• čaute ... chcel by som sa spýtať prečo mi nejde zvuk ...
    Přeci jen jsem si to ještě jednou nainstaloval, abych se podíval na ty reálie. A musím se tvůrcům omluvit, na zkoušce Col de Turini skutečně mají zahrnutý i průjezd vrcholem, jedna z nejtypičtějších pasáží nejen Rallye Monte Carlo, ale celé rallyové scény. Pravda, oproti reálu je to postavené trochu jinak (ve hře je to nejužší místo, v reálu spíš naopak), ale s přimhouřením všech očí to jde poznat. Zbytek zkoušky nemá s realitou nic společného. Mnohem větší hrůza je další z legendárních pasáží - slavný skok Mickey Jump na Monte Lerno při Rally Sardegna. Oproti skutečnosti (http://www.youtube.com/watch?v=70gz_4wLtP8) ten ve hře vypadá skutečně směšně.

Pokud už se hra honosí oficiální licencí, tak by aspoň ty základní místa každého závodu měla obsahovat. Dovedete si představit ve formuli 1 okruh v Monacu bez Sainte Devote, Casina nebo Rascasse? Nebo Hahnenkamm bez Mausefalle či Lauberhorn bez Hundschopfu a Alpwegu?
    • ... Přitom udělat tratě podle reálu dnes není problém, na internetu je spousta zdrojů pro potřebné data - snímek z vrchu google earth, výškové mapy jsou zdarma, pokud se jim nechce modelovat cesta, tak si stačí projet RZtu autem a data pak vytáhnout z GPS a na zbytek stačí google street view, který pokrývá i spoustu RZ do posledního detailu... Jim je to ale očividně u zadku - ví, že se to prodá tak či tak, proč něco dělat pořádně, když to jde odfláknout a stejně to bude zaplacené... To je taková nemoc dnešní doby. Pamatuju, jak jsem se kdysi vysmíval V-Rally, jaká to byla nerealistická blbost, ovšem v porovnání s novou WRC sérií to byl naprosto serziózní titul, ve kterém byl dokonce i editor tratí
        Ono není potřeba děla úplně dokonalou kopii. Přeci jen, je to jenom hra. Ale aspoň trochu přiblížit by se mohli...
  • Tak to jsem se tak zlepšil nebo je to hra pro malé děti....?Ve Francii jsem dal druhému Loebovi dvě minuty na nejvyšší obtížnost!..omg to jsou rally
    • Stačí se podívat do options...a kromě toho, že si nastavíš nejtěžší obtížnost, která ale spočívá prakticky jen ve vypnutí všech pomocníků včetně automatické převodovky..musíš nastavit AI protivníků na maximum...a potom ti garantuju, že nikomu minutu rozhodně nedáš
    • Fotky! A ne ze to tam nacmaras v malovani. :)
  • Omlouvám se autore, ale počkám si na kvalitní recenzi na Hrej.cz Hodnotit hru podle toho, jestli ti zrovna (ne)vibruje volant nebo řešit absenci arkádových miniher a už ani nemluvím o tom, že si tu a tam protiřečíš.
    Z té recenze soudím, že jsi milovník arkád, pak recenzuj arkády a neřeš závodní série, kde je i simulační prvek. Takto z té recenze nevím nic víc, než že se ti nelíbila zadní světla, malý progres (pak nechápu, proč nemá 5/10 i F1 2013, kde je progres téměř nulový), vibrace volantu a nepocítil jsi rozdíl mezi povrchy(asi jediná pro mě podstatná informace)...
      Ta hra je tak debilni, ze by to musel recenzovat d3bil aby se mu to libilo. *4* debilni neni cenzurovatelne slovo, d3bil je :-D *3* bra cenzura.
  • Já bych furt nehledal v tomto koutknu duše srovnání,král je vždycky jenom jeden ne,sesadit je ho vždycky těžší.Vyrůstal jsem spíše na Colinovi na kapotě,takže pro mě vždycky byla hrozně super "dvojka" hlavně na tu dobu a i teďka oprášim.WRC4 je prostě italský hřebec někde mimo ring.Zvuky jsou snad ještě horší než v "nejlepší" trojce.Tratě = Trať.Udělat jednu trať nebo dvě je fakt usílí až na půdu.Horší je,že mě to vcelku baví i tak,jízdní model mě sedne,vypnuto všechno a na klávesnici je to příjemný spestření,volant na tohle mi fakt nejde pod fous :) Nejhorší na tom je,že licence určitě stála dost a přitom to není vůbec znát,člověk se nedokáže vůbec s tou kariérou sžít.Bojim se,že pětka bude další high level,že bude pár nových reklam na vozech a zdar.
  • Panove ja chci novy Richard Burns Rally.... hlavne s puvodni fyzikou a v nove grafice... kde si mam podat zadost ? :-)
    • V Bohnicích. Tam mají speciální oddělení pro jedince s chorobnou závislostí na hnusné přeplácané přesvícené přesaturované vyblité "moderní" grafice, která jako bonus vývojáře takové peníze a ostatní zdroje, že hra samotná pak obvykle stojí za guwno.
      • Chybí "stojí".
          Hehe, anonym ne-edit. *15* Sry, ale kdyz vidim nekoho jako ty zde na diskuzich neda mi to. *3*
      Nikde, pochybuji ze bude nejaka reinkarnace ta hra proste officialne uz je mrtva, neoficialne zije ale je to k necemu vubec dobre?
      • Proč by to nemělo být dobré? Tyvole už se konečně vzpamatuj, píšeš sem takové hovadiny, které nemají obdoby. Než zase plácneš další debilitu, tak aspoň chvíli přemýšlej, jestli ti to za to stojí... *7*
  • Tomuto žánru stále vévodí Richard Burns Rally, což je na jednu stranu dost škoda....
  • Milá redakce. To si děláte srandu s těma zvukama, ne? Vždyť ty auta zní naprosto příšerně, uměle a nepřirozeně. Tady máte jeden příklad velmi dobrých zvuků a to prosím udělal fanoušek, který dělal samply s nekvalitních videí na youtube: http://youtu.be/8hPOAVuLSvs?t=4m40s Lemplové z Milestone měli profesionální nahrávací zařízení a pár aut k dispozici a co z toho udělali? Škoda, že lidi prostě dnes nepoznají nekvalitní hru a berou to tak, že WRC4 je fajn hra, protože tu vlastně nic jiného není. Normálně bych prodej takového paskvilu zakázal, studiu sebral licenci a ještě po nich vymáhal miliony za prasení značky WRC
    • C-BEAM
      súhlasím, nie je to o technike, dobrý zvukár ktorý presne vie čo robí je viac ako zvuková technika za desaťtisíce dolárov a k nej "zliepač" zvukov ktorý ani nemá predstavu ako má správy zvuk vlastne znieť a ktorý ani netuší prečo a ako ten zvuk v aute vlastne vzniká. To máš ako u animácií - napríklad kvázy simulátor Arma, chalani majú výborný mocap ale k tomu podpriemerných animátorov, takže i základná chôdza vyzerá ako by boli vojaci pos*aní a to nehovorím o prechodoch medzi animáciámi alebo animácimi kde mocap nepoužili.

Už to vyzerá tak, že herné spoločnosti sa začínajú spoliehať radšej na techniku akoby mali hľadať talenty... a to je veľká chyba.
      • Nemas uplne pravdu. Zvukovy engine a to co se samply dela je velice dulezity. Do spatnyho engine muzes strkat sebelepsi samply, to co z toho vyleze bude stat za backoru. Ostatne RBR ho taky nema nejlepsi, ale umoznuje alespon jakztakz bratelny vysledek. Oproti rFactoru je to ale bida.
        Ohledem ty Army. Tam zase svoji "praci" odvadi zastaraly animacni system. Ja pamatuji celou serii a az do dvojky stala prace animatoru fakt uplne za nic a rvalo to do oci. U trojky samotny animovany smycky nevypadaji spatne. Byt muzes mit vuci nekterym namitky, je tam videt obrovske zlepseni. Predtim jakoby animatori ani nebyli a do hry se primo strkal amatersky a spatne nasnimany mocap i se vsemi kiksy.
        • C-BEAM
          ja hovorím o technike ktorá umožňuje zvuky nahrávať, nie o sw riešení ktoré ich následne v hre reprodukuje, kde je samozrejme nutný nie len dobrý zvukár ale i programátor.

a čo sa týka army, vyhovárať sa na zastaralý animačný systém ? dokedy ? ak nevedia urobiť správne ani základnú chôdzu tak problém bude asi niekde inde.
    • Tak to je o systemu zvukovyho engine jak pracuje se samply. Toto rFactor fakt umí. Stara hra ale ma to zmakly na jednicku.
      Ja myslim ze ohledem fyziky ma i oproti RBR v necem navrch. A to je fungovani setrvacnosti, ktera umoznuje krasne tahle rizene smyky. Zato kolize jsou na tom v rFactoru hodne spatne. Pokud auto prekroci hranici korektni jizdy, stava se neovladatelnym. A neni to jenom z me hlavy, cet jsem vyjadreni zavodniku. V realu je mnohem snazsi auto zase srovnat, nez je tomu v rFactoru.
      • rFactor je samozřejmě úplně jinde co se fyziky týče, RBR není žádný hardcore simulátor, je to akorát těžká hra, toť vše.
        • Jo s tim se da souhlasit. Vyzkousel jsem vsemozny mody fyziky na RBR, na posledni ceske fyzice se mi libi fyzika pneumatik, nakonec se v tom rejpu trochu sam a dostal jsem z toho neco, ze mi to po presednuti z rFactoru nepripada jakobych si sed do papirovyho auta a ze setrvacnost lepe drzi rizeny smyk, ale porad to neni uplne ono a ani nebude. Je to jenom o kompromisu mezi pocitem vahy vozu a reakcemi na ovladani. Nejde tam dosahnout u obojiho idealni vysledek. Nicmene neni v rally zanru nic lepsiho. U her s lepsi fyzikou jako bude napriklad AC a nebo rFactor2, bude problem s tratemi. Mody jsou sice fajn, ale ta kvalita je urovni peknych par let zpatky. Bohuzel nedosahuje ani urovne 8 let stareho RBR.
          • Kdysi jsem zaslechl nějaké drby, že buď v Asseto Corsa a nebo pCARS (teď si nejsem jistý, které z nich) bude časem jako jeden z přídavků i rally... Ale opravdu nevím, co je na tom pravdy, každopádně Asseto Corsa by měla být moder-friendly, takže se snad něčeho pořádného v budoucnu dočkáme
    • A vůbec... I ten Rallyworld, který není na poměry rFactoru zrovna kdovíjak kvalitní mód, je tisíckrát lepší než všechny WRC od Milestone dohromady.
  • 5 bodov ? dobry fetak to recenzoval.
    Hru mam na ps3 a som maximalne spokojny. grafika je pekna, ovladatelnost aut super, ponuka siroka. az na par drobnosti nieje hre co vytknut. pre mna 9/10 a tento rok najlepsia zavodna hra, posledny dirt sa na to nechyta. hlavne ovladatelnostou.
    • Tohle mi připomnělo - včera jsem četl amatérskou recenzi na nový CoD, která mě strašně pobavila. Klučina chválil všechno od grafiky, přes AI, až po délku kampaně a zakončil tím, že je to nejlepší hra na světě s hodnocením 10/10.
      Každé zboží má asi opravdu svého kupce, který i hromádku soli dokáže vychválit do nebes jako největší zázrak...
    • Tohle je vysmech rally zanru a vsem fandum simulatoru a rally.
      Fantasy design trati, mizerna grafika, nemoznost zvolit arkadu/simulaci. A jak se spravne pise v recenzi, je to jen recyklovany lonsky obsah. Zadny posun vpred zdnym smerem.
      Na tohle nemusim ani davat volant na stul.
      RBR Forever :(
      • Fantasy design tratí jen dokazuje, jací jsou Milestone amatéři. V době, kdy máš na netu miliony fotek, videí a onboardů, google eart apod. není problém udělat trať podle reálu (nebo aspoň inspirovanou reálem) za pár hodin. Oni ale pořád žijí v době, kdy se nad tvorbou levelů nepřemýšlelo a jen náhodně rozhazují zatáčky a objekty kolem tratí. WRC na mě působí spíš jako automatová hra z první poloviny 90. let, kdy hráč jen hodil desetikorunu do škvíry a ke spokojenosti mu stačilo to, že je to barevné a hýbe se to...
  • Nejak tomu nerozumim. Jednou autor pise ze "při citlivém dávkování se dá řídit i pomocí brzd" a pak zase napise ze jizni model zustal beze zmen. Vyzkousel jsem vsechny predchozi dily a vadilo mi prave to, ze brzdy nemaji vubec zadny vliv na pretacivost. Jizdni model o nicem, protoze jizda rally stoji prave na umeni dostat auto do rizeneho smyku a tento volantem, plynem a brzdou ovladat. To asi nejde gamepadem, natoz klavesnici, ale pro hrani s volantem je to podminka pokud ma hrac brat hru alespon trochu vazne. A Milestone na hrace s volantem zvysoka kadi.
    Jinak mi recenze pripada nejak rozpolcena. Jakoby autor byl milovnikem arkad ( velebeni CMR ) ale nechtel si to priznat. Takze WRC4 se zase placa nekde ve vzduchoprazdnu. Na arkadu je nehezka, nema pekny "panoramata" a ti co chteji rally hru pro zazitek z jizdy se ji zase vyhnou obloukem, protoze pro hrani s volantem to proste neni.