Elitářství od školních lavic. Co skutečně rozhoduje o přijetí na víceleté gymnázium?
-
Když jsem musela začít pouštět dceru chodit samu do školy, tak jsem o ni měla opravdu velký strach. Co mi ale nakonec hodně pomáhá je to, že jsem jí pořídila dětské chytré hodinky https://www.armodd.cz/armodd-kidz-gps-4g-cerna/ ty mají v sobě GPS a já mohu díky nim sledovat polohu své dcery a mohu tak být v klidu.
-
Já osobně si myslím, že je fajn, že jsou prostě přijímačky na gymnázium těžší. Stejně jako na oborové školy. Když jsem se já učil na přijímačky z matematiky na lyceum, tak jsem prostě čtrnáct dní chtě nechtě ležel v knížkách a nedalo se s tím nic dělat. Prostě jsem na to školu chtěl, byla výběrová a rozhodně bych neřekl, že to bylo nějak elitářské. :)
-
Vybrala
jsem školní aktovku https://www.baagl.cz/skolni-batoh-skate-moon/ Nedokážu
popsat její radost, když jsem jí novou aktovku dala. Hned se rozzářila a už
má v aktovce vše pěkně naskládané a nachystané. -
A
jakou jste teda vybrala? -
Také
jsem pro dceru kupovala novou aktovku. Taky jde teď do 6 třídy na gymnázium.
Vybrala jsem ji krásnou aktovku od české značky a dcera je s ní spokojená.
Pro mě bylo důležité, aby měla ergonomicky tvarovaná záda a nebyla těžká. -
Ahoj,
chtěla bych dceru nějak podpořit, protože se chystá na víceleté gymnázium a
nějak se necítí. Chtěla bych jí udělat radost, a tak mě napadlo ji koupit
novou aktovku do školy. Ona má ráda pěkné věci. Dá se koupit pěkný batoh do
školy, který bude i kvalitní? -
Pane, pardon, ale nesouhlasím. Já jsem studentem oktávy a na humanitní obory z naší třídy se hlásí 4 lidé (žurnalistika, psychologie a ano vámi vysmívaná pedagogika) z celkové počtu 23. Zbytek jde na medicínu, finančnictví, farmacii, biochemii a zejména techniku. Pokud mám být upřímný, platí a vždy platilo, že nejlepší ABSOLVENTI čvutu jsou gymnazisté. Stejně tak, co mám zkušenosti z průmyslovek, půlka třídy na to naprosto "mrdá" neobtěžuje se ani chodit do školy a v ideálním případě fungují jako skvělí dealeři kvalitní trávy. Samozřejmě ne všechny, ale tohle je většinová realita- ať se vám to líbí nebo ne.
-
Tak a teď se chystá inkluze. Pod maskou humanistického začlenění postižených dětí mezi ostatní se skrývá další segregace. Zatím jsem se nesetkal s názorem učitelů, že by to neměl být problém a je jasné, že to výuku všech dětí zpomalí. Pro bohaté je tu možnost platit soukromou základní školu, pro ty ostatní skutečnost, že jejich dítěti se nedostane potřebného vzdělání. A to je hlavní důvod inkluze ,. Přibrzdit vzdělání, odklonit děti od vyššího vzdělání a na plnit lavice učňáků a středních odborných škol. Pro bohaté tu zůstává možnost si vzdělání zaplatit
-
Jenže těch názorů na propastný rozdíl ve kvalitě ZŠ je čím dál tím více. A ty pak vedou rodiče ke strachu a obavám z toho, co bude za pár let. A v tom případě se zdá být víceleté gymnázium jako nejvhodnější řešení. Nikdy jsem si nemyslela, že by měly být školy všechny stejné a že učitelé mají všichni stejné schopnosti. Ale nikdy jsem si taky nemyslela, že budu chodit do školy za panem učitelem a škemrat a doprošovat se, aby alespoň něco v té škole dělali a platit drahé kursy scia proto, aby dítě mělo vzdělání. Zkušenosti mluví samy za sebe. Bohužel. A myslím si, že toto je zárodek problémů. Ne to že jsou rodiče ambiciózní. Školy dávají prostor k vytvoření obav a názoru,, že řešením jsou víceletá gymnázia. Nejde ve většině případů o ambici tak, jak se píše v článku. To jsou opravdu jen povšechné předsudky, klišé. Kde na to autor texu přišel, že ambiciozní rodiče chtějí děti segregovat z lavic základních škol? TO je taková blbost. Je to zase lepší všechno svést na rodiče!!!!
-
To jste hodně špatně pochopil.
-
Bohužel není, dřív i nyní záleží na učiteli a prostředí ve škole. Dnes navíc i na tom jak se škola sama rozhodne naplňovat vzdělávací plány.
Pokud si myslíte že základna je každá stejna, musím vás ubezpečit ze neni. Pokud si myslíte že každý učitel je stejný a naučí to stejně, nenauci a není.
Jestli si ik všimla ze ta škola co měl mladej je naprd pak jednoznačně udělala dobře ze školu změnila... Jestli na gympl nebo normální je jedno, jde o to jestli náplň uciva a metody, prostředí a sociální okolí rodiči vyhovují.... U mě jednoznačně 32 žáků na třídu znamená okamžitě odtamtud mazat pryč... Víc bych ani nemusel slyšet. -
Asi patříte k té části populace, která zavírá před problémem oči a raději jej nazve jiným jménem. Ale tak to je pro náš národ český typické....nic naplat...
-
Tak v tomto Vás opravdu chápu a přeju Vám i vaší dceři, aby se na gymnázium dostala. Bude se tam mít určitě lépe, uvidíte. Nadání se musí rozvíjet, jinak se cesty uzavřou a dítě bude stagnovat. Držím Vám pěsti
-
Milý pane - toto vymyšleno není, jde o popis holé skutečnosti. Ještě že máme možnost si vybrat pro naše děti lepší cestu!!! ! Hold to ale chce se nad věcmi trochu zamyslet, jak se říká hejbnout řití a ne kolem sebe trousit jen kritiku. Víceletá gymnázia neškodí. Co škodí, je nedostatečná úroveň základních škol!!!!!
-
naprosto souhlasím a sdílím váš názor... moje dcera je od druhé třídy rozhodnutá, že půjde na víceleté gymnázium. Je matematicky nadaná a bohužel spadla do třídy, která je ze 2/3 naplněna nezvladatelnými kluky, kteří prostě nemají o učení zájem. A tak se místo výuky řeší kázeň. Podotýkám, že s tímto rozhodnutím přišla sama a byla jsem dost překvapená, jak může malé dítě "drtit" to, že jsou ve škole pozadu... Jen na vysvětlenou, nepovažuji se za přehnaně ambiciózní matku, ale každému snad záleží na vzdělání svých dětí, ne?
-
je Obchodní akademie.A ni jsme se hlásili.Ovšem školičku nám převzala taková prapodivná škola Ochrany osob a majetku. A tak místo odborných předmětů se tady honí pachatelé po budově už chybí jen návštěvy psích rodin z útulku.Je tady takový slizký pedagog, který se šikovně vetřel do přízně ředitelky.A tak si cestuje celý školní rok se studenty po jakože projektech EU.Dobrý ale za něj se supluje a je to taková permanentní improvizace.Takže široko daleko - nehlaste se na OBA do Karviné.Všechno je jinak než se píše na stránkách!
-
V čj měl za celý rok popsáno pět stránek v sešitu. V matematice neměl minimálně polovinu příkladu vypracovaných. V hodině prvouky a přírodovědy se učil o tom, že člověk je stvořen k tomu, abych běhal po lese a ne k učení. Chápu, že je lepší vzít děti ven a vyvenčit je. Proto jsem viděla smysl v nákupu kurzů scio a NELITUJI TOHO.
Jak se říká - tohle nevymyslíš *1* -
chrlý???? *2*
-
gymnázium? kvalitnější vzdělání?? v praxi nepoužitelné nepotkal jsem zbytečnější a neschopnější lidi než absolventy gymnázií to je dobré leda tak pro sociologické a humanitární obory jo a ještě na peďák to jsou ti "praví" co pak neschopně učí gymnázia chrlý jen v praxi nepoužitelné jedince *11*
-
Spíš reklama na nákup scio kurzu *3*