Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • walltar
    Já se ve VR nevyznám tak jako ty, já jen říkám, co říká člověk který celé OR vytvořil ... ale jo, oni chtějí těch 120FPS jen aby to bylo náročnější. Aby si lidi museli koupit lepší HW, před tím než jim facebook začne číst myšlenky. No jo ... ještě že ty si takový profík.
  • walltar
    Ale jo umí to ... existuje jedno demo holičského salónu, které dokáže parádně navodit pocit pohybujícího se zvukového zdroje ... i na stereo sluchátkách. Funguje to bez problémů.
  • Zato ty ses zjevne uplne blbej, protoze pro polohu zvuku je podstatna zafixovana poloha zdroje vuci pohledu, a u samostatnych sluchatek toho nikdy nedocilis, nemluve o tom, ze stereo sluchatka jaksi neumi z princip umistit zvuk do prostoru. Ze o tom nic netusis svedci jen o tvych vedomostech ...
  • 2Zgr: Ale kdepak, ostris pomoci cocky na nejakych 30 cm, protoze relane mas ten display cca 5cm od oka. Ostrit do nekonecna se pomoci cocky jaksi neda. Navic to funguje presne stejne jako ruzne obrazce, kde se vyzaduje abys umele zaostril jinam nez je vzdalenost obrazce. Jde to, ale velmi rychle se ti z toho unavej oci.

    2waltar: FPS muze byt vnimano jako neprijemne, pokud je pod nejakych 25 u pasivnich zobrazovadel, pripadne +- 50 u tech, ktery aktivne blikaj, rozhodne to ale nevede k tomu, ze se ti dela spatne. Jen te z toho bolej oci a po par (desitkach) minut toho mas plny zuby.
  • VFX zcela bez problemu technologicky fungovalo, dokonce daleko lip, nez zatim funguje okulus. Jenze ... to melo zcela totozne problemy. Krome ceny, ktera byla samo astronomicka, to bylo prave i o tom, mit neco na hlave nekolik hodin ... a spouste lidem se delalo spatne uz po nekolika minutach.

    Zatim je to presne totez jako 3D v televizi, ktery je vice mene mrtvy proto, ze jednak nejsou zdroj, a druhak ne kazdej je ochoden u telky sedet 2 hodiny s brejlema na ocich a pak se z toho taky casti lidem dela blbe.
  • Dovolím si nesúhlasiť. Mám kúpený a odskúšaný Development Kit 1 a už ten je vynikajúci a výborne poslúžil ako proof of concept. Ako píšem aj nižšie, nie je to teraz na hranie veľkých hier kvôli screen door effectu a motion sicknes, ale toto bude pre prvú consumer verziu potlačené. Už teraz je veľký skok dopredu s development kitom 2. Screen door effect je podľa tých čo to skúšali o 50% menší a motion sickness takmer potlačené (drvivá väčšina ľudí už s týmto problém nemá a zvyšok ho pociťuje v oveľa menšej miere ako to bolo u DK1). Čo sa týka pocitu z hrania, je to paráda. Oveľa lepší zážitok ako na monitore. To si musí najkôr človek vyskúšať. A o tom ma presvedčil už DK1 aj s jeho chybami. Pocit že je človek priamo v scéne je proste skvelý. To nie je ako HMZ od Sony kde pred sebou vidíš veľké 2D plátno (či scénu). Je to vyšší level.

    Čo sa týka náročnosti tak aj keď bude mať prvý consumer rift vysoké rozlíšenie, ktoré bude zabijakom v 3D, tak kľudne budeš môcť hrať vo full hd. Dôležité bude zachovať pomer strán. A to už bude zvládnuteľné na stredné detaily aj pre vyšší mainstream. Ale skôr si to väčšina ľudí kúpi presne ako píšeš na nejaký virtual facebook.
  • cely ten okulus je len velky hype, aby ich dakto za velke peniaze (ako facebook) kupil, oni nepredavali knowhow (motion control si vedel doma zbastlit na sony hmz kdejaky nadsenec uz pred dvoma rokmi, oled displeje tu boli tiez, side by side obraz vedel tridef este skor), predavali reklamu...

    inak je to hroza des, na to, aby to bolo pouzitelne na vr hry, tak to potrebuje technologie (aj hmd aj pc co to bude pohanat), ktore si 95% ludi nemoze dovolit, takze za "300usd" sa pripravte na zariadenie, ktore bude cielene na prezeranie virtual facebooku a nie na hranie
  • Hanzales
    Tak to já každopádně také :) Osobně asi vydržím do CV1 (tou dobou už by mohlo být zase nové železo) ale pravda je, že zahrát si třeba to Assetto Corsa s DK2 bych tuze rád už teď :/
  • GlaDOS
    Nepleť technologii a princip. Na světě je spousta zařízení, jejichž principy byly popsány v dávné minulosti, ale právě kvůli technologickému pokroku je bylo možné uspokojivě zrealizovat až později.
  • GlaDOS
    Ty věty o hw akceleraci se mi zdají mimo. Myslím, že i Rift má hardware na zpracování surových dat a ven jdou čistá data o pozici. Tohle navíc dělá i výsledné zkreslení obrazu, ale to není moc náročná operace. Určitě je mnohem méně náročná, než dvojitý render, co musí dělat stejně pc. Takže nějaké "We offload work from your computer so you won't have to buy a new one to play your games in VR" se nedá brát vůbec vážně.

    Zatím to vypadá, že se snaží nalákat zákazníky na parametry. Ale otázkou zůstává, jak dobré mají softwarové inženýry. Mohou tam napěchovat kolik kamer chtějí, ale stejně to nemusí být moc dobře použitelné (vysoká latence, velký drift, špatná implementace předpovědi pohybu, atd.). Já budu raději sledovat Oculus. Koupě takových kopií bývá riskem.
  • walltar
    To samé je i samotný DK1 a asi i DK2 ... dost lidí si to koupí, bez toho aniž by si uvědomili, že to není finální produkt a potom jak to zkusí, tak píšou jaká je to hrůza a jak jim z toho bylo hned špatně.

    Hodně lidí si neuvědomuje, že bude potřeba soudit celý OR až podle CV1, která nás čeká cca za rok. A nedivil bych se, kdyby udělali podobný skok jako udělali s DK1 -> DK2.
  • Nejhorší na tom je, že tito "VR výrobci" jsou potenciální nebezpečí pro podvědomí lidí a snahu pro masový prodej. Na fórech to padlo i z komentářů lidí z Oculusu. Lidi, kteří si to pořídí budou pak flejmovat, že je to sr_čka a bez riftovacího kýblu se to nedá hrát.
  • walltar
    Totem nemá ani mozky, ani peníze aby vyrobili něco použitelného ... Si vem, že OR měl kolem 100M USD a pořád to nebylo dost na opravdu dobrý produkt. Tak jak něco takového může sestavit někdo v garáži? Osobně si myslím, že Totem je jenom OR na který někdo dal jiný plastový kryt. No ale uvidíme. Zatím nic neukázali podle čeho by se dalo soudit.
  • Konečně něco, co donutí výrobce GPU, zase něco začít dělat, aby se dalo alespoň nějak ospravedlnit, že nás teď vysávají :) A že se stím dá něco dělat, to už ukázala historie. Prostě z nás zatím jen ždímají peníze, jak to jen jde.
  • Hanzales
    Těch neúspěchů VR by se dala najít celá řada, ale možná je právě teď ten správný čas s tím přijít a uspět. Neříkám, že to bude hned příští rok, ale doba se myslím nezadržitelně nakonec přiblížila na dosah ;o) Přeci jen OLED, 1080p+ a velmi rychlé odezvy snímání pohybu tohle posunují o notný kus dále.
  • Hanzales
    A co ten totem? Myslíte, že to má šanci se také uchytit? Ten by měl mít koukám nějakou HW akceleraci v sobě (napomáhající právě těm "slabším" PC) ... http://www.trueplayergear.com/
  • To je marný, taky jsem se to snažil vysvětlit :)
  • Naopak každej ví, že je lepší si koupit vlastni sluchátka, dle toho, co si můžeš dovolit. Pokud totiž chceš kvalitní zvuk, tak sáhneš např. po Beyerdynamic, což znamená i kvalitní zvukovku, která zvládne na výstupu 250ohmů a to už máš dohromady cca 9000,-Kč jen za zvuk a to si těžko OR/FB může dovolit. Ty seš celkově nějakej zmatenej a je z tvých komentářů vidět, že se jen snažíš hanit danej produkt, ale celkově ti to moc nejde, protože máš i tak dost slabý argumenty, podpořený tehnickou negramotností.
  • pro x - v OR ostříš do nekonečna, tak jako ve skutečnosti, tudíž dochází k menší námaze očí, než u používání klasickýho monitoru atd..
  • OMG tak o co ti jde? Prvně říkáš, že je to jen pro majetný, co mají na kompl pro hráče (ikdyž HW obměna pro CV1 nebude zas tak drahá) a pak z tebe vyleze, že máš 7 let starou grafku ... Takže, nejenže máš starou plečku, u které ti musí být jasný, že nemáš nárok na současný hry, natož ve 3D, ale ještě se divíš, že hráči mají samozřejmě lepší HW oproti průměru a s tím se do toho hold jde. Chceš první skutečnej model VR, kterej posune hraní na jinej level? OK, ale počítej s tím, že nejlepší pro CV1 bude nová GTX870-880. Ale ani tak bych si nezoufal, bude určitě řada her jako Lucky's Tale, který s tímhle budou počítat a budou HW nenáročný, aby si je mohli zahrát i víkendový hráči, případně ti, co nemají rozumnej HW. Btw u nás by měl vyjít na max. 7k, dle dostupnýho infa.
    ps: Procák min. i5 (pokud možno přetaktovatelný 3570K), 8GB RAM a kloudnou zvukovku se sluchátkama.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit