-
Drama oceněné na MFF podle skutečné události, nezávislý film a film. koprodukce Rakousko-Francie-Turecko, hluboce lidský a hluboce dojemný pohled na migranty a vubec také aktuální je stále ještě téma migrační krize, íránec Arash T. Riahi je režisér filmu i dokumentarista, který uspěšně získal politický azyl v Rakousku. V dramatu hrají převážně turečtí herci, mohu jen doporučit. Kdysi ještě na serveru Ulož.to v avi. a shlédnuté na ČT2, film bez českého dabingu jen s českými titulkami. Mohu se dojímat nad filmem stokrát a toto drama je tak autentický a realistický že divácký zážitek z filmu po čase nikdy neomrzí, kam se dnes hrabe předražený a uspěchaný slavný a oblíbený mainstreamově divácky tupí a povrchní Hollywoodsko-americký masový konzum aneb kinematografie ve světě není jen o konzumu podle USA, tohle je nezávislý a kvalitní KINO ARTový film a je dnes vysokou kvalitou Iránské kinematografie. "Je myslím si lepší když film raději existovat nebude než aby byl takový jaký je - čistě jen americký."
-
Film na předloze skutečné události oceněný na MFF aneb jak se utíká před Islámem za svobodným a lepším životem do Evropy, hluboce lidský pohled na migranty a na migrační krizi, která je ve společnosti stále aktuální. Iránec Arash T. Riahi je režisér i dokumentarista. Získal statut uprchlíka a politický azyl v Rakousku či v Německu.
-
Skvělý film. Hluboce lidský pohled na migranty mířicí do Evropy za politickým azylem a lepším životem, pohled na migrační krizi obecně i na problematiku Islámu v Iránu. Film natočený v koprodukci podle skutečné události oceněný na MFF. Iránec Arash T. Riahi je i dokumentarista. Skvělí film.
-
Krásné společensky nadčasové drama, ano snad i "Ein Augenblick
Freiheit"... Na Chvíli Ještě Skutečně Svobodní, ale v krásné Evropě,
nikoliv v Iránu... je v tom myslím velká upřímnost a odvaha tohoto
Iránce, režiséra Arashe T. Riahio něco takového natolik srdceryvně
duvěryhodného a srdceryvně emotivního dnes dokázat ještě vzácně natočit.
Především i kameraman tohoto snímku Michel Riebl odvedl znamenitou
práci a zaslouží si sám také pozornost filmových diváku, kamera
duvěryhodnost dramatického snímku ještě více divákum nepopsatelně
lyricky krásně umocnuje...je to dobrý koprodukční film i právě především
proto protože není už Americký a není o Americe ani natáčený v
Americe... je to klenot dnešní pro Evropské ještě nezávislé
kinematografie, je to i protipol k čistě uspěchané a k předražené
hollywoodské šoubyznistické komerci, kde se ve skutečnosti nic už
nenatáčí, vše se nudně a uboze čistě mainstreamově už komerčně divákum
opakuje, váš hollywood už o skutečné Americe nesní, zabil její sny.
Hollywood zabil sny o Americe. A právě němec Wim Wenders nebo íránec
Arash T.Riahi sní prozměnu o té naši skutečné Evropě, která je mnohem
lepším a bezpečnějším místem pro život než je dnes ta mediálně slavná
pro konzumní Amerika, ta čistě kapitalisticky masově konzumní dnešní
společnost. Amerika není dobrá země a je na čase natáčet konečně také
hrdě něco jiného a konečně něco kinematograficky už tolik upřímně svého,
něco co nám evropsky náleží, přísluší, patří... at němec, největší hrdý
skutečný Evropan Wim Wenders anebo právě už íránec Arash T. Riahi...
všichni tyto lidé si zaslouží hluboký respekt od bohužel dnes už
mainstreamově nenáročných filmových diváku se ho myslím si nedočkají, a
mainstream vždy znamená velký prumysl, závislost na komerci, komerci
samotnou a marketing, věčné zábavné oblbování filmových diváku velkým
americkým konzumem. Proč snít už o nějaké Americe, když všichni žijeme a
příslušíme všichni už hodnotově a společensky i politicky neskutečně
nepopsatelně více velké Evropě. -
Dobrý film plný životní věrohodnosti a dokumentaristické autenticity, na motivu skutečné životní události režiséra a dokumentaristy íránce Arashe T. Riahio, který získal politický azyl v Rakousku. Po shlédnutí tohoto filmu mám oprávněně ještě mnohem větší odpor k islámu než dosud, ten islám, který nemá s demokracií nic společného. Bezpráví ve jménu tradic aneb utěk do svobodné Evropy za lepším životem.
-
Utěk před islámem v Iránu do svobodné a demokratické Evropy, za lidskými právy do svobodného světa Evropy podle skutečné události. Nezávislý film. Oceněno na MFF. Vzácný film.
-
Tento film zvláště v této téžké době je třeba si neustále lidsky připomínat! Svoboda jednotlivce skutečně už není jenom o NAŠEM Americkém životním stylu, není zvláště kvuli AMERICKYM hodnotám nelidského kapitalistického konzumu dnešní doby. A nejen tento film, ale raději už uvnitř společensky celkově bezpečnější RUSKO, než DEMOKRATICKY SVOBODNA, ale vysokou, tou nejvyšší společenskou KRIMINALITOU politicky systémově uplně hodnotově zkorumpovaná a LHOSTEJNA AMERIKA!!!! Takže vyberme si sami v dnešní přeamerikanizované době!!! Sen o demokratické svobodné Americe byl možná vysoce krásný, ale je už pozdě už na nějaké snění o Americe!!! Proberme se díky válce na Ukrajině všichni už konečně laskavě jakým hodnotám dáme všichni konečně už sami svobodně nenásilně přednost!!! Ted už k tomu došlo ze strany Ruska bohužel i agresivitou, násilím a nic než zločinem proti lidskosti!!! Nevím ale už o tom že by NAŠ americký kapitalisticky neuprosně masově konzumně životní styl byl NAŠI vysokou tou AMERICKY společenskou kriminalitou bezpečnější nebo hodnotově lepší!!! MARTIN DYNTAR
-
Snad díky migrační krizi Ukrajincu nejen k nám bude tento film alespon už o to více už hodnotnější, aktuálnější a přínosnější Všem!!!! Vzkaz všem lidem z Ukrajiny!!: Jste tu všichni vítáni!!! Sám hluboce osobně Nenávidím tenhle ZKORUMPOVANY Český stát a nenávistně jím pordám!!!, který až do ted, až dosud na České občany bohužel jen vysoce sra.!!!! a vypověděl jsem mu konečně i svou řádnou občanskou neposlušnost!!!! MARTIN DYNTAR
-
Jeden z vubec nejlepších nezávislých koprodukčních kinoartových filmu-klenotu, co zaujme je především skutečnost že íránský režisér právě tohoto filmu získal sám ,,statut" uprchlíka a politický azyl právě v Evropě, tento film je natolik věrně a přesvědčivě jako málokterý film tolik na předloze už skutečné životní události, která k dnešním migrantum už nenechá nikoho chladným a lhostejným v dnešní společnosti, protože i nelegální migranti v okolním světě jsou uplně stejní obyčejní lidé naprosto uplně se stejnými všedními problémy, snad s mnohem většími existenčními problémy než my sami, a proto je naopak nutné jim vždy humanitárně i lidsky tolik pomáhat. Toto je natolik subjektivní pohled na problém ,,dnešní" migrace právě očima samotných migrantu s dokumentární přesností ve vyprávění svých životních osudu-peripetií, a nebýt toho že mě to osobně podnítilo k tomu k tomuto filmu právě kdysi sepsat svou první skutečnou filmovou kritiku, která je ve skutečnosti mnohem více než samotnou kritikou na film, je možná více otevřenou polemikou, má více osobní esejistický podton tak se tolik divácky dnes k tomuto filmu nebudu už nejspíše rád vracet. Dokumentarista a íránský režisér Arash T. Riahi dnes nabýzí divákum celkově mnohem více než jen už svou upřímnou životní výpověd prostřednictvím tohoto filmu, nabýzí divákum uplně jiný, osobitý, přesto už myslím sám s sebou tolik nezaujatý a hluboce pravdivý pohled na problém celé dnešní migrace. To se lidsky (nejen už divácky!) tolik cení a právě nejvíce už respektuje myslím jako nic jiného co bylo v současnosti ted už filmařsky kinoartově natočeno o problémech právě migrantu a migrace. Toto je více autentickou výpovědí všech zučastněných migrantu hledajících svou odpověd i na to proč musejí vlastně opustit svou zem, je to mnohem více už dokumentem než jen právě samotným filmem! (Martin Dyntar)
-
krásný film na předloze skutečné životní události a svou tématikou stále duležitý a nadčasový film, protože ilegální migrace je dnes největší společenský problém, týká se každého z nás jak mužeme sami migrantum lidsky a humanitárně už pomoci. Iránec Aras T.Riahi je i dokumentarista.