Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vogon
    Metacritic je žumpa videoherního průmyslu. Pokud někdo rozhoduje o kvalitě hry podle metacriticu, tak je to neskutečný hlupák. I když pomineme fakt, že číslo vám o kvalitě hry řekne naprosté ho*no, tak pořád je tu to že, každý známkuje jinak. A to ani nemluvě o těch trotlech co se řídí podle hodnocení hráčů, to jsou teprve ztracené případy.
    • Vogon
      Někteří lidi, tak nějak nepochopili, proč nenávidím metacritic, a myslí si že ho nenávidím, protože, nějaká hra dostala málo nebo hodně, či co. Tak vám to osvětlím.
      1)Metacritic podporuje pouze velké(čti populárni na internetu, ne hra od velkých firem) hry, malé hry se tam ztratí.
      2) Hloupí publisheři se řídí metacritic hodonocením a popularitou na metacritic, což je jeden z důvodů proč hodně menších žánrů buďto neexistuje, nebo existuje jenom díky crowd fundingu.
      3) Nulová vypovídající hodnota. Hodnotit může naprosto každý, nemusí ani hru vlastnit.
      4) Publisheři nutí vývojáře do větší orientace na široké publikum, aby dostali vyšší hodnocení od uživatelů metacritic.
      5) Publisheři určují kolik peněz dostane studio podle hodnocení na metacriticu. Např. Obsidian dostal málo peněz, protože Fallout: New Vegas, měl o 0.3(Myslím že museli dostat 85 a dostali 82) menší metacritic hodnocení než bylo "domluveno", takže dostali méně prachů. Kdyby dostali ty prachy, tak by tu obroda CRPG mohla být už dávno.
      6) Pro ty, kterým na těch číslech tolik záleží: Metacritic podporuje "extrémismus" hodnocení od tisku, protože jim to udělá reklamu. Když dají desítku tak budou nahoře, a když dají nízké hodnocení, tak budou ti drsňáci co dali nízké hodnocení. Navíc od toho "skandálu" s Obsidianem se novinářské hodnocení nenápadně zvedlo.
      7) Metacritic podporuje hloupého zákazníka, který se více zajímá o číslo, než aby si přečetl recenzi, nebo si o hře něco pořádně zjistil.

      Samozřejmě, někteří můžou namítat, že metacritic dává "moc" do rukou hráčů, ale tahle "moc", bez jakéhokoliv omezení(nutnost vlastnictví hry, zobrazení odehrané doby, apod.) a bez zobrazení informací o hodnotících(jaké hry hodnotí obvykle,apod.) , vede k naprosto zcestným výsledkům.
    • del0
      "A to ani nemluvě o těch trotlech co se řídí podle hodnocení hráčů, to jsou teprve ztracené případy."

      Zajímavý, že user score minimálně u tak 80% her, co sem kdy za svých skoro 20 let hraní hrál a jsou na MC, odpovídá (alespoň u mě) víc realitě, než ty recenze. Holt když si někdo myslí, že 20 recenzí má větší váhu než... ehm... váhu 20 názorů... *7*
      • Vogon
        Jo, máš pravdu, já jsem hlupák že více věřím, abych pohřbil tvé naprosto debilní přirovnání, které by se dalo naprosto jednoduše vylepšit změněním čísla, 20 názorům profesionálů než 20 názorům náhodných lidí. A ano věřím klidně i třem názorům od profesionálů, ke kterým chovám důvěru, kteří svůj názor rozvedou, rozebírají hru do hloubky a rozumí hrám obecně, než abych věřil 1000 názorům náhodných anonymů, kteří vyjádří svůj názor číslem a dvaceti slovy. Stačí si porovnat recenze v Levelu, Gamespotu a důvěryhodných youtuberů(Podívej se na nějaké video od TotalBiscuita, SuperBunnyHopa, Matthewmatosise a TheGamingBrita) s "recenzemi" na metacriticu.
        Být tebou tak už přestanu, nebo se těmi výkaly udusíš.¨
        • del0
          Prý profesionálům. To určitě myslíš ty profesionály ze zpravodajských webů typu Guardian nebo Washington Post, kteří dávájí každé druhé AAA hře maximální hodnocení. KK. *15* Kdybych měl zpočítat, kolik už sem v takových recenzích viděl neprofesionality, fanboyství, diletantství a nekompetentnosti, tak se nedopočítám. Ale tak, předpokládám, že někomu tvého typu, kdo má stádovité myšlení (recenze na webu = profesionál = zaručeně kvalitní), pochybnosti unikají.

          "klidně i třem názorům od profesionálů, ke kterým chovám důvěru, kteří svůj názor rozvedou, rozebírají hru do hloubky a rozumí hrám obecně, než abych věřil 1000 názorům náhodných anonymů"

          Neexistuje žádná profesionalita "v hodnocení" her. Existuje pouze profesionální (stylisticky, obsahově) recenze. Výsledné hodnocení je pořád subjektivní číslo. Výsledné číslo = názor, pocit, dojem a ten má stejnou váhu u každého. Tvoje snaha postavit "pro" recenzenty do role arbiterů na čísla je velmi úsměvná. Jakože mezi 1000 lidma nejsou lidi, kteří by hráli stejně / dýl, jako recenzent, protože jsou to anonymové? Hmm, zajímavá logika (zvlášť když si vezmu, že recenzenti jsou často mladší, než věkový průměr hráčů té hry). Tomu se říká autoritářské myšlení, častý případ oveček. *7*

          Každopádně, věř si čemu chceš. Když pominu, že ti očividně uniká princip statistiky, tak jak už jsem řekl, pro mě je tady jednoduchým a rozhodujícím faktem to, že většina těch user scores sedí do mých názorů člověka, co hraje 20 let, celkem dobře. Tvoje výroky o tom, že to je žumpa a nemá to žádnou váhu, jsou tudíž mírně řečeno, zavádějící, nemírně, hloupé a nepravdivé. Mimochodem, je celkem úsměvné, jak si následně přišel s obhajobou, že to není tím, že by nějaká tvoje hra dostala málo. Ono to tak totiž působí. Jak jinak si vysvětlit, že tady píšeš takové nesmysly. *15*
          • Takže Dele co takové Last of Us a Metacritic? Nevyřvával jsi tu, jak mooooooooc je ta hra přehypovaná, a že si nezaslouží takové hodnocení, není to trochu v rozporu, co teď tvrdíš o Metacritic?
          • Vogon
            Ještě předtím než ti vysvětlím jak vlastně fungují argumenty, ti musím říct jednu věc. Říct že metacritic má negativní vliv je asi jako konstatovat že země je kulatá. Tak teď začneme, dávej pozor, ať se aspoň něčemu naučíš, když máte teďka ve škole ty prázdniny.
            Ještě bych se chtěl zeptat, jestli máš problém se čtením nebo tak něco? Rozhodně to tak vypadá.
            Teď ti teda popíši v čem je tvá argumentace úplně mylná a chybná. Věřím, že jednou napíšeš příspěvek do diskuse, který bude možné brát vážně. Navíc je to neskutečná sranda.
            V prvním odstavci jsi napsal úplnou blbost, se kterou by mohou souhlasit jen někdo s mylným chápáním reality jako ty, víš že existují i jiné stránky než jen ty největší, viď? U tebe by mě ani nepřekvapilo, kdyby sis to neuvědomoval. Navíc si lze povšimnout, že u recenze je často napsán autor, stačí si zjistit jestli je důvěryhodný, k tomuto doporučuji stránku www.google.cz, na urban dicionary to totiž nenajdeš.
            Já vím, že pro člověka tvé úrovně je to těžké pochopit, ale číselné hodnocení je mi úplně u prd*le. Co mi není u prd*le je vliv číselného hodnocení na zákazníky a na hry. A hloupí zákazníci, kteří se rozhodují pouze podle číselného hodnocení. Číslo samotné má nulovou vypovídací hodnotu, protože každý stupnici chápe jinak. Pokud by tady zrušili číselné hodnocení, tak bych byl ten kdo se raduje nejvíc, jelikož se zrušením hodnocení se téměř vždy zvýší úroveň psaného textu. Shledávám naprosto komickým, že někdo bere číselné hodnocení natolik vážně, aby napsal takové hlouposti jako ty.
            Druhý odstavec je tvá klasická citace, která způsobuje, že vypadáš jako hlupák co si nedokáže zapamatovat co si před chvíli přečetl, obzvláště když se komentář na který reaguješ zobrazuje nad tím co píšeš. O to vtipnější je, když něco ocituješ a stejně to nepochopíš.
            Nevím kde jsi nabral něco o profesionálním hodnocení(Zase ten tvůj stihomam, doporučuji nějakého dobrého psychiatra nebo spíše první stupeň základní školy), každopádně mě celý ten odstavec naprosto rozesmál. Tvá argumentace padá na neznalosti významu slova(u tebe obvyklé) profesionál, to jsi na urban dictionary nenašel což? Vysvětlím ti to polopatě(I když pochybuji, že to pochopíš). Profesionál je ten, kdo se v daném oboru vyzná natolik, že může vykonávat činnost s tím oborem spjatou jako zaměstnání. Pak se zase klasicky dopouštíš nepochopení psaného textu. Nikde jsem nenapsal, že číselné hodnocení od profesionálních recenzentů má větší váhu než hodnocení od anonymů, ta váha je u obou naprosto nulová. Ovšem napsal jsem že recenze(Na této stránce to jsou ty písmenka pod číslem) má větší váhu než číslo. A je naprosto jasné, že názor náhodného člověka rozvedený do formy recenze má větší váhu než číselné hodnocení profesionála. Dále tvá úvaha o tom že věk ovlivňuje kvalitu názoru, je naprosto mylná. Že ty sis zase popletl slovíčka? Nechtěl jsi náhodou použít slovíčko zkušenost? No je to zlaté. Ještě bych tě chtěl upozornit, že když používáš cizí slova tak nevypadáš inteligentněji, dává to textu takovou nemastnou neslanou chuť hranice odborného textu.
            A ten poslední odstavec, to je zlaté. To že hraješ hry 20 let nemá žádnou váhu. Mohl bych říct že hraju hry 30 let a nemělo by to žádnou váhu, i přesto že bych nehrál nic jiného než pac mana. Můj názor na pac mana by měl váhu nesmírnou, ale můj názor na hry obecně by neměl váhu žádnou. Tvůj názor nemá(naštěstí) žádnou váhu, jelikož ses nám tu několikrát přiznal, že se vyjadřuješ ke hrám které jsi nikdy nehrál, k žárnům ve kterých se vůbec neorientuješ, že hrám vůbec nerozumíš, že nerozumíš psanému textu a teď navíc že dáváš váhu metacritic hodnocení.
    • michaliuz18
      ako kedy, neraz mi pomohlo rozhodnutie podla uzivatelskych recenzii na metacritic. Uzivatelia vedia co chcu, hlavne vedia ocenit aj menej kvalitnu hru . A hlavne nedavaju vysoke znamky hram ktore si to nezasluzia, staci si pozret na fallout 4 ze je viac negativny nez pozitivny, No aj tak si to prehypovany zaplateny blbečkovia a recenzenti nemyslia. Pomohlo mi to napriklad pri vybere beyond two souls kde su naopak pozitivne uzivatelske hodnotenia. A nelutujem, hra ma skutocne bavila a uzil som si to. Kebyze mam dat na trapne a naschval kriticke reci ktore budu hre vycitat aj to co nemá, tak si nic v zivote neuzijem. Preto bud vyslovene kaslem na recenzie a riadim sa podla seba, a ak sa neviem rozhodnut pozrem na metacritic uzivatelov. Tí vacsinou vedia hru ohodnotit objektivnejsie , nez zaplateny a zapredany recenzent ktory chvali do nebies špatnú hru, pritom kyda hnoj na hry na ktore sa to nehodí. dovi *12*
    • Ono je spíš potřeba ty hodnocení od hráčů číst, než se řídit číslem. Pokud velký množství recenzí vytýká hře něco co mi vadí, tak to nějaké vodítko dává. Ale pokud tam sou lidi co jen dávaj nuly (nebo 10) a píšou že to je nejhoří/nejlepší hra, tak to je jasná blbost. Většinou to teda čtu, když hledám důvod, proč si něco nekoupit, i když mě to láká.
      • Jenže 90% uživatelských recenzí je ve stylu "ZOMG most fun gaem 11/10" nebo "Load time too long wurst game evar 0/10". Najít tam dobře napsanou recenzi je jako hledat jehlu v kupce hoven.
    • Oficiální hodnocení jsou absurdně vysoká, uživatelská hodnocení jsou absurdně nízká. Když si to zprůměruješ, tak dostaneš aspoň přibližně odpovídající hodnocení.
      • del0
        U spousty her je to zase obráceně...
    • žumpa to je a hlavně díky hodnocení lidí, kteří hodnotí dle platformy atd.ale 86 recenzí a 93% je prostě nějaká statistika, možná je na tom Bloodborne o něco lépe, ten má 100 recenzí a 92%. Obě hry mě bavily, takže není moc obvyklé, že by mě bavily tak vysoko hodnocené hry. Když si vzpomenu na GTA V a 97% *15* *15* *15*
      • Vogon
        Mi je úplně jedno kolik má jaká hra, co mi není jedno je ale to že to vůbec nefunguje jako statistika.
        Nemáš přesně definované co jaká známka znamená, a každá stránka známkuje jinak. Někde je 7/10 považováno za dobrou hru, někdo za naprostou sra*ku. Je to asi jako bys dělal anketu o tom kolik cigaret lidé kouří a dal tam možnosti typu: dost, málo, trochu.
        Jak moc je metacritic špatné? Tak moc, že steam recenze mají větší váhu. Systém ano/ne má větší vypovídací hodnotu, mohou hodnotit jen ti co hru vlastní a ukazuje se odehraná doba.
        • Tak 7/10 člověk musí zasadit do kontextu. Např. u RTS to značí, že hra je hodna pozornosti, protože je těch her relativně málo a 7/10ová hra bude asi ta z lepších. Ale v oblasti RPG se pravděpodobně ani neohlédneš, když je kopa jiných erpégéček s vyšší hodnocením.
          Ale prakticky člověk stejně přihlédne k jedinému, jak velký vzorek hodnotilo. Pokud je skóre z velké množiny, je jistě více vypovídající, než deset selektivních recenzí.... Takže v zásadě člověk jukne klasicky do Steamu a je rozhodnuto:)
        • samozřejmě, mně je to taky jedno, jen píší, že jsem se po dlouhé době bavil u her, které mají i vysoké hodnocení. Myslím, že Dark Souls 2 ukazuje se svými 91% odvrácenou stranu MT, když se to porovná s jedničkou, která má 89%
    • na tom nezáleží, když hlasuje pár tisíc lidí, tak se to zprůměruje a výsledek má nějakou vypovídající hodnotu, jak jinak vysvětlit, že dobré hry nakonec vždy mají vyšší meta hodnocení než ty špatné
      • Vogon
        To víš že jo.
        http://www.metacritic.com/game/ds/cory-in-the-house
        • 800 lidí není dost
          • del0
            Řekl bych, že 800 je plně dostačujících a pokud si někdo myslí, že při rozdílu 800 vs třeba 8000 by tam byl rozdíl víc jak pár procent, tak je mimo tento vesmír :]. Např. agentura STEM často provádí průzkumy na max. 300-400 respondentech. Tady jde spíš o závádění reality (u Vogona velmi obvyklý jev). Cory in the House je pokus o hru, která vychází z nějaké TV show. Hra, o které nikdo nikdy neslyšel. Má jen 2 "pro" hodnocení (proč asi, lol), což je samo o sobě úsměvné. Asi netřeba polemizovat, z jakých řad se rektutují dotyční kritikové. Předpokládám, že jsou to zkušení gameři zkrze platformy s 20 letou praxí, kteří samozřejmě hráli v životě i něco jiného, než Cory in the House. *15*

            Ne, teď vážně. *1* Cory in the House je jen extrémní případ a na takový případ (stejně jako ve všem) připadá desítky user scores, které jsou ok, které sedí, jako ***** na hrnec. Hodnocení Cory in the House je možná tak pro zasmátí, což je v pořádku. Nicméně jako podložení k argumentaci s vážnou tváří, že Metactric score je žumpa a naprosto o ničem nevypovídající, je to spíš k pláči (= nicneříkající). *7*
            • Vogon
              Je mi jasné, že máš problém s realitou, ostatně nám to tu už dlouho v diskusích ukazuješ. Důkaz o tom že metacritic je žumpa je téměř každá hra která tam je, žádná hra si nezaslouží 0(Možná tak ride to hell nebo slaughtering grounds), přesto skoro každá hra má aspoň jednu nulu. Jinak stačí se podívat na jakoukoliv konzolovou exkluzivitu, kde zastánci "nepřátelské" konzole dávají nuly o sto šest. Nebo na jakoukoliv velkou hru, kde dávají nuly protože je ta hra "přehypovaná". Nebo se podívej na jakoukoliv hru od Bethesdy.
      • Ne, takhle to rozhodně nefunguje. Když tam máš desítky nul od nějakých trollů, tak se to nikdy nezprůměruje.
        • samozřejmě že ano, protože v těch tisících hlasů se to ztratí, takto funguje jakákoliv statistika, vždycky u jakékoliv ankety se najde někdo kdo z hecu vybere extrémní odpovědi, ale v konečném výsledku to neni tak důležité, když máš dost široký vzorec lidí
          • del0
            Komisař Axe: Ty nuly v hodnoceních samozřejmě zhoršují průměr, to je bez debaty. Většina her má přece jenom realisticky vzato blíž k desítce, než k nule, nicméně jinak s tebou souhlasím. Je to celkem jedno. Hry se srovnávají mezi sebou, tudíž řešit zhoršený průměr v rámci jedné hry je irelevantní. Pointa je v tom, že se známkují pod stejnými pravidly a ty odchylky je postihují statisticky +/- stejnou mírou. Jedna hra s třeba 100 user scores dostane 2 nuly, zatímco hra s 5000 user scores jich může dostat 100. Stejně tak je jedno, jestli Jouza z Dolní používá 10/10 na super hru zatímco Lozja z Horní jen 7/10. Buď se to a) ztratí v setinkách průměru nebo za b) je to irelevantní, pokud oba svým odlišným stylem hodnocení hodnotí obě porovnávané hry.

            Každopádně hodně zdaru. Snažit se tady někomu vysvětlovat princip statistiky chce určitě hodně trpělivosti a zásobu anti-troll obleků. Mimochodem, musím říct, že pár zdejších jedinců ve mě vyvolalo úsměvné vzpomínky na slanečky a struny ze střev (Holzmann). *15*
          • Vogon
            Každá statistika, která neukazuje další zohledňovací faktory, je špatná statistika. Metracritic by bylo dost dobré, kdyby zobrazovalo třeba množství odehrání hodin(Např. kdyby tam bylo lidé co tuto hru hráli pět a více hodin ji dávají 5/10, ti co ji hráli jednu hodinu 10/10,apod.), kdyby zobrazovali kolik tomu dávají fanoušci různých žánrů(např. lidé co hodně hodnotí závodní hry této hře dávají 10/10, ale lidi co hodně hodnotí strategie ji dávají 7/10, apod.), jaké hodnocení dávají hodnotící obvykle(Ti co nejčastěji dávají 0/10 dávají této hře 5/10, apod.), a tak by se dalo pokračovat do nekonečna.
          • u exkluzivit ty nuly jdou klidně i kolem stovky, to by muselo být IMDb, to už je vzorek, který se dá respektovat.
  • Bloodborne pánove jedině Bloodborne. Z té hry mně vždy tluče srdce jako zvon, zrychlený tep a nervy v kýblu a to nejen z obtížnosti, ale i z hororové, depresivní atmosféry, pěkně se sluchátkami je to vskutku děsivé, navíc je to tak šíleně adrenalinové a nezapomínejme na příběh a mytologii světa, který je složen z milion dílku a každý do sebe zapadá. Jinak letos vyšel i výborný MGS, hodně slušný W3, ale nikde mi tak netluče srdce jako při Bloodborne *4*
  • ringmancz
    Undertale na Games nemá ani kartu a o Arkham Knight se píše o každé blbosti
    • Arkham je v pohodě. Co mě se*e je Gone Home co tu má 9000+ článků a taky je to indie "hipsteřina". Jen z nějakého pro mě naprosto nepochopitelného důvodu české weby o Undertale odmítají cokoliv napsat.
    • určitě ne jako o hře roku, spíš failu roku
  • Jediná hra s Bloodborne, kterou hraji i po dokončení hlavní mise. Takže to asi znamená, že je to zasloužené vítězství. Jen je škoda, že těch stealth her je tak málo...
    • Ristoro
      A ještě méně těch dobrých... Snad to změní Hitman a Dishonored nadcházející rok :).
  • Memu roku panuje pestry indie a Bloodborne—protoze povedena originalni a sveze nova inkarnace principu Souls her po 2012. To se o citujicich, hloupnoucich a recyklujicich pokracovanich rict neda.

    Zaklinac se mi odklonil od zabavy knizne strukturovaneho uceleneho pribehu kapitol do obriho a do ubijejicich mechanik a jalovyho hlavniho deje obalenyho sveta. Divokej hon mi nejvic funguje jako strasak a kletba co visi ve vzduchu nez ze fakticky terorizuje vesnice rampouchama. Stejne tak vyusteni Ciriina dejovyho oblouku je mi nejhur fungujici pribehovou casti a to uz v knihach. Byt spis provedenim nez samotnou ideou.

    Na MGS me historicky bavi jenom koncept arty. Hral jsem jen Ground Zeros a to nezarezonovalo, takze prozatim zustavam u ilustraci. Ale napr. UI me bavilo hodne—jak mechanismem tak vizualem zakotvenym a perfektne patricim do sveta.

    No a GTA se dari uz roky bez moji pritomnosti, coz je stav kterej nemam nejmensi chut menit ☻
    • tj Bloodborne přinesl oproti předchozím dílům tak obrovskou hromadu novinek, že je ani nelze spočítat, třeba nová monstra, nové prostředí, nové zbraně, nové oblečky *1*
      • Vogon
        Tak samotný žánr souls(Prozatím není lepší název) her je obrovská novinka. Kdys naposled viděl smíšení žánrů, které by tak dobře fungovalo? Inovativní bojový systém, který ukázal akčním RPG novou cestu. Většina RPG s akčním bojovým systémem, na kterých se začalo dělat po vydání Demon's Souls, se přímo inspirovalo v souls, to ale není žádné tajemství, většinou se tím chlubí, protože ten bojový systém je dost geniální a přitom naprosto jednoduchý na pochopení. Už jen o statu "výdrž" v souls hrách by se daly psát eseje. Bloodborne odebírá štít, čímž se přibližuje survival hororu(Více v tom vidíte Resident Evil než třeba Gothic), protože hráč se už nemá kam schovat. Navíc přidává systém doplňování zdraví, který trestá hloupé hráče. Když tě trefí tak si můžeš doplnit ztracené zdraví okamžitými útoky, což ale často vede k tomu že hloupý hráč schytá další rány a zemře. Navíc Bloodborne přidává systém proměny zbraně, jedna zbraň se proměňuje do více podob.
        Vyprávění příběhu je podobné hrám jako Journey nebo Shadow of Colossus. To se špatně vysvětluje, tak ti to řeknu takhle, když se podíváš na obrázek z Bloodborne, tak už z toho jak na tebe ten obrázek zapůsobí ti o příběhu hry něco řekne. Jako třeba když se podíváš na "profilový" obrázek Morteho z Planescape Torment a porovnáš ho se zbytkem světa, tak ti o Mortem řekne více než všechny dialogy.
        Roleplaying prvky/systém voleb/vyprávění lore si souls hry berou z japonské obdoby Dungeons and Dragons a knih Fighting Fantasy, které vývojář četl v dětství s omezenou znalostí angličtiny. Tohle spjatí s deskovkama Bloodborne prohlubuje pomocí statu "vhled"(šílenství), který převzal z Lovecraftovských deskovek. Čím víc vhledu tím víc tajemství se ti odhalí, stručně řečeno.
        Z těch "méně zajímavých" inovací v Bloodborne můžeme určitě dodat lepší UI, rozdíl kotoul/úskok, runy, lámání končetin bossů, ividtelné fáze bossů(fáze tam byly vždycky, ale většinou se jenom změnilo AI), lepší net code, mluvení nepřátel, větší mapy, atd.
        Ale v mnoha věcech je Bloodborne slabší než ostatní souls hry, postavy jsou slabší, dlouhé loadingy, rozkouskování světa a menší znovuhratelnost.

        Když Bloodborne srovnáme třeba s MGSV, které je nedokončené, otevřený svět je nudný(80% času jenom jedete z místa A do B) a které má naprosto podivné designové rozhodnutí(Proč musím na helikoptéru čekat i když nejsem hledaný?) a nefunkční vyprávění příběhu. Zaklínač 3 si titul "hra roku" zaslouží možná více, z šíleně průměrné dvojky vývojáři vykřesali asi nejlepší hru s otevřeným světem. Navíc ten bojový systém je hodně boží(Až na to že doteď nevím proč bych měl blokovat když můžu uhnout). Každopádně nejvíc si to zaslouží Undertale.
        • del0
          "Jako třeba když se podíváš na "profilový" obrázek Morteho z Planescape Torment a porovnáš ho se zbytkem světa, tak ti o Mortem řekne více než všechny dialogy."

          ,který si očividně nečetl, protože jinak by si z úst nevypustil takový zblitek... *7* Je přece nad slunce jasné, že i kdyby v PT nebyly žádné dialogy, tak s kvalitními portréty by hra dosáhla stejných kvalit. Hmm. Tohle už je na nějakou léčbu. *15* Ono vůbec dávat do souvislosti hardcore RPG a primárně akční hru chce hodně dávky diletantismu. Každopádně musím uznat, že vy DS / BB fanatici umíte krásně pohádkařit. Vy byste dokázali vyfabulovat RPG snad i z Pac Mana. Vžitý do uvězněného zřouta kuliček, které představují duše padlých, se musím s těžkým srdcem rozhodnout v jakém pořadí je vysvobodím, což následně mojí postavu vykoupí z toho nekonečného bludiště stínů. RPG jak řemen.
          • Vogon
            Já vím, že tvůj fanboyovský mozek to nechápe, ale právě mi tu tvrdíš, že Planescape je špatná hra. A taky je mi jasné, že o vyprávění příběhu, víš naprostý prd. Víš uvedl jsem konkrétní příklad, ale můžeš se taky klidně podívat na to jak svět samotný v Planescape vypadá, nebo třeba na hudbu a na dalších mnoho věcí a řekne ti to více než mnohdy zbytečný text, ve kterém se Planescape dopouští idiotických chyb(Ukáže ti něco jasně v cut-scéně a pak ti to tu věc začne popisovat textem, který je naprosto zbytečný). Je mi jasné, že když je člověk hloupý, tak nedokáže pochopit úplně jasnou vizuální symboliku. A ano je úplně mimo srovnávat RPG s RPG, to víš že jo. Nehledě na to, že nesrovnávám hry samotné, ale pouze vyprávění příběhu, ale je mi jasné že ten pojem ti nic neříká. Příště mi tu budeš tvrdit, že Metal Gear má nejlepší expozici na světě, protože tam je strašně mocinky moc textu, a když to čteš tak si připadáš chytře.
            Nejlepší je to že tvá fanaticky fanboyovská reakce, je tak šílená, že jsi zapomněl jak psát a chybí ti tam první věta, hlupáčku. No jo jako vždy, tvůj komentář je úplně mimo, a tvé úvahy naprosto nesmyslné, vážně ti doporučuji hry začít hrát, možná si nich něco přečíst, ale především ti doporučuji první stupeň základní školy a dobrého psychiatra, protože tohle je už vážně strašidelné popírání reality.
        • "Proč musím na helikoptéru čekat i když nejsem hledaný?" Jak to myslíš?

          "a nefunkční vyprávění příběhu" Myslíš jako vyprávění příběhu, které se odehrává během toho co jsi na bojišti a děj si pak vyslechneš pomocí kazet. Osobně mně to fungovalo, spíše by to chtělo napsat příklad.

          "Zaklínač 3 si titul "hra roku" zaslouží možná více, z šíleně průměrné dvojky vývojáři vykřesali asi nejlepší hru s otevřeným světem. Navíc ten bojový systém je hodně boží" Absolutně nesouhlasím se vším, dvojka je ucelenější hra s lepším příběhem, lépe zpracovanými questy které se neopakují, s gradaci děje, není tam otravná herní mechanika hledaní stop, vlastně tam je, když hledáš Cedrika, což taky považuji za nejhorší quest ze dvojky. Trojka má jen ten otevřený svět. Ten combat bych nazval "clunky". Osobně jsem to neměl ani za 60 hodin moc v ruce a Geralt dělá občas psí kusy + kamera tomu taky nepomáhá.

          Jinak postavy v Bloodborne odpovídají situaci ve městě, takže ano, všechny jsou absolutně šílené :)
          • Vogon
            Tím čekáním jsem myslel to že se hráč zbytečně tak minutu nudí než přiletí helikoptéra. Téměř celý příběh MGSV by se dal naprosto zničit slovem "Proč?". Sotva se Skull Face představí hned zemře, ale mezitím tam ještě je ta hrozná scéna s džípem. Proč sbírám "hrdinství" když hraju za zaporáka? Proč zachraňuju malé děti před medvědy když hraju za záporaka? To jsem pominul ten hrozný druhý akt. Navíc vysřižený konec, který stejně byl nic moc. Když se podíváš na pár trailerů tak uvdiíš skoro všechno z příběhu. Bossové jsou hrozní a antiklimatičtí. Příběhová linka s tím tankem od Hueyho nikam nevede. "Hlavní záporák"(který je tak ve dvou misích) nemá žádnou motivaci a je naprosto nudný. Jinak kazety jsou dobrým vyprávěním lore(Ale zase se to dá rozbít otázkou: " Jak to nahráli?"), jako vyprávění příběhu stojí za houby.
            Dvojka není Zaklínačem ale hraje si na hru o trůny, a je ještě horší, a to už je co říct. V celé hře je asi tak jeden zaklínačský úkol. Bojový systém je úplně hrozný. Sází na přípravu, ale lektvary mají strašně nízkou dobu trvání, takže než najdete boj tak vám vyprchají. Navíc ten debilní 200% bonus za útok zezadu, takže boje s velkými skupinami příšer jsou rozhodnuté v prvních pár sekundách. Geralt chce dokázat že krále nezabil a mezitím páchá ještě horší zločiny. QTE bossové. Hnusné Ui, které je někde mezi konzolemi a PC.
            Postavy v Bloodborne nejsou ani zdaleka tak propracované a hodně z nich se nikam neposouvá, dostanou s do bezpečí a tím končí jejich příběh.
            • Tak to bys jako chtěl, aby se ti ta helikoptéra spawnovala přímo nad tebou? Blbost a casualita. Navíc pokud splníš vedlejší misi, můžeš zmáčknout Return to ACC a nemusíš čekat. Sahelanthropus nikam nevede? Tak minimálně vede jako výchozí build k Metal Gear Rexovi, vede k zabití Strangelove, vede k odhalení Hueyho jako naprostého a vypočítavého parchanta.

              Nevím, kde jsi vzal, že Venom je v PP záporák. To je naprostý nesmysl. Maximálně má nějaké vnitřní boje mezi vzpomínkami BB a Medica, "Paz" pak ukazuje, že ho mrzí každá ztráta z jeho přátel. Když už, tak záporák je John :) I kdyby jsme hráli za BB, tak si myslím, že jsi vedle jak ta jedle, on by ti děti klidně obětoval, kdy by mohl naplnit vůli The Boss, ale v situaci jako byl Venom, tak by je taky jednoznačně zachránil. Takový typ záporáka on rozhodně není. On je samozřejmě naplněn nihilismem, ale děti by zachránil. Máš v tom trošku bordel...

              Skull Face - http://www.gamezone.com/originals/metal-gear-solid-v-the-phantom-pain-s-story-is-better-than-you-think-jwoz/5

              S tím Zaklínačem jsi úplně mimo. Jako vyčítat dvě QTE? *3* Lektvary tam jsou aspoň dle lore a mají nějaký smysl v meditačním rituálu, ve trojce si to piješ za pochodu, navíc to ani pit nepotřebuješ, protože postupem času to není zrovna dvakrát výzva. Safra, jaký je vlastně rozdíl mezi dvojkou a trojkou v combatu. Dyť je to copy and paste + úskoky. Příběhově to minimálně někam graduje a questy okolo dávají smysl, celý Witcher 3 nedává moc smysl a celá linie je naprosto o ničem. Celý to mělo být postaveno úplně jinak, měla to být znovu epizodická hra s logickým příběhem až po dohráti hry by následovalo odemčení vedlejšího obsahu, takhle dělají sandbox a příběhovou hru dohromady a dle mého to nefunguje. CDP prostě vše ohýbá, jak potřebuje a to jak lore, tak chování postav. Jako dobrý příklad uvedu Dragon Age:I, tam funguje základní logika příběhu, děj posouváš politikou a čištěním oblastí, i když je to příběhově taky naprosto o ničem.

              Tu hru o Trůny vidím jak ve dvojce, tak ve trojce, což je logické, když tam dobíhají linie z dvojky. Možná je tam méně Hry o trůny, jelikož se to celé posunulo do oblasti High fantasy, jestli tohle považuje za klad, tak budiž. U mně to tak tedy není. Jednička i dvojka si udržuje komornost, což více svědčí celému universu a není to tak rozmáchlé.
      • Pribeh vystavenej na Lovecraftovi, lykantropii, upirstvi, medicinstvi, vrstvam vedomi, sneni, vyznamech nocnich mur aniz by se z toho vyklubal gulas trapnosti, ba naopak—jsou chytre zkombinovany v dile ktery je dustojny a chytry.

        To cely ve viktorianskou architekturou vystavenych mestskych ctvrtich a jim prilehlemu okoli. Plus dynamika a mechanismy daleko akcnejsiho soubojovyho systemu, byt vychazejiciho z her predchozich. Zkratka vybocujici vetev z kmenu SOULS stromu—podstatna je ale jeji kosatost a unikatnost.

        Jinak ten, komu je cilem hry porazit bose a vubec ho nezajima pribeh jehoz je ten bos nositelem, tomu to skutecne krome jinych grafickych asetu mnoho noveho neda. Herni vesmir ale urcite ma i neco pro hrace tvyho kalibru, none? ☻
        • Ok takto řečeno to dává smysl děkujj
      • Myslím, že by stačilo, že to přineslo úplně novou hratelnost ale když chceš podrobnosti, tak to přineslo náhodně generované dungeony, systém run, systém magických předmětů, několik režimu zbraní, nový systém parry přes střelné zbraně, bossové mají několik fází, hráč může regulovat obtížnost ve hře přes "vhled" a další a další věci. Hochu přestaň se ztrapňovat, když o hře víš kulový.
        • novou hratelnost? to jako že tam teď děláš něco jinýho než že běháš sekáš do monster? wow, to se na to asi budu muset mrknout *1* *1*
          • och, síla Zaklínače je v tobě silná dítě *3*
          • vícefázové bossy měly už přechozí hry od Form software, hrál jsi je vůbec? *1*
            • ""Udělám kotoul" nebo "zvednu štīt" fakt taktika neni". Někteří lidi jsou fakt na palici *7* mají potřebu komentovat hru o které ví prd...
            • "Udělám kotoul" nebo "zvednu štīt" fakt taktika neni *1* *1*
            • Jen tak mimochodem, teď si nějak nemůžu vybavit ty vícefázové bosse z Dark Souls, neříkám, že tam nejsou, ale třeba Kalameet? Co měl jako další fázi? Artorias má větší dmg pokud mu to dovolíš, jinak taky nemá nic dalšího, možná prokletá dvojice z Anon Londo, jinak mně nic nenapasá, asi mám nějaké okno.
            • dekuji, že jsme se zase shodli i přes google. "Vojenská taktika (respektive bojová taktika) je soubor konkrétních metod používaných válčícími stranami za účelem napadení a zničení nepřítele v bitvě"

              Děkuji, že jsi mi poradil google a tak jsi potvrdil moje názory *3*
            • vygoogli si, co je taktika, pak se vrať plz *1*
            • Takže poslouchej, pokud má Boss(Blood-starved Beast) jako konečnou fázi, že se mu změní rychlost a je kompletně toxický a začne tě svými výpotky trávit, které tě pomalu zabíjí, tak hráč musí změnit na tuhle fázi taktiku a nejen čumět pod bossem. Stíháš? Ano, to jsem rád, takže jsme došli k závěru, že hry od From Software mají taktický prvek ve své hry. Jsem rád, že jsme se shodli.
            • tak ono kde nic neni, ani smrt nebere, taktické možnosti rozhodně neni zrovna silná stránka tohoto typu her, "hm hm, udělám kotoul nebo uskočím, seknu nebo dám kryt, sakra tak už vím jak se asi cítil ten Alexandr Veliký nebo Napoleon" *1*
            • rozhodně ne takové, že se změnila úplně taktika boje *3* "experte"
      • radši do mě místo mínusů sypte ty nový kocepty co se tam objevily ať se taky něco přiučim ne? *1*
  • souhlas, výborná celá hra i série, PC verze šlapala jak hodinky, Kojima si zjevně narozdíl od jiných vývojařů na highzole uvědomil, že žijeme ve 21. století
    • Jenze paradni je, ze to jede skvele i na starych konzolich X360 a PS3. Nejsou to zmrsene osekane porty jako DA:I nebo Middle-Earth: Shadow of Mordor (verze na old-gen konzole). Tady to (relativne) pekne vypada a dobre se to hybe. Jako kloubou dolu, kdyz dokazou udelat hru, ktera bezi jak na 10 let starem HW, tak na novych PC a vypada slusne a hraje se paradne.
  • podepisuju vlastní krví je to neskutečná hra Kojima san
  • x_ander
    Jako proč ne. Phantom Pain jsem sice zatím nehrál, ale v návaznosti na ten hype okolo něj jsem pořídil na PS3 Legacy kolekci všech předcházejících MGS a pomalu se jí prokousávám. A upřímně, je to pecka. Jednička je klasika (svého času jsem jí dohrál na PC), dvojka taky parádní hra, momentálně jsem někde v půlce Snake Eater. Takže ještě pár desítek hodin a dojdu k Phantom Pain :)

    Kdo má rád stealth hry a obecně hry s velmi vymakaným příběhem, rozhodně doporučuju tuhle sérii dát od začátku. Jen ten první MGS by to chtělo na Gogu - přece jen verze na PS3 a velké televizi opravdu krutě trpí starou grafikou.
    • Lukyz
      Já jsem dohrál všechny předchozí díly několikrát, první MGS a Snake Eater jsou pro mě absolutně TOP hry, ale Phantom Pain nemůžu nějak přijít na chuť a doslova se musím nutit hrát další mise abych se prokousal příběhem. Mám asi 20h, jsme u 12. mise a je to pořád dokola to samý - z místa A do B, mezitím vyklidit pár checkpointů, fultnout na MB nepřátele se skillem, sesbírat minerály atd. atd.

      Chybí mi tam ta výpravnost, dlouhý cutscény a rozhovory přes codec *9*

      Reakce kdyžtak prosím bez spoilerů, díky *3*
      • DekkerDave
        Ta hra je opravdu dobrá, ale je v hodně věcech nedotažená, nejspíš díky konfliktům Kojimy a Konami. Příběh, postavy, vedlejší zápletky, to všechno je na nic moc úrovni. Jasně, oproti ostatním hrám jde pořád o nadprůměr, ale v porovnání s ostatními díly to je slabej odvar. Navíc tam zůstávají pořád nevysvětlený díry, jako třeba co doopravdy bylo s Big Bossem, zatímco místo něj šaškuje Venom?. První kapitola je super nástřel na pokračování hry, ale pak už to je repetitivní, i když pořád docela zábavná hra, která ale funguje jen díky svýmu jménu a stealthovýmu sandboxu, ale je vidět, že ten konec byl rychle dotaženej (navíc chybějící závěrečná epizoda Kingdom of flies).
        • Myslím, že to tam bylo jasně řečeno, že BB se stáhl do ústraní a až se bouřka přežene začne budovat pravý Outer Heaven.
  • Fajnová hra, ale je dosti kontroverzní a nemusí se líbit ani skalním fanouškům, protože je to 180° rozdílná hra proti minulým. Nevím, kde přesně jsem to četl, ale jakýsi profesionální novinář si stěžoval na příběh v MGSV a pak tam psal důvod, že tam nic není 100% vyřčené a bylo tam jako příklad uvedeno, jestli Je Třetí dítě opravdu Psycho Mantis. Přitom jasně, není to vyřčené úplně, ale všechny šipky na to ukazují a takových věcí je tam samozřejmě více. Nejlepší díl pro mě zůstává nadále dvojka, ale i pětka je skvělá, nemá plnou naraci, nemá codec, ale je to prostě něco jiného.
  • Ktery RPG je teda nejtezsi? Ja jen abych vedel cim se muzu chlubit ze jsem to dohral a nesmali jste se mi ze jsem ten kasuarni hrac.
    • Persona, Disgea, Bloodborne od NG+7 většina bossů dává íkčko nebo si můžeš projet na NG7 nějaké defiled dungeony, kde na tebe působí debuff. Rozhodně japonská tvorba. Západní trošku nestíhá...
      • del0
        Jakákoliv hra, kde máš jen jeden život (např. rogue-like RPG) je nejenom víc hardcore, ale i větší adrenalin.
        • Mohl bys sem hodit Steam account ty experte, rád bych se ti vysmál *15*
      • ptal se na RPG co sem táháš nějaký Bloodborne, ty budeš koukám fakt odborník *1*
        • del0
          Hmm, JE to odborník. *1* Za prvý to není Disgea, ale Disgaea a za druhý to není RPG, ale tahová strategie se statistikama, kde jsou samozřejmě možnosti roleplayingu na úrovni většiny japonských RPG, tudíž nulový. *15*
          • *15* prosím tebe strategy RPG vůbec neznáš ty casuale, ty si běž hrát příblbé Pillars a masturbuj u to ho, že jsi před 20 lety měl vlasy a viděl jsi si na ptáka...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit