Úspěšný trenér Jürgen Klopp skončí po sezoně u fotbalistů Liverpoolu
-
Francouzský premiér po 27 dnech končí. Euro padá
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-novy-francouzsky-premier-lecornu-podal-demisi-macron-ji-prijal-288311
kdyby vám to nedocházelo, euro klesá, protože tam v řadě na čekané stojí Le Penová, nacionalistka, a to je to, před čím varuju Vítka Rakušana a všechny nadšené přijímače eura a abychom se drželi úplně pragmaticky, zvláště v těchto dobách růstu nacionalistických tendencí všude ve světě, české koruny.
Le Penová určitě není pro Evropskou unii, a pokud by po Británii nedejbože vystoupila i Francie, tak to může s EU pořádně zatřást, pač to je jedna ze 3 nej jejich ekonomik.. Plus jaderná velmoc Evropy navíc.. doufejme, že si to tam kolega Macron vyřeší.
Škoda, že jste zavřeli Sarkozyho a nedali mu trest třeba vyvézt Francii jako premiér z téhle šlamastyky, to byl totiž poslední ekonom, kterého jste tam měli v čele země..
tomu bych snad odpustil, i kdyby někoho zavraždil, pokud by to byl navíc nepřítel státu. :) od té doby se Francie už s vlastním fiskálem jen potýká a prohlubuje státní dluh.
navíc na těchto problémech velkých ekonomik můžeme my s tou označovanou prestižními ratingovými agenturami Fitch a S&P jako stabilní s pozitivním výhledem (než nastoupil Macinka teda nyní do vlády) jen vydělat v tom posilování české koruny, protože investoři v takových chvílích vyhledávají menší, STABILNÍ měny, právě stabilních ekonomik..Což ocení i občan, jak už jsem vám níže psal - zlevněné zboží zvenku, levnější pohonné hmoty, levnější zájezdy, vyšší kupní síla Čechů v zahraničí. Máte to někde tady v tom vlákně níže rozepsáno, co vše ta silná koruna přináší.
Navíc se s ní dobře pracuje i České národní bance v těch možných intervencích, pokud by přicházely nějaké inflační tlaky. -
-
„Pražská burza by přišla o zdaleka
nejlepší emisi, o více než 36 procent objemů obchodů s akciemi a tržní
kapitalizace akciového trhu by se snížila o 33 procent. Tak velké ztráty
by vedly k následným propadům v žebříčcích burz, možnému vyřazení
z mnoha indexů, což zajišťuje přísun likvidity a investorů,“ uvedl již
dříve analytik Capitalinked.com Radim Dohnal s tím, že význam burzy by
se propadl na úroveň bratislavské a budapešťské.
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-akcie-cez-posiluji-spekulace-na-jeho-zestatneni-po-vitezstvi-ano-zesilily-288318
jak jsem psal před měsícem, dvěma. zabili byste pražskou burzu + ČEZ poslali do dluhů. Proto se Andrej drží zpátky, že to nechce vykupovat za každou cenu.
Navíc ČEZ měl v plánu investice do malých modulárních reaktoru s britským Rollcem, kde navíc nyní zainvestoval 20% minoritní podíl, to by taky padlo.. připomíná to socialistický byznys zase... přitom tu cenu pro koncového zákazníka kolego Havlíčku neovlivníte jinak, než byste ji ovlivnili i teď, když byste snížili DPH za energie nebo převzali za stát část té regulované složky v podobě fixního poplatku za jistič apod, popř za ty obnovitelné zdroje energií a celé to zafinancovali právě z těch dividend odváděných právě z té současné prosperity ČEZu státu.
Navíc tak či tak byste museli jednat ještě s EU, když byste tady chtěli regulovat cenu a odstoupit s tím z lipské burzy, stejně tak i v případě toho snížení DPH na nulu.
Není k tomu ale teda důvod, cena energií nebude v příštích letech nijak závratně stoupat (proto energetické společnosti u nás už nabízejí fixace zákazníkům i pro rok 2028.... ), pokud se něco nepředvídaného teda nestane..
ČEZ navíc s ČEPsem renovuje tu energetickou síť v zemi, má investiční období, docela horké, vy ho chcete znárodňovat pro malichernost..
působí to ekonomicky hodně hloupě a člověk v tom musí hledat jedině nějaký tunel s přítomným kolegou Tykačem jako minoritním akcionářem, který by se měl státem vyplácet.
Není to zkrátka ekonomicky rozumné, pač ČEZ prosperuje, odvádí z toho navíc dividendy státu a nemalé, v desítkách miliard, a pro ten účel, o kterém hovoří kolega Havlíček, tzn. snížit energie domácnostem, které navíc v příštích letech nebudou nijak stoupat, se to dá udělat i méně socialisticky parazitní cestou.. ten krok, co chcete udělat, přináší zkrátka více škod, než ten jeden užitek, který to má přinést a ten se dá přitom provést stejně i nyní, jen jiným způsobem, jak popisuji výše.
navíc ta cena akcií už zase poskočila na maximum a je příliš vysoko, navíc může ještě stoupat s těmi dlouhodobými tanečky okolo. Pokud bych takovou transakci připravoval, tak s ní nejdu ven dříve, než před těmi minoritními vlastníky akcií, abych jim taky nedal nikomu šanci skoupit ten 10% podíl, který stát více zavazuje v jednání, abych si zkrátka zlepšil vyjednávací pozici právě o co nejnižší ceně pro stát.
působí to jako tunel, Andrej, nemá to ekonomické racio vykupovat pro okolnosti, které popisuji výše, navíc když se to takhle rozkecalo a cena roste. -
-
Havlíček má v plánu také hradit
spotřebitelům část poplatků za distribuci elektřiny a přenos, které
dohromady tvoří největší část regulované složky. K jejich snížení chce
použít finance z Modernizačního fondu, v němž jsou peníze z evropských
emisních povolenek. „Matematicky to lze. Chceme odloupnout nějaké peníze
z Modernizačního fondu na investice do sítí,“ říká Havlíček.O možnostech využití peněz
z Modernizačního fondu rozhoduje do značné míry Evropská unie a vlády
s nimi nemohou libovolně manipulovat. Tyto finance například nelze
použít na dotování POZE nebo na údržbu sítí, čehož si je Havlíček vědom.
Na investice do přenosu a distribuce to však možné je, což potvrdilo
Ministerstvo životního prostředí a dokazují to také dotační programy,
které pro tyto účely připravila současná vláda.zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-ano-ma-plan-jak-zlevnit-regulovanou-slozku-chce-ji-dotovat-z-penez-eu-288410
proto jsem psal výše, abyste se zaměřili na poplatek za jistič a tu distribuční složku celou, pokud na to můžete navíc alokovat obratem do rozpočtu peníze z fondu z výnosu emisních povolenek, tím spíše. Na to taky ty emisní mají sloužit - refundaci těch soc. slabých, ale i firem, kterých se třeba dekarbonizace vůbec netýká a zasahují je vysoké ceny energií, omezují jejich konkurenceschopnost na trhu. Měli byste se zaměřit na firmy a snižování energii pro ně a takhle lobbovat i v EU, domácnosti nyní nejsou v žádné kritické poziciNa konci článku pak prekérně chytrá novinářka Sofie, kterou rád čtu, pač oboru energetiky rozumí, uvádí to,co jsem vám psal výše i já.. A sice, že na neregulovanou složku sahat nemusíte nikdy, obecně si nemyslím, že bychom se nyní nacházeli v době, kdy U DOMÁCNOSTÍ je těchto kroků třeba, protože cena energií na burze v Lipsku je stabilizovaná a taky bude, proto už většina velkých odběratelů začala nabízet taky fixance až pro rok 2028, jak si jsou jistí, že ta cena nebude volatilní. měli byste řešit zkrátka spíše firmy a jiné věci, zdá se mi to populistické, navíc napácháte tou výplatou minoritních akcionářů ČEZu více škod než užitku.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------Cena zlata pokořila magickou hranici
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-byznys-komodity-dluhopisy-magicka-hranice-padla-zlato-stalo-pres-4000-dolaru-za-unci-288516?timeline--pageItem=288516
A Andrej už konečně přiznal, že bude prohlubovat deficit státního rozpočtu, který tahle vláda už po něm musela snižovat a konsolidovat veřejné rozpočty, tzn. POROSTE I STÁTNÍ DLUH.. Můžeme se tak radovat jen z rostoucí ceny zlata, vy, co jste využili mé rady... půjde ještě výše totiž.
-
-
-
Babiš před volbami lákal voliče na řadu nákladných slibů.
Pokud
by ANO vstoupilo do koalice s umírněnějšími stranami, lze očekávat
relativně stabilní vývoj: inflaci mírně nad dvěma procenty, pozitivní
růst HDP a postupnou konsolidaci veřejných financí.
Oproti tomu koalice
s radikálnějšími partnery by mohla přinést vyšší inflaci, vyšší
zadlužení a oslabení důvěry investorů, což by znamenalo vyšší sazby,
nižší investice a složitější konsolidaci státních financí.
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-cash-only-proc-by-nas-deglobalizace-mela-desit-vic-nez-domaci-politika-287655
ekonomická redakce seznamzprav recenzuje Andrejovu situaci.
Já si k tomu Andrej naposledy taky něco napíšu. Pokud máte rozum a jde vám o tuhle zemi, tak si z toho s narychlo homemade (bylo to na kameře vidět, je to můj obor ;) )přebarvenou Alenkou do Faltýnkových a Vondráčkových devil barev něco i vezmete.. Ale pokud jste nám chtěli naznačit, že začne ekonomické peklo, tak jsme to všichni pochopili teda..
Není to Andrej tvůj vrchol, pač to máš velmi křehké a jsi v hodně těžké životní situaci stran justice, spíše prožíváš nejtěžší období v životě...vůbec ti nezávidím politickou ani právní pozici..
Je to naopak vrchol jezedáka Faltýnka.. Ten teď bude v permanenci a s ním i nejnovější technika odposlechů NCOZ.. A protože se z vrcholu už jen padá, tušíte asi, jak to myslím, níže to máte na konci rozepsáno.
K článku výše už odborně ekonomicky..proto se musí udělat sociální smír s přerozdělením bohatství ve společnosti, aby se eliminovali tihle veksláci z wishe z extremistických stran stran jejich voličského eletorátu a měl si Andrej třeba někdy ještě těch 50% a nemusel ten jejich plebs elektorát vysávat a následně stejně klečet před jedinci, kterými minimálně v backstage určitě odborně (ne-li lidsky, jejich pohnutky, proč šli politiku dělat) pohrdáš a bylo co nejvíce spokojených příjmově v národě, ale ne teda za cenu nalití peněz uměle do spotřeby, musí se tahle příjmová harmonizace ve společnosti financovat přirozeně z hospodářského růstu, který rozjedou prorůstové investice (to nebudu rozepisovat, už to tady mám, tahle vláda takhle postupovala, snad to Havlíček nezastaví, jak v něčem sliboval, pořád lepší peníze do investic, než do spotřeby, pane kolego, proto jste asi zkrachoval s firmou) popř. zavedením některých daní typu dědické, popř. navýšením té z nemovitosti... Musíte totiž zároveň v tomhle období jako vláda, která přebírá od předchozí vlády ekonomiku NE ANDREJ ZADLUŽENOU, ALE V EKONOMICKÉM RŮSTU, už konečně snižovat mandatorní výdaje, máme je na třeskutých 90% a je to neudržitelné..
tohle nevím, jestli Alenka s Andrejem právě historicky chápou.. tuhle ekonomickou mantru konzervativců.. :) u Macinky nedoufám, z jeho ekonomické mystiky, kterou na nás pouští a haní tím ve svých vyloženě PODPÁSOVÝCH fabulacích teda nejen práci téhle vlády, ale i těch daleko více ekonomů České národní banky..
proto jsme v době vrcholu stran hospodářského růstu byli za Andreje taky až 23. v žebříčku kupní síly občanů EU právě a nikde přitom žádná krize globálního charakteru typu covid nebo energo putinovská tehdy, tzn. životní úroveň lidí by měla růst... ANO, stále ti to budu připomínat, pač jsem v tématu. -
-
z tohoto důvodu jste pro mě Andrej pro mě už dnes jednoznačně
levicoví populisté, kteří reagují jen na krize, a to pořád stejně
levicově navíc - tedy umělým nalitím peněz do spotřeby, protože mají
zkrátka ten voličský elektorát jednoduššího ražení - tvořený jedinci,
kteří chtějí výsledky hned, což v makroekonomii Andrej, i jako
absolventu ekonomie marxismu leninismu ti říkám, nejde BEZ NÁSLEDKŮ..
čiže levicově pracujete i s tou ekonomikou a z toho se s Alenkou nevykecáte zkrátka..
z
tohoto pohledu vůbec nechápu Macinka s jeho chutí tzv. KONZERVATIVCE
pracovat v tomhle uskupení s levicovými populisty, bije se to nejen
politologicky, ale i ekonomicky, ale ekonomika je to poslední, čemu
kolega Macinko pravda rozumí.. z jeho historických vyjádření..
Bylo by potřeba se už ale nyní eminentně zeptat, KDO VE STRANĚ MOTORISTÉ MÁ NA STAROSTI EKONOMICKÁ TÉMATA A FAKT JIM ROZUMÍ??
Boris to není, to je lékař, Turka už nějak zvlášť nekomentuju, nechci vypadat, že mám
nízké sebevědomí a potřebuji si v něm neustále hledat rohož (jenom
ještě, máš z oficiálních statistik promile u žen v populaci, pokud ti
dávají srdíčka, pak to jsou ty dvě ta influencerka Myslivcová a asi její kamarádka v tom davu, pak už je to jen ta, mohl
bych napsat, asi gay party 11tisíců, ale víme teda z dat, že to jsou
dělníci-rolníci buď už v praxi nebo v učení těsně před ní, ale dokonale
to zapadlo do představovačky toho PALERMA, co tuhle republiku bude nyní
definovat s jejími veksláky z wishe, ale ty se prakticky nemůžeš ani
vyjadřovat k ničemu, co by daňového poplatníka zajímalo, zvláště tvého
daňového poplatníka, kterého popisuji - viz. dále o konzervativních
voličích, konzervativní STŘEDOPRAVÉ, dle pro změnu politologického
vyjádření Borise) a ty Macinko to taky nejsi.
Co jste teda řešili včera u toho Andreje, když ne ekonomická témata v téhle sestavě?? (řečnická otázka - umíme si to představit)
Pokud
byste ale měli nějakého seriozního ekonoma ve straně, měl tam určitě
včera už být na tom meetingu a k té ekonomice se nemusíš hlavně
vyjadřovat asi Macinko ty, nevypadá to takhle, jak nám ten svůj
ekonomický analfabetismus představuješ v rámci těch vyjádření (byť
kolega Ševčík pronáší jako bývalý tzv. kantor Vysoké školy ekonomické na
TV Prima taky kdejaké ekonomické demagogie - jste holt těmi absolventy
ekonomie marxismu leninismu s Andrejem ještě..), že má tahle země zdevastovanou ekonomiku a nemáme to v té OBECNÉ rovině (tam
už bys musel použít směrem k voličům totiž nějaká relevantní data,
která ale máme jako země dobrá v těch základních parametrech zadlužení,
růstu důchodů, reálných mezd, celkově ekonomiky, popř. toho
makroekonomického poměru srovnání průměrné mzdy k důchodům ,čili bys
musel JEN CHVÁLIT, a to váš plebs volič nechce slyšet, on vlastně ani
neřeší ekonomiku, jak se tak titulujete jako nástupci ODS - váš
elektorát jsou ale dělnicko-rolnický právě a takhle tyhle i lákáte -
drahá auta, takhle se určitě konzervativní volič neláká.. čti dále
trumbero, rozhodl jsem se po ránu vás zanalyzovat až ke kořenům), navíc úplných populistických oficiální data popírajících nesmyslů, které ti pak navíc vyvrací kdejaký elitní ekonom - naposledy už dokonce proti tvým ekonomickým fabulacím o stavu ekonomiky země musela vystoupit i Česká národní banka v celé její sestavě oficiálním prohlášením o jejím skutečném, dobrém, stavu. -
-
Že ti člověče není hanba takhle
intelektuálně nastavený chodit před kamery, kde tě sledují právě i ti
vzdělaní, konzervativní voliči, na které bys chtěl, dle svých slov,
cílit..
Ty nikdy s Borisem a Turkem nebudeš přetahovat voliče
ODS, to ti garantuju.. Pač to jsou právě ti guverneři bank, ekonomové
bankovních rad, podnikatelé, živnostníci, kteří teď jen uvažují, jak se
vyhnout zdanění pro příští čtyři roky v tomhle PALERMU, co s vámi z
wishe nastane.. A po kolik si ochočíte v téhle praxi i Andreje v tlaku
na jeho nízké pudy...
Kazíte si ale jen těmihle populistickými
výlevy (a la hysterický Boris na tiskovce s tím, že tahle vláda už nemá
nic dělat..... máme strach všichni ekonomicky odborně příčetní - viz.
výše ty vaše bludy, co pouštíte s Macinkem a Turkem, až si k tomu sedneš
Boris ty s Turkem a Macinkem jako makroekonomové v tom PALERMO stylu
řízení státu popravdě - viz. tvoje úvěrování vlastní firmy v rychlosti
složeného úročení :) https://oziveni.cz/2010/08/poslanec-a-novy-sef-prazske-ods-stastny-uveruje-svoji-firmu/
, které si měl ale v té jistině v daňovém přiznání, čímž vůbec
neodpovídáš teda ale na merito.. a jen to svědčí o tom, co se začne dít v
tom útoku na státní kasu kontra vaše odbornost směrem k řízení správy
financí státu.... ani jeden ekonom nebo s nějakým ekonomickým minimem,
zato patologické sklony historicky zřejmé, a ani jste toho ekonoma
strany včera teda nepředstavili, vypadalo to tam jak u chudých
příbuzných na té vaší tiskovce stran představení nějaké odbornosti v
jednotlivých oblastech řízení státu.. toho ekonoma jste teda
nepředstavili zatím ještě nikdy, z vašich výstupů k ekonomickým tématům
pak lze soudit, že nikoho takového ve straně ani nemáte, pro jejich
AUTENTIČNOST v tom jejich výrokovém amaterismu, na kterou může pravda
slyšet ten váš dělnicko-rolnický plebiscit, ale nikoliv tak tedy
konzervativní volič, které prý chcete ODS přebrat - haha) reputaci sám
už takhle dopředu mezi těmi skutečnými ekonomy.
moc toho na Západě vysvětlovat nebudu muset... summary pro tebe Macinka... Macinka
ty nejsi tedy, viz. výše napsané, žádným konzervativcem, ale právě
taky jen tím populistou, ale z toho wishe, pač vůbec netušíte, o čem je správa státu s Turkem (ale vysvětluje to teda, proč ti nedělá problém
spojení s tím levicově populistickým Andrejem - nemůžete mít v tom
řízení ekonomiky průniky, pokud bys tím konzervativcem skutečně byl,
naopak byste byli dva krajní extremy, navíc máte společný elektorát,
který je taky levicový, tak jen, ať nefabuluješ do eteru i v tomhle s
Borisem a bacha na voliče, jak Andrej umí vysávat, Tomia málem dostal
teď na pracák, Vidlačiska zpět do chléva) i v tom, co pronáší - navíc za
nesmysly, v tom se populisté předhánějí vždy obecně (Andrej pustil naposledy úplný číselný nesmysl, že
tady postavil nejvíce dálnic), až to působí infantilně, jak se dá vše
dnes ověřit už i přes tu nakrmenou AI - proto vám i do budoucna
predikuju, že konzervativní voliče nezískáte, ti totiž rádi ověřují
výroky politiků.. :) Pokud nemají ta data přímo v hlavě.
Bývá to ta inteligence v národě.. Tedy ti, co vás teď budou hlídat, celé PALERMO vespolek..
Ta vaše aktivita je jen v jednoduché snaze získat voliče na to, co
chtějí slyšet, by´t datově jde o nesmysl, působí to infantilně, až
hloupě, zvláště od člověka, který má být zákonodárcem a má pracovat s
makroekonomickými čísly o stavu téhle země. Tohle populisté
zkrátka ale často dělají, že popírají realitu i ve své hlavě.. aby to
voličům mohli bezostyšně překrucovat a snad tomu i uvěřili sami. V té
freudovské psychologii se vám o tohle s Andrejem stará to nevědomí s
jeho obrannými mechanismy - tenhle se nazývá popření. To je právě ta
fabulace Macinka jako to, že máme zdevastovanou ekonomiku, byť latentně ví, že to
není pravda. A pokud to neví, pak právě potřebujete nevyhnutelně toho
ekonomického experta ve straně. Děsí nás tady ten váš amaterismus i s tou bulvárností projevu. Máte před sebou hodně práce v té profesionalizaci, ale do té doby vás volič nebo zdejší systém výkonné moci eliminuje.. -
-
plebiscit ve smyslu volby v národě, ne referendum obecně. Část dělníků a rolníků si zkrátka zvolila partaj těchto Motoristů.. tuším to v latině je i takhle formulováno
-
Tu zdevastovanou
ekonomiku tady budeme mít po vás, pokud si Andrej nepřečte varování
ekonomů napříč trhem (už nejen Oxford economics, kolegy Singera apod.),
ale i tady dalšího ekonoma Zatloukala z ekonomického redakce
seznamzpráv, který už pojal za důležité se k tomu celému ohledně voleb
vyjádřit veřejně...
A to i se státní kasou, jak vás
člověk poslouchá.. a NCOZ bude mít teda manévry.. velmi nebezpečná
PALERMO sestava jste se tam sešli a stáhnete i Andreje přes ty jeho
nízké pudy, na které zatlačíte.. a on v koutě se bude muset
přizpůsobit.. snad to národ bude sledovat a NCOZ konat..
jinak to,
co píše kolega Zapletal výše a označil jsem, jsem psal i já v reakci na
hodnocení Oxford economics, kolegy Singera tady níže ve vlákně - Andrej
nás prý pozorně čte (chválabohu), i když teda nepotřebuje radit, takhle to přesně
datově bude.
Tahle vláda Petra Fialy si to ekonomické fiasko
Andreje jako absolventa ekonomie marxismu leninismu musí proto jen
vysedět, vrátí se ve velkém stylu za 4roky i s tou značkou SPOLU a fajn
merchem z těchto voleb, který si nejen mladí rychle osvojili a chodili v
něm.
možná to přijde i dříve, pokud je NCOZ pozatýká za ty
postranní dealy, pro které jsou jedině v politice kovaní (je jich tam
hodně jednoduchých pro tohle jako potrava pro detektivy, pač nevím, co
by v té sněmovně taky jiného dělali, jak ničemu absolutně nerozumí z
toho, co se tam bude projednávat oborově, o ekonomice se vůbec raději
nebavit, je to ostuda, pač tímhle jsme se zatím bavili jen u těch
slovenských pětkařů, už méně teda u Tomia) a dojde to až k předčasným
volbám...
Každopádně mladí děkujeme za super účast, příště vás musí zkrátka přijít více, byť se očekává, že se ANO rozpadne po odchodu Andreje coby jeho charismatického symbolu, tak přeskočit je nebude zase takový problém, ale bude se dělit jejich elektorát, proto by bylo fajn v tom merchi SPOLU nadále chodit, dost se jim povedl, je to i na denní nošení, aby si ho na té ulici neustále připomínal i ten volič, který by mohl po odchodu Andreje z čela ANO přeběhnout.
Zbytek období do příštích voleb stravme modlením, aby tuhle republiku úplně nerozkradli, nerozvrátili, nepřivedli k bankrotu, bratři a sestry. Taky děkuji za účast, byť jsem ji čekal vyšší. Církev už na vás asi nemá tedy takový vliv jako dříve, jak to tak vypadá. Ale myslím, že část z vás bude u Andreje a tu pak tahle slušná vláda musí po jeho odchodu z čela ANO právě přetáhnout, kdy to bude souboj min. o těch 15-20% toho Andrejova weberovského charismatického panství, a které nyní dotvářejí ten volební výsledek ANO, pač očekávám, že ANO spadne někde k 10-15% po Andrejově odchodu, aniž by si prožilo některý ze svých četných korupčních skandálů poslední doby s Faltýnkem či bez něj. -
-
kolega ZATLOUKAL... omluva..
souhlasím, že to hlavní riziko momentálně neleží v domácí politice, ale do budoucna může i tam, pokud se ty Andrejovy hlasy přelijí pak k extremistům typu SPD-PRO
(proto Tomio nechce do vlády, kalkuluje už s odchodem Andreje po tomhle období, či jeho uvězněním a nechce být spojen s žádným ekonomickým fiaskem + chce být první v řadě s přetahováním jeho voličů po jeho odchodu + dealovat může i v té tiché podpoře, tohle je pro něj win-win situaci, proto se ani nezlobí, že ho Andrej takhle vykradl, ví, že v čase ty své voliče může s Andrejovým odchodem získat zpět a i ještě nějaké navíc, bude-li se společnost radikalizovat a Andrej neprovede tu její kohezi v podobě nastolení sociálního smíru, což měla v plánu tahle vláda v rámci volebního programu SPOLU, STAN i Pirátů v rámci třeba podpory bydlení napříč soc. skupinami - soc. slabí, maminky samoživitelky, startovní byty pro mladé, nevím, jestli si Andrej nebude zase všímat jen svých voličů totiž, jak mívá ve zvyku, ale v tom není sám, napříč společností řešila jeho dluhy jen tahle vláda + jen tahle vláda chtěla proto logicky provést i ten soc. smír přerozdělením bohatství s růstem příjmů všech příjmových skupin v národě),
popř. tady cítím stejně jako asi i soudružka Konečná možnost návratu KSČ, podle mě s tím rozpadem ANO bude kalkulovat pak i nějaký nově založený subjekt liberálnějšího ražení, protože se tam bude pak porcovat obrovský procentuální balík voličů nejrůznějších preferencí..
No a v příštím volebním období se tak můžeme klidně už dočkat snahy o prosazení té centrálně řízené ekonomiky. Andrej, jak jsem na něho tvrdý, tak nám tady vytváří momentálně aspoň balanc v tom, že se ti extremističtí, radikální voliči nesrocují v těch vyloženě pětkařských stranách typu KSČ, SPD-PRO...., ke kterým ale může přibýt i ANO pod radikalizovaným rusofilem Vondráčkem, kterého pak očekávám v čele ANO, popř. z posledních lobbistických sil bojujícím Faltýnkem, schopným zobchodovat vše na všechny světové strany - preference Východu u něj bude asi převažovat jako u bývalého jezedáka. Pokud ho do té doby nezavřou jako Andreje.
Do budoucna možná budeme rádi tedy za existenci těch Motoristů, popř. toho nového liberálního subjektu, a tihle budou těmto extremistickým voličům alternativou za to dnešní ANO a tříštit trošku ty vzrůstající preference čím dál většího počtu extremistických stran, které do budoucna očekávám, pokud Andrej nyní neprovede ten soc. smír ve společnosti, ALE ANDREJ TAK, ABYS NEZADLUŽIL EKONOMIKU PRO DALŠÍ VLÁDU, protože to je pak k ničemu a neřeší to situaci, máme-li pak 4 roky po tobě konsolidovat jako pravicově, konzervativně smýšlející.. Což těm vašim voličům, ale už ani části těch středopravých nejde už taky vysvětlit..
Tohle volební období bude tedy ekonomicky velmi důležité, jak jej pojmete a uchopíte, Andrej. Partnery a vyjednávací pozici tam na to nemáš věru dobré, aby ti člověk důvěřoval, že to bude i fiskálně zodpovědné vládnutí.. -
-
pač není ani žádným zájmem třeba Okamury nebo Rajchla, aby se tady měli všichni dobře... ubyl by jim elektorát.. těží z nespokojených, radikalizovaných. Proto jsem včera už uvedl, že si budeš muset hlídat záda. Druhým důvodem pak je to, že jsi Tomia málem poslal na pracák, tohle ponížení v jeho povaze a mysli nikdy neodezní.. :)
čímž jsem ti taky dovysvětlil, proč bys tohle neměl považovat za svůj vrchol v politice (ten prožívá tvůj lobbistický kolega na černou práci Faltýnek, ten se teď přetrhne, má tam na to to jeho ideální podhoubí s těmi veksláky z wishe na druhé straně stolu). ten už pravděpodobně navíc Andrej, obávám se, proběhl v předminulých volbách, vzhledem k těm dalším okolnostem nyní ve tvém životě. Ač ti to nepřeju, nemám tě zase za radikála... zatím teda..
Pač narozdíl od novináře na seznamzpravách, který včera publikoval, že český volič vše zvládl a zvládá, si nemyslím, že jsme z toho nebezpečí návratu totality a extremismu s centrálně řízenou ekonomikou coby jeho tzv. hospodářským produktem, venku.
Je to jen díky historické populistické práci Andreje jako politika, který tady tříští ty možné extremistické hlasy, které by se jinak už mohly propisovat do preferencí extremistických pětkařů z SPD, KSČ a kdo ví, co koluje v hlavě Macinkovi, který chce už taky potírat neziskovky a vládní agentury bojující s dezinformacemi z Východu..
Za tohle by Andrej zasloužil při odchodu z politiky fakt medaili prezidenta - dvakrát dostal komunisty ze sněmovny.. Proto jsem taky kamarádům ze současné politiky říkal, že budou muset přidat, najít si někoho jako kolega Grolich na celostátní úrovni v rámci toho pravicového spektra, kdo bude umět lidem tu jejich politiku pro národ vysvětlovat, byť musí dělat i nepopulární kroky v rámci konsolidace.
Budou to muset za Andreje převzít pak dříve, než to udělá ten Tomio, Rajchl nebo soudružka Konečná a půjdeme v příštím volebním období na ten Východ.
Každé volby budou nyní hlavně MLADÍ, VĚŘÍCÍ, ŽENY opravdu klíčové z pohledu demokracie a svobod v naší zemi, pokud se Andrejovi nepodaří tohle období ekonomicky a nenastolí navíc ten sociální smír napříč společností, nepřijde ta koheze v národě. Pokud to zvládne, měl by fakt dostat nějakou medaili, mohli jsme tady být v průseru už dříve.
A Macinko, ty rozhodně nejsi zachranou téhle situace s tím, jak vystupuješ, tzn. nějaké výčitky směrem k pravici a odklonu od jejich hodnot, bych si odpustil - viz. odkazuji na výše popsané z tvého působení, co zatím registrujeme s tvou partají v eteru.. Proto taky si zatím nepřetáhl těm konzervativcům jediného voliče a pořád žiješ z té levicové dělnicko-rolnické střední třídy - udělej si statistickou rešerši voleb. Připadáte mi jako z pomocné z toho, co prohlašujete kontra realita. Ti ještě rozumní v národě, studenti z náročnějších škol pak z vás mají nutně srandu - proto máte i takový nepoměr mezi voliči z gymnazii a učňáků.. V tom bych tady hledal odpověď svého (tvého) dosavadního působení v politice s Turkem a Boris vás asi nemá zájem kultivovat, jak splynul..
-
-
-
-
-
-
EKONOMIKA NAŠÍ ZEMĚ JE V DOBRÉ KONDICI, hlásí rada ČNB.
Ekonomika naší země je v dobré kondici, hlásí radní České národní banky.
V porovnání s ostatními státy je to důvod k optimismu. Radní ji
považují za odolnou a vidí zlepšující se podnikatelskou náladu.zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-ekonomika-nasi-zeme-je-v-dobre-kondici-hlasi-rada-cnb-40541827#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
I NEZÁVISLÍ BANKÉŘI (VĚTŠINU JMENOVAL NAVÍC JEŠTĚ ANDREJ S PANOVNÍKEM MILOUŠEM I. , HLAVNĚ GUVERNERA MICHLA ) CHVÁLÍ STAV NAŠÍ EKONOMIKY, COŽ JE URČITĚ OBRAZEM FISKÁLNÍ POLITIKY TÉHLE VLÁDY.
ZMIŇUJÍ RIZIKO INFLACE, TO JE TO, CO JSEM VÁM PSAL, ŽE MÁME HODNĚ PENĚZ V EKONOMICE. PROTO JE NESMYSLEM ODBORŮ CHTÍT NAVYŠOVAT MZDY O 10%, POKUD MÁME RŮST EKONOMIKY 2%. TO ALE SOUDRUHŮM Z ODBORŮ NEVYSVĚTLÍTE, PAČ JE TO TAM TAKY SAMÝ EKONOMICKÝ LEVICOVÝ, ROZHAZOVAČNÝ MYSTIK.
PŘESTO TAHLE VLÁDA KONÁ UMÍRNĚNĚ, ALE PLATY ROSTOU S RŮSTEM EKONOMIKY SAMOČINNĚ. PŘEDSTAVTE SI, ŽE BY SE K MOCI NĚKDO, KDO TU FISKÁLNÍ POLITIKU ÚPLNĚ UVOLNÍ ZE STRANY STÁTU A PUSTÍ PENÍZE DO SPOTŘEBY (ANDREJ)..
PROTO TA OBAVA NEJEN EKONOMŮ Z OXFORD ECONOMICS Z RŮSTU INFLACE ZA ANDREJOVY VLÁDY.. JAK TADY MÁTE NÍŽE PUBLIKOVÁNO, NAJDĚTE SI TO. -
-
VZKAZ PRO MACINKA (MOTORISTÉ OPRAVDU JEN SOBĚ) OD SKUTEČNÝCH EKONOMŮ (NAVÍC UŽ NĚKOLIKERÝ VIZ NÍŽE VLÁKNA), KTERÝ V DEBATÁCH TVRDÍ-LŽE, ŽE MÁME ZDEVASTOVANOU EKONOMIKU. CO TY TAM CHCEŠ DĚLAT V TÉ SNĚMOVNĚ.. NO TY TUNELY STÁTNÍ KASY .. S OSTATNÍMI EXTREMISTICKÝMI, RUSOFILNÍMI PĚTKAŘI. TY BYS MĚL UKONČIT SÁM SEBE V POLITICE, NE KOLEGU FIALU, KTERÝ PRO TUHLE ZEMI NAROZDÍL OD TEBE NĚCO UŽ UDĚLAL.. OD TEBE ČEKÁM JEN TY TUNELY S TĚMIHLE ZASVĚCENÝMI PROHLÁŠENÍMI.. A TO NEPOČÍTÁM TY TVOJE BLÁBOLY O KLIMATICKÉ ZMĚNĚ..
JSTE KOLABORANTI A HLUPÁCI, JAKÉ NAŠE POLITIKA JEŠTĚ NEMĚLA.. NEBEZPEČÍ PRO TUHLE ZEMI. MLADÍ, BĚŽTE VOLIT, VŠICHNI, KDO JSTE JEŠTĚ NEBYLI, JAKO BY VÁM NAŠI BANKÉŘI CHTĚLI VZKÁZAT, PROTO TO PROHLÁŠENÍ TAKHLE TAKY NAČASOVALI.. :) PAČ O VÁS V TĚCHTO VOLBÁCH JDE.. ZADLUŽÍ VÁS TUNELY AŽ DO DŮCHODU..
-
-
Státní rozpočet na příští rok měl být dávno hotový, za velká a důležitá čísla zaslouží končící koalice uznání. Vláda, která se zaklíná poctivou politikou, si mohla toto divadlo odpustit.
!!!!!!! Nemělo by to ale zatemnit skutečnost,
která je přece jen o pár pater důležitější. V rámci finálního
bilancování je třeba uznat, že ke správě svěřených peněz přistupoval
končící kabinet po celé čtyři roky v zásadě zodpovědně a že to platí i u
posledního rozpočtu. Státní kasu vláda předává ve stavu, na jaký budeme
možná už brzy s vděkem vzpomínat. !!!!!!!
Rozpočet nakonec dostane k schválení až
nová Sněmovna vzešlá z víkendových voleb. Zda se pojede po Novém roce
podle něj, ještě není úplně jisté, ale žádné velké úpravy nejsou
vzhledem k časové tísni a historické praxi pravděpodobné. A nejsou ani
moc žádoucí.!!!!!! Zůstane-li v platnosti Fialův výkop,
budou pokryté všechny položky, na nichž doopravdy záleží, při
stravitelné míře zadlužení. Důchody porostou mírně nad inflací (v
průměru o 3,1 procenta), výdaje na platy o osm procent (s příslibem
zvláštního zacházení pro učitele a ozbrojené složky), rekordní porci
peněz dostane obrana (2,35 procenta HDP, s lehkou rezervou nad dohodou
v NATO, oproti 1,4 procenta v roce 2021), odejde první splátka na nové
Dukovany (18 miliard). !!!!!!!!!!! Půlka problému se podle ministra financí Zbyňka Stanjury vyřešila
„podrobnou analýzou“, na co dalšího by v jednotlivých kapitolách ještě
šlo nasadit unijní fondy !!!!! (ANO, ČERPAT BYCHOM MOHLI Z EU VÍCE, TO JEDINÉ VYČÍTÁM VLÁDĚ V TOMTO VOLEBNÍM OBDOBÍ KONSOLIDACE, BYLI JSME ZADLUŽENI 420MLD !! PO PŘEDCHOZÍ VLÁDĚ ANO A SOCANŮ, PROTO EKONOMICKÝ REDAKTOR SEZNAMZPRÁV ZMIŇUJE VÝŠE, ŽE BUDEME JEŠTĚ RÁDI ZA STAV STÁTNÍ KASY, V JAKÉM TAHLE FINANČNĚ GRAMOTNÁ VLÁDA, TUHLE PŘEDÁVÁ PĚTKAŘŮM.. )Po nástupu covidu v roce 2021 činil roční schodek 420 miliard. Zlepšení je tedy evidentní a probíhalo celé tři roky.
Co je ale hlavní: výsledky se
dostavily, hospodaření státu po celé volební období vycházelo na konci
roku vždy víceméně tak, jak mělo. A kdyby měl někde příští rok přece jen
nastat mírný skluz, tak v hlavních číslech je slušná rezerva, aby šlo
veřejné finance pořád považovat za stabilizované.
(A PREZIDENT SI MŮŽE ŘÍCI, ŽE PROVEDL STÁTNICKÉ ROZHODNUTÍ, KDYŽ TENHLE ROZPOČET, BYŤ S VÝHRADOU, MINULÝ ROK PUSTIL A PODEPSAL.. )
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nazory-komentare-komentar-zbytecne-nas-napinali-vlada-nakonec-preda-kasu-v-obstojnem-stavu-287399
(tentokrát nechám doslov ekonomickému redaktoru seznamzprav, lépe bych to nenapsal, je to jako EPITAF - ale někdy je lepší zachovat si tvář, být vlastenecký, nekrást a udělat tohle pro zemi, než rozhazovat populisticky z cizího, krást a slibovat národu nemožné za cenu masivního zadlužení příštích generací, ekonomové mě chápou...a níže máte dovětek ekonomického redaktora)Solidní
rozpočtová čísla nespadla z nebe. Projevuje se konsolidační balíček
z roku 2023 a šetřivý přístup uplatňovaný po celé volební období, kdy
vláda nenápadně využila dojezd vysoké inflace, nechala s její pomocí
vystoupat daňové příjmy a na druhé straně tolik nezvedala výdaje.
Navyšování platů si schovala až na předvolební dobu, což byl jeden
z faktorů, který předtím pomohl – na rozdíl od jiných zemí – inflaci vrátit do normálu.Je
dost pravděpodobné, že ze všech možných témat nakonec volby rozhodne
ekonomika a široce sdílený pocit, že dřív bylo lépe. A že současná vláda
nakonec prohraje i proto, že tolik nerozhazovala. Ale mělo to smysl –
i když to většina voličů nakonec možná neocení. -
-
JEŠTĚ DODÁM DŮLEŽITÉ, PRO TEN NÁSTUP 2. EKONOMICKÉ TRANSFORMACE U NÁS : VLÁDA NAVYŠUJE ROZPOČET ŠKOLSTVÍ O 37MLD, VĚTŠINA PŮJDE VYSOKÝM ŠKOLÁM (CHVÁLABOHU, ZVEDNE SE PLATOVÉ OHODNOCENÍ VYSOKOŠKOLSKÝCH VYUČUJÍCÍCH, NENÍ MOŽNÉ, ABY BRALI MÉNĚ NEŽ KANTOŘI NA NIŽŠÍCH STUPNÍCH, I KVŮLI SVÉ VĚDECKÉ ČINNOSTI, KTEROU KONAJÍ NAD RÁMEC VÝUKY) A TAKY NA VĚDU A VÝZKUM - TAM 55MLD, SNAD BUDE ŘEDITEL AKADEMIE VĚD SPOKOJEN, JE TO REKORDNÍ PŘÍSUN V HISTORII TÉTO ZEMĚ ZE STÁTNÍHO ROZPOČTU DO TÉHLE KAPITOLY.. ;)
ZAČALA TOTIŽ SPOLUPRÁCE HOSPODÁŘSKÉ KOMORY, SVAZU PRŮMYSLU A PRÁVĚ AKADEMIE VĚD V RÁMCI TÉ 2.EKONOMICKÉ TRANSFORMACE NAŠEHO HOSPODÁŘSTVÍ.. VĚDCI SE BUDOU PODÍLET NA PATENTECH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ A FIREM U NÁS, KTERÉ PAK ZŮSTANOU V DRŽENÍ NAŠICH SPOLEČNOSTÍ - STANEME SE TAK Z MONTOVNY MOZKOVNOU, JEDNODUŠE ŘEČENO..
MUSÍ VÁS ZAJÍMAT DATA PRO TO, KOMU DÁT HLAS. TAHLE VLÁDA MÁ ROZUM, POSTUPUJE SYSTEMATICKY (NEJDŘÍVE ODDLUŽILA, NYNÍ INVESTUJEME - ROZUMNÝM SMĚREM V TÉ TRANSFORMACI EKONOMIKY) SMĚREM DO BUDOUCNOSTI NAŠÍ EKONOMIKY, ALE I BEZPEČNOSTI, NEJEN TÉ ENERGETICKÉ.
PROTO TAKY TUHLE PRACOVITOU VLÁDU PRO ZÁJMY ZEMĚ A OBČANY CHVÁLÍ DRTIVÁ VĚTŠINA EKONOMŮ NEJEN U NÁS, ALE I ZE ZAHRANIČÍ (BRUSEL, OXFORD ECONOMICS, 2 ZE 3 RATINGOVÝCH SVĚTOVÝCH AGENTUR - S&P a FITCH, KTEŘÍ NAŠÍ EKONOMIKU OZNAČUJÍ ZA STABILNÍ S POZITIVNÍM VÝHLEDEM). VŠE JSEM VÁM PUBLIKOVAL V ČLÁNCÍCH O NAŠÍ STAVU NAŠÍ EKONOMIKY, POPŘ. TADY HNED POD TÍMTO VLÁKNEM MÁTE JEDNU Z POCHVAL A ZÁROVEŇ OBAV Z NÁSTUPU VLÁDY ANO A PĚTKAŘŮ S JEJICH EKONOMICKY-ROZPOČTOVĚ NEREÁLNÝMI SLIBY, KTERÉ NÁS ZADLUŽÍ A ZASE PAK DALŠÍ VOLEBNÍ OBDOBÍ BUDETE MUSET UTAHOVAT OPASKY, S TÍM JE TŘEBA POČÍTAT..
K ČEMU TO ALE JE, TO JE ZÁHADOU. PROTOŽE JSME DOBŘE NASTARTOVANÍ, NEMÁME DŮVOD SE ZADLUŽOVAT. UŽ TAK DOST INVESTUJEME S PRORŮSTOVÝM EFEKTEM, NEBO JE TO STRAN BEZPEČNOSTI ZEMĚ ČI KRITICKÉ INFRASTRUKTURY (DUKOVANY) A VÝDAJŮ BUDE DOSTI NA TOTO.
A HLAVNĚ SE TEDA POPRVÉ V HISTORII VLÁD NEKRADE.. PROTO JDOU INVESTICE TOLIKA SMĚRY.. -
-
Zpráva Evropské agentury pro životní prostředí (EEA) vyzdvihuje úspěchy Česka v oblasti ochrany životního prostředí.
V tomto ohledu zpráva pochvalně komentuje Česko.
Podle ní náš stát i přes řadu nepříznivých faktorů, jako například
ruskou agresi na Ukrajině, dokázal oddělit environmentální zátěž od
hospodářského růstu.Klíčovou
roli hraje především úspěšná politika na podporu udržitelné dopravy,
renovací budov, čisté energie a recyklace. Národní strategie se navíc
zaměřují na omezení závislosti na ruských fosilních palivech, což podle
zprávy urychluje přechod k čistším technologiím.
zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-zprava-o-stavu-zivotniho-prostredi-v-evrope-chvali-pokroky-v-cesku-40541234
DALŠÍ POCHVALA PRO TUHLE VLÁDU OD MEZINÁRODNÍCH INSTITUCÍ Z BRUSELU. DOKÁŽEME BÝT HOSPODÁŘSKY PRODUKTIVNÍ I VEDLE OCHRANY ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ U NÁS. :) -
ZLATO TRHÁ REKORDY! Obchodníci se bojí, že v USA bude „nucená dovolená“
Cena
zlata zlomila další rekord a obchodníci už vyhlížejí hranici
4000 dolarů za trojskou unci. Na cestě vzhůru pomáhá drahým kovům hned
několik aktérů.Cena
zlata se v úterý vyšplhala na další rekordní maximum a přiblížila se
k hranici 3900 dolarů za troyskou unci (31,1 gramu). To v přepočtu dělá
zhruba 80 800 korun.
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-byznys-komodity-dluhopisy-zlato-trha-rekordy-obchodnici-se-boji-ze-v-usa-bude-nucena-dovolena-287420
KDO MĚ POSLECHL MINULÝ ROK V LÉTĚ (KAMARÁDI I DŘÍVE), KDY JSEM VÁM PSAL, ABYSTE SI PENÍZE DALI DO ZLATA, BERE UŽ NYNÍ 50% PROFIT + TO, CO VÁM PŘINESLA SILNÁ KORUNA V JEHO DOLAROVÉM NÁKUPU (DOLAR JE TOTIŽ REKORDNĚ NÍZKO, ZVLÁŠTĚ ČECHŮM SE ZLATO VYPLATILO POSLEDNÍ DOBOU NAKUPOVAT EMINENTNĚ :) )A TAK, JAKO JSEM VÁM PORADIL DALŠÍ INVESTICE (DON NYNÍ DAL 100% CLA NA SVĚTOVÝ LÉKOVÝ BYZNYS) TŘEBA DO AMERICKÝCH PHARMA, NEMOVITOSTÍ, DŘÍVE I NĚMECKÉHO OBRANNÉHO PRŮMYSLU, VČETNĚ TAMNÍCH OCELÁREN, TAK VÁM DĚCKA RADÍM -
VOLTE TUHLE VLÁDU, POKUD CHCETE, ABY VÁM VŠEM (I NÍZKOPŘÍJMOVÝM, U MINIMÁLNÍ MZDY - MÁTE NASTAVENÝ VALORIZAČNÍ VZOREČEK, MÁTE TO TADY V TOM TŘETÍM VLÁKNĚ, KAM PÍŠU, V ROCE 2029 NA VÁS ČEKÁ 25TIS. ČISTÉHO V MINIMÁLNÍ MZDĚ, PRŮMĚRNÁ MZDA NÁM TOTIŽ LETÍ NAHORU, JEN ZA POSLEDNÍ ROK VYSKOČILA O 6TIS) ROSTLY VÝBORNĚ PLATY V PŘÍŠTÍ DEKÁDĚ, ZEMĚ NEBYLA ZADLUŽENÁ, ROSTLA EKONOMIKA, DOKONČILA SE RYCHLE I DÁLNIČNÍ SÍŤ MEZI KRAJSKÝMI MĚSTY + RYCHLODRÁHA, DUKOVANY, PŘEŠLI JSME V TÉ TRANSFORMACI EKONOMIKY NA TU S PŘIDANOU HODNOTOU S PATENTY V DRŽENÍ NAŠICH FIREM, NEKRADLO SE Z VAŠICH DANÍ, BOJOVALO PROTI KORUPCI HLAVNĚ POLITIKŮ (PĚTKAŘŮ), PODPOROVALY V TOMTO I NEZISKOVKY, KDE BY MĚLI JEJICH ZAMĚSTNANCI JÍT VOLIT TEDA VŠICHNI, STEJNĚ TAK NOVINÁŘI, KTERÝM JDE O SVOBODU SLOVA, VČETNĚ VAŠICH PŘÁTEL, PŘÍBUZNÝCH, PROTOŽE TO, CO SE TADY CHYSTÁ, URČITĚ NEPŘISPĚJE K DEMOKRACII, SVOBODĚ NÁS VŠECH A PROSPERITĚ ZEMĚ, PÍŠU O TOM VE VEDLEJŠÍM VLÁKNĚ HNED V PRVNÍM PŘÍSPĚVKU:
https://diskuse.tiscali.cz/sport/clanek/v-nemecke-fotbalove-lize-zaskakoval-divak-jako-ctvrty-rozhodci-572757/
UDĚLEJTE ROZUMNOU VOLBU PRO SEBE, SVÉ BLÍZKÉ, DĚTI..
-
-
-
Ekonomové hledají nejhorší volební sliby - ANDREJOVY SLIBY + sliby PĚTKAŘŮ (SPD, Stačilo-KSČ!). PROSÍM VÁS, PŘEČTĚTE SI NÁZORY NEZÁVISLÝCH EKONOMŮ NÍŽE JAKO VOLIČI, PÍŠI VÁM TO SAMÉ NEJEN POSLEDNÍ DNY. LÉPE TO VYSVĚTLIT NEUMÍM-E.
Budoucího premiéra patrně uklidňuje, že
převezme ekonomiku v růstové fázi. Jak upozorňuje analytický tým Oxford
Economics, růst českého HDP se letos zařadí do top třetiny zemí EU.
Inflace klesla na 2% cíl. Mzdy solidně porostou. Kupní síla domácností
konečně překonala předpandemickou úroveň. (JAK JSEM PSAL, MARKÉTA S ČS. ANALYTIKY Z OXFORDU SE VZPAMATOVALI, DĚKUJI)
Konsolidační balíček vlády nasměroval veřejné finance na udržitelnější trajektorii.
Podle předvolebních průzkumů se vítězem
voleb téměř jistě stane hnutí ANO. S kým složí vládní koalici, ale
zatím můžeme jen spekulovat. Přitom je to pro odhadnutí budoucí fiskální
strategie Česka klíčové.
Analytická společnost Oxford Economics ve své
předvolební analýze propočítává tři scénáře povolebního vývoje tuzemské
ekonomiky.
Pokud Česko příští čtyři roky povede
hnutí ANO Andreje Babiše s jednou ze stran současné vlády, nebude to pro
ekonomiku velká výhra, odhaduje čerstvý analytický materiál z dílny
Oxford Economics. Drahé plány Babišovy strany ale budou koaliční
partneři brzdit, předpokládá. (LOGICKY - TAHLE VLÁDA NEDOVOLÍ NOVÉ ANDREJOVO ZADLUŽOVÁNÍ, TOHLE SPOJENÍ NEPŘIPADÁ TEDY DO ÚVAHY - znovu by to zaplatila stejně v dalším volebním období střední třída - je vás nejvíce)
!!!!!! Větší pohromou by - z hlediska
potenciální inflace - byla koalice ANO se stranami, které jsou „extrémní
nejen politicky, ale i ekonomicky“, je přesvědčen ekonom a novinář
David Klimeš. „Stačilo! slibuje důchod od 63 let, SPD trumfuje důchodem
pro některé už od 60 let, k tomu zvyšování většiny dávek. To by
vytvořilo obrovský tlak na již tak schodkové rozpočty,“ predikuje
Klimeš. !!!!!! (NAVÍC MY MUSÍME SNIŽOVAT V DALŠÍM VOLEBMÍM OBDOBÍ MANDATORNÍ VÝDAJE, MÁME JE NA 90%, COŽ JE NEUDRŽITELNÉ, TEDY NE JE PODLE PĚTKAŘŮ A ANDREJE ZVYŠOVAT, MĚLY BY POD 80% MINIMÁLNĚ)
„Také zvýšení slevy na veřejnou dopravu
pro seniory z 50 na 75 procent by mělo rozpočtový dopad už příští rok.
Například snížení sazby daně z příjmů firem zpět na 19 % by v dalších
letech znamenalo výpadky příjmů kolem 20 miliard ročně i v případě, že
by ekonomika stabilně rostla,“ naráží Matesová na další slib hnutí ANO.
!!!!!!!! Podle Oxford Economics by vláda Babiše
s antisystémovými stranami znamenala zvýšení už nyní mohutných
rozpočtových deficitů - každý rok o 150 miliard korun. (TZN. RŮST I STÁTNÍHO DLUHU, NÁRODE!! ) Inflace by každý
rok přidala 0,3 %. (VŠE BY VÁM ZDRAŽOVALO V DŮSLEDKU TÉHLE NEROZVÁŽNÉ EKONOMIKY) HDP by ke konci volebního období mohl být o 1,5 %
nižší (EKONOMICKÝ RŮST BY SE ZASTAVIL, PLATY BY VÁM PŘESTALY RŮST), dluh vůči HDP by vzrostl o 3 procentní body (DOŠLO BY K ZADLUŽOVÁNÍ STÁTU - PŘIŠEL BY HORŠÍ RATING PRESTIŽNÍCH RATINGOVÝCH AGENTUR, ODLIV INVESTORŮ, OSLABOVÁNÍ KORUNY) a výnosy desetiletých
dluhopisů by vystoupaly na 5,2 %, ukázaly předpovědní modely analytické
společnosti (PADALI BYCHOM DO ZADLUŽENÍ, KTERÉ BY NAVÍC NECHTĚL NIKDO Z INVESTORŮ FINANCOVAT KVŮLI NESERIOZNOSTI ŘÍZENÍ VEŘEJNÝCH FINANCÍ, NAVÍC BY SE TO STÁTU ZAČALO DÍKY RŮSTU OBSLUHY DLUHU PRODRAŽOVAT). !!!!!!
!!!!! Naopak pokračování současné čtyřkoalice, respektive možná opět pětikoalice, by bylo nejméně proinflační variantou. !!!!! (DLE EKONOMŮ OXFORDU PŘINESE POKRAČOVÁNÍ TÉTO VLÁDY MINIMÁLNÍ ZDRAŽOVÁNÍ - UDĚLEJTE SI ÚSUDEK SAMI PŘI SVÉ VOLBĚ)
Singer, dnes hlavní ekonom Generali CEE
Holding, si umí také představit, že by inflace posílila, pokud by
oslabila koruna v důsledku „velmi neodpovědné politiky, která povede ke
ztrátě důvěry investorů. (O TOM PÍŠU VÝŠE V NEJVĚTŠÍM ODSTAVCI VELKÝMI PÍSMENY PŘI HODNOCENÍ VLÁDY ANDREJE S SPD, MOTORISTY ČI STAČILO-KSČ! a ekonom Singer je nějakým ekonomem!! bývalý guvernér Česká národní banky, dnes je v globálním vedení italské GENERALI)
Větší hrozbu než návrat vysoké inflace
ovšem představuje zpomalení ekonomického růstu, uzavírá Tomáš Dvořák. „V
případě populistické vlády inflace nebude ten hlavní problém - bude
sice velmi pravděpodobně vyšší, než by byla jinak - víc nás ale bude
bolet slabší růst, vyplýtvání fiskálního prostoru a následná
konsolidace, která jednou bude muset přijít.“ (SLABŠÍ RŮST EKONOMIKY - ŽÁDNÝ RŮST PLATŮ, NAVÍC VEDLE TOHO ZDRAŽOVÁNÍ V DŮSLEDKU RŮSTU INFLACE, SPOJENÉ SE ZADLUŽOVÁNÍM A KONSOLIDACÍ V PŘÍŠTÍM VOLEBNÍM OBDOBÍ, JAKO PROBĚHLA NYNÍ - TZN. UTAHOVÁNÍM OPASKŮ ZASE, PROČ TOHLE PODSTUPOVAT? JSME NA DOBRÉ TRAJEKTORII KONJUNKTURY-HOSPODÁŘ. RŮSTU, PROČ SE POUŠTĚT DO EXPERIMENTŮ S POPULISTY A EXTREMISTY, KTEŘÍ NEROZUMÍ EKONOMICE NAVÍC? VIZ. VÝŠE VAROVÁNÍ EKONOMŮ NAPŘÍČ TRHEM )
zdroj:https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-volebni-sliby-ktere-nejvic-nakrmi-inflaci-287062
DĚCKA, ANDREJ JDE DO DŮCHODU, JE MU JEDNO, CO TADY BUDE ZA PÁR LET, KDO TO PO NĚM ZAPLATÍ, CHCE JEN VYHRÁT VOLBY. ZBYTEK PĚTKAŘŮ ZASE NEROZUMÍ EKONOMICE, COŽ UKAZUJÍ SLIBY, KTERÉ DÁVAJÍ. (VIZ. SLOVENSKO, JAK TO TAM JEJICH PĚTKAŘI UŽ ZDEVASTOVALI - BÝVALÝ PREMIÉR HEGER NÁS PŘED TÍM TADY VAROVAL)
-
-
PODÍVEJTE SE DO VLÁKNA, KDE JSEM VÁM PSAL STRAN VOLEBNÍCH SLIBŮ TÉTO
VLÁDY SMĚREM K JEDNOTLIVÝM PŘÍJMOVÝM SKUPINÁM (firmy a živnostníci, zaměstnanci, i rodiny s dětmi, nízkopříjmoví - minimální mzda) - JEDINÝM NÁKLADNÝM BUDE
SNÍŽENÍ DPH U ZÁKLADNÍCH POTRAVIN (tam jsem psal ale právě proto o
kompenzaci - zvyšovala se spotřební daň u cigaret tento rok, minulý rok
DPH u slazených nápojů, nyní zřejmě přibude daň u tichých vín - tady jsem psal, že bych byl pro jen u danění těch nejlevnějších, jakostních, vín, dává mi to tam společenský smysl... tzn. dražší přívlastková bych z toho danění výjmul-pro požitkáře, ne alkoholiky v národě tedy, tzn.
kompenzace proběhne, tohle je ale příklad toho sociálního smíru této
vlády, která myslí na všechny soc. skupiny v národě).
JINAK U
BYDLENÍ JDE O TU PODPORU NABÍDKY, NE POPTÁVKY, JAK V ČLÁNU ZAZNÍVÁ OD
EKONOMŮ, ŽE TOHLE JE OD ANDREJE A PĚTKAŘŮ NEJVĚTŠÍ EKONOMICKÉ FOPA,
NĚJAKÁ PODPORA HYPOTÉK PRO MLADÉ.
POVEDE TO KE ZDRAŽOVÁNÍ NEMOVITOSTÍ NA TRHU + TO ZATÍŽÍ JEN ROZPOČET - ROZUMNĚJŠÍ JE PODPOROVAT MLADÉ V TOM 2. PILÍŘI DŮCHODOVÉHO SPOŘENÍ, tohle budou potřebovat - viz. volební program vlády, který jsem pustil.
MUSÍ
SE STAVĚT, POPŘ. MAJITELÉ VÍCERA BYTŮ MUSÍ TYTO DÁT OBCÍM, MĚSTŮM DO
OBĚHU, POD POHRŮŽKOU VYŠŠÍCH DANÍ ZA JEJICH DRŽENÍ (PRÁZDNÝCH, ČI
NAČERNO PRONAJÍMANÝCH).
MĚJTE PROSÍM ROZUM, VAŠE ŽIVOTNÍ ÚROVEŇ NENÍ O
SLIBECH, ALE O TÉ EKONOMICE A EKONOMICKÉM RŮSTU (POPŘ. VÝŠCE INFLACE) - TEN TÁHNE PLATY.
POKUD SE ZASE ZADLUŽÍME, ZAPLATÍTE TO STEJNĚ VY - VOLIČI ANDREJE A
PĚTKAŘŮ. ANDREJ, ALENKA I KOLEGA HAVLÍČEK JDOU DO DŮCHODU VELICE BRZY,
ALE VY JSTE ČASTO V PRODUKTIVNÍM VĚKU, JSOU TADY VAŠE DĚTI, BUDETE SE
ZASE MUSET USKROMNIT ,ZATÍMCO NYNÍ UŽ MŮŽETE TĚŽIT Z TOHO, ZA CO
EKONOMOVÉ CHVÁLÍ TUHLE VLÁDU - VIZ. VÝŠE - ŽE ZEMI ODDLUŽILA A POSLALI
JI NA UDRŽITELNOU EKONOMICKOU ÚROVEŇ.
DĚKUJI ELITNÍM EKONOMŮM U NÁS, ŽE SE TAKHLE PRO NÁROD V ČLÁNKU MARKETY BIDRMANOVÉ ODVÁZALI, SNAD TO LIDÉ POCHOPÍ A BUDOU I S PŘIHLÉDNUTÍM KE SVÉ ŽIVOTNÍ ÚROVNI ZA ROK, DVA, PĚT VOLIT ZODPOVĚDNĚ.. :)
-
-
NĚKDEJŠÍ PĚTIKOALICI CHYBÍ VE SPOJENÍ S MOTORISTY K VĚTŠINĚ VE SNĚMOVNĚ JEDEN JEDINÝ MANDÁT !!
data vycházejí z aktuálního průzkumu STEM pro TV Prima.
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-slozte-si-vladu-286599
už jsem psal 18.září v tomto vlákně:
https://diskuse.tiscali.cz/sport/clanek/v-nemecke-fotbalove-lize-zaskakoval-divak-jako-ctvrty-rozhodci-572757/?page=1#comment-4101063
že: absolutně nechápu navíc, a tímhle by se měl prezident taky zabývat při jmenování nové vlády,
jaké můžete mít ANO, SPD a Motoristé JAKO PŮVODNĚ UVAŽOVANÁ VLÁDNÍ SESTAVA, průniky v programech, pokud UŽ V POLITOLOGICKÉM ZÁKLADU - ANO ten
kapitál státu tvořený tedy dominantně daněmi chce jako hnutí zaměřené
na levicový populismus rozpouštět ve spotřebě, Tomio za SPD touží zase
po centrálně řízené ekonomice, kterou dopují dotace NÁRODNÍM PODNIKŮM
aka JZD a Motoristé ten kočkopes doplňují tou kvazi konzervativní tržní
volností a liberálním prostředím pro firmy, (VČETNĚ INVESTIC ČS. KAPITÁLU V ZAHRANIČÍ - rozpor s programem SPD) - tím asi nemyslí kolega Macinko ale
EET.
O tomhle odstavci udělejte klidně tiskovku, pozvěte mě tam, rád se doptám, pokud tam nepozvete ekonomické novináře..
!!!!! Tohle se musí bít ve vašich programových zaměřeních ale i voliči
laikovi teda, ne tak prezidentovi, že tady to musí narážet v případě
spuštění takové vlády v tomhle složení a pohnutky pro spojení tak musí
OBČAN hledat jedině v tom byznys modelu zaměření politiky u těchto stran
+ zaměření na to klanění se na Východ !!!!!
A DALŠÍ VÝRAZNÉ ROZPORY V PROGRAMECH ANO, SPD, MOTORISTÉ:
SPD odmítá úplně Andrejovo EET, Motoristé z něj chtějí vyjmout minimálně menší firmy a živnostníky, Andrej na něm ale dominantně staví výběry daní ve svém programu.
V rámci školství - SPD i Motoristé odmítají naprosto inkluzi, Andrej ji chce s ANO jen přepracovat. Do inkluze přitom míří už 15mld z rozpočtu.
SPD odmítá příliv zahraniční pracovní síly ze zemí 3. světa (Ukrajince např.) do naší ekonomiky, kteří by nám pomohli sanovat důchodový systém pro příští léta, zvýšili produktivitu práce, nemluvě tedy, že obory jako stavebnictví či hotelnictví se bez nich už neobejdou. ANO a zejména Motoristé na tom staví ekonomiku země (odmítají pouze neřízenou migraci z Asie a Afriky), protože máme demografickou křivku v degresi (nízkou porodnost), sami ten trh práce Češi už neutáhnou zkrátka..Motoristé navrhují návrat k povinné vojenské službě, názor SPD k tomuto tématu bude asi podobný, ANO jej ale tuším úplně odmítá..
SPD má v programu zákon o referendu. Sice se vzdali nyní, ústy svého bezpečnostního experta, toho jimi často proklamovaného hlasování národa o setrvání v EU či NATO, ale chtějí tu přímou demokracii. Tohle ale ANO ani Motoristé v programech nemají.. Tzn. další tvrdý nesoulad..GREEN DEAL - tady se relativně shodnou sice Motoristé s SPD, ale nikoliv tak s Andrejem, pač ten žádné odstoupení z lipské burzy, kde se obchodují energie EU, v programu nemá a s EU si to ani nemůže rozházet jako majitel Agrofertu, pač je přímo závislým na dotacích z Bruselu ve svém podnikání. Nyní na tenhle svůj podnikatelský, levicový přístup dokonce doplatí odsouzením v rámci dotačního podvodu, což už je díky výroku 2. nejvyššího soudu u nás prakticky jisté, řeší se jen výše trestu..
VÍCE POPISUJI VÝŠE V TOM POLITOLOGICKÉM POJETÍ FUNGOVÁNÍ VŠECH TŘÍ USKUPENÍ, KAŽDÉ NA ÚPLNĚ JINOU SVĚTOVOU STRANU.. :)
PROTO TAKY ŘÍKÁM, ŽE MOTORISTÉ, POKUD DO VLÁDY, TAK S PĚTIKOALICÍ, SE KTEROU MAJÍ, KROM TOHO POLITOLOGICKÉHO POJETÍ, I PROGRAMOVÉ PRŮNIKY, NAROZDÍL HLAVNĚ OD SPD, ALE I S ANO SE LIŠÍ NEMÁLO. A PAK UŽ JE TO O JEDNÁNÍ O PREMIÉROVI A DALŠÍCH POSTECH VE VLÁDĚ, JAK TO TAK V POLITICE BÝVÁ.. -
-
NO A KONEČNĚ DALŠÍ DŮVOD PRO PREZIDENTA, PROČ NEPUSTIT KOALICI ANO/SPD - DALŠÍ NEPŘEKONATELNÝ ROZPOR V PROGRAMECH ANO A SPD - OKAMURA MÁ V PROGRAMU BOJ PROTI EXEKUČNÍMU BYZNYSU, NO VONDRÁČEK S FALTÝNKEM Z ANDREJOVA ANO MAJÍ EXEKUČNÍ BYZNYS JAKO VEDLEJŠÁK VEDLE POSLANECKÉHO MANDÁTU, KLUCI.. :)
-
-
OKAMURA NAVÍC V DEBATĚ NA BLESK.CZ NYNÍ ZOPAKOVAL, ŽE BY POCITOVĚ HLASOVAL PRO VYSTOUPENÍ Z NATO !!! COŽ JE TEDY PORUŠENÍ PODMÍNKY PREZIDENTA, ABY MOHL TAKOVOU STRANU JMENOVAT V RÁMCI VLÁDNÍ KOALICE... DOUFÁM, ŽE TO NA HRADĚ ZAZNAMENALI...
-
-
-
Ceny
Evropská
EMISNÍCH povolenek v rámci nového systému ETS 2 Evropská komise zastropuje. Ve
čtvrtek to sdělil premiér Petra Fiala (ODS), podle kterého u iniciativy
České republiky panovala shoda napříč 19 zeměmi.
komise vyhoví návrhu České republiky a dalších států a připraví návrh
na zastropování cen nových emisních povolenek na individuální vytápění
domácností a na pohonné hmoty, řekl ve čtvrtek premiér Petr Fiala (ODS)
televizi CNN Prima News.
Fiala rozhodnutí označil za velký úspěch... (SPOLU PLNÍ PROGRAM UŽ NYNÍ, MĚLI TOTO JAKO JEDEN Z BODŮ PROGRAMU, ZNAMENÁ TO, ŽE NEBUDETE JAKO NÁROD ČELIT ZVÝŠENÝM CENÁM ENERGIE I POHONNÝCH HMOT!! špatná zpráva samozřejmě pro ty výkuky jako kolega Kačena, kteří se spekulacemi ohledně cen povolenek parazitně na lidech a evropských firmách živí..)
„Já bych si přál, aby se ty emisní
povolenky druhého typu vůbec nezavedly. Na to ale většinu nemáme,“
podotkl.
Po středečním jednání vlády Fiala novinářům řekl, že Česko je
připravené hledat podporu pro další úpravy, odsun a zrušení tohoto typu
povolenek.„Tzv. non-paper je tak úspěšnou
iniciativou České republiky, která pro něj získala podporu dalších
18 členských států, což představuje 91 procent obyvatel EU. V dopise
Česká republika žádala Komisi o zásadní změny a záruky, že obchodování
s emisními povolenkami bude předvídatelné, povolenky prudce nezdraží
a nebudou mít negativní dopad na občany,“ dodává čtvrteční tisková
zpráva Ministerstva životního prostředí.
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ek-vyhovi-iniciative-zadajici-zastropovani-cen-novych-povolenek-rekl-fiala-286390#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.web.nexttoart
DVĚ ZPRÁVY O PRÁCI TÉHLE SERIOZNÍ A PRACOVITÉ VLÁDY PRO VÁS OBČANY, KDY UŽ NYNÍ PLNÍ PROGRAMOVÉ PROHLAŠENÍ PŘEDSTAVENÉ PŘED TÝDNEM.
NÍŽE ZASE TY NEJVYŠŠÍ INVESTIČNÍ AKCE V DĚJINÁCH ZEMĚ U TÉTO VLÁDY, KDY LÁKÁME ZAHRANIČNÍ INVESTORY JAKO STÁT - PŘINÁŠÍ TO SAMO NOVÁ PRACOVNÍ MÍSTA PRO OBČANY, ROSTE EKONOMIKA + SAMOZŘEJMĚ MZDY. JEN TENTO ROK REÁLNÁ MZDA VYROSTLA O 5% PŘI ODEČTENÍ TÉ NÍZKÉ INFLACE... :)
o všem vás informuji faktograficky, transparentně, i s udáním zdrojů z tisku ,abyste si ty informace mohli o práci této slušné, nezkorumpovatelné vlády pro občany sesbírat a přečíst už sami..
-
-
Japonský
výrobce autodílů Aisin bude ve své nové hale v Písku vyrábět kompletní
motor pro elektromobily značky BMW. Náklady na výstavbu a vybavení
výrobními technologiemi dosáhnou 4,5 miliardy korun.Firma Aisin Europe Manufacturing Czech spustí v Písku v roce 2027 sériovou výrobu elektromotorů pro německou automobilku BMW
„Je to moderní továrna, je to místo,
kde vzniká nějaká sofistikovanější výroba, komponenty pro
elektroautomobily, že to není jen vstřikování plastů bez přidané
hodnoty. My si od toho slibujeme, že do Písku přijdou vzdělaní lidé,
nikoli agenturní pracovníci. Samozřejmě i pro zaměstnanost je to dobré,“
řekl starosta Písku Michal Čapek (ANO). (PRÁCI NA INVESTIČNÍCH AKCÍCH TÉTO VLÁDY POCHVÁLIL I OPOZIČNÍ STAROSTA ANDREJE, ŠKODA, ŽE STEJNÉHO, INTELIGENTNÍHO NEMÁ I V OSTRAVĚ NA MÍSTĚ HEJTMANA, MOHLA UŽ SE STAVĚT FABRIKA V ORLOVÉ SAMSUNGU, KTEROU TATO VLÁDA TAKY PŘILÁKALA, BOHUŽEL TO TAM ZÁSTUPCI ANO SABOTUJÍ, V PÍSKU TO VÍTAJÍ)
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-aisin-zacne-v-pisku-vyrabet-elektromotory-pro-bmw-286360
I DALŠÍ BOD PROGRAMOVÉHO PROHLÁŠENÍ TÉTO VLÁDY SE PLNÍ - REALIZACE INVESTIČNÍCH AKCÍ S LÁKÁNÍM ZAHRANIČNÍCH INVESTORŮ, TADY VZNIKNE V PÍSKU 1200 NOVÝCH PRACOVNÍCH MÍST PRO OBČANY.. :) -
-
Dálnice D1 bude letos po 58 letech dokončená, říká šéf silničářů Mátl.
Řidiči se do konce roku projedou po desítkách kilometrů nových dálnic
včetně posledního chybějícího úseku D1 u Přerova. Nejstarší dálnice
v Česku, která se začala budovat už v roce 1967, tak bude konečně celá.
Celkem bychom měli letos otevírat 69 kilometrů
dálnic. Je to o něco méně než v loňském rekordním roce, kdy bylo
zprovozněno přes sto kilometrů, ale stále to bude historicky třetí
nejlepší rok. (TAHLE VLÁDA DRŽÍ HISTORICKY VŠECHNY REKORDY V RYCHLOSTI VÝSTAVBY DÁLNIC U NÁS.. :) )
Nestihneme,
bohužel, zprovoznit druhou část úseku D49 Hulín – Fryšták na Moravě,
kde kvůli námitkám ekologů z občanského sdružení Děti země a soudnímu
rozhodnutí potřebujeme získat environmentální stanovisko EIA a posléze
stavební povolení mimo jiné na provizorní napojení dálnice na stávající
silniční síť.
Ale to zpoždění tam snad nebude velké, předpokládáme zprovoznění celého úseku na jaře příštího roku.!!!!! V nadcházejícím roce bychom rádi zprovoznili kolem
čtyřiceti kilometrů dálnic. Trochu v nadsázce musím říct, že půjde
o jeden z nejlepších povolebních roků. První roky po parlamentních
volbách bývají obvykle trochu slabší. Zažil jsem i období, kdy jsme
neotevírali ani kilometr. !!!!!
zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-dalnice-d1-bude-letos-po-58-letech-dokoncena-rika-sef-silnicaru-matl-40539717vláda rekordně staví v rámci inženýrských staveb (coby investic s multiplikačním efektem, připomínám, že tahle vláda investuje nejvíce z vašich daní v historii vlád - 175mld, nic se nerozkrade zkrátka, vše jde na záležitosti, které okolo sebe uvidíte růst), jak už jsem zmiňoval. Tady to potvrzuje ředitelství silnic a dalnic. Ať víte, na co jdou vaše peníze z daní a že to jde dělat i poctivě s touhle vládou, pak je vše dokončeno rychle, i ta prokletá D1. :)
Navíc se připravuje zákon k rozpočtu, kdy každý občan uvidí kolik šlo, na kterou investiční akci peněz z jeho daní - podobně jako v Irsku, které jako ekonomika výborně prosperuje (mají tam ale i nízké daňové základy s pobídkami pro zahraniční investory), nic už se nebude skrývat pod jednotlivé kapitoly ministerstev. NAPROSTO TRANSPARENTNÍ PRO NÁROD!
Zbyněk ho předkládá v těchto dnech sněmovně jako ministr financí.
-
-
-
Faltýnkovy odposlechy, které ukazují čachry s mýtem. (JANEK KROUPA RULEZZ)
Poslanec ANO Jaroslav Faltýnek ovlivňoval rozhodování Úřadu pro ochranu
hospodářské soutěže v jedné z největších zakázek desetiletí. Jeho
zákulisní hru v tendru na mýtný systém dokládají dokumenty, jež Seznam
Zprávy nově získaly.
Pro dva muže, kteří se 10. listopadu 2017 sešli v hotelu Holiday Inn,
teplo tamního lobby baru poskytovalo pocit bezpečí a soukromí.Že
na dřevěný stolek, u něhož sedí, míří akce Kosta 90 a směrové mikrofony
policistů, však ani Jaroslav Faltýnek, ani Karel Feix netušili.Dál už nasazená technika zaznamenává,
jak tehdejší první místopředseda hnutí ANO Faltýnek a šéf nadnárodní
společnosti Kapsch Feix domlouvají protekci v obřím tendru na výběr
mýtného.„U těch malých živnostníků, vysereme se
na ně,“ říká Feixovi. „Ty holičky, kadeřnice a tak dále, dáme jim
paušální daň a je vymalováno,“ shrnuje povolební strategii roku
2017 Jaroslav Faltýnek!!!!!! Faltýnkovým větám o živnostnících Karel
Spojovník Černošek
Feix jen přitaká, ale politik se ještě rozčílí. „Fiala, všichni, úplně
v pohodě jdou před ty kamery a vykládají tam úplné nesmysly. Jak jsme (v ANO) nepřátelé demokracie, takový… proč to kur.va dělají? Vždyť je po volbách.
Já tomu nerozumím.“ !!!!!!!V hotelu
Holiday Inn se oba muži navzájem představovat nemuseli. Podle získaných
záznamů si hned zkraje připomněli, že je propojil prostějovský
podnikatel Miroslav Černošek. Pro jeho společnost Česká sportovní byl
Kapsch významným sponzorem při pořádání vrcholných tenisových zápasů a s
Faltýnkem si zase vzájemně dluží řadu službiček.zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-jarek-je-ten-kat-odposlechy-faltynka-ktere-nikdy-neopustily-policejni-spis-285811
Černoškovy čachry s dotacemi přes souseda Faltýnka, mafiána ANO s řadou kauz z minulosti:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/diar-sefposlance-faltynek-zaridil-na-skolstvi-30-milionu-pro-souseda-149495
další korupční skandál ANO, po zneužití dotací Andrejem, u kterého náš 2. nejvyšší soud (zásadní, i z pohledu profesní kvality soudců, na okresech máte ty nejhorší, v těch vysokých patrech - vrchní, ústavní soud už sedí nezkorumpovatelní odborníci v justici) potvrdil 100% vinu (tzn. Andrejovi hrozí jako Peltovi akutně trest nepodmíněný a mít odsouzeného premiéra, to je to poslední, co by si tahle republika měla směrem na Západ přát).
Zase v něm figuruje mafián Faltýnek, kterého Andrej vytrvale podporuje.
Už víte, že ho živí spolu s další známou firmou ANO Vondráčkem byznys s exekucemi, na kterém odírají čs. národ.
Spojení s dalším tenisovým mafiánem z Prostějova Černoškem, bývalým komunistou, pak není v téhle komunistické (estébácké) selance nikterak náhodným. Černošek šéfuje tenisovému klubu v Prostějově, který po léta dotuje Andrejův Agrofert.
!!!!! Všichni přisátí na levicový dotační systém, jinak by nemohli vůbec podnikat a takhle porušováním zákona a protekcionismem rýžují státní kasu na jednotlivých dotačních projektech. Za tohle byl odsouzen mimoděk Pelta a nyní jej čeká vězení. Přečtěte si výše v článcích.. !!!!! -
-
Polívka vzpomněl na svou maminku. „Zažila období před
válkou, válku a to rozcestí, když si nás národ, rodiče a prarodiče po
válce zvolili tu druhou stranu. Zvolili ten šílený režim, hrůzu a teror,
zvolili komunisty, kteří nás potom desetiletí trápili. Proto zvolme
cestu, která je pro náš národ lepší, zůstaňme spolu,“ odkázal Polívka
v závěru na název koalice ODS, TOP 09 a KDU-ČSL.
zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-nejsme-ku-klux-klan-fiala-v-brne-vyzval-odpurce-aby-si-sundali-masky-40538523Bolek Polívka a Magda Vašaryová podpořili tuhle seriozní, FINANČNĚ (EKONOMICKY) GRAMOTNOU vládu, která nekrade, netuneluje státní kasu nejen na vyplácení socialistických dotací (viz výše) lobbistům, mafiánům, ale pracuje pro občany, investuje vaše peníze z daní nejvíce v historii ČR do prorůstových investic (175mld - dostavba Dukovan se zajištěním energetické bezpečnosti státu - přijde jaderná fúze, jaderné elektrárny budou gro v energetickém mixu každé země, dále dostavba dálniční sítě, rychlodráhy, finanční pobídky pro zahr. investory, kteří vytvoří nová pracovní místa, dokončení digitalizace státu a tím zlevnění jeho správy, stavba nových bytů + spolupráce s masivně ziskovými bankami na ZVÝHODNĚNÝCH hypotékách pro mladé + mladé rodiny, výstavba soc. bytů pro soc. znevýhodněné v těchto dalších letech), což zajistí růst naší ekonomiky.
Ekonomika poroste mezi 2-4% v příštích letech tak, jak se zavázala tahle vláda ve svém volebním programu a potvrzují to i nezávislí elitní ekonomové u nás, tím i vaše platy samozřejmě. Pokud ji znovu dáte důvěru....
Narovnala hospodaření této země po předchozí vládě ANO a SOCDEM, jsme elita v NEZADLUŽENOSTI nejen v EU, ale i na světě, navíc s nejvíce rostoucí ekonomikou ze zemí EU - letos přes 2%.
!!!!!! A aktuálně! Narozdíl od Polska, Maďarska a Slovenska (mají označení negativní stran vývoje ekonomiky díky masivnímu zadlužení státu) vývoji naší ekonomiky mezinárodní ratingové agentury Fitch, Standard&Poor dávají rating na pozitivní v příštích letech, což nám zajistí jak levnější úvěrování státu, tak příliv nových investorů ze světa. Vše práce této vlády v předchozích 4 letech.. :) !!!!!!! -
-
Prezident se ke svému postupu po volbách vyjádřil v posledních měsících několikrát.
"Situace
se po volbách může změnit (oproti aktuálnímu stavu a jeho spolupráce s
touhle seriozní vládou, kterou si chválí viz dále pokračování věty- má
pozn) a atmosféra, která do této doby byla víceméně dělná, kdy jsme
s vládou i představiteli obou komor parlamentu vedli seriózní diskuze,
se může změnit. Ty další dva roky a kousek mohou být náročné,“
poznamenal Petr Pavel .zdroj: tady ani není důležitý k tomu, co chci napsat..
V téhle větě výše vás upozorňuje na možnou negativní
změnu tak, jak to i on sám cítí z té každodenní spolupráce s touto
vládou a lidmi, kteří by měli nastoupit namísto ní (Motoristé, SPD,
Stačilo-KSČ! i Andrej) Blíží se navíc konec jeho prvního funkčního
období a TADY PETR PAVEL DODAL, ŽE SE ROZHODNE AŽ DLE VÝSLEDKU VOLEB,
ZDALI BUDE POKRAČOVAT I V DRUHÉM FUNKČNÍM PĚTILETÉM OBDOBÍ..
čiže
hrajete i o fajn prezidenta. Abyste tady neměli vládu směrem na Východ i
s dalším soudruhem Putinem nebo Husákem typologicky v téhle další
ústavní funkci stran legislativního rámce - tedy nutného podpisu
zákonů..
A oligarchové tady netunelovali státní kasu s mafiány jako Faltýnek, Černošek, Ludvík z Motola, tzn. celý mobil kontaktů Daniela Křetínského třeba tak, jak byl u Ludvíka pečený vařený včetně narozeninových oslav, popř. mu volával Stiborek z kauzy IKEM, šikanující kardiochirurga prof. Pirka, tak jako tihle lumpové mají ve svém životním standardu - viz. Křetínského šikana mé osoby v současnosti..
!!!!! Musíte zkrátka ve volbách prokázat občanskou statečnost a postavit se tomuhle systému tak, jak to dokázala i tahle NEZKORUMPOVATELNÁ, seriozní, neklientelistická vláda.. Jinak budete žít v nesvobodě a plutokracii toho východního současného Ruska, kdy se na některé zákon nevztahuje a mohou zkrátka úplně vše - viz. i výše kauzy Faltýnka, nebo můžeme zmínit i Kalouska s těmito taky spjatého.. !!!!!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
ANDREJ BABIŠ MÍŘÍ NEVYHNUTELNĚ DO VĚZENÍ, STEJNĚ JAKO PELTA!!!!
Nagyová
byla obžalována z dotačního podvodu, Babiš pak za napomáhání k tomuto
trestnému činu. Podle odvolacího soudu se však oba dopustili dotačního
podvodu a také spáchali trestný čin poškozování finančních zájmů
Evropské unie. Za což hrozí od pěti do deseti let ve vězení.Babišova role přitom podle vrchního soudu nebyla jen podružná.
„Je
evidentní, že podíl obžalovaného na popsaných trestných činech nebyl
nikterak okrajový či toliko pomocný, ale byl aktivní a dotvářel podmínky
pro úspěšnou účast na dotačním programu, z něhož po všech stránkách
plně podporovaný společnostmi z holdingu Agrofert nakonec dotace čerpal,
aniž by na ně měl nárok,“ uvedla Brázdilová.
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-soud-babis-delal-aktivni-kroky-aby-ziskal-dotaci-na-kterou-nemel-narok-285966
pro prezidenta nikoliv marginální důvod, proč nepověřit Andreje Babiše sestavováním vlády... Zvláště, bude-li se jednat pouze o menšinovou, či vládu s podporou komunistů..
Chlapci si nakradli v bankách v 90tkách, sloužili předtím někteří režimu, nyní se ty soudružské, svazácké kontakty obnovují (Faltýnek, Černošek + to, čím disponuje Křetínský ve svém mobilu) a na nás tady budou dělat ramena.
Sedět byste měli podle mě úplně všichni už jen za klientelismus a korupci, což jsou paragrafy 10 let a výše.. Ale mě tady budete honit po zkorumpovaných soudech a policistech, už i tzv. soudních znalcích, s opětovným porušováním zákona, jak máte vy ko.koti ustavičně ve zvyku a berete to a znáte to ve svých životech jako standard a výhodu, kterou byste měli mít v podnikání..
Nikdo se vás nebojí v tomhle státě, už ani ta vrcholná justice ne. Křetínský, ty se těš..
-
-
-
Shoda naopak panuje v otázce vývozu
české kultury do zahraničí, kde hned několik řečníků uvádí za vzor
Českou filharmonii. „To je vývozní artikl, nevím, kolik takových
republika má,“ říká starosta Lacina.„Českou filharmonii vždycky dávám za
příklad. Dokázali pomocí fundraisingu a filantropické strategie získat
ze soukromého sektoru nemalé prostředky na fungování, zřídili klub
přátel pro dárce a díky tomu udělali z České filharmonie špičkový
orchestr,“ přitakává Pirát Chrást.Brož z ANO za další priority považuje
ochranu památek a lepší odměňování pracovníků v kultuře, kde průměrná
mzda zaostává pod celostátním průměrem. Na dotaz, jestli by lidé
v kultuře měli mít stejné platy jako učitelé, Brož přitakal. „Rozhodně
myslím, že kultura by měla být na rovni těchto pracovníků,“ uvedl
a navrhl za tímto účelem změnit tabulkové platy.
zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kultura-kultura-2025-predvolebni-debata-285210
předně chci sdělit, že by si naši umělci, hlavně v té bulvární, okrajové části spektra (herci telenovel, různých těch hloupoučkých kriminálek současnosti, účastníci reality shows), slavomané, narcisové a všichni ti, kteří mě atakují s nejrůznějšími šméčky už roky s hodnotovou výbavou ve stylu - prachy, sláva a směr Holly měli uvědomit a povšimnout v článku pasáže o tom, koho Andrej hodlá nominovat na místo ministryně kultury.. Má to být kolegyně Jermanová..
Tak abyste nedopadli jako na Slovensku, jak jste dnes minimálně v obraze, vyloženě "sečtělí" jako ta generace 60tníků a dál (snad jediní umělci u nás, kteří ještě vezmou do rukou knihu) a udržujete si vyloženě přehled o politicko-společenských, natož ekonomických reáliích nejen tady u nás, ale i v okolních už dnes můžeme říci diktaturách..
Tahle paní už chce měnit budoucího ředitele Národního divadla, což je fundovaný člověk, který vedl Národní divadlo moravskoslezské, je to výborný ekonom narozdíl od ní, ale už zase začínají ty socialistické tanečky, kdy se do funkcí nominují ne ti nejschopnější, vzdělaní, ale protekcionističtí prominenti (symbioza s fotbalem). V takovém Maďarsku jde už rovnou o nepotismus.
Absolutně si nejste vědomi, co téhle zemi hrozí, jak jste naopak zahlceni příjmy. Pač dnešní umělec nepotřebuje od státu nějaký tabulkový rámec. Má příjmy z té dekadentní tvorby, která běží na obrazovkách, nehledě na její ekvivalent umělecké hodnoty, většina i nějakou jistotu příjmu z divadel + se ještě často přeci promují na sociálních sítích, což konkrétně o těchto volbách vede k tomu, že JAK SE BOJÍ VYLOŽENĚ O SVŮJ DOSAH A PŘÍJEM Z REKLAMY NA SOCKÁCH, TAK ODMÍTAJÍ PŘÍJMOUT I TU VLASTENECKOU POVINNOST A PODPOŘIT DEMOKRATICKÉ STRANY TÉTO ZEMĚ, TU SPOLEČNOST I EDUKOVAT, KULTIVOVAT SMĚREM K TOMU, CO VÁM TADY VŠEM HROZÍ (a to je ta změna režimu, znárodňování, ztráta té svobody volné tvorby + vám hrozí i ztráta toho příjmu právě z těch socek, jelita).
Je to holt už úplně jiná generace, než byli ti Munzarové, Holubové, Polívka st, Abrhám, HAVEL, Ondra Vetchý ještě stále aktuálně, Honza Hřebejk, Honza Kraus, Ivana Chýlková apod., všechny nevyjmenuji, omlouvám se, kteří vám tady tu svobodu tvorby a obecně demokracii, vy troubové, vybojovali v 89., můžete se dnes vyblbovat před národem v tom narcismu a pocitu důležitosti, který vás na těch sockách a promu přes hloupoučkou tvorbu (viz. výše jmenuji ty úžasné produkty dnešního vysílání, proto nevlastním TV, vymýváte tím národu jen mozek, jak máme nekvalitní produkce - scénáristy, telenovely tady píšou televizní kuchaři apod.) v rámci toho často enganged dosahu zasáhl, máte zdaleka vyšší příjmy přitom než měli tihle výše z té starší generace, kteří si ale uvědomovali tu národní identitu, vlastenectví. Vy už to v sobě nemáte a je mi z vás mladých popravdě zle.
Vůbec se na mě neobracejte s nějakou pomocí směrem ven, max. kolegu Michala Novotného, který působí i v Partičce, bych rád potkal, potřásl mu rukou a poděkoval, že o každých volbách NEZIŠTNĚ podporuje demokratické strany, veřejně, má z vás vyjma té starší generace umělců, která už nemá tolik sil a nic ji proto nevyčítám, nejvíce rozumu.. Jinak vás mám za hlupáky, které zachvátil zkrátka mamon peněz, místní bulvární slávy, narcismu, herostratismu, zhloupli jste v rámci té denní aktivity jen na soc. sítích a digitální doby, co byste chtěli dělat na Západě, vy podporuje svou neaktivitou a malostí ten Východ aktuálně..
Podporovat by se tak měli ti, kteří si udržují tu kultivaci ducha - souhlasím s branží klasické hudby, baletu, okrajových žánrů - jazzu, swingu (které k agitaci ve volbách nemá smyslu ani vyzývat, pač nejsou národu známí, neobjevují se v bulváru a té přihlouplé tvorbě dneška, které chrlí ale už i veřejnoprávní TV právě, bohužel), na mainstream by toho mělo jít minimum, mají možnost si vydělat na sebe sami ve veřejném prostoru, nepotřebují podporu, pokud státu nic nevrací.. -
-
Příjmové srovnání, nedejbože
NAROVNÁNÍ, s učiteli je úplně zcestné a nepatřičné. Učitel se věnuje
kultivaci, osvětě národa, neustále je nucen se vzdělávat + se nepromuje
A NEVYBLBUJE se z podstaty postavení ve společnosti na sockách (asi by mu hrozil i vyhazov ze školy, hádám v krajních případech), v bulváru, nezneužívá aktuální dekadence (úpadku) čs.
kultury ve vlastním obohacování se (šílená tvorba dneška s následnou DALŠÍ kapitalizací takto získané pochybné slávy na těch sockách), tu kulturu v národě tak neznásilňuje
jako generace mladých umělců dneška té bulvární scény, kteří se tady
nejvíce promují a rozumu a všeobecného přehledu málo, nemohou tak ani
detekovat ty aktuální hrozby pro demokracii, pokud se fakticky
nezajímají o nic jiného než to vlastní promo, hype a jeho kapitalizaci..
O nějakém selfstudiu nemůže být řeč.
Opravdu srovnávat vystudované učitele a jedince se základním vzděláním typu Štáfka, které udělaly telenovely, to doufám nemyslíte vážně stran těch platových tříd.. To jsme v komunismu a tom režimu soudruha Zaorálka - srovnejme všechny na startovní čáru s jejich šancemi.. Zrovna Štáfek tady produkuje jen hnůj, ale měl bych i další jména tedy.. A vy ho chcete hodit do tarifní složky s vysokoškolským kantorem. Dříve herce navíc představovali potulné kočovné nomádské kmeny (bez rasistického podtextu, byť mi tu nálepku někdo jednodušší zase dá, to je prostě historie tohoto oboru, krom toho i Richard Krajčo sdělil na Radiu Proglas v rozhovoru, že dnešní umělci jsou už jen šašci..), učitel byl ale vždy vedle faráře a starosty nejváženější osobou v obci..
Vláda úplně správně ubrala tedy na podpoře té kapitoly kultury (byť se tam dává pořád dost a historicky téměř nejvíce a mělo by se postupovat adresně - dle zásluh tedy o tu kulturu v národě.., nepodporovat její dekadence..), máme hodně investičních, prorůstových investic, ne tak podporovat zvrácenost a dekadenci dnešního tzv. kulturního prostoru v rámci toho bulvárního mainstreamu jedinců s narcistickou či histrionskou poruchou osobnosti..
Potřebujeme přidat peníze do vysokého školství, tam je saldo přes 7 mld aktuálně toho, co by vysoké školy v rozpočtu potřebovaly.
Celý ten problém otočím - vysokoškolský kantor třeba na filozofické fakultě musí mít dnes často 2 zaměstnání, protože vydělá sotva 30tis, no bulvární umělec té dekadentní scény dneška (rádobyrežiser, rádobyscénarista, rádobyherec) si přijde i ve své problematické kvalitě a úrovni (často jako vyučený navíc, tedy ne vůbec ani vystudovaný v oboru, jak pak mají chápat to, co píšu výše, pravda), s produkcí, kterou chrlí směrem k národu na desítky tisíc měsíčně, včetně toho proma na soc. sítích. Přínos pro společnost u obou přitom nesrovnatelný.. Učitel ještě studenty ve škole navíc upozorňuje na hrozící nebezpečí v nástupu té totality a autokracie (nejedná-li se tedy o případ té stalinistky ze základní školy, se kterou škola ale rychle zametla, stejně jako s ekonomickým dezinformátorem Ševčíkem Vysoká škola ekonomická, výjimky potvrzující pravidlo, vymést branži šoubizu takto, tak tam nezůstane z té mladé generace rozumově pomalu nikdo)
Máte zkrátka hluboké intelektuální rezervy a za to se v žádné firmě zkrátka neplatí. (stát jede taky v režimu Má dáti - Dal) Tyhle volby to ukazují do důsledku, kdy všichni mlčíte, ač jde o nejdůležitější volby v moderní historii ČR od té revoluce.. Podporovat rozpočtově (dotačně) by se měly v naší kultuře jen ty vývozní artikly, jak jsem vypíchl výše..zvláště v její ponuré době současnosti.. Vy máte podporu těch soc. sítí a bulváru -
-
Prezident
se ke svému postupu po volbách vyjádřil v posledních měsících
několikrát. Z jeho výroků ovšem není vždy zcela jasné, jaké jsou jeho
plány. Například na jaře pro podcast Bruselský diktát uvedl, že by pro
něj byl problém jmenovat do vlády lidi, kteří chtějí vystoupení z NATO nebo Evropské unie.Aktuálně
ovšem v rozhovoru pro ČTK řekl, že je „připraven v žádném případě to
neprotahovat a neklást žádné předběžné podmínky“. Podle mluvčího Hradu
se to nevylučuje.
zdroj: tady ani není důležitý k tomu, co chci napsat..
prezident Pavel především zmínil tohle: "Situace se po volbách může změnit (oproti aktuálnímu stavu a jeho spolupráce s touhle seriozní vládou, kterou si chválí viz dále pokračování věty- má pozn) a atmosféra, která do této doby byla víceméně dělná, kdy jsme s vládou i představiteli obou komor parlamentu vedli seriózní diskuze, se může změnit. Ty další dva roky a kousek mohou být náročné,“ poznamenal.
V téhle větě výše vás upozorňuje na možnou negativní změnu tak, jak to i on sám cítí z té každodenní spolupráce s touto vládou a lidmi, kteří by měli nastoupit namísto ní (Motoristé, SPD, Stačilo-KSČ! i Andrej)
Blíží se navíc konec jeho prvního funkčního období a TADY PETR PAVEL DODAL, ŽE SE ROZHODNE AŽ DLE VÝSLEDKU VOLEB, ZDALI BUDE POKRAČOVAT I V DRUHÉM FUNKČNÍM PĚTILETÉM OBDOBÍ..
čiže hrajete i o fajn prezidenta. Abyste tady neměli vládu směrem na Východ i s dalším soudruhem Putinem nebo Husákem typologicky v téhle další ústavní funkci stran legislativního rámce - tedy nutného podpisu zákonů..
-
-
-
Někteří moji přátelé ekonomové sice
argumentují, že by se vyššímu dluhu nebránili – pokud bude ovšem
investován do budoucího růstu ekonomiky. Podíváme-li se ovšem na země
s vyšším dluhem, kterých máme okolo sebe dost, tak to rozhodně nevypadá,
že by vyšší dluh byl dlouhodobě korelovaný s vyšším růstem.Anebo ať vyčíslí, kolik opravdu ušetří
na změnách v dotační politice, o kolik více vyberou daní… a porovnejme
to s náklady na financování závazků uvedených v programech.zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-ocima-byznysu-tuma-procetl-jsem-volebni-programy-bude-lip-285053typu té progresivní z hazardu třeba.. :)
přátelé mají pravdu, pro kolegu Tůmu. Mám tady jeden čerstvý příklad progresivního růstu u Polska, ale teda za cenu vyššího kumulování toho státního dluhu, než je tomu u nás (zdaleka přes 10% k HDP), záleží opravdu, kam ty investice jdou, má-li to ten multiplikační efekt, což zvýšení produktivity práce u Poláků určitě je, stejně jako investice do inženýrských staveb, bydlení, nebo energetické bezpečnosti státu u jaderek (u nás), vezmeme-li v potaz, že do 2 dekád vědci velmi pravděpodobně rozlousknou to tajemství jaderné fúze, a to zrovna Dukovany rozjedeme.
Poláci jsou někde aktuálně na 55% státního dluhu vůči HDP (my snad 42%), ale směřovali to do podpory Ukrajinců, kteří jim vytvořili tu přidanou hodnotu na trhu práce zkrátka, HDP jim skokově narostlo, jsou štikou nejen Evropy, ale můžeme říci i světa..
Měli bychom je následovat díky přehřátému trhu práce, máme 2. nejnižší nezaměstnanost ze zemí EU z aktuálních dat, ale to není žádnou výhrou právě, pač to může podporovat inflaci tím, jak si firmy budou chtít udržet odborníky a přeplácet je, nebo naopak ten nedostatek pracovní síly u odborných profesí tu stagflaci, ale třeba i pracovníků na místa, která už právě Češi nechtějí obsazovat ve špatně ohodnocených profesích (tam bychom potřebovali tu sílu ze 3. zemí světa právě, Ukrajina se nabízí spíše než ASiaté, kteří k nám mají kulturně dál, jde i o asimilaci do čs. společnosti, rychlé zvládnutí jazyka).
Jinak ale souhlasím s kolegou Tumou. Vedle vydávání nízkoúročených státních dluhopisů pro veřejnost a firmy (banky třeba) nová vláda bude muset v první fázi sáhnout na daně, proto by bylo fajn nejdříve na ty jako daň z hazardu a její progresivní forma, popř. u nepřímých daní spotřební daň z různých dalších neřestí, což tahle vláda ale plánuje u tabáku třeba. Primárně by se ale mělo investovat do ekonomiky, zapojit by se mohl i ziskový bankovní sektor - výstavba bytů mě napadá u státního developera, taky multiplikační efekt.
souhlasím s omezením socialistické dotační politiky, to už tahle vláda dělá - vyčítala se jí nepodpora sportu, no do ustavičně zkorumpovaného fotbalového svazu jde rekordních 600mio, spíše bych více hlídal vynakládání s těmito prostředky, sport musí podporovat každá vláda ve společnosti, ale bohužel ten fotbal generuje korupčníky, vidíme to i u Pelty, už seděl i Chvalovský v minulosti za tunel KB, fotbaloví rozhodčí tradičně odsouzeni, další fotbaloví funkcionáři.. jinak se podporují neziskovky převážně, dotace šly na hokejové MS od této vlády, které jsme pořádali..
Dále se tam počítá s vyšším výběrem silniční daně logicky, stát musí taky generovat nějaké zisky na straně příjmů, proto se investuje rekordně 170mld do PRORŮSTOVÝCH investic, které nám mají přilákat i zahraniční investice (tam jde do podpory-pobídek tohoto tuším 30mld zatím, zahraniční investoři chtějí dobrou infrastrukturu - dálnice, železnice) - dobudování inženýrských staveb, rychlodráhy s podporou mobility pracovní síly (stovky tisíc propuštěných ve státní správě dostane trh práce k dispozici s dokončením digitalizace státu) a samozřejmě se kalkuluje s vyšším výběrem i z těch přímých daní z vyšších odvodů díky plánovanému růstu mezd v důsledku růstu ekonomiky (predikuje se na příští dva roky bankovní asociací i Českou národní bankou) + přílivu pracovní síly ze zemí 3. světa - Ukrajiny ideálně, kteří by nám tady měli v tuhle chvíli pomoci stejně jako pomohli Polákům v rámci té produktivity práce + samozřejmě na straně odvodů státu z jejich práce...
Pravdou je, že nesouhlasím s tak masivní investicí do zbrojení v podobě naší malé země, mělo by se to rozložit na dekády. Nejsme Německo, Francie, jsme už přes 2% a nemůžeme zkrátka chtít mít vše najednou, s tím souhlasím.
Ale i tady máme start-upy technologické, které se takto v rámci armádních zakázek podpoří v rámci té ekonomicky přidané hodnoty.. tzn. taky prorůstový element.. Najděte si článek na seznamzpravach o těchto armadních technologických firmách v rámci advetorialu seznamu, četl jsem ho zrovna minulý týden, máme jich desítky takových..A tady zase přes masivní zisky těchto s odvody do státního rozpočtu, přitom patenty, licence zůstávají na území našeho státu může stát počítat s dalším příjmem do státní kasy.. Nejhorší je nedělat nic