn't happen!
    • Ale kulovy. To ze ty nikoho jineho neznas neznamena, ze nikdo jinej neni. Macura, Matejka, Dvorsky... ti uz neco dokazali. Vavra dokazal akorat picovat do ostatnich. Kazdej z nej dela designera, ale ono ouha, napsat scenar (Mafie 1) je jedna vec, jenze delat design je vec druha a to on neumi a jeho vlezdoprdelka Bocan se taky moc nepredre. V M1 design delali designeri a v M2 ho delali taky, protoze Vavra tam jenom pobihal a picoval jaci sou de*enti a sam nevedel co chce delat. Takze mu preju hodne stesti, protoze jeho utkvela predstava, ze nikdo 100x pred nim nevymyslel vec co ho zrovna napadla, je trochu mylna. Bohuzel tech 100 lidi pred nim davno prislo na to, ze je to hovadina. DV na to teprve musi prijit a pak az se mu posere projekt bude hledat vinu hlavne u druhych...
      • smejki
        pokud vím, tak na M1 dělal design A scénář. Na M2 už dělal jen scénář (a ten se stejně změnil po jeho odchodu)
      • Loony, nerikas pravdu a vylejváš si zlost, protoze te vyhodili. Neni to zbytecny? Nech to bejt a snaz se bejt nad veci.
        • Ale ja sem nad veci. To ze me vyhodili vnimam jako velkou ulevu a jsem naopak rad. Pokud nerikam pravdu, pak se omlouvam. Jen mi to tak bylo prezentovane. Btw na vylejvani zlosti uz je trochu pozde, ne? :) A Hellbovi rozhodne nepreju nic spatnyho
          • Jasne, Loony. Nad veci az to dre vo strop. Ale kdyz uz zacnes rejt do svyho bejvalyho zamestnavatele tak aspon nebud tak blbej a nedavej pod to prezdivku pod kterou te vsichni znaj. Ja si te pamatuju z Disney a moc dobre si vybavuju tvoje pracovni nasazeni a tvoje vysledky. Ve finale uz s tebou nikdo nechtel delat, protoze (a ted bacha) si nezvladl nic nez picovat do ostatnich. Cely studio melo nervy na pochodu z amiku a JR, ale tym na Thorovi byl uplne na prasky protoze meli navic jeste tebe. BTW: jestli se ti tak strasne ulevilo kdyz te vyhodili z WH tak si vůbec nemusel cekat az te vyrazi a mohl si vodejit sam. Zdarec
            • Zajimavy. Ja v Thorim teamu delal az do konce. A z looneyho jsem na prasky nebyl.

              Besides; Looney dokoncil vic jak jednu hru.
          • Loony picuje na Vavru, to je joke.

            Vavra udelal jednu hru a pak nadesignoval sequel tak brilantne ze deset let nevysel, dokud Vavru nevyhodili. I s takovym zivotopisem ale udelal Vavra presne o jednu hru vic nez Loony.

            Co jsem slysel tak Loony je otravny lenoch co cestuje po ceskych studiich od vyhazovu k vyhazovu, protoze nedokonci nejmensi ukol bez toho, aby to po nem nekdo jiny nepredelaval.

            Loony a Vavra by spolu mohli zalozit studio "Palirna penez u dvou prudasu" kde by se od rana do vecera zral bramborovej salat, popijely family packy dietni coly, nadavalo se a reptalo.

            Jo a nekdo jinej by to platil.
            • No tak takhle to opravdu, ale opravdu nebylo. Vávra napsal scénář a pak dělal na úplně jiných věcech a s M2 neměl několik let prakticky nic společného.
          • Podle toho, jak te znam z 2K a co sem slysel o tvem pusobeni v Disney a WH, tak ti preju, abys taky nekdy pracoval. I bohem jako ty by to mohl zkusit, misto vecneho hrani na DSku na zachode. Co se tyka tveho hodnoceni DV, tak ses fakt mimo pokud si myslis, ze kazdy vizionar si kompletne realizuje vsechny sve predstavy sam. Naopak! Pokud ma byt uspesny, musi se obklopit kvalitnima lidma, kteri pro nej jeho myslenku vyjadri. To je uplne normalni ve vsech odvetvich. On je ale dokonce schopny sepsat sve napady/pozadavky do designu a scenare. To se casto nestava. A to nezminuju zajistene financovani, ktere je na samostatnou kapitolu. A ze se obcas s lidma dohaduje a picuje ? Me to prijde dobry. Jeste porad mas sanci vyjadrit svuj nazor a klidne se s nim pohadat. Pokud ma rozumny argumenty, mas sanci sve napady porosadit. Nebo bys chtel radsi verzi, kdyz ses jen otrok a poslouchas na slovo a nebo dokonce ze kdyz se krive podivas, tak letis ? I takove firmy existuji a jejich sefove jsou vehlasni vizionari.
      • DangerousDave
        neviem na čom všetkom ohľadne Mafie pracoval ale iba príbeh to rozhodne nebol, viem, že fušoval do level-dizajnu, videl som aj nejakého jeho náčrty, ktoré ďalej rozpracovávali grafici. Jeho úloha v M1 určite nebola iba okrajová. Ako to bolo v M2 netuším.
        • Tak samozrejme nechci nikomu upirat jeho podil, nicmene informace o vyvoji M1 se lisi clovek od cloveka...
      • Jenom jeste podotknu, ze sem pro Hellboye pracoval jak v 2K tak ve WH a vazim si ho a uznavam ho, ale ta jeho natura kdy se do vseho obouva a sam vlastne nevi jak dotahnout neco do konce je proste problem. Jeho projektu fandim a doufam, ze ho dotahne do konce, protoze uz tu asi moc sanci na zalozeni AAA studia nebude
      • ucho
        jo, po čtení blogu jsem měl naprosto stejný pocit, že je to pro něj poprvé a že si to teprve osahává. což je sice fajn, ale je to asi časově náročné :) takový vnitřní boj realita vs hra :)
    • Má takovej jedovatější jazyk, to mají lidi rádi. Ve skutečnosti je lidem uplně jedno, jestli je to osobnost a co za hry udělal nebo neudělal, stačí jim, že říká věci buransky a jak si to myslí, pěkně bez obalu.
      Proto letí reality show a volí se menší zlo *15*
      • nechápu to menší zlo...když už tak pořádné zlo http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/89/Alexander%E2%80%94Cthulhu%E2%80%942012.png/220px-Alexander%E2%80%94Cthulhu%E2%80%942012.png :oP
  • smejki
    To není jen o nevyzkoušeném designu, ale i o přehnané simulaci/oversimulation, o kterou se pěkně otírá tenhle článek
  • Gojira
    Obrázek Thrash metalové kapely? \m/ *14* *15*
    • Náhodou fajn, hned jsem z audioknihovničky vylovil a vrazil do přehrávače Horrorscope *1*
  • ucho
    no chtěl jsem napsat kritický a strašně dlouhý příspěvek plný mouder, ale asi to nemá cenu :D
  • Pravda je ale taková, že Dan se jen rád rejpe ve věcech, které ostatní přehlížejí, a přemýšlí, jak je udělat lépe a jinak. A proti tomu se nedá říci ani popel, právě naopak.

    Až to udělá lépe a jinak, ať mele sra*ky ze kterých dobrá polovina byl holej výmysl, no jo hold sem to bral doslovně, ono z psanýho slova se těžko poznává ironickej vtípek, prostě co je psaný to je daný
    • Někdo to poznat umí, někdo ne, co už no *4*
  • MrSanta
    Jo Robinson, to byla pecka. Už sice nevím kdo a v kterém časáku to napsal, ale nový herní žánr "simulátor magorova přežití" mi zůstane v hlavě už navždy *15*.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit