Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • JohnyTheZik
    Super hra, super recenze.. A kdo z jakyhokoliv prapodivnyho duvodu vykrikuje, ze to na stary XCOM nema a kvuli tomu to nehraje, ten sam sebe pripravil o skvelej zazitek..
  • Naprosto souhlasím s Lukášem v tom že Firaxis si zaslouží aplaus už jen za odvahu vydat tak obtížnou hru v třiáčkovém obalu a ještě navíc pouze na PC platformu kde, přiznejme si to, utrpí citelné ztráty kvůli pirátství. Díky tomu cítím sladkou vůni devadesátek víc, než kdyby hru udělali opravdu v přesných mechanikách původních XCOMů... :)
    • Pořád nedávám to, že lidi vidí PC platformu jako věc, kde se nic neprodá a je to jen o pirátství. Nedávno jsem viděl článek a vyjádření nějaké firmy, co vydala hru (nevzpomenu, kdo to byl) a ti jasně tvrdili, že PC platforma prodala velké množství kopií a že to byl dobrý krok to vydat právě pro PC (windows).
      Takže ne, přiznejme si to, ztráty by byli pokud by se nic neprodalo a všechno šlo pouze přes černý trh...Pokud je firma v zisku a prodá se velké množství kopií.. mluvíme tu o ZISKu a ne ztrátě.
    • obtížnou? hodně zjednodušená hra pro masy
      • Pokial myslis predchodcu, mas pravdu, xcom2 uz ma ale o vela viac moznosti v taktickej casti nez original. A to na original nedam dopustit, ale som realista.
    • Nejaku inu moznost nemali, kedze Xcom sa na konzoly predaval slabo.
  • Blue.Shark
    Perfektní recenze, perfektní slovní zásoba. Lukášovy texty je vážně radost číst.
  • Připojuji se k hodnocení recenzenta - hodně dobré, hodně těžké, 9/10, protože mi vadí dlouhé loadingy a je hezké že se pracuje na odstranění, ale zatím odstraněné nejsou. Libí se mi i možnost utéct hrobníkovi z lopaty - nejvíc jsem se o hře naučil, když se naplnil ukazatel projektu AVATAR, a mě začalo odtikávat 20 reálných minut na záchranu hry.......no hraju dál a už jsem 3 políčka srazil dolů, a tomu pocitu opojného vítězství (i když jsem vlastně zatím nic nevyhrál, jen utekl hrobníkovi z lopaty) se prostě nic nevyrovná
  • Odulin
    Chytlavá moderni(odlehcena) tahovka v pekny grafice s horsi optimalizaci, v atraktivnim "ufo" univerzu a to i vcetne bugu k nemu snad odjakziva patricich. Koupeno.
  • všem fanouškům se moc moc omlouvám, ale jelikož jsem také fanoušek opravdové strategie a mam rád i staré ufo a Xcom 2 jsem za víkend dohrál do konce tak mohu s čistým svědomím říct že xcom 2 je TOTÁLNÍ HERNÍ ODPAD !!! je to trapné několikahodinové depresivní demo které se strategií nemá nic společného protože pořád musíte pospíchat *11* *11* *11*
    • U teba je otazne ci je to hrou, ja s tym problem nemam a vacsina recenzentov tiez nie. Prosim doporuc aspon 3 tahove strategie za poslednych 5 rokov, ktore nepovazujes za odpad :) Okrem xcomu nemam co hrat.
      • děkuji, Váš dotaz ledacos vysvětluje, už chápu komu se Xcom 2 líbí, a to lidem kteří neznají jiné tahové strategie, v takovém případě je pak možné mylně pokládat Xcom 2 za strategii *1* nedokážu Vám zde vypsat seznam her ale za mě je rozhodně lepší cokoli ze série Total War a nebo Xcom 1 EU *3*
        • pozeram, ze elitarstvo fungujee este stale v hlave zakomplexovanych uboziakov .. xcom 2 je predovsetkym HRA... ulohou hier je bavit... a tato hra si nasla svoje publikum ludi, ktori niesu zabedneni natolko, aby onanovali nad tym, ze len oni su jedini s tym spravnym vkusom a len oni vedia, co je najlepsia strategia... pravy hrac hrava HRY, nehrava zanre... ak ma raz hra zaujme, tak je jedno ci to je strategia, plosinovka, fps alebo hocico ine... a na zaver len dodam, ze nikto nikoho nenuti hrat a fakt mi je divne, preco ludia chodia na stranky hier, ktore sa im nepacia alebo ktore ich nebavia a vypisuju tu taketo komenty, kde sa navysuju nad ostatnymi hracmi.. zrejme ti v zivote chyba nieco ine... napriklad ja nemam rad Call of Duty, ale nebudem teraz behat po diskusiach a vypisovat, ze to je sracka, pretoze to je uplne jedno ludom, ktori tu hru maju radi
        • to jste ale neodpověděl na dotaz. Měl jste vyjmenovat aspoň 3 tahové strategie, které nepovažujete za odpad. Vyjmenoval jste akurát XCOM EU (Total War je takový hybrid).

