Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • "proč nemá multiplayer své vlastní tratě, na kterých by člověk mohl jezdit s reálnými soupeři a ne jen s jejich časy?" Hrali jsme stejnou hru? Ja v MP jezdim proti zivym souperum. Pokud ma autor na mysli zavod s ostatnimi auticky po boku, ala CMR2, tak to by byl rallycross, to nema s rally nic spolecneho. :)

    BTW na vsech obrazcich k recenzi je auto rozflakane. A na vsech jsou sektory trate obarveny cervene. Autor je asi vazne znalec a pan pilot.
  • Milá redakce. To si děláte srandu s těma zvukama, ne? Vždyť ty auta zní naprosto příšerně, uměle a nepřirozeně. Tady máte jeden příklad velmi dobrých zvuků a to prosím udělal fanoušek, který dělal samply s nekvalitních videí na youtube: http://youtu.be/8hPOAVuLSvs?t=4m40s Lemplové z Milestone měli profesionální nahrávací zařízení a pár aut k dispozici a co z toho udělali? Škoda, že lidi prostě dnes nepoznají nekvalitní hru a berou to tak, že WRC4 je fajn hra, protože tu vlastně nic jiného není. Normálně bych prodej takového paskvilu zakázal, studiu sebral licenci a ještě po nich vymáhal miliony za prasení značky WRC
    • C-BEAM
      súhlasím, nie je to o technike, dobrý zvukár ktorý presne vie čo robí je viac ako zvuková technika za desaťtisíce dolárov a k nej "zliepač" zvukov ktorý ani nemá predstavu ako má správy zvuk vlastne znieť a ktorý ani netuší prečo a ako ten zvuk v aute vlastne vzniká. To máš ako u animácií - napríklad kvázy simulátor Arma, chalani majú výborný mocap ale k tomu podpriemerných animátorov, takže i základná chôdza vyzerá ako by boli vojaci pos*aní a to nehovorím o prechodoch medzi animáciámi alebo animácimi kde mocap nepoužili.

      Už to vyzerá tak, že herné spoločnosti sa začínajú spoliehať radšej na techniku akoby mali hľadať talenty... a to je veľká chyba.
      • Nemas uplne pravdu. Zvukovy engine a to co se samply dela je velice dulezity. Do spatnyho engine muzes strkat sebelepsi samply, to co z toho vyleze bude stat za backoru. Ostatne RBR ho taky nema nejlepsi, ale umoznuje alespon jakztakz bratelny vysledek. Oproti rFactoru je to ale bida.
        Ohledem ty Army. Tam zase svoji "praci" odvadi zastaraly animacni system. Ja pamatuji celou serii a az do dvojky stala prace animatoru fakt uplne za nic a rvalo to do oci. U trojky samotny animovany smycky nevypadaji spatne. Byt muzes mit vuci nekterym namitky, je tam videt obrovske zlepseni. Predtim jakoby animatori ani nebyli a do hry se primo strkal amatersky a spatne nasnimany mocap i se vsemi kiksy.
        • C-BEAM
          ja hovorím o technike ktorá umožňuje zvuky nahrávať, nie o sw riešení ktoré ich následne v hre reprodukuje, kde je samozrejme nutný nie len dobrý zvukár ale i programátor.

          a čo sa týka army, vyhovárať sa na zastaralý animačný systém ? dokedy ? ak nevedia urobiť správne ani základnú chôdzu tak problém bude asi niekde inde.
    • Tak to je o systemu zvukovyho engine jak pracuje se samply. Toto rFactor fakt umí. Stara hra ale ma to zmakly na jednicku.
      Ja myslim ze ohledem fyziky ma i oproti RBR v necem navrch. A to je fungovani setrvacnosti, ktera umoznuje krasne tahle rizene smyky. Zato kolize jsou na tom v rFactoru hodne spatne. Pokud auto prekroci hranici korektni jizdy, stava se neovladatelnym. A neni to jenom z me hlavy, cet jsem vyjadreni zavodniku. V realu je mnohem snazsi auto zase srovnat, nez je tomu v rFactoru.
      • rFactor je samozřejmě úplně jinde co se fyziky týče, RBR není žádný hardcore simulátor, je to akorát těžká hra, toť vše.
        • Jo s tim se da souhlasit. Vyzkousel jsem vsemozny mody fyziky na RBR, na posledni ceske fyzice se mi libi fyzika pneumatik, nakonec se v tom rejpu trochu sam a dostal jsem z toho neco, ze mi to po presednuti z rFactoru nepripada jakobych si sed do papirovyho auta a ze setrvacnost lepe drzi rizeny smyk, ale porad to neni uplne ono a ani nebude. Je to jenom o kompromisu mezi pocitem vahy vozu a reakcemi na ovladani. Nejde tam dosahnout u obojiho idealni vysledek. Nicmene neni v rally zanru nic lepsiho. U her s lepsi fyzikou jako bude napriklad AC a nebo rFactor2, bude problem s tratemi. Mody jsou sice fajn, ale ta kvalita je urovni peknych par let zpatky. Bohuzel nedosahuje ani urovne 8 let stareho RBR.
          • Kdysi jsem zaslechl nějaké drby, že buď v Asseto Corsa a nebo pCARS (teď si nejsem jistý, které z nich) bude časem jako jeden z přídavků i rally... Ale opravdu nevím, co je na tom pravdy, každopádně Asseto Corsa by měla být moder-friendly, takže se snad něčeho pořádného v budoucnu dočkáme
    • A vůbec... I ten Rallyworld, který není na poměry rFactoru zrovna kdovíjak kvalitní mód, je tisíckrát lepší než všechny WRC od Milestone dohromady.
  • Nejak tomu nerozumim. Jednou autor pise ze "při citlivém dávkování se dá řídit i pomocí brzd" a pak zase napise ze jizni model zustal beze zmen. Vyzkousel jsem vsechny predchozi dily a vadilo mi prave to, ze brzdy nemaji vubec zadny vliv na pretacivost. Jizdni model o nicem, protoze jizda rally stoji prave na umeni dostat auto do rizeneho smyku a tento volantem, plynem a brzdou ovladat. To asi nejde gamepadem, natoz klavesnici, ale pro hrani s volantem je to podminka pokud ma hrac brat hru alespon trochu vazne. A Milestone na hrace s volantem zvysoka kadi.
    Jinak mi recenze pripada nejak rozpolcena. Jakoby autor byl milovnikem arkad ( velebeni CMR ) ale nechtel si to priznat. Takze WRC4 se zase placa nekde ve vzduchoprazdnu. Na arkadu je nehezka, nema pekny "panoramata" a ti co chteji rally hru pro zazitek z jizdy se ji zase vyhnou obloukem, protoze pro hrani s volantem to proste neni.
  • Kašlete na WRC. Assetto Corsa (byť zatím jen beta) je na světě *14*

    http://www.virtualr.net/assetto-corsa-beta-version-available
    http://store.steampowered.com/app/244210

    http://www.youtube.com/watch?v=2CxukivksF8
    http://www.youtube.com/watch?v=ksG-ffMfvi4
    http://www.youtube.com/watch?v=scdjJBXKGqw
    http://www.youtube.com/watch?v=398ltOflA4o
    • Hanzales
      Já právě po práci strávil v AC 102 minut a pos.. jsem se, poch... jsem se, udělal jsem se a jdu zase jezdit! Ten Lotus v tech preview byl fakt prdítko, kde to nevyniklo ;o) TC Off a hurá do boje :)
    • Jack1947
      No , jo jenze rallye zadne. *9*
      • Tohle prostě smrdí benzínem, rizikem, adrenalinem, technikou, nerovnostma, prachem a vsim tim proč maj lidi rádi rallye...a to i přes technicky omezení tý doby....

        http://www.youtube.com/watch?v=IXWEZSTDDK0
        • Hanzales
          K propagaci třeba zvolit vhodné video ;o)
          http://www.youtube.com/watch?v=GtkNSnmhqv8&hd=1
          • Ten se u toho "válí" jak na sobotním cigárku. Můj jízdní styl je trochu agresivnější. :-)

            http://youtu.be/R9Af6vX0Hfg
            • ok, diky za info, ja si vybavuju jen radici paky, tak nejak mi to k rally sedi vic.
            • Duncan66: Focus WRC 06 měl řazení pod volantem, stejně jako všechny ostatní WRCčka v té době... *7*
            • proc neradis radici pakou jako to delaji hosi v rally ale radis pod volantem??? resis nejake mody a realnost, ale radis jinak, nez v realu, ikdyz bys mohl *7*
            • no mozna se "vali" ale jeho jizda vypada mnohem realistictejsi a to nejenom diky lepsi fyzice. Tocis otacky moc nadoraz, motor by to nemel sanci ustat, pouzivas vubec 5ku a 6ku ? A pak vsechno rves do volantu. V realu by gumy stopu takto neudrzely. Je dobry pred zatackou vyuzit dobrzdeni pro nasmerovani vozu pro vyjezd ze zatacky a ne kroutit volantem uprostred zatacky jak o zivot. Brzdeni prenasi vahu na predni napravu a vuz lepe zataci, je vhodne toho vyuzivat. Ale dulezite je ze te to bavi. *3*
            • Hanzales
              Pěkný, moc pěkný! ;o)
        • Jack1947
          Skoda, ze Burns umrel tak brzy... treba by byla slibna serie. *9* Ano, paradni Rallye , opravdove po Mcrae a jeste se super dabingem, kde jsou dnesni rallye? Nikde Obstojne to bylo jeste v Dirt2 a potom v prach se obratilo. *7*
          • Řekl bych, že Burnsova smrt žádný vliv na další potenciální díly neměla. Pokud vím, RBR bylo pro autory dokonce nerentabilní (!) a i kvůli tomu nakonec zkrachovali.

            Za řeč stojí ještě DIRT 1 s modem na fyziku
            http://www.youtube.com/watch?v=p2MP8ST6CGw

            Existují nějaké nezávislé projekty od hardcore fandů RBR, ale kdy a jestli vůbec spatří světlo světa, čert ví... (tuším, že i Češi něco kutí)

            http://www.virtualr.net/grally-first-in-game-preview

            Jinak stále nezbývá nic než RBR + mody. Já osobně mám rallye rád, ale ještě o trochu raději mám okruhy, takže momentálně si nestěžuji...
            • Hanzales
              Já na rally taky RBR (RSBR2013), to dokáže s člověkem za volantem pěkně zamávat. Jinak Dirty samozřejmě taky můžu, na oddech je to někdy náhodou s dobře nastaveným volantem dost skvělé, arkáda, ale skvělé :) Nicméně teď s tím AC nevim nevim, nějak jsem na tu dobu kompletně zapomněl na RF2, pCars a R3E. Jestli v AC příští rok implementují i realtime denní dobu a počasí, tak to bude prostě numero uno! Už v téhle fázi mně to baví více, než všechno ostatní.
            • PLuto.petr
              Smrt Richarda skutečně neměla na celou sérii valný vliv. Tvůrci bohužel zkrachovali prakticky s vydáním prvního dílu, který sám o sobě neobsahoval vše, co tvůrci chtěli a měli v plánu. Prakticky hned po urychleném dokončení a vydání se rozprchli do jiných studií.
  • PLuto.petr
    Tak jsem si WRC 4 vyzkoušel a... ...směle ji hodně brzo smazal. Obdobně jako předchozí díly je to spíš nepovedená bohapustá arkáda nemající s realitou, kromě "reálných soupisek", nic společného. Je to ostuda honosící se značkou oficiálního mistrovství světa. A je paradoxem, že nový slovutný promotér mistrovství světa, který za rok své existence prakticky nic nedokázal, se chlubí titulem WRC 4 jako jedním ze svých největších úspěchů za sezónu 2013...
    • jindra.veliky
      Tak si táhni jezdit právy rallye ven
      • nový hitman mě taky zklamal, ale už mám objednanou bouchačku a budu ho hrát venku v reálu.
      • PLuto.petr
        To je jako říct hráčům Fify nebo PES, ať si nestěžují, že předložená hra nemá s fotbalem skoro nic společného kromě trávníku, míče a správného počtu hráčů a ať si jdou radši hrát sami ven. A nebo kdybych to obrátil, tak můžu říct tobě, ať se nestaráš o rallyové hry a táhneš si za svou Larou...
        • Kinet1c
          ved fifa a pes ma spolocne s futbalom iba travnik a hracov, pohyb a ovladanie lopty bude mat stale daleko od realneho, takze toto je to iste, hra ma daleko od viac menej praveho rally, ale nie je tak brana, co je skoda, lebo prave WRC by malo byt to cim je rally, ale ono nie je zial, ale ked si to odmyslim, tak sa v hre celkom bavim, nie je to nic extra, ale da sa to. Jasne ze to nie je simulator, ale od milestonu wrc nikdy ani nebolo simulator, skor je si myslim hra urcena pre sirsie publikum pre takych ludi, ktory nechcu nejaky hardcore simulator, iba si tak zajazdit a vychutnat si svojich znamych pretekarov aj ked len na obrazkoch, alebo ja neviem, skratka ako WRC to zlyhalo ako hra ani velmi nie, iba je zle na tom to, ze oproti minulemu dielu zmeny skoro ziadne
          • PLuto.petr
            Jo, s tímhle názorem souhlasím. Moje přirovnání s fotbalem Velikého Jindry. Závodní hry se vždy dělily na ty, co se pokouší o simulaci a na skutečně arkádové. Problém je v tom, že tvůrci WRC 4 vydávají za simulátor, kterým rozhodně není. A myslím si, že by oficiální hra měla být více realistická (přidání i arkádového módu by samozřejmě nebylo na škodu). Sám jsem spíš pro realističtější hry, ale svého času jsem si hodně ujížděl třeba na Screameru 2 právě od Milestone.
  • Nedá mi to, ale vzdycky si u nový rallye hry řikám, proč zrovna v oblasti jako jsou závodní hry nejde vývoj dopředu tak jak by měl. Pořád je král RBR a to je už docela dědeček. A zrovna v tomhle žánru to není kvůli nějaký nostalgii.
    • protoze vyrobci her nejsou zadna charita a hra pro uzke spektrum hracu se jednoduse nevyplati. na tom prece neni nic nelogickeho. *3*
    • Odpovědné osoby zajímá jen vývoj zisku, kvalita hry samotné není kritérium. Hry jsou prostě a jednoduše ve stejné fázi stagnace/degenerace, jako filmy a hudba. Je třeba počkat, on se nějaký (pravděpodobně nezávislý) vývojář s úmyslem udělat kvalitní rally objeví. Mezitím bude trh pravidelně krmen lejnem, dokud to bude rentabilní.
      • jaka stagnace a degenerace se nachazi u filmu? V cem se lisila tvorba pred nejakymi 20 lety apod.???? Ty budes urcite jeden z tech hnidopichu, co nechodi do kina, cumi na filmy na 20 palcovem monitoru, nebo jeste lepe na notasu a rika si jake jsou ty filmy o nicem, ze? *7*
        • Na těch filmech něco bude, ale ne že by se teď točily horší... Spíš je to tak, že to, čemu se dřív říkalo Béčko, je dnes blockbuster *1* Dobré filmy jsou pořád, jen těch špatných je ještě víc, protože lidi na to chodí - stejné je to s hrama. WRC vychází, protože se to dobře prodává. Znám pár lidí, kteří říkají, jaká je nové WRC blbost, ale stejně si to koupili, protože "nic lepšího teď není no... "
          • si asi pletes pojmy s dojmy. Beckovy film je primarne o nizsim rozpoctu a z toho duvodu nemuze dostahovat Ackovych kvalit v hereckem obsazeni, vyprave atd. casto ani kvalitou scenare. Blockbustery naopak patri k nejnakladnejsim filmum. A kdyz na ne jde clovek do kina a vi na co jde, tak nemuze byt zklamany. Ale jak uz pisu vys, kdyz se na takovy film podivas na malem monitoru s nejakymi chrchlaky jako zvukovou kulisou, tak je logicke, ze ten film neocenis, protoze se pripravis o 90% zabavy svoji "kino vybavou" *3*
            • Jo, sledovat film se špatně zaostřenou promítačkou, rozmazaným a vyblitým obraze v kině plném křupajících a šustících lidí je opravdu bomba... Nejsi ty nějaký majitel kinosálu, který se zoufale snaží nahnat víc lidí do kina? Bluray ftw
            • Nezlob se, ale ani metrova televize nestaci na ten opravdovy prozitek poradneho blockbusteru, kde audiovizualni stranka tvori 80% zazitku filmu. On je docela i rozdil videt film v hlavnim sale multiplexu nebo po dvou mesicich produkce v nejakem malem vedlejsim sale, kde je polovicni platno. Samozrejme nektere filmy nezachrani nic, ale jednoduse je to sakra rozdil sledovat film urceny pro velke saly na televizi, nebo jak nekteri "intousi" sleduji na svem notebooku apod. a potom film kritizuji.....
            • Já si pouštím všechny filmy na stolním BR přehrávači, taže sem prosím tě netahej nějaké chrchláky a špatný obraz. Já jsem velký filmový fanoušek a navíc pracuji i v řemesle, takže fakt nejsem ten typ, který čumí na pármegový divx :-) . Jinak to, co jsem psal, bylo myšleno s nadsázkou, proto ten vytlemený smajl *3*
  • Omlouvám se autore, ale počkám si na kvalitní recenzi na Hrej.cz Hodnotit hru podle toho, jestli ti zrovna (ne)vibruje volant nebo řešit absenci arkádových miniher a už ani nemluvím o tom, že si tu a tam protiřečíš.
    Z té recenze soudím, že jsi milovník arkád, pak recenzuj arkády a neřeš závodní série, kde je i simulační prvek. Takto z té recenze nevím nic víc, než že se ti nelíbila zadní světla, malý progres (pak nechápu, proč nemá 5/10 i F1 2013, kde je progres téměř nulový), vibrace volantu a nepocítil jsi rozdíl mezi povrchy(asi jediná pro mě podstatná informace)...
    • Jack1947
      Ta hra je tak debilni, ze by to musel recenzovat d3bil aby se mu to libilo. *4* debilni neni cenzurovatelne slovo, d3bil je :-D *3* bra cenzura.
  • PLuto.petr
    Přeci jen jsem si to ještě jednou nainstaloval, abych se podíval na ty reálie. A musím se tvůrcům omluvit, na zkoušce Col de Turini skutečně mají zahrnutý i průjezd vrcholem, jedna z nejtypičtějších pasáží nejen Rallye Monte Carlo, ale celé rallyové scény. Pravda, oproti reálu je to postavené trochu jinak (ve hře je to nejužší místo, v reálu spíš naopak), ale s přimhouřením všech očí to jde poznat. Zbytek zkoušky nemá s realitou nic společného. Mnohem větší hrůza je další z legendárních pasáží - slavný skok Mickey Jump na Monte Lerno při Rally Sardegna. Oproti skutečnosti (http://www.youtube.com/watch?v=70gz_4wLtP8) ten ve hře vypadá skutečně směšně.

    Pokud už se hra honosí oficiální licencí, tak by aspoň ty základní místa každého závodu měla obsahovat. Dovedete si představit ve formuli 1 okruh v Monacu bez Sainte Devote, Casina nebo Rascasse? Nebo Hahnenkamm bez Mausefalle či Lauberhorn bez Hundschopfu a Alpwegu?
    • ... Přitom udělat tratě podle reálu dnes není problém, na internetu je spousta zdrojů pro potřebné data - snímek z vrchu google earth, výškové mapy jsou zdarma, pokud se jim nechce modelovat cesta, tak si stačí projet RZtu autem a data pak vytáhnout z GPS a na zbytek stačí google street view, který pokrývá i spoustu RZ do posledního detailu... Jim je to ale očividně u zadku - ví, že se to prodá tak či tak, proč něco dělat pořádně, když to jde odfláknout a stejně to bude zaplacené... To je taková nemoc dnešní doby. Pamatuju, jak jsem se kdysi vysmíval V-Rally, jaká to byla nerealistická blbost, ovšem v porovnání s novou WRC sérií to byl naprosto serziózní titul, ve kterém byl dokonce i editor tratí
      • PLuto.petr
        Ono není potřeba děla úplně dokonalou kopii. Přeci jen, je to jenom hra. Ale aspoň trochu přiblížit by se mohli...
  • ja uz mam prejdenú polku šampionátu a je to super grafika fajn hratelnost super.... nebanujem co som kupil
  • Jo ted jsem koukal na you tube.Jmenuje se,WRC rally evolved na ps2,moje nej WRC
    • Jo to byla slušná odreagovačka.Si pamatuju,že jsem to hrál u kámoše a hrála to celá rodina a poprvé jsem se naučil využívat páčky na gamepadu.
    • Tak to jsme dva.Ja si ho jeste obcas dam na PS2 ale ta spatna citlivost ovladace me niči.
      Chtel bych to mit na ps3 v HD to by byl splneny sen. :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit