Přejít na výpis diskuzí
Ztraceno v procesu: Fallout: New Vegas a Van Buren v přestrojení
18.1.2013 | Ladislav Loukota
109 příspěvků
-
Diky za clanok! Trochu ma ukludnilo, ze aj ked im Van Buren proste nevysiel, nebolo to naskodu, prave naopak. Na dalsi pokus vznikol FNV.
-
borci poraďte mi s FNV prosím - když něco ukradnu, tak mi skočí hláška, že se mi zhoršila karma i přestože mě nikdo neviděl. Mám to ignorovat a krást dál nebo mi to bude nějak ovlivňovat hru? V F1 a F2 jsem kradl jak straka a tam mi to nikdy neuškodilo, protože jsem se nenechal chytit... V FNV jsou všechny věci brutálně drahé a když už něco koupíte, tak je to polorozpadlé a chce to ještě dražší opravu... Pořád přežívám jen tak tak, mám slabou zbroj a jen polofunkční zbraně
-
-
Karma je pouze zpětná vazba pro tebe, abys věděl, jestli pásháš ošklivosti, nebo jsi spíše hodný. Směrodatná a herně vypovídající je reputace, která se pro každou frakci počítá zvlášť.
To je zásadní rozdíl oproti F3, kde se karmou řídily všechny postavy a frakce. Bylo to umělé a pitomé.
kupování je celkem v pohodě, ale pravda, že nemá smysl kupovat věci, které lze najít. Opravy jsou dost nevyvážené a tam se skutečně vyplatí jedině oprava svépomocí (repair skill). -
A vo tom to je. Ale karma je jaksi vševědoucná, takže asi ignorovat. Stejně to jsou tak minimální hodnoty, že to pak dál nebude mít vliv...
Ale dává to trochu i smysl, přeci jen pokud se ztrácí věci kudy chodíš, tak normálního člověka by napadlo, že s tím třeba i něco máš společného, i když tě nikdo neviděl. :)
-
-
FNV je sice narozdíl od F3 dobrý, ale ten systém soubojů je prostě debilita. Střílet někoho s vyšším levelem 2 minuty do hlavy fakt není zábava.
-
-
F3 i FNV jsem se něco napařil a něco ani velmi velmi vzdáleně podobnýho tomu co píšeš se mi tam ani jednou nestalo...
-
-
Mně se to stalo zrovna včera, když jsem osvobozoval ty dva zajatce od Legie. Byl jsem sice teprv na 6. levelu, ale když jsem chtěl sejmout toho strážného s přilbou, tak jsem musel z 10mm smg vypálit asi 6 dávek do hlavy z blízka na 95% a to mám navíc perk zvyšující kritické zásahy. A než přiběhly posily, tak jsem musel ty borce rychle rozvázat a utéct, protože proti třem maníkům v lehké zbroji bych neměl šanci vůbec... Pokud by to byli třeba supermutanti s rotačákem tak neřeknu, ale když nemáte šanci proti polonahému legionářovi, tak to vypadá fakt dementně, nemluvě o tom, že oni prakticky neminou, kdežto hráč, pokud nepoužívá VATS, tak jeho zásahy mají mnohem menší účinek... Já osobně bych úplně zrušil VATS a vyřešil používání zbraní tak, že pokud má člověk malý skill, tak mu zbraň bude hrozně kopat a bude trvat dýl než vrátí hlaveň směrem na cíl + delší přebíjení + při poruše na nízkém lvl nemožnost opravy... a skillem by se tyto věci zlepšovaly.
-
-
Podívej tahle hra je v první řadě RPGéčko, tzn. hodnoty vlastností, skillů a gearu jsou tu určující. Případ, který uvádíš, pro tebe má být sdělením, že na to prostě zatím nemáš, nebo máš špatnou taktiku, případně oboje...
-
Připlížit, granát do kapsy, mezitím dalšího párkrát střelit do hlavy, utéct za skálu a cestou za sebou házet miny, dokončit je na blízko brokovnicí nebo samopalem. Když si najdeš dobrou taktiku, tak sejmeš většinu protivníků v pohodě. A pokud to ani potom nejde, tak budeš muset počkat na vyšší level.
-
No jo, další, co se vrhá do boje a nenapadne ho, že když to moc nejde, tak že má buď odtáhnout a přijít později, nebo (v tomhle konkrétním případě) sehnat drogy a nebo mít dostatečně vysoké plížení.
-
-
Jak by taky mohlo, když v F3 je brutální level scaling a ve FNV fungují těžcí nepřátelé jako bariéra říkající "tudy ne". :)
-
-
Sice dostáváš mínuska, ale přitom máš pravdu. Když se člověk pozorněji podívá na některé části mapy, tak se cesta stáhne do úzké uličky (údolí), ve které čeká nějaký silný nepřítel. Na začátku hry tak vlastně téměř nemáte šanci jít směrem do Vegas, protože údolí je plné potvor, které jsou nepříjemné i na levelu 10 natož na začátku...
-
-
To by podle tebe bylo lepší, kdyby si mohl radscorpiony umlátit pěstí hned na 1. levelu a doběhnout do Vegas za hodinu? Mě se to náhodou líbilo a připadalo mi to jako dobré řešení pro omezení hráčova vlivu na začátku hry. Kdyby to byl Gothic nebo Witcher, musel bys splnit 20 questů jen aby ses dostal z Goodsprings.
-
-
-
-
-
Ahoj děcka, jak je to v článku se spoilerama? Můžu číst, nebo to raději odložit. Ještě jsem nedohrál Fallout: New Vegas *13*.
Já vím, jsem ostuda. Za trest budu dneska bez moučníku. -
-
já jsem si přečetl článek, o den později jsem FNV poprvé rozehrál a už si stejně vůbec nepamatuju, co jsem v něm četl... Ani vlastně nevím, jestli jsem na správných stránkách
-
Z mého pohledu určitě nejdřív hrát a pak číst. Co se mě týká je to obecnějšími spoilery prolezlé a jeden obrázek je tvrdý spoiler (to ten pátý), jenže moje háklivost na prozrazování děje, herních elementů a událostí je poměrně velká...
-
-
zase to netreba prehanat, F:NV nieje novinka, a tento clanok je robeny skor pre fanusikov falloutu, teda je pravdepodobne ze uz asi NV presli
-
-
Však taky neplánuji vytáhnout vidle a pochodně :D . Jen jsem psal panu Santovi, co by mě štvalo, kdybych FNV ještě neměl dohraný. Například se pořád vyhýbám spoierům (čili jakýmkoliv článkům o) ME3, i když se to ukázalo být skoro nemožné :)
-
-
Spoilery nesnáším. Tak já si to hodím do záložek a vrátím se, až hru dojedu. Díky za odpověď.
-
-
Mluvíš mi z duše... O to těžší si představit, že jsou takoví, kteří se baví jejich prozrazováním *16* Já jsem New Vegas taky nedohrál, byť článek jsem si přečetl... pohoršenej ze spoilerů jsem zase tak nebyl a jsem rád, že to málo do doby, než NV zase hrát budu, stejně zapomenu *1*
-
-
-
-
1 a 2 jsem nehrál, není to můj žánr, 3 a NW jsem hrál oboje několikrát a moc se mi líbí. Mám rád hry s velkým světem,které nejsou jen o tom prostřílet si nascriptovanou cestu jako v dnešních "superakčních" shitech typu MoH a CoD. Takový Warfighter nesahá New vegas ani na kotníky, komerční hnusy a vyhozený peníze, defacto to mohou s akáčkem hrát i lobotomici. Doufám,že zas někdy vyjde nějaké nelineární FPS s mnoha možnostmi průběhu děje a je mi ukradený, kdo to vydá,hlavně at si člověk zahraje .
-
-
Mně šlo vždycky o příběh a atmosféru a bohužel tituly od Bethesdy mi to nedokáží poskytnout v plné dávce. To co si dovolili ve starých Falloutech tady prostě nejde. Z ekonomickejch důvodů převážně. Otázka také je, jestli jsem prostě jen nedospěl *1* Fallout a Fallout 2 jsem hrál jako kluk a tehdy jsem vše vnímal jinak *4* Nové tituly jsem hrál teď nedávno. Přikování k PC se už bohužel nekonalo...
-
-
Po přečtení diskuse jsem zkusil FNV a jsem mile překvapen. F3 mě nebavil ani trochu, ale FNV je fakt úplně jiná hra, která má s F3 společnou jen tu divnou grafiku a dementní engine. Dost mě to chytlo a dnes jsem u toho proseděl prakticky celý den. Potěšila mě hlavně hudba z prvních dvou dílů, to jsem vůbec nečekal. Doufám, že si po tomto počinu lidi z Bethesdy uvědomili, jak moc špatnou hru předtím udělali a snad se poučili. Jestli bude nějaký F4 tak by ho měl rovnou udělat Obsidian!
-
-
Bethesda nikdy nesazela na pribeh a nejakou ''pospojitost'' sveta. Jejich devizou jsou hry s volnym prostredim a to ej tak vse. Nemaji konkurenci,proto jsou nejlepsi
New Vegas je skvela hra. Dohrano nejmene 5x a pokazde jsme nachazel nove questy a veci -
-
Máš pravdu a je to smutné. Bethesda umí skvělé hry s volným prostředím. K Falloutu svoboda patří taky, ale v ruku v ruce i skvělý příběh a jak sám říkáš, spojistost světa. Měla by si uvědomit, jak má vypadat Fallout hra.
-
-
F3 měl lepší prodeje a myslím že i byl lépe kriticky přijat, takže s nějakým poučováním bych to neviděl moc světle...
-
-
A už se tady zase plije na jednu z nejlepších komunit, co se kdy okolo nejake hry objevila.Smutne.
-
Co dodat, stejně neakceptovatelný blábol, jako je .... 3 a .... 3 New Vegas, Fallout a Fallout 2, Fallout Tactics, Van Buren, nic dál není. Hotovo, šmitec, zvratky Bethesdy a jejich poskoků mě nezajímají. Jděte si sbírat léčivé dyliny v pOblijvionu, případně Skyshitu.
-
-
Forrest Gump to rekl genialne : Pro hlupáka každý hloupý
-
-
až na to že to přesně Forrest neřekl... :-) než jsem se před nějakou dobou konečně dostal k tomu abych si pustil Forresta v orginále, tak jsem si myslel, že to opravu tak řekl... protože čeští překladatelé a dabéři si to trošičku pozměnili, a nebylo to jen u téhle věty a v téhle situaci, těch věcí se tam lišilo víc....
Ale jinak Forrest říká přesně tohle.... "stupid is as stupid does"...
což by šlo zhruba přeložit jako.... "hlupák je, kdo se hloupě chová"...
-
-
-
Ono se v dnesni dobe komentare nevyplati cist. Specialne tady na Games se sejdou skupinky lidi kteri
a)potrbuji zde ventilovat svoje osobi problemy a vecinou jejich komentare postradaji hlavu a patu.
b)lide kreri hru nikdy nehrali jen se jim nelibi nazev ale tvari se jako nejveci odbornici co u hry rozebrali i zdrojovy kod.
c)lide kteri maji rozumny nazor at uz pozitivni nebo negativni. Tech je ale naproste minimum a jsou ostatnimy skoro uslapany.
K tomu aby jsem se dozvedel jestli je hra dobra nebo ne mi staci recenze a ne komentare ktere jsou vecinou jen snuska nadavek a nevdeku k autorum.
Tak a tet cekam na reakce ostatnich. Vzlaste od prvnich dvou skupin budou stat za to. Klidne puknete vzteky muhahaha. -
-
Nebyt poslednich tri vet,dam ti plus. takhle se radis jen mezi troly
-
-
K tomu úvodu: Doteď dávám reakci komunity na Fallout 3 - a to zejména na madbrahmině - jako příklad toho, jak se ze vzdělaných inteligentních lidí může za specifických okolností stát tupé iracionální stádo. Pamatuju si, jak jsem nad tím jejich hatem, kterej přicházel vlna za vlnou, jen nevěřícně kroutil hlavou. Připomínalo mně to člověka, který zuří a poskakuje na místě se zaťatými pěstmi, protože bagr je příšerné auto pro rodinnou dovolenou. Jo, krucifix, protože je to bagr a né auto pro rodinnou dovolenou. Ta nechopnost opustit zajetý mindset a dívat se na FO3 jako na jinou hru, než první dva díly, mě fakt bolela.
-
-
Už dlouho mě nebaví se pod každým článkem o nových dílech dovídat, že Todd je <>hulibrk.
-
-
Je to sice ohranej song, ale pořád chytlavej.
-
-
Já chápu, že hodně fandů starých Falloutů čekalo od hry něco jiného a uznávám, že třeba celý svět působil celkem prázdně a odcizeně, ale házet takhle na Fallout 3 špínu a neustále ho pomlouvat jako kdyby to byla nejhorší hra na světě je už trapné. Bethesda odvedla skvělou práci a připadá mi, že hodně kritiků FO3 je tak naštvaných protože čekali dokonalou hru ze které si cvrnknou do kalhot už v úvodním menu.
-
-
Kdyby se fallout 3 nejmenoval fallout 3, byla by to docela dobrá hra, ale to se snaží tvrdit že má s předchozími hrami něco společného ji sráží kvalitu, sice se drží reálií, ale chybí ji vše co dělal fallout falloutem.
-
Pokud byl jejich záměr udělat prázdné a povrchní rádobyRPG, které je vlastně jen střílečka s velmi dementním systémem soubojů zasazeným do koridorového černobílého světa, v tom případě odvedli opravdu skvělou práci
-
-
Ono spíš bolelo, že se někteří členové prostě přesto nemohou přenést a hledali každou výtku. Pamatuji si, že to vygradovalo srovnáváním dvou čísel magazínu Score. Tehdy se i zapojil Tukan. *1*
Ale třeba takový chekotay si z té hry dělal prd*l... Což potěšilo *4*. Nejvíc ho bavilo vyhledávat auta a ničit je *1* -
Tak třeba já jsem byl jeden z největších zastánců F3 než vyšel, všichni nadávali, jaká to bude břečka, ale já jsem se snažil zachovat optimismus. Nakonec jsem byl dost smutný z toho, co nakonec vyšlo. Já fakt nechápu, co na tom někdo může vidět kvalitního, Oblivion mě přitom dost bavil, než se začal po pár hodinách hraní hrozně opakovat (pořád stejné brány, pořád stejné dungeony pořád dokola). Fallout mě vždycky nejvíce fascinoval tím, jak měl promakaný děj, každá postava měla promyšlený příběh, každá událost dávala smysl, prostě byla sepsaná nová bible s alternativní minulostí / budoucností... V F3 toto vše bylo ignorováno, vesměs je to jednoduchá koridorovka plná prázdných postav a nudných soubojů. Dnes jsem si půjčil Fallout New Vegas a jsem fakt zvědavý, jestli je to takový zázrak, jak mnozí říkají, každopádě nevím, jestli překousnu ten hrozný engine
-
-
F3 především dal možnost fandům poprvé vidět svět Falloutu detailně a ve 3D. Bethesdě se to po vizuelní stránce dost povedlo. Kladný body maj i za šikovný nahrazení tahovejch soubojů pomocí VATS, o nudných soubojích teda nic nevím. Ono toho na F3 bylo sympatickýho mnohem víc. Dan tu sice psal článek, ze kterýho dost lidí čerpá při dávání argumentů, ale ono to u bylo po Vávrovsku přitažený za vlasy, podobně jako u Skyrimu. S hodně věcma určitě souhlasím, ale spoustu drobností bych přešel bez povšimnutí. Samotnej hlavní příběh by vůbec nebyl špatnej, kdyby ho bohužel nelemovaly stupidní dialogy. Po většinu času jsem měl v dialozích na výběr mezi "infantilně počůránkovskou odpovědí", "nudnou odpovědí" a "dementně, snad až parodicky, zlou odpovědí", takže jsem byl neustále za suchara. To mě štvalo mnohem víc, než blbej funkční počítač uprostřed kaluže. Některý questy byly povedený, některý ne. Ale ve finále jsem si hru užil a velkou část zásluh na tom má právě možnost prozkoumávat zdevastovanou krajinu a ruiny města, což v předchozích Falloutech nešlo. Každopádně New Vegas je dál ve všech směrech, teda kromě technickýho zpracování. Za ten Frankensteiní engine, kterej Bethesda pořád udržuje při životě a cpe na něj jednu děravou záplatu za druhou, bych Todíka za něco pověsil do průvanu. Na to, že se jejich hry prodávají líp jak rohlíky v Tescu, jsou to fakt chudáci...
-
-
vyrovnanie sa odrastenej generacie s tym ze uz nie je stredobodom pozornosti nie je vzdy jednoduche...
-
"Ta nechopnost opustit zajetý mindset a dívat se na FO3 jako na jinou hru, než první dva díly, mě fakt bolela."
To je holt kvuli tomu, ze tam dali cislovku tri. Kdyby hru pojmenovali Fallout: A linear story, tak by zklidnili mnohem mensi nenavist. -
-
Mně by vůbec nevadilo, kdyby se jmenovalo třeba Fallout: East Coast, ale upozorňuju, že právě závěry typu "ta trojka mi tam vadí" patří k těm iracionálním.
-
-
Na tom neni nic iracionalniho, pokud delam radu her, ktere na sebe navazuji musim brat v potaz tuto navaznost. Samozrejme nerikam, ze neni mozne hru inovavat nebo upravovat, ale tyto zasahy by mely mit smysl a nejakou myslenku kam vedou. Jedinym smyslel toho, do ceho pretransformovali Fallout 3 je vydelat hodne penez s minimalni namahou, a to pro me jako pro hrace neni dobra vec.
TLDR: Krast znacku a delat smejdy neni dobre.
-
-
Oblivion with Guns
-
-
Krok 1-dohraj fallout(1 nebo 2).
Krok 2-zahraj si oblivion.
Krok 3-hraj "Fallout" 3 a div se co se to sakra stalo...
K clanku: Zaver me absolutne dostal. "Dost možná jde o daleko lepší dílo, než jaké by vzniklo v problematickém Black Isle." Tak pane autore mysliteli...jmenujte mi spatnou hru od Black Isle. GL. -
-
Hrál jsem všechny tyhle hry a všechny několikrát (první dva Fallouty naposledy loni v létě). Trojka je prostě jiná hra se stejným "campaign settingem." Bavila mě - a baví - parádně.
-
To jsem také přešel bez poznámky jen s největším sebezapřením. *1*
-
-
osobne tiez nepoznam zlu hru od Black Isle, ale autor asi pozna, Black ISle bolo vzdy zarukou kvalitneho pribehu a spracovania ..vzdy. Mam original F1 a 2, BG1 a 2, IWD 1a 2 a Planescape Torment, neviem ci som nezabudol nahodou na nieco (vsetko aj s datadiskmi, ci uz IWD alebo Baldurs gate) a stale sa vraciam ktymto hram, lebo sa stale hraju dobre, narozdiel od F3 co som presiel raz.
-
-
... a stejně dostaneš od F3 mínuska, přestože jsi ani nic nekritozoval... To, že F3 pro tebe není modla je hřích!
-
-
K tomu bych jen rád podotknul, že pokud tu někdo dává minusy, tak já to nejsem. Dal jsem jen cca tři plusy tam, kde se mi něco líbilo. *4*
-
oprava: "od F3 fans mínuska"
-
-
-
-
-
Kde jinde očekáváš ten opravdový hard nerd rage než u nejpravověrnějších fanoušků?? Byly ty iracionální emocionální výstřiky na madbrahmině za hranicí? Asi jo. Jenže jim předcházela racionální analýza hry, která ukázala, že má F3 s původními fallouty společné akorát jméno a art design. Nic víc. Já osobně se na Bethesdu zas tak moc nezlobil, protože na rozdíl od některých jsem byl toho názoru, že oni neudělali tu hrou jinou (a hlavně totálně lineární a lore prznící!!!), protože chtěli, ale protože to jinak prostě neumějí. Myslím, že se ze všech sil snažili udělat F3 hodný toho jména a prostě na to neměli. Neodsuzuji tedy ani tak rage kvůi F3, ten byl podle mě zasloužený, odsuzuji rage na účet Bethesdy...
-
-
Nesouhlasím s tím, že trojka má s předchůdci společný jen art design a název. Je to hra ze stejného "campaign settingu", nebo "světa", chceš-li. Fallout může bejt i plošinovka, když na to přijde. Trojka je taky zaměřená víc na postapo a jak příšerná věc ta nukleární válka je. Bere se mnohem víc vážně. To je btw i spojnice s F:NV, které se k nadsázce prvních dvou dílů zcela nevrátilo a spíš ji zajímavě mixuje s vážností trojky. Osobně mám F:NV radši než trojku, ale neberu ji jako platformu, ze které lze na trojku plivat s tím, že se to "konečně povedlo a trojka v podstatě vůbec neexistuje a zapomeňme, že tu nějaká kdy byla".
-
-
Mně tedy přijde vykreslení postapo a hrůznosti nukleární války lepší v prvních dvou Falloutech. Ano, je tam spousta vtípků, ale rozhodně to není parodie - odlehčené/absurdní prvky nejsou validním argumentem proti referenčním ambicím F1,2... Důraz na vykreslení toho, jaké důsledky by mohl mít rozpad civilizace, je obrovský.
Absence humoru nedělá trojku ani tíživější ani věrohodnější. Tím by ji teoreticky činil promyšlenější scénář a design, jenže to imho trojce chybí. Naprostá většina zápletek, frakcí, míst, vztahů a charakterů jsou v F3 pojaty černobíle či na elementární úrovni, bez nějakého výrazného podhoubí, bez komplexní gradace a hlavně bez kulervoucích pointy. A co hůř, i tak se dokola opakují... Celý F3 setting na mě vždy působil jen jako skica - jako kostra umožňující alespoň základní interaktivitu (tady je vesnička, tady je pár NPC bez osobnosti, tady je pár supermutantů ohrožujících vesničku => pomoz NPC X vykašli se na ně apod.).
F:NV je pak podle mnohých primárně návratem k uvěřitelnému a komplexnímu pojetí a zpracování světa a teprve v druhém plánu k humoru (pan RADikální a Fantastik jsou sice fajn*, ale jen kvůli tomu komunita mokrý sny rozhodně nemá)... A z hlediska designu je hlavně návratem k nelinearitě prvních dvou dílů.
* http://www.youtube.com/watch?v=yel3jMSSiHs -
-
OK, neshodneme se. Já tam nevidím "obrovský důraz na vykreslení toho, jaké důsledky by mohl mít rozpad civilizace". Zrovna tenhle aspekt je podle mě ve Falloutu jen lehce načtrtnutý. A teď myslím všechny díly. Ale to pro mě není podstatné.
To, co dělá trojku tíživější - pro mě - je ta prázdnota. Ty velké pláně totálně srovnané se zemí, s povrchem spečeným do skelné vrstvy, a spoustou drobných připomínek malých dramat, která se zde odehrála v době války a po ní. Když k tomu ještě zahraje ta hudba, ve které je možný zaslechnout malé útržky života těsně před válkou, a potom i poplach, a chaos... a najednou zase melancholický ambient pustiny... Z toho jsem fakt měl docela tíživou náladu, ale bylo to super.
V jedničce i dvojce jsou velké blikající lunaparky rozdělené pouští, ve které není lautr nic, a ve které se jako že dá zastavit, ale v zásadě jen proto, že generátor haluze usoudil, že bych měl bojovat se třema radscorpionama. Těmi lunaparky míním jednotlivé malé lokace, ve kterých je toho spousta k vidění a k zažití.
Co se týče "komplexní gradace" a "kulervoucí pointy", to jde tak trochu proti realistickému vylíčení postapo světa a role jednoho človíčka v něm. Z tohoto pohledu je zápletka trojky nejcivilnější a nejvíce uvěřitelná (ale jen ve srovnání). "Ono se tam toho zas tak moc nestalo" je poměrně přesná projekce toho, jak by celý příběh vypadal, kdyby se to skutečně stalo. Jednička i dvojka jsou velké zábavné jízdy, a ty by podobným způsobem snad ani pojmout nešlo.
K tomu, že nějaká NPC jsou bez osobnosti - to je podle mě právě optika lunaparku. Proč by každé NPC mělo mít výraznou osobnost? Oprava: Proč by byť každé páté NPC mělo mít výraznou osobnost? Nota bene ve světě, kde neexistuje vzdělávací systém, lidé jsou od dětství vystavení extrémnímu stresu, avitaminose, atd. atd. Co my víme o tom, jak by se ty lidi opravdu chovali, co by říkali? Můžeme hádat. Ale že by každý měl úchvatný životní příběh a spoustu silných hlášek a výrazný hlasový projev a čitelný psychologický profil - to je utopie. -
-
Viktor_H: jo, dobře jsme pokecali. *4*
-
Podnětný příspěvek, díky za něj. Takhle jsem o tom (totiž o tom, že by někdo mohl F3 takto pojímat) nepřemýšlel.
Ke komplexitě světa: Fallout ale není jako např. Cesta - nejde o nedávný kolaps civilizace, není to těsně po válce. Fallout se imho odehrává v době bujení/rozpínání nové civilizace
k onomu důrazu na vykreslení toho, jaké důsledky by mohl mít rozpad civilizace, resp. důsledky pro civilizace další: Namátkou mě napadá třeba konflikt ideologií NCR x Legie v New Vegas, jenž vrcholí v osobě Ulyssese (tady vidím návrat k původním hrám, ne jen v humoru). Pokládání otázek o jaderné válce - proč vznikla, co k ní vedlo, jak tomu předejít apod. NCR chce navázat na starý svět, přičemž se ale nevyhýbá tomu, co na něm bylo špatné. Legie tomu chce předejít, bohužel příliš extrémně apod. Dále např. Velcí Khanové/Truchlící/Bílé nohy - výborná teze a realizace toho, jak by mohla postapokalyptická společnost vypadat/fungovat/myslet... Tady si prostě dal někdo práci s výzkumem okolností, u F3 takový pocit nemám. Dále samozřejmě Bratrstvo oceli, jenž konečně zase působí jako "uvěřitelná" frakce.
Ale jak říkám, respektuju tvůj pohled, dokonce mi to přijde jako první smysluplná obhajoba F3, kterou jsem slyšel... -
To jo, v jednom druhu prázdnoty můžeš potkat spoustu zajímavých NPC / míst, a ve druhém potkáš jen a pouze havěť z pustiny a možná nějakou patrolu, přičemž pro jistotu nikdy víc možností najednou.
Nicméně, pokud vím, F3 je zavrhováno kvůli posunu k akčnosti, WOW efektům, lineárnosti, bezvětvých dialogů, až na pár výjimek nudných úkolů, příšernému designu DC (koridory) a kvůli chudé hlavní dějové linii. Čili protože se to herně víc podobá Oblivionu, než Falloutu.
Osobně beru F3 jako takový "zajímavý spin-off". -
Aoyagi: Je to jiný druh prázdnoty. Myslím, že se dá z příspěvku poznat, při troše dobré vůle, jak to bylo myšleno.
Já to taky shrnu: F1, F2, F3 i F:NV jsou výborné hry. Za tím si stojím. Jen některé jsou výborné něčím jiným, než ostatní. Nemám sebemenší problém s tím, že někdo má rád jenom některé z nich - to je věc subjektivní - ale říkat, že hra je špatná, protože se odchýlila od toho, jak byly udělané ty předchozí, není fér. -
Čili abych to shrnul, tobě konkrétně omáčka od Bethesdy sedla, části Fallout komunity nesedla a oba "tábory" pro to mají celkem jasné a racionální důvody. (i když "co dělá trojku tíživější - pro mě - je ta prázdnota" a "lunaparky rozdělené pouští, ve které není lautr nic" je maličko protiřečení, ale budiž). Co na tom je tak nepochopitelného a uráženíhodného, to nechápu. :)
-
-
-
-
-
Když jsme u těch analogií. Což kdyby tvou oblíbenou automobilku, která byla proslulá výrobou právě rodinných vozů, odkoupil věhlasný výrobce bagrů? Užitkové stroje to budou dozajista perfektní, ale ty víš, že jejich produkt pro tebe určen není. Uvědom si, že to jsou názory fanstránky a jiné než kritické povahy, snad ani býti nemohou.
-
Meno v kombinacii s vyjadreniami vyvojarov robi svoje, nevraviac o tom, ze bethesda ma svoj charakteristicky rukopis, ktory je vo vacsine pripadov ludmi prijimany len v extremoch ( ci uz pozitivne alebo negativne ). A zrovna pri falloutoch ten rukopis imho nie je celkom vhodny. Prehnanost reakcii komunity ale je zase ina kapitolka ( ME3 a to, co s nim spravila komunita je jedna z najhorsich veci, aku som si dokazal predstavit ).
-