          Jinak já vlastnost "pořád musíte pospíchat" nepovažuji za negativní vlastnost. Náhodou je to příjemná změna, která osvěžila hratelnost strategií.

          Vámi zmíněná série Total War je sice fajn, ale výzva je tam téměř nulová. (Už dávno nejsem žádný noob a) pravidelně se mi stávalo, že moji armádu prostě nikdo nedokázal porazit.
          Chápu, že máte jiné prefence a asi vás neomrzel pocit "absolutní moci, kde vás nikdo nedokáže ohrozit", ale já stres a uspěchanost XCOM 2 vítám jako příjemnou změnu.
  • Je to jednorázová zábava, opakovaná hratelnost je minimální až nulová. Logika je často znásilněná jen proto, aby jednoduché mechanismy, na kterých je postavená alespoň nějak fungovaly. Posun proti předchozímu dílu minimální. Typická "masovka", která nesmí být moc těžká, nesmí se u ní chtít moc přemýšlení, aby ji každý snadno dohrál a dokoupil DLC.
    Díky nepředvídatelnému a často nelogickému random faktoru se stává IronMan na vyšší obtížnosti noční můrou a není to ani tak o taktice jako o náhodě. Bez IronMana zase jde o velmi lehkou hru.
    Nesmyslná logika například u projektu Avatar, kde se z taktického hlediska vyplatí pokaždé ignorovat hysterické výlevy a čekat vždy na poslední hodinu odpočtu a pak teprve vetřelcům odbouchnout základnu (čímž shodíte dílky projektu a navíc jste "vydělali" 10-20 dnů odpočtu pro svůj vlastní výzkum a vývoj jako bonus - a to opakovaně) je pak už jen třešinkou na dortu herní (ne)logiky.

    Za mne 7/10 (z toho bodík je jen za jednoduchý modding system), jednorázová zábava na cca 15 hodin hry v ceně 80kč/hodinu není až tak tragická, ale čekal jsem od toho víc, než defakto datadisk k předchozímu dílu bez zásadnějších změn k lepšímu.
    • Co cakas od pokracovania? Zober si CoD seriu, GTA seriu, alebo Asasina, pokracovania su podla teba datadisky, lebo je to len vylepseny predchozi diel. Okrem postav, priestorov a pribehu je to to iste s rovnakou, pripadne vyladenou mechanikou a to chceme,lebo nas to bavi :) Zober si inovacie ako CaC:4 katastrofa, na inovaciu fallouta do 3D nadavanie. Cokolvek vymyslia, vsetko zle.
      • V globále máš pravdu, naštěstí jsou i výjimky :). Třeba Witcher 3, Mass Effect 3 byl herně lepší než 2, i když tříbarevný závěr na konec ten příběh trochu zabil.

        Je pravda, že dnes je většina AAA her prostě dělaná jako zábava pro děti, aby nebyly náhodou frustrované z velké obtížnosti. Múj syn má 12 a je z aktuálního UFA nadšený, takže chápu, že své obecenstvo si určitě najde.
    • 1. opakovana hratelnost nulova? presiel som to koncom minuleho tyzdna a hram to opat - ako aj single, tak multiplayer
      2. 15 hodin???? kampan som hral 36 hodin a aj to som niektore veci urychlil, aby som dosiel do konca, kludne sa to da natahnut aj cez 40

      pises tu riadne sprostosti, predpokladam, ze si si zahral par uvodnych misii
      • Dohráno na obtížnost commander bez tutorialu a bez ironmana za 18h. Zdaleka není nutné "vše vybít" ale jen zaměřit se na úkol, splnit, zdrhnout. Jde to stihnout i rychleji, nejsem žádný závodník.
        Multiplayer neřeším, ten jsem nespustil a nezajímá mne.

        To že tebe baví vybíjet stále stejné 3 členné skupinky s téměř nulovou inteligencí je tvá volba, proto píšu, že jde o jednoduchou hru pro masy naprosto ve stylu dnešních AAA her (čest světlým výjimkám jako Witcher3). Hlídáš si agro abys nalákal jen jednu skupinu, granátem shodíš cover, odhaleného protivníka sejmeš. Když se mineš load a posun o políčko jinam (přes to že je to horší pozice, tak trefíš, protože hra kalkuluje zásahy z daných míst na začátku kola).

        Vetřelci jsou totálně blbí, slepí a hluší - protože 10m od nich bouchne granát, spadne polovina baráku a oni si nerušeně diskutují, protože tvůj panák nevlezl do jejich "agro range". Takových logických nesmyslů je hra plná.

        Nikde nepíšu, že není zábavná, bavil jsem se a až budou DLC, (nebo rozumný AI MOD), zahraji si to ještě jednou. Ale čekal jsem víc.

        Mimochodem, podívej se (pokud umíš i jinou řeč než slovenčinu) na zahraniční recenze. Recenzenti obvykle dávají o 20% vyšší hodnocení (80-90%) než pak uživatelé, pro většinu fandů původní hry z roku 1993 je to spíše zklamání.
        • takze podme si tu pekne rozobrat zakomplexovaneho pouzivatela (preco, to sa dozvies na konci)

          1. to, ze si to ty dohral za 18 hodin, neznamena, ze to je zlate pravidlo a vsetci sa podla neho musia riadit. ja som si hru uzival, moj ciel nebol ju dohrat cim skor, aby som sa mohol vystatovat nad ostatnymi ludmi, ale chcel som si hru uzit co najviac (a preto, ze som niektore veci preskocil, ju hram teraz opat)

          2. ano, je to moja volba. a co ma ako byt? ta hra je robena pre teba, alebo ako? popripade, vsetci, ktori si tuto hru uzivaju su menejcenni nez ty, pretoze ich bavi iny druh zabavy? hry su od toho, aby ludi bavili. ak chces naozajstnu akciu a taktiku, tak bud siahni po inej hre alebo chod do armady. tam by ta zrejme za jeden mesiac rozmrdali a nepisal by si uz take chujoviny.

          3. nestretol som sa s takou situaciou, skor som si vsimol, ze su az prilis presni, aj ked je pravda, ze niekedy spravia nelogicku vec a miesto toho, aby zautocili na vojaka, zautocia napriklad na ci vilistu, alebo daju overwatch (mozno je to ine na vyssej urovni? hram to na veteran)

          4. dostavame sa na koniec tvojho prispevku a tym je typicka ceska zakomplexovanost - moja uroven anglictiny je na mile vzdialena povacsine diskutujucich na tomto webe, ale nebudem sa tu o tom rozpisovat, aby som nahodou nebol obvineny, ze sa potrebujem chvalit, alebo si vymyslat. bol by som ale rad, aby si mi tuto vetu o slovencine povedal do oci, na to by si zrejme nemal odvahu.
          • Tvoji angličtinu jsem nijak nezpochybnil, jen jsem napsal, pokud umíš jiný jazyk než slovenčinu, protože úroveň tvého příspěvku napovídala tak 5. třídě základní školy a tam myslím ani na Slovensku není v tomto věku vybavenost cizím jazykem nijak valná. Napsal jsem že jsem od hry čekal více než jen drobné úpravy předchozího dílu. Největší chyby a nelogičnosti jedničky zůstaly. Nejedná se o taktickou a vlastně pořádně ani strategickou hru (takovou jako byla třeba serie Battle Isle)
            XCOM2 je hra, kde jde prakticky na všechny mise použít jedna jediná jednoduchá taktika - což opravdu není taktická hra.
            Jedná se o jednoduchou zábavu pro masy. Vyšší obtížnost = více HP nepřátel a větší DMG od jejich zbraní. Lepší AI fakt nečekej, stále 2-3 členné skupinky co začnou reagovat podle jednotného primitivního scriptu poté, co narušíš jejich Aggro RNG. Grindování stále dokola stejné skupiny se stejnou absencí AI - hmm, asi jo, některý lidi baví grindovat v MMO, asi je bude bavit grindovat i v singlu.
            K hodinám platí co jsem říkal, věřím, že speedrun jde udělat i za daleko kratší dobu. Prvních několik misí jsem procházel poctivě, jak jsem přišel na (ne)logiku hry, tak jsem zbytek jen probíhal kvůli příběhu protože naprosto bezduchý grind navíc čistě založený na náhodě fakt není můj šálek kávy.

            Jinak je zajímavé jak to co jakékoli jiná národnost přejde jako nevinný žertík z toho udělají slováci pomalu vyhlášení války své národní hrdosti - prostě typická zakomplexovanost, jako když Nohavica naspíval písničku o slovenském hokeji.
            • Ty ale krasne trepes ;-) Priznas , ze to hras save / load co je cista trapnost v Xcom hre, ktora je stavana na hranie bez toho..na rozdiel od takeho Jagged Alliance. Kazdy enemy v Xcom2 sa chova uplne inak a vyuziva svoje prednosti a vacsinou nie su hlupi a na kazdeho sa neda pouzit rovnaka taktika pretoze kazdy jeden protivnik sa chova uplne inak. Aggro je sice logicky nezmysel, ale ak by nebolo a cela mapa by sa po prvom poplachu na teba nahrnula, tak si ani neskrtnes, kedze protivnici su tentokrat silni a nemal by si nikdy firepower aby si vycistil 12-13 z nich naraz. Vzdy sa musis rozhodnut, ci pojdes do vyhodnejsej pozicie a riskujes aggro alebo nie a riskujes , ze netrafis. To patri k hratelnosti....ale nie u teba ako maistreamu , co hraje na save / load ;-)
        • Po precitani "Když se mineš load" som sa v duchu zasmial, takto sa Xcom naozaj nehraje a nikdy nehral. Takto to hraju prave tie masy. Ten trigger pri objaveni nepriatela ale uz problem je, uz od Xcom 2012 pretrvava.
        • Už jsem si myslel, že jsem jediný, komu statickosť a otřesná AI v té hře vadí. Všude vládne obrovské nadšení, jaká je to vynikající strategie.
          K tomu co si napsal bych přidal ještě naváděné granáty, když Ti hra ukáže, jak se odrazí od okenní desky a přesně dopadne na označené místo se 100% přesností, zasáhne přesně označené území. Vojákovi zůstane jeden díl zdraví, ale své zranění snáší stoicky, bez následků. Jen na konci efektně ukáží, jak se plazí z nákladní rampy.
          Za starých časů bylo nutné aplikovat ještě stimulanty a léky proti bolesti, aby byla šance, že se dostane domů. Ale to se dnes už nenosí. Všechno to vyřídí Gremlin dron který, aby hra nebyla příliš těžká, poletuje bez ohrožení po mapě.
          Předchozí díl jsem dohrál jen abych to uzavřel. Teď už počkám, zda modery z toho dokážou dodatečně udělat nejen pěknou, ale i dobrou taktickou hru.
        • Hele co presne znamena to "AAA her"? Je tim doufam mysleno jako "tech nejlepsich" a ne ze to je nejaka analogie k AAA Auto Praha bazaru? :-)
          • AAA znamená vyhypovaných a s velkým rozpočtem :)
          • nightborne
            AAA = vysokorozpočtový hry, de facto. S kvalitou to -bohužel- dost často nemívá nic společnýho.
        • Přijde mi, že to je trochu tvůj problém, že hru hraješ jen tímto jedním způsobem
          • S tím se sice dá souhlasit, snažím se obvykle v rámci jakékoli hry hrát efektivně. Můžu schválně hrát "hloupě", abych si uměle zvýšil obtížnost, ale to mi přijde tak na palici, jako bych hrál hokej proti batoleti a schválně se míjel a občas si dal vlastnák, aby hra nebyla moc lehká :). Z mého pohledu mi to zkrátka přijde jako nedostatek - i když chápu, že pro někoho je to klad.
            Manželka hraje řadu her (typu Mass Effect, Skyrim) na nejlehčí obtížnost, aby jí náročné souboje nekazily zážitek z příběhu.
            Tady u XCOMu nejde ani tak o obtížnost jako o příliš časté nelogičnosti, co prostě tu atmosféru ze hry shazují dolů a bijí do očí.
        • puvodni UFO jsem ve finale hral tak, ze jsem vsechny vojaky vybavil Blaster launcherem a vsechny ufony jsem anihiloval aniz me vubec zahledli
          • Zkusil bych nelhat, být vámi. Abyste zabil všechny ufony, musel byste ve všech úrovních pokrýt výbuchy celou mapu. Na to jste nemohl mít dost nábojů. Nemluvě o tom, že byste tím zrušil všechno Elerium, takže byste za chvíli neměl z čeho vyrábět náboje a za co létat. Když už lžete, chce to o hře nebo vědět, abyste lhal aspoň důvěryhodně.
  • Výborná, hodně čtivá recenze. Jediný zádrhel vidím v tom, že si toho X-COMa budu muset co nevidět pořídit. *4*
  • Pánové, nechme toho hatu a pojďme se shodnout na tom, že jednooký král je pořád král. Lukáš bude určitě souhlasit.
  • http://9gag.com/gag/a57XP9O
    • Strašná kravina a velká chyba několika tahovek. Mají udělat sytém tak, aby dostat se na jeden mm bylo obtížné a když by jsi se tam hráč již dostal, tak by šance byla ke 100% aby to nevypadalo tak hloupě....
    • co je na tom nepochopitelne, sectoid moze mat brutalne reflexy a vojak len velku...pusku
      • Nepochopitelneho na tom neni vubec nic. Je to podle me stupidni. Chapu jak to funguje, o cemz je ta obtiznost. Prijit na to jak to funguje a gg. Tahova strategie.
    • To je ta obtiznost. Ta game mechanic ktera hru hyzdi. Zapomel jsi znicit cover? Na co, kdyz stojis vedle neho, ze? Ne v pecce 9/10 to tak nefunguje a rika se tomu obtiznost.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit