Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Je fakt, že kde je možnost (třeba v těch rpg), hraju jako holka radši za ženskou postavu. Ale když je hra zaměřená na příběh konkrétní postavy, je mi celkem jedno, jestli je to ženská nebo chlap, pokud je jinak hra dobrá. V herním průmyslu se sice nijak zvlášť neorientuju (a v evropských průzkumech už vůbec ne), ale mám pocit, že hlavní problém současných her je v něčem trochu jiném, než v nedostatku ženských postav...
    • Nechceš to trochu rozvést, jako zástupkyni žen-hráček si tu lidi rádi poslechnou, co si o tom myslíš (už jen fakt, že tu máš samé +). V čem je teda problém, podle tebe? A jak by se to mělo zlepšit?
      • Dobře, můžu to zkusit... Mám pocit, že až moc věcí se ve hrách zjednodušuje. Že tam, kde dřív bylo potřeba zamyslet se a udělat správně několik věcí, stačí dneska zmáčknout jedno tlačítko. Kde bylo potřeba hledat cestu, stačí následovat šipku na mapě. Jistě, dobrý příběh a zajímavé postavy můžou hře hodně přidat (a je fakt, že někdy je to právě hlavně příběh, co mě u hry drží), ale stejně zůstává pocit, že by stačilo změnit pár detailů a hra by byla mnohem zábavnější. Shrula bych to takhle - ve hrách chci přiměřenou výzvu, chci pocit, že se pro dosažení cíle musím snažit. A pokud hra není zábavná sama o sobě, změna pohlaví hlavního hrdiny ji nezachrání.
        • Jistě. Dřív se hry dělaly pro pár nerdů, kteří o IT věděli první poslední, v počítačích byli celkem zvyklí se hrabat a proto jim nedělal problém "složitý" styl hraní. Dnes se každé <|>-a+oviny "musí" prodat 5 mega kusů, takže musíte oslovit nenáročnou masu. Nepřítomnost žen v tupých koridorových akcích je důsledek, nikoli příčina, tohoto jevu.
          • Jo, když já si myslím, že "složitý styl hraní" a potřeba u hry uvažovat baví nejen nerdy, ale právě třeba i holky a vůbec většinu normálních lidí. A že i té nenáročné mase by se to líbilo, kdyby byla vhodně motivovaná (příběhem, atmosférou, ...).
      • Vzdyt uz to rekla. *1* No a co by se asi melo zlepsit. Budeme hadat. Pribeh? Interaktivita? Otevrenost sveta? Ceny her? Daleko zajimavejsi by bylo: Jake hry ti vlezly pod kuzi. Jaky zanr mas nejradsi? atd. To jako abychom zjistili, jestli je jako hracka divna anebo stejne divna jako my *1*
  • Fallon
    Takže si to spočítajme 30% žien + 18% deciek = 48% celkovej populácie. To by ma teda zaujímalo z čoho pozostáva tých zvyšných 52%, asi z mimozemšťanov a mačiek. Alebo aspoň to my vyplýva z tohoto článku.


    Ku všetkému dovolím sa spýtať čo Popcap a Entertainment Software Association klasifikujú ako hráčku. Pretože je poznám kopec dievčat čo hrajú bl*iny na facebooku alebo Angry birds/Temple run ale za "hráčky" ich možno považovať len ťažko. Aj na tejto stránke vidím ,že v tých najplodneších diskusiách tu nie je pomer žien vyšší ako 1:4. Takže v tomto smere ide o trochu šalátový argument.

    Navyše 30% stále nie je väčšina a s ohľadom nato myslím ,že ženy dostavajú v priemysle viac než dosť priestoru. Budiž pár príkladov: Heavenly Sword, Heavy Rain, Beyond Two Souls, Kingdom hearts: Birth by sleep, Wet, Tomb raider, Metroid séria, Assassin's Creed III: Liberation, Mirrors Edge a takto by sa dalo pokračovať ešte veľmi dlho.

    Viac by rozhodne neuškodilo ale to neznamená ,že je ich nevyhnutne málo.
    • Kein
      Ale Lukáš říká, že nemáš usuzovat z vlastní zkušenosti, to je totiž špatně! Musíš přijmout jeho názor založený na statistice, která tvrdí, že dospělé ženy kupují hry více než děti. To je totiž jediná správná hypotéza.
  • no, nastal cas aby Europska unia vydala nariadenie, ze urcite percento hier musi byt pre zeny...
    • Je to fakt. Nedávno nám dělali zateplení na baráku, stavělo se lešení a tak. Za celou dobu jsem mezi pracovníky neviděl jedinou ženskou. Brusel by s tím měl něco udělat !!!
  • Kein
    Pokud má nějaký pán od her pocit, že schází hry pro ženy ať sestaví tým a hru, která bude vyhovovat takovému požadavku, vytvoří. Pokud bude mít úspěch jistě na to zareaguje i konkurence. Problem solved.
    • Zrovna jsem chtěl psát to samé, předběhl jsi mě :). Nadávat na průmysl k ničemu nevede, kde není poptávka nebude ani nabídka. Pokud poptávka je, tak toho může někdo využít.
    • Takhle to bohužel funguje jen v pohádkách nebo v představách laiků (nemyslím to zle, člověk prostě musí být ROKY v oboru, aby aspoň trochu chápal souvislosti) - abys sestavil tým pro pořádnou hru, potřebuješ dost financí. Tím myslím v řádu miliónů, a to i když nechceš dělat nějaký megaprojetk ala Assassin's Creed. Takové peníze dá jen investor/publisher. A když začneš tyhle nutné peníze shánět, jsi zpátky v zajetých kolejích byznysu. Pomocí pár jednoduchých kroků z toho vylézt nejde.
      A projekt, který by zaplatila z vlastních financí nějaká odhodlaná vývojářka nebo vývojář, nemá moc šanci být "velkou hrou" - při tom, kolik skuteční vývojáři dostávají peněz (i na top pozicích), jsou schopní dát dohromady finance možná na nějakou malou mobilní hru nebo malý indie titul.
      • Kein
        Publisher peníze dává podle toho jak ho projekt přesvědčí. Pokud ho nepřesvědčí tak je nedá. Pokud bude hra "zajímává" = bude vidina odbytu, tak věřím pevně tomu, že si peníze získá. Pokud hra investora nepřesvědčí tak se musí hledat jiný investor, stejně tak jak se tomu děje u každé hry. Ženských hráček je přece tak moc...
        • janchor
          A tím se tak nějak dostáváme k jádru toho, co se lidi jako Abernathy snaží říct: že vydavatelé tenhle segment iracionálně přehlížejí.
          • Kein
            A jaké si myslíš, že pro to vydavatelé mají ty "iracionální" důvody? Pokud si vydavatel myslí, že hra nevydělá tolik, kolik si vydavatel přeje, tak to je naopak velmi racionální důvod. Nevím co by mělo být racionalnější měřítko.

            Je to stejná situace jako volání old-school hráčů po old-school hrách. Pokud nevznikne nějaká hra z jejich vlastní iniciativy, která netrhne nějaký cash, tak tenhle požadavek zcela racionálně vědšinu vydavatelů zajímat taky nebude a pořád se budou tyto hry vydávat velmi zřídka, bohužel. - naprosto stejná situace jako u problematiky s "ženskýmy" hrami.

            Nedělejme mainstream z něčeho co mainstream není.

            Naopak si myslím, že za dosti riskantní a tedy i iracionální bychom měli považovat takového vydavatele, který by do tohoto šel, já osobně bych před ním smekl klobouk, ale ruku do ohně za zisky v porovnání s AAA tituly bych nedal.
            • Kein
              Ehm..žen "hraček"...pokud je hra vydávána pro nějakou část publika, vždy tam bude něco/někdo co bude působit jako hračka, bez hraček si totiž moc nezahraješ. V seriálu "Sex ve městě" je hračka zase muž. To má být špatně? Vždyť je to z logiky věci odvozeno -> vydavatel chce hru, na které chce vydělat, tudíž osloví mainstream - zjistí si, jaká je nejnvětší skupina hráčů, zjistí co mají rádi, většinou to je bohužel ženská, zbraň, kára - a udělá v tomto duchu hru.

              Co je to předsudek janchore? Předsudek je tvořen na základě zkušeností, je to logický výsledek našeho uvažování. Když někomu 3x půjčím pero a on mi ho pokaždé nevrátí, tak po čtvrté mu ho už nepůjčím, protože si budu myslet, že mi ho zase nevrátí - pro někoho je toto "předsudek", pro mě to je logický úsudek. Tím chci říci, pokud si vydavatel myslí, že ženská hráčská základna je malá, protože kdysi byla, je to jeho krátkozrakost, ale nikdo se mu nemůže divit, když tomu tak v minulosti bylo a už vůbec ho nikdo nemůže jakkoli kádrovat za to, že do toho nechce vrazit své vlastní peníze.

              Pokud zde někdo chce hry "ženského typu" ať nevolá po změně stávajících vydavatelů, kteří mají svůj model, který jim vydělává daný, ale ať volají po nových vydavatelích, kteří model nemají a jsou ochotnější tuhle revoluci přijmout za svou. A jsem si téměř jist, že v ženských hrách také nalezneme nějakou hračku. Otázka pak je, jestli budeš za ní taky bušit pěstičkama kolem sebe, nebo ti to bude jedno.
            • robotron: Tudiz delas hru pro sebe. Kdybys delal hry profesionalne, zjistil bys, ze je nedelas pro sebe, ale pro nejakou cilovou skupinu. Zkus si predstavit, ze delas aaa hru, ktera by se libila tve matce a tve tchyni. Byla by stejna jako hra co delas pro sebe, aby te bavila?
            • Robotron3
              janchor: Jak by taková ženská hra měla prosimtě vypadat? Snažim se dělat hry a v životě by mě nenapadlo si říct, co kdybych udělal ženskou hru. Co to je ženská hra? Co bych jako měl u toho vymýšlet, aby to byla ženská hrá? Prostě dělám hru, která by mě bavila, byla zajímavá, a jestli hlavní postava bude ženská, nebo chlap, to je uplně jedno. Proč by měli herní vývojáři tlačit nějaké ženské hry a co to podle tebe je?
              • janchor

                Reakce na příspěvek:

                Proč myslíš, že to cpu do uvozovek.

                Nemusíš vymýšlet nic, stačí k tomu, pokud jsi distributor, ty ženský pouštět - a nedržet se zuby nehty představy, že hry jsou médium navždycky určený bělochovi mezi 15-25 lety.
            • janchor
              Pokud si to myslí na základě předsudků, v podstatě bagatelizace žen-hráček (kterou zjevně sdílíš), tak je to když ne rovnou iracionální, tak minimálně krátkozraký.

              A mimochodem, ono nejde o to jen začít vyrábět nějaký "ženský" hry, ale především rozšířit zacílení těch stávajících, vyvést je z pubertální kultury, která herní mainstream do velký míry zatvrzele obepíná. Jen protože "tak to vždycky bylo" a "holky přece budou hrát jen blbosti na facebooku", což jsou kecy. Samozřejmě, že musí přijít průkopníci, co na konkrétních titulech dokážou, že ten trh tu je - právě na ně směřujou veškerý apely tohohle typu.
          • Robotron3
            Abernathy se snaží říct pěkný nesmysly. Už vidim, jak ta jeho dcera řekla: "Ne tati, za bílého muže já hrát nechci!" To mě opravdu rozesmálo. Pak člověk, který sám dělá na hrách s chlapama si uvědomí, je, vždyť vlastně je málo her s ženskejma v hlavní roli. Tak co? Tak to roztroubim do světa, místo toho abych s tim něco udělal. Ty prohlášení už mi připadaj skoro jak v politice. Když někdo s něčim nechce nic dělat, tak aspoň musí hodně mluvit o tom, že by se s tim něco dělat mělo. :)
      • Menttor
        Když je ve světě tolik frustrovanejch militantních feministickejch hráček, tak by určitě rády příspěly na kickstarter, ne?

        problem solved biatch
        • Kickstarter ti aaa titul neutahne ani nahodou.
          • Menttor
            Pro mě za mě, ať si dělaj klidně ZZZ titul.
            • Jo, je to strach z konkurence zen. Co kdyby se ukazalo, ze pri vhodne nabidce jich jedost a maji lepsi platebni moralku - a ze zeny rady nakupuji a utraceji. Radsi je k hrani nepoustet a poslat je k plotne a detem, at se staraji a pan tvorstva ma dost casu na hrani.
            • Menttor
              Teď 's to trefil, gratuluju.
            • Takze rada na pytel. No jo, driv zeny udajne nemely na to, aby byly schopne volit, nebo se dokonce ucit a neprisluselo jím to, dnes alespon nemaji na to hrat velke hry. Muzi v moderni dobe prisli o sve tradicni role, na rozdil od zen, citi se nejisti a tak maji tuhle trapnou potrebu se vymezovat, aby alespon virtualne meli byt na co hrdi a meli cim nafouknout sve nesebevedome ego.
          • Kein
            Militantní feministickou hnuskou se v mých očích stává tehdy, když začne tu hru tímto způsobem kritizovat. *3*
          • Menttor
            Haha, asi ti uniklo, že jsem narážel na tu přehnanou snahu o genderovou korektnost ve všech možnejch oblastech, i v těch, kde nemá co dělat - mj. filmy, knihy, hry, práce apod.

            Zkrátka je naprosto zcestné, považovat pohlaví hlavního hrdiny za argument, proč mě hra baví, či nebaví. To by fungovalo možná u nějakého nevyvinutého dítěte s mentální poruchou.
            • Menttor
              http://i.imgur.com/5zKXz.gif
            • To je dobře, že to u tebe funguje *3*
  • Zayl
    Zase s tou dementní statistikou od ESA. Bych měl máti říct že je hardcore gamer, nedávno jsem ji zahlédl hrát na mobilu tetris.
  • tak jak někdo zmínil, rpg titulů s vlastní tvorbou postavy je milion, nemluvě o mmo. druhak nemyslím si, že každá žena chce hrát vyloženě za ženskou postavu. genderový problém bude asi tkvět někde jinde.
    • Ve Wowku se dá hrát i za krávu *4*
  • smejki
    Diverzita, diverzita, diverzita. Hrát pouze za bílé, drsné, muskulaturní muže středního věku se strništěm a krátkými vlasy tmavého odstínu mě nebaví. Naštěstí jsem vybíravý, tak tím nejsem stižen tolik jako mainstreamový hráč, ale stejně.
  • Má hrát RPG a udělat si postavu jakou chce *5* mě taky nebaví hrát za frikulína ale brečet kvuli tomu nebudu
  • smajdal
    Mi neříkejte, že by se po takové potenciální díře na trhu nikdo hned nevrhl, kdyby se mu to vyplatilo. Ještě bych rád aby se odlišovala hra pro ženy a hra s hlavní postavou, která je žena. Nemyslím, že by to šlo uplně ruku v ruce.
    • Presne tak. Prijde mi, ze ti, jenz stoji za statistikou uvazuji stylem "Zmenime Marka Fenixe na Marenu Fenixovou a najednou to budou hrat vsichni vcetne babicek, to ze tam litaji nohy hlavy ruce uz je jedno, proste je to hra pro zeny"...
  • Magister_Peditum
    Dcerunka nechtěla hrát za bílého muže? Ale za černocha by to už bylo v pohodě? *1* Jestli ženy-hráčky tvoří těch 30% trhu a hošani kolem 18 let jen 18%, tak kde je těch zbylých 52%? Jak můžou být ženy novou hlavní skupinou, když jsou pořád v menšině? A i kdyby jejich segment byl opravdu tak teoreticky výnosný, tak bych se divil, že by se toho nějaký vydavatel už dávno nejal zacpat svými produkty. A co se těmi hrami pro ženy vůbec myslí? Vyměnit v akčních hrách Johna za Jennifer? Protože jinak u ostatních žánrů jsem si nevšiml nějakého zaměření jen na mužskou část hráčů - u strategií je to jedno, v rpg si dnes už většinou můžete vybrat, jestli budete hrát za ženu či chlapa, závodní a sportovní hry pouze reflektují, že WRC ženskýma přímo nekypí a ženská liga ve fotbale snad už taky v nějaké FIFA hře byla. Arkádové hopsačky jsou taky genderově neutrální. Co teda hledají?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit