Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak jsem se na to vyspal, abych mohl text zhodnotit s čistou hlavou. Po stránce formální lze vytknout jen nedodržení slohového útvaru, protože toto je čistá esej. Jinak velmi kvalitní co do formy. Obsahově mi přijde spíše chudá - orchestr hraje hezky, ale chybí mi tam výrazné motivy (možná je to proto, aby autor nespoiloval, ale pokud to bere takto široce, tak logicky vlastně nemá moc o čem psát). Familierní komunikace se čtenářem mi přijde otravná a pouze vyplňující prostor.
    • Mart9
      největší problém této "recenze" vidím ve verdiktu, od kterého čekám, že mi doplní a trochu i odůvodní číselné hodnocení. To ovšem nebyl tento případ. Co se píše v recenzi mě příliš netrápí, to čtu jen u her, které mě dlouhodobě zajímají. U těch ostatních her mě zajímá právě verdikt (+ číslo).
      • ucho
        mně přijde ten verdikt vzhledem k té hře (tedy co jsem pochopil z recenze) přímo geniální :D
    • janchor
      Všechno souvisí se vším. Jak psát o hře, o který ve skutečnosti psát nelze ("možná proto" = právě proto)? Mohl jsem sdílet jen povahu toho zážitku, ne do detailu jeho principy, takže jsem se o principy otřel a sdílel úžas. Role důvěry ve vztahu autor - čtenář se tím násobí, proto i ten důvěrnej tón.

      Jistě se s podobným dilematem jde poprat všelijak, já to líp nedokázal.
      • Keyz
        Protože, to jde do databáze tak je snad lepší, napsat jak to je a hotovo. Pak si někdo přečte nemusí pochopit co je na hře tak skvělého a co je skvělého oproti jiným hrám?
        To je jako borci na Ezo.tv . Mnoho slov, pod kterým si každý představí něco jiného. Tam to mají navíc horší, že kecají hovadiny.
  • Whoossain
    A příště si zrecenzujeme hada, áno? Jako nic proti podobným hříčkám, ale jsem si téměř jistej, že by měly mít přinejmenším svoji vlastní rubriku. A možná by nebylo špatný hodnotit hry celkově v daný kategorii, do který spadají. Rozhodně mi ale nepřijde fér, aby dle nicneříkajícího číselnýho hodnocení podobná flashovka dostala lepší hodnocení, než vynikající Dishonored, který nejen, že se výborně hraje, ale navíc je i technologicky na míle vzdálený podobným počinům.
      • Whoossain
        Hry (filmy, literaturu etc.) rozdělujeme podle žánrů (mimo jiné) kvůli tomu, že ne každý má stejný vkus. Komu se líbí akční flimy, ten bude těžko spokojený s komorním konverzačním dramatem. Byť by se jednalo o nejlepší komorní konverzační drama všech dob. Vždycky budou znamenité akční flimy, vynikající horrorové filmy, bezvadné komedie. Zamíchat všechny žánry dohromady a bez ladu a skladu je začít hodnotit může být dost zavádějící, protože dle hodnocení se člověk mnohdy rozhoduje, zda do toho či onoho investuje svůj čas a peníze. A od začátku by měl vědět, že tahle bezvadná hra je bezvadná FPS s hodnocením 10 a tohle je zase povedená adventura s hodnocením 10. Bohužel (nejen) tady, když si člověk vybere tituly podle platforem, tak se mu automaticky seřadí podle hodnocení. Tečka. Proč to řeším? Protože, jak jsem psal v prvním příspěvku, mi přijde neférový, aby HL2 měl stejný hodnocení, jako Hotline Miami a to jenom proto, že oboje jsou prostě hry. Ty dva tituly se zkrátka srovnávat (jak ostatně v jiný souvislosti zaznělo i v této diskuzi) nedají a proto by měly mít jak jeden, tak i druhý svůj vlastní žebříček, v kterém by dominovaly. A v neposlední řadě to řeším i proto, že jsem si nedávno pořídil domů novou herní platformu a vybíral jsem si pro ni hry, který si pořídím. Je až s podivem, jak obtížný je vyhledat nejlépe hodnocené hry konkrétních žánrů, o které mám zájem. Stejně blbě to donedávna (ne)fungovalo i u filmů na ČSFD. Problém částečně vyřešilo zavedení podrobných žebříčků, kde si člověk může podle žánru, který ho zajímá, vyfiltrovat dané filmy a ty se mu automaticky seřadí podle hodnocení. Celokově jsem chtěl svým příspěvkem spíš nadhodit téma k zamyšlení případně zlepšení funkčnosti tohoto webu. Nic víc, nic míň...
        • Jestli narazis na indie, tak to neni zanr.
        • janchor
          Proč ti přijde neférový, že dvě výborný hry budou mít dvě výborný hodnocení? Že si k němu vztáhneš svý žánrový preference je samozřejmý. A nikoho soudnýho snad nenapadne srovnávat hry, který spolu nemají nic společnýho, stejně jako nikdo nehodnotí Kafku v kontextu Erbena..
          • Whoossain
            Já myslím, že jsem to napsal poměrně srozumitelně. Ano, nikdo soudný nesrovnává hry, které spolu nemají nic společného. To dělají generalizující recenzenti sami svým nicneříkajícím číselným hodnocením. Ve škatulce pro PC hry se pak dozvíme, že nejlepší hry pro danou platformu jsou Starseed, Hotline, Skyrim a třeba Deus Ex: Human Revolution. V jednom žebříčku. !!!. Krom toho, že takový žebříček zcela neférově srovnává respektive staví na stejnou úroveň nesrovnatelné hry, tak ztrácí i jakoukoliv vypovídající hodnotu pro uživatele, který si podle něj chce vybrat dobře hodnocenou hru na nové zařízení, které si právě pořidil. A ano, i ktomu mohou ta nicneříkající čísla sloužit. Aby se podle nich uživatel orientoval a věděl, čemu má věnovat svoji pozornost a co má zapomenout. Ne vždycky se musí člověk s recenzentem shodnout, ale rámcově právě k tomu recenze vznikají.
            • Whoossain
              xai: Chápu, že se to někomu nemusí líbit, ale taková je realita. To, že někdo hledá v deliriozním díle věčně nalitýho a sjetýho zoufalce umění a hloubku, není až tak výjimečnej jev. Vznikají kolem toho celé kulty jejichž členové se snaží tvářit jako intelektuálové. U nás třeba existují lidé, kterým se líbí Troškovy filmy (ti se naštěstí do role intelektuálů nesnaží vžít). A, ať jich je sebevíc, tak to na kvalitě jeho filmům nepřidává zhola nic. Pokud sis to dal vztahovačně do souvislosti s touto recenzí, je to jen tvoje věc. Já pouze napsal, že jásot (některých) novinářů a kritiků ještě nemusí znamenat, že máme před sebou učiněný zázrak...
              • janchor

                Reakce na příspěvek:

                Stejně jako není výjimečnej jev povrchně něco odsoudit jakožto "deliriozní" dílo "věčně nalitýho zoufalce", jen protože se to nějakým způsobem vymyká. Tak už to v realitě pochopitelně chodí a je zdravý snažit se rozlišovat bez předsudků - a bez škatulkování, který z předsudků vychází.
            • Po tom kydu o rádobyintelektuálech kousek vedle - ano, nemá smysl pokračovat.
            • Whoossain
              Myslím, že tahle diskuze dospěla do bodu, kdy je v ní zbytečný pokračovat. Možná se mi přesně nedaří vyjádřit to, co mám na mysli (i když jsem přesvědčený o opaku - pochopitelně :-)), ale je evidentní, že jednak se na věc díváme každý trochu jinak a navíc každý mluvíme trochu o něčem jiném. Mimochodem - Oskara sice teoreticky vyhrát malý autorský film může, ale obvykle se to nestává. Malé autorské filmy mají svoje festivaly a soutěže, stejně tak, jako artové nebo hororrové nebo jakékoliv jiné filmy, a tam se utkávají se sobě rovnými a soutěží o přízeň u diváků, které daný žánr zajímá. To proto, aby v tom nebyl bordel a aby se publikum, které zajímá nějaká úplně jiná tvorba, nenudilo....
            • janchor
              Žebříček neříká, že je nějaká hra "stejně dobrá" ve smyslu, že jde o "stejný dílo", "stejnej zážitek". Na to nepotřebuješ filtry (nic proti nim, klidně ať je jich tu pět tisíc pro uživatelský pohodlí), ale selskej rozum.

              Celý mi to přijde - zvlášť po zmínce o tom, jak tě "mrzí" Hotline Miami - čistě jako hledání způsobu, jak odpálkovat menší hry, protože TOBĚ přijdou míň důležitý. Proč? Oscara může taky vyhrát malej autorskej film nebo vysokorozpočtovej epos - a v tomhle případě jde čistě o hodnocení, ne o vítěze a poražený. Deus Ex nic neztrácí ze svejch kvalit tím, že zcela odlišným způsobem kvalitní hra dostane podobný hodnocení.

              Pokud tě zajímá jen určitej segment herního trhu, nikdo ti nebrání se mu věnovat a nikdo ti nic nenamlouvá tím, že jiný žánry hodnotí stejně vysoko. To si tam uměle vkládáš ty sám.
            • smejki
              <>
            • Whoossain
              Janchor: Problém je v tom, že se mně, jako hráči FPS, ten žebříček snaží namluvit, že Hotline je stejně dobrý, jako DE:HR. Což mě svym způsobem i mrzí, protože vím, že, narozdíl od Hotline, na DE pracovala spousta lidí, pracovala na něm dlouhou dobu a kromě výborný hratelnosti a odpovídající technický úrovně do něj zakomponovali i přesah týkající se (ne)udržitelnosti technologickýho rozvoje, který naplno vypluje napovrch až v samotnym závěru hry (respektive třech závěrech hry). Ale zpátky k tématu - já jenom navrhuju, aby měl uživatel webu možnost sestavit si vlastní žebříček her podle konkrétního žánru a nemusel se přehrabovat hromadou pro něj nezajímavýho materiálu, kterým pro mě třeba zrovna Starseed je. Nebude pak záýležet na tom, jsetli má Starseed 10 a HL2 10. Protože obě hry budou jednak mít nejvyšší známku, a tím na sebe budou upozorňovat všechny čtenáře, ale zároveň se nebudou jedna motat druhý do cesty, když bude uživatel hledat třeba kvalitní střílečky, který mu z nějakých důvodů utekly...
            • janchor
              "Ve škatulce pro PC hry se pak dozvíme, že nejlepší hry pro danou platformu jsou Starseed, Hotline, Skyrim a třeba Deus Ex: Human Revolution. V jednom žebříčku. !!!."

              Upřímně nerozumím, v čem je problém?

              Ano, ty vyjmenovaný hry podle našich hodnocení patří mezi to nejlepší. Ano, hráč by jim měl podle nás věnovat pozornost. Jestli mu sednou / budou ho bavit, to si musí odvodit sám podle svýho vkusu a hráčskejch preferencí..
        • No ale to je už úplně, ale úplně jiný argument, než to tvé odsouvání her, které nemají nabušenou 3D grafiku někam "mimo dohled dětí".
    • janchor
      To je ten průšvih: tohle není žádná "hříčka".
      • Proc to nejde z recenze poznat?
        • janchor
          Netuším. Měl jsem za to, že se ohledně kvalit vyjadřuju velmi jasně.
    • Ronox
      Všichni tady na Lukáše prskaj přitom on hledá kvalitní gameplay a když řekne, že ho něco nebavilo, tak vím že tam je něco technicky špatně. Nekouká na grafiku, protože tu vždycky jen příjemně vyzdvihne, ale jde mu o prožitek "A za to ťa uznávám čávo". Ať si tu ty konzervy prskaj. Já si užiju jak kvalitní indie tituly, tak i "AAA". Děcka vždycky budou prskat :)
      • alladjex
        Lukáš má skvělý recenze. Zábavný, čtivý. Videorecenze ani nemluvě.
      • celoush
        vidím to podobně.... člověk velmi brzy pochopí, že všechny ty grafický serepetičky jsou jen k prvotnímu připoutání pozornosti. Až se oči nabaží tak vystoupí hratelnost a tam se teprve rozdávají karty.
      • Caincz
        Hlavně je hrozně příjemný si čas od času přečíst takhle, takřka až poetickou recenzi, než nudnej výčet kladů a záporů, "politicky korektní" a "důsledně objektivní" bezpohlavní útvar. Proto chodím sem, protože místní redakce má koule tohle otisknout a nebojí se známkovat klidně i navzdory obecnýmu mínění. Doufam, že se tenhle styl přenese i do tištěnýho Levelu, když na něm má makat stejná parta.
  • Recenze se mi líbila natolik, že jsem už v její půlce žhavil steam a hru koupil. Za těch 6 ojro to stojí za pokus i kdyby mě to nakonec tak nenadchlo. Už jsem utratil víc peněz za větší blbosti (třeba poslední SimCity *1*)
  • Nemam níc proti hodnoceni, ale recenze je to spatna a nepresvedciva. Dozvedel jsem se, ze recenzentívi se libi, coz me nezajima. Nedozvede jsem se ale nic o hre samotne. Prijde mi to stejne, jako rozhovor s jehovisty. A neprijde mi to poctive. Chtelo by to minimalne druhy pohled od nejakeho realisty.
    • Mně se hodně líbí, že se velmi dlouho po tom, co ta hra vyšla, nikdo na celém internetu solidárně neodvážil napsat, o co v té hře mechanicky jde. Tak je to správně a každému, kdo si to pořádněji zahraje, dojde, proč to tak je. Z "obchodního" hlediska je to samozřejmě pro tu hru dost ošemetné, lidi nejsou u her zvyklí na komunikaci tohoto typu (i když dovolím si tvrdit, že se to nakonec SP vyplatilo i čistě komerčně, o té hře se mluví všude).

      K samotné hře... je to takový menší fenomén, ta hra se topí ve chvále kritiků i herních vývojářů, mně osobně to ale zas tak "nepoložilo". Troufám si říct, že jsem se dostal hodně daleko, objevil jsem snad všechno, co v té hře je, další postup by byl "jenom" o zdokonalování. Určitě to stojí za zahrání, je to jedna z nejlepších her poslední doby s hodně "svěžím" designem, příchod mesiáše to ale pro mě není.
    • bobsh
      Recenze zprostředkovává pocit recenzenta ze hry. Pokud se ti líbí recenze, nejspíš se ti bude líbit i hra a měl by sis jí tedy zahrát. Pokud se ti recenze nelíbí, neni tahle hra nic pro tebe a můžeš ji s klidem minout (což nemyslim nijak špatně, je mi uplně jasný, že tahle hra neni pro každýho). A hlavní kouzlo Starseed Pilgrim spočívá v objevování a neustálém překvapování hráče, který o ní ze začátku nic neví, takže klasická popisná recenze s výčtem herních mechanismů by uplně zničila zážitek z hraní.
      • Kdyby tuhle formu mely mit vsechny "recenze", nebude se mi libit zadna. Znamenalo by to, ze sš mi nelibi ty recenze nebo hry? A nebo chces naopak rict, ze u hry, ktera se mi libi, se mi musi libit vsechny jeji recenze?
      • Na pocity recenzenta ti kalim ja chci vedet o cem hra je, jak se hraje, jak funguje a podle toho jaky JA z toho budu mit pocit, se rozhodnu jestli ji vyzkousim nebo tim nebudu ztracet cas! Nejaky pocity recenzenta jsou mi ukradeny priteplenej recenzent(uvadim jen jako priklad) se klidne muze rozplivat nad ruzouvouckou hrou, to ale neznamena, ze se nad ni budu rozplivat i JA!
        • celoush
          Recenze je vždy subjektivní. Nic se nemá pravda přehánět, ale osobní pocity prostě k recenzi patří.
          • nemám nic proti odstavci jaký z hry měl recenzent pocit, ale tady nic jiného není než jen pocity...
            • aha to stacilo napsat ze je to hra jak delana pro holky
            • x_ander
              Možná proto, že tahle hra je celá právě o pocitech...
  • Za par let v podcastu...Redaktor 1:hele jak se jmenovala takovata ta hra s tema barevnejma kostickmama co tam behal nejakej panacek? redaktor 2: jaka? redaktor 3: mozna si vzpominam snad jsme to i recenzovali neee? redaktor 1: no to je fuk, proste to bylo podobny tomu o cem tedy ted mluvime.
    10/10..
  • smejki
    Že by mě to sundalo z oblohy, se říct nedá, ale je to příjemné. Strašně mě ale točí vliv generátoru náhodnejch čísel. Bez něho bych k tomu absolutoriu i šel.
    • janchor
      Princip Tetrisu. Vyrovnej se s tím, co ti přijde.
      • smejki
        jasný, jenže v tetrisu se musíš rychle rozhodnout, jak naložit s náhodným prvkem v dané situaci. Jenže tady máš náhodné prvky, ale situace je ti často skryta.
        • janchor
          Pravda - do chvíle, než si to hlavní rozklíčuješ.
          • smejki
            i see what you did there -_-
  • bobsh
    10/10 mi k tomu uplně nesedí, nesedělo by mi k tomu žádný číslený hodnocení. K recenzi by se prostě měla přilepit obrovská cedule "MUST PLAY".
    A pro rejpaly: neni to jenom nějaká náhodná patlanina, ta hra má (víceméně) jasně daný a logický pravidla, jenom si je musíte sami objevit
  • smajdal
    Asi jsem pochopil princip toho jak se tím prokousat, ale na hraní na pokus omyl není moc nálady :(

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit