Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No konecne miziva populace na low level byla ta nejvetsi slabina wowka.
  • calwin
    fakt by to už chcelo nejakú warcraft 4 a návrat ku koreňom... s poriadnym dejom a intrami aké blizzard priniesli už v 3... to bola podívaná! :)
    • warcraft 4 bych si pral, to by byla nejlepší strategia na trhu. SC2 mi hratelnostne ani grafikou moc nesedí. I nejvetsi fandove musí videt ze dizajn a grafika jednotek pusobi dost lacine.
    • Taky jsem si dlouho přál aby začali pracovat na warcraftu 4. Ale po tom, jak v posledních datadiscích k WoW do..... celý svět a příběh Warcraftu už o to ani nestojím *9* .
  • Veskoslav
    Hmm. Tak jsem prohledával net a nikde jsem nenašel zmínku, že Sc vychází z W40k. Mol by mi to pisatel Sankuri najít? O W3 je to dané kvůli licenci, jak psal kolega níže. Ale nikde jsem nenašel zmínku o Sc a W40k. A nepřijde mi Tyranidi = Zergové (podobnost tam určitá je, ale s Tyranidy jsem se setkal v knižní podobě až někdy v roce 2003 a ve hře ještě o 6 let později), Prottosové by mohli být Tau (tam je podobnost minimální, spíše se může jednat o Eldery) a lidé jsou lidé. Ale ty světy Sc a W40k jsou natolik rozdílné, že bych je nepovažoval za vykrádání. Maximálně inspirace.
    • hele jestli ty neco nedokážeš najít na internetu, tak to neznamená že to neexistuje a nežádej hned ostatní aby to vyhledali za tebe *11*
      • Veskoslav
        Zrovna od Tebe to Cody sedí.....
    • Shania
      W3 nemá s Warhammerem nic společného, jde tu jen o W1, pozdější díly jsou naprosto odlišné a jsou úplně jiným směrem než Warhammer, jestli se dá nějaká podobnost najít u W2, tak u W3 to rozhodně neplatí. A když už nic, tak W3 je naprostý klenot co se týká příběhu u rts.

      U Starcraftu se tu pořád argumentuje podobností mezi mariňáky, nevím jak jinak by měl vypadat voják v exosceletu, a když už jsme u toho, oba vychází ze starship troopers (kde je teda v daleko pokročilejší formě).
      • 1. odstavec souhlas, ale pořád je tam hodně znát "inspirace" Warhammerem... Pušky, vzducholodě, tanky, atd... Ale potlesk blizzardu patří za tvorbu trollů a následně elfů, kteří jsou vpodstatě "zmutovaní" trollové... *1*

        2. odstavec, nesouhlas: W40k marine se brněnim ST pravděpodobně inspirovat trochu nechal (viz. http://academic.depauw.edu/aevans_web/HONR101-02/WebPages/Fall%202007/Kevin/Starship%20Troopers%20Website/Website%20Pictures/ST%20Book.jpg).

        Ale Starcraft je prostě kopírka, to už neni inspirace, pokud vezmu že tyranidi jsou hodně volně inspirováni vetřelcem, tak zergové jsou vyloženě kopírka tyranidů. A protoss čistá kopírka eldarů, akorát že vypadaj trošku jinak. Mimochodem samotnej Space Marine má "to nejlepší" brnění co je ve scifi k dispozici - doporučuju k tomu něco načíst.
        • Shania
          No možná si někdy nějakou knížku o Spacemarines přečtu, ale nemyslím, že by mi to nějak rozšířilo obzory. Ale zajímalo by mě, třeba mi to i řekneš, jak funguje mariňákům zásobování, když se podívám na kalib, jaký má Bolter a prostor, kde by mohl nést munici, tak toho asi sebou moc nenesou a to nemluvím o těžkém bolteru, co musí vyprazdnit zásobník za 30 sekund.

          Pokud chceš vědět, jak má vypadat pořadný power armor, tak si přečti serii Legacy of the Aldenata od Ringa. To napsal aspoň člověk, co ví jak ozbrojené složky fungují.
          • Tady najdeš téměř vše co tě zajímá, ale je tam trochu vyspoilováno z knih, tak opatrně při čtení:

            http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Power_Armour
            http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Power_Armour#.T66pZcWiwcs

            Stejně tak jako všechno i W40k se rozvíjí, a dle nejnovějších poznatků je to se standard municí asi takto:

            "There is space within their power armour for storing clips, or their ammo clips are magnetized to stick to power armour." Takže v případě nouze se můžou celý polepit zásobníkama... *1* U Heavy Bolteru máš samozřejmě "baťůžek" s municí přímo na zádech.

            Jinak dík za tip, omrknu toho Ringa.
            • Shania
              Nz John Ringo má skvělé military scifi o pěchotě a pokud tě víc zajímá námořnictvo, tak v tom je dobrý David Weber, má dost dobrých serii, ale Honorverse je naprostá špička co se týká vesmírných bitev.
        • Ok takže moment, při srovnání tyranidů s vetřelcema využiješ slova "volně inspirováni" ale při srovnání se zergama použiješ slova "vyložená kopírka" ? To je předpojatost jak prase.

          A protoss? Nejen že jsou biologicky diametrálně odlišní, jediná spojitost co se dá vzít v úvahu je, že jde o vyspělou prastarou rasu kdysi dominující galaxii, ale takovou rasu najdu v naprosto každé sci-fi.

          A pokud si představím mariňáka budoucnosti ve frontové linii, nepotřebuju se inspirovat vubec ničím protože to bude logicky obrněný prasák s obrovskou puškou v ruce.
          • Nikoli, přečti si něco o tyranidech, pak pochopíš proč volně inspirováno vetřelci, zergové jsou kopírka tyranidů. Źádná předpojatost.

            Přečti si něco o eldarech a porovnej s protossama, naprosto totéž. A co sem taháš biologii?

            Ve většině scifi je "mariňák" budoucnosti ve stylu ála oblek z Crysis. pakliže předchozí dvě věci jsou kopírky, tak už to neává prostor myslet si že onen obroblek není...
    • Sankurimu staci, ze to ma stejnej koncept: hodni, zli a vyspeli.
      • Myslim že to někde officialně Metzen sám připustil že se inspirovali světem W40k, Warcraft ten je jasnej že vychází z WF. Každopádně podobnost je značná, specielně brnění, zergové = tyranidi, protoss = eldar... No když se na to podíváš tak je to víc než jen inspirace...

        PS: Taky Warcraft 1 je uplně jinej než ostatní Warcrafti, potažmo WoW... Na druhou stranu třeba Warhammer Fantasy mě baví knížky a comixy (perfektní propracovanej svět) a hry moc ne, ale Warhammer Online začal skvěle a EA ho potopili, jak překvapivě... Naopak WoW je (byla) skvělá hra ale celkově literatura která WoW doprovází je odpad nejhlubšího zrna, to samé comixy (svět nedávající smysl)...
        • Veskoslav
          Tak brnění Sc a W40k mi přišli vždycky, že u Sc jsou skutečně jako brnění, co mají smysl a snaží se vojáka chránit a u W40k je to prostě spíše na obdiv a zastrašení nepřítele (povětšinou většina velitelů bez ochané helmy, naprosto nesmyslně veliké a těžké zbroje). Ale jak říkám, mě přijdou, že tyto světy se +- navzájem inspirují.
          • Hairy_Ass
            W40k je starší než SC...
            • Źádný prolínání se nekoná, pouze vykradačka ze strany blizzardu... Nasazujou tomu korunu borci co jsou schopní tvrdit že W40k vykradl StarCraft...

              PS: Aby bylo jasno mě SC bavil...
            • Pokud vim tak jedině Tau a ty opravdu nemaj se Starcraftem společnýho vůbec nic...
            • Veskoslav
              To vím, ale všechny rasy nebyli vymyšlené před Sc. Je to takové prolínání žárů dohromady.
          • Mimochodem brnění jako maj chudáci ve starcraftu je dobré tak maximálně jako obleček ála rakev, kterej pořádně nic nevydrží, kdežto brnění Astartes je jak obleček ála tank.
            • Opět řikám přečti si něco o brnění astartes a o astartes samotnejch, pak porovnávej... To že ve hře máš hrdiny bez helem je čistě pro efekt, mimoto astartes maj tvrdou palici, takže tak jako tak i bez helmy má astartes lepší ochranu jak mariňák ze starcraftu. mimochodem uvědom si že Space Marine už neni v podstatě člověk...
            • Veskoslav
              Furt je to z pohledu pohybu a ochany lepší než co maji Ultramarines a kapituli Mariňáků. A to raději ani nemluvím o Cisářských, kdy ochranu nemají žádnou s spíše spoléhají na počet než na kvalitu.
          • Nemůžou se navzájem inspirovat, když Warhammer jak fantasy tak 40k tu byl dávno před Warcrafty/Starcrafty...
      • Veskoslav
        No u mě jsou zlí lidé, vyspělí lidé a hodní Prottosové:-D
  • Ataker
    To se mi líbí...
  • stejne wow prodam a koupim guild wars 2 ...
    • klidne si gw2 kup, ale co se tyce wowka myslis ze najdes kupce? *1* *1* *1*
    • walltar
      Podle mě celkem dobrý nápad ... já už ho mám. Akorát milovníky raidování ve 40 lidech to asi zklame.
  • sankuri
    Ne Blizzard uz roky cumi okolo a kopiruje kde se da:-) Vzdyt i puvodni Warcraft je vykradeny Warhammer fantasy (a Starcraft zase Warhammer 40k) coz Blizzardi sami priznali. Vzdyt se staci podivat jak nejaka mmo oznami zajimavou featuru, tak se objevi v dalsim patchi k wowku jako by se nechumelilo. Jasne v dnesni dobe uz kopirujou snad vsichni od vsech ovsem rekl bych ze Blizzard ma dost prachu aby si zaplatil lidi co maji napady.
    Blizzard uz je dneska jen pracka na penize, ty doby kdy inovovali zanry a delali hry s velkym H uz jsou davno pryc.
    • Mne je absolutne fuk kto ako kopiruje hlavne nech to dobre s kopiruje tie dobre veci a nech je spravny mix a vyborna hra, zrovnavat tie hry ktore aj ked skopirovali ale pozri jak dopadli akoze povodne a kde je uspech blizz hier.Mimochodom ved kazdy vo svojej podstate kopiruje ked to bereme s trosku s nadhladom ludia sa ucia od ludi a ked nieco funguje dobre preco to menit.
    • Blizzard nikdy neinovoval zanr. Viz. jedno z poslednich interview s Jay Wilson, kde rika, ze pro ne neni inovace dulezita, pro ne je dulezity perfektni zpracovani.
      • Veskoslav
        W3 nebyla inovace, kdy do klasické RTS přidal silný atribut hrdinů, kteří byli samostatné jeotky, které nebyli pouze doplňkové, ale tvořili příběh, kdy měli vlastní schopnosti+inventář? Matně se mi vyavuje hra, kde by hrdinové byli takoví jako ve W3. (Sc I měla sice hrdiny, ale ne takové, jak je později známe, AoM měla taktéž hrdiny, kdy měli dokonce už i pasivní schopnosti, ale pořád to nebyli hrdnivové z W3). V tom je jejich inovace např.
      • Ellendway
        A to je důvod, proč většina velkých věcí, které vydají fungují bez problémů. A pokud nefungují, většinou se vše opravuje v rychlosti za běhu tak, aby to fungovalo. Pak se vše doladí ještě patchem a pohoda. U SWTOR muselo milion lidí řvát, ať se něco opraví... a to nepíšu ani o ochotě GM teamu, který mi řekl, že pokud quest nejde, mám ho prostě vynechat.
    • Víš jak vznikl vubec svět Warcraft ? :)
      Blizzard měl licenci na Warhammer Fantasi, ale pak těstně před vydaním mu tu Licenci zrušily. Blizzardu to nakonec bylo líto nemožnost vydat už hotovou hru kvuli licenci tak jen přejmenovaly jednotky, hrdiny a hru, tak nakonec vznikl Warcraft.

      Jinak Outdoor PVP je wowku zabité hlavně diky Flymouthum a joinovani přez dungeon mastera(nebo jak se to jmenuje) ted už nikdo nemá duvot chodit ven mimo město.
    • Rad bych viděl odkazna to, kde Blizzard přiznává, že něco vykradl. A taky bych rad věděl, ktera featura byla přidana do WoW kratce poté, co byla oznámena v jiném MMO.

      Spojení serverů ve WoW funguje už pěkných pár let v rámci arén, BG a dungů, člověk nemusi byt genius aby toto časem implementoval i na outdoor zony.

      Každopadně se*e pes na to kde bere Blizzard napady.
      Pointa je, že je dokaže realizovat mnohem lepe.
      Tupě okopírovat určité mechanismy k úspěchu nestačí, to sme už viděli v X dalších MMO ktere se rady nazyvaly potenciálním WoW-killerem, ale totálně selhaly.

      A jestli si takovy chytry, zkus navrhout alespoň teoreticky MMO hru, ktera neni postavena na žadnych dosud znamych mechanismech...
      • sankuri
        Je to pomerne proflaknuta vec, zkus google.
        • Shania
          Proč mám pocit, si myslíš, že tohle kopírují z GW2?:) Ale je fine, že si myslíš, že Blizzard dokázal implementovat a dovést do funkční podoby takovouhle zásadní systémovou změnu během pár měsíců, asi tam dělají kouzelníci.

          Navíc tahle technologie se daleko víc podobá té, co byla použita v DC: U, než to co má GW2.

          Blizzard nikdy nebyl inovativní, to proč jsou jejich hry úspěšné je pro to, že to co mají funguje jako celek a preferují hratelnost před vším ostatním, naprosta většina her na trhu má pár skvělých věcí co hravě překonají cokoliv, co Blizzard má, ale jak ocelek ty hry nejsou ani zdaleka a tak dobré.

          A k tomu Warhammeru, už mě to moc nebaví hádat se pořád s někým o tomhle, ale pokud někdo trpí naivní představou, že Starcraft je kopie W4K, tak asi ani jeden z těch světů nezná. To aby jsi pochopil proč to tak není, musel by jsi vědět jak Blizzard funguje.
      • walltar
        To máš pravdu Blizzzzz už dneska není nějak originální, ale když už ukra... si vypujčí nějaký nápad tak ho dokáže jako jedno z mála studii zrealizovat srozimitelně, bez hromady bugů a blbuvzdorně.
    • Ellendway
      A jakou to má souvislost s článkem?

      // EDIT: Jinak bych rád věděl, v jaké hře se objevila tato funkce, když Blizzard kopíruje.
      • sankuri
        Hmm namatkou GW1 kdyz je zminena dvojka v clanku? Rozdeleni serveru na layery s ruznym zalidnenim, mezi kterymi se prepina taky neni zadna novinka, to ma snad kazda druha mmo.
        • Tak zrovna v GW 1 muzes prepinat kanaly jen ve mestech a outpostech kde vidis ostatni hrace,ale jak vylezes z mesta tak si v instancovany zone jen ty a tvoje parta.Stejne jako v Hellgate London.Mesta fungujou jako lobby,kde naberes partaky a pak valis ve svy vlastni zone.
          Nahodou mi to prijde jako celkem fajn featurka,ze to projede ostatni servery a nahazi lidi k sobe,takze pak maj sanci udelat na 25 lvlu nakej group quest.Jen skoda ze uz me tam nikdo nikdy neuvidi :)
          • Pro tvou informaci.. není to vykradený, nebo jako je.. Ale blizz se snažil koupit licenci Warhammer a WAR40K a jenže Games Workshop (ten vlastní práva ne?) Za to chtěl tehdy pro blizzard nepřijatelnou částku, tak to vše vzali, přejmenovali a voila Warcraft a Starcraft je na světě :)
            • Shania
              Pro tvou informaci, vís kolik let deli prvni dil Warcraftu od vydani SC? Na SC se začlo dělat až po vydání W2, prakticky to byli orc in space, po tom co ale ukázali alfu na jedné výstavě, tak se celá hra předěla. Tak jak mi chceš vysvětlit, že Blizzard chtěl dělat hru podle W4k licence šest let po tom, co vydali Warcraft 1, který tuhle licenci nemohl použít - pokud je na tom vůbec něco pravdy, protože jsem doteď neviděl nikde spolehlivý zdroj.

              Existuje jen komentář od jednoho bývalého zaměstnance GW:
              http://kartones.net/blogs/theelderthoughts/archive/2011/05/02/proof-warcraft-was-originally-going-to-be-warhammer.aspx

              I pokud by tohle byla pravda, tak se rozhodně nestalo to, že další hry od Blizzardu jsou založené na licenci Warhammeru nebo ho kopírují.
  • vždy když je tu šlánek o WoW tak se tu v diskuzi obejví jen samé nadávky a pomluvy jak je všechno špatně. Skutečně je všechno tak špatně?
    Ale notak! Vždyť je to zlatý důl a já jim to přeju. Umíte jen kritizovat a stejně to většina z vás hltá na free serverech....
    • Teť jsi mě urazil říct že hraju tuhle stupidní komiksovou pizdipomrdinku to chce odvahu , a za to si ťa nevážím . *8*
      • a mě je to uplně jedno
  • Podle mého názoru bylo přidání cross-server dungeonu/PvP/raidů největší chybou. Ano příležitostným hráčům to maximálně vyhovuje, jenže to zničilo komunitu na serverech a taky world PvP. Tohle pravděpodobně celou situaci ještě zhorší. Way to go Blizz...
    • Ringwraith
      To je prostý efekt toho, jak se MMORPG staly víc mainstream.
    • P.S. ted navíc ani enni duvod vytvaret skupiny pri questeni, ani jsem si nevšiml ze by tam bylo skupinovych questu a když jo, jsou moc lehke pro nekoho kdo je full heirloom
    • taky jsem premyšlel že duvod proč je ve svete wow tak malo hraču je cross realm dungeon finder a batleground finder, ale nevim... když jsi dps tak je hodne dlouha čekaci doba a mezitím delas questy. Navic delani qustu je mozna rychlejsi xp nez spamovani dungeonu. Spis je to mozna tím ze uz mnoho hracu neleveluje novou postavu a je ubytek hracu...
      Ja když jsem začínal s wow v čase bc, tak se ve svete dalo potkat ješte hoden lidí, pak se to zhoršilo.
    • Naprosty souhlas...Driv to opravdu byl WORLD of Warcraft...ted uz je to jen world of quecraft kde jen cumite ve meste a cekate na vsechno v que... zlata doba vanilly...
      • zdeeneek
        A co te nuti cumet ve meste kdyz cekas az ti to priradi nejakou partu? Ja hravam tak, ze zapnu dungeon findera a nez me to k nejake grupe hodi tak si trenuju profese, farmim material nebo si proste jen pokecam s jinyma hracema. Nikdo a nic te prece nenuti stat na miste a cekat jak trubka *7*
      • Zlata doba kdy trvalo pul dne splašit grupu do dungu, kdy servery lagovaly jako prase, kdy před každym portalem seděla gank grupa nepřatelske frakce, kdy byly battlegroundy po světě a když si chtěl nějaky jít, většinou si narazil na premade nebo to hodilo třeba 5v10 ?
        • jj krásné časy, chybí mi to :o)
    • Napiš jim dopis třeba je zachráníš *15*
      • walltar
        Robův "Otevřený dopis KS... WOWku"
        • Amylee.Anderson
          Vážený a milý Blizzarde, p*ca p*ca k*rva...:D
  • Tohle je dost dobrý nápad taky mně štve když si jdu třeba jen tak ze srandy zaexpit s novou postavou a nikdo nikde.Rozhodně se těším *4*
  • Ja myslim že je to skvěla věc a hlavně má obrovský potenciál.
    Dá se řict, že servery jsou pozustatkem stareho slabého hardware a pomalého připojení. V budoucnu si člověk třeba vybere jen jestli chce byt v PvP nebo PvE clusteru a bude moct hrát s kýmkoliv po celé evropě. Nedivil bych se, kdyby takto fungoval Titan.
    • Ja ako človek, čo kedysi hrával eve online si ani neviem predstaviť, žeby tam boli hráči rozdelení do viacerých svetov (serverov), ktoré by medzi sebou nemohli interagovať.
      • Taky má EVE jenom na Jitu server jako prase. Když jsem to ještě sledoval, tak kuli Jitě dávaly každej rok novej server.
        Pro ty co neznají EVE. Jita je jeden jediný systém a dal by se převést k ekvivalentu jednoho města, kde už teď bývá běžně 1000+ lidí.
      • walltar
        JJ tohle mě nejvíc vadilo když sem končil s eve a začínal s ostatníma MMO ... to že je tam víc než jeden server ale bohužel to asi technicky nejde jinak zvládnout u hry co by měla mnohem víc jak 50K lidí na jednom serveru.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit