Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • phorno průmysl taky, a všem je to jedno. Jediný, co žnský byli schopný po chlapech přebrat, sou telefony, pže je to pro ně jak šperk a status socky (nebo sociální status c já vim), a pak řídit blbě auta (velký kabelky)!!

    Svatá pravda, a žádnej offtopic!
  • ta celá věc se má asi takto:
    Představme si partu mužů, kteří se rozhodnou že si zahrajou poker. Sednou si ke stolu, stanový určitá pravidla, rozdají karty a hrajou.. Spokojeně si hrajou a mají zábavu. Pak přijde pár žen (skupina A), ty si řeknou že by si také rády zahrály. tak se přizbůsobí pravidlám hry poker, ke které zrovna sami, nenásilně a na základě vlastní vůle přistoupily. Všichni hrají vesele dál. Pravidla se nezměnila, u stolu je stále převaha mužů nad ženami a všichni hrajou poker..
    Hry si však všimne jiná skupina žen (skupina B), ty se chtěj připojit ke hře také, muži s tím nemají problém a vysvětlí pravidla hry poker.. Ty pravidla se však této skupině žen nelíbí... tyto ženy požadují změnu pravidel hry a místo pokeru chtějí hrát prší... Začnou okolo toho dělat rozruch a začnou obviňovat muže z diskriminace, protože nechtějí přejít z pokeru na prší... Nakonec z toho udělají takový rozruch a problémy že se zavede zákon, který stanoví že všichni musí hrát pouze prší.
    To je tak vždycky.. Někteří lidé si něco vymyslí, vytvoří, udělají podle svých představ a pak přijdou jiní lidé, kterým se na tom něco nelíbí a tak tlačí na to aby se to změnilo... Přitom by však stačilo aby si ženská skupina B sedla k jinému stolu a zahrála si prší.. NE.. ony musí jít ke stolu kde muži hrají poker a prostě to celé obrátit na ruby.
    Jinými slovy... Chcete hry pro ženy? Tak si založte vlastní vývojářskou společnost a dělejte si hry jak chcete... Ale neni možné diktovat jiným lidem jak a co mají vyvíjet... Jestli že se studio rozhodne udělat hru s mužským charakterem tak do toho nikomu nic neni.. Nikdo nemá právo jim to vyčítat.
    Přijde mi však že toto se děje čím dál časteji... Nekdo něco vytvoří a pak přijde někdo jiný a snaží se to změnit k obrazu svému. Nejhorší je to však, když to zabalujou do slov jako "diskriminace" a podobně.... Svoboda je ale v tom, že každý máme právo si vytvořit co sami chceme vytvořit a nikdo by nám neměl poroučet kolik mužů či žen máme obsadit do hry. to je naprosto netolerovatelný způsob nátlaku na osobní svobodu.. Když budu chít tak vytvořim studio, kde budu produkovat pouze mužské macho hry, kde ženy budou pouze jako sexuální objekt.. a nikdo nemá právo mi to zakázat a snažit se to změnit.. O tom je svoboda.. Já s tím nebudu mít problém, když se sebere parta žen, vytvoří studio a budou produkovat hry kde všechny charaktery budou ženské, muži budou hloupí a pouze fungovat jako sexuální objekty... Já proti takovým hrám nebudu protestovat ani se nebudu snažit je změnit.. Každý má právo si vytvořit vlastní produkty...
    Jestli že někdo má pocit že je tady díra na trhu s hrama pro ženy tak o tom nemluvte a využijte tu situaci ne... To je jak v kravíně tohle...
    • Ámen!!! *3*
  • Moje přítelkyně je Afričanka... Je diskriminující že ve hrách nejsou černé ženy... nebo černí muži.. A co Asiati.. dokonce ani Asiaty netvoří ve svých vlastních hrách Asiaty, tam je polovina hrdinů dlouhovlasích blonďáků, všichni vysoví, bílý a s normálníma očima.. i když maj trochu divnej tvar hlavy protože je to manga... No a co potom muj kocour.. Ten by chtěl hrát za kocoura.. ale ve všech hrách je jen muž běloch...
    Tak možná by jeho dcera měla hrát MMORPG.. tam si vřdycky může vybrat pohlaví.. to ho nenapadlo? vlastně je tu celej obrovskej trh MMORPG her kde můžeš být cokoliv chceš...
    Jestli lidi chtěj aby v každé single player hře bylo na výběr hrát za muže, ženu a ještě různé rasy tak lidi musí nejprve přispět vývojářům finance i potřebnou pracovní sílu.. protože to neni jen tak vytvořit příběh pro dvě nebo více postav.. když tedy vývojáři nemají na výběr, aby měli více charakterů (časová či finanční tíseň) tak holt většinou skončí s mužským charakterem.. protože většina je stále mužů.. a to je jedno jestli jim je pod 18 nebo ne... Chcete víc pohlaví na výběr v SP hrách? Tak si připlaťte vývojářům.. protože to neni tak jako že lusknutím prstu , aby se tam objevil nový hratelný charakter.. to může dost protáhnout vývoj...
  • na tuto temu uz bolo popisanych clankov habadej a priznam sa tento PR sposob riesenia problemov (alebo aj politicky sposob) ze sa vyvola "diskusia" a ono sa to nejak vyriesi lebo sa to dostane do povedmia mi uz leze hore krkom. Statci ze to tlacia politici pri svojich vystupeniach z medii ale to uz som odbocil. Obkecavanim a velkohubostou sa nic nevyriesi ani nezmeni. Asi chapem o co ide zenam a zenskemu publiku a pri dnesnej spolocneskej atmosfere sa proste snazia kade tade presadit. Ja skor vidim problem v tom ze na to aby sa presadili, alebo svoj nazor, prave zneuzivaju rodovu otazku. Ved kazdy vyvojar s hocijakou hrou vzdy u vydavatela bojuje o zaujem,vydanie, financie atd. Ze ked si zeny zalozia vlastne studio alebo sa budu snazit robit hru primarne pre zenske publikum tak to budu mat tazsie ? Asi hej ale, to nema nic spolocne zo zenamy ako skor s mainstreamom a menej zaujimavymi zanrami/obsahom.
    Celkovo mam z tohto celeho pocit ze mi to pripada ako spravte pre nas (zeny) expediment (vyrobte hry,skuste ich ponuknut) a uvidime ako dopadne, ale za vase (vydavatelove) peniaze.
    • Este mi neda si trochu rypnut. Niektore postrehy co som tu cital, porovnanie s miss a podobne mi az tak nesedia ale je jeden pekny priklad z realneho zivota. Staci sa pozriet na modu alebo vobec predajne s oblecenim. Pokial to niesu specializovane znacky/predajne pre muzov a zeny ale zmiesane tak skoro vsade ma zenske oddelenie niekolko nasobne viac priestoru aj tovaru ako muzske. Mam sa citit diskriminovany ? Obcas je to na prd ked si chce nieco clovek vybrat a neni ani z coho ale proste moda je domenou zien a teplych chlapov hodl tak to proste je.
      Este ma tak napadlo ze je celkom zvlastne ze zrovna v tejto zmetenej dobe sa riesi zenska otazka v hrach, ked niektory chlapy sa zacinaju podobat na zeny a zasa zeny to niekedy az so svojou emancipaciou prehanaju a nevedia sa zastavti. Uz len cakam kedy im zacnu rast fuzy.
      • JJ... to je tak.. ty mužské problémy nikdo neřeší.. protože muži nemají tendenci povikovat a dělat bordel kuli tomu že v něčem má žena větší výběr. Muži takové věci prostě neřeší.. nemáme tendenci řešit jestli v nějaké reklamě je vyobrazen chlap jako ňouma co neumí vařit.. mohlo by mě to urazit.. ale většinu mužů to neurazí protože nemáme tendenci se rejpat v takových kravinách.. To že je věšinou méně mužského oblečení než ženského je taky v podstatě diskriminující.. ale chlapy to prostě nějak nehrotěj.. nedělaj kuli tomu hnutí mužského spodního prádla... Prostě mi přijde, že občas se tu vytváří takové dusno jen aby bylo dusno... Z té přednášky Zuzany Kosticové na GDS to krásně vyplývá jak některým lidem jde jen o to aby vytvořili dusno a vlastně jim vůbec nejde o podstatu věci.. A pokaždé si najdou nějakou výmluvu jak z toho udělat něco špatného...
  • Zas nejaky feministicky kravy resej kravoviny? je videt, ze maj howno co na praci. Slecny ve 40ti, samo bezdetny ...

    Ja sem pro naprostou rovnopravnost ... 50% zen do dolu ... 50% zen ke krumpaci ... to je zajimavy co? O tehle oborech se pekne mlci ... Ale tam kde se sedi nap…rdeli v teple, tak chteji mit kvoty ... Nikdo jim prece nebrani, at si sednou a vytvorej si hru pro sebe - zeny zenam. Jelikoz drtiva vetsina vyvojaru jsou muzi, tak zcela logicky vyvijej hry tak, aby se libily predevsim jim.
    • No jo no. V přírodě rozdělení samec samice funguje, jenom lidi holt budou vymýšlet kraviny. Po sjednocení pohlaví, přijde doba vymýšlet další blbosti. Po zavedení párů, muž+muž žena+žena, přijde muž+fena muž+pes žena+fena žena+pes. Dlší nechám na vaší fantazii
    • Menttor
      Mluvíš mi z duše!
  • Keke
    Já hrávám hry za "female" a nestěžuju si na nouzi (WoW, Dragon Age, Jagged Alliance, Fallout...). Žánry s předdefinovanejma charakterama - to je ale problém, čistě v cynický řeči peněz: "Je to vlastně o překopání většiny příběhu (představte si třeba GTA 4), víc nákladů, menší poptávka = you lose money. *4*

    Na druhou stranu by to určitě prospělo gamerům, aby do svýho života dostaly i svoje holky...a primárně aby taky nějaký měli, žejo. *1*

    Ta holčička si ale taky stěžovala na nějakou barvu či co, o to se autor (taktně? - alibisticky? *15*) neotřel. Vedlejší postavy vidim často jiný než bílý, ale moc rád bych viděl, jak "sales experti"na PR poradách vrávoraj nad (mainstreamovym) strašákem "za negra nebo žlutýho se mi fakt hrát nechce" *15* *12* *11*
    • Menttor
      Jn, jakmile někdo řekne, že nehce hrát za bílýho, tak je to OK, ale nejdejbože, když odmítá hrát za negra, to je pomalu o vězení...
      • Keke
        ..hm, já jsem spíš myslel jak se stavěj obecně k otázce rasismu - jako že "rasismus je špatnej, to jo, ale radši to nebudeme propagovat moc nahlas, jinak nasereme naše rasistický zákazníky" *3*
  • No, něco na tom bude. Hraju na Xboxu s přítekyní všechny Halo a nejvíc se jí líbilo Reach, protože mohla hrát za ženu (na druhém místě je Halo 3, kde hrála aspoň za mimozemšťana).
    • Halo je hra s "obrovským" dopadem pohlaví hlavního hrdiny na herní mechanismy. Mimochodem, Halo je zrovna ten typ her, které některé ženy kritizují jako ubermachostereotypní. Jinými slovy, velké procento žen je údajně nespokojených s tím, že na trhu nejsou hry pro ženy a proto jiné ženy hrají střílečky (ony "typicky mužské" hry) jen proto, že v nich jde hrát za ženu (s nulovým dopadem na cokoli).
      • Já netvrdím, že má pohlaví hlavního hrdiny u Halo vliv na herní mechanizmy nebo hru samotnou, jen říkám (když to zobecním), že žena bude raději hrát ve hře za ženu.
        • Tomu rozumím, ale pak je to tak, že v takovém případě hraje některá žena za ženu jaksi "z kapricu" bez ohledu na herní náplň. V případě FPS se opravdu jedná IMHO o nesmyslný přístup právě proto, že pohlaví hlavní postavy nemá na hru žádný vliv. Což minimálně u některých žen staví na hlavu tezi "nejsou hry pro ženy" (ledaže by taková žena z nedostatku adventur hrála FPS, což nepředpokládám).

          Osobně jsem hrál v poslední době například Hunted Demon's Forge nebo War in the North v obou případech za ženy, ovšem ne proto, že by v mém rozhodování hrálo roli pohlaví (nemající na hru pražádný vliv), v prvním případě jsem chtěl hrát za lučištníka a ve druhém za kouzelníka, v obou případech se jednalo o ženy shodou okolností.
          • Já mam velký problem s identitou herních charakterů.. Málo kdy se dokážu ztotožnit s jakoukolic postavou, kterou sem si sám neupravil tak aby vypadala jako já... Proto nejvíce miluji RPG typu Dragon Age, Mass Effect, MMORPG hry a tak dál protože si tam mohu zvolit jak postava vypadá.. z nějakého důvodu nemohu hrát za ženskou postavu v RPG hrách.. prostě se nestotožním.. ale to samé platí i pro postavu, která vypadá jinak než já... Nedokážu si prostě navolit charakter který bude vypadat jinak.. pak mě ta hra nebaví... Musim se prostě stotožnit s tou postavou a to jedině tak že vypadá jako já... Takže chápu že někdo může mít problém s tim být jiné pohalí.. jen vyjímečně mi nevadí být někdo jiný pokud hra nenabízí jinou možnost a stále je hra velice kvalitní.. Třeba Starcraft 2 Heart of the swarm je hra za ženskou.. ale tam mi to nevadí.. Ve Skyrimu bych však nedokázal hrát za postavu co nevypadá jako já.. Já teda Skyrim hraju hodně v pohledu 3. osoby... Mam rači 3. osobu než FP...
          • Robotron3
            Skyrim jsem hrál za ženu, protože jsem chtěl mít změnu. Na začátku jsem si ji zvolil a pak na to zapomněl, v domění, že hraju za chlapa. A asi po 20ti hodinách, když se mnou někdo zrovna mluvil v ženskym rodě jsem si na to vzpomněl. Já jsem žena! Čili v FP pohledu je výběr pohlaví podle mě uplně irelevantní. I když dobře že tam je, pro pocit, ale to je vše :)
            • To je přesně to, o čem mluvím. Ve většině případů nulový dopad na hru, jen teď se z toho dělá hrozné haló.
  • Díval jsem se volbu Miss 2013 a mezi soutěžícími nebyl ani jeden muž. Jak je to možné *16*
    Není to diskriminace ?
    • smejki
      Právě jsi řekl, že hry jsou určeny jen a pouze mužům a je proti logice, aby jakákoliv hra obsahovala ženu, či ženu oslovovala.
      • Vy fabulujete přímo záviděnihodným způsobem. Předřečník pouze řekl, že existuje soutěž, ve které nesmějí soutěžit muži. Z toho naprosto nevyplývá to, co jste tady uvedl Vy.
        • smejki
          Vzhledem k tématu diskuse z toho buď vyplývá přesně tohle nebo je to zcela bezobsažné a irelevantní sdělení na úrovni "Já sám jsem na chalupu jezdil". Anžto předpokládám, že přispěvatel nemá potřebu řvát náhodný texty do tmy, beru v úvahu pouze možnost A. Při B je veškerá diskuse zbytečná.
          • Viz můj předchozí příspěvek. Ale zkusím to znovu. Existuje nějaký stav S1, který množina osob A považuje za diskriminační, neboť se v něm vyskytuje nadpoloviční počet osob B. Existuje jiný stav S2, kde je tomu naopak, ale diskriminační není. Upozornění na tento rozpor je vnímáno jako irelevantní, navíc z upozornění na S2 údajně vyplývá, že v S1 mohou figurovat pouze osoby A.

            Pokud Vám to stále není jasné, zkuste libovolnou učebnici logiky.
            • Ale kulové. Miss není jen jedna. Ale speciálně kvůli Vám: Srovnáme FPS a ženské soutěže krásy. Sims není jen jeden titul (už proto, že existují tři díly a asi milon různých DLC). Proč by proboha museli existovat Sims pro muže? BTW Stejně tak existují FPS pro ženy (ať už s ženami v hlavních rolích či "rádobyzážitkové" a "rádobyemocionální" sra*ky typu Dear Ester). Žádná soutěž krásy pro muže neexistuje, jelikož v podobných soutěžích defilují pouze buzeranti (to je terminus technikus, nikoli urážka).

              Opravdu si tu učebnici sežeňte, bude se Vám hodit. Protože nechápete jednoduchou záležitost "Nějak vybraná množina M2 obsahuje jiný poměr znaků A/B než referenční množina M1 neimplikuje nějaký machofašistickogenderistický průser".
            • pekny nesmysl

              tohle by slo srovnavat pouze v pripade, kdy by existovala soutez ,,nejkrasnejsi clovek,, a zastoupeny by tam byly rekneme z 80% zeny.

              A navic vy prirovnavate mnozinu tvorenou celym hernim zanrem FPS k v podstate jedinemu hernimu titulu Sims a to jeste dost nepresne, protoze by jeste musely existovat i Sims pro muze jelikoz existuji i souteze krasy muzu.

              proste vsechno spatne, tu ucebnici si radeji sezente vy
    • Takže když tenhle výkřik to přeložím do toho, o čem je tahle diskuze (=že se dělají velké hry primárně pro mladé bílé muže jednoho typu) tak naznačuješ, že hry opravdu jsou určené čistě a jen pro tuhle skupinu (jako je Miss jen pro mladé holky) a kdo chce něco jiného, je pitomec co volá nesmyslně "diskriminaceee!" ?
      Není tohle trochu uprdnutí si do tmy? *4* Když už takový výkřik, tak prosím aspoň něčím vtipný *2*
      • No.. Miss není pouze pro mladé dívky... Takové tvrzení je trochu uprdnutí si do tmy... :) Miss je pro kohokoliv koho Miss zajímá... Většinové zastoupení jsou Ženy všeho věku.. od bývalých miss po mnoho dalších žen v tomto businessu.. také samozřejmě mnoho mužů, kteří se o to zajímají, ať jsou to módní návrháři, muži, kteří pracují v tomto businessu a nebo pouze mužští diváci... Ale to že jsou tam okolo muži neznamená že se to začne měnit nějak kuli nim... To samé s hrama.. Hry jsou primárně pro muže všeho věku... je uplně jedno zda jsou mladí nebo staří.. to opravdu s tim nemá nic co dělat.. většina herních hrdinů je stejně mezi 25-40... Ale to neznamená že se nemohou připojit ženy všeho věku, které o to mají zájem... Ale to neznamená že se jim hned nutně začnou přizpůsobovat podmínky...
      • Uprdnutí do tmy je celé tohle téma. Jsem rád, že jsi to mé upozornění pochopila. Když si to spojíš s nařízením, že ve vrcholném managementu musí být určité procento žen, tak pochopíš, že tu začíná něco smrdět.
      • Ale vždyť má pravdu. Jestliže existují akce, určené výhradně ženám (Miss je toho zářným příkladem), proč by mělo najednou augerechnet kohokoli pobuřovat, že existují jiné akce, určené výhradně mužům (jistý velmi specifický typ počítačových her, rozhodně ne počítačové hry obecně)? Pokud nevoláme "diskriminace" v prvním případě (ostatně Miss naprosto flagrantně "diskriminuje" všechny ženské pod metr padesát a nad metrák), neměli bychom volat diskriminace ani v případě druhém. Ledaže by diskriminovat mohli pouze muži a ženy nikoli (podobně jako jsou "rasisté" údajně pouze etničtí běloši a ne černoši nebo cikáni).

        Buď se shodneme na tom, že soukromý investor si může rozhodnout libovolně a stát mu do toho nemá co strkat rypák, nebo to celé zase překlopíme do roviny ustanovení někoho, kdo nám za naše peníze sdělí, co je vlastně správné. Dříve toto zastávaly uliční výbory, dnes krom institucí jako Evropský parlament organizace typu Liga proti diskriminaci.

        Mimochodem ještě jste nám nesdělila, jakým způsobem by mělo být docíleno většího počtu ženských hrdinek ve videohrách (jakkoli se jedná o zástupný problém).
        • smejki
          Srovnání souboru entit (=hry) a jedné entity (=konkrétní soutěž krásy) že je v pořádku? To jako vážně?
          • Co je na tom divného? V Miss soutěží pouze ženy, ve střílečkách se vyskytuje převaha mužů. Pokud je druhé diskriminace, tak první také. Podotýkám, že Miss ČR není jediná soutěž, ve které soutěží pouze ženy. V celé řadě soutěží jsou navíc účastníci nějak diskriminováni, například u finále sprintu musejí umět běhat + projít nějakým diskriminačním (slovo diskriminace, než prošlo PCMC agitkou, neznamenalo nic hanlivého, pochází z latinského discriminare -> rozlišovat) "sítem".

            Pokud chcete, klidně můžeme brát jednu entitu (myšleno jednu FPS) po druhé a porovnávat ji s jinou jednou konkrétní entitou, kterou bude pokaždé Miss. Dospějeme ke stejnému výsledku.
            • "Už jsi někdy slyšel o soutěži Muž roku apod.?" Máte na mysli soutěž "Buzerant roku"? Bohužel i viděl.

              Tak to zkusíme znovu. Řekněme soutěž typu Muž roku -> FPS, soutěž typu Miss -> Sims. Ve FPS je převaha mužů, špatně, diskriminace, fašismus. V Miss je převaha (dokonce 100% žen), dobře. Počítačové hry jsou jen specifickou podskupinou skupiny "zábava". I kdyby byly počítačové hry stoprocentně mužskou záležitostí (jakože nejsou, ženám nikdo nezakazuje hry hrát nebo se účastnit jejich vývoje), tak to ani tak neznamená zhola nic. Protože existují jiné typy zábavy, které jsou doménou žen.

              "Miss je specifický podtyp soutěže krásy, kde nemohou a nesmí soutěžit muži. Hry NEJSOU specifický podtyp zábavy, kde NESMÍ A NEMOHOU být ženy/které NESMÍ A NEMOHOU konvenovat ženám. Proto je to srovnání zcela levé. Nebo mi něco uniká?"

              Používáte klasickou fintu konverzačního terorismu, vkládáte mi do úst něco, co jsem nikdy neřekl, a pak to výtězoslavně rozcupujete. Nikdo tady netvrdí, že hry jsou typ zábavy, u které se ženy nesmějí vyskytovat. Pokud se ale ženy u takového typu zábavy vyskytují v menšině, tak to pochopitelně není automaticky špatně a neznamená to, že někdo, ideálně Výbor pro veřejné blaho, by měl okamžitě začít konat. Ve speciálních jednotkách se ženy také nevyskytují. Ne proto, že by byl ženám vstup zakázán, nýbrž proto, že nesplňují požadovaná kritéria. Jinde se něco podobného stává mužům. Svět holt funguje tak, že některé "akce" konvenují více mužům a jiné ženám a není na tom nic divného (pro pořádek podotýkám, že počítačové hry sem IMHOP nepatří).

              Místo Vašeho hraní si na ředitele zeměkoule a arbitrárního rozhodování o tom, co je jaký podtyp a kdo co smí, Vám doporučuji dostudovat základy logiky, ať nevypadáte v diskuzi jako vykleštěný býk (v*l neprojde přes filtr).
            • smejki
              Už jsi někdy slyšel o soutěži Muž roku apod.? Jaké je ekvivalentní přirovnání těhle soutěží k hrám?
              Soutěž krásy mužů+Soutěž krásy žen = Soutěže krásy
              je to samý jako
              Adventury+RPG+Shootery+Facebookový hry+ atd.atd.atd. = Hry
              nebo
              Hry+Televize+Kino+atd.atd.atd. = Zábava?
              Nebo jak to máš hozený?

              Miss je specifický podtyp soutěže krásy, kde nemohou a nesmí soutěžit muži. Hry NEJSOU specifický podtyp zábavy, kde NESMÍ A NEMOHOU být ženy/které NESMÍ A NEMOHOU konvenovat ženám. Proto je to srovnání zcela levé. Nebo mi něco uniká?
        • Pokud bych na to měla jednoduché řešení, které se dá snadno shrnout do příspěvku v diskuzi pod článkem na games.cz, už bych na něm dávno pracovala. :-)

          Ale součást řešení je třeba to, že se o tom v klidu pobavíme, nahodíme argumenty obou stran (v klidu, bez neustálého hysterčení kolem kvót a EU, to už je fakt docela únavné), aktivnější diskutéři pak svoje názory později nahodí do článků, články si přečtou další lidi a postupně to probublá celou společností až papalášům sedících na prameni peněz a ti třeba (možná) budou mít menší hrůzu z toho zkoušet alternativní hrdiny (ne jen ženské hrdinky - ano, ty se používají jako zjednodušené shrnutí problému).

          A ten, kdo si myslí, že za rozhodováním o tom kdo kam dá ve vývoji peníze stojí nějaké úžasně promyšlené a geniální plány mimo chápání běžných smrtelníků...se plete. Ve skutečnosti se udělá pár nicneříkajících prezentaček s koláčovými grafy, provede se bezobsažná diskuze mezi pár managery a nakonec jeden dva decision mejkři udělají rozhodnutí podle pocitu ve vnitřnostech. Podle pocitu, který může být správný nebo může být úplně mimózní. Je to VŽDYCKY věštění z koule (jen se občas najde někdo, kdo umí věštit lépe nebo má větší štěstí).
          Stát nebo EU by ROZHODNĚ neměl mluvit firmě do toho, kolik procent jakého pohlaví nebo odstínu kůže musí být ve hře a taky do toho nijak nemluví. A v téhle diskuzi ani v článku jsem nezaznamenala JEDINÝ příspěvek, který by EU kvóty prosazoval (naopak i ti, co chtějí variabilnější hry, tu jsou proti nim). Proč to pořád vytahuješ? :-)
          • To je uplná hloupost... tady neni o čem diskutovat... Každý má právo dělat hry jak chce... Jestli někdo chce dělat pouze mužské hrdiny tak to je jeho věc... Ať se vám to líbí nebo ne... Jestli s tim má někdo problém tak ať si založí vlastní studio.. ať jde na kickstarter nebo něco.. Jestli má někdo pocit že je tu díra na trhu v podobě her pro ženy tak snad neni o čem se bavit ne.. tak využijte situace a na tu díru se vrhněte... Jestli tam ta díra neni tak taky se neni o čem bavit... Ale nikomu nikdy nemůžete diktovat jaké dělat hry... To je naprosto netolerovatelné.. Jestli chce někdo něco změnit tak ne tim že bude nadávat na to jak někdo dělá hry, ale ať si to udělá sám/sama...
            Svět nefunguje tak že někdo něco vytvoří a pak přijde někdo jinej, komu se to nelíbí a pak pomocí pák jako "diskriminace" to bude měnit k obrazu svému.. A jestli to tak funguje tak je to špatně.. a lidé co to dělají jsou odpad.. jsou odpad protože si to nedokážou udělat sami a místo toho využívaj ostatní, kteří jsou schopní to udělat.. Tak to prostě nejde... Když se vám hry nelíbí tak si je nekupujte nebo si vytvořte vlastní.. ale nikdy se nesnažte omezovat svobodu lidí, kteří dělají hry tím, že jim budete vyhrožovat diskriminací nebo něco... To je ta největší prasárna
          • Jasně, takové řešení si představuji i já. Problém spočívá v tom, že je pracné, výsledky se dostaví za únavně dlouhou dobu a nedá se na něm příliš zvyditelnit :-)

            Nešlo mi o to, že manageři se rozhodují Bůh ví jak moudře (pracuji ve velké nadnárodní společnosti a debilní rozhodování managerů vidím dnes a denně). To se nahodí prezoška, po brejnstormingu se zjistí, který graf je nevíc kůl, stanoví se badžet, lónčne se proudžekt a pak jsou všichni byzy až do dedlajnu, jehož přibližování všichni zúčastnění berou jako čelindž. Ale ať se manageři rozhodují jakkoli blbě, je to rozhodování za jejich peníze (případně za peníze investorů/akcionářů), tedy do doby, kdy někdo politicky rozhodne, že daná společnost je TooBigToFail, ale to už odbíhám.

            Kvóty (případně podobný typ direktivního rozhodování, vstříc světlým zítřkům za moje prachy) vytahuju proto, protože se jich opravdu upřímně děsím. Je to ověřený způsob, jak cokoli, co někdo vidí jako problém (bez ohledu na to, jestli se o problém opravdu jedná či nikoli), zhoršit za peníze, vybrané z daní nás všech. Se současným ziskem politických bodů u ovčanů, nevidících za první roh.
            • U osmibitovek asi ano (i když můžeme polemizovat o tom, kdo je vlastně v Elvira hlavní postava, Elvira mi v hlavě utkvěla rozhodně více než bezejmený hlavní hrdina). IMHO u osmibitovek o nějakém vcítění se do hlavní postavy příliš nemohla být řeč, ale i tak najdeme Jill the Jungle a podobné příklady. V Golden Axe byla i ženská postava a spíše než amazonku připomínala kouzelnici, v boji stála celkem za houby, ale jak si zakástila, tak to byl mazec.

              BTW Nejlepší záporná postav všech dob je žena. Jmenuje se Shodan. Kolik takto výrazných mužských hlavních hrdinů jsme kdy viděli?
            • Robotron3
              No já myslel jako ještě starší hry, v podstatě ty, kde se už začly teprve objevovat charaktery, kdy už to rozlišení dovolilo. Takový ty Golden Axe, různý Ramba, Terminátory, Elvíry, hry na osmibitech a tehdejších arkádových automatech. Tam si pamatuju, že to takhle nějak bylo, i když už jsou to zamlžený vzpomínky pamětníka :)
            • "Dřív se o hrách určitě dalo říct, že ženy se v hlavních postavách moc nevyskytují a když, tak jsou to takové ty nabušené Amazonky."

              Řekl bych, že právě naopak. Dříve z důvodu nemainstreamovosti her vznikalo daleko větší procento her s ženami v hlavní roli a rozhodně to nebyly primárně "amazonky". American McGee's Alice, Drakan, Kyrandia 2, Metroid, NoLF, Parasite Eve, Tresspasser, Silent Hill 3, Zanzarah a další. Bez ohledu na to, že dříve bylo v herní branži pravděpodobně méně žen než dnes.

              ad více ženskosti ve hrách) Co přesně by ve hrách mělo symbolizovat onen ženský prvek/přístup? Já to pořád netuším. Pokud se ve hrách nebude střílet nebo "mydlit mečem" (jakože mužský prvek), tak odpadnou téměř všechny akce. Ve strategiích, RPG, adventurách a simulátorech nějak pro změnu nevidím výhradně mužský prvek, takže příliš netuším, co by se mělo měnit a jak. Více emocí ve hrách? Zatím jsem až na pár výjimek viděl spíše slovní vatu a rádobypsychologizování ala Mass Effect 3 (primárně střílečka se zbytečnou slovní vatou) nebo věci stylu Dear Ester, které pro změnu místo hry připomínají slušně řečeno velmi nudný film (já podobné záležitosti chápu jako reminiscenci z dob hrozných interaktivních filmů, kdy člověk deset minut čuměl, aby si jednou milostivě klikl). Další problém IMHO spočívá v tom, že hra není kniha/film, na hře mě primárně zajímají herní mechanismy, příběh je pro mě až na výjimky dost podružný. Když to hodně přeženu, hraju-li "Člověče, nezlob se", tak také neřeším, jestli se figurky neustálým vyhazováním necítí býti deprivovány.

              A co se týče indie scény, samozřejmě držím pěsti každému, kdo přinese do her svěží vítr (bez phledu na pohlaví, národnost nebo barvu vlasů).
            • Robotron3
              Dřív se o hrách určitě dalo říct, že ženy se v hlavních postavách moc nevyskytují a když, tak jsou to takové ty nabušené Amazonky. Takhle hry vznikaly, vymýšlely se, protože upřímně málo žen v té době mělo o hry skutečný zájem a ještě méně bylo žen, které by se tvorbou her zabývaly. A to nebylo protože by jim to někdo upíral, ale prostě o to neměly zájem. Všechny ty tlaky na více ženskosti a her pro ženy pramení podle mě z tohohle, že hry jsou pořád vnímány jako hry tvořené muži pro muže a kluky. Ale dnes to tak už zdaleka není podle mě, to bylo v začátcích a pořád je to podle mě jen a jen o tom, že když ženy chtějí dělat nějaké vlastní hry, chtějí se toho účastnit, no tak ať to proboha dělají, nikdo jim to neupírá. Originalita pochází z indie scény, a nikdo žádné indie vývojářky neodrazuje, aby hry dělaly a aby posléze byly úspěšné a pronikly do komerčního sektoru. Chtějí ženy hry pro ženy? Tak ať se o to přičiní, není to snad jen o tom? (to sem ještě chtěl tak nějak shrnout)
  • kostejnesmrtelny
    Jdu asi s křížkem po funuse, ale...

    Ono to samozřejmě není tak, že by ženský nehrály Gears of War, protože tam chybí prsatej avatar. Nehrajou to, protože je to militantní, nepříliš nápaditá inteligentní střílečka, jejíž jedinou náplní je, ehm, střílení (jo, já GoW taky zrovna nemiluju). To je snad mimo jakoukoliv diskuzi, opravte mě, jestli se pletu.

    Nějak mi pořád uniká, co by si teda Janchor a Tlamiczka představovali, aby se konkrétně na stávajícím herních průmyslu změnilo. Lukáš píše, že "vydavatelé tenhle segment iracionálně přehlížejí". Jak by sis teda představoval, že to bude vypadat, až ho přehlížet nebudou? Konkrétně, prosím. "Vyvést je z pubertální kultury, která herní mainstream do velký míry zatvrzele obepíná" zní hezky a do jistý míry pravdivě, ale není mi moc jasný, co si pod tím mám představit.

    Když pominu militantní ptákoviny a hry, ve kterých jde o ničení pro ničení, který holky z podstaty hrát nebudou, mám celkem potíže vzpomenout si, ve který AAA hře z poslední doby chyběla když už ne možnost hrát přímo za ženu, tak alespoň silná ženská hrdinka. Hry od Valve? Check. Blizzard? Check. Bioware? Check. Za co bojoval Corvo Attano? S tím by se ženy měly být schopny bez potíží ztotožnit, ne? Jo, zobecňuju, ale Abernathy si začal...

    Neptejme se: "proč se dělá málo her pro ženy?", ale "proč je pro ženy AAA produkce málo přitažlivá?". A pokud není, tak o čem je tu řeč? *3*
    • Zrovna Gears of War není ještě úplně nejlepší příklad tupé koridorové akce. Hlavní hrdinové jsou sice testosteronem nabouchaní borci, ale místy si kladu otázku, jestli už to neměla být lehce parodie. A herní náplň není úplně naběhnu-vykosím, protože je třeba hrát takticky, s výše uvedeným postupem hráč čuchá ke kytkám zespoda poměrně rychle. Ale ano, ženské to hrát nebudou ne proto, že tam chybí nabušená ženská s rotačákem, ale proto, že je většinou (jistě, jsou i výjimky) logicky netáhne tento typ her. Proto říkám, že se zaměňuje příčina a důsledek.

      Přesně tak, AAA akční! produkce je (nejen) pro ženy málo přitažlivá proto, že se jedná o typ her, který má zaujmout masu, co nechce u hraní příliš přemýšlet (proto skripty, koridor atd.). Tím neříkám, že kdo hraje podobné hry, tak je jednoduchý, to je shrnutí argumentu "Po náročném dni nechci přemýšlet ještě u zábavy", se kterým sice osobně nesouhlasím, ale chápu, že je tak většina lidí nastavená.
    • janchor
      Konkrétně třeba tak, že se tvůrci Remember Me nebudou muset stavět na hlavu, aby někoho přesvědčili, že mainstreamová hra může mít ženskou hrdinku. Konkrétně třeba tak, že necháme na holkách, co chtějí "z podstaty" hrát. Pár výjimek a ženskej skin hrdinky ještě jaro nedělá.

      Odpověď na tvou závěrečnou otázku je zcela prozaická: protože AAA produkci dominuje mužskej, nebo lépe řečeno chlapeckej pohled. Což mi osobně nekonvenuje jednak proto, že už nějakej pátek chlapec nejsem, a taky proto, že mám rád pluralitu, ve který se různý úhly pohledu vzájemně obohacujou.
      • Ale to není otázka jen tvůrců Remember Me, každý tvůrce se musí stavět na hlavu, aby investora přesvědčil, že daná hra bude vydělávat. A investor má plné právo kohokoli odmítnout z jakéhokoli důvodu, protože jde o jeho peníze. BTW Remember Me není mainstreem.

        Holky ať si hrají co chtějí, jestli není na trhu dostatek her, které by je bavili, tak ať si zakládají jako na běžícím pásu studia, která takové hry budou vytvářet. Pokud je taková poptávka, tak vydělají majlant. Já mám rád krokovací dungeony, ale taky nikoho neotravuju s tím, že vydavatelé jsou blbci, když jich nechtějí vydávat dvacet za rok.

        AAA produkci dominuje chlapecký pohled? To je a priori špatně? Je to kvůli tomu, že v drtivé většině případů jsou rodiče přesvědčeni svým dospívajícím hochem, že mu musí koupit nový díl CoD místo HC kombinace vesmírného simulátoru a adventury? Pokud ano, tak se těžko můžete zlobit na vydavatele, že vydávají pořád dokola to, co vydělává. Pluralita je samozřejmě fajn do té doby, než má libovolná skupina lidí pocit, že jim nějaká autorita musí umožnit něco na úkor někoho jiného (dotace toho "správného" typu her, kvóty a tak podobně).
        • O žádných kvótách tu přece nikdo nemluví, nebojte se toho pořád tolik :-) A když by je náhodou nějaký psychouš v EU zas vytáhl, tak vzneste logické argumenty proti a bojujte za sebe - pokud máte pocit, že vám nějaká kvóta na ženy/gaye/černochy v nějaké organizaci zásadně ohrožuje spokojený život *3*
          • V představenstvech firem je málo žen, takže kvóty. Vedení EU je psychoušů plné, bojovat se proti tomu opravdu nedá (SSSR successfully resurrected), logické argumenty jsou zbytečné, jde o moc/prachy. Za své peníze jsem stovkami nikým nevolených úředníků, kráčejících v akváriu vstříc světlým zítřkům, přesvědčován o tom, že bílý kruh je ve skutečnosti černý čtverec. Kvóty nebo libovolná podobná direktivní opatření za naše peníze (nic jiného se v socialistickém bordelu jménem EU nedělá) se pochopitelně obrátí proti těm, které mají údajně chránit. A vzhledem k tomu, jak v poslední době bují aktivita například ohledně homosexuálních pohádek, není daleko doba, kdy budu ze svých daní podporovat ta vývojářská studia, která vyvíjejí ty správné EURO-gender-hry. Volný trh jak vyšitý.

            Ano, kvóty na kohokoli ohrožují můj spokojený život, protože se v životě řídím jako matematik zdravým rozumem a nesmyslná, nelogická a iracionální opatření, placená z mých daní, mě pobuřují. Jsou mi díky nim kradeny peníze, které bych použil sám a lépe. Směřujeme přesně k tomu, co brilantně popsal Rob Grant v knize Neschopnost.

            Pokud má kdokoli pocit, že je kdekoli málo žen/černochů/gayů, ať si je dosadí do vlastní firmy/knihy/hry/whatever za vlastní peníze.
          • az zacne, tak uz bude pozde
        • Sice mas pravdu, ale vsimnul sis, ze nikdo netvrdi opak?
        • Autorita ne! Komise vysokoškolsky vzdělaných lidí, odborníků z oboru a chlapů co už nejsou chlapci a volí ženy, protože jejich programem je ženskost. *4*
      • a v dosledku plurality si o 10 rokov budeme moct vybrat aj napr v call of duty moslimku? idealne v nikabe :)
      • Robotron3
        Já bych strašně rád viděl nějaký ten příklad, jak by taková hra pro ženy měla teda vypadat? Prosím, konkrétně? Píšeš, že ženský charakter takovou hru nedělá a co teda? Dokaž, že to není jen nějaké hurá téma, kterého se média mohou chytit, aby ukázaly jak jsou nad věcí, správný a hřeje je srdíčko, že ukazují na nepravosti, ale co to teda má být? Neměly by být hry právě pro muže i ženy zároveň? A oni takové nejsou? Až na ty nejviditelnější tupý střílečky, které stejně tak spoustu chlapů nebaví? Já už se přesně bojim toho, že mi někdo ukáže, jak by měla "ženská" hra vypadat, a to bude přesně ten případ, kdy se ženy ozvou, co si to někdo dovoluje, dělat ženskou hru, a hrát na nějaké obecné představy, co by mělo být "ženské", když ženy jsou přece s muži rovnoprávné *4*
        • Příklady velkých her co nejsou myšleny jen jako "zábava pro chlapce 14-25 let" jsou třeba Portal, Journey, Beyond Good and Evil, TLJ a Dreamfall, The Dead Walking a nakonec i ten Mass Effect a Dragon Age (i když jsou v 90% případů prezentovány přes klasicky vypadajícího bílého drsného hrdinu a ty jiné typy jsou jen dodatečná možnost - ale je tam, a to i příběhově, ne jen jako reskin!).

          Ale třeba taková Bayonetta, Tomb Raider nebo Heavenly sword tak dělané nejsou, to jsou opět hry primárně pro mladé bílé kluky a hrdinka je tam spíš jen na okrasu (i když třeba z Lary - která ve skutečnosti vznikla jako Indy s obříma prsama, podívejte se na dokumenty o vzniku - se nakonec stal idol i pro ženské hráčky, což ukazuje, jaký hlad po "jiných" hrdinech mezi holkama je).

          Ty hry existují. Jen se v debatách, kde se předhazují pořád ta stejná jména, velmi často zapomíná, že tyhle hry jsou v poměru k těm ostatním prostě v brutální v menšině. Na dvacet, třicet her pro to samé (hypotetické) publikum jsou třeba dvě tři trochu jiné. Které jsou navíc často dost úspěšné. A nevím jak vy, ale já ty vyjmenované "jiné" hry považuju za super, jejich vznik přece nikomu nijak neublížil. Nebo on je z vás někdo uražený, že se chystá Remember Me nebo Beyond? Ubližuje vám to v něčem? Jestli ne, tak s čím je problém, když jich bude víc? Tobě to nic nevezme. Je tu prostě obří skupina hráčů, na které se pořád ještě hází bobek a když se budou dělat hry I PRO NĚ NAVÍC K TĚM CO UŽ SE DĚLAJÍ, v čem je problém? :-)
          • A kdo ty hry bude dělat navíc? Jestli tady bude nějaká skupin alidí co bude chtít dělat hry také pro ženy nebo hry, které baví ženy tak prosim... Ale rozhodně se to nesnažte vnutit někomu kdy takové hry dělat nechce... Já osobně Jurney, Beyond Good and Evil, TLJ a Dreamfall nehraju a hrát nechci.. nepovažuju za nějak vyjímečné... Ale jestli je někdo chce dělat tak je mi to jedno... To je věc vývojářů...
            To je zvláštní jak jsou lidé děsně alibističtí... Když se pláče za ženskou hrdinku.. a řekne se Lara Croft tak je to hned že ona neni vlastěn ženskou hrdinkou a že neni určená pro ženy...To je směšné...
            Ano určité hry sjou k jiným hrám v brutální menčině.. Dobré hry jsou v bturální menšině ke špatným hrám... AAA hry jsou v brutální menšině k Indie hrám... Dále mnoho žánrů je mnohem více mužských než ženských... Třeba ve světě RPG je víc žen než třeba těch co hrají válečné hry... RPG hry mají teď téměř vždycky zastoupení obou pohlaví.. O čem se tu vlastně bavíme? Kde má bejt ta změna.. Všechny MMO RPG hry mají výběr pohlaví i barvy kůže... Co teda má jako bejt ta změna? Víc her které nejsou mainstream? A jaký by to mělo asi tak důvod... Jurney nebo Beyond Good and Evil mohou bejt po některých stránkách kvalitní hry.. ale nebude to mainstream.. takže proč by se měla většina vývojářů zajímat o jejich produkci? To je přece hloupost... Jestli někdo chce dělatt takové hry tak ať je dělá.. ale netlačte na ty co je dělat nechtějí....
          • kostejnesmrtelny
            Vůbec žádnej problém a naprosto souhlasim s kvalitativním hodnocením těch zmíněnejch her. Jen víc a houšť. Jenom jsem nikdy neměl pocit, že právě žena v hlavní roli by byla tou zásadní příčinou, proč ty hry jsou tak dobrý (snad s výjimkou TLJ *14* ). V tom shledávám zásadní nekonzistenci tohohle přístupu.
            Víc dospělejch, nápaditejch her s přesahem? Ano prosím. Víc žen v hlavní roli? Beze všeho, ale ať to má proboha aspoň trochu logiku...

            EDIT: Remember me mi nějak prošlo pod radarem. Vypadá to výborně, ale znovu se musím zeptat: hlavní postavou je žena. No a co?
            • Žena v hlavní roli je důsledkem, nikoli příčinou. Osobně bych byl také raději za větší počet komplikovaných (ve slova smyslu na hráče kladených nároků), propracovaných (ve slova smyslu herních mechanismů) a dospělých (ne ve slova smyslu "musí tam být krev/sex/homosexualita", to nemá s dospělostí nic společného) her, jenomže vím, že podobní jedinci jsou v menšině. Pokud chci docílit změny, musím přesvědčit většinu, aby změnila své kupně herní chování. Pokud na to půjdu cestou grantů/kvót/podobných socialistických hovadin, celý problém to ještě zhorší. Jednoduché řešení neexistuje.
          • Jako řešení bych viděl, více herních vývojářek a programátorek. Můžou si založit vlastní herní firmy a vyvíjet hry pro ženy. V čem je problém ?
          • Portal: Úplně jedno, že je hlavní hrdinka ženská, když převážnou dobu z ní vidím pouze portal gun a její "ženskost" má nulový vliv na hratelnost.

            Journey: Přesně ten typ neher (podobně jako Dear Ester), které si plně zaslouží hodnocení 0/10. Téměř nulová interaktivita, zato se žongluje s módními slovíčky typu "zážitek", "emoce", "pocit", "filosofie", "duchovní rozměr", "příběh". Tento modernistický návrat ke sračkoidním intektivním filmům, které po zásluze zmizeli v propadlišti dějin, má být ona herní revoluce? Proboha jen to ne, já chci bohatou interaktivitu a promyšlené herní mechanismy, na koukání, filosofii, emoce a duchovní rozměr mám knihy a filmy.

            Mass Effect a Dragon Age jsou symbolem úpadku kdysi výborné herní firmy. Mass Effect jednička je velmi slušná kombinace RPG/TPS, trojka je ucházející střílečka, nesmyslně vyplněná hromadou rádobypříběhové vaty (důležité je zejména to, že se do chlapa může zabouchnout chlap, jinak by to nebyla dobrá hra, že). Dragon Age je jeden z největších RPG průserů dnešní doby a přesně tupost, zaměřená na dvanáctileté děti. Proto ten nesmyslný důraz na krev, ploché charaktery, šablonovitý a předvídatelný příběh a herní tunel až to bolí. Dávat jako příklad dospělých her něco tak neskutečně vyprázdněného nemůžete vůbec myslet vážně. Notabene to cpát do stejné škatulky jako vynikající BGE, které pochopitelně téměř nikdo nekupoval, protože je to velmi nemainstreemový kus.

            Kde je ta obří skupina hráčů, kteří nechtějí mainstreem? Proč už na nich dávno někdo netrhl balík? A vývojáři ať si vyvíjejí co chtějí, jen nemůžete nadávat vydavatelům, že nechtějí z libovolného důvodu vydat hru XY, protože jde o jejich prachy. Vůbec se nepřu o to, že se často nevydá hra s obrovským komerčním potenciálem a současně vydá těžce prodělečný kus, ale je to rozhodnutí a riziko vydavatelů, nikoho jiného.
            • BGE neobdivuji nekriticky, existují o řád lepší hry (System Shock, Planescape a jiné legendy), nicméně BGE je typický příklad výborné (9/10) hry, která se neprodávala.
            • no v tech prispevcich nikdo o prikladech dospelych her nepise
            • Robotron3
              To odbočuju od tématu, ale vždycky mě udivuje to nekritické obdivování Beyond Good And Evil, snad protože ta hra měla slabé prodeje? Nechci v žádném případě tu hru shazovat, sám jsem si ji koupil, dokonce dvakrát, počítáno i s časopisem :) ale že by ten obsah byl něco tak výjimečného a hra nějaká extra úžasná? Tohle zveličování BGAE mi teda uplně nedochází. To mi přijde skoro podobný případ jako Longest Journey, které je velebeno za úžasný a dospělý obsah, ale podle mě jsou obsahově mnohem lepší hry. Přijde mi to jako syndrom zastávání se toho, co komerčně neuspělo, když to nebylo špatné.
          • Robotron3
            Takže jestli jsem to správně pochopil, tak ta ženská iniciativa je za co? Aby se dělaly hry jako Mass Effect, Dragon Age, Portal, Journey, atd.? A oni se nedělají? No právě že dělají :) A jsou to úspěšné hry a já na nich teda speciálně nevidím nic ženského pro ženy. Podle mě jsou to přesně ty hry, který nejsou cílený ani na chlapy ani na ženský, ale na všechny. A to je přece to, o čem jsem psal. Jsou tu takové hry, jsou úspěšné a dělají se. Takže otázka není, s čím já mám problém, protože já nemám problém vůbec s ničím, tyhle hry jsou ty, co zrovna hraju. Ale s čím mají problém teda aktivisté za ženský faktor ve hrách?

            Mě připadá, že se tu vůbec nebavíme o hrách pro muže a pro ženy, ale o hloupých hrách a inteligentnějších. Ano, jsem rozhodně pro to, aby vznikalo víc inteligentnějších her. Za to klidně budu lobovat kde se dá.
        • Treba atelier totori je hra imho spise pro zeny. Ne ze by vsechny hry pro zeny mely byt prave takove.
        • treba RPG na motivy ,,Nemocnice v Ruzove zahrade,, ?
          • Robotron3
            Ten seriál neznám, i když znám ten název, ale předpokládám, že je to nějaká telenovela. A co by tam mělo být to RPG? Takové hry by se daly udělat jako adventura, ale to je přesně ten žánr, kde si ženy podle mě nemají vůbec na co stěžovat.

            A jestli to byl jen humor, tak sorry za vážnou odpověď *3*
            • ano, bylo to mysleno ironicky ;]
  • Pan Abernathy se asi moc ve hrach neorientuje, kdyz nedokazal pro svou dceru najit hru, kde lze hrat za zenu.

    Hlasí hlídka veřejné bezpečnosti svému nadřízenému : "Potkali jsme v noci prostitutku."
    Šéf na to : "Doufám, že jste ji ignorovali"
    Policajt odvětí : "Samozřejmě, já třikrát a můj kolege dvakrát"

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit