Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Paul_cz
    Ta absence čísla na konci/začátku by mohla být zavedena u všech recenzí, vůbec by mi to nevadilo.
    • ale k cemu pak ucast na metacriric. naky cislo musi vzdy placnout *16*
      • sleepless
        Metacritic je jenom vedlejsi produkt toho, ze mame hodnoceni, ne duvod, proc je mame. Nazory ctenaru na tohle tema, stejne jako cokoli ohledne webu, jsou pro nas hodne zajimave!
        • "Nazory ctenaru na tohle tema nas, stejne jako cokoli ohledne webu, jsou pro nas hodne zajimave!" - Vy jste taky dobrej češtin, každopádně větší lež jsem tady na games snad ani nečetl, když nepočítám články pana Smutného...

          Nebylo by od věci, aby se recenzenti skutečně řídili hodnocením http://games.tiscali.cz/jak-hodnotime.html - jestli je toto stále aktuální, jako že asi ne...
          • 2 13_11: Ne nikoli, já nepřesvědčuji. Ten kdo přesvědčuje o tom, že jabka jsou hrušky, jsou games svými hodnoceními. A vzhledem k tomu, že z českých emagazínu čtu games nejvíc, tak se mi prostě nelíbí styl jakým jsou poslední dobou hodnoceny hry, v podstatě za poslední dva měsíce bych souhlasil u her, které jsem hrál, snad jen s Might and Magic: Heroes VI (ikdyž tady je to na pomezí, dal bych 7,5/10). Pro upřesnění k Heroes VI:

            8 - Výborná: Do této kategorie patří po všech směrech kvalitní tituly, které nemají ambice posouvat hranice možného a nepřináší žádná překvapení. Jsou však řemeslně skvěle zpracované, "neobsahují žádné zásadní chyby a skvěle pobaví".
            - Bohužel celkem zásadní chyby jsou obsaženy, specielně v kampani + odfláknutí měst je opravdu krutá zrada.

            7 - Velmi dobrá: "Hra ocejchovaná sedmičkou bude zajímat především fanoušky daného žánru, kteří ji pro jiné kvality odpustí drobné a možná i nějakou tu větší chybku, která by pro širší spektrum hráčů byla hůře akceptovatelná." Pořád se však jedná o kvalitní titul, u něhož pozitivní aspekty viditelně převažují nad negativy.
            - Opět první souvětí spíše poukazuje na to, že hra měla dostat 7/10.

            2 13_11 a (Nástěnkář): Jde mi to http://games.tiscali.cz/jak-hodnotime.html a games se očividně dle jejich samotných pravidel jak hodnotit neřídí. Což mi přijde dost neprofesionální... A snažit se mi namluvit že já to vidim špatně je docela chabé, proč tedy neuvedete konkrétní případy např. o Deus Ex jak se shoduje hodnocení 10/10 s http://games.tiscali.cz/jak-hodnotime.html.
            • bobsh
              Trol.diskuzni: Od GPS tu precizní lokalizaci požaduji, od recenze ne, stačí mi zjistit jestli se mi ta hra bude líbit nebo ne (takže v důsledku jestli koupit nebo nekoupit). Jestli se mi bude líbit na 8, nebo na 9, případně na 10, to už si zjistím sám. Navíc pro mě třeba devítka udělená Danem Vávrou nebude mít stejnou váhu jako 9 od Janchora, protože vím, že s Janchorem se většinou co se týče vkusu na hry shodnu, s Danem ne.

              Chápu, že ti vadí když se autoři nedrží předem daného žebříčku, ale já jsem za to rád, protože tabulková 9 by pro mě osobně měla daleko menší vypovídací hodnotu než subjektivní (za předpokladu, že zhruba znám autorův přístup k hraní, preference atd.).

              A k univerzálnosti číselného hodnocení. To mi nepřijde podstatné, proč hry škatulkovat na sedmičkové, osmičkové atd.? Pak akorát vznikají nekonečné dohady když nějaká nezávislá hra dostane stejné hodnocení jako AAA titul a stádo tupců si to nedokáže zařadit do správného kontextu. Stejně tak sám určitě máš spoustu příkladů her, které sice dostaly zaslouženě vysoké hodnocení (teď nemyslím přímo na Games, klidně i na zahraničních webech atd.), ale tebe vlbec nebavily. Proč tedy dávat nějaké číslo, které nebude stejně nikdy 100% univerzálně platné? A když už ne uplně zrušit číselná hodnocení, tak bych trochu omezil rozsah, klidně na 5 stupňů.
            • 2 bobsh: Co vy víte :-) S tím co píšete naprosto souhlasím, ale pak tedy nemá na games co dělat http://games.tiscali.cz/jak-hodnotime.html. Pak budu už jen remcat že ta či ona hra si to či ono hodnocení nezaslouží.

              S tim číslem... Na tom setsakra záleží, stále je mnoho lidí, kteří první co udělají je, že mrknou na hodnocení a verdikt. A dle toho vycházejí a třeba si nepřečtou ani recenzi... No Bonusweb spadnul na samé dno a Games zatím jen padají... uvidíme...
            • Trol.diskuzni
              Byl bys spokojený, kdyby ti tvá GPS místo precizní lokalizace vyhodila subjektivní směs slov, kterou by si každý mohl interpretovat po svém? Panečku, chtěl bych vidět, jak by pak ten náš svět fungoval...

              Číselné hodnocení je podle mě to nejpodstatnější, protože je univerzální a nic se na něm nedá obkecat.

              Redaktoři si můžou založit svůj blog a psát si tam třeba s hodnocením 20/10, dokud však píšou pod hlavičkou games.cz, které má své oficiální hodnocení jasně dáno, je jejich povinností se ho držet.
            • bobsh
              no jo, odhalili jste to, celý Games.cz jsou židobolševický spiknutí, Poláček je iluminát, Bach jezdí s knížetem na Bilderberg a Janchor propadl temné straně...

              Není to spíš v tom, že všichni zdejší recenzanti jsou za svojí dlouhou praxi zvyklí hodnotit spíš podle nějakých vlastních pravidel a stupnic? Potom je na čtenáři aby si vybral toho "svého" recenzenta a u ostatních k tomu hodnocení přistupoval s ohledem na jejich preference. A záleží vůbec na nějakym pitomym číslu, když před nim je sáhodlouhej text recenze a ještě psanej verdikt?
            • Trol.diskuzni
              Kromě souhlasu bych dodal, že ona "ojedinělost" 10ky jako hodnocení dnes byla velmi vhodně "stvrzena" recenzí na hru Dark Souls... *3*

              Kolik těch desítek ku poměru hodnocení 5 a níže bylo za poslední dva měsíce, páni redaktoři?

              Připomínám, že 5 je průměrná hra a 4 lehce pod atd... Chcete mi snad někdo namluvit, že v posledních měsících vycházely jen samé žánrové perly, že si zasloužily hodnocení 8 a výš? Já si spíše myslím, že se games.cz začíná pěkně vybarvovat...
          • 2 (Nástěnkář): Tak se na to podívejme př. Deus Ex:

            10/10 Nejvyšší hodnocení udílíme zřídka a pouze hrám, které v době svého vydání jasně vyčnívají nad ostatními. Posouvají hranice obecné představy o dokonalosti ve svém žánru i v obecném slova smyslu. U takových her je velmi pravděpodobné, že se o nich bude dlouho hovořit, dostanou se do pomyslné síně slávy a budou dávány za pozitivní příklad kvality i v době, kdy už budou technologicky a ideově dávno zastaralé.

            Realita: Hru jsem hrál a opravdu nevidím nic z toho co je definováno jako 10/10, naopak 9/10 přesně sedí...

            9/10 Hry s tímto hodnocením jednoznačně doporučujeme zejména příznivcům daného žánru, ale i všem, kteří podobný typ her zkoušejí jen výjimečně. Devítkové hry vynikají nad konkurenci svým technickým zpracováním, kvalitou obsahu, absencí chyb a nedodělků a nezřídka se pokouší o novátorské postupy.
            • janchor
              Černá je černá, jistě. Židle je židle. Ale jestli je ta černá sukně pěkná, nebo se na tý židli sedí pohodlně, to už je subjektivní dojem. Stejně jako konstatování, jestli je hra zábavná a jestli splňuje iks nebo ypsilon z námi vytyčenýho hodnocení..
            • 13_11
              Pro rmt: „Je to jako bych já řikal o černé, že je černá a vy ste mě přesvědčovali o tom, že ne, že dle vás je to červená...“ – ještě si to párkrát zopakujte; zamyslete se nad tím; popřemýšlejte, kdo v této diskusi koho „přesvědčuje“… A pak si řekněte, zdali to máte zapotřebí a zdali vám náhodou v knihovničce neleží něco hodnotnějšího než virtuální rýpání.
            • Trol.diskuzni
              "10/10 Nejvyšší hodnocení udílíme zřídka a pouze hrám, které v době svého vydání jasně vyčnívají nad ostatními. Posouvají hranice obecné představy o dokonalosti ve svém žánru i v obecném slova smyslu. U takových her je velmi pravděpodobné, že se o nich bude dlouho hovořit, dostanou se do pomyslné síně slávy a budou dávány za pozitivní příklad kvality i v době, kdy už budou technologicky a ideově dávno zastaralé."

              Takže rekapitulace:

              1) 10/10 udělujeme zřídka... Jo aha, nějak jsem si nevšiml *3*
              2) Hry, které jasně vyčnívaly nad ostatními... Leda tak těmi kontroverzními zvýrazňovači.
              3) Posouvají hranice obecné představy o dokonalosti ve svém žánru - čí obecné představy, Vaší? Jo ahaaaa...
              4) U takových her je velmi pravděpodobné, že se o nich bude dlouho hovořit - prosím, již ne, pane Grygar, již nikdy více, zahltil jste internet více než dosti!
              5) Dostanou se do pomyslné síně slávy... už leštíte poličku?
              6) Budou dávány za pozitivní příklad kvality i v době, kdy už budou technologicky a ideově dávno zastaralé - tohle je tak jediný bod, který by se dal brát v potaz... Podle mě je to sice nesmysl, ale tady to beru, že někomu hra sednout mohla velmi.
            • Opět nesmysl, chápu recenze a hodnocení je subjektivní záležitost, ale na games máš očividně určitá přesná pravidla dle kterých dáváš to či ono hodnocení, to tedy jaksi tu čistou subjektivitu stírá... Je to jako bych já řikal o černé, že je černá a vy ste mě přesvědčovali o tom, že ne, že dle vás je to červená...
            • janchor
              Ano, klíčový slovo je "nevidím". Ty nevidíš. My ano.
          • janchor
            Proč myslíš, že neřídí? Protože máš na konkrétní tituly jinej názor? Tak to chodí..
            • janchor
              "Nemůže" říkáš ty, z pozice svýho názoru na daný hry, kterej ti nesedí k tomu, co je uvedeno v rozpisu hodnocení. Dokolečka dokola..
            • Nejde o to že samozřejmě jinej názor mám, ale o to že dle tabulky jak hodnotíme, např. Deus Ex prostě nemůže dostat 10/10, GOW3 9/10, Rage 8/10 (speciálně recenzovanej build bez patche), SM 5/10 atd... Prostě games nehraje podle pravidel, která si nastavil.
            • bobsh
              a je to tu zas, nekonečný řešení jednoho, s prominutím debilního, čísla...
            • janchor
              Seděla podle tebe. Podle recenzenta evidentně ne.
            • protože třeba Rage by podle těch zásad seděla daleko víc 6 než 8, ale když nejsou gule, nejede vlak...tak to chodí
    • Kazdopadne ja by som ohodnotil toto DLC niekde medzi 75,364% a 78,458 %.
    • Ringwraith
      Jsem pro. Skutečně by to uhasilo některé hádky. A ty, co by zbyly by se aspoň opíraly konkrétních slov a ne jen čísla.

      EDIT: Ale zase by to dělalo problém pro Metacritic.
    • Súhlas! Práve som to chcel napísať. Ubudlo by debilných komentov a možno aj debilných komentujúcich *4*
      • Hej a niektorých by to mohlo DOKONCA prinútiť si tú recenziu aj prečítať *4*
    • PreidaQ
      Ale no tak... o čem bychom se potom hádali? *7*
      • a proč jsi teda registrovanej na databázi her, kde hodnotíš hry? trochu pokrytecké od tebe...
        • bobsh
          Hodnocení hry od čtenáře/hráče je trochu něco jinýho než ono číslíčko tady na Games, udělené profi recenzentem. Zpravidla nevyvolává takový emoce u ostatních a je to spíš zkrácený vyjádření toho, co autor herního serveru/časopisu řekne textem svojí recenze.

          Jinak souhlas s názorem Paul_cz (na kterej mi nejde reagovat *13* ), dávam mu 9/10!
  • PreidaQ
    "Recenze je bez číselného hodnocení, protože pro náš systém v současné době uzpůsoben."

    Jsem jediný, komu to nějak nedává smysl? (Nějaký rejpal se vždycky najde *1*)
    • Věta o nemožnosti číselného hodnocení mě dost pobavila. *15* zasmál jsem se. Jinak nechápu co je za problém upravit systém tak aby číselné hodnocení umožňoval. V dobách děrovacích štítků bych to pochopil ale teď? *1*
    • Tam ide skôr o to že nesmieš chápeš?
    • NonSuch
      ne, nejsi sam, taky to nechapu, jako kdyby ten jejich system poznal ze se nenejedna o hru, ktera muze mit hodnoceni ale o dlc :D
    • To je tak, kdyz se chce neco vyjadrit, a pak se sedmkrat upravuje finalni formulace vety... po kouscich... (;
  • Upřímě... tohle je podle mě zdárný příklad toho, jak DLC nemají vypadat. Jsem sám a nebo i ostatní máte pocit, že tenhle DLC byl vážně naprosto násilně a úmyslně vyrvaný z původní hry?? *10*
    • Hm... souhlasím. V herní branži existuje taky alternativní přístup - viz CD projekt, kde to co nestihnou do data vydání, dodají zdarma jako update/vylepšenou verzi se spožděním.
      Je mi jasný, že vyrobit hru stojí nemalý prachy, ale trochu mě mrzí, že tohle u her teď tak frčí. Kdyby to byl film, těžko by tři měsíce po vydání přidávali čerstvě dotočenou akční scénu doprostřed filmu a chtěli za to další peníze.
      • Ale oni chcou - různé extended/directors edice na DVD/Bluray, které nejsou zadarmo. Viz Pán prstenů. Nejprve kino verze a až se zpožděním rozšířeá edice, kdy ty scény byly natočeny už při natáčení filmu. V případě DLC se jedná o nedodělanou práci, kterou dokončili dodatečně. CDProjekt RED je svéráz, protože kdyby toto nedělal, tak nemá takovou komunitu lidí, kteří tu hru koupí i třeba jen kvůli té jejich pověsti, ač by ji jinak nekoupili. Ono upřímně, Zaklínač vždy vyšel jako betaverze a teprve postupně se dokončoval. Teprve extended/2.0 edice považuji za skutečně hotové hry.
    • Částečně to vytženo je, ale z důvodu, že to prostě nestihli a začali na tom dělat až po odeslání hry do lisovny. Takže je to zkompletování nedodělku. Ve většině případů se k nedodělkům vůbec nedostanete (epické finále The Saboteur nebo opravdový konec God of War III). Takže buďte rád, že v tomto mimořádném případě tu možnost máte.
    • Z původní hry toho bylo z časových důvodů odstraněno fakt hodně (Montreal hub), takže to není klasický BioWare/EA podvod na hráče.
  • Missing link se mi celkem líbil.
    Narozdíl od recenzenta si ale nemyslím, že měl být zakomponován do původní hry. Sice přináší další "background" k původnímu příběhu, také ale uvádí do děje nové záporáky, byť spíše lokálního typu - ale i tak by jen dál rozmělnilo už tak řídkou naraci původního příběhu.

    Další poznámku mám k backtrackingu - pokud (nejen) recenzentovi vadí cca pětiminutový průchod vězením, nedivte se, že se FPS dělají už jen jako koridorovky směrem kupředu.

    A do třetice - vlnobití při prrocházení po palubě je fajn, ale vlny v outru (odlet helikoptéry) mi připadaly vysloveně hnusné.
  • Raději to nečtu, protože už po zběžném proběhnutí se nejedná ani tak o recenzi, jako spíš o sérii spoilerů. To byla mimochodem vždy specialita časopisu Level.
  • špatně zadaný post
  • Trol.diskuzni
    Já se divím, že to tady vůbec řešíte - už před několika týdny jsem říkal, že recenze Duzexu byla prostě "vřele podpořená" a vypadá to, že trend pokračuje...

    Desítky, devítky a když se recenzent špatně vyspí, tak osmičky, lítají hlava nehlava, avšak redaktoři se nás snaží přesvědčit o tom, že je to zcela přirozené. Very touching, guys... *5*
    • a jeje lolec dorazil. Starý známy Deus Ex hater na tiscali. No vklidu ho ignorujte - jde mu jen o to, mít tu poslední slovo. V diskuzi pod recenzí na HR se dušoval jak ho šíleně štve hodnocení co Deus Dostal a že se o něm moc píše na tiscali, pak pár článků vynechal a jak koukám, tak se vrátil s DLC aby zase předvedl své trolování - měl sis nechat jméno lolec - to ti sedělo lépe, kluku.
      • Trol.diskuzni
        Taktéž zdravím! *3*
    • Erien
      Úplně to vidím, jak přiletěl šéf Eidosu za Petrem a předává mu slivovici. Petr si pak pozve Lukáše a jasně mu zdůrazní, že když mu donesli tak skvělou pálenku, že to musí být známka 10. Lukáš tedy souhlasí, ale jen když mu dá Petr napít. Zazvonil zvonec a pohádky je konec.

      Edit: Seš vážně tak naivní, že by někdo z vývojářů platil Games, aby jim dali vyšší známku.
      • Trol.diskuzni
        Trochu naivita si myslet, že mezi kupcem a těmi, kteří hru vlastním úsilím vytvoří, není široký segment lidí, kteří se velmi rádi napakují o trochu více...
        • janchor
          Trochu fantazie si myslet, že se recenze (nota bene na našem miniaturním trhu) aktivně uplácejí.

          O hrách píšu deset let a s ničím takovým jsem se nesetkal ani u sebe, ani u kolegů v mým okruhu. Nepochybuju o izolovanejch případech, kdy někdo vyjde někomu vstříc a přimhouří oko, ale to jsou jen výjimky potvrzující skutečnost, že korumpovaný hodnocení existujou jen v palicích hráčů, kteří nejsou s to pochopit to nejjednodušší vysvětlení: že se daná hra někomu líbila víc, než jim, nebo ji prostě z nějakýho důvodu nadhodnotil. Ale peníze, ani děvky, ani chlast, ani chlebíčky tím důvodem nejsou.
          • Trol.diskuzni
            Ale no tak, pane redaktore, že Vás ústa nebolí za to nekřesťanské promo Duzexu...

            Chvalozpěvy až do nebe volající, napříč celým webem ve formě psané, mluvené, vizuální... Lehce over the top, řekl bych. *4*

            Přiznejte se - kdo Vám za tu desítku koupil nějaká CD z amazonu, o která si vcelku otevřeně říkáte na své osobní stránce? *3*
            • Trol.diskuzni
              To janchor: Tak abych se přiznal, tohle mě snad i mrzí... Upřímně bych Vám ta hudební CD, jakožto veliký fanoušek hudby, přál, a možná i tu desítku odpustil. *3*
            • Trol.diskuzni
              To 13_11:

              Takže občanská povinnost moralisty splněna? *4* V tom případě gratuluji, možná pro Vás mají ještě místo v nebi. *3*
            • janchor
              No vidíš - takhle snadno by na mě mohli a oni furt nic, ani blbou empétrojku nekoupili. Amatéři, tihle distributoři.
            • 13_11
              Dneska nějak ctíte svou přezdívku, Trole.diskuzni! A ačkoli si tu z vás nikdo nic nedělá a všem jste leda tak pro smích, musím vás přesto upozornit, že i se zlehčujícími úsměvavými emotikony už začínáte být (i na provokatéra) poněkud drzý.
          • Ale uplácí se. Akorát ve stylu - nebude 9 naší zcela průměrné hře, nebude reklama. Není reklama, nejsou peníze na odměny autorům. Tak to prostě funguje a jakožto autor jste se s tím setkat nemusel. Osobně to mám potvrzeno od 3 šéfredaktorů herních magazínů (a proto se skrývám pod nicneříkající přezdívkou), že jednou za čas z tohoto důvodu upravili číselné hodnocení hry.
            • Netvrdím, že to dělal games.cz. Ale vím minimálně o jednom konkurečním serveru a dvou papírácích, kteří tuto praxi v minulosti používali.
            • Hm... nevim, do tohohle nevidim. Na druhou stranu, co tu píšeš se mi už nezdá jako takovej úlet jako někjaký uplácení ve stylu -tady máte obálku-.
              Dodal bych ale, že podle mého názoru to vážně nevypadá, že něco takovýho se na games děje. Co se týče deus-exu s hodnocením redakce/recenzenta plně souhlasím, ta hra vážně vysoce převyšuje zbytek herní konkurence.
            • Erien
              Teď prosím tu o Sněhurce.
          • ales.smutny
            Já bych řekl, že je vcelku zbytečné reagovat :) Plivat pomluvy umí každý internetový hrdina, tím více, čím méně důkazů o té zločinné konspiraci a korupci má...:) Ale to uspokojení z toho, že je mu věnována pozornost...to za to asi stojí:)
        • bobsh
          Případnej potenciální výdělek pramenící z vyššího hodnocení na jakymkoliv českym serveru je vzhledem k velikosti (a ochotě platit za hry) našeho trhu tak malej, že se snad nikomu nemůže vyplatit někoho uplácet...
          • ales.smutny
            Pssst, tohle je na některé přispěvovatele až příliš revoluční myšlenka...:)
  • Osobně nesouhlasím, že za ty prachy (MS pointy) to stálo. Byl jsem na to natěšený, tak hned jak to vyšlo jsem si to přes xbox live koupil a zahrál. Začátek super. Ale pak se opakovalo pořád to samé, chodilo se pořád v těch stejných (chodbách, skladech) místnostech a to ani nemluvím o uměle natahovaném hracím čase.
    Nejvíce mě iritovalo to přecházení mezi "lokacemi" přes ten deb*lní scan, kde musel člověk stát jak trotlík, než se dokončila animace. Ono 1x,2x to jde,ale když se to opakovalo už třeba po čtvrté a více, tak to bylo děsný.
    Takže za mě veliké zklamání. Jinak doba hratelnosti. Poprvé jsem to hrál cca. 6-7h. Podruhé, kdy jsem dodělával ajchy jsem to projel za hodinu a půl. Kdyby to bylo za půlku původní ceny, tak to beru. Ale takhle je to předražené DLC, které za ty prachy prostě nestojí.
    • Lidi, já fakt nevím proč vy ty hry hrajete. Nejen že jako recenzentovi ti vadí párminutový průchod stejnou lokací, ale už ti vadí i desetivteřinový scan. Nedivte se pak, že akční hry jsou jen tunely směrem dopředu, jak už jsem tu psal...
      • Ten scan opravdu neměl 10 vteřin. Ale to je fuk. Někomu se to líbí (jeho věc) a někomu ty scany přišli zbytečně dlouhé, nebo zbytečné úplně. V každém případě to nemění nic na tom, že to je předražené DLC.
        A hry hraji, protože mě to baví. Ale asi jsem měl velké očekávání, které tak nějak nevyšlo.
        • USER47
          Opět..."úplně zbytečné"? To rovnou můžeme zrušit loadingy úplně, ne? Vždyť jsou úplně zbytečný. Nebo proč nevypadá grafika jako v reálu? Vždyť všechna tahle omezení jsou úplně zbytečná...

          Fakt si tu občas připadám jako v mateřský školce.
          • *7*
    • USER47
      Líbilo by se ti víc, kdyby místo scanu byla standardní loadovací obrazovka? Nějak nechápu tyhle stížnosti (to samý s výtahama v ME), myslíte si snad, že tam ty scany byly jen tak pro zábavu?
      • *7*
  • sonk
    Deus ex nic moc, příběh a prostředí je super každopádně.

    Viděl bych radši nějakej film na tohle téma.
    • Ghost in the Shell ?
    • Skús Repo man, celkom ujde *3*
  • Vylepšuje aspoň Missing link grafiku i v původní hře? Bylo by to docela fajn, ale nedělám si marné iluze...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit