Přejít na výpis diskuzí
Crysis 3 - recenze singleplayeru PC verze
22.2.2013 | Miloš Bohoněk
269 příspěvků
-
(Píšu obecně o herním žurnalismu. Tudle recenzi jsem nečetl, vlastně jen reaguje na obecné myšlenky níže v diskuzi.)
Jejda, dneska není na internetu recenzent snad nikdo. Je jaksi zažitým standardem, že na největších zahraničních stránkách bývají recenze pouhým výčtem featur hry a řvaním jak jsou úžasné. A fanoušci, který recenze ani nezájímá, si to přečtou a můžou se cítit spokojeně, že jim někdo "potvrdil" jejich přesvědčení.
No, nebudeme si nic namlouvat. Jeden z největších hrdinů naší doby, Instig8iveJournalism, nám to už dávno řekl.
https://www.youtube.com/watch?v=BwD2GgWKIrs
"Besides honesty, what is being lost? Masses get to enjoy bad games, the companies get rich and the writers make a wage."
Sám bych snad jen přidal, že "bad games" v tomto případě může být spíš "mediocre games". A závěr? Nevěřil bych nikomu. Jo, některý recenzenty mám rád, ale recenze beru s rezervou. -
-
A ono je to snad v rámci jakýhokoliv jinýho média jinak? Tím myslím kritéria a potenciální objektivitu, nikoliv úroveň recenzování... Spousta prvků v knihách, filmech, divadelních hrách a hrách je prostě neuchopitelných nějakým objektivním způsobem.
Vlastní názor je sice fajn, ale musí jít o člověka s dostatečnou sebereflexí, analytickými schopnostmi a hlavně musí bejt člověk otevřenej.
Víš jakej trend zase vnímám já? "Neochotu". Ať už u filmů, knih či her, je strašně častým jevem, že jakmile člověk něco okamžitě nepochopí, případně si nahoní ego několika povrchními úsudky, je s médiem hotovej. Nebo se mu třeba netrefí do vkusu, vyvíjí se jinak, než by si představoval. NIKDY nebudu respektovat lidi, co si nedají námahu s rozklíčováním něčeho očividně komplexního. Jasně máme věci, který jsou tak primitivní nebo tak do očí bijící, že není moc co řešit. Tam pak ale není problém. U těch komplexnějších věcí je to o důvěře tvůrci, o přistoupení na jeho "hru" a snaze se s tím nějak smysluplně a férově vypořádat. Ale něco sestřelit a ještě u toho dělat ramena, to je mnohem jednodušší.
Každopádně zase nejsme u níčeho jinýho než přesvědčivý argumentace. Poznat špatnou a dobrou recenzi je jednoduchý, jsi-li obdařen nějakou verbální inteligencí... Přesvědčivej a bezrozpornej argument je jedinej objektivní prvek, kterej máme v týhle oblasti k dispozici. Poluce nadšenejch hráčů a recenzentů a nadávání haterů, nemají žádnou hodnotu - a je jedno, kolik jich je. A je jedno, jestli jsi "úplatná žurnalistická krysa", nebo "hlas lidu z youtubu". Ale dobrou recenzi, která svým analytickým vhledem zavře držky všem, lze napsat. Jen holt člověk musí bejt otevřenej argumentaci... -
Vlastní názor je vždy nejlepší. Ale dnes už i cizí vlastní názory stojí za prd... i o tom video mluví... hype z lidí nedělá nic než fanboye. A málokdo z hráčů dokáže hodnotit hry na nějaké škále s aspoň trochu objektivními měřítky. Podívejte se do diskuzí a uvidíte, že lidi prostě opakují, že je "hra baví", že "je dobrá". A když se zeptáte proč? Málo kdo vám to vysvětlí. Ale jakmile si dovolíte napsat kritiku, tak jste hater a kritiku kašlat, "hra baví".
No, neříkám, že vždy dokážu hodnotit hry na nějaké škále s aspoň trochu objektivními měřítky. Ale snažím se. A pak je... zvláštní... sledovat jak někteří hráčí píšou do diskuzí dlouhé traktáty, které jsou víceméně o ničem a jen opakují, že hra je baví. -
-
Hodnotit hry s objektivními měřítky neumí ani recenzenti, tak proč by to měli umět hráči? Je přece v pořádku, když někoho něco baví a stejně tak v pořádku je, když jiného to nebaví a napíšou si o tom v té diskusi. Když je to v rámci slušnosti, tak s tim neni problém ne? *3*
-
-
On je ale rozdíl napsat "tohle mě baví" a "tohle je to nejlepší". Nebo z druhé strany "tohle mě nebaví" a "tohle je totální hovadina". Lidi prostě prezentují svoje názory jako fakta, to pak těžko může být nějaká diskuze...
-
No jo no. Ale ono to v rámci slušnosti moc nebývá.
A ono jde spíš o širší problém, co s tím souvisí. Je v pořádku, že hra někoho baví. Ale když se podíváš do diskuzí, tak většina lidí se nedostane za to "baví". Málokdo umí pžiznat, že hra, co ho baví je jenom průměrná nebo podprůměrná nebo špatná... mě třeba minulej rok bavilo Syndicate, ale uvědomuju si, že to bylá tupá a přebloomovaná střílečka. Nebo Binding o f Isaac je otřesná hra ve všech aspektech, kromě návykovýho gameplay... ale gameplay je návykovej a tak mě ta hra baví.
Prostě spousta lidí si před kritikou her, "co je baví", zacpe uši a dělá lalalalalala. A jelikož každej dneska zná slova "troll" a "hater", tak se kritika dá i odsoudit.
Možná se v tom už motám. Ale prostě mi přijde, že dnes lidi málo poslouchaj hlavu a víc reklamy a hype. A pak se v tom už jen dál máchají a ignorují a odsuzují protichůdné názory. -
-
To aby hra bavila je ovsem nejvyssi meta. Lidi hraji hry, protoze se chteji bavit. Takze jestli nekdo prohlasi, ze ho ta hra bavi, dava ji to nejlepsi oceneni. A nemusi pitvat proc, neni to pro nej dulezite. Jestli nekoho bavi COD a hraje ho 5 hodin denne, tak je to pro nej dobra hra a neni co resit. Tohle je z pohledu hrace. Recenzent ma samozrejme ulohu jinou, posoudit objektivne kvalitu hry bez ohledu na to, co jeho osobne bavi.
-
S tim teda nesouhlasim. Herních diskusí jsem se účastnil docela dost a podle mě je to spíš naopak. Snad nic se na netu nerozebírá do detailu a ze všech možný úhlů jako ty hry. A spousta hráčů je dost kritických.
-
-
Games, Polygon a Gametrailers, to je všechno. :) Tak se podivej tady. Dám ti příklad. Zde se diskutuje o hrách tolik, do detailů a je tu taková herní komunita v diskusích, že se tu profilují takové dost kritické skoro dogmata, že spousta her je špatných a nemělo by se moc zmiňovat, že se to třeba někomu líbilo. Viz Dragon Age 2, Mass Effect 3 atd. To už jsou hry rozcupované až do mrtě a všichni to tak berou. Kdyby se to náhodou někomu líbilo a napsal by to tvoje povrchní, líbí se mi to, ale ani vám neřeknu proč, tak by se tu spíš se zlou potázal. Takže opak toho, co píšeš, a kritika je podle mě v herních diskusích to poslední, čím by se šetřilo...
-
Možná navštěvuješ lepší stránky než já.
-
-
-
-
-
Zkus číst www.polygon.com (kromě games.cz samo :), tam se snažej podávat podle mě informace kvalitně a i recenze nepíší nějak přehnaně fanouškovsky, nebo zaujatě.
-
-
Co má proboha Crysis společného s Rage, že chces srovnávat, jaký udělali pokrok?
-
Meh. Jaký je pokrok od RAGE kromě větších textur?
-
-
Tady zas nekdo ani nevi, jake studio co vydava :-D
-
-
...nějak mi uniká souvislost. RAGE vydala Bethesda a Crysis vydali EA, a co? RAGE je (co se mě týká) dodnes nejhezčí hra a tohle opravdu nevypadá na tak velký pokrok. Zvlášť vezmu-li v potaz časový rozdíl...
-
-
No comment *1*
-
Já RAGE hrál a nemůžů říct, že by mi v paměti zrovna utkvělo nepřekonatelné grafické zpracování. Teď jsem si an youtube pustil gameplay v HD na maximální detaily a moje doměnka se jen potvrdila.
A o jakém časovém rozdílu to mluvíš? Vždyť je od sebe dělí rok a půl, to jako čekáš next-gen grafiku každý půlrok? -
-
Huh! Měl jsem za to, že je starší. xD
Každopádně ano, není to nic "nepřekonatelného", ale pořád se mi to prostě zdá nejhezčí, co se světelných efektů a animací týká... Tohle Crysis mi RAGE hrozně připomnělo, až na ty toporné animace viditelné zatím ve všech videích, proto to porovnávám s tím :) -
-
rage JE starý jak prase, ten engine měl už všecko dávno za sebou už v době vydání té hry, několik let ho leštili efektama aby schovali že byl tak dlouho ve vývoji až přeleštili....
edit: nemluvě o špatné kompresi textur (které stejně nakonec potřebovaly hd mod), kdy hra má neadekvatních 20gb..
-
-
-
-
-
-
Ono by to číslo asi taky nebylo moc pěkný. Osobně bych za singl dal max. 4/10 a nevim jestli to MP nějak výrazně zachrání. A s takovou herní dobou se mohli na SP rovnou vykašlat.
-
-
Po přečtení recenze rozhodně nemám pocit, že Crysis 3 dostane tak malou známku. Já bych si tipl 8/10. Ale i tak, na čísle nesejde, mě kolikrát nebavily ani "devítkové" hry a naopak.
-
-
Už konečně naučili hrdinu mluvit nebo je to pořád Béčko ?
PS: o tuhle hru se nezajímám, ale tak skouknul jsem teď tu recenzi a už vím že hrdina už konečně mluví. To to trvalo. -
A verdikt? To jsou redaktoři na games takoví trotlové, že neumí vyjádřit hodnocení číslem? Vzít klady, zápory a porovnat to? Sorry, ale takovou recenzi číst nebudu. Raději věnuji čas tomu, že projedu místní komentáře, z toho se možná dozvím víc..
-
-
Ty si hotovej arcitrotl, pokud si bez číselného hodnocení nedokážeš udělat představu o kvalitě hry. A pokud si přečetl alespoň poslední větu, tak bys měl vědět, že číselné hodnocení bude doplněno po recenzi multiplayeru.
Ale pochybuji, že sis přečetl alespoň to, nejspíš si jen procházíš recenze a hledáš to svoje vytoužené číslo, které ti řekně víc, než jakýkoliv text. Opravdu ukázkovej pablb *1* -
-
Nech troubu zit : )
Vtipny hlavne je, jak takovejhle vejlupek potom ostatni nazyva hlupakama, nebo cimzetovlastne...
-
-
Pro radost
http://youtu.be/SyZkgcAblC4?t=10s -
-
: D
Diky!
Proc ztracet cas snahou o argumentaci s omezencem, kdyz to takhle krasne udela minutova pisnicka : D
A robotron to napsal taky hezky.
Jinak nevim co tu vsichni melou o petihodinovy kampani, kdyz v recenzi je jedina zminka ve stylu "na easy a fofrem tak za sest". Myslim ze ja se na tech deset dostanu.
Zase nejaka rana horecnatyho prujmu ci co... -
-
...tých päť hodín herného času, tak to majú z tej podozrivej poľskej recenzie v CD Action, ktorá bola ešte pred vydaním hry. Myslím, že už 11.2.2013 *1* ...no od vtedy ľudom nejak dr.e. Lebo inde už uvádzali aj čísla 9-10 hodín, čo je štandardný herný čas pri FPS
-
-
-
Vy jste jak malí. Když se dá takové hře známka bez pořádného zahrání multiplayeru, tak zase všichni držkují, že co si to dovolují a hodnocení je uspěchané. A když to chtějí udělat pořádně, tak zase lidi držkují, že to neni hned. :)
-
Ste všetci trotlovia ? Však píšu že dostanete vašu cifričku až potom ako zrecenzujú multiplayer..
-
-
Já vidím SP recenzi, to je problém zhodnotit SP ? MP ať si hodnotí zvlášť, to mě nezajímá.
-
-
Je to problém, protože v kartě hry je kolonka jen pro jedno číslo, a to za hodnocení hry. A jak do tý jedný kolonky vtěsnáš čísla dvě? Upozorňovali na to i dopředu.
-
-
-
preci tomu nemužou dat trojku a napsat pravdu jinak by nebyli premie
-
42!!!! v*le. Nechápu proč pořád lid potřebují něco kvantifikovat... Malého prince na tebe!!!
-
-
Zamysli se ty omezenče. Proč se asi tak všude na světě hodnotí ?
-
-
Je to pro degenerovaný lidi, který nechápou význam textu před sebou?
-
-
Tak ne kazdej ma cas a chut cist celou recenzi, takze koukne na cislo a jede dal. Stejne jde jen o nazor jednoho cloveka (recenzenta), tak je to treba brat s rezervou. Ja obecne preferuju hodnoceni. Vetsinou se s nim sice neztotoznim, ale aspon mi to rychle rekne, nakolik se hra libila recenzentovi. Kdyz chci podrobnosti, ctu celou recenzi
-
Všechno jde kvantifikovat. Dokonce i naše příspěvky jsou kvantifikovány *1* , takže číselné hodnocení singleplayerové části by mělo být vždy. Je to první nebo druhá věc na kterou se v recenzi podívám mimo screenshoty. JInak za mě Crysis 3.
-
-
Souhlasím s tím, že nějaké závěrečné ohodnocení by být mělo. Už jen ze 3 důvodů ( alespoň pro mě ). Za 1 to takto tiscali dělá i u jiných her a spíše naopak. Pokud Multiplayer stojí za to, tak se mu věnuje zvláštní článek. Takže proč zrovna tady musí čekat na multiplayer byť je součástí hry, ostatně jako i jiné tituly u kterých single hodnotí zcela běžně hned. Což mě vyvstává myšlenka a bod 2. Single je jen předehra a větší tutorial k multiplayeru, na kterém by si měli zakládat jako např u BF3 kde single hraje roli seznámení se hrou. Tam je to pak pochopitelný. Možná je single tak tupej, že radši zhodnotí celou hru i s multi, aby náhodou nemuseli dávat "slabší" hodnocení. No a za 3. číselné hodnocení je první měřítko při srovnání s jinými recenzenty a mezinárodní univerzál.
BTW než mě začnete kritizovat článek jsem četl a u kamaráda měl možnost vyzkoušet a s článkem se více či méně ztotožňuji. A abych tak nějak dostal svým slovům za mě by dostala hra 7/10. A to hlavně za umělou demenci, která se dle mého za posledních x let neposunula ani o píď. Možná naopak :) -
A to jako že když si tady nepřečteš recenzi a koukneš že má hra 9/10 tak hned běžíš hru zakoupit aniž by jsi se o ní něco dozvěděl ?
Čísla jsou přece úplně k h*vnu pokud je recenze objektivní.
-
-
-
-
-
-
Počkat to už je jako trojka? *1* Jsem těžce pozadu a jsem na to docela pyšný. Víc pyšný jsem ale na to kolik času jsem strávil s COD sérii. "Poslední díl" jsem hrál Medal of Honor: Allied Assault....
-
-
CoD 1 a 2 si ještě můžeš dát bez obav *1*
-
Jak se řiká, v nejlepším přestat *2*
-
-
Už som na konci v singleplayeri...plus som hral aj muti. Podľa mňa, výnimočne súhlasím s recenziou. Hra vyzerá úchvatne. Inak, presne som si aj ja pomyslel, kam sa hrabe budúca generácia konzol. Táto hra nikdy nestaval na nejakom filozoficko-humanistickom príbehu. A som za to vďačný. Pre príbeh hrávam napr. Mass Effect. Je to čistá zábava...je to o tom, že ste s nanooblekom nad človek. A tak to má byť. Chcel som aby Prorok bol už konečne ostrielaný kovboj, čo vtrhne do krčmy a pri pití poldecáku vystrieľa bar. A to, že všetci v bare len hlúpo čumia, to je fasa bonus. Ak chcete super AI hrajte iný žáner. Strielačka má podľa mňa byť stirelačka...Preto som miloval Doom3...
-
-
Střílečka má být střílečka, no a přesně to v Crysis s tim příběhem moc neumí (myslim jedničku a dvojku, i když trojku podle všeho taky). Tam je vidět, jak se strašně moc snaží z toho udělat něco víc, ale nakonec z toho příběhu udělají podivný guláš na který člověk při hraní kouká, jak když pejsek s kočičkou vaří dort :)
-
-
veď hej ... ale kuká sa na to dobre *2*
-
-
ok
-
-
Trojku vynechám. I na polygonu tomu dali 7 a to je spíš zlatej středovej průměr. Průměrnejch fps už mám dost.
-
Tech demo s wtf příběhem. Just like always Crytek. *3*