Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Neřekl bych nepochopených, spíš extrémně zabugovaných, před vydáním patchů dokonce až na hranici s nehratelným kedrem.

  • SlavicBes

    Elex 2 horký kandidát na hru 2022. Avšak bude to mať ťažké.

    • iSpirit

      bude úspěch, pokud to bude mít alespoň 1GOTY. 

    • spíš vlažný než horký :)

    • Corvus

      Stalker 2, Dying Light 2, Elder Ring, A Plague Tale: Requiem, Forspoken, Starfield... mohu pokračovat :-) S tím horkým kandidátem bych opravdu brzdil ;-)

      • Derp_1337

        Teď ještě kolik her skutečně vyjde a nebude (opět) odsunuto až na další rok 😂

  • Dolero

    "Veskrze je to stejná hra jako jednička."


    Aneb jak zmrazit veškeré naděje v jedné větě. :/

    • Hitsuran

      Nejseš cílovka, ne každý RPG musí bejt casual.

      • Derp_1337

        Za 1.) Elex je označováno za " akční-RPG " . Neplést si to s klasickými RPG, do nich to má fakt daleko.


        Za 2.) Jak tady Savi již napsal, v porovnání s přechozí produkci Piranha Bytes, Elex zmírnil náročnost a je vidět (drobný?) přesun směrem ke casual hraní. Ten trend se začal objevovat někde okolo posledního Risen.

        • Dolero

          Ano, ELEX je jako každá hra od PB velmi akční. Chtěl bych když tak podotknout, že například v Gothic 1 bylo minimum nebojových dovedností, viz. zde: http://www.gothicz.net/gothic-1/dovednosti/

          Jinak PB začali tvořit mainstream casual hry s příchodem Risen 2, což byla první hra po odchodu klíčových členů, kteří tvořili mozky a srdce PB (Mike Hoge a Kai Rosenkranz). 

          Důvod, proč je ELEX tak "náročný" v bojích, kdy vás i základní nepřátelé zabijí na 2 rány, je v tom, že AI NPC je extrémně špatná. Nepřátelé se často zasekávají o kameny, stromy či šikmé plochy, nereagují a jen koukají, nechají se umlátit atd. Proto, aby tyto problémy aspoň trochu zakryli, dali NPC velké poškození (a hráčovi nízké) a zároveň dali NPC i způsob, jak se vypořádat s hráčovým jetpackem - jednoduše mají všechny příšery náváděný toxický flusanec, který vás trefí ve vzduchu. Prostě PB nedokázali udělat normální AI, tak jí dali výhody. V tom tkví celá "obtížnost" ELEX. 

          • tomekbobek

            Jupí, takže nejsem sám, komu se zdál ten souboják neuvěřitelně těžkej! Kvůli němu jsem Elex musel dokonce i odložit.

            • RodneY55

              Me neprisel Elex vylozene tezkej, jako spis extremne nevyvazenej. Prvni pulku hry jsem musel jenom probehnout a ruzne "podvadet", abych splnil aspon prvni questy. Vsechno me zabilo na jednu ranu. Potom, co jsem ziskal materialy na permanentni elixiry, dobrou zbran, atd. se hra naopak stala naprosto trivialni, kdy vsichni nepratele padali na 1-2 rany z luku a posledni boss asi 5 :D

              • tomekbobek

                Reakce na příspěvek:

                Jop, ta první půlka byla lehce řečeno naprosto brutální :D

            • Dolero

              Vyloženě těžký není. Spíše je špatný, nepropracovaný a blbě se ovládá, kvůli čemuž pak vzniká ona "obtížnost". 

              Velkým problémem jsou špatně nastavené dosahy útoků nepřátel. Často jsem si všiml, že i když jsem uskočil pařátům potvory či meči nepřítele, hra započítala zásah a umřel jsem. Zkrátka viditelné textury nesedí s dosahem.

              Dále jsou místy animace opravdu zvláštní. NPC je schopno se k vám kolikrát během sekundy z několika metrů viditelně jakoby teleportovat, prostě strašně rychle přiskočit a hned vás zabít. Používání trysek není příliš intuitivní, mnohdy se stane, že při vzletu a snaze doskočit zpět a udeřit nepřítele, máchnete do země úplně jinde, než jste chtěli.

              Pak mají snad všechny potvory naváděný flusanec, aby trysky nebyly moc výhodné. Na druhou stranu AI trpí mnoha problémy a mnohdy se stalo, že boj s potvorou, kdy jsem mnohokrát za sebou umřel, jsem vyřešil až tak, že se AI sekla či přímo bugla a nic nedělala a nechala se umlátit. Všiml si toho i recenzent Games - https://youtu.be/XgIf7eoMCYU?t=408

              Můj tip na to, jak se přenést přes špatný bojový systém, je získat dobrou zbraň na dálku a dále v nastavení obtížnosti za prvé vypnout opravdu špatně nastavený systém výdrže (není normální, aby se dospělý chlap unavil po třech švizích klackem) a za druhé nastavit poškození udělené hráčem na "lehká", což je fikaný název pro to, aby hráč udílel ve skutečnosti nejvyšší poškození, jaké jde. Takže se souboje stanou aspoň trochu férovými a nepůsobí tak divně, že zatímco vy střelíte do nepřítele 20× raketometem, než pojde, jemu stačí jeden flákanec palicí a jste mrtví. Osobně jsem myslel, že hru vypnu, poté, co jsem po pár hodinách našel v nastavení tyto možnosti, jsem ve hře pokračoval. I tak mě bojový systém hodně nudil. Což je obrovský rozdíl oproti Gothic 1/2 či Risen 1, kde mě naopak bojovat baví a vyloženě souboje vyhledávám. V ELEX jsem mnohdy později ve hře kašlal na nepřátele a prostě nějaké oblasti jenom prosprintoval a proletěl tryskami...

              Jo a mimochodem, v rámci hry je jeden neuvěřitelný bug, záměr či já nevím, a to že hra přímo říká, že vlastnosti jako síla, obratnost atd. ovlivňují hráčovo poškození, přičemž to není pravda! Poškození ovlivňuje pouze zranění zbraně a schopnost, kterou se hráč může naučit a poškození zbraně tak zvýšit v % dle hodnoty zranění a typu zbraně (třeba schopnost boje s mečem máte na 20 %, takže ze meče s dmg 50 máte dmg 60 atd.), přičemž je jedno, zdali máte vlastnost 10 či 100. Vlastnost slouží pouze k tomu, abyste mohli používat zbraň, která ji vyžaduje. Obrovský fail. 

              • tomekbobek

                Reakce na příspěvek:

                To s těma vlastnostma jsem netušil, ale dává to smysl, protože když už jsem neměl bejt úplný vořezávátko - vylepšil jsem si staty, tak jsem stále dostával strašlivě na budku. Úplně se mi to teď vybavilo jako nějaký PTSD. :( :D

                Jo a zaseknutí npc je stará a velmi dobrá známá, taky jsem ho využíval nebo lépe řečeno, musel využívat.

          • Hitsuran

            Tohle je absolutní nepochopení obtížnosti a her od pyranha bytes a jejich filozofie.

            • Derp_1337

              Ty říkáš (životní) filozofie, někdo jiný to nazývá leností. Obě definice jsou víceméně přesné.

          • Derp_1337

            To jsi popsal přesně. Nedokázali naprogramovat AI nepřátel, kteří by představovali nějakou výzvu, a tak se to snažili zamaskovat různými berličkami.

      • však mezi tvorbou piraní je elex nejkežualovštější? když pominu poslední dva riseny.

    • Gothic fanda se teď těší na páteční release Chronicles of Myrtana: Archolos

      Elex je jiná hra pro jiný publikum

      • JamesFaith

        Gothic fanda se může těšit na obojí.

      • To je super slyším o tom prvně snad to pojede na Win11.

      • Inquisitor

        Díky za info, o tom jsem nevěděl:)

        • Já jsem o tom psal i redakci na facebook, ale bez odezvy, možná to někde zapadlo, nebo je to fakt nezajímá. Tak nějak ale všichni tušíme, že to bude lepší než třeba remake jedničky pod taktovkou THQ Barcelona...

    • SlavicBes

      No naopak, u mňa to nádeje len pozdvihlo!

      • Pixie

        Elex 1 jsem hrál, dohrál, bavil mě, ale přeci jen už po těch letech her od Piranha bych čekal alespoň nějaký posun v tom neohrabaném soubojáku. Ten mě bavil tak v dobách Gothicu, ale né už dnes.

        • KrPa

          ja si nasel zmenu hranim pusek, z cehoz vznikla takova pirani strilecka ale porad s hodne rpg prvky

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit