Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ladislav_Loukota
    Filmověda na Univerzitě Palackého; jenom bakaláře, zatím.

    B5 asi je unikátní, nicméně jen bavíme-li se o tradičním seriálu - třeba u minisérií na deset dílů apod. je podobná "předem vymyšlená" stavba děje taky poznat na hladší dramatické lince (pravda, tady nedochází na další řady). Nicméně pointa je, že absence předem vymyšleného děje, je asi nejvýraznější výtka proti soudobé (zahraniční) TV. Říkat vtip a vymýšlet ho za pochodu je prostě strašný vyprávěcí kočkopes...
  • Mně naopak přijde atmosférou i zpracováním jako nejslabší díl. V době jejího vydání a i krátce po vyjítí dvojky se taky hodně kritizovala. Zapomenuto? Stala se z ní ležením v poličce lepší hra? Nebo jsi ji dohrál tolikrát, že nevidíš chyby?
  • Zabila? Čím? To nerozumím. Naopak ho v mnoha věcech posunula.
  • Jj. Málo bodíků k přiřazení.
  • Možná nejlepší videoherní scifi. Jsou lepší "vesmíry".
  • To se totiž o ME nesmí přemýšlet jako o RPG. Je to takový hybrid :)
  • Nevim co nekteri nedokazou pochopit na milionkrat opakovanem ... JEDINY skutecny duvod, proc lidi zacly s koncem ME rvat bylo to, ze se ABSOLUTNE NIJAK neprojevilo nic co delali celou serii. A presne tohle bylo neco, co vyvojari celou serii slibovali - ze KAZDY rozhodnuti bude mit vliv na konec. Nekteri meli kvli tomu rozehranych dokonce nekolik variant, aby mohli dosahnout ruznych koncu ...

    A tohle byl proste ten nejvetsi podraz na hrace v historii her.
  • No některé hry hlavně hack&slash žánr mají i horší příběh než v pornu, ale myslím si, že bohatý herní obsah a zábavná hratelnost jsou důležitější. Nemám rád "hry" jako jsou vizuální novely, to si radši přečtu gamebook. Herní série mass efect vůbec není špatná, ale nelíbí se mi směr kam se hry ubírají, aby se pak za deset patnáct let na mass efect nevzpomínalo jako na hru, která zabila RPG žánr
  • Nejlepsi univerzum? LOL.
  • Ja jsem s mass efektem maximalne spokojeny.Vzdyt je to uplne nejlepsi scifi jake kdy bylo vytvoreno hned po SG Universe.Ten svet je uzasny a tohleto stourani do hry neboli do pribehu je zbytecne.Hru sem hral s vykulenyma ocima a po dohrani mi zustal moc pekny pocit.
    Pral bych si aby mass effect 3tim dilem neskoncil a ja mohl nadale vztrebavat ten uzasny scifi svet.Podle me uplne nejlepsi 3 hry jake jsem kdy hral.U zadne jine jsem to tak neprozival
  • Sweetchuck
    Ač nerad, musím souhlasit.
  • Cahir
    Takové články mají vliv na českou komunitu a jestli ta něčím roste, je to právě toto. Stejně jako u všeho ostatního, i v herním světě platí, že jednoduchá hesla táhnou, že na problémy se nahlíží černobíle, že věc se nějak nutně má - něco je buď dobře, nebo špatně apod. Proto jsou takové komplexní analýzy a meditování, jaké jsi předvedl v článku, už z principu zdravé a někam nás posouvají. Takže za to dík.

    Co ty víš, třeba se nějaký Čech rozhodne přispět i na zahraniční fóra, někdo se toho chytne, rozšíří se to... Pak by si toho mohli tvůrci klidně všimnout.
  • Tak to je drsný, psát bakalářku na BSG *3* . Kde studuješ/jsi studoval?

    Babylon 5 je unikátní, pokud je mi známo, nikdo jiný "plán" neměl a nemá, což je, jak jsi psal u seriálů se story arcy většinou velký problém (viz. LOST). U FlashForwardu sice cosi prohlašovali, že mají plán na 5 let dopředu nebo cosi, ale moc poznat to teda nebylo.

    Jinak kdyby koncept Final Five začal RDM používat dřív (třeba jenom v náznacích během S01 a S02), neměl bych s BSG v podstatě problém (konec mi vlastně nevadil).
  • No ale ta káča se mohla přestat točit 0.00000000000000000000001 po fade outu...
  • Ladislav_Loukota
    Zrovna Starkiller je zajímavý případ toho, jak jinak SW měly vypadat. Ale samozřejmě chápu, že při tvůrčím procesu se leccos vystřihne. Nicméně, výstupem z tohoto dílu Ztraceno v procesu není kritika procesu, nýbrž toho, že série chtěla působit (a působila!) jako předem vymyšlená story, nicméně takovou nebyla. Je zhola jedno, jestli se ušmykla zápletka, která neměl relevanci k story. Pokud se však ušmykla taková, jež takovou relavanci měla (a Javik a Omega DLCs to naznačují), pak jde o problém. Jde o obsah, který měl být součástí hry, a jde o důkaz, že autoři neměli dopředu vymyšlenou story, ačkoliv udávali opak. Pokud nyní vydám hru, a budu jí marketingovat stylem, že je dopředu vymyšlená a všechny otázky BUDOU zodpovězeny, pak je to ok, pouze pokud mluvím pravdu. Nemám-li story dopředu navrhnutou lze to poznat - akéra kolem konce ME3 jasně ukazuje přesně na tento problém. Nemuselo by k ní dojít, kdyby si Drew, Casey et al. sedli dvě odpooledne v roce 2006, a vymysleli by story trilogie dopředu. Protože tak evidentně neučinili, iritovali tím milióny hráčů. A to prostě je chyba.

    Irelevantní to do značné míry jistě je; nečekám, že si můj text přečte Casey Hudson a chytí se za hlavu, jak že to měl udělat jinak. Ale to není ani cílem článku, a zvláště v českém prostředí bychom potom většinu podobných textů vůbec nemuseli dělat. Když přece nemají prakticky žádný vliv na cokoliv....
  • Ladislav_Loukota
    Máš link na původní script? Nehledal jsem ho, ale rád přečtu.
  • Ladislav_Loukota
    Já samozřejmě chápu, že tvorba za pochodu je normální - to však neznamená, že je zároveň správná. Existují příklady fikčních děl (Babylon 5), které pracovaly s více méně předem vymyšleným syžetem a zvládly proto zápletku ukočírovat výrazně lépe. Takže evideně i tento proces lze aplikovat. Ono tohle je tohle shodou okolností i největší výtka proti soudobé TV produkci (byť všechna čest jí), jež sice vyznává souvislé story archy, ale zároveň je nemá dopředu vymyšlené, čímž riskuje pozdější averzi diváků (jako se tomu stalo u mnoha děl). U her, které fungují stejně (a ME je toho nejlepší příklad, jak serializovavým vyprávěním, tak konstrukcí fikčního světa) jako TV seriály, je tento problém ještě ještě větší kvůli hráčově spoluprožívání/spolutvorbě narativu (chtěl jsem sem hodit link na io9.com, jež řešil problém moderních kontinuálních seiriálů, u nichž se špatná látka pozná později než dříve u stand-alone episodických děl, ale nemůžu ho najít).

    Ano, BSG finále mám taky moc rád. Ten seriál mám vůbec moc rád, ostatně jsem na něho psal bakalářku, a RDM je můj hrdina pro to, co vše přes stanici procpal. Naposlouchal jsem všechny jeho podcasty. Miluju ho. Seriál i RDM. A miluju dokonce i ME. To však neznamená, že nevypíchnu aspekty, které podělalali; a že většinu z nich sám přiznali. Adorovat bez kritiky nemá přece smysl, nic není dogma.

    Zbytek reakcí, až vystřízlivím...
  • Moje odpověď na článek - http://masseffectbeta.herniweb.cz/nepouzite-texty/
  • BSG má hlavu a patu včetně docela rozumného konce. Ono to nešlo ani moc jinak zakončit. Pegasus spíše dovysvětluje věci okolo Pegasu a není nutný pro samotnou dějovou linii BSG. Caprica je někde jinde. Je skvělá, ale hodně jiná. Naopak hodně doporučuji The Plan, který sice zcela uspokojující, ale zase doplní několik věcí.
  • Jo pokud tam krom toho konce chyběj věci , který se měli projevit po určitejch rozhodnutích ve hře z tohoto nebo předešlýho dílu, tak to plně chápu. Jako že nejsem skalní fanda , i když sem dohrál Mass effecty , tak hlavně tohle mi posloužilo na to abych se obul do EA :) Přiznávam to a samozřejmě neříkam abys pomalu u celý hry používal představivost :D Je jasný pak že bys sis je nemusel pak ani kupovat. Chtěl sem jen říct že prostě lehce zmlžené nebo né do detajlu vysvetlené konce mi nevaděj. Viz třeba film Inception kde sis mohl domyslet jak DIcaprio skončil. I když se káča pořád točí a je asi evidentní že je v Limbo, tak je tam pořád room for imagination ;) To byl můj point.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit