Přejít na výpis diskuzí
Ztraceno v procesu: Fallout: New Vegas a Van Buren v přestrojení
18.1.2013 | Ladislav Loukota
109 příspěvků
-
Ahhhh, Fallout 2 kedysi mohol za môj zhoršený prospech *15*
-
Star Wars Knights of the Old Republic II - Sith Lords. Hra byla vydána velmi ořezaná a kus příběhu (a pár planet) chybí.
-
-
Haha! A zrovna v prosinci byl vydán na Sith Lords restored content 1.8.1, kteřý přinášel (!) kompletní planetu droidů, všechny postavy plně ozvučené, události na planetě se promítnou na další části příběhu...
-
-
Vím o tom a díky tomu jsem si na to vzpomněl.
-
-
-
Nepřišla i Mafia 2 osekana o veci o kterých se driv mluvilo ze tam budou a nakonec se tam neobjevili?
-
pro přesnost:
- J.E.Sawyer převzal velení nad Van Burenem po Chrisu Avellonovi poté, co tento odešel do pryč. Avellone strávil ve vedení podstatně větší porci času než Sawyer.
- větší Strip není extra pikanterie. Byl rozdělen kvůli výkonu a paměťovým možnostem konzolí. Jinak ten velký ještě nerozdělený (a nedodělaný) Strip bylo možné vidět v jednom z presentačních videí cca půl roku před vydáním (mám dojem, že šlo o videa z tehdejšího E3)
- co se týče nedodělaných částí Falloutu 2, ty byly komunitou dodělány v tzv. Restoration Projectu, který se právě překládá
Měl bych jinak značnou výtku k části, kde jsou Black Isle nazváni snílky, kteří potřebují být na uzdě, aby jim něco pořádně fungovalo. Vždy se vymyslí mnohem více designu, než je ve finále implementováno, to není důkaz nutnosti uzdy. Je nefér srovnávat designové dokumenty hry dlouho před dokončením a jiné hry ve finální podobě. Srovnávat by se měly buď oba finální stavy nebo oba původně zamýšlené. Relativní roztříštěnost Van Burenu v kontrastu k New Vegas je dána nejen tím, že FNV se nakonec dodělalo, ale i tím, jak si kluci u New Vegas design zorganizovali (holt zkušenosti). New Vegas má totiž také spoustu nedodělaného contentu. Např měla být zahrnuta velmi podstatná část území pod vládou Legie. Kluci však moudře obalil design okolo Vegas, kde také s tvorbou začali. Poté postupovali od města dále. Tím si zajistili, že středobod bude udělaný pořádně a nestihne-li se něco, pak to budou méně důležité věci. Proto FNV drží tak solidně pohromadě. Vlastně jediná věc, která tím podstatně trpí je právě Legie a její neúplné vykreslení ve hře. -
-
Mám pocit, že překlad RP 2.1 je dávno u ledu.
-
-
"K překladu. Čeká se na finální verzi od Killapa a pak bude zase co překládat (už toho nebude tolik jako z verze 1.2 na 2.0). Do té doby můžeme projít původní překlad."
Až Killap vypustí finální verzi Restoration Project, překlad se opět rozhýbe. -
-
Tak to děkuji za info, nějak jsem si tuto zprávu špatně vyložil. Protože jsem od přírody líný tvor, nějaké informace o finálce RP? Třeba jenom letmé naznačení *4*.
-
-
Nedávno proběhla otevřená beta verze 2.2. a je dost možné, že finále se tu za nějaký ten týden/měsíc objeví. :)
-
-
-
-
Jj Legie je škoda. Mohlo tam být nějaký externí město - aby jsi poznal morálku a kulturu civilní části Legie.
-
Zkoušel jsi Restoration Project? Má cenu do toho jít?
-
-
Já ho zkoušel a určitě doporučuji, hru to velmi osvěžuje. :)
-
ne, čekám na finiš projektu. a ano, má to imho cenu. Tedy pokud někdo nedohrál hru před rokem nebo dvěma.
-
-
-
Fallout Tactics byl nevlidne prijaty? Kym? Ja si dobre pamatuju jak (alespon v CR) byl prijat velice kladne. Zklaman mohl byt mozna nekdo, kdo cekal RPG se silnym pribehem. Pro me osobne jsou Tactics, spolu s Jagged Alliance 2 nejlepsi TBS.
-
-
Pod tu poslední větu se podepisuju *3*
-
-
K tomu úvodu: Doteď dávám reakci komunity na Fallout 3 - a to zejména na madbrahmině - jako příklad toho, jak se ze vzdělaných inteligentních lidí může za specifických okolností stát tupé iracionální stádo. Pamatuju si, jak jsem nad tím jejich hatem, kterej přicházel vlna za vlnou, jen nevěřícně kroutil hlavou. Připomínalo mně to člověka, který zuří a poskakuje na místě se zaťatými pěstmi, protože bagr je příšerné auto pro rodinnou dovolenou. Jo, krucifix, protože je to bagr a né auto pro rodinnou dovolenou. Ta nechopnost opustit zajetý mindset a dívat se na FO3 jako na jinou hru, než první dva díly, mě fakt bolela.
-
-
Už dlouho mě nebaví se pod každým článkem o nových dílech dovídat, že Todd je <>hulibrk.
-
-
Je to sice ohranej song, ale pořád chytlavej.
-
-
Já chápu, že hodně fandů starých Falloutů čekalo od hry něco jiného a uznávám, že třeba celý svět působil celkem prázdně a odcizeně, ale házet takhle na Fallout 3 špínu a neustále ho pomlouvat jako kdyby to byla nejhorší hra na světě je už trapné. Bethesda odvedla skvělou práci a připadá mi, že hodně kritiků FO3 je tak naštvaných protože čekali dokonalou hru ze které si cvrnknou do kalhot už v úvodním menu.
-
-
Kdyby se fallout 3 nejmenoval fallout 3, byla by to docela dobrá hra, ale to se snaží tvrdit že má s předchozími hrami něco společného ji sráží kvalitu, sice se drží reálií, ale chybí ji vše co dělal fallout falloutem.
-
Pokud byl jejich záměr udělat prázdné a povrchní rádobyRPG, které je vlastně jen střílečka s velmi dementním systémem soubojů zasazeným do koridorového černobílého světa, v tom případě odvedli opravdu skvělou práci
-
-
Ono spíš bolelo, že se někteří členové prostě přesto nemohou přenést a hledali každou výtku. Pamatuji si, že to vygradovalo srovnáváním dvou čísel magazínu Score. Tehdy se i zapojil Tukan. *1*
Ale třeba takový chekotay si z té hry dělal prd*l... Což potěšilo *4*. Nejvíc ho bavilo vyhledávat auta a ničit je *1* -
Tak třeba já jsem byl jeden z největších zastánců F3 než vyšel, všichni nadávali, jaká to bude břečka, ale já jsem se snažil zachovat optimismus. Nakonec jsem byl dost smutný z toho, co nakonec vyšlo. Já fakt nechápu, co na tom někdo může vidět kvalitního, Oblivion mě přitom dost bavil, než se začal po pár hodinách hraní hrozně opakovat (pořád stejné brány, pořád stejné dungeony pořád dokola). Fallout mě vždycky nejvíce fascinoval tím, jak měl promakaný děj, každá postava měla promyšlený příběh, každá událost dávala smysl, prostě byla sepsaná nová bible s alternativní minulostí / budoucností... V F3 toto vše bylo ignorováno, vesměs je to jednoduchá koridorovka plná prázdných postav a nudných soubojů. Dnes jsem si půjčil Fallout New Vegas a jsem fakt zvědavý, jestli je to takový zázrak, jak mnozí říkají, každopádě nevím, jestli překousnu ten hrozný engine
-
-
F3 především dal možnost fandům poprvé vidět svět Falloutu detailně a ve 3D. Bethesdě se to po vizuelní stránce dost povedlo. Kladný body maj i za šikovný nahrazení tahovejch soubojů pomocí VATS, o nudných soubojích teda nic nevím. Ono toho na F3 bylo sympatickýho mnohem víc. Dan tu sice psal článek, ze kterýho dost lidí čerpá při dávání argumentů, ale ono to u bylo po Vávrovsku přitažený za vlasy, podobně jako u Skyrimu. S hodně věcma určitě souhlasím, ale spoustu drobností bych přešel bez povšimnutí. Samotnej hlavní příběh by vůbec nebyl špatnej, kdyby ho bohužel nelemovaly stupidní dialogy. Po většinu času jsem měl v dialozích na výběr mezi "infantilně počůránkovskou odpovědí", "nudnou odpovědí" a "dementně, snad až parodicky, zlou odpovědí", takže jsem byl neustále za suchara. To mě štvalo mnohem víc, než blbej funkční počítač uprostřed kaluže. Některý questy byly povedený, některý ne. Ale ve finále jsem si hru užil a velkou část zásluh na tom má právě možnost prozkoumávat zdevastovanou krajinu a ruiny města, což v předchozích Falloutech nešlo. Každopádně New Vegas je dál ve všech směrech, teda kromě technickýho zpracování. Za ten Frankensteiní engine, kterej Bethesda pořád udržuje při životě a cpe na něj jednu děravou záplatu za druhou, bych Todíka za něco pověsil do průvanu. Na to, že se jejich hry prodávají líp jak rohlíky v Tescu, jsou to fakt chudáci...
-
-
vyrovnanie sa odrastenej generacie s tym ze uz nie je stredobodom pozornosti nie je vzdy jednoduche...
-
"Ta nechopnost opustit zajetý mindset a dívat se na FO3 jako na jinou hru, než první dva díly, mě fakt bolela."
To je holt kvuli tomu, ze tam dali cislovku tri. Kdyby hru pojmenovali Fallout: A linear story, tak by zklidnili mnohem mensi nenavist. -
-
Mně by vůbec nevadilo, kdyby se jmenovalo třeba Fallout: East Coast, ale upozorňuju, že právě závěry typu "ta trojka mi tam vadí" patří k těm iracionálním.
-
-
Na tom neni nic iracionalniho, pokud delam radu her, ktere na sebe navazuji musim brat v potaz tuto navaznost. Samozrejme nerikam, ze neni mozne hru inovavat nebo upravovat, ale tyto zasahy by mely mit smysl a nejakou myslenku kam vedou. Jedinym smyslel toho, do ceho pretransformovali Fallout 3 je vydelat hodne penez s minimalni namahou, a to pro me jako pro hrace neni dobra vec.
TLDR: Krast znacku a delat smejdy neni dobre.
-
-
Oblivion with Guns
-
-
Krok 1-dohraj fallout(1 nebo 2).
Krok 2-zahraj si oblivion.
Krok 3-hraj "Fallout" 3 a div se co se to sakra stalo...
K clanku: Zaver me absolutne dostal. "Dost možná jde o daleko lepší dílo, než jaké by vzniklo v problematickém Black Isle." Tak pane autore mysliteli...jmenujte mi spatnou hru od Black Isle. GL. -
-
Hrál jsem všechny tyhle hry a všechny několikrát (první dva Fallouty naposledy loni v létě). Trojka je prostě jiná hra se stejným "campaign settingem." Bavila mě - a baví - parádně.
-
To jsem také přešel bez poznámky jen s největším sebezapřením. *1*
-
-
osobne tiez nepoznam zlu hru od Black Isle, ale autor asi pozna, Black ISle bolo vzdy zarukou kvalitneho pribehu a spracovania ..vzdy. Mam original F1 a 2, BG1 a 2, IWD 1a 2 a Planescape Torment, neviem ci som nezabudol nahodou na nieco (vsetko aj s datadiskmi, ci uz IWD alebo Baldurs gate) a stale sa vraciam ktymto hram, lebo sa stale hraju dobre, narozdiel od F3 co som presiel raz.
-
-
... a stejně dostaneš od F3 mínuska, přestože jsi ani nic nekritozoval... To, že F3 pro tebe není modla je hřích!
-
-
K tomu bych jen rád podotknul, že pokud tu někdo dává minusy, tak já to nejsem. Dal jsem jen cca tři plusy tam, kde se mi něco líbilo. *4*
-
oprava: "od F3 fans mínuska"
-
-
-
-
-
Kde jinde očekáváš ten opravdový hard nerd rage než u nejpravověrnějších fanoušků?? Byly ty iracionální emocionální výstřiky na madbrahmině za hranicí? Asi jo. Jenže jim předcházela racionální analýza hry, která ukázala, že má F3 s původními fallouty společné akorát jméno a art design. Nic víc. Já osobně se na Bethesdu zas tak moc nezlobil, protože na rozdíl od některých jsem byl toho názoru, že oni neudělali tu hrou jinou (a hlavně totálně lineární a lore prznící!!!), protože chtěli, ale protože to jinak prostě neumějí. Myslím, že se ze všech sil snažili udělat F3 hodný toho jména a prostě na to neměli. Neodsuzuji tedy ani tak rage kvůi F3, ten byl podle mě zasloužený, odsuzuji rage na účet Bethesdy...
-
-
Nesouhlasím s tím, že trojka má s předchůdci společný jen art design a název. Je to hra ze stejného "campaign settingu", nebo "světa", chceš-li. Fallout může bejt i plošinovka, když na to přijde. Trojka je taky zaměřená víc na postapo a jak příšerná věc ta nukleární válka je. Bere se mnohem víc vážně. To je btw i spojnice s F:NV, které se k nadsázce prvních dvou dílů zcela nevrátilo a spíš ji zajímavě mixuje s vážností trojky. Osobně mám F:NV radši než trojku, ale neberu ji jako platformu, ze které lze na trojku plivat s tím, že se to "konečně povedlo a trojka v podstatě vůbec neexistuje a zapomeňme, že tu nějaká kdy byla".
-
-
Mně tedy přijde vykreslení postapo a hrůznosti nukleární války lepší v prvních dvou Falloutech. Ano, je tam spousta vtípků, ale rozhodně to není parodie - odlehčené/absurdní prvky nejsou validním argumentem proti referenčním ambicím F1,2... Důraz na vykreslení toho, jaké důsledky by mohl mít rozpad civilizace, je obrovský.
Absence humoru nedělá trojku ani tíživější ani věrohodnější. Tím by ji teoreticky činil promyšlenější scénář a design, jenže to imho trojce chybí. Naprostá většina zápletek, frakcí, míst, vztahů a charakterů jsou v F3 pojaty černobíle či na elementární úrovni, bez nějakého výrazného podhoubí, bez komplexní gradace a hlavně bez kulervoucích pointy. A co hůř, i tak se dokola opakují... Celý F3 setting na mě vždy působil jen jako skica - jako kostra umožňující alespoň základní interaktivitu (tady je vesnička, tady je pár NPC bez osobnosti, tady je pár supermutantů ohrožujících vesničku => pomoz NPC X vykašli se na ně apod.).
F:NV je pak podle mnohých primárně návratem k uvěřitelnému a komplexnímu pojetí a zpracování světa a teprve v druhém plánu k humoru (pan RADikální a Fantastik jsou sice fajn*, ale jen kvůli tomu komunita mokrý sny rozhodně nemá)... A z hlediska designu je hlavně návratem k nelinearitě prvních dvou dílů.
* http://www.youtube.com/watch?v=yel3jMSSiHs -
-
OK, neshodneme se. Já tam nevidím "obrovský důraz na vykreslení toho, jaké důsledky by mohl mít rozpad civilizace". Zrovna tenhle aspekt je podle mě ve Falloutu jen lehce načtrtnutý. A teď myslím všechny díly. Ale to pro mě není podstatné.
To, co dělá trojku tíživější - pro mě - je ta prázdnota. Ty velké pláně totálně srovnané se zemí, s povrchem spečeným do skelné vrstvy, a spoustou drobných připomínek malých dramat, která se zde odehrála v době války a po ní. Když k tomu ještě zahraje ta hudba, ve které je možný zaslechnout malé útržky života těsně před válkou, a potom i poplach, a chaos... a najednou zase melancholický ambient pustiny... Z toho jsem fakt měl docela tíživou náladu, ale bylo to super.
V jedničce i dvojce jsou velké blikající lunaparky rozdělené pouští, ve které není lautr nic, a ve které se jako že dá zastavit, ale v zásadě jen proto, že generátor haluze usoudil, že bych měl bojovat se třema radscorpionama. Těmi lunaparky míním jednotlivé malé lokace, ve kterých je toho spousta k vidění a k zažití.
Co se týče "komplexní gradace" a "kulervoucí pointy", to jde tak trochu proti realistickému vylíčení postapo světa a role jednoho človíčka v něm. Z tohoto pohledu je zápletka trojky nejcivilnější a nejvíce uvěřitelná (ale jen ve srovnání). "Ono se tam toho zas tak moc nestalo" je poměrně přesná projekce toho, jak by celý příběh vypadal, kdyby se to skutečně stalo. Jednička i dvojka jsou velké zábavné jízdy, a ty by podobným způsobem snad ani pojmout nešlo.
K tomu, že nějaká NPC jsou bez osobnosti - to je podle mě právě optika lunaparku. Proč by každé NPC mělo mít výraznou osobnost? Oprava: Proč by byť každé páté NPC mělo mít výraznou osobnost? Nota bene ve světě, kde neexistuje vzdělávací systém, lidé jsou od dětství vystavení extrémnímu stresu, avitaminose, atd. atd. Co my víme o tom, jak by se ty lidi opravdu chovali, co by říkali? Můžeme hádat. Ale že by každý měl úchvatný životní příběh a spoustu silných hlášek a výrazný hlasový projev a čitelný psychologický profil - to je utopie. -
-
Viktor_H: jo, dobře jsme pokecali. *4*
-
Podnětný příspěvek, díky za něj. Takhle jsem o tom (totiž o tom, že by někdo mohl F3 takto pojímat) nepřemýšlel.
Ke komplexitě světa: Fallout ale není jako např. Cesta - nejde o nedávný kolaps civilizace, není to těsně po válce. Fallout se imho odehrává v době bujení/rozpínání nové civilizace
k onomu důrazu na vykreslení toho, jaké důsledky by mohl mít rozpad civilizace, resp. důsledky pro civilizace další: Namátkou mě napadá třeba konflikt ideologií NCR x Legie v New Vegas, jenž vrcholí v osobě Ulyssese (tady vidím návrat k původním hrám, ne jen v humoru). Pokládání otázek o jaderné válce - proč vznikla, co k ní vedlo, jak tomu předejít apod. NCR chce navázat na starý svět, přičemž se ale nevyhýbá tomu, co na něm bylo špatné. Legie tomu chce předejít, bohužel příliš extrémně apod. Dále např. Velcí Khanové/Truchlící/Bílé nohy - výborná teze a realizace toho, jak by mohla postapokalyptická společnost vypadat/fungovat/myslet... Tady si prostě dal někdo práci s výzkumem okolností, u F3 takový pocit nemám. Dále samozřejmě Bratrstvo oceli, jenž konečně zase působí jako "uvěřitelná" frakce.
Ale jak říkám, respektuju tvůj pohled, dokonce mi to přijde jako první smysluplná obhajoba F3, kterou jsem slyšel... -
To jo, v jednom druhu prázdnoty můžeš potkat spoustu zajímavých NPC / míst, a ve druhém potkáš jen a pouze havěť z pustiny a možná nějakou patrolu, přičemž pro jistotu nikdy víc možností najednou.
Nicméně, pokud vím, F3 je zavrhováno kvůli posunu k akčnosti, WOW efektům, lineárnosti, bezvětvých dialogů, až na pár výjimek nudných úkolů, příšernému designu DC (koridory) a kvůli chudé hlavní dějové linii. Čili protože se to herně víc podobá Oblivionu, než Falloutu.
Osobně beru F3 jako takový "zajímavý spin-off". -
Aoyagi: Je to jiný druh prázdnoty. Myslím, že se dá z příspěvku poznat, při troše dobré vůle, jak to bylo myšleno.
Já to taky shrnu: F1, F2, F3 i F:NV jsou výborné hry. Za tím si stojím. Jen některé jsou výborné něčím jiným, než ostatní. Nemám sebemenší problém s tím, že někdo má rád jenom některé z nich - to je věc subjektivní - ale říkat, že hra je špatná, protože se odchýlila od toho, jak byly udělané ty předchozí, není fér. -
Čili abych to shrnul, tobě konkrétně omáčka od Bethesdy sedla, části Fallout komunity nesedla a oba "tábory" pro to mají celkem jasné a racionální důvody. (i když "co dělá trojku tíživější - pro mě - je ta prázdnota" a "lunaparky rozdělené pouští, ve které není lautr nic" je maličko protiřečení, ale budiž). Co na tom je tak nepochopitelného a uráženíhodného, to nechápu. :)
-
-
-
-
-
Když jsme u těch analogií. Což kdyby tvou oblíbenou automobilku, která byla proslulá výrobou právě rodinných vozů, odkoupil věhlasný výrobce bagrů? Užitkové stroje to budou dozajista perfektní, ale ty víš, že jejich produkt pro tebe určen není. Uvědom si, že to jsou názory fanstránky a jiné než kritické povahy, snad ani býti nemohou.
-
Meno v kombinacii s vyjadreniami vyvojarov robi svoje, nevraviac o tom, ze bethesda ma svoj charakteristicky rukopis, ktory je vo vacsine pripadov ludmi prijimany len v extremoch ( ci uz pozitivne alebo negativne ). A zrovna pri falloutoch ten rukopis imho nie je celkom vhodny. Prehnanost reakcii komunity ale je zase ina kapitolka ( ME3 a to, co s nim spravila komunita je jedna z najhorsich veci, aku som si dokazal predstavit ).
-
-
F:NV je pre mna skutocnym F3. VB bol design koncept, ktory nemal moznost pokracovat. Inak by ma fakt zaujimalo, ako by skoncil. Na Obsidiane je totiz krasne vidiet vsetky + aj - sucasneho systemu vydavania. Su vynikajuci na pribehy a svety, ale ked pride na technicku stabilitu a pod., je to bieda.
-
BTW, rozdíl mezi přístupem Bethesdy a Obsidianu velmi dobře vystihuje tato slečna: http://www.youtube.com/watch?v=84WvpwyEJw8
Porovnává sice F:NV a Skyrim, ale ono to naprosto sedí, i když si za Skyrim dosadíte F3 - designový model je stejný... -
FV se mi moc libil :), F1 a F2 mám projeté tam i zpět, F3 byl pro mě jakýsi "pokus" do budoucna - jsem zvědavý, co přinese modifikace Brazil a moc se těším na izometický Underrail a Wasteland 2.
-
-
Underrail mam osobne uz dohran(to co zatim vyslo samozrejme). Vyborna hra,i kdyz alfa faze je notne znat.
-
-
A už se tady zase plije na jednu z nejlepších komunit, co se kdy okolo nejake hry objevila.Smutne.