Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • DayZ ma hlavne tu prednost, ze ukazal celemu hetnimu byznysu, jakou moc ma svoboda jednani. Arma II ma spatny net.code, bezesporu. Ale dava nam svobodu prostredi, svobodu jednani a pritom Vas to nestoji zadnou horentni sumu penez. Jestli se hraci nechovaji ferove, ale jako hyeny, je to chyba nase. Osobne verim tomu, ze pri katastrofickym scenari by vice lidi rabovalo a plundrovalo, nez pomahalo. Hra zrcadli to, co je v nas. Nemyslim si, ze ted dojde k revoluci herni sceny, ale dayZ jasne ukazal prostrednicek EA, Activisonu a dalsim. Z toho hlediska ma muj ohromny obdiv. Osobne zatim s kamarady blbneme radeji s modem A.C.E a hrajeme si s editorem. DayZ se uz ted stal ale milnikem, na zaver R.I.P CoDe a armado klonu...
    • len je treba dodat, ze ten katastroficky scenar ten dayz ani trosku nesimuluje... jedlo a voda je tam uplne vsade a nepredstavuje to ziadny problem. hraci sa medzi sebou zabijaju pre zabavu a pre istotu.
      • Takze podle tebe kdyby v realu nastala tato zombie katastrofa tak ze sveta zmizi jidlo a voda? Podle me to simuluje celkem dobre, a sice tak, ze kdyz prolezes par domu tak tam najdes jidlo a piti po byvalych obyvatelich.
        • lenze je to tam uplne vsade... proste sa nemozes dostat do situacie, kedy by si to jedlo a vodu nemohol najst. keby take nieco realne nastalo, tak si viem predstavit, ze by to bolo celkom nedostatkove zbozi a clovek by nevedel, ci prezije dalsi tyzden... potom by mozno zacal uvazovat, ze zabije nejakeho nestastnika kvoli jedlu, len aby zvysil svoje sance... ale toto neni dayz. v dayz je jedlo a voda uplne vsade, proste iba sem tam musis skocit do obchodu, na akukolvek farmu a pod... nemusis nikoho zabit. ale zabijes, lebo sa tym niekto naramne bavi (sak ked nevyda, tak sa zasa hned respawnuje). a uplne bezne sa ani nepozries co ma v batohu. "survival" hra, kde jediny skutocny problem je interakcia s inym hracom.
          • Jenze jidlo a voda by bylo vsude i ve skutecnosti. Vsude kde ziji lide jsou vetsi ci mensi zasoby potravin. Ty doma nic nemas? Jasne, kdyby bylo 15 let po katastrofe tak uz asi najdes prd, ale DayZ nezachazi takto do podrobnosti, hrac nevi co se stalo a kdy se to stalo. Treba od vypuknuti nakazy ubehl teprve mesic, nebo dva...

            Mnohem nerealnejsi je to, ze zbran nebo munice se vali v kazdym druhym kravine, stodole a podobnych objetech. Kdyby mel dayZ verne simulovat realnou katastrofu, tak zbrane by byly mnohem vice vzacne. Ale tady samozrejme je treba udelat kompromisy aby hra byla zabavna.
            • v pripade nejake vetsi katastrofy lze pocitat s kontaminaci vody - uzavrena/balena taky nevydrzi vecne, pri vypadku proudu by byl problem s potravinami - rychle se kazi, pri spatnem skladovani nevydrzi ani ty trvanlive...
            • hra je zasazena do černarusy a tam přici byla válka, tak nějaká ta munice a zbraně se určitě najdou ;-)
  • Kein
    Konečně normální článek. Congrats. *5*
  • Pekny clanek.
    Dneska me bohuzel potkal jeden z nejneprijemnejsich bugu. Kratce po pripojeni na server me to "teleportovalo" kamsi nad more kde jsem po par vterinach volneho padu narazil na hladinu a zemrel. Nasranej sem byl hodne, protoze po asi 5ti dnech hrani (ne v kuse samozrejme) jsem uz byl velmi slusne vybavenej a s arzenalem kterej sem mel k dispozici (samopal Bizon s tlumicem + odstrelovacku Cz550 v baglu) jsem se rozhodne necitil tolik ohrozen at uz ze strany zombies nebo ostatnich hracu.
    Bohuzel jde o jeden z mala bugu, ktere jsou zpusobeny nedodelanym a nevyladenym modem. Vetsina ostatnich bugu je zpusobena spis tim, ze dayZ bezi na enginu, kterej byl ocividne vytvoren pro uplne jinej typ hry.

    No nic, den dva to budu vydejchavat a pak hura zase od zacatku....*16*
    • Koukám, že tento bug prošel menší evolucí.
      Jestli se nemýlím, dřív tě to odrbalo o všechen gear a hodilo rovnou do vody. O.o
  • MrSanta
    Dnešní poučení: nesedat se smejkim do traktoru.
    • Klidně ano, jen se ujistit, že v okruhu deseti mil není žádný vrak auta, do kterého
      by to mohl naprat. *1*
  • Tak jsem si to na popud zdejších uživatelů zkusil. A teda no, nic moc... :/

    1. Spawn zombie funguje asi stejně dobře, jako spawn neptřátel v Armě 2. Pamatujete někdo na poslední misi a dobíjení Gudlova? To jsem myslel, že rozžvejkám klávesnici, když v minutových intervalech se uprostřed vesnice spawnovaly 2 auta a 3 vojáci kolem dokola. Tady je to občas podobný.
    2. Arma 2 engine je zastaralej, neoptimalizovanej hnus. Opravdu. Framerate si často dělá co chce, nasvícení, kdy máte bílou oblohu a čistě černý stromy vymyslel taky nějakej chytrolín. A ty animace.
    3. Zbraně. Dokud střílí, je vše ok. Jak ale člověk najde zbraň, se kterou by měl zombíka majznout po hlavě, je zle. Takhle si stojím naptori zombíkovi, v ruce páčidlo a jedem jak tahovku. Já ho praštim, on praští mě. Já ho praštim, on praští mě. A taklhe ještě 3x, než jsem skoro vykrvácel a rychle musel do batohu pro bandáže. Když opominu, jaký peklo vůbec je přijít na to, jak tupý zbraně používat, tak samotný užívání co následuje je mnohem horší.
    4. V jednom je to neuvěřitelná otrava. Pokud někoho baví plazit se půl hodiny v trávě a čekat, kdy už konečně přijde skulina v zástupech věčně a zcela nelogicky se spawnujících nemrtvích, prosím.

    Jinak herní principy jsou fajn. Ne kdoví jaká zábava, ale ve vícero lidech to na nějakou dobu zabavit může. Hudba je taky správně deprimující. K tomu, aby vás DayZ chytlo musíte hře (modu) hodně odpustit, a stejně tolik si domyslet. Není to pro každýho.
    • Preto si pockam na samostanu hru DayZ. Uz len z toho dovodu aby som nemusel teraz platit za Armu a potom za DayZ....
      • Hele já kupoval ARMU jen kvůli DayZ, ale i ta arma je opravdu zábavná na coop. Fakt nelituju peněz za tu ARMU.
        • To ti verim ale mna by to proste nebavilo....
    • Páčidlo je tupá zbraň a potřebujes okolo 7 hitu na zabiti zombika, jeden hit kdyz trefis hlavu :)
      Sekyrka zabiji na 1 ranu
    • bod 2.,Kup si herne PC .CPU aspon i5/i7, VGA : GTX580/670 nebud ako chuj *2*
      • Ano, řešení špatný optimalizace je koupit si nový pc. Pro info mám i5 2500k a 560ti HAWK. V polích 60 fps žádnej problém, ale v továrních komplexech není problém jít na 25 fps. A to nemusí bejt na scéně bůh ví kolik zombíků. Dělalo to už v Armě, dělá to i tu a dělat do pravděpodobně bude v jakýkoliv hře na tomhle enginu.
        • rancor1223
          Stejný PC, zádný problém, 45FPS ve městech, High detaily, 4km dohled. Udělej si v PC pořádek, to je vše co ti k tomu řeknu.
          • 4 km dohled *8* Na to ti nemůže stačit ani vRam, vždyť jí ta kartá má 1 GB. PC uklizený docela mám a marast sypu na externí disk. A v Elektrozavodsku jsem fakt šel pod 30 fps, i když po většinu času se s 2 km dohledností pohybuju kolem čtyřicítky. Ještě mě napadá, že jsem si mohl rovnou zamknout framerate na čtyřicítce. Ten framedrop ze šedesátky je totiž nejhorší. Zlatej nVidia inspector, jak ten mě ve Skyrimu podržel *1*
            • 4km dohled v DayZ nelze nastavit, od předposledního Arma patche je omezen mlhou na cca 1km (na všech serverech, ktere jsem zkoušel). Nastavení tam sice pořád je, ale nijak výkon neovlivní. A FPS se hodně odvíjí od serveru, na kterém hraješ.
            • rancor1223
              Stáhni si poslední BETA ovladače na grafiku a nastav Grafickou paměť na Výchozí.
    • trolo
      1. dafuq? nikdy sa mi nespawnovali zombieci pred ocami. asi hrajes inu hru.
      2. cool story bro. na 486 to mozno seka ale na 4 jadre to ide nonstop 60 vsync bez dropu.
      3. melee zbrane a system boja nieje v arme. bol pridany v dayz rocketom. a dayz = alpha. arma nema ziadny melee system
      4. u mad bro? chod hrat call of duty kde bezis 3 sek dead respawn 3 sek kill dead respawn


      btw k "recenzii": http://i53.tinypic.com/243500z.gif
      • Chlapce moj, Core i 7 2500k pretaktovane na 4,5 ghz a k tomu 580gtx a o stabilnych 60 fps mozem snivat, to nehovorim o ludoch, co maju nedajboze Phenomy II, C2Q alebo Bulldozery, tym to ide ovela horsie...

        Mam nejakych 50 az 60 fps na Arme 2 OA, a to mam dohladnost len 1600 metrov na default, AA je maly, Fxaa a MLAA je vypnute, pamat default, vsetko na high a post process vypnuty.

        Mas pravdu, asi hrajes inu hru, zapni si Armu 2 a maj tiene na high a chod do lesa medzi stromy, instant fps drop na 30 fps, zapni si Arma 2 OA a chod do miest, instant fps drop na 30 fps...Ja mam v tej hre nahrate cez 200 hodin a nie som DayZ trtko ako ty, takze o optimalizacii nieco viem, narozdiel od teba a aj ako ta hra fachci, ked realne bojujem ci sa na screene nieco deje...

        Tak mi tu prosim ta nepis o 60 fps, lebo ti tu hodim testy z netu a zaplaces. Ta hra vysla tri roky dozadu, vymenili sa tri generacie cpu a gpu a stale to nedas na najvyssie detaily ani na six core od Intelu a quad sli 690gtx....Lebo ten engine je optimalizovany crap a to iste plati aj pre Armu 1 po tolkych rokoch.
      • 1. Zkus si vylézt uprostřed vesnice z auta a jen se koukej, jak ti jich po chvíli jen z kadibudky vyleze tak 6.. *4*
      • Čekal jsem, kdo první bude dost ubohej na to, aby tu vytáhl CoD aniž by pochopil smysl psanýho textu. Gratulace, vyhrál jsi první cenu *3*
        • trolo
          wut?
          • Thorleif_cz
            *15* Buď rád, člověku se přece nestane každej den, aby něco vyhrál... *3* *1*
    • Možná až moc přeháníš. Pro pořádek je to stále a ještě delší dobu bude Alfa verze = spousty bugů,nedostatků atd. Což musíš hře určitě odpustit, a nebrat ji jako plnohodnotnou již vydanou hru.
      A co se týče toho bodu 4. že je otrava plazit se. Tak hold to neni L4D ale myslím,že je na internetu dost videí,recenzí kde se to dočteš a nejdeš hrát DayZ s představou rubání tun nakažených. Pro tohle mě to baví. Neni to jako každá doposud vydaná hra. Musí se trochu taktizovat a ne jen bezhlavě naběhnout do stovky nepřátel :-). Jinak Sekera ubírá více HP než crowbar (páčidlo) což je samozřejmé,protože je to tupý předmět a ne ostrý jako sekera.
      • Problém není v tom, že se člověk musí plazit. Jak píšu. Problém je v tom, že se spíš čeká na skulinu v respawnu. A pokud se sekera ovládá stejně skvěle, jako páčidlo, pak to na věci moc nemění ani kdyby ubírala životů kolik chtěla. Mimochodem sekeru jsem našel a jako zbraň jsem ji za živýho boha nedokázal použít. V komentáři stálo "na štípání dřeva".

        A že je to alfa je sice moc hezký, ale pustili to ven, tak píšu, co vidím. To by se dalo všechno omluvilt slovy že je to alfa, nebo že je to zadarmo... Ona je tam vůbec všude pachuť Army a jejího überrealistickýho ovládání panáka, což asi nikdo nikdy neodstraní. V praxi je to takovej opačnej extrém Quaka nebo Unrealu. Všechno se dělá pomalu, houpe se hlavou jako o život a v interiérech se o zásadně o vše zasekává a projít dveřmi napoprvý dokážou jen ti nejlepší z nás.

        Aby ta hra byla opravdu funkční, chtělo by to ze strany tvůrců hodně tvrdý práce a vyhození věcí převzatých z Army. Což se podle mě natuty nestane. Je to zajímavej mod, ale takový halo bych kolem toho fakt nedělal.
        • ZvacA
          Lidem se ten koncept celýho módu zkrátka líbí a baví je. Šťourat se v dostatcích/nedostatcích technologické stránky Army, když každý ví, jak to celé chodí a funguje, není třeba. Snažit se tu tlumit nadšení i úspěch tohoto projektu na subjektivní nelibosti vůči Armě obecně, je na ho*no, příteli.
          • Cahir
            Nadšení je fajn, ale nesmí zastřít úsudek.
          • mna by zaujimalo, kolko ludi to realne hrava (napr. spusti to aspon raz za tyzden) a kolko proste iba naletelo na ten hype. podla oficialnej stranky to denne hra tak ~175k ludi, a pritom to uz aspon 1x vyskusalo spustit cez milion ludi.
            • Vrook
              Imho neni úspěšná jen hra, kterou hrajou všichni denně. A vzhledem k tomu, že DayZ skoro žádnej umělej marketing nemá a "slovo" se šíří virálně, tak ani nejde naletět. Většina lidí se o dayZ dozvěděla od nezávislý strany (od kámošů, z videí, atd.), prostě od někoho kdo mu podal nezaujatý "uživatelsky" objektivní informace a dojem. A pokud se timhle způsobem vytvořil hype, neni to nic falešnýho, ale naopak to svědčí o skutečný oblibě mezi hráčema. Logicky - nekvalitní produkt se mezi uživateli bez marketingovejch pilířů asi těžko prosadí. A DayZ se bez nich prosadil docela snadno..
            • ZvacA
              To je ale problém lidí. Když se DayZ rozjíždělo, ona i komunita byla o něčem jiným - módu se věnovalo jádro hráčů, klanů a jiných uskupení, kteří se běžně Armě věnují a věnovat budou. Dle toho taky vypadal samotný gameplay. Ovšem, jakmile se DayZ projekt dostal do široké působnosti, tak se k tomuto módu, a tím pádem k Armě, začali při vší úctě s*at lidi, kteří by jinak o ni nezavadali. Věřím, že takoví hráči potom mohli být slušně "překvapeni", jak Arma herní sféra vlastně funguje...
            • To by mě taky docela dost zajímalo. Já se k tomu teda ještě s odstupem určitě vrátím, až trochu pomine ten první a ne zrovna povedenej dojem. To občas pomůže vidět věci v jiným světle a pak třeba taky přinýst pár patchů.
          • Že je to jako strkat pracky do vosího hnízda, obzvlášť v našich končinách, to je mi jasný. Ale tak píšu, co si myslím. Že budu případně digitálně zašlapán je mi fuk *4*
            • kdyby z toho lidi nedělali zázrak, zpracování army je pro mě hrozné a armě3 vůbec nevěřím, surikata má pravdu něco takového jsem říkal už dřív
            • Je opravdu zvláštní, jak tu podle spousty lidí "člověk nemůže o hrách mluvit na základě videí a textů, ale musí si je zkusit" a potom zase klidně může. Na mesiáše si tu nikdo nehraje - nebo si fakt myslíš, že na základě mýho názoru přestane tu hru někdo hrát? Kulový! A pokud jo, tak by byl dost divnej. Navíc ji ani "za každou cenu" nepotápím. A proč to píšu? Protože můžu a protože chci. Jsou lidi, co si Armu kupují jenom kvůli DayZ a možná by tak nebylo od věci napsat na hru taky odlišnej názor. Nikde nestojí, že co říkám je písmo svatý ani to tak neprezentuju, alespoň o tom nevím. Pokud si to někdo myslí, tak to ho teda ochraňuj sám bůh *1* Kapírujem?
            • ZvacA
              A to je přesně to, co mi vrtá hlavou - proč to píšeš? Aby si vyjádřil názor? Ale kulový... Věděl si dlouho předtím, než tě místní údajně popudili, co tě v tom módu čeká. Věděl si dlouho předtím, na čem ta věc běží a jaké chyby to obnáší. Víš dlouho, že tě to nebude brát, ale přesto do toho lezeš, nasaješ svůj odér negativismu a vesele ho zareprezentuješ při první příležitosti? Proč vlastně? Kdo zkrátka bude chtít, ten si k DayZ cestu najde a kdo ne, je to jeho věc a bavit ho to nemusí. Snažit se tu hrát ovšem na Mesiáše, který byl vyrušen DayZ komunitou k zahrání si, a s pozdějšími nepochopitelnými tendencemi DayZ projekt potopit na svých nelibostech za každou cenu - v tom opravdu nevidím nějaký význam. DayZ mi zrovna totiž nepřipadá jako něco, na co je třeba házet vermomoci hnůj jen proto, že je v široké oblibě.
  • Diky za skvele clanky o Dayz. Z meho pohledu: Mezi radky je tam presne to co me na Day Z bavi. Nektere bugy me taky vylozene stvou, ale na druhou stranu je to takovy "filtr", kdy to nektera skupina lidi prestane hrat a zustanou ti co neuprednostnujou formu nad obsahem, do urcite miry samozrejme.
  • Pete.palis
    už se těšim, až nějaká firma půjde do podobný hry, vytěžit nějaký ten dukát a vznikne jim z toho parodie *5*
    • Vrook
      >warZ
  • Masa-san
    Jen takový návrh.
    Bylo by možné natočit gamplay video, popřípadě i s komentáři?
    Po všech těch článcích plných pocitů a zážitků z DayZ, byste se s námi mohli podělit i o nějaké zajímavé nebo i vtipné video z vlastního hraní pokud je to tedy technicky možné.

    Inspirace > http://www.youtube.com/watch?v=oQQ4N1kMv9o
    Ti chlapíci z gladiátor-busu nezávisle na tomhle hráči natočili video z jejich pohledu
    tady > http://www.youtube.com/watch?v=Wt0i5O5Tu04&feature=watch_response
    • smejki
      máme záznamy ze tří asi tříhodinových koopů, ale pokaždý se něco podělalo. Naposled třeba to, že jsem odjel na dovolenou a neměl čas to zpracovat, natož dost internetů na přenos!
    • ubožáci
      • Tvoji rodiče určitě *15*
  • Jelikož jsem něco málo s enginem ArmA dělal, tak i oceňuji, jak jsou vyřešené AI zombie. Engine Arma totiž umožňuje vytvořit tzv. ambientní objekty, které neřídí server, ale počítač hráče. V původní hře je engine používal na různé králíky, motýlky apod. Dean Hall je využil na zombie a proto ty, které se kolem vás vygenerují ve skutečnosti vygeneruje a nadále řídí váš počítač. Díky tomu jsou lagy v chování zombií staženy na minimum. Server jen synchronizuje data o pozici a stavu ostatním hráčům.
    Jde o výborně vyřešené rozložení zátěže mezi hráče. I v tom je například DayZ pro ArmA scénu přelomové.
  • Prima článek.
    Já si kvůli Day Z asi pořídim mikrofon.
    Posledně jsem se těsně před smrtí (noha zlomená, krvácení, obvazy došly) plazil někam do křoví, že se pak vrátim pro výbavu, když za sebou najednou slyšim "Hey bro, want some help?" Píšu "Yes please" ale do blbýho kanálu. Tak přepínam kanál, ale než jsem napsal Yes tak mě střelil do hlavy :-)
    • DeDy
      Hej, tobě chtěl skutečně nekdo pomoci? Není možné. Hraji měsíc a kontakt s hráčem byla vždy má smrt. Nechtít oplácet = být v DayZ mrtvý/hloupý.
      • Proč by to nebylo možné? Já se již setkal s několika hráči, jež nezaútočili, ba dokonce jsem si s nimi skvěle pokecal. *4*
        Ovšem je pravda, že tito hráči jsou spíš raritou a většina setkání končí velmi rychle. *1*
    • Headset je nutnost, protoze vetsina serveru sidechat vypina a bez interakce s hraci, nabizejicimi pomoc, se neobejdes.
    • Ta pomoc byla ta kulka do hlavy...
    • Ataker
      Tak to si měl opravdu pech :D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit