Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Přepíše nebezpečná hra pravidla? Experimenty s trojkami zlobí Ameriku

    zdroj: https://www.idnes.cz/sport/basket/nba-strelba-za-tri-body-statistiky-uspesnost-sledovanost.A241217_152236_sport-basket_czo?zdroj=cxrecs#cxrecs_s

    tohle NBA vymaže kdykoliv zkrátka jen pravidlem, že všechny střely, vyjma trestných hodů, jsou za 2 body od určité chvíle a zase se bude hrát co nejblíže koši, přes pick and roll, dunky apod. :)

  • soudruh Putin: "Ekonomicky jsme předstihli Německo a Japonsko.."

    zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-ruska-ekonomika-je-v-poradku-uklidnuje-putin-obcany-40501750#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart

    což jsou právě dva státy, o kterých už dobrý rok píšu, že jsou momentálně na nejhorší ekonomické trajektorii ve svých dějinách, čiže nevím, jestli je to na chlubení.. :) A soudruh Putin mohl dodat - a Sověty předstihne příští rok i Česko bez nerostného bohatství, kdy už utlumíme i ty doly. To Sověti mají klesat na 0,5-1,5% HDP totiž, my naopak rosteme a ten trend momentum je v ekonomice taky zásadní, signalizuje totiž pohyb a tempo ekonomiky do budoucna..
    Ale ani tohle už nebude pro rok 2026 pravda, tam už na Sověty totiž čeká bankrot. Do toho mají v Německu a Japonsku ještě teda na míle daleko. Soudruh Putin si vzal na pomoc jen čísla ekonomického růstu národního bohatství, ale zapomněl dodat, že ve všech 3 státech teda padají, Sověti padají jen z větší výšky, abych to popsal fyzikálně. Rychlost bude ještě ten příští rok u všech tří zhruba stejná, v roce 2026 Sověti ale ten svůj ekonomický pád akcelerují, zatímco ta křivka u Německa a Japonska má tvar distribuční křivky. :) V tom je asi ten nejzásadnější rozdíl ve střednědobém výhledu všech tří zemí.
    růst 3,9% je pak iluze soudruha Putina, stejně jako ta inflace 9%, nebo už přiznávají tedy 13, realita je někde ale na 30-40%, což potvrzují i ty nesmyslně vysoké úrokové sazby. Můžete si to srovnat i s našimi podmínkami, inflaci jsme tady měli nějakých 16,5% a s růstem úrokových sazeb si naše centrální banka vystačila na úrovni 8%.. čiže asi tak, soudruzi nikdy neuměli počítat a nikdy neměli ekonomické experty. To už to měl soudruh Putin vyjádřit spíše v tom boršč indexu, který je taky ale zavádějící, protože někdo do té sovětské národní polívky dává máslo a brambory, někdo třeba ne, a zrovna máslo a brambory šly v Sovětském svazu nyní diametrálně nahoru - 35% a 80%.. :)  čiže děkujeme sojce z Východu za další pohádky na dobrou noc, my si tady jako krakonoši ale myslíme svoje..

    • Sověti MĚLI, stejně jako třeba ale čajna nashromážděné masivní prostředky v rezervách, je to podobné žonglování s rezervami v rozpočtu jako prováděl tady svého času Mirda Kalousek, přináší to halucinace stran čísel, ale to podhoubí je tak vratké a v článku a já jsem o tom psal už před rokem a půl snad, že rubl zamíří k devalvaci postupně, inflaci odhadl po mně švédský ekonom taky na 30%, firmám se nevyplatí při těch úrokových sazbách (a mají ještě růst kupodivu až k 24%) vůbec vyrábět, je pro ně lepší to cash-flow držet na spořících účtech, což zase zapříčíní růst nezaměstnanosti, protože v rámci této strategie budou firmy škrtit všechny náklady, mzdové se nabízí jako první. A to znamená nevyhnutelné snižování toho národního bohatství samo, pokud se nevyrábí a ještě větší hovění se v té současné stagflaci.
      Lidé navíc budou chudnout ještě více než Sověti chudí jsou, což může znamenat čím dál více protestů v ulicích. Sověti už tisknou potravinové lístky jako se to dělalo za 1. a 2. světové války. Už z tohoto všichni vidí, že ta čísla jsou krátkodobou - čtvrtletní iluzí, než přijde ten ekonomický pád až pod to 1% HDP, jakože očekávám opravdu devalvaci rublu za těchto ekonomických podmínek, kdy jsou Sověti i bez rezerv a už to píšu delší dobu. Inflace tím pádem ještě taky neřekla poslední slovo.
      Sověti nebudou zkrátka moci v tom roce 2026 už válčit, protože nepojede už ani většina zbrojovek. Jediné, co jim zbyde - platit nerostným bohatstvím třeba zrovna v KLDR, která jim posílá vojenskou sílu + nějaké zbraně. Irán to třeba ale nepotřebuje, je to třetí největší těžař ropy na světě, navíc se na ně chystá Don na ty jejich zbrojní fabriky a jaderný program, tzn. Sověti se budou nuceni nějak dohodnout s Ukrajinou..
      Sovětům jinak ublížily sankce na tu jejich poslední nesankcionovanou Gazprom bank, přes kterou jde ale všechny platby právě za vyvážené komodity, což je to poslední, čím Sověti disponují a co je drží nad vodou - to nerostné bohatství distribuované do spřátelených zemí ale za ceny výrazně pod obvyklými maržemi..zkrátka si je každý nyní maže na chleba a dostává je na lepší ceny, proto čajna zvedla dovoz ropy několikanásobně, stejně jako Indie, pač je to pro ně výrazně výhodný obchod.

      • https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-blbecek-reagoval-zelenskyj-na-putinuv-navrh-experimentalniho-uderu-na-kyjev-40501874

        tohle by neměl soudruh Putin chtít realizovat, i kdyby se tahle z Krakonošských pohádek z Východu zakládala výjimečně na pravdě, jakože Don jim sestřelí všechno, i tu kopuli toho chrámu na Rudém náměstí, jak už do Kremlu avizoval. Navíc minule, když takhle soudružsky klel a vyhrožoval, tak se ten jeho supermoderní tank sovětské výroby nerozjel na Rudém náměstí jen při vlastní přehlídce Sovětů a museli ho odtáhnout. Od té doby už o tomhle technologickém zázraku sovětské výroby teda nepromluvil a naopak jsme byli svědky toho, že byli nuceni ukrást indické tanky, které měl sovětský svaz servisovat, on je servisoval, ale pak je hned poslal, samo bez vědomí Indů, na frontu. Byla z toho tehdy před rokem pěkná diplomatická přestřelka Dillí a Moskvy.. :)

  • https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-delnici-v-rusku-hromadne-opousteji-stavbu-klicove-dalnice-mesice-nedostali-vyplatu-40501150


    toto jsem zrovna včera říkal kamarádům, že to bude průvodní jev té stagflace, která v Sovětském svazu aktuálně probíhá a je a bude podpořena ještě zvyšováním úrokových sazeb. Firmám se totiž paradoxně nevyplatí vůbec vyrábět, cokoliv dělat, pro ně je nyní v té sovětské ekonomice lepší mít to své cashflow na těch vysokých úrocích v bankách, vydělají pomalu stejně a hlavně je to bez rizika, že vám odběratel nezaplatí, protože ty dluhy mezi firmami budou přibývat.
    Tohle financuje teda přímo stát (navíc tohle má multiplikační efekt v rámci ekonomiky, pokud jim spadne i inženýrské stavitelství, tak to je dalším hřebíčkem do rakve sovětské ekonomiky, která se potápí a v roce 2026, tvrdím, už nebudou schopni financovat takhle nákladnou válku), ale korupce a zpronevěry v těchto režimech jsou na denním pořádku, tzn. tohle může být ještě ten druhý možný efekt. Ale stejně tak nebudou dostávat mzdy zaměstnanci v soukromém sektoru z důvodu předlužení firem a zpožďujících se výplat faktur. Sovětská ekonomika jde ke dnu zkrátka, ten růst mezi 0,5-1,5% v příštím roce je katastrofálním..

    • https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-na-ukrajine-pristi-rok-vyhrajeme-slibil-putinovi-ministr-obrany-uz-se-pripravuje-na-valku-s-nato-40501343

      no to soudruzi budete muset, tedy uskutečnit to, co se vám už teda 2 a půl roku nedaří, a sice vyhrát a obsadit tu Ukrajinu, protože pro ten rok 2026 vám věštím státní bankrot z čísel vaší ekonomiky, rozhodně pak takhle nákladnou válku už nebudete moci ufinancovat a s tímhle by mělo pracovat i ukrajinské velení v rámci snah o dohodu. čím více se totiž bude blížit nový fiskalní rok v Sovětském svazu, na který nemají ještě rozpočtováno, tím by se měli soudruzi ze Sovětského svazu, umí-li počítat a hlavně naslouchat své ředitelce centrální banky, mít větší chuť dohodnout, a to i pro ně v nevýhodnější variantě.. :)

      • válku s NATO pak už vůbec neplánujte, na tu už byste neměli tím tuplem, a to pro příštích min. 5 let, spíše dekádu. čajna vám navíc nepomůže, pač se topí ve vlastním fiskálním marasmu a více než na blbosti s obsazením Evropy myslí na reálný vpád na Tchaiwan, Irán má vybombardované výrobní zbrojní továrny Izraelem, nyní jim chce zrušit jaderný program vybombardováním těch jaderných Don, nemá vám kdo pomoci v rámci téhle nové psychopatické myšlenky..
        Soudruzi nikdy neměli intelektuálně na růžích ustláno. Podle mě, vyjma teda té vaší ředitelky centrální banky, všichni soudruzi v Sovětském svazu přemýšlíte jen tak, jestli bude druhý den na Vodku Staličnaju. Ale ezoterici a teda i prof. alkoholici doporučují žít okamžikem, ze dne na den tedy, z krvavého zraku soudruha Gerasimova a dalších sovětských generálů lze tedy usuzovat, že se tímhle celoživotním myšlenkovým úsilím majitelů třetího oka on sám i řídí..

    • financovat tu válku nebudou moci v tom roce 2026 taky, protože nepojedou už ani zbrojařské fabriky.. :)

  • Slovenskému premiérovi Robertu Ficovi se při státní návštěvě Brazílie dostalo nečekaného přivítání. Je to vlastně poprvé, co Brazílii navštívil premiér z Jugoslávie. A my jsme šťastní a poctění

    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-stredni-evropa-video-fica-v-brazilii-privitali-jako-premiera-jugoslavie-266191#utm_content=freshnews&utm_term=fica%20si%20spletli%20s%20premierem%20jugoslavie&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

    soudruzi neměli nikdy intelektuálně na růžích ustláno, ale že si před vzájemnou líbačkou nezjistí taky vzájemnou geografickou polohu, spojí ji s roky neexistujícím státem (proto odtud roky taky asi za tím Lulou nikdo nepřicestoval, to rozum dává), to tu ještě nebylo.
    Až pojedeš Robo zpět, tak teda NA BĚLEHRAD... jako ten Švejk.. :)

    • https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-dostihu-mel-plne-zuby-kun-v-zavode-shodil-zokejku-a-probehl-se-ulicemi-40500991#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart

      toto je taky do tématu kuriozit, čiže tady k Robovi..
      Na to, že byl outsider dostihu, tak ten valach ten dostih zpropagoval nejvíce..Podle mě chtěl majiteli ukázat, že má na víc, teda i na delší tratě, pač ta dědina, kde ho pak našli, je podle mapy distancí asi tak jako celá naše Velká pardubická..
      škoda, že ho ti settlers zadrželi, možná už byl dnes na trajektu v Doveru..

    • ....roky nikdo z Jugoslávie nepřicestoval, až Robo, sjednotitel Jugošů v konfuciánském řádu a stylu. šici Jugoši díky Robovi konvertovali z pravoslavného k čínskému Konfuciovi. :)

      Slovenský premiér dlouhodobě odmítá podporovat
      Ukrajinu. Už v předvolební kampani avizoval, že pokud se stane
      premiérem, nepošle Ukrajině ani náboj.

      a poslal.. tohle je často opakovaný novinářský mýtus - Robo dodává Ukrajině komerčně přes slovenské zbrojovky a RÁD.. :) Souvisí to totiž nejen s jeho myšlenkovou kapacitou, ale i tím hodnotovým zaměřením... chce mír, ale když na té válce můžeme vydělat, tak proč ne.. ambivalence je jinak projevem psychopatů a sociopatů..


      V rozhovoru zapomněl zmínit, že po mnichovské dohodě
      to bylo právě Slovensko, které s nacistickým Německem kolaborovalo
      a jako Slovenská republika, která fungovala od roku 1939 do roku 1945,
      se zúčastnilo druhé světové války na straně Osy.

      via výše napsané - Hlinkovy gardy vedené Tisem soudruhu Ficovi nic asi neříkají, možná je ale nechce zmiňovat, protože tak jako šli proti Čechům na slovenském území , deportovali Židy z území Slovenska, tak sám Hlinka byl třeba proti maďarizaci Slovenska a Robo tuhle nenávist aktuálně úplně vymazal v rámci těch pravidelných líbaček se soudruhem Orbánem. Tak ještě na doplnění. Ale mohli bychom se bavit teda i o tom, že ten současný sovětský model plutokracie (s vyvolenými oligarchy okolo vůdce) je vlastně Mussoliniho korporátní fašismus. že v Sovětském svazu současnosti nejde ale ani tak o vlastnictví výrobních prostředků, statků (tedy i peněz), ale o tu beztrestnost před zákonem vyvolené skupiny (a to je zase prvek nacismu..)  :) výše píšu, že soudruzi neměli nikdy intelektuálně na růžích ustláno. Tady v tomto bodě tu svou úvahu z předvčerejška tedy podtrhuji..

      zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-fico-zapad-ukrajinu-obetuje-dopadne-jako-ceskoslovensko-po-mnichovu-40500809

      kurzivou má doplnění tučného textu redaktorova z článku ze zdroje výše..

      • Poté, co akce začala, změnila podle nich divoká
        prasata své návyky. V době intenzivních odstřelů zalehla a za krmením se
        vydala až ráno, kdy se už nestřílelo.


        zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-po-policejnich-strelcich-zustalo-na-severu-cech-44-zabitych-divocaku-a-nastvani-myslivci-40500898


        toto dám tady k Robovi. Podle mě z toho plyne poučení, že ty svi.ně je třeba lovit na směny.. čiže kolotoč - denní, odpolední, noční. Nebo jak ony vidí přestávku v odstřelu, tak sa dú nažrat a celá schůze jde do kopru.
        Podle mě by si ale naši zelení lesní mužíci měli všimnout jedné věci, a to že nikdo během téhle mise elitních policejních odstřelovačů nezařval, nebyl postřelen omylem, že by ten odstřelovač krvavýma očima třeba viděl v tom postřeleném kolegovi tu svi.ni, jak se to běžně stává v té rumové allianci mysliveckých sdružení reprezentantů likérky Fruko Schulz v rámci střelecké sezony..

  • V takovém případě určí polohu míče
    a hráče geometrická metoda zvaná triangulace. Vyhodnocuje záběry
    z ofsajdové kamery a kamery za bránou.

     zdroj: https://www.sport.cz/clanek/fotbal-ceska-1-liga-nevim-co-rict-certil-se-smetana-po-odvolani-golu-szikszay-predstoupil-pred-novinarsky-tribunal-5041634

    Xi spal v knihovně... je to ale geodetická metoda, určuje v reálu polohu určitých podstatných měřičských bodů kdekoliv na zemském povrchu s tím, že se trigonometricky zaměřuje jejich síť.. tady se to při tom počtu snímaných kamer při fotbalovém zápase přímo nabízí k užití. Proto je to v reálu tak kalibrované, víte, s jakou přesností musí pracovat geodeti v terénu s niveláky.. Pokud vám ale vyskočí onside, nemůžete chlapci hlásit ofsajd, jako v případě golu Souareho na 3-0 znovu proti Bohemce, jak jinak letos, který nebyl, kdo ví proč, uznán. Tam to nejde ovlivnit, protože se pracuje v prostoru s body a ten systém to vyhodnotí, nemělo by se s tím dát fixlovat, pokud jde o technologii té triangulace..což je v prostředí našich sudích a jejich komise vyjma kolegy Roučka jenom teda dobře..
    čiže upřesňuji..

    • https://www.sport.cz/clanek/zimni-sporty-biatlon-bozi-jasala-davidova-a-dekovala-byvalemu-kouci-prosel-se-mnou-tezky-rok-5041654#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=sport.web.nexttoart


      GRATULACE Markét, pro mě si byla ale vždy nejlepší.. :) zítra se asi kouknu

  • NOMINACE SUDÍCH TOTO KOLO: Dnes Všetečka na Spartě jako hlavní, zítra je u VAR (nejdůležitější sudí podle mě v dnešním fotbale) pro sichr problémů Plzně v Karviné..
    Všetečka je nejnasazovanější sudí na zápasy Bohemky, nebo o čelo obecně, má za sebou taky nejvíce skandálů (rozporuplných, lživých výroků).
    Až se zbavíte českého Fouska, bude třeba se zbavit celé komise sudích a také Haška s Veselým u repre, aby jednak skončilo nesmyslné tlačení dnes kontroverzní Bohemky se synem Haška a fotbal se zase vyčistil (na chvíli). Tzn. ideálně vrátit zpět kolegu Příhodu, který odešel kdo ví proč, bylo to povidné rozhodnutí. Kolega kovařík je velmi rozporuplná osoba, hlavně, že se vůči korupci a fixed matches vymezoval. Dnes ze sebe dělá idiota veřejně on.

    • Společným znakem těchto KRIMINÁLNÍCH e-shopů je například to, že
      nemají na webu uvedeny žádné kontaktní údaje, na které by se zákazníci
      mohli obrátit.

      zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-bezpecnost-podvodnici-nalicili-pred-vanocemi-tisice-on-line-pasti-40500213

      děcka bacha na tyhle IT podvodníky dnešní doby. Nakupujte v kamenných obchodech, kdo si není jistý vlastním kritickým myšlením. To kritické myšlení spojeno s vrozenou podezřívavostí  by vás mělo od těchto ochránit.. :)
      A začněte číst, mně by se tohle nemohlo v životě stát, co čtu u některých na netu, že někomu poslali peníze, protože prostě primárně nedůvěřuji už v dnešní době díky tomu, že vím, v jaké společnosti se nacházíme.
      Co na mě už někteří z té šedé zony čs. šoubizu zkoušeli + Kubáň z usteckého fotbalu.. Vše si ověřujte, dnes se chce dost lidí po jiných projít, pač mají pocit, že jsou nejchytřejší a nemá to paradoxně u drtivé většiny reálný základ (jsou to hlupáci).. doba egoismu a manipulací, což souvisí i s tím přijetím nízkého hodnotového žebříčku..

  • https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-usa-varuji-rumunsko-pred-odvracenim-od-zapadu-40499923#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart

    tohle zase tak divné děcka není, pač USA tam mají raketové základny + tuším i důležitý radar, pač je to východní hranice NATO. čiže moc se jim divit nelze. V Rumunsku trošku revoltuje venkov, rumunské venkovské obyvatelstvo volí tyhle prosovětské síly a souvisí to i s globálním oteplováním právě, protože třeba rumunské zemědělství je nuceno přecházet na pěstování tropických plodin, trpí tam nedostatkem vody, čímž se horší životní úroveň - výnosy ze zemědělství jsou nízké.
    to jsou právě ty záležitosti, které vysvětluju Turkovi, ale je to házení perel sviním, pač je to rusofil, čiže si mne ruce v každé nestabilitě, kteréhokoliv světového regionu jako ne příliš intelektem a analytickým způsobem uvažování obdařený jedinec.. pač 3.světovou nechce prý ani soudruh Putin, Turku..

  • https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-zapadni-hydra-me-nepustila-na-maltu-stezuje-si-zacharovova-40499885#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart

    mě Marijo nechcou pustit na Krym, prý jsem z nikoliv přátelské země... tak jsem tam chtěl, ale už jsem si našel jinou alternativu teda. Tak se na to dívat i z druhé strany. Teď tam jela holčina z Ukrajiny za nemocným tátou, jak jsem četl v článku, a na půl roku jste ji posouvali vězmicemi v Sovětském svazu, že je asi zvěd. Já ten článek najdu..
    Pěkná lumpárna, i v takové situaci tu holku takhle trápit i jako východní mystikové teda..

    here we are, zděs:
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-ukrajinka-chtela-na-krym-za-nemocnym-otcem-a-stravila-dva-roky-v-ruskem-vezeni-40498842

    • Podstatnější je, jaký je vývoj výsledků v čase.
      Poprvé jsme byli zapojení do šetření v roce 1995, další cyklus byl
      v roce 2007 a tam došlo k výraznému zhoršení výsledků z matematiky

      zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-v-matematice-a-prirodnich-vedach-jsou-cesti-zaci-nadprumerni-na-deti-z-90-let-ale-nemaji-40499844

      Sověti tam sice v tabulce nejsou, ale myslím, že by to ze zkušeností s nimi z poslední doby minimálně dekádu dozadu na výsledcích minimálně v TOP 50 nic nezměnilo.
      chtěl jsem ale napsat, že ta generace ještě před rokem 90, kdy tahle data nemohla být ještě sebrána, byla určitě ještě lepší.
      Ono se to pozná během 20 let, kdy bude opouštět ten produktivní věk, jak ta generace Z potáhne ekonomiku, protože o té je ta finanční matematika.
      Ale jsem si tím jist, že tohle je jenom marginální rozdíl, u té mé generace by ta křivka byla ještě více do té amplitudy. Vím i, jak jsme byli úspěšní na mezinárodních olympiádách po tom roce 90, kdy už ta naše generace byla tedy na středních, pač tohle jsou data základek z té doby.

  • Jeho boj s obezitou ale většina expertů vítá.V tom druhém na přílišné zasahování do svobodného podnikání a ovlivňování zisku.

    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-kennedy-chysta-v-usa-radikalni-zdravotni-revoluci-bojovat-bude-i-s-fast-foody-265206

    tohle není samozřejmě pravda, protože tohle závadné podnikání ovlivňuje pak i ekonomiku země - zdravotnictví, produktivitu práce, v nejhorším případě křivku mortality obyvatel, která by se měla ideálně v čase lomit pod křivku porodnosti nebo ji vůbec nepřerůst.
    Tenhle zátah proti fast foods se pak proto dá realizovat přes potravinářské inspekce ve vztahu k nějaké doktríně státu v souvislosti se zdravím obyvatel, kterou každý stát dává do kupy na nějakých 10-20 let a postupně se novelizuje dle rizik. Stát si tam tak může dát limity související s nedokonalou přípravou potravin, kde se to pak objevuje v naměřených hodnotách škodlivin u těch výsledných pokrmů. Je to podobné jako s normami pro udržování hygienických předpisů v restauracích, popř. kdo si pamatuje a vlastní restauraci, s kontrolami stran přechodu na normy EU stran kondenzace par v kuchyních, všude se musely měnit digestoře, klimatizovat kuchyně.
    Tady má stát páky naopak obrovské, pokud chce jakýkoliv (i nadnárodní) řetězec podnikat na jeho území. U nás to bohužel taky nevyužíváme, pořád se bere v potaz více to, že tady odvedou daně, než to zdraví obyvatel na 1. místě. A hlavně teda dětí, byť zase se budu opakovat - tohle je problém rodiny a výchovy dětí, já do fast foods nechodil, protože mi to rodiče vysvětlili, že platím někomu za to, že mi kazí zdraví, což nedává smysl. Musel bych se mít za sudokopytníka..
    A komunismus to taky není. Nikdo jim nezakazuje tady podnikat, ale slušně.. :) je to stejné jako postihování dvojí kvality potravin v obchodech, kterou tady zatím obhajoval jen KATOLÍK Marian Jurečka. zvýraznil jsem slovo katolík, stejně jako se mezi oduševnělými šíří, že nemám rád vousaté jedince, tak se někde objevilo, že nemám rád katolíky. Vždy je to děcka o tom, jaký je to člověk, jak se projevuje, jaké hodnoty reprezentuje, ne jak vypadá.. :) tu jednoduchost svého myšlení do toho zaplétáte jen vy sami, kdo takhle filozofujete..

    • A výhled do budoucna je podle magazínu
      neméně deprimující. V roce 2050 by těchto lidí mohlo v USA žít až
      260 milionů. Vedle negativního dopadu na zdraví Američanů by to pro zemi
      mohlo znamenat i obrovskou ekonomickou zátěž, píší autoři v časopisu
      The Lancet. Odvolávají se na zprávu
      republikány vedené hospodářské komise, která předpovídá, že náklady na
      zdravotní péči v souvislosti s obézními by se do deseti let mohly
      vyšplhat na závratných devět bilionů dolarů.
      zdroj: stejný text, jen ho dočítám

      to, co psávám i já, obezita je opravdu obrovský ekonomický problém kapitalismu na všech úrovních. Kolega Kennedy má pravdu jak s těmi oleji (nasycené mastné kyseliny), tak s těmi průmyslově zpracovanými potravinami (obsah soli a těch tzv. éček-emulgátorů, čiže lidově chemických přísad), tohle jsou hlavní problémy obezity vedle cukru (u nás je to doporučení mimochodem výše u té konzumace lomeno den na 45g, odpovídá to tak zhruba jedné tyčince Margot-bílá, kterou mám rád :) , v článku v USA jen 36g, asi proto tak drakonické, vzhledem k tomu, v jaké situaci USA jsou, s touhle gramáží se u nás nevejdete do ničeho, u amerických žen je to ještě níže ). A není moc chytré, zvláště v případě vědců-odborníků, se hádat, zdali je méně škodlivé hulit trávu nebo kouřit dýmku s laikem, má-li se ten problém obezity teda řešit.. Příprava jídel na sádle (éra našich babiček - koukněte se na křivky jen kardiovaskulárních onemocnění z té doby), namísto na oleji, pak určitě je zdravější, to bych se s vědci, kteří se v článku vyjadřují, přel i já.. někdy i vědec bohužel už dnes reprezentuje nějakou lobby, stejně jako novinář, a ta zemědělská bývá díky dvojím výnosům (z dotací + předmětu podnikání jako takového) nejmovitější. Tohle v tom článku není pravdou zkrátka..a celé je to zkrátka o kontrole prodejců a velmi tvrdých pokutách, což u nás bohužel rovněž i díky nemanažerské práci současného ministra zemědělství nefunguje. Jinak s tím nic nenaděláte, symbolické pokuty, při jejich ziscích, nepomohou..

      a update, tohle píšu výše, když jsem článek začal číst, že stát má páky:


      Několik bývalých úředníků ale BBC
      sdělilo, že FDA nemá pravomoci vytvářet zákony ohledně například
      průmyslově zpracovávaných potravin. Může jen omezovat nezdravé potraviny
      například tím, že prosadí limity některých živin, jako například míru
      nasycených tuků.


      stejně jako může prosadit stát horní hranice u těch nasycených tuků, tak může stát prosadit i ty limity soli, emulgátorů v rámci těch balených potravin (což jsou ty průmyslově upravené) ne?? :) kdo hledá řešení, nehledá výmluvy..
      Těším se na dobu, až se i značky jako Mc Donald apod. budou prezentovat seriozně a budovat nějakou seriozní značku jako třeba se nyní u nás rozjela výroba fér čokolád, a nebudou chtít být haneni jako krematorium hovězího skotu. Vůbec nechápu majitele, že mu nezáleží na kvalitě. Tyhle firmy a takhle uvažující podnikatelé (zisk na úkor zdraví spotřebitele v důsledku šizení vlastních produktů chemickými náhražkami nebo špatnou úpravou produktu) by měli být hnáni pokutami až do insolvence..
      Pač to zdraví lidem-zvláště dětem, kteří takhle začnou v nízkém věku, už pak nevratí bohužel nikdo, zvláště ne tihle pseudopodnikatelé antibaťovského stylu..tohle je negativum kapitalismu jinak, v tomhle komunisté byli, aniž by to domysleli, před kapitalismem a divím se, že tím neargumentují. Používají jiné blbosti v interpretacích výhod komunismu, ale tuhle zásadní stran kvality a nešizení potravin jsem ještě od žádného toho soudruha neslyšel. A na to přitom není bohužel díky těmto pseudopodnikatelům kapitalismu oponentura..

      • tohle u nás jinak řeším posledních 15-20 let, varuji před tímhle trendem, který už je několik let v USA a Británii, dnes už jsme na stejné trajektorii, bohužel.. taky to zasáhne naši ekonomiku, proto jsem před tím varoval už v minulosti..
        Dnes máme obezní skupinu už nejen dospělých, ale i bohužel té mladé generace, o čem jsem právě hovořil, když jsem chodíval po školách a viděl i nástup těch automatů se sladkostmi tehdy, pak se to během 10 let proměnilo sice i v nástup automatů na mléka, které se stavěly vedle toho, ale ten trend už běžel. Poslední fází, když jsem končil v oboru a se scoutingem škol, bylo, že se omezoval už i sortiment bufetů ve školách, jak alarmujících dat ten trend dosáhl. Dnes už jsme stejně v pytli jako USA, ti ten vývoj nezachytili vůbec, nyní to budou řešit radikálními opatřeními, jak si můžete v článku přečíst, že tam bude do roku 2050 obezní prakticky 90% populace, což zahltí samo zdravotnictví.Tohle u nás ještě není, ale ani by nemělo být, protože bojuje už s křivkou důchodů a porodnosti právě.

  • „Jsme stále
    agresivnější, hledáme obětní beránky, chybí nám introspekce
    ,“ myslí si
    italský psychoanalytik a spisovatel Luigi Zoja.
    Nárůst paranoie umožnily technologie.
    Ne proto, že by byly z podstaty špatné, ale protože je špatně používáme.
    Displeje nahrazují lidské interakce a vztahy. Proto mimochodem nemám
    rád terapie po zoomu. Nikdy nezastoupí interakci s dalším člověkem tváří
    v tvář.
    A další problém je, že málo čteme. Když
    čtete, můžete setrvat v dlouhém zamyšlení. Televize je stupidní -
    zvlášť v Itálii po éře vlády Berlusconiho. Ale u knihy si můžete vybrat,
    jakou rychlostí budete číst.
    (text předtím nemůžu vypíchnout, protože s tou interpretací nesouhlasím, pán to podává zjednodušeně, ale souhlasím s názorem, že pasivně agresivní a víme to oba s partnerkou, bývají lidé s nižším vzděláním, proto si vždy hledám jejich vzdělání, takoví mají i problém ty terapie navštěvovat, popř. pokud se tak děje, pak porušují jejich pravidla - alkohol, a nesouhlasím s jeho výkladem, protože zapomíná na psychosociální vlivy z rodiny, přitom pochází ze země, kterou ovlivnila taky diktatura Musogliniho, u nás ty archetypy komunistické výchovy jsou bohužel ještě vidno v několika generacích po sobě, ti lidé očekávají nějaké výhody ve společnosti, přeceňují své dovednosti, jsou zkrátka zvyklí na ty subvence režimu, spíše měl pohovořit o té psychosociální oblasti tady a nízké frustrační toleranci ve společnosti, odtud i pojem snowflakes generation - proto je tahle generace daleko křehčí než ta válečná, nebo revoluční, u nás se to projevu např. vyšším počtem depresivních mladých, roste nám ta křivka lineárně, mám strach až z exponenciálního růstu (děcka nám ve velmi nízkém věku padají do invalidních důchodů, protože už s tím nejde nic dělat po těch dlouhých čekačkách na sezení s dětským psychiatrem, SELHAL SYSTÉM), protože kolega Hoschl trošku více zaspal a manažersky selhal v tom apelu na exekutivu státu v souvislosti s nedostatkem dětských psychiatrů, tohle se ví bohužel už dobrou dekádu a on byl za tyhle záležitosti a upozorňování na ně zodpovědný, proto se zřizoval ten Národní ústav duševního zdraví, který v téhle kritické době, kdy se mělo tohle už coby prevence řešit (asi ve vyšším náběru studentů psychologie vysokými školami, takhle jsme řešili zubaře nebo lékaře třeba), řídil a tohle spadalo celkem jistě do jeho agendy tyhle trendy ve společnosti monitorovat a upozorňovat na ně exekutivu státu..
    jinak ale souhlasím i se zbytkem textu, jen si nemyslím, že by si dnes nemohl jedinec najít uměleckou galerii, která mu vyhovuje (těch možností má dnes naopak ještě více než v minulosti), nemusí se orientovat jen na současné umění, může si zaletět klidně do té Florencie nebo Vatikánu, dle potřeby).

    zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kultura-co-maji-spolecneho-hitler-i-putin-agresivniho-otce-rika-psychoanalytik-265507

    přemýšlel jsem, jestli tohle sdílnout, protože pán je evidentně levicově naladěný, a proto i zacyklený, navíc v oborech, kde mu chybí informace - aktuálně čajna třeba velmi podezřelá, a už je to právě podruhé během 2 let, že její loď přerušila podpořské net kabely mezi státy v Baltském moři - to je právě ta pasivní agresivita, kterou zmiňuji já - spojuji to právě s tou výchovou východních mystiků (postavenou na provokacích, to se týká i jaderného arzenálu, jeho zkoušek, zkoušek balistických raket - KLDR, čiže nedělejme ze soudruhů na Východě ty obětní beránky..).
    Do toho naše velice zodpovědná a profesionální, světově uznávaná rozvědka vlastně každý rok ve své zprávě varuje, že se čajna připravuje na velký ozbrojený konflikt, kolega Musk už naznačil, že vůči tomu Tchaiwanu, odkud nechal taky outsourcovat výrobu čipů do svých aut do nových závodů v Thajsku. To je vše bezpečnostní oblast, úplně mimo obor psychoanalytika, ale zase pokud o tom pán hovoří, pač jinak hovořil rozumně, viz. vypichuji z článku to, co si myslím i já jako v psychologii vzdělaný, tak by to měl mít nastudováno, jinak čelí oponentuře logicky.
    Pak je tady ekonomické téma čajny - subvence její vlády minimálně v automotive, to je zkrátka ilegální zvýhodnění obchodníka na jinak volném trhu v rámci centrálně řízené ekonomiky a vytváří to na trhu nerovnováhu díky dumpingovým cenám. Dále bychom se mohli bavit tady o dlouhodobé průmyslové špionáži čajny, USA už kvůli tomu zrušili technologickou POMOC (dobrá vůle byla) svých pracovníků přímo v čajně a stáhli si je. tzn. žádná paranoia. Pak jsou tady lidskoprávní záležitosti a divím, že tohle prohlásil na půdě Knihovny Václava Havla, který by mu určitě taky oponoval. Až 200 poprav ročně v čajně, opozičních představitelů, útlaky Ujgurů, je toho na knihu. 
    Sledování uživatelů přes čajna spotřebiče a drobou elektroniku - mobily, tablety, laptopy.
    Pán je levicový, má na svůj názor právo, ale je třeba se k tomu přiznat, ne podávat zavádějící info. Z toho článku je to cítit na sto honů. Není možné omlouvat neomluvitelné, zvláště pak to, co narušuje demokratické principy v rámci minimálně západní společnosti - pokud chtějí prodávat tady, musí ctít zdejší zákony a společenské konvence.
    Dále.. I u zmínky chiliasmu bych se taky zastavil. On  není totiž spojený v historii pouze s negací jako to čekání na sestoupení Krista a převzetí jeho vlády spojené s koncem světa. Pán nezná historii naší země, lze mu to odpustit. čiže na doplnění.. V husitství k tomu třeba vzhlíželi jako k prostředkům k revoltě a porušování stanoveného společenského řádu (něco ve smyslu - nic už nemá cenu - tedy ta negace, kterou zmiňuje italský psychoanalytik výše), ale např. Komenský to zase bral jako poslední možnost obrody společnosti, čiže to mělo úlohu i buditelskou v rámci společnosti v naší historii.

    • Židů jsem se zastal jinak taky, to když jsem ortodoxním katolíkům zrecenzoval Nový Zákon, za což mě proklínají a už jsem si to slízl od těchto vyznavačů Desatera a života bez hříchů, musím říci, několikrát v té pro změnu zase jejich pasivní agresi dnešní společnosti. Jen jsem přitom na problém ve výkladu farizejů (ství) opravdu spousty kněží v rámci jejich kázání, což byla btw velmi mírumilovná odnož judaismu, upozornil.
      tak ještě na doplnění, pán to myslel asi v kontextu současného Izraele a války na Blízkém východě, já jsem se spustil ještě dál do historie až k vypálení Chrámu judaismu římskými (katolickými) vojsky na konci toho 1.století po Kristu, což ostatně samo o sobě naznačuje, kdo tu agresi historicky spustil..

    • Ale jinak tam má pán dobré věci k zamyšlení z té psychoanalýzy a
      sociální psychologie - machismus kritizuji taky v současné společnosti -
      souvisí právě s tou masivně rozšířenou pasivní agresivitou takto
      nespokojených jedinců v rámci jejich vlastního života (někde to může
      znamenat i úbytek té šedé kúry mozkové, jde-li o přibližování se tomu
      kritickému věku stařecké demence), snižování úlohy žen ve společnosti
      macho , kterých se dnes vyrojilo díky absenci čtení u těchto-trenování
      myšlenkových pochodů (pán taky zmiňuje) spousty..Protože výchova už to
      nezastaví, ty tenze ve společnosti jsou dnes tak silné, že ten
      psychosociální element dobrého vychování z rodiny už taky vytlačují.
      tak si přečtěte, výše vypichuji jen podle mě zásadní pasáže pro nalákání
      veřejnosti, které se týkají spousty hlavně "chlapáků" mezi
      námi..souvisí to pak i s tou pasivní agresivitou, kterou zažíváme s
      partnerkou tedy nevídaně, až zíráme, co si cizí lidé dovolí.. Ale
      souvisí to podle mě s tím, co uvádím výše a v čem doplňuji pána.

      Paranoia
      se pak objevuje i v postavení soudruha Putina vůči Ukrajincům, které
      obviňuje z nacistických myšlenek, rozšiřování NATO na východ pak
      považuje za ohrožení, ačkoliv je NATO OBRANNOU aliancí, státy NATO
      reagují a aktivují ten V. článek dohody až po napadnutí jedné z
      členských zemí, předtím ještě navíc musí být aktivován IV. článek v
      nějakém usnesení, jak se bude postupovat, aby to nebylo zkratovité. Tak
      to ještě doplňuji do textu pána, zmínil jen Hitlera a Židy jako levicově
      orientovaný..špatné jsou oba ty extrémní poly.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit