Přejít na výpis diskuzí

Yakuza 6: The Song of Life - recenze

17.4.2018 19:07
Pavel Skoták 65 příspěvků

Téměř rok a půl musel anglicky mluvící svět čekat na závěrečnou epizodu populární série o japonské mafii s názvem Yakuza 6: The Song of Life. Od svého vzniku v roce 2005 ušla Yakuza dlouhou cestu, na níž si vyzkoušela nejrůznější herní prvky, varianty otevřeného světa, střídající se charaktery. Prostě...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • 7/10
    • uher

      Pyčo.

  • Další slušná osmičková hra.
    • uher

      Pyčo.

  • Uz jsem hral a je to fakt vyborna vec, ale vydat to dva dny pred GoW je trochu nedomyslene.
    • To podělali naši (Evropští a Severo-američti) distributoři. Na východě to vyšlo před vánocema.
      • Na Východě to vyšlo před Vánocemi. Ale 2016.
  • faciálky teda na rok 2018 nic moc
    • Malleth
      Taky je to hra z roku 2016
    • Však je to na PS4
      • No jo no. Naštěstí. Vezmi si jak vypadají PC only hry. Člověk je rád aspoň za grafiku konzolovek :-D
        • Taky si myslím, že grafika konzole stačí. Holt ne každý má dobrý PC.
          • Mě jde o to, že i na PC nejlíp vypadají konzolové hry. Že i když se říká, jak konzole brzdí PC grafiku, tak nepamatuji PC only hru (tedy taková, kteoru konzole nebrzdí), která by vypadala líp, než hry na konzolích.
            • pc only - star citizen
              z ps4 na pc - final fantasy XV z posledni doby

              ps v listopadu jsem koupil ps4 pro a nelituju, bavi me to. ale hry na PC se proste objektivne hejbou lepe. na druhou stranu ty exkluzivitky na ps4 jsou opravdu skvely.
  • Yakuza je top hra z japonského prostředí. Kiwami odehráno a tohle si rozhodně nenechám ujít. Díky za super recenzi.
  • Má to už konečně namluvený všechny dialogy jako hra z roku 2000 nebo tam zase ve většině dialogů stojej dva paňácové, bezmimikově na sebe koukaj a dělaj zvuky jako "hmm" "haha" "ohhhm" zatímco dole běží titulky? Yakuzu 0 jsem po velkém hype koupil za plnou pálku ale tahle totálně odfláklost mě praštila do očí tak silně že jsem ani neměl chuť se k tomu vracet.
    • Fordzy
      Ty asi moc nehraješ japonské hry. Jinak bys věděl, že je to tradiční handicap japonských her.
      Yakuza 6 je komplet nadabovaná, ale na úkor počtu vedlejších úkolů.
      • Malleth
        Řek bych že je důležitější že to, co postavy říkaj, stojí za to než to jestli jsou nadabovaný

        Jinak množství dialogu v MGS se s Yakuzou nedá srovnávat
        • Jak se to vezme. Taky se říká, že při komunikaci hraje samotný obsah jen 20% sdělené informace (samozřejmě přesné číslo brát s nadhledem). A zbytek je právě o té intonaci, gestikulaci, mimice a jiný projevech. (můžeš mluvit s dvěma lidma, oba ti budou říkat obsahově totéž a přitom to každého vyzní úplně jinak nebo úplně ibráceně). Já bych řekl, že právě z tohoto důvodu hraje dabing a kvalitní animace velkou roli, která k tomu samotnému textu dodá hodně navíc.
        • Divinity 2 bylo komplet nadabovaný a má víc textu, než Yakuza + vypravěče. PoE2 bude taky. Obě jsou hry indie.

          Myslím, že je na čase přestat být fanboy a slepě to obhajovat, protože to očividně jde.
          • Tak Yakuza nežebrá každoročně na KS a neobsahuje tuny braku, takže kvalita >kvantita.
            • jo, kdyby alespoň Dark Souls byl horor a existoval pojem brakový combat. To už je fakt zoufalost
            • "Divinity které postavilo svůj úspěch na lacinému humoru a brak story, lol"

              Jistě, tryhardíku. To dává logiku. Asi stejně, jako že Dark Souls postavil úspěch na laciném hororu a brakovém combatu, lol...
            • @Malleth
              Lol.
              1) O čase sem se nikde nebavil.
              2) O množství peněz sem se nikede nebavil.

              Na co sem reagoval byl původ peněz (publisher vs kickstarter) a ten je irelevantní. (A pochybuju, že Yakuza stála míň, než Divinity)

              Takže gratulace k naprostému mimoňství.
            • Malleth
              @Zimek Ano, čas a peníze jsou pro vývoj hry naprosto irelevantní...
            • Divinity které postavilo svůj úspěch na lacinému humoru a brak story, lol
            • Hele, už je tady. Fanboy se ozval s tryhard red herring argumentem o původu peněz, což je samozřejmě naprosto irelevantní. Jinak co se týče braku, tak ano, souhlas, Yakuza je brak:

              Yakuza 6 meta83
              Divinity 2 meta93

              Takže, závěr je jednoduchý a logický. Jen pacient ho může popírat:

              Nadabované dialogy > nenadabované dialogy.
          • Malleth
            Ok, neříkám že to nejde, spíš že to není tak důležitý jako obsah. A i kdyby byly všechny dialogy plně nadabovaný, řada lidí bude nadávat že animace jsou hnusný, kamery statický a že to nevypadá jako Witcher 3 atd. což ani nemůže protože Yakuzy nejsou big budget hry, co se dělaj 5 let.
      • Vždyť podle toho co napsal je spíš jasné, že má přehled a ví moc dobře jaký handicap japonské hry mají. A že ho zajímá jestli se aspoň tahle hra dokázala v roce 2018 přiblížit standartům z roku 2000. Nebo zda se (jako předchozí díly) drží zaseklá v PS1 generaci. Jako japonci jsou v tomhle obecně hrozní. Sice upgradují krásně vizuál. Ale gameplay někdy fakt past-past-gen peklo a téměř vše na jedno brdo = buď různě zabalené 3rd person mlátičky nebo postavičky co na tahy vybíhají z řady :-D Těžko najít dobrou japonskou hru, která tam nepatří (snad leda VIsual Novels a tam už je na povážení, zda jde o hry)

        Nedávno tu někdo argumetnoval jak mají Japonci variabilní hry - Yakuza, Ni No Kuni, Bloodborne, Nier, FF15... ale když nad tím potpřemýšlíš, vše 3rd person rubanice. (že by jsi z japonska dostal dobrou puzzle hru, city builder, fps, rts, závody, .... na to můžeš úplně zapomenout.)
        • S tím 3rd person mlácením si to ale trefil. Je pravda, že západ měl vždy větší výběr žánrů. Je to dáno tím, že japonci vždy dělali hry na konzole a tam si holt omezen jak hardwarem, tak ovládáním. Proto tam např. nikdy moc nebyly RTS nebo space/fligh simulátory nebo komplexní online hry.
        • Btw proč píses pod Septicem i Gumakem?
          • Dobrej pokus. Ne ze bych nepouzival vic nicku. To popirat nebudu. Ale tenhle jsi netrefil :-) Hledej/tipuj dal ;-)
            • Aha... tak to sorry. (ještě že jsou ty neregistrovaé nicky tak spolehlivé)
            • Jako že teď za každou blbost co napíšu se budeš v budoucnu posmívat Septicovi... coool :-D
            • Septicu kašli na to, proč se tu neustále ponižujes?
        • Gran Turismo závody, Disgea strategii, tvl gumaku neztapnuj se svou neznalosti
          • Puzzle třeba Catherine, což je řazeno k top puzzle hrám historie
            • Ty vole, nepiš pod mým nickem!
      • Hraju tunu japonskejch her. Začal jsem na Metal Gear Solid v roce 1998, což byla hra s miliónem plně a fantasticky nadabovaných dialogů. Tak aspoň že v týhle šestce už k tomuhle zázraku technologie Sega dospěla taky, kvalita lepší než kvantita.
        • Jo, ty jsi těch japonských her opravdu musel hrát tunu, když napíšeš takovou hovadinu. Táhni zpátky do septiku ty multinicku...
        • Nechceš tu doufám porovnávat mainstreamový hry určený primárně pro světový trh s takovým specifickým titulem jako je Yakuza, kde je třeba operovat s úplně jiným rozpočtem a jiným rizikem finanční návratnosti, že ne?

          Jen pro tvou informaci Yakuza 5 svého času málem ani nebyla lokalizovaná, protože to po čtvrtém díle nebylo zrovna finančně dvakrát slavné a nakonec se na západní trh dostala víc než dva roky po jejím vydání v Japonsku...

          Tolik k zázrakům technologie. Vítej v roce 2018...
          • Já bych to úplně takhle neprezentoval. Podle mě tam nesedíš s jejich manažerem, tak tady přestaň mudrovat. (další expert na vývoj...) Například Ni no Kuni II taky neni plně nadabovaný i přes dobré prodeje předchozího dílu. Další věc je, že 500 000 - 1000000 prodanejch kusů už úplně nejsou čísla pro "specifickou" hru. Každopádě neříkám, že ve finále třeba pravdu nemáš, ale jenom bych upozornil, že Japonci jsou známí šetřílkové a je to vidět i na jejich globálních hitech.
            • Na to fakt nemusíš být expert na vývoj...
          • Kecy v kleci. Na yakuze není nic inherentně nemainstreamovýho, je to 3D city mlátička s příběhem. Kdyby Sega chtěla, mohla to taky marketovat celosvětově a mít z toho mainstream titul. Což jim s úspěchem Y0 taky konečně došlo.
            • http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/554/picard-facepalm.jpg
  • Jack1947
    Tady víceméně nechápu jen 9/10 ale je možné že ta hra není až takovej nářez. Kdoví...
    • Jacku, kašli na to, projevuješ se jako maximální dem*nt...
      • Jack1947
        Pokud ses kvůli mě registroval aspon jako inkognito tak evidentně ani ne hele *3*
        • Tak to jistě, kvůli tobě bych tak něco takového dělal. Jen prostě nerozumím 95% toho co tu blijes, něco nedává hlavu ani patu a ostatek je projev minimální mozkové kapacity. To už by bylo lepší, kdyby jsi nepsal nic.
          • Jack1947
            Tak ještě že zde jsou tací co maji mozkové hmoty na rozdávání to moc lidí nemá no.
  • smajdal
    Zrovna mám rozehranou Yakuzu 0 (chapter 8), už mám i koupenou kiwami a ještě si počkám na kiwami 2, než se pustím do šestky, škoda jen, že si na ps4 nezahraju pátý díl :-(
    • Jo, pátej díl je vynikající! Z těch dílů co jsou na PS3 jednozněčně nejlepší.
      • Malleth
        jj, hned po Zero a Ishin je pětka asi best ze série
  • První jsem hrál Yakuzu 0 nedávno jsem dohrál první Kiwami... yakuza 0 je snad jedna z nejlepších her co jsem dosud hrál a kiwami je spíše jako super obří datadisk.
  • maros.goc
    prekrásne napísaná recenzia :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit