Přejít na výpis diskuzí

Ztraceno v procesu: XCOM: Enemy Unknown

2.12.2017 18:28
Ladislav Loukota 61 příspěvků

Není pochyb, že tahové strategie se díky XCOM: Enemy Unknown z roku 2012 znovu dostaly do popředí lidového zájmu. Žánr kdysi na pomezí klinické smrti se ukázal být vhodný i pro konzole a naznačil cestu, jak strategie resuscitovat. XCOM k tomuto poznání došel bolestivým procesem zkoušek, omylů a náprav,...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Přiznám se že jednička mě chytla i datadiskem to mám na Steamu. Na PS4 jsem koupil nějakou deluxe za plnou a doted se k tomu nemužu zase dokopat *9* hrál jsem to pár hodin..
    • 2ku na PS4.
  • A ako je na tom War of the chosen? Máte to niekto? Hrali ste to? Čo na to hovoríte? Lepšie/horšie ako Xcom2? Som fanúšikom Xcom série, ale u War of the chosen zatiaľ váham....
    • Určitě doporučuju...už tak skvělej xcom 2 to vytáhlo na jednu z nejlěpších věcí co sem hrál za hodně za hodně dlouho. Chosen jsou tvrdý protivníci a do hry vrací pocit strachu a zoufalství, jako sem měl když sem se sérií začínal. Nový typy vojáků sou taky super, například reapeři konečně umožňují hrát některý mise stealth způsobem, což v základní hře moc nešlo. Taky se jim do tahový strategie podařilo dostat zombie(koukat jak zatápěj adventu je moc uspokojujcí).Za ty prachy to určitě stojí.
  • TheGGG
    hra člověka nemá v prvé řadě otrávit a unudit... kromě pár šílených neckbeardů co se skrze hry realizují, většina hráčů očekává zábavu, lehkou výzvu a příjemný relaxační zážitek. Je naprosto pochopitelné, že když musíte první tři hodiny hraní jen memorovat funkce a študovat manuál, 95 % lidí se otraví... není nic horšího, než některé ty tahové space strategie na steamu, co na vás první hodinu jen chrlí tabulky s vysvětlivkami... to pak je nulový požitek a ze hry se stává spíš nepříjemný úkol... nové xcomy jsou naprosto perfektní a skutečně jsem si je užil a to i díky velké pestrosti v modifikaci vojáků a díky zajímavému příběhu, to vše mě stálo za to investovat do hry čas. Děkuji ale hry jsou od toho aby se člověk bavil. Ne aby se u toho nas*al a pak měl jakýsi falešný pocit úspěchu... *3*
    • Thyrmael
      Na rozdíl od tebe si myslím, že by hry by měly podporovat tvůrčí a logické myšlení, spolupráci, pohotovost a reflexy - podle typu hry. Rozhodně by to (pro mě) neměla být jen pasivní zábava na zabíjení času, kde více času strávíš oblékáním postavičky do komických kostýmů než strategickým a taktickým myšlením. Ale zdá se, že jsem v menšině.
      • TheGGG
        tvůrčího myšlení si člověk dost užije v práci/škole... pokud hážeš lopatou a chceš se nějak intelektuálně prohloubit, pak můžeš třeba luštit sudoku, nebo koukat na AZ-kvíz... nevidím důvod proč bych se měl u hry kompletně psychicky dorazit. Výzva by měla být přiměřená, ale překonatelná bez toho, aby se člověk 8krát nas*al a musel kvůli pochopení pravidel získat pět doktorátů...
        • preháníš jak kdyby šlo o nejaký simulátor učetnictví a jak kdybys ve škole rešil kvantovou mechaniku. Když te poslouchani prednašky o ekonomii tak vyčerpa že doma se zmužeš jen na hrani her jako je človeče nehnevej se, nový xcom nebo total war, tak je asi chyba spíš na tvojí strane
          • TheGGG
            8 hodin přednášek a pak dalších x hodin učení, to si pak s chutí zahraji nové CoD nebo total war... nemám zapotřebí se někde mordovat padesát kláves v nějakém simulátoru nebo se učit nějaká překombinovaná pravidla v jakési old school tahovce.... a hlavně ty hry jsou prostě nuda. není nic zábavného na tom, když se člověk musí místo hraní učit a šrotit... hra má člověka bavit a posloužit jako relax. Já prostě nemám tu potřebu hrát nějakou HC blbost a boostovat si ego, abych si pak připadal jako nějaký elitář....
            • Začínam si myslieť, že je naopak množstvo lepších ľudí, ako si ty - ale s hraním hier to vôbec nesúvisí...vážne si myslíš, že niekoho ako si ty, môže okolie vnímať ako dobrého človeka? To, čo tu predvádzaš, máš skrátka v sebe a určite sa to prejavuje aj inde. Takže budeš jedným z tých, ktory sú značne neobľúbený medzi ľuďmi a nezachrania ich 3 vysoké školy.
            • TheGGG
              špatné na tom je, že tito lidé pak mají potřebu permanentně napadat lidi co se baví u jednoduších her jako CoD nebo destiny a nazývají je póvlem... ale máte co jste chtěli... roky si tu děláte srandu z AAA her a mainstream hráčů a teď na vás dopadl bič boží...
              třeba si blobe hraj simulátor německého perverzního bankéře, kde musíš obchodovat na burze a zároveň souložit se svou sekretářkou a to vše po naučení 5000 stránkového manuálu, ale nemysli si, že to z tebe dělá lepšího člověka než mě, který se pobaví u CoD.... BTW: blobe zatím chodíš na ZŠ a tam se končí po obědě, tak máš času dost, ale třeba jednou pochopíš... BTW2: ať se každý baví u čeho chce, ale nic není trapnější než zdejší elitáři co si dohráli pár HC 16bit her a najednou jsou králi mezi hráči...
            • Možná, že se najde pár jedinců, který si boostujou ego hraním, ale říct to o každém, kdo hraje náročný hry, je samozřejmě naprostá zhovadilost. Nejsem si jistej, kdo tady je ten případ, ale sem si jistej, že ten, kdo si tady boostuje ego, je tahle GGGuma a to pouhou diskuzí na herním portálu. :D Ono totiž tvrdit, že každej, kdo hraje složitější hry a vůbec má rád složitější věci, si jen honí ego a realizuje sel tím, je očividná zakomplexovanost, konkrétně komplex méněcennosti. Angličtina používá na tohle chování jedno pěkné označení - INSECURE. :D

              On je prostě jen takový insecure troll obecný, forma diskuzní. Stačí jen nekrmit.
            • a co je špatné na tom že nekdo pracuje u pokladny nebo dela ochranku a pak si chce zahrát neco naročnejšího. sam si napsal že to tak funguje a nemusí se chtít seberealizovat nebo si neco dokazovat.
              Btw 8 hodin prednášek denne, to co je za "kvalitní" školu lol? a učí se až na skouškový lol
            • TheGGG
              jak se čílí anonymci... asi jsem trefil do živého... hned tu vidím několik lidí, co si neůspěchy v reálném světě vynahrazují hraním hardcore retro pseudo-rpg her a tahovek a následně mají alespoň malinký pocit úspěchu... holt někdo težce studuje ve škole i doma a pak se nestydí si zahrát něco čistě jen pro radost... jiný celý den pracuje u pokladny v supermarketu nebo obrací hambáče a pak si potřebuje alespoň v tom světě her připadat jako king
            • 8 hodin přednášek, a co děláš zbylých 6 dní? Léčíš si mozkové závity? Ego si tu honíš jen ty. Každý má na zábavu jiné nároky. Někdo zvládne max. ulici nebo ordinaci a je spokojený. Jiní vyžadují klidně i něco náročnějšího. Ať už film, hru, knihu nebo něco úplně jiného. Pro někoho jsou třeba šachy odpočinková záležitost.
            • Hry a nástroj seberealizace, dítko smutné, ty zje blbé jak to příslovečné poleno - bez urážky *15*
            • TheGGG
              a nebo se lidi jako ty snaží skrze hry realizovat a něco si dokázat, protože jiných úspěchů nedosáhnou *3* *3* . Já naštěstí hry jako nástroj seberealizace nevidím a tak mohu bez problému hrát cokoliv mě baví... oni ty takzvaně těžké hry se dají taky naučit, jenom je to nuda
            • No prostě je tvůj mozek tak jednoduchej, že hry se složitějšími herními mechanikami nezvládáš. Bejt blbec není na závadu....
        • To jsou teda příměry. Ten co hází lopatou spíš půjde po té pasivní zábavě a dnešní děti "zmožené" školou už víc nezvládnou, to mi snad nehceš tvrdit? Že by to šlo tak rychle do kopru? Nebo podle sebe soudím tebe?
          • TheGGG
            možná kdyby jsi nechodil do pomocné školy chlapče, tak by jsi zjistil, že studium nemusí být úplná sranda... a obvykle platí, že ti, co se intelektuálně vyčerpají v práci pak hledají něco jednodušího a pohodovějšího a naopak ten kdo v práci nemusí moc myslet se snaží najít koníček, který by byl trochu víc psychicky náročnější... samozřejmě může jít o házení lopatou, nebo o studium na nějaké fylozofické fakultě, prostě lidi co nemusí moc myslet... ti pak obvykle mají potřebu dělat něco až přehnaně psychicky náročného aby si trochu procvičili mozek a srovnali se ostatními lidmi...
            • Tak tou odpoveďou o Maďaroch si vážne nesklamal a naplno odhalil výšku svojho intelektu :D. Ano, pre vycibrenie takto ohromujúceho inteligenčného kvocientu si musel študovať nepochybne dlhé roky a z toho zrejme pramení ta tvoja "cool" arogancia. Chlapče, ty si tak smutne predvídateľný a ťažko neoriginálny nudný kiddo...a ten komplex zo starších ľudí pramení z nejakej šikany na škole? To je mi vážne ľúto...
            • Ovšem vyjadřování zdejší retro elitky pod každým článkem o AAA hrách už je v pohodě....
            • A muzu se zeptat, co ze delas tak mentalne a dusevne narocnyho? Ze si dovolujes soudit ostatni. Protoze dle stylu vyjadrovani to nebude nic moc.
            • TheGGG
              to rozhodně, třeba když tu člověk napíše, že ho baví CoD, to se na něj hned sesype drsných old school klučinů, co mají plnou pec urážek..
            • Anarchisti se vždy ohánějí svobodou, ale už zapomínají, že jejich svoboda končí tam, kde začíná svoboda jiných. Svoboda projevu a bezdůvodné urážení všech okolo je trochu rozdíl, spíš se divím, že už dávno nemáš ban.
            • TheGGG
              vzteklý maĎar pěstičkami do hrudi se byl...
              BTW: prepač otecko som myslel že hen tu slobodu prejavu máme.....
            • Kompost
              ty by si chlapce potreboval jednu otcovsku z offhandu aby sa ti to v hlave trocha zrovnalo. normalne nalezes do diskusie, pij vlastneho ega a superiority deries az na krv a este mas tu drzost vynasat sudy. na tvojom mieste by som radsej drzal kusnu a tisko supal nohami. podla toho ako sa prezentujes budis dojem ze ta pri sebemrskacstve pravidelne nacapava mamka na povale samotneho a jedine co zvladas je reflektovat to do verbalneho hnoja v bezpeci internetovej diskusie.
            • TheGGG
              hahaha, najednou se nám tu sešlo expertů s jejich (rozhodně né vymyšleným) vzděláním... a opět i lidi co mají jediný argument a tím je gramatika... no hoši, snažíte se pěkně ale dle toho jak tu vystupujete to spíš než na studenty VŠ vidím na zakyslé mums neckbeardy co si něco musí dokazovat hraním simulátoru traktoru... no a strašné sorry, že jsem se upsal v i ve slově filozofie, mě stejně ty pavědy pro flákače nezajímají... Jak někdo rýpne zdejším pseudo-elitářům do jejich hardcore koutečku ve kterém se cití jako velcí hoši, hned je oheň na střeše. *1* *1* *1* hlavně mít hru co nejnudnější, pakl se třeba budete cítit trochu chytřeji... a nezapomeňte si pro pořádek pusit i nějaký ten "náročný" artoví film, aby pocit seberealizace a vystoupání nad mainstream byl kompletní. Ale pozor ať vám mamka nevleze na půdu když se u toho budete ukájet *14* *3* *15*
            • inb4 "chodím na ekonomku". Rozhodně bys neměl v jednom příspěvku napsat "fylozofické" a zároveň někoho urážet, že chodí do pomocný školy, pokud nechceš vypadat jako ještě větší blb než jsi, jestli to teda ještě vůbec jde.

              Kdybys znal někoho, kdo hází lopatou, tak bys věděl, že ty lidi jsou většinou sotva schopný dojít do hospody, natož se po práci zaměstnávat něčím psychicky náročným, ty kosmopako.
            • ČVUT + práce v telekomunikacích ti přijde málo intelektuálně náročná? Tebe bych spíš tipoval na nějaké humantiní zaměření.
    • U těch her je spíš problém jinde a to v odfláknutém nebo dokonce žádném tutoriálu a špatně navrženém UI, to zabíjí hodně náročných her. Jinak spíš bych radši návrat AP než 1-2 akce za tah a ještě v pevném pořadí, kdy po výstřelu už neuděláte ani krok, ale před ním jich klidně pár udělat můžete. Někdy se to zjedondušuje až moc a zbytečně to člověka omezuje.
  • hezký (a trochu smutný) pohled do zákulisí dnešní AAA produkce. Orezávat, orezávat sekat sekat a sekat až si to bude moct zahrát i naprostý casual který nechce trávit čas nečím jako vnikáním do herních mechanizmu, premýšlením nebo zdolávaním prekážek. O to smutnejší že je to žánr kde je premýšlení jaksi podstata hraní.
    • TheGGG
      no jo blobánku, už se neckbeardi nebudou moci skrze hry seberealizovat... *1* *1*
    • Tak si zase vem,že tady to není žádná indie záležitost,ale AAA záležitost,kde stojí hlavně o to,aby si to koupilo co nejvíc lidí.
      • AAA to určitě není :)
  • Označit takovej Aftershock za průměr, přičemž vyzdvihovat pro šimpanze zjednodušený Enemy unknown (datáč to zlepšil a dvojka s war of the chosen je na urovni jaký měl být původní reinkarnace, tedy vynikající hry) mi přijde minimálně podivný, jelikož nejslabší stránkou AS byla slabší technická stránka a repetivnost ke konci (jako v EU)...komerční úspěch je jedna věc ale v duchu universa mi AS přijde komplexnější jak obě nové hry od Firaxisu, když pominu zmiňovaná War of the Chosen, protože ten datadisk (úplně se zdrahám to tak nazvat) mění celou dvojku pomalu na třetí díl novodobý serie
    • Coffin.Corner
      Ruku na srdce, trilogie od Altaru byla průměr i když s každým dílem lepší a lepší. Mám ji moc rád, jenže já jsem velký fanoušek všeho co byť jen trochu zavání původním UFO.
      • Průměr rozhodně ne. Aftermath byl dost chudý, prakticky šlo jen o bojovou část na globální mapě toho nebylo moc, ale Aftershock už byl velmi dobrý. Členité mapy i vertikálně, možnost upgradů zbraní a brnění, správa surovin a základen, diplomacie. Většinu z toho neměl ani ten nový X-Com a Afterlight dál rozšířil možnosti jak na bojové mapě, tak celkově kolonizace Marsu byla dobře udělaná a šlo spíš o to, koho z těch pár lidí co máte kde využijete, jen ta víc komixová grafika mi úplně nesedla, takže i tak mám radší aftershock.
        • Pockej až vyjde Phoenix Point.
        • Coffin.Corner
          Ale, jo když to napíšeš takhle, tak máš pravdu. Vlastně bych si teď dvojku znovu moc rád zahrál... *1*
      • To jsme dva a přesto si nemyslím, že Aftershock byl průměr, Aftermath na tom byl podobně jak novodobý EU ale AS byl hodně dobrej, a třetí díl jsem nějak nezkousl právě kvuli stylu grafiky jakým se vydal...a taky prostředí, přeci jen pro mě UFO znamená bránit Zemi před nevítaným příchozím šmejdsem, a né být tím invazním šmejdem...(co mi to jen připomíná v dnešní době...možná ty nájezdy multikulturních obohacovačů?)
        • Lidi jako ty patří do gulagu.
          • jamar28
            Lidi jako ty do vrtulníku. *15*
        • Coffin.Corner
          Mě to jak jsem ve trojce rudou planeta postupně měnil na zelenou strašně bavilo, i když připouštím, že ostatní mechaniky už nebyly tak super.
          • až do takový fáze jsem to tehdy nedohrál...škoda, že nemám dvdromku, nebo cd, či čem tu anthologii mám...možná bych to i zkusil !oprášit" ))
    • a ruku na srdce...celý ten koncept "úspěšné aliení invaze", navazovní kontaktu s jinýma frakcema odboje etc jako by z oka vypadl Aftershocku...bože, vždyť tam jsou i podobný ty frakce...psyonikové a ta mutantská sebranka, která vůbec neni podobný cyborgům z Aftershocku...a syrová grafika Aftershocku se mi líbila víc, ostatně si to ve Firaxisu uvědomili a dvojka není tak přehnaně komixová jako Enemy Unknown
  • Thyrmael
    Každý ze starších hráčů má hru, kterou pro něj zabilo moderní zpracování. Pro mě je to série UFO / XCOM.
    Po slibech Firaxis o tom, jak vezmou to dobré ze staré verze a opraví to špatné jsme dostali na kost osekané torzo v modernější grafice. Vše ve jménu hesla 'hra pro nové hráčské masy'.
    Čekal jsem zlepšení UI, kvalitní AI, náhodně generované, různorodé mapy rozsáhlejší výzkum, ale nestalo se. Takové mechaniky jsou příliš složité pro 21. století. Třeba zapracovat zejména na různých typech šíleně barevných oblečcích a účesech. To je důležité.
    Pokud mě něco odradilo od koupí druhé části, byla to ale AI a systém, kdy každé setkání začalo rozprchlé se emzákov za překážky. Navíc jednotlivé skupiny nebyly schopny koordinovaně útočit. Pokud hráč dodržel zásadu aby potáhl pouze jednu skupinu, ostatní čekali, dokud k nim hráč dorazí. Byly zde sice skupiny patrol, ale pokud jste nebyli v dosahu, klidně pochodovali dál, dokud jste zabíjeli jejich parťáků. O naváděných granátech odrážejících se neomylně na určené místo jako ping pongové míček, (ne)potřeba léčení, správné munice je už i škoda mluvit.
    Když ale čtu jaké měl Solomon problémy hru dokončit, jsem rád, že to zvládl. Smola pro mě, že nejsem cílová skupina...
    • Coffin.Corner
      S tou divnou AI a skriptováným chováním skupin emzáků máš pravdu. Přesto bych ti dvojku doporučil, protože v mnohém překonává jedničku, s datadiskem, potažmo s modem Long War je vynikající a hlavně náročná i na běžnou obtížnost.
      • Dvojka je markantní vylepšení, přesto bych rovnou doporučil i War of the Chosen...s tim je to prostě vynikající, a v dnešní době bezcených DLC pro prachy, je vidět, že si někdo dal práci na tom...přinést prostě vylepšení
    • starej dobrej Xcom a Ufo presne jak rikas
  • Chapu, muselo se to orezat na kost aby to mohl hrat kazdy. To ma byt jako plus? je sice fajn ze Firaxis na tom vydelal penize, ale uz jen kvuli tomu orezani a zdebilneni bych tomu oslavne clanky teda nepsal.
    Stare UFO je vetsi legenda ktere zna skoro kazdy a zdebilnene nebylo, jenze asi holt dnesni milenialove by to nedavali..
    • TheGGG
      určitě ses po dohrání cítil jako velký kluk a hodně výjmečný... teď to ale dohraje i tvoje babička a tak se nadřazenost vytratila... holt budeš muset začít dělat něco v reálném životě....
    • Mileniálové jsou i dnešní třicátnici. Co tím trendy označením chtěl autor říct?
      • Milenialové budou spíš dnešní dvacátníci, roky okolo 2000 mi v roce 2018 bezmála vychází na léta věku okolo 20...nevím ale jakou tebe učili matematiku na základce
        • Mileniálové jsou generace narozena od roku 1986 do roku 1997.
          • Tak to asi nejsem dost "trendy" jelikož si pod tim pojmem představuju generaci narozenou okolo milenia, a jelikož se můj život počítá na dekády tak mi přijde rok 1986 dost vzdálenej od milenia, tim či oním směrem, a furt to tak bude, jelikož nepodlehám trendy škatulkám...)) moje chyba
            • Termíny jsou psychologie jo? Zajmavej poznatek a tvé věštecké schopnosti .)
            • Ne, jen nejsi vzdělaný v sociologii, viz generace Y.
  • Aha, takže podle ládi se průměrným hrám dává na games 8-9/10 nebo alespoň tolik tu mají a za průměrné bych je vůbec nepovažoval.
    • TheGGG
      nadprůměrné...
      • Reagoval jsem na "Značky se do určité míry později chytilo české studio Altar, které vyprodukovalo průměrnou trilogii ufo ..."

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit