Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • ZOLLINO

    RPG som nehral asi 20 rokov, a jak citam tuto diskusiu, asi sa najskor budem musiet prihlasit na nejaky kurz, kde ma tuto hru naucia hrat co najefektivnejsie :)

    • Derp_1337

      Haha, nenech se odradit. Je to fakt dobré RPG a pro lidi, co nemají zkušenosti s podobnými hrami, je tam lehká obtížnost (tzv. Explorer diff). S tou obtížností si užiješ především ten příběh a velké dopady tvých rozhodnutí. Ten boj je tam fakt primitivní a dá to téměř každý.

      Většina lidí, co si tady stěžuje, to hraje na vyšší obtížnost, protože mají rádi výzvu.

  • Jez3vec

    Překvapivě hrát za origin postavu je nevýhoda (kromě Dark Urge). Nebo takhle přijdete o všechny zajímavý interakce a filmečky dané postavy. A je pak na prd, když výborně nadabovaná postava, Karlach v mém případě, celou hru mlčí a nemá jedinou "živou" cutscénu.

    • tomekbobek

      Aha, já si myslel, že jsou plně nadabovaní. 😃

  • Taronyu

    Ja hrajem za rangera a sadla mi ta postava neskutočne. Užívam si snipenie s lukom a privolávanie zvieratiek 🙂

    Najviac ma ale asi zatiaľ sklamal jeden dosť veľký bug. Ak ste niekto ešte na začiatku, tak čím skôr naverbujte Karlach ak s ňou chcete niečo mať. Lebo ja som ju naverboval neskoro a ta možnosť sa mi úplne zamkla. Samozrejme som o tom nevedel a všetkých ostatných som odmietol a  teraz som ostal sám 😀 Inak už v tom mám cez 110h.

    • Co mas za Rangera? Beast Mastera?

      Ja hraju Gloom Stalkera, summony v podstate nepouzivam (ony to byly jenom nejake slabsi typu havran apod. vetsinou s 1 HP) ale na druhou stranu mrskam vsechno bud lukem nebo kusi, a Gloom Stalker ma extra utok jako volnou akci v prvnim kole plus bonus k iniciative, takze se mi snad jeste nestalo aby moje postava nejela prvni.

      • Derp_1337

        I ty sumony s 1hp jsou použitelné. Můžeš je poslat dopředu vše prozkoumat (summoni nespouští cutscény) a tak často dokážou zmáčknout nějakou páku, aby se ti někde otevřeli dveře.

        Můj nejoblíbenější summon je kočka. Pošleš ji k výbušnému barelu, několikrát použiješ její schopnost "mňau". 😂 Okolní stráže půjdou prozkoumat, kdo to tam mňouká, a ty jen vykoukneš zpoza rohu a odpálíš výbušný barel. 😂

      • Taronyu

        Beast Mastera. To tam máš potom aj omnoho silnejšie zvieratá. A levlujú s tebou.

        • Tenurri

          Přemýšlím na druhý run mezi rangerem a druidem, ale lidi si stěžují, že musí často odvolávat svoje zvířata za rangera a wild shape za druida, protože NPC v panice prchají :D ...
          což v actu 3 může být docela problém.
          Nevím jak ranger s přivoláním summona, ale druid má počet "wild shape" omezený.

      • Tenurri

        Romance jsou trochu rozbité :D
        Některé scény se přehrávají 2x, u některých je vůbec problém tu romanci začít. Shadowheart mám s sebou prakticky od začátku a zatím jsem tam neměla možnost ani jednou. Gale je zase neodbytný až to hezké není. Musela jsem ho 2x odmítnout a po třetí jsem tam měla možnost vybrat si mezi ním a Astarionem...jak jako vybrat...člověk si nechá ukázat "magic trick" a on si už myslí, že se budeme brát :D.
        U Halsina jsem zase měla v dialogu reakce na něco, co jsem nikdy jako dialogovou možnost nevybrala, ale hra se chová, jako že ano. Naštěstí jsem na tyhle bugy narazila jen v rámci romancí a ne větvení příběhu...Jsem v Actu 3, tak uvidím, jaký konec budu mít.

        • La_Furia-Roja

          no v rámci actu 3 ty bugy uvidíš i jinde :).


          Ještě že pro Lariany se recenze dělají z prvních dvou aktů.😂

          • Tenurri

            a tak já počítala s tím, že u takto velké hry nejspíš ty problémy po vydání budou. Jen doufám, že je opraví.
            Act 1 byl tip ťop...až na občasný problém se zvukem a divný spád romancí :D ..ale ten byl taky v testování celý EA. U actu 2 jsem taky žádné echt bugy nezaznamenala...jen říkám, že mě bude mrzet, pokud jsem se snažila něčeho docílit v actu 3 a ta hra to potom shodí ze stolu, jako by se to nestalo.

            Tenhle problém jsem měla u Man of Medan(dark pictures anthology), kde mi hra na konci tvrdila, že jsem nesebrala důležitý item (i když jsem ho sebrala) a díky tomu šlo vše do kopru...byli jsme s přítelem docela hořcí :D

            • Taronyu

              Ja som v acte 3 už nejakú dobu a na výrazne bugy som zatiaľ nenarazil. A hlavne žiadne čo by bugli quest. Je to veľká hra a ešte ju museli vydať skôr takže nejaké bugy sa dali očakávať. Väčšinou ale veci ako že sa nezobrazia možnosti pri rozhovore a je tam len continue. Skôr mi tam vadí ten systém plíženia a kradnutia. Som v nejakom dome a keď niečo ukradnem, tak pribehne strážnik z ulice ma zatknúť 😀

        • problem zacit romanci bude asi v malem "approval"?

          me jako githskeho svihaka chce soulozit kazdy, ale ja se drzim shadowheart a jen v ramci zachovani rodu malou bokovku s laezel

          • Tenurri

            To bych samozřejmě čekala. Od začátku jsem měla partu Astarion, Lae'zel, Shadowheart a u všech docela velký approval. Kupodivu mě teda nejvíc zbožňovala Lae, aniž bych se nějak snažila :D...Každopádně u Shadowheart jsem myslím žádnou možnost neměla. Možná se u ní vyruší romantické interakce tím, že si vyberu po vyřešení hlavního sporu v actu 1 někoho jiného.
            Ostatní v kempu s tím ale očividně problém neměli.

  • U mě nastal Divinity 2 efekt, hype mě zlomil, koupil jsem to, i když jsem nechtěl, dal jsem tomu 20 hodin a nechce se mi hra zapínat, samozřejmě je hezky, tak to člověka nutí být spíše ven, ale i tak si myslím, že tomu došla šťáva. Chtěl bych to ale dohrát před Starfieldem. Celkově je pro mě Zaklínač 3 pořád o dost lepší zážitek , tady ten hype je až přehnaný čistě subjektivně.

    • Jasuja


      A jen abych ti to podpořil, tu objektivitu:

      Baldur's Gate 3 for PC Reviews - Metacritic


      Pře-Hypovaná hra asi nebude mít hodnocení hráčů skoro shodné s novinářskými recenzemi.

      •  že někdo chce ještě argumentovat Metacriticem a user score, je s podivem po těch letech profanace. Myslím si, že tahle hra si nezaslouží potřebu se obhajovat vyklikanými čísly na jednom z nejvíce toxickém webu internetu. Jinak nemusíš mě něčím přesvědčovat, napsal jsem svůj subjektivní názor po 20 hodinách, tak tu nebreč, prosím.

        • Jasuja

          To že je toxický je spíš argument pro mě, když se tam neseběhlo mraky negativistů s výrazem že sežrali Šalamounovo lejno, a nezačali bombovat že hra nedostála hypu. Ale pak je ještě horší exemplář puberťáckého "Ironicuse", těch naštěstí není tolik, ale vzhledem k tvému výskytu na této diskuzi nelze vyloučit že na ně normální lidské bytosti občas narazí, běž leštit bambus s Todem a pak si pusťte Daggerfall. :D

          Tvoje životní fáze zase přejde, u dětí ve věku od dvou do tří let a u pubescentů je to znak dospívání ega. To bude zase dobré, neboj.

          • Evidentně jiný názor než glorifikace není přístupný ve tvém světě. Absolutně nechápu, proč máš potřebu diskuzi stáčet do osobní roviny a vyjadřovat se jak ten největší pubertální toxik, který právě odklikal pár desítek na Metacritit. A to, že Metacritic se dá ovlivňovat oběma směry, je dlouholetý fakt, Ghost of Tsushima je mi svědkem.

            Jinak se nauč psát čárky, nedá se to po tobě číst.

            • Jasuja

              1. Kde glorifikuji? 

              2. Nevím, asi mě to baví. :) A to je přece nejdůležitější a to platí o obojím.

              3. A co je tedy nezaujaté médium? 

              4. Proč máš tendenci diskuzi stáčet mimo meritum věci? Průměrně inteligentní osoba si čárky domyslí já se na mobilu interpunkcí zabývat nehodlám. :)

              • Reakce na příspěvek:

                1) Nauč se chápat psaný text.

                2) Takže dobrovolně se přiznáváš, že jsi troll. Ok. 

                3)  Určitě ne zprofanovaný Metacritic, kde se roky naklikává nahoru a dolů. Zelda ještě před vydáním BG3 měla 8,6 /10, 14 dnů od vydání BG3 má 8,3.  Dole odkazy pro mé tvrzení, mohl bych ji poslat x.

                4) Aneb jak si nakakat do pusy a pochutnat si, co?

                https://www.metacritic.com/user/GumballWaterson

                https://www.metacritic.com/user/vjatu

                https://www.metacritic.com/user/santarval


                • Jasuja

                  Reakce na příspěvek:

                  1) Máš tam špatně osobu, mělo by tam být: "Naučím".

                  2) To je mi úplně volný.

                  3) Co je to za důkazy? Taky napiš proč Zeldě padlo to hodnocení! :) a proč nepadlo BG3? Nebo si myslíš jako že někdo tahá za nitky davu? 

                  Dav je dav, ten na nic neutáhneš, buďto tě smete nebo tě glorifikuje. Ale chápu, že je to pro tebe složití na pochopení.

                  4) Tak už to nedělej, aby ti nepáchlo z pusy. :)

                  • Reakce na příspěvek:

                    "Co je to za důkazy? Taky napiš proč Zeldě padlo to hodnocení! 🙂 a proč nepadlo BG3? Nebo si myslíš jako že někdo tahá za nitky davu?"

                    😂😂

                    takže nejsi pouze troll ale ještě k tomu hloupý troll.😉 

                    Opatruj se. 

                    • Jasuja

                      Reakce na příspěvek:

                      Tak se vrátíme k meritu věci:

                      "Čistě objektivně je tvůj názor extrémně minoritní a spíš to vnímám jako nutkavou potřebu se odlišit."  🙂


                      Buď dobrý.

    • Jasuja

      Jojo čistě objektivně je tvůj názor extrémně minoritní a spíš to vnímám jako nutkavou potřebu se odlišit.  :)

    • Za mě super hra, ale občas jsem také pocítil pachuť toho že "něco podobného tu už bylo v podobě DOS2". 

      I přes některé neduhy si ale BG3 zatím užívám, na další průchod hrou to ale nevidím, natolik mě to neohromilo. Zároveň bohužel na obzoru není nic lepšího (včetně Starfieldu který má podle mě také přehnaný hype). 

      Na druhou stranu díky BG3 se znovu a silněji otevřelo téma jestli opravdu potřebujeme všechny ty battlepassy/mikrotransakce a generický balast sloužící jako narychlo vytvořená vata pro zaplácnutí hluchých míst ve hře. Takže jestli si z toho ostatní vývojáři něco vezmou tak mají Lariani obrovský plus.

      • "battlepassy/mikrotransakce"


        To už docela umřelo, řekl bych z mé zkušenosti.  Z těch her, co jsem letos dohrál, to neměla  žádná. Takže tohle není nic, co by bylo na BG3 výjimečného v rámci single-playerových her. 

        řekl bych, že se to stalo virálním díky youtuberům po Diablu, ale Diablo IV bylo od začátku koncipované jako mmo hra, takže ono hejtit za to tu hru, je dosti krátkozraké.

        • "To už docela umřelo, řekl bych z mé zkušenosti". Nevím no, vyjma zmíněného Diablo 4 nabízí mikrotransakce některé starší (3-4 roky release nazpět) primárně singleplayer tituly - potažmo hybridy singleplayer/online co-op/multiplayer. U nových nemohu soudit, ale co jsem ze zvědavosti zjišťoval tak zrovna například FF XVI mikrotransakce nemá.

          V případě zrovna toho Starfieldu bych se nebál odhadovat že nějakým způsobem mikrotransakce bude mít zahrnutý (minimálně Creation Club bude jistotka :')

          Další věc za kterou lidi chválí je, že Lariani berou v potaz zpětnou vazbu od hráčů - v podstatě napříč early accessem mohli hráči ovlivňovat jak má co vypadat, to je bohužel stále rarita i u jiných her které se také nachází v EA.

          Od generického balastu, který jsem zmiňoval, podle mě taky mnoho studií neupustí - např. Ubisoft to má téměř jako svůj rukopis, přitom méně je někdy více a vytvořit menší mapu s obsahem který se na každém rohu neopakuje je tak osvěžující z pohledu hráče.

          P.S.: Když to po sobě čtu, tak mě napadá že zrovna Assassin's Creed Vallhala mělo zcela určitě mikrotransakce, takže opravdu ne....není to mrtvé umělé oživované téma.

          • tak assasíny nehraji, ale z poslední doby ty velké hry to nemají. Xenoblade Ne, Horizon Ne, A Plague Tale Ne, Elden Ring Ne, God of War Ne, Dead Space Ne, Hogwarts Legacy Ne, Zelda Ne, Final Fantasy Ne, Star Wars Ne, Resi 4 Ano, ale nikdo o tom neví.

            • Derp_1337

              Jo, vybral jsi pár fajn her, které nemají mikrotransakce.

              Ale spousta jiných her ty mikrotransakce mají. Ze statistik za rok 2022 vyšlo číslo, že celosvětově lidé v mikrotransakcích za rok 2022 utopili přes 68 miliard dolarů.

              V roce 2023 se očekává nárůst toho čísla, takže ty mikrotransakce rozhodně nejsou na ústupu.

              • Reakce na příspěvek:

                vybral jsem všechny, co loni bojovaly o GOTY a letos budou bojovat. 

                Ještě vyjde Alan Wake 2, Armored Core, Starfield*, Spider-man 2, to jsou hry, které by taky mohli mít alespoň 1 GOTY a taky bez mikrotransakcí budou. 

                Pokud si koupíš AAA single-playerovou hru, tak máš o dost větší šanci hrát bez mikro-transkakcí než s nimi.

                *Snad.

                • La_Furia-Roja

                  Reakce na příspěvek:

                  a to jsi zapomněl na další hry, dodám ještě Lies of P, Lords of Fallen, což by mohly být černé koně roku. Pak ještě Alone in the Dark. Očekávám mikrotransakce jen v těch otřepaných sérii jako Fifa, CoD, Assassin. To už je spíš pak na spotřebitelích, že tohle jsou roky schopni kupovat. 

                  Za mě taky je to bouře ve sklenici vody.

                • Derp_1337

                  Reakce na příspěvek:

                  Jo, jasně. Některé SP hry často nemají žádné mikrotransakce. 

                  Ale není to pravidlo, protože jsou tu takové hry jako Assassin Creed či The Sims, které jsou skrz naskrz protkané mikrotransakcemi.

  • Derp_1337

    To by mě zajímalo, kolik z těch 93% custom postav bylo Dark Urge. Tipoval bych nadpoloviční většinu. 😀

    • Jasuja

      Moc jich nebude podle mě, na většině zahraničních komunit každej psal že si to nechávají na druhý průchod hrou.

      • Derp_1337

        Hele, jedna věc jsou "hardcore" RPG gameři, kteří lozí do diskuzí. Druhá věc jsou casual hráči, kteří tvoří většinu.

        • Jasuja

          Já to třeba rozběhl souběžně a pokud jede člověk Dark Urge, tak mi to přijde jako totálně jiná hra. :D A tuto linku jsem opustil. Jako v jiných hrách mi to nedělalo takové problémy, hrát za šmejda. Ale ten pocit, když se moje postava musela podívat jako zrádce do očí "lidem" kteří jí naprosto věřili. Já to prostě nedal a vypnul jsem to, ty postavy jsou prostě skvěle namluvené. BG3 asi nikdy za totálního grázla nedohraju. Chaotic neutral maximálně. :D

          • Derp_1337

            Tak nemusíš být úplně Lawful Evil. Některé sfiňárny jsem taky nikdy nedokázal udělat (např. v KOTOR jsem prostě některé zlé skutky nechtěl udělat). 

            Stačí sem tam udělat nějakou sfiňárnu. Něco mezi Chaotic Neutral a Chaotic Evil. 😎

            • Jasuja

              Ale myslím, že problém s tím má nadpoloviční většina lidí. Ale jedno pozitivní na tom vidím. že jsme vlastně celkově k sobě hodní a z filozofického hlediska jsou lidské hrůzy excesem minority, nikoli majority. Prostě většině normálních lidí je nepříjemné páchat "zlo".

            • Lawful Evil je náhodou docela zajímavá kategorie, která je dobře hratelná v BG3 i ve stolním DnD. Vlastně nemusíš provádět žádné zlé skutky, pokud tě ostatní poslouchají a sdílí tvojí vizi světa, která je typicky nějaká utopie, kde se všichni co se řídí rozkazy, mají fajn. Samozřejmě musíš nekompromisně rozprášit jakoukoliv opozici nebo proti ní aspoň intrikovat, pokud je moc silná nebo ti v tom brání jiné okolnosti.

              Chaotic Evil se hraje hůř. To je agresivní neřízená střela, co chce vidět svět hořet bez velkého ohledu na vlastní zisk. Abys s tím vůbec přežil, musíš se krotit a, jak píšeš, občas provést nějakou náhodnou neplechu.

    • To v těch statistikách trochu chybí. Podobně by mě zajímalo, kolik hráčů, co si vybrali paladina, s ním šli cíleně po oathbreakerovi. A taky by mě zajímal důvod nepopularity kleriků (což se samozřejmě zjišťuje blbě). Možná je přetáhl atraktivnější paladin nebo hráči rovnou počítali se Shadowheart do party a tak radši volili jiné povolání.

      • Derp_1337

        Myslím, že jsi na to kápl se Shadowheart. Je to jediná "normální" ženská postava a tudíž největší kandidát na romanci. Takže většina lidí s ní počítala do party a proto nehrají za klerika.

      • Tak on ten paladin taky boduje hodne tim, ze je postaveny na charisme, takze zaroven se hodi jako ,,kecaci,, postava. Ne nahodu je hned druhy v zebricku sorcerer.

        • Pravda. Solidní bojovník, ucházející léčitel a výborný komunikátor, což je ve hrách od Larianů důležitější než u spousty stolních DnD her. Důvod oblíbenosti sorcerera bude i jednoduchost oproti jiným kouzelníkům. Má jen pár kouzel, ale nemusíš se strachovat, že by sis nějaké z té hromady, co může mít wizard, zapomněl připravit. Nejlepší kecálek je obvykle bard (kouzlení přes charisma a navíc hromada proficiencies a expertíz), ale jinak je to typický support, u kterého je složité zařídit, abys viděl přímé efekty v boji.

    • Pritom sami vyvojari rekli ze ho na prvni pruchod nedoporucuji...

      Ale co, je to RPG, od toho to tam je. Asi si ho taky jednou zahraju.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit