Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • V Mass Efectu šlo hrát za ženu. V Kotoru taky, chce to jenom hledat. Ale chápu, že poměr hlavních hrdinek v akčních střílečkách vůbec neodpovídá realitě. Vždyť se podívejte na speciální jednotky, kolik je tam žen nebo třeba sniperek. Všude je jich plno.
    • plno? urcite jich tam neni ani tech 30% *1*
      • Menttor
        http://kuc.cz/xyv3iw
    • HOlky by stejne moc nebavilo hrat za sniperky někde v Afghanistanu
  • nejste normalni...kterej chlap ma koukat na nasrrate buznicky. Poradny holky od rany to chce (stara bujna Lara, Heavy Metall FAKK2, Kate Archer... vzdyt je rozkosny za ne hrat a divat sr na ne)
  • Kein
    Pokud má nějaký pán od her pocit, že schází hry pro ženy ať sestaví tým a hru, která bude vyhovovat takovému požadavku, vytvoří. Pokud bude mít úspěch jistě na to zareaguje i konkurence. Problem solved.
    • Zrovna jsem chtěl psát to samé, předběhl jsi mě :). Nadávat na průmysl k ničemu nevede, kde není poptávka nebude ani nabídka. Pokud poptávka je, tak toho může někdo využít.
    • Takhle to bohužel funguje jen v pohádkách nebo v představách laiků (nemyslím to zle, člověk prostě musí být ROKY v oboru, aby aspoň trochu chápal souvislosti) - abys sestavil tým pro pořádnou hru, potřebuješ dost financí. Tím myslím v řádu miliónů, a to i když nechceš dělat nějaký megaprojetk ala Assassin's Creed. Takové peníze dá jen investor/publisher. A když začneš tyhle nutné peníze shánět, jsi zpátky v zajetých kolejích byznysu. Pomocí pár jednoduchých kroků z toho vylézt nejde.
      A projekt, který by zaplatila z vlastních financí nějaká odhodlaná vývojářka nebo vývojář, nemá moc šanci být "velkou hrou" - při tom, kolik skuteční vývojáři dostávají peněz (i na top pozicích), jsou schopní dát dohromady finance možná na nějakou malou mobilní hru nebo malý indie titul.
      • Kein
        Publisher peníze dává podle toho jak ho projekt přesvědčí. Pokud ho nepřesvědčí tak je nedá. Pokud bude hra "zajímává" = bude vidina odbytu, tak věřím pevně tomu, že si peníze získá. Pokud hra investora nepřesvědčí tak se musí hledat jiný investor, stejně tak jak se tomu děje u každé hry. Ženských hráček je přece tak moc...
        • janchor
          A tím se tak nějak dostáváme k jádru toho, co se lidi jako Abernathy snaží říct: že vydavatelé tenhle segment iracionálně přehlížejí.
          • Kein
            A jaké si myslíš, že pro to vydavatelé mají ty "iracionální" důvody? Pokud si vydavatel myslí, že hra nevydělá tolik, kolik si vydavatel přeje, tak to je naopak velmi racionální důvod. Nevím co by mělo být racionalnější měřítko.

            Je to stejná situace jako volání old-school hráčů po old-school hrách. Pokud nevznikne nějaká hra z jejich vlastní iniciativy, která netrhne nějaký cash, tak tenhle požadavek zcela racionálně vědšinu vydavatelů zajímat taky nebude a pořád se budou tyto hry vydávat velmi zřídka, bohužel. - naprosto stejná situace jako u problematiky s "ženskýmy" hrami.

            Nedělejme mainstream z něčeho co mainstream není.

            Naopak si myslím, že za dosti riskantní a tedy i iracionální bychom měli považovat takového vydavatele, který by do tohoto šel, já osobně bych před ním smekl klobouk, ale ruku do ohně za zisky v porovnání s AAA tituly bych nedal.
            • Kein
              Ehm..žen "hraček"...pokud je hra vydávána pro nějakou část publika, vždy tam bude něco/někdo co bude působit jako hračka, bez hraček si totiž moc nezahraješ. V seriálu "Sex ve městě" je hračka zase muž. To má být špatně? Vždyť je to z logiky věci odvozeno -> vydavatel chce hru, na které chce vydělat, tudíž osloví mainstream - zjistí si, jaká je nejnvětší skupina hráčů, zjistí co mají rádi, většinou to je bohužel ženská, zbraň, kára - a udělá v tomto duchu hru.

              Co je to předsudek janchore? Předsudek je tvořen na základě zkušeností, je to logický výsledek našeho uvažování. Když někomu 3x půjčím pero a on mi ho pokaždé nevrátí, tak po čtvrté mu ho už nepůjčím, protože si budu myslet, že mi ho zase nevrátí - pro někoho je toto "předsudek", pro mě to je logický úsudek. Tím chci říci, pokud si vydavatel myslí, že ženská hráčská základna je malá, protože kdysi byla, je to jeho krátkozrakost, ale nikdo se mu nemůže divit, když tomu tak v minulosti bylo a už vůbec ho nikdo nemůže jakkoli kádrovat za to, že do toho nechce vrazit své vlastní peníze.

              Pokud zde někdo chce hry "ženského typu" ať nevolá po změně stávajících vydavatelů, kteří mají svůj model, který jim vydělává daný, ale ať volají po nových vydavatelích, kteří model nemají a jsou ochotnější tuhle revoluci přijmout za svou. A jsem si téměř jist, že v ženských hrách také nalezneme nějakou hračku. Otázka pak je, jestli budeš za ní taky bušit pěstičkama kolem sebe, nebo ti to bude jedno.
            • robotron: Tudiz delas hru pro sebe. Kdybys delal hry profesionalne, zjistil bys, ze je nedelas pro sebe, ale pro nejakou cilovou skupinu. Zkus si predstavit, ze delas aaa hru, ktera by se libila tve matce a tve tchyni. Byla by stejna jako hra co delas pro sebe, aby te bavila?
            • Robotron3
              janchor: Jak by taková ženská hra měla prosimtě vypadat? Snažim se dělat hry a v životě by mě nenapadlo si říct, co kdybych udělal ženskou hru. Co to je ženská hra? Co bych jako měl u toho vymýšlet, aby to byla ženská hrá? Prostě dělám hru, která by mě bavila, byla zajímavá, a jestli hlavní postava bude ženská, nebo chlap, to je uplně jedno. Proč by měli herní vývojáři tlačit nějaké ženské hry a co to podle tebe je?
              • janchor

                Reakce na příspěvek:

                Proč myslíš, že to cpu do uvozovek.

                Nemusíš vymýšlet nic, stačí k tomu, pokud jsi distributor, ty ženský pouštět - a nedržet se zuby nehty představy, že hry jsou médium navždycky určený bělochovi mezi 15-25 lety.
            • janchor
              Pokud si to myslí na základě předsudků, v podstatě bagatelizace žen-hráček (kterou zjevně sdílíš), tak je to když ne rovnou iracionální, tak minimálně krátkozraký.

              A mimochodem, ono nejde o to jen začít vyrábět nějaký "ženský" hry, ale především rozšířit zacílení těch stávajících, vyvést je z pubertální kultury, která herní mainstream do velký míry zatvrzele obepíná. Jen protože "tak to vždycky bylo" a "holky přece budou hrát jen blbosti na facebooku", což jsou kecy. Samozřejmě, že musí přijít průkopníci, co na konkrétních titulech dokážou, že ten trh tu je - právě na ně směřujou veškerý apely tohohle typu.
          • Robotron3
            Abernathy se snaží říct pěkný nesmysly. Už vidim, jak ta jeho dcera řekla: "Ne tati, za bílého muže já hrát nechci!" To mě opravdu rozesmálo. Pak člověk, který sám dělá na hrách s chlapama si uvědomí, je, vždyť vlastně je málo her s ženskejma v hlavní roli. Tak co? Tak to roztroubim do světa, místo toho abych s tim něco udělal. Ty prohlášení už mi připadaj skoro jak v politice. Když někdo s něčim nechce nic dělat, tak aspoň musí hodně mluvit o tom, že by se s tim něco dělat mělo. :)
      • Menttor
        Když je ve světě tolik frustrovanejch militantních feministickejch hráček, tak by určitě rády příspěly na kickstarter, ne?

        problem solved biatch
        • Kickstarter ti aaa titul neutahne ani nahodou.
          • Menttor
            Pro mě za mě, ať si dělaj klidně ZZZ titul.
            • Jo, je to strach z konkurence zen. Co kdyby se ukazalo, ze pri vhodne nabidce jich jedost a maji lepsi platebni moralku - a ze zeny rady nakupuji a utraceji. Radsi je k hrani nepoustet a poslat je k plotne a detem, at se staraji a pan tvorstva ma dost casu na hrani.
            • Menttor
              Teď 's to trefil, gratuluju.
            • Takze rada na pytel. No jo, driv zeny udajne nemely na to, aby byly schopne volit, nebo se dokonce ucit a neprisluselo jím to, dnes alespon nemaji na to hrat velke hry. Muzi v moderni dobe prisli o sve tradicni role, na rozdil od zen, citi se nejisti a tak maji tuhle trapnou potrebu se vymezovat, aby alespon virtualne meli byt na co hrdi a meli cim nafouknout sve nesebevedome ego.
          • Kein
            Militantní feministickou hnuskou se v mých očích stává tehdy, když začne tu hru tímto způsobem kritizovat. *3*
          • Menttor
            Haha, asi ti uniklo, že jsem narážel na tu přehnanou snahu o genderovou korektnost ve všech možnejch oblastech, i v těch, kde nemá co dělat - mj. filmy, knihy, hry, práce apod.

            Zkrátka je naprosto zcestné, považovat pohlaví hlavního hrdiny za argument, proč mě hra baví, či nebaví. To by fungovalo možná u nějakého nevyvinutého dítěte s mentální poruchou.
            • Menttor
              http://i.imgur.com/5zKXz.gif
            • To je dobře, že to u tebe funguje *3*
  • Menttor
    x
  • keigi
    Proč mají na podobné otázky vždy ty "nejrelevantnější" odpovědi ti s penisy? :)

    ... ale asi nebude náhoda, že třeba jednou z nejoblíbenějších rpg na konzolích u holek a žen byla FFX-2...
    • Zayl
      No já furt čekám až těch 50% žen co hrajou hry začnou taky být aktivní součástí komunity. Je logické že při rovnováze v pohlaví se tato promítne do všech aspektů spojených s daným subjektem. A přece komunitám a pro-gamingu dominují muži. Neuvěřitelné. Asi za tím bude nějaké patriarchální spiknutí.
      • keigi
        Na tom něco je ... jen si nejsem jistý, jestli není problém i v tom, že tyhle herní DEBATNÍ komunity kolem herních serverů (třeba) se poměrně brzy mění ve stádo nadržených puberťáků a trollů - viz diskuse pod jakýmkoliv videem, kde je ženská - a stejně jako mnozí postpubertální 30 muži (včetně mě) pak nemají moc náladu být takové komunity AKTIVNÍ součástí (těch 50% je v českých podmínkách ovšem nesmysl, v tom souhlas)

        - BTW, teď si tak uvědomuju, že něžnější polovičky kolem mě hrají častěji na konzolích a handheldech (a tabletech v poslední době) a taky si nevzpomínám, kdy by některá z nich měla potřebu řešit klasický PC vs. konzole flame ... možná bude háček i v tomhle, masáž EGA potřebujeme spíš my :)
    • Máš něco proti penisům ?
      • keigi
        Mám, špunt!
  • no, nastal cas aby Europska unia vydala nariadenie, ze urcite percento hier musi byt pre zeny...
    • Je to fakt. Nedávno nám dělali zateplení na baráku, stavělo se lešení a tak. Za celou dobu jsem mezi pracovníky neviděl jedinou ženskou. Brusel by s tím měl něco udělat !!!
  • Má hrát RPG a udělat si postavu jakou chce *5* mě taky nebaví hrát za frikulína ale brečet kvuli tomu nebudu
  • Fallon
    Takže si to spočítajme 30% žien + 18% deciek = 48% celkovej populácie. To by ma teda zaujímalo z čoho pozostáva tých zvyšných 52%, asi z mimozemšťanov a mačiek. Alebo aspoň to my vyplýva z tohoto článku.


    Ku všetkému dovolím sa spýtať čo Popcap a Entertainment Software Association klasifikujú ako hráčku. Pretože je poznám kopec dievčat čo hrajú bl*iny na facebooku alebo Angry birds/Temple run ale za "hráčky" ich možno považovať len ťažko. Aj na tejto stránke vidím ,že v tých najplodneších diskusiách tu nie je pomer žien vyšší ako 1:4. Takže v tomto smere ide o trochu šalátový argument.

    Navyše 30% stále nie je väčšina a s ohľadom nato myslím ,že ženy dostavajú v priemysle viac než dosť priestoru. Budiž pár príkladov: Heavenly Sword, Heavy Rain, Beyond Two Souls, Kingdom hearts: Birth by sleep, Wet, Tomb raider, Metroid séria, Assassin's Creed III: Liberation, Mirrors Edge a takto by sa dalo pokračovať ešte veľmi dlho.

    Viac by rozhodne neuškodilo ale to neznamená ,že je ich nevyhnutne málo.
    • Kein
      Ale Lukáš říká, že nemáš usuzovat z vlastní zkušenosti, to je totiž špatně! Musíš přijmout jeho názor založený na statistice, která tvrdí, že dospělé ženy kupují hry více než děti. To je totiž jediná správná hypotéza.
  • Jsem pevně presveccen, že by se to hernimu prumyslu nevyplatilo, jako nic porti zenam, ale vim, že mají zajem hlavne o vztahy a drby mozna nejaky serial a tim to vetsinou hasne
    • Na tobě jde krásně vidět, že jsi ženskou nikdy neměl..:-D
      • Prave ze měl dokonce chodim i do třidy s 26 holkama a skutečne jsem si dokazal všimnout, jak holka travi svuj volný čas
        • A jeste doplneni všimni si, že se spousta her nevyplatí uz ted a co teprve několik aaa her pro ženy. kromě zlaté the sims 3 vyjímky
          • Mě spíš zajímá, kolik jsi jich z těch 26ti obtáhnul.
            • Na tobě jde krásně vidět, že jsi ženskou nikdy neměl..:-D
            • Kdyby jsi byl starší a zkušenější, tak bys věděl, že s holkama ze třídy se nikdy a za žádných okolností nezačíná :-P (je to cesta do pekel)
    • Jak nevyplatilo? Mas pocit ze napriklad takova serie The Sims se EA nevyplatila?
      • Kein
        SIMS hrajou i chlapi a to v dost velkém počtu.
        • Kein
          Ovšem otázkou pak je, zdali by tržní úspěch byl takový, kdyby ho muži nehráli. A čistě bez p*dele, každej kámoš, kterého znám simsy hrál nebo hraje. Z holek co znám to rozhodně všechny nejsou. Ale to je taky tím, že výrazně menší část z holek co znám hraje PC hry obecně.
        • smejki
          A? Majorita jsou furt ženy. A svého času šlo přitom o nejprodávanější hru.
      • člověk by to neřek ale např. já mám kámošku co hraje hry jako Dead Space,Portal,Saints row atp...a navíc se zdá že na kvalitu her dbá mnohem víc než většina lidí co znám,kteří prosedí téměř celej den u CoD (nic proti CoD,já si to taky čas od času zahraju).Podle mě by se hry podle žen trochu orientovat mohly,pokud se nebudou dělat hlavně hry pro 8-leté holčiny a začnou se dělat hry jako v článku zmíněná Lara,Remember Me nebo Mirrors Edge.Alespoň by byl zašlý stereotyp trochu rozpohybovaný trochu větší rozmanitostí...
      • Vždyť to je něco úplně jiného *7*. Holčičích a facebookových casual her jako je Sims apod. je spousta, článek je spíš o "AAA" příběhových hrách s hlavním charakterem, se kterým se má hráč "ztotožnit".

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit