Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tomekbobek

    To s těma vlastnostma jsem netušil, ale dává to smysl, protože když už jsem neměl bejt úplný vořezávátko - vylepšil jsem si staty, tak jsem stále dostával strašlivě na budku. Úplně se mi to teď vybavilo jako nějaký PTSD. :( :D

    Jo a zaseknutí npc je stará a velmi dobrá známá, taky jsem ho využíval nebo lépe řečeno, musel využívat.

  • tomekbobek

    Jop, ta první půlka byla lehce řečeno naprosto brutální :D

  • RodneY55

    Me neprisel Elex vylozene tezkej, jako spis extremne nevyvazenej. Prvni pulku hry jsem musel jenom probehnout a ruzne "podvadet", abych splnil aspon prvni questy. Vsechno me zabilo na jednu ranu. Potom, co jsem ziskal materialy na permanentni elixiry, dobrou zbran, atd. se hra naopak stala naprosto trivialni, kdy vsichni nepratele padali na 1-2 rany z luku a posledni boss asi 5 :D

  • Dolero

    Vyloženě těžký není. Spíše je špatný, nepropracovaný a blbě se ovládá, kvůli čemuž pak vzniká ona "obtížnost". 

    Velkým problémem jsou špatně nastavené dosahy útoků nepřátel. Často jsem si všiml, že i když jsem uskočil pařátům potvory či meči nepřítele, hra započítala zásah a umřel jsem. Zkrátka viditelné textury nesedí s dosahem.

    Dále jsou místy animace opravdu zvláštní. NPC je schopno se k vám kolikrát během sekundy z několika metrů viditelně jakoby teleportovat, prostě strašně rychle přiskočit a hned vás zabít. Používání trysek není příliš intuitivní, mnohdy se stane, že při vzletu a snaze doskočit zpět a udeřit nepřítele, máchnete do země úplně jinde, než jste chtěli.

    Pak mají snad všechny potvory naváděný flusanec, aby trysky nebyly moc výhodné. Na druhou stranu AI trpí mnoha problémy a mnohdy se stalo, že boj s potvorou, kdy jsem mnohokrát za sebou umřel, jsem vyřešil až tak, že se AI sekla či přímo bugla a nic nedělala a nechala se umlátit. Všiml si toho i recenzent Games - https://youtu.be/XgIf7eoMCYU?t=408

    Můj tip na to, jak se přenést přes špatný bojový systém, je získat dobrou zbraň na dálku a dále v nastavení obtížnosti za prvé vypnout opravdu špatně nastavený systém výdrže (není normální, aby se dospělý chlap unavil po třech švizích klackem) a za druhé nastavit poškození udělené hráčem na "lehká", což je fikaný název pro to, aby hráč udílel ve skutečnosti nejvyšší poškození, jaké jde. Takže se souboje stanou aspoň trochu férovými a nepůsobí tak divně, že zatímco vy střelíte do nepřítele 20× raketometem, než pojde, jemu stačí jeden flákanec palicí a jste mrtví. Osobně jsem myslel, že hru vypnu, poté, co jsem po pár hodinách našel v nastavení tyto možnosti, jsem ve hře pokračoval. I tak mě bojový systém hodně nudil. Což je obrovský rozdíl oproti Gothic 1/2 či Risen 1, kde mě naopak bojovat baví a vyloženě souboje vyhledávám. V ELEX jsem mnohdy později ve hře kašlal na nepřátele a prostě nějaké oblasti jenom prosprintoval a proletěl tryskami...

    Jo a mimochodem, v rámci hry je jeden neuvěřitelný bug, záměr či já nevím, a to že hra přímo říká, že vlastnosti jako síla, obratnost atd. ovlivňují hráčovo poškození, přičemž to není pravda! Poškození ovlivňuje pouze zranění zbraně a schopnost, kterou se hráč může naučit a poškození zbraně tak zvýšit v % dle hodnoty zranění a typu zbraně (třeba schopnost boje s mečem máte na 20 %, takže ze meče s dmg 50 máte dmg 60 atd.), přičemž je jedno, zdali máte vlastnost 10 či 100. Vlastnost slouží pouze k tomu, abyste mohli používat zbraň, která ji vyžaduje. Obrovský fail. 

  • tomekbobek

    Jupí, takže nejsem sám, komu se zdál ten souboják neuvěřitelně těžkej! Kvůli němu jsem Elex musel dokonce i odložit.

  • Neřekl bych nepochopených, spíš extrémně zabugovaných, před vydáním patchů dokonce až na hranici s nehratelným kedrem.

  • JamesFaith

    Gothic fanda se může těšit na obojí.

  • Derp_1337

    To jsi popsal přesně. Nedokázali naprogramovat AI nepřátel, kteří by představovali nějakou výzvu, a tak se to snažili zamaskovat různými berličkami.

  • Já jsem o tom psal i redakci na facebook, ale bez odezvy, možná to někde zapadlo, nebo je to fakt nezajímá. Tak nějak ale všichni tušíme, že to bude lepší než třeba remake jedničky pod taktovkou THQ Barcelona...

  • To je super slyším o tom prvně snad to pojede na Win11.

  • KrPa

    ja si nasel zmenu hranim pusek, z cehoz vznikla takova pirani strilecka ale porad s hodne rpg prvky

  • Dolero

    Ano, ELEX je jako každá hra od PB velmi akční. Chtěl bych když tak podotknout, že například v Gothic 1 bylo minimum nebojových dovedností, viz. zde: http://www.gothicz.net/gothic-1/dovednosti/

    Jinak PB začali tvořit mainstream casual hry s příchodem Risen 2, což byla první hra po odchodu klíčových členů, kteří tvořili mozky a srdce PB (Mike Hoge a Kai Rosenkranz). 

    Důvod, proč je ELEX tak "náročný" v bojích, kdy vás i základní nepřátelé zabijí na 2 rány, je v tom, že AI NPC je extrémně špatná. Nepřátelé se často zasekávají o kameny, stromy či šikmé plochy, nereagují a jen koukají, nechají se umlátit atd. Proto, aby tyto problémy aspoň trochu zakryli, dali NPC velké poškození (a hráčovi nízké) a zároveň dali NPC i způsob, jak se vypořádat s hráčovým jetpackem - jednoduše mají všechny příšery náváděný toxický flusanec, který vás trefí ve vzduchu. Prostě PB nedokázali udělat normální AI, tak jí dali výhody. V tom tkví celá "obtížnost" ELEX. 

  • Derp_1337

    Teď ještě kolik her skutečně vyjde a nebude (opět) odsunuto až na další rok 😂

  • iSpirit

    bude úspěch, pokud to bude mít alespoň 1GOTY. 

  • Inquisitor

    Díky za info, o tom jsem nevěděl:)

  • twicer

    spíš vlažný než horký :)

  • Corvus

    Stalker 2, Dying Light 2, Elder Ring, A Plague Tale: Requiem, Forspoken, Starfield... mohu pokračovat :-) S tím horkým kandidátem bych opravdu brzdil ;-)

  • Gothic fanda se teď těší na páteční release Chronicles of Myrtana: Archolos

    Elex je jiná hra pro jiný publikum

  • SlavicBes

    No naopak, u mňa to nádeje len pozdvihlo!

  • SlavicBes

    Elex 2 horký kandidát na hru 2022. Avšak bude to mať ťažké.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit