Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Takovejch PR keců o AI jsem už slyšel. Nakonec to dopadne tak, že se nepřátele budou zasekávat o první popelnici na kterou narazej ...
  • Na Watchdogs je dobře vidět, jak když se o hře začne mluvit moc brzy, úplně o ní opadne zájem. Na začátku to všichni řešili a diskutovalo se, ale prodleva je moc velká, do toho vyšlo GTA5 a další hry a z Watchdogs je projekt na okraji zájmu. Nejlepší je, udělat hype a pak hru do půl roku vydat.
    • No moment sice s tebou souhlasim ale nezapomen ze puvodni datum vydani melo byt v podstate soubezne s GTA V ale pak se to odsunulo na Jaro 2014. Takze to s prezentaci neprehnali myslim casove.
  • Pamatujete, jak nám WD poprvé představili na E3 2012 a jak jsme z toho byli všichni paf? Diskuze zahlcené názory o nejlépe vypadající hře současnosti a o největším překvapení výstavy? Všímáte si, jak to nadšení s blížícím se vydáním postupně opadá?

    Čím myslíte, že to je? Protože má Ubi nezvládnutý marketing (a to nejen u WD)? Nebo proto, že na hru čekáme dlouho? Nebo proto, že se graficky od představení hodně změnila a to bohužel k horšímu? Nebo jsme jen o dva roky starší a už nás to tolik netankuje?

    Nebojte se svěřit, proč si myslíte, že to tak je.
    • Za sebe říkám že to je jako s ženskou, člověk jí nemusi vlézt do kalhotek hned ale pokud musí čekat přiliš dlouho jeho pozornost a zájem rapidně klesá. Tím že týdně vypustí jeden dva nové obrazky mě akorát nakrknou. Nad prvními deseti budu slintat ale pak se dostaví stereotyp a začnu se nudit.
      Obávám se že podobným směrem se ubírá i The Division. Chci být překvapován né unuděn k smrti.
      • Skvělý přirovnání s tou ženskou.
    • Mart9
      Mám z toho stejný pocit a všímám si, že je nás docela dost. Možná je to tím, že se o hře dozvídáme stále více a nějaké hackování mobilem zase nezní tak zajímavě, aby na tom byla postavená celá open world hra.
    • C-BEAM
      je za tým niekolko vecí ale hlavne to, že za tie 2 roky prišli alebo sa ohlásili hry ktoré vyzerá rovnako dobre (Infamous) ak nie lepšie (Division), navyše v 2012 ukázali graficky asi tie najatraktívnejšie a najvypiplanejšie miesta hry a k tomu na nadupanom PC, takže čokoľvek čo prišlo neskôr už ten boom efekt nemôže prekonať a nadšenie opadáva.
    • Miserius
      No o tom mluvim... Nezvládaj marketing... Cpou to do nás tak dlouho a s takovym předstihem že to naprosto selhává... Maj se co učit, třeba od R*, ty maj perfektně zmáknutý kdy,jaký a kolik informací vypustit aby to hráče pořád drželo a chtěli víc...
      • Hanzales
        Jsem si vzpomněl na Half-Life 1. To jsem jen viděl dva screenshoty v časopise a pak přišla rovnou hra a už mně jen překvapovala, udivovala a znovu jen a jen mile překvapovala :)
      • S R* naprosto souhlasím. GTAV je skvělý příklad výborně zvládnutého marketingu. Nebo ještě takový Naughty Dog s TLoU.
  • Magister_Peditum
    Problém téhle hry je v tom, že první zveřejněný gameplay byl bombastický, jak po herní, tak vizuální stránce. No, a od té doby oba dva faktory šly dolů. Ale to není problém jen této hry, ale herního průmyslu obecně, že se prezentovaná videa celkem dost rozcházejí s výsledným produktem.
    • Veskoslav
      No u zatím nevydané SC nemám ten pocit například. Protože prezentovaná videa jsou stejná bomba jako když jsem viděl poprvé, když ukázali herní design:) V květnu řeknu nakolik je to podobné skutečnosti *1*
      • Co má pro SC vyjít v květnu? Dogfight module měl vyjí krátce po 13.4. tím pádem v nejbližších dnech, nebo jsem něco přehlédl?
        • Veskoslav
          Dogfight vyjde v květnu, přidali dva módy navíc+AI arény, které v původní oznámení není:) Takže stíhačky startujeme o něco později:)
  • Miserius
    Pro mě je zásadni problém u tyhle hry v tom, že nás krmí ruznejma kecama (kterym stejne nikdo neveri) strasne dlouho v kuse... Většinou takle spamujou chvilku před vydáním a pak to lidi kupujou, já už měsíc a pul nečtu nic jinýho než kolik listů pada v next gen verzi Watch Dogs, proč je Watch Dogs nejlepší hra, proč je Ubisoft nejlepší studio a další tunu kravin
    • Ristoro
      Na druhou stranu tě to nikdo nenutí číst. Když uvidíš nápisy: UBISOFT, WATCH DOGS, stačí to prostě ignorovat.
      • Na třetí stranu člověka zajímá, co dalšího mají vývojáři na srdci o jejich nadcházející hře. Kdybys všechny ty novinky ignoroval jen proto, že už si myslíš, že jich je moc a že tě ničím novým už nepřekvapí, tak bys pak byl bez informací.

        Hráč se o hře chce dozvědět něco nového, ale před přečtením článku přeci nemůže vědět, že to budou již stokrát omleté bláboly, které už jsme dříve slyšeli v tolika variacích, že nám to už pomalu leze krkem.

        Jen si vezmi název tohoto článku. Láká k přečtení, že? Jenže po přečtení si uvědomíš, že by ses bez něj klidně obešel.
    • A ja zas miluju kecy radoby chytraku co vsechno odsuzujou a jsou potom asi vice cool. *2 Prece nepudu s hypem ,ze ano*1*
      • Carmamrdon
        To je tady normální. Když se začne objevovat více článků o áčkové hře, vždy se tu objeví nějaký hater či hipster, který si začne vylívat své srdíčko. Bylo tomu tak u Assassins Creeda, Kingdoms Come... no a teď to pokračuje u Watch Dogs. *6* Hlavně si nestěžovat na indie hry.
        • Miserius
          Stejně tak jako hromada expertů co z jednoho prispeku vyvozujou zavery... At uz se clovek vyjadri kladne nebo zaporne, vzdy par uchylacku bude remcat ze to je nejaka moda nebo fanboy nebo hater nebo swag nebo jaky lejna se ted resej... Uvedomte si ze nekdo muze mit i vlastni nazor, pro nekoho asi nepredstavitelne ale je to tak
      • Miserius
        Copak já něco odsuzuju ty burane? Já jen řikám co mi na tom vadí, Už měsíc žvatlaj kraviny který slibovali i u jiných her a ještě další měsíc to budou dělat... Pokud si myslíš že nějakej příspěvek v diskuzi z někoho dělá cool typka tak to žiješ v hodně podivnym světě *15*
        • Sundej si tu helmu ty salamku a rozhledni se nejsi tady sam! *2*
    • Není důležité, kolik lidí to bude bavit, ale kolik lidí si to koupí *1*
      • Miserius
        No me prave prijde ze to maj spatne rozvrzeny... Tu vlnu nejvetsi euforie z novych informaci a udělátek už dávno propásli tim že do nác cpou tyhle žvásty už hrozně dlouho
  • C-BEAM
    no ale treba uznať, že to znie dobre, o niečo takom sme snívali ako deti keď sme sa bavili o tom aké budú hry o 10-15 rokov ... hry s otvoreným žijúcim mestom s kvalitnou AI a kopec možností k tomu, kde hra bude realistická, obtiažna ale férová.

    Lenže doba je trochu iná ako sme si ju predstavovali, WD je drahý projekt ktorý sa ťahá 5 rokov a ubisoft urobí všetko aby bola hra finančne úspešná, takže hra je automaticky vyvíjaná s úmyslom zasiahnuť čo najväčšie spektrum hráčov. Budete mat síce veľa možností ale obávam, sa že všetko bude akosi povrchné, jednoduché, casual... jednoducho Assassin v modernom meste.Strašne rád by som sa mýlil.
    • Takove hry jsou, treba dwarf fortress a nejsou ani trochu casual, naopak, casual hrace spolehlive odradi.
  • MARTASLJ19
    Ja tejto hre verím stále menej a menej lebo poznám Ubisoft. Na prvý Assasin´s Creed hráčov nahypovali pomocou ženskej tváričky. Proste ako keby tvoria niečo svetaborné a nakoniec to bola len hra, ktorá pôsobila zaujímavo, ale mala stále rovnakú a nudnú náplň a pravdepodobne na tie nudné a stále opakujúce sa vedľajšie úlohy u Watch Dogs som teda zvedavý. Po pravde v tejto hre som dosť stratený aj čo sa týka technickej stránky, ktorá zrejme nebude vyzerať ako v roku 2012.
  • Vzpomínám si, když jsem četl poprvé o Watch dogs. Ani trochu mě to nezaujalo. Připadalo mi to, jako GTA s hackerem v hlavní roli. Upřímně nesnáším hackery. Opovrhuji jimi. A navíc GTA mě nikdy nezaujalo. Ukradni auto, jezdi s ním po městě do zblbnutí, čas od času někoho zamorduj. Simulátor kriminálníka ve světě, kde vše funguje automaticky, jako strojek hodinek. Ovšem nyní můžeš špehovat lidi mobilem a měnit světla na semaforu. Nezájem. Jenže pak jsem uviděl první záběry ze hry a otočil jsem o sto osmdesát stupňů.
    Vypadalo to nádherně. Tím nemyslím grafiku, ale detaily prostředí. Úvodní procházka po předměstí Chicaga, mi vyrazila dech. Následná akční pasáž, sice byla jalová (střílení kachen v uniformách), a zmínka o tom, jak hráč bude mít svobodu v řešení misí mě rozesmála (brána je zavřená a pečlivě hlídaná, ale naštěstí je za rohem díra v ostnatém drátě s příhodně postavenými bednami, tak aby se po nich dalo vylézt), ovšem projížďka po městě se závěreční honičkou s hráčem/vetřelcem mi spravila chuť. Avšak to, na co jsem se nejvíc těšil byl příběh. Na rozdíl od valné většiny hráčů, mě davová panika o poklesu kvality grafiky, moc netrápila. Nesouhlasím sice s takovým jednáním ze strany vydavatelů her, avšak když dohrajete Zaklínače 2 na nejnižší grafiku, naučíte se trochu té pokory. Těšil jsem se především na všechny ty slibované a potencionální možnosti ve hře, a jak se tvůrci popere s otázkami, jež vyplývali z prvních záběrů hry. Kdo je hlavní hrdina? Jak získal získal iPad, díky němuž udělal z Chicaga svou d*vku? Proč ho využívá? Jde o frustrovaného IT technika, který si chce hrát na Supermana? Je to mstitel? Zločinec? Hrdina? Samozvaný bojovník za svobodu, nebo anarchista? Má hlavní protagonista nějakou vizi nového řádu, nebo je jen naivní rebel, plný ideálů? Proti komu bojuje? Nebo lépe řečeno, proti čemu? Co, ho dohnalo tam kde je? Jak se svět a společnost dostali do takového stavu? Má jedinec právo použít v boji proti vládnoucí garnituře ve jménu větší dobro protizákonné prostředky, a má vůbec právo bojovat? Ty otázky. Ach, ty otázky. Je fascinující, kolik otázek se začne objevovat, ve chvíli kdy se někdo rozhodně udělat hru, ve které se nestřílí zombie; nečaruje se; nezachraňuje se svět; ani nebojuje ve skutečné, či pomyslné Světové válce. Většina her, a vůbec příběhů jako takových, v nichž se používá nejsurovější násilí, vychází ze střetu s určitou nediskutovatelnou formou zla, jehož porážka a zničení nemusí být ospravedlňováno (jinak řečeno, líní psaní a vymýšlení laciných zápletek). Je tedy naprosto přirozené očekávat s nadšením něco čerstvého, z čehož jde cítit výzva, jak pro vývojáře, tak i hráče. A ačkoliv už byl vydán příběhoví trailer, jenž se dá jedině přirovnat ke studené sprše, tak většina výše zmíněních otázek tu stále je, a odpověď na ně dostaneme, až 27. května.
    K závěru tedy může pouze říct, že ne. Nemyslím si že Watch dogs bude světoborná hra (ačkoliv v to stále doufám), ale zároveň se nebojím, že to bude další Aliens: colonial marines. Bude to jen hezky vypadající GTA, se špehováním přes iPhad a měnitelným semaforem podle vaší vůle.
    Díky za přečtení.
    • Jazz
      Jednou si liskni a všechno bude hned lepší.
    • Vaše víra mi osobně připadá mírně sympatická, ale mám pocit, že od příběhu očekáváte zkrátka příliš a o to horší bude následné vystřízlivění. Nevěřím tomu, že se odehraje výše zmíněné etické drama a pokud ano, tak formou toho nejhoršího patosu.
  • Podcast v linku, blok od cca 14:00 do 18:30.
    14:00 ~ 14:30 Je zmíněno, že diskutéři považují za žádoucí přidávat snadno použitelné možnosti pro hráče. ###COMMENT: "Možnostmi" je pravděpodobně míněna interakce s okolím skrze hack tlačítko. Tyto možnosti jsou přidávány proto, aby jich hráč mohl využívat ve svůj prospěch. Nikde ani zmínka o tom, zda může AI využívat tu samou interakci.
    14:35: AI je v této hře prý poněkud nebezpečná. Nutí hráče nevyužívat jenom hrubou sílu.
    14:36 ~ 15:10: Ten samý řečník jako v 14:35 se rozplývá na tím, jak je krásně a snadno možné díky hackingu obrazně řečeno "vodit AI se ma tam jako kozu na provázku" a jak je to skvělý pocit být pánem situace. ###COMMENT: Tak má ta hra dobrou AI nebo nemá? Sám si protiřečí.
    15:50 ~ 16:00: Dle informací to vypadá, že hra obsahuje standardní stavovou AI - stav patrolování, stav vyčkávání, stav útoku na hráče.
    16:00 ~ 16:40: Ve WatchDogs je ohledně AI dle řečníka extra potíž díky faktu, že AI musí reagovat na situace vzniklé hackováním, tedy situace, kdy není fyzicky přitomen hráč. ###COMMENT: Taková mechanika je součástí pursuit režimu (pronásledování hráče) snad v každé stealth hře. AI nemusí mít definitivní znalost hráčovy pozice, ale reaguje na "spouštěče" (triggery), které v prostředí vznikají zejména činností hráče. Takový trigger je třeba zvuk kroku (neviditelná kolizní koule; kolize s AI = AI jakože slyší kroky) nebo jakýkoliv ingame objekt, pokud je zamýšlen jako AI trigger (nedovřené dveře, změna stavu světla, repozice nábytku). Nejedná se sice o snadnou záležitost, ale osobně nevidím extra problém ohledně implementace ve WatchDogs - každá hráčská interakce spustí odpovídající AI trigger. AI která jsou uvnitř triggeru provedou každá svůj skript (klidně personalisovaný) dle např. CUID identifikátoru příchozího AI triggeru.
    16:40 ~ 17:05: S odvoláním na řečníka z času 14:35 - tak je AI nebezpečná nebo ne? Jeden tvrdí že ano a přidává historku jak dostal na budku, další se zde v daném úseku rozplývá, jak se super možností kupříkladu shromáždit AI v nebezpečné oblasti (jako kozy na provázku) a poté nebezpečný prostor aktivovat. Nabízí se otázka, zda řečník z 14:35 nezkoušel např. útok obuškem na NPC postavu, která má v rámci své třídy nastavenu skriptovanou imunitu proti útokům zblízka - útok obuškem proti danému NPC by pak vždy vyvolal skriptovanou situaci, ve které je útok hráče odražen a NPC přechází do útočného režimu. Ovšem takovou situaci bych osobně nenazval situací, kdy se projevila dobrá AI. Projevila by se pouze skriptovaná imunita NPC postavy proti útoku na blízko.
    17:50 ~ 18:00: Diskutéři zmiňují, že je potřeba používat hack tlačítko s rozmyslem, jako příklad uvádějí, že při nevhodném načasování si může hráč sám zahradit cestu výsuvnými silničními sloupky. Otázkou je (vynecháme-li faktor nudy nebo pokusů), kdo z hráčů 18+ (pro koho je hra určena) bude chtít použít hack tlačítko dřív, než dokud bude jeho vozidlo těsně za sloupky.
    18:00 ~ 18:30: Diskuse, zda by výše uvedené chování sloupků (možnost vzniku nepříznivé situace pro hráče kvůli jeho vlastní chybě) nebylo lepší odstranit. Prý ne, jedná se o prvek který přidává do hry nutnost používat hack tlačítko s rozumem ###COMMENT: Asi natolik s rozumem, jako přidává v Quake3 Arena na rozumném používání raketometu fakt, že když si hráč vystřelí raketu pod nohy, tak zraní sám sebe explozí vlastní rakety (nečekaně). Diskutovat nad tím, zda takové chování objektů odstanit či ne v 18+ hře vnímám osobně jako uvažování diskutérů nad mírou, nakolik je hloupý zákazník, pro kterého je produkt WatchDogs tvořen.
  • yenda1
    Perfektní! Už dlouho jsme o Watch Dogs neslyšel.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit