Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hnisavec
    Zuckerberg by evidentne okradol i vlastnú matku...nezaprie sa :D najprv svojho moslimského spolužiaka, čo mu cvakol celý facebook a teraz spravil i z Carmacka dementa a okradli kvalitnú hernú firmu, čo jediná robí poctivé obrovské singleplayer RPG....
    • Veskoslav
      Zase sis nevzal prášky? *7*
      • Hnisavec
        PC troll choď hrať dotu a vyhrávať medzinárodné turnaje v Starcrafte 2 ako si tvrdil *15* *15* *15* každý ťa tu neznáša....mohol by si stadeto dobrovoľne odísť...si horší mor ako Jack a GGG dokopy...bohvie, či nie ste jeden človek....
        • Bože čo ty si za pičusa *7*
    • walltar
      LoL ... co má tohle prosímtě společnýho s cukříkem? Ten si koupil OR až tohle bylo všechno dávno hotový.
    • To bola dosť drahá krádež... *7*
  • Nuz je fakt ze Bethesda docela davno fakt expedimentovala s VR a ako jedno z mala studii aj VR priamo podporovali. V podstate prvy full 3d enfine - Xngine,podporoval toho casu najpopularnejsiu VFX-1. Terminator Future Shock a tusim aj Skynet priamo podporovali VFX1 a mozno sa to dalo zapnut aj na Daggerfalle, kedze tiez bezi na Xngine. Tak is dali Carmackovy priestor aby sa s VR hral, asi aj mu povolili na to nasadit nejakych dalsich ludi a to tiez stalo nejake financie. Nuz ale skor mi to pride ako ze sa Zenimax snazi nejak dohnat stratu z nakupu ID Softu. Ostatne situacia je tam asi dost blbe, vo februrary odislo niekolko vyvojarov do oculusu (engine programatori). Stacia spravy priamo od zamestnancov http://www.glassdoor.com/Reviews/Employee-Review-id-Software-RVW4012058.htm
    • Mato1987
      ja som len a len rád, že celá táto kauza nezasiahla machine games a vývoj nového wolfensteinu.
  • Koho zajímá dění okolo VR Oculus Rift, tak nedávno vyšel na Wired moc pěkný článek o tom, jak to vše začalo, až do dnešní doby. http://www.wired.com/2014/05/oculus-rift-4/
    Jinak firma Oculus s největší pravděpodobností vyvíjí vlastní vstupní periferii. Dost možná bude mít headset na těle kameru, která bude snímat pohyby rukou, které přenese do virtuální reality(takový lepší Kinect).
    Jinak rád chodím na http://www.reddit.com/r/oculus/new/, kde se člověk dozví zajímavé informace.

    Co se týče FPS her: Samozřejmě budou skvělé a těším se na ně. Je však třeba změnit design a koncepci hry. Jednoduše řečeno udělat ji "pomalejší". Jako příklad bych zmínil CoD a ArmA .Je potřeba, aby se herní vývojáři vyvarovali určitých věcí, které by s ohledem na současné FPS hry nefungovali dobře.
    Jen mě v souvislosti se Zenimaxem mrzí, že se mé naděje na Fallout4 ve VR hodně rychle rozplývají. *13* A já se tak těšil.
    • OMG :) https://www.youtube.com/watch?v=LPszKhewSec http://www.reddit.com/r/oculus/comments/266b86/control_vr_full_upper_body_and_finger_tracking_in/
  • Cela kauza je k smichu. Kdyz si prectete toto: http://www.glassdoor.com/Reviews/Employee-Review-id-Software-RVW4012058.htm tak zjistite, ze ID Software od ukonceni vyvoje RAGE vnitrne hnije a to diky managementu, ktery nezvladl prejiti z maleho soukromeho teamu do velkych rozmeru velkeho vlastnika. Aneb totalne zadna funkcni idea jak udelat DOOM4 a vyjebavani se Zenimaxem. Co to ma s tim spolecneho? No to, ze nejvetsi prca je, ze celou dobu tomu Zenimax jen prihlizi podle vsech indicii a podle stejnych indicii po koupeni ID Software mu daval hooodne volnosti v tom co si tam delaji. Proste koupil firmu (ZENIMAX) a nechal ji v dobrem at dela dal dobre veci. Takze, kdyz defakto byvali kamosi Johna ho po tom co mu neumoznili pracovat na Virtualni Realite uvnitr firmy, tak jak on chtel a nechali ho dojit do situace, ze se rozhodl kvuli tomu odejit z firmy, ted hazeji klacky pod nohy, protoze si rvou hlavy, jak si nechali mezi prsty utect zlaty dul, tak to je k smichu a k zbliti zaroven. Ale k zbliti ze soucasneho ID Software, ktere stoji za tou zalobou na Oculus. A jen pro doplneni, to ze John sel za tim co chtel delat melo za nasledek, ze s nim sli i ti dalsi ve firme co delali na VR, jenze v tomto konkretnim pripade "ti dalsi" bylo pravdepodobne cele technologicke oddeleni ID Software, 60 lidi!!! :-D takze jim nikdo ve firme nezustal, kdo by dal vyvijel a staral se o ID Tech5 Engine (na kterem se ted pripravuje DOOM4). Ha ha ha ha ha dobry pokus ID Software, respektive pozustali... ale tohle Vam neprojde, pojebali jste to v samotnem zacatku. ROFL muzete si za to sami.
    • Doporucuju ten link: http://www.glassdoor.com/Reviews/Employee-Review-id-Software-RVW4012058.htm tam byvali a soucasni zamestnanci ID Software prave tu vnitrni situaci politikarteni managementu popisuji a zminuji i ten MASIVNI odliv nespojenych zamestnancu na vedeni firmy (vedeni ID Software), ktere posle vseho je to puvodni vedeni pred koupi Zenimaxem. Takze stari znami a podezreli.
      • Jack1947
        Jak rikam babovicky babovicky jak 4lety kluci... se hadaji. Akorat o penouze no.
        • Corvus
          Jenže ty "bábovičky" mají poměrně dosti-místnou cifru v dolarech.
  • walltar
    No myslím, že teď je jen dobře, že OVR patří Facebooku ... protože pochybuju, že kdyby tahle žaloba přišla před tím, než je FB koupil, tak že by měli dost peněz se tomu efektivně bránit.
    • Ta zaloba prisla na zaklade toho ze ich kupil facebook.
      • walltar
        Jo to je dost pravděpodobné ... ale u takových žalob nikdy nevíš.
        • Ber to tak, ze kdyz ti jako sousedovi pucim svoji uber super sekacku na travu ktera striha na presne 4mm, zaroven zalejva a hnoji ... tak mi neva, ze ji pouzivas, ale kdyz ji zacnes vyrabet a prodavat, tak mi to trebas vadit bude.
          • Já bych to přirovnal spíš k tomu, že když ti začne soused tu sekačku kopírovat a prodávat a nebude se mít o co soudit, tak to nějak překousneš (obzvlášť když právníci stojí velké peníze), ale když zdědí od strýčka těžké peníze tak ho začneš soudit, protože už je o co *9*
  • Zajímavá kauza :).

    Každopádně tomuhle "Původně se zdálo, že předmětem sporu bude právě osoba Johna Carmacka, který si dle Zenimaxu odnesl do Oculus VR "know how a své nedocenitelné zkušenosti", které nebyl právě v Zenimaxu" by se dalo snad nic než se vysmát. Dost často si zaměstnanci při přechodu od jednoho zaměstnavatele k druhému berou svoje nabyté znalosti dál. Čili pokud by se chtěli v souvislosti s výše uvedeným s někým soudit, tak jedině s Carmackem. A to ještě za přepokladu, že měl podepsanou tzv. "konkurenční doložku" k prac. smlouvě, jako se to dělá kupř. u nás a její podmínky porušil. Takže Zenimax prostě jen kope kolem sebe, namísto aby si rval vlasy, že si na*ral do vlastního hnízda.
    • To bacha na vec, jedna vec je tzv konkurencni dolozka, a druha vec je pouziti technologii. Na ty se zadny omezeni nevztahuje a ty jednoduse nemuzes vzit neco, co si klidne i ty sam vyvinul u svyho preddchoziho zamestanvatela a pouzit to jinde. Proste proto, ze to neni tvoje. Samo otazka zda to tak je nebo neni spravne je na debatu, ale tak to aktualne proste je.

      Defakto pokud byl system cidel vyvinuty u nich za jejich prachy ...tak pokud se jim to povede prokazat, oculus pouziva jejich technologii => aktualne jim to bude muset zacalovat fuckbook. A z toho co je zmineny v clanku se jim to nejspis prokazat povede.

      Je pak celkem jedno ze na to nemeli zadnou smlouvu a ze to bylo vsechno per huba. Jednoduse by se to resilo tak, ze v minulosti existoval souhlas s vyuzitim tech technologii, ktery jiz neexistuje => bud si ho majitel koupi a nebo produkt zlikviduje.

      Mno jeste to bude sranda ;D Samo, o prachy jde vzdy az v prvni rade ... ale zde je otazka komu vic.
      • Ohladom prenosu vedomosti: tu zalezi od znenia zmluvy. Totiz ak nepouzil zdrojaky, tak je to prakticky nedokazatelne. Nevraviac o tom, ze ak ide o nacrt rieseni, tak tazko sa proti tomu zaluje ( ak nie su patentovane schemy rieseni a pod ). Moj osobny nazor je, ze Zenimax nedocenil potencial nimi vyvijaneho produktu a snazia sa teraz hasit, co sa da. Carmack ma len tu smolu, ze je vhodna obet. Tazko ale povedat, na koho strane je spravodlivost, kedze nepozname presne znenie zmluv a zmluvnych vazieb vsetkych zucastnenych stran.
      • Jeste dodam, ze z toho muze vzniknout pekna protizaloba od FB smerem k tomu hosanovi, ze jim za 2G prodal neco, co nebylo jeho ... (znam osobne sloveka, kterej se zarucil za uver cizim majetkem ... tzn velmi podobne)
  • Ja bych to videl spis tak, ze nekdo si proste rek, ze to zkusej ... a tomu clovickovi naleteli uplne stejne jako vsichni "investori" na kickstarteru. On pak vyuzil nenadalou popularitu ... a obratem vsechno (velmi chytre) strelil. Realita je totiz takova, ze je to krom par demicek ... zcela nepouzitelny.

    Chybi zde totiz jaksi HW umoznujici zpetnou vazbu. Jiste, da se sedet u stolu pouzivat 4 klavesy a mys, nebo packy ... ale stim si vystaci jen minimum her. Ostatne neni to ani zdaleka prvni ani druhy pokus.
    • nejrozumnejší příspěvek diskuse...
    • walltar
      Můj HOTAS má dost tlačítek na to aby si vystačil prakticky s každou hrou kterou na něm hraju ... na všechno ostatní je tu Voice Attack. Jo myš + klávesnice je prostě u OR nepraktická... máme ale alternativní způsoby ovládání a hlasové ovládání, pokud si ho nakonfiguruješ je jedno z těch které vypadá, že by mohlo rozšířit počet "tlačítek" co máš po ruce.

      OVR taky pracuje na dalších věcech ... Plamer říká už od začátku, že VR potřebuje taky ovladače, které jsou vyrobené pro VR prostředí. A to je jedna z věcí kterou musí OVR, nebo někdo jiný (a pár zajímavých projektů už je) udělat.
      • Nechci znít nevděčně, ale voice attack? Je tím myšleno to, že abych provedl konkrétní akci, kupříkladu vystřelil, musel bych předtím zakřičet nějaký povel? To bych taky mohl při hraní nějaké fps brzy ochraptět (nehledě na to, že by mě to dřív přestalo bavit).
        • walltar
          No tak já to řeknu normálním hlasem *7*

          Ale je to doplňková funkce ... na věci, které neděláš 20x za vteřinu. Třeba tady je pěkně vidět na co se to hodí. https://www.youtube.com/watch?v=9Fd5dgFJurQ

          Ale jak sem říkal, myslím, že OR na FPS nebude moc vhodný ... spíš na simulátory (letecké, automobilové, vesmírné) a všechny ostatní hry, kde i ve hře sedíš na zadku. Ale zase u FPS většinou nepotřebuješ až tak moc kláves ...
          • https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9kBMscW_dVg#t=404
          • V aute si jeste mozna vystacis s volantem pred sebou a pedalama ... v letadle (specielne v simulatoru) ses vprdeli i s hotasem. Potrebujes ovladat stovky prvku ... a to bez vizuelni kontroly je naprosto nerealny. Tak maximalne nejaka poloarkada ovladana joyem ...

            Jak rikam, realna vyuzitelnost je daleko mensi nez si kdokoli dokaze predstavit. Je to stejny jako 3D ... hype kolem, ale realne to nepouzivaj ani lidi, kteri vybaveni maj. Proste proto, ze te z toho bolej oci/musis mit brejle/...

            Tohle bude presne totez. Uvedom si, ze k tomu jeste musis mit sluchatka ... a to uz mas na hlave dobre 1/2kg nebo vic ...
            • Gonzi
              tak pokud by na tu myš byla nalepena virtuální ruka, tak bych čekal že bude tam kde ji nechám, nezávisle na pohledu (klidně mimo obraz) a co se pohybu hlavy po cockpitu týče, tak bývá dobrým zvykem dovolit hráči "všechno" (je lepší jej nechat projít oknem, než jej zarazit, protože by se z toho taky mohl poblít).
              Scénář s hýbáním s pohledem je naprosto nepoužitelný, jenže ten druhý scénář má jen tu nevýhodu, že můžeš zapomenout kde tvá ruka zrovna je... což můžeš řešit centrováním tlačítkem myši, ukazatelem kterým směrem se máš otočit abys jej viděl atd... To jsou všechno malé věci, navíc snadno řešitelné... samozřejmě ti to vadit může, ale já oculus nemůžu dospat, protože radši budu sedět ve stíhačce, než se na ni dívat na monitoru.
            • 2waltar ... Star Citizen, Elite, War Thunder ... nejsou simulatory, simulator je od slova simulovat - DCS simulator je, nebo trebas sturmovik ... a dalsi. (podotykam, ze za simulator nepovazuju ani sim mod wt, protoze i ten je velmi vyznamne zjednodusen, byt mas k dizpozici prave to ovladani joyem)

              2Gonzi ... to je prave ten problem .. uvedom si, ze ted mas fixni vyhled, se kterym muzes nejak hejbat (jak ti vyvojar dovoli) a v ramci toho pohledu mas fixni kurzor mysi. Ted mi rekni, jak by se ten kurzor mel chovat, kdyz si rekneme prave mackal neco na strope ... a zmenil si pohled a divas se k podlaze. Kde mas kurzor? A mas problem. Bud ti snim budu hejbat relativne s vyheldem a to te bude mast, protoze se ti bude hejbat doslova pod rukama ... nebo to necham na mysi ... a pak budes v haji proto, ze ho proste ztratis z dohledu a nebudes vedet kde prave je.
            • Gonzi
              Co se těch hardcore simů týče, tak tam bych čekal že si můžu v cockpitu klikat myší = rozhlížím se s oculusem a klikám si na jednotlivé přístroje, posouvám táhla apod... a na samotný let mi zase stačí joystick/HOTAS.
            • walltar
              Tak pokud se řídíš jen hrama jako je DCS, tak na to ti nestačí ani ta klávesnice ... na to bys potřeboval potom přenést třeba pohyb ruky do VR kterým bys potom mohl "klikat" na tlačítka v kokpitu. Ono to je jiné prostředí, takže budeme muset hledat jiné řešení ovládání. Zezačátku to asi nebude nic moc ... ale to nebylo ani auto. Ještě že v té době si neřekli, že tohle nemá žádné využití ... jezdili by jsme na koních dodneška.

              Naprostá většina her na trhu si dneska vystačí s Gamepadem. Naprostá většina Simulátorů které jsem zkusil si vystačila s Hotasem ... Jo hry jako DCS si nevystačí, ale kolik je takových opravdu realistických her oproti těm víc arkádovým. Ale ano .. u DCS si s tím moc nezalítáš, u Star Citizena, Elite, War Thunderu .... bez problému.

              Reálnou využitelnost posoudím, jak to zkusím ... osobně si myslím, že to využitelné bude velice dobře, ale dokud mě nedojde DK2 a nebude pro to dost obsahu, tak to nebudu posuzovat. Ano a možná to bude stejný jako 3D ... což je sice super technologie a super zážitek. Problém u ní je že nedá dostatečně přizpůsobit člověku, který ji sleduje. A potom z toho bolí hlava.
      • Nepujdou pouzit i takovy ty ruce jako je treba G13? tam je tez tlacitek jak sracek, pozicni kloboucek atd...
        • Tlacitek jak sracek, ale min jak na klavesnici.
          • Ale snadno je nahmatas, mysli, nez neco vypotis...
        • walltar
          jj taky možnost
  • Vsecicko kolem tohodle Oculusu je na bliti nejvic samotny Oculus *3*
  • Hnisavec
    Presne toto som predpovedal, keď bola tá novinka čerstvá, viď diskusiu a dostal som milión mínusiek....
  • Jack1947
    Me to prijde detinske stale... jak deticky hadajici se o babovicku na piskovisti... frffml *7*
    • Jacku, bez urážky, dětinské je pouze tvé uvažování.
      • Jack1947
        Beztak to treba i delaj schvalne, smejou se nad duverivejma hlupakama... ze jim snedli rybu i s udici a naviojakem. *5*
    • ucho
      tady nejde o bábovičku, tady jde o velký peníze
      • Jack1947
        Jo ale ... je to tak nastejno nejdrive 3DRealms ted babovicky se preatuhje oculus... ZZZ nic lepsiho tam nemaj? *7* *12*
        • Tak běž a udělej něco nezákonného "ve jménu her", když budeš u soudu tak se nebude psat o bábovičkách. Navíc tady bude od tebe klid

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